۸ نکته برای مراقبت از پوست های دهیدراته

گزارش بازرگانی،   4010205082

بسیاری از ما دچار خشکی پوست می‌شویم و یکی از مهمترین دلایل آن قرنطینه طولانی مدت بوده است. احساس استرس، ورزش کمتر و گذراندن زمان بیشتر در داخل خانه همگی می­توانند روی پوست ما تأثیر بگذارند. پوست خشک و بدون آب شکننده و آسیب­پذیر است و احتمال ایجاد ناراحتی و حتی التهاب در چنین پوست­هایی افزایش­ می­یابد. زمانی که پوست شما بی از اندازه بی آب و خشک است باید به سرعت این مشکل را درمان کنید تا از آسیب­های بیشتر به آن جلوگیری شود. ما روش­هایی برای پیشگیری و درمان پوست شما سراغ داریم. همراه ما باشید.

  1. دوش آب داغ ممنوع

یک دوش بخار اغلب می­تواند وسوسه انگیز به نظر برسد به خصوص وقتی هوای خارج از منزل سر و زمستانی است. با این حال، آب داغ در واقع می­تواند رطوبت پوست را از بین ببرد و باعث درد، قرمزی و تحریک پوست شود. در عوض، دما را کمی کاهش دهید. آب ولرم همیشه بهترین است. هوای خشک هم و گرم نیز در بیرون از حمام آسیب­زا است. اگر دمای رادیاتور­ها را بسیار بالا ببرید و از دستگاه بخور استفاده نکنید، گرمای شدید و خشکی هوا هم می­تواند خشکی پوست شما را تشدید کند. بلافاصله بعد از استحمام مرطوب کنید تا هیدراته شود. زمانی که هنوز رطوبت روی پوستتان است آبرسان مناسب پوست خود را استفاده کنید. این روش برای به دام انداختن رطوبت عالی است.

  1. ماسک هیدراتاسیون

یک ماسک صورت و بدن ویتامینه که به هیدراته شدن پوست کمک می­کند برای رفع خشکی پوست، چین و چروک ها و بازگرداندن شادابی ضروری است. عوامل زیادی در خشکی پوست نقش دارند؛ خستگی، استرس‌ و بی­­خوابی می­تواند از بعضی دلایل ایجاد خشکی پوست باشد. ماسکی را امتحان کنید که بتواند با عوارض ناشی از خشکی مبارزه کند و زیبایی طبیعی پوستتان را به آن بازگرداند.

اسید هیالورونیک محصولی عالی برای مرطوب کردن پوست و محافظت در برابر از دست دادن آب است. ویتامین C برای از بین بردن رنگدانه ها، ویتامین E برای جلوگیری از آسیب رادیکال­های آزاد و ویتامین B5 برای صافی پوست شما لازم و ضروری است. هنگام خرید محصولات مراقبت از پوست به ویژه انواع ماسک های صورت به دنبال این ویتامین­ها باشید تا پوستتان به وضعیت عادی و هیدراته بازگردد.

  1. لب­های خشک

به دنبال پوست خشک لب­های خشک و آسیب دیده هم ایجاد خواهد شد. تا حد امکان آب کافی مصرف کنید و از بالم لب یا نرم کننده لب مناسبی استفاده کنید تا دچار خون ریزی ناشی از ترک خوردن پوست لب نشوید.

  1. میوه ها و سبزیجات بیشتری استفاده کنید

مقدار کافی میوه و سبزیجات برای رژیم غذایی روزانه شما ضروری است. مقدار مناسبی آب در این محصولات وجود دارد که می­تواند توسط بدن جذب شود و به هیدراته نگه داشتن شما کمک کند و ویتامین­های مورد نیاز پوست را برای درخشندگی طبیعی و درخشان می­دهد. فیبر موجود در میوه­ها و قند طبیعی آب به کارکرد بهتر بدن کمک می­کند. آووکادو، موز، پرتقال، سیب، هویج، هندوانه و سایر میوه­ها را در رژیم غذایی خود جای دهید تا پوستتان آب کافی دریافت کند.

  1. مقدار زیادی آب بنوشید

هیدراتاسیون از درون شروع می­شود. دو سوم بدن از آب تشکیل شده و زیر پوست ما لایه­ای از آب و چربی­های مورد نیاز تجمع کرده است. ما هر روز مقدار قابل توجهی آب از دست می­دهیم تا سموم بدن از این طریق خارج شود و بدن پالایش یابد، بنابراین مهم است که بدن خود را دوباره هیدراته کنیم تا به بهترین شکل ممکن عمل کند. گفته می­شود روزانه 8 لیوان آب برای بدن لازم است اما مقدار بیشتری از آب برای کسانی که با خشکی پوست روبرو هستند ضروری است. این آب به مرور زیر پوست شما تجمع پیدا می­کند و به شفاف شدن پوست کمک خواهد کرد. با نوشیدن مقدار بیشتری آب، بدن به راحتی می­تواند سموم اضافه را دفع کند و مقدار کافی آب برای متابولیسم­های سلولی داشته باشد.

  1. الکل باعث خشکی پوست است

یکی از بزرگترین اثرات الکل بر روی پوست کم آبی است. مصرف بیش از حد آن می­تواند منجر به پف و التهاب شود. نوشیدنی­های الکلی نیز اغلب حاوی قند بالایی هستند، بنابراین زیاده روی در استفاده از این نوشیدنی­ها نیز ­می­تواند منجر به پوسته پوسته شدن و کدر شدن چهره شود. روش­های بهتری برای لذت بردن پیدا کنید و استفاده از محصولات آسیب­زا را متوقف کنید تا آسیب کمتری به پوست و بدن خود وارد کنید.

  1. روی محصولات مراقبت از پوست طبیعی سرمایه گذاری کنید

پوست سالم و درخشان راهی عالی برای افزایش اعتماد به نفس هر کسی است. وقتی خوب به نظر می­رسیم، احساس خوبی داریم. با انتخاب محصولاتی با درصد بالایی از مواد طبیعی برای کمک به تغذیه و آبرسانی پوست از پوست خود مراقبت کنید. کرم­های آبرسان برای پوست­های خشک و دهیدراته ضروری است. از انواع کرم­های حاوی ویتامی­های مورد نیاز پوست کمک بگیرید. محصولات حاوی روغن­های طبیعی می­توانند به بهبود شرایط بد پوستی کمک کنند و سلامت پوست را بازگردانند.

  1. کرم دور چشم


یک کرم دور چشم با اثر فوری حاوی چندین ماده قدرتمند استفاده کنید که به لیفت، لطافت و آبرسانی دور چشم کمک کند. از عصاره درخت ابریشم ایرانی کرم­های دور چشم قدرتمندی تولید می­شود که به درمان خشکی و چروک­های عمیق کمک می­کند. ثابت شده است که عصاره درخت ابریشم ظاهر خطوط و چین و چروک­های اطراف چشم را کاهش می­دهد. اسیدهای آمینه باعث افزایش سطح رطوبت برای حجیم شدن پوست و به حداقل رساندن علائم پیری می­شود. آلوئه ورا به آرام کردن و سلامت پوست اطراف چشم خشک و حساس کمک می­کند. کرم دور چشمی را پیدا کنید که حاوی این محصولات طبیعی باشد تا روند درمان پوست به سرعت طی شود.

با روش­های طبیعی و محصولات درمان سعی کنید پوست آسیب دیده خود را به حالت عادی برگردانید تا از التهاب و مشکلات آتی ناشی از خشکی آن جلوگیری کنید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین