با خودروسازان اتمام حجّت کنید!

مرتضی نجفی قدسی،   4010130031 ۶۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۲ تکراری یا غیرقابل انتشار
 با خودروسازان اتمام حجّت کنید!

«و ما علینا الا البلاغ المبین» و بر عهدة ما جز رساندن آشکار پیام، وظیفه‌ای نیست.(یس، ۱۷) 

انتظار می رفت بعد از بیانات و انتقاد صریح رهبری معظم انقلاب نسبت به بی کیفیتی خودروها و عدم رضایت مردم از آنها و تصدیق بجا بودن اعتراض مردم نسبت به آنها اقدامی جدی برای توقف خودروهای نا ایمن و کشف فساد پنهان و مافیای آنها صورت می گرفت که متأسفانه فقط به یک بیانیه توجیه گرانه بسنده کردند و وعدة اصلاح را به آینده موکول کردند و اخیراً هم حتی با پر رویی بر نرخ همین محصولات بی کیفیت افزودند!

به تازگی کلیپ لحظه خداحافظی شهید پور جلو از شهدای مدافع حرم از شهرستان بهبهان را دیدم که بسیار متأثر کننده بود، او هر چقدر دختر سه چهار ساله اش را می بوسید تا اجازه دهد پدرش برود ولی او به شدت بی تابی می کرد و مانع می شد و دست و پاهای پدر را می گرفت که نرود و در آخر دید که پدر راهی رفتن شد دوید پشت درب خانه ایستاد و دستهایش را به در گذاشت تا مانع باز کردن درب توسط پدرش شود و او باز هم دخترش را بوسید و نوازش کرد و این جدایی عاشقانه پدر و دختر بچه بسیار سوزناک بود. 

خوب است کمی به فکر برویم ببینیم برای این انقلاب و جمهوری اسلامی چه جوانها و خون های پاکی را داده ایم و آیا عملکرد ما هم در راستای از جان گذشتگی آنهاست? 

اخیراً رئیس پلیس راهور طی سخنانی اظهار داشت علت آتش گرفتن خودروها بعد از تصادفات این است که خودروسازها ضخامت باک بنزین خودروها را کاهش داده‌اند. حرف عجیبی است و جا داشت بلافاصله برای این موضوع تشکیل پرونده شود و کسانی که مسبب کاهش ضخامت باک خودرو هستند به پای میز محاکمه کشیده شوند!

البته قبلاً هم عرض کردیم عدم استحکام و بی کیفیت بودن خودروهای داخلی دلیل اصلی تلفات انسانی در تصادفات کشورمان است که با هیچ جای دنیا قابل قیاس نیست. هم اکنون در اروپا تلفات تصادفات تقریباً به صفر رسیده است، یعنی از هر صد هزار نفر دو الی سه نفر در تصادفات ممکن است کشته شوند و دلیل آن هم نه اینکه تصادفات نشود بلکه استحکام و کیفیت ایمنی خودروها طوری است که سرنشین آسیبی نمی بیند. 

اینکه مردم ما خودروی مطمئن و مستحکم و با کیفیت سوار شوند حق آنان است و ما نباید آنان را مجبور کنیم سوار ارابه های مرگ شوند. خودروسازها حالا که ناتوان هستند از اینکه خودرو واقعا استاندارد و ایمن تولید کنند موظف هستند به خریداران از همان ابتدا بگویند که مسئولیت سوار شدن این خودروها با خودتان و احتمال آتش گرفتن و کشته و مجروح شدن دارد و ما هم هیچ مسئولیتی قبول نمی کنیم!. همانطور که روی پاکت سیگارها انذار می دهند که برای سلامتی مضر است، شما هم باید نا ایمن بودن و بی کیفیتی خودروها را علناً به مردم بگوئید تا مردم هم اینقدر برای خرید آن خوردوهایی که به گفته رئیس پلیس راهور «ارابه‌های مرگ» هستند، صف نکشند! امّا مگر سودجویی می گذارد که با مردم صادقانه رفتار کنید! ای کاش از خون شهدای مدافع حرم و همة شهیدان دفاع مقدس که برای این مردم و حفظ نظام جمهوری اسلامی جان دادند درس می گرفتید و با جان مردم بازی نمی کردید؟! 

سالانه حداقل ۲۰ هزار الی ۳۰ هزار کشته در تصادفات داریم؟ آیا این رقم کمی است، در حالی که کل شهدای جنگ تا کنون حدود ۲۲۰ هزار نفر است و حال آنکه تا کنون بیش از یک میلیون کشته در تصادفات معادل پنج برابر جنگ تلفات داده ایم! 

تولید خودرو باصطلاح ملی که بخش زیادی از آن ها قطعات نازل و بی کیفیت است که طبق سفارش خوردوسازها از خارج کشور وارد می شود واقعاً کار صحیحی است؟! آیا چهل سال فرصت کمی برای ارتقاء کیفیت خودروها بود؟! 

واقعیت این است که مافیای خودرو و خودروسازها نمی خواستند خودرو خوب تولید کنند و هدف آنها صرفا کاسبی بود و قصد خدمت به مردم و افتخار آفرینی برای کشور را نداشتند، تحریم را هم نباید بهانه کنند چون در همین شرایط تحریم دیدیم که بحمدالله قوای نظامی ما از ارتش و سپاه به پیشرفتهای شگرفی از ساختن موشک ها و ناوها و پهبادها دست پیدا کردند که هیچ دشمنی جرأت تعرض به خاک میهنمان را ندارد. 

یعنی ساخت ماشین خوب و با کیفیت و ایمن از ساخت موشک های نقطه زن چند هزار کیلومتری سختتر است؟! یا تولید ماشین خوب از ساختن ناوها و زیردریایی ها سخت تر است؟! خوب معلوم است که اصلاً قابل قیاس نیستند، و معنای آن این است که در طول این سالها خودروسازها و مافیای حاکم بر آنها نخواسته اند از توان علمی دانشمندان جوان و مبتکر کشورمان استفاده کنند والا هم اکنون باید ما بهترین خودروهای جهان را می ساختیم.

مردم ما همانطور که برنج ایرانی را بر خارجی ترجیح می دهند، اگر خودروی داخلی برتر از خودروی خارجی باشد قطعاً استفاده از خودرو داخلی را بر خارجی ترجیح خواهند داد اما تا مادامی که خودروهای داخلی ناایمن باشد استفاده از خودروهای مطمئن خارجی ضروری است. 

سخنی هم با مردم عزیز کشورمان دارم و آن اینکه شما که بارها صحنه های تصادفات و یا فیلم های آنها را دیده اید که به محض کوچکترین تصادفی ماشین ها مچاله می شوند و در حقیقت سرنشین روی هوا می رود و هیچ حفاظی ندارد و ظاهر  خودروها یک حلبی بیش نیست، پس با چه اطمینان خاطری سوار این خودروها می شوید؟! مدتی بخاطر حفظ سلامتی خود و خانواده تان از خرید این خودروهایی که به قول رئیس پلیس راهور ارابه مرگ هستند خودداری کنید و با وسایل نقلیه عمومی مانند مترو و اتوبوس رفت و آمد کنید و یا حتی از دوچرخه استفاده کنید و حتی الامکان ترددها را کمتر کنید تا بلکه زعمای قوم حرکتی کنند و به این فساد چهل ساله خودروسازها فاتحه ای بخوانند. 

هنوز از انتقاد صریح رهبر معظم انقلاب از خودروسازان داخلی سه ماه نگذشته که فرمودند: «مردم از کیفیت خودرو ناراضی اند و درست هم می گویند، حق با مردم است یعنی اعتراض مردم بجاست، این صنعت نتوانسته رضایت مشتری را جلب کند، این همه حمایت در طول این سالها از صنعت خودرو شده، خب کیفیت خودرو خوب نیست.»

انتظار می رفت بعد از این بیانات و انتقاد صریح رهبری معظم اقدامی جدی برای توقف تولید خودروهای ناایمن و کشف فساد پنهان آنها صورت می گرفت که متأسفانه فقط به یک بیانیه توجیه گرانه بسنده کردند و وعده اصلاح را به آینده دادند و اخیراً هم حتی با پر رویی بر نرخ همین محصولات بی کیفیت افزودند! و حال آنکه طبق نظر کارشناسان یک خودروی پراید برای آنها چهل میلیون تومان هم تمام نمی شود امّا قیمتش را به دویست میلیون رسانده اند! و باز هم این کارخانجات ادعای ضرر هم می کنند! آیا واقعاً جیب آنها سوراخ نیست! خوب اگر ضرر می کنید چرا ادامه می دهید! ادامه ضرر که خوب نیست، ادامه ندهید و باعث این همه قتل و کشتار مردم هم نشوید! 

انتقادات مکرر نمایندگان مجلس از بی کیفیتی خودروها و نهیب دولت هم تا کنون نتوانسته است ترمز خودروسازان را بکشد و این مطالب را به آنها حالی کند و گمانم فقط شلاق قوه قضائیه است که انشاء الله آنها را تأدیب خواهد کرد! 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۴۷۱۳۰۸۱۱:۰۲:۴۸ ۱۴۰۱/۱/۳۰
اتمام حجت؟ مگه میشه نشه به راحتی جلوشون رو گرفت؟ نمی خوان. هیچ کدوم نمی خوان اگه نه کافیه واردارت با تعریفه بسیار پایین آزاد بشه. خودرو ساز بتونه رقابت می کنه. نتونه حذف میشه و مردم برنده میشن
ناشناس۲۴۷۱۳۱۲۱۱:۰۵:۰۴ ۱۴۰۱/۱/۳۰
چند دهه است که درآمد دولتها با فروش سیم کارت، سکه، ارز، خودرو به چندین و چند برابر قیمت واقعی تامین می شود. اعتیاد چندین دهه را نمی توان ترک کرد.
ناشناس۲۴۷۱۵۵۷۱۳:۴۸:۲۵ ۱۴۰۱/۱/۳۰
از یک طرف ورق آهن با قیمت جهانی محاسبه می کنند و از یک طرف نمی گذارند افزایش قیمت آن هم درست اعمال شود بعد می گویند چرا نازک شده!
ناشناس۲۴۷۱۹۸۶۲۰:۱۸:۳۷ ۱۴۰۱/۱/۳۰
اعدام سران خیانت و مافیا حلقه‌ی مفقوده‌ی عدالت است
ناشناس۲۴۷۲۴۹۹۰۷:۳۰:۴۸ ۱۴۰۱/۱/۳۱
وقتی به صرفه نیست و ضرر میکنند خوب تعطیلش کنند . چطور و قتی یه شخص حقیقی یه کاسبی راه میندازه اگر ضرر کنه وکارش نگیره تعطیلش میکنه .اینا هم تعطیلش کنند
ناشناس۲۴۷۲۹۳۲۱۲:۱۰:۰۹ ۱۴۰۱/۱/۳۱
عجب !!!! مگر الان قیمت خودروها که چه عرض کنم فرغونهایشان را به چند برابر قیمت جهانی نمیگیرند ؟؟؟
حمید۲۴۷۲۹۳۳۱۲:۱۰:۲۱ ۱۴۰۱/۱/۳۱
سلام مافیای خودرو در صفحات مجازی
ناشناس۲۴۷۱۳۱۸۱۱:۰۸:۳۵ ۱۴۰۱/۱/۳۰
مردم را به سوی دلالی خودرو و مسافرکشی هُل داده اند. آن وقت می گویند بی کاری آمارش پایین آمده. آن همخودرویی که تابوت مرگ نامیده می شود!
ناشناس۲۴۷۱۳۲۰۱۱:۱۱:۵۸ ۱۴۰۱/۱/۳۰
دیروز پراید 200 میلیون تومان شد!!! بادلار 28 هزار تومن می شود 7000 دلار. با 7000 می توان در امارات و اروپا و آمریکا می توان ماشین ایمن و مدرن مدل 2020 خریداری کرد.
ناشناس۲۴۷۱۵۹۲۱۴:۱۵:۰۹ ۱۴۰۱/۱/۳۰
نه دیگه شلوغ نکن، این خبرها هم نیست. گوگل برای همچین مواقعی وجود داره تا جستجو کنی!
ناشناس۲۴۷۱۵۹۹۱۴:۲۱:۰۷ ۱۴۰۱/۱/۳۰
بله دقیقا برادر من دی ماه گذشته در کلن المان یک دستگاه تویوتا یاریس 2015 رو خرید 7000یورو تقریبا 210 میلیون
رضا۲۴۷۲۱۶۱۲۳:۰۲:۰۸ ۱۴۰۱/۱/۳۰
عزیزم الان سال ۲۰۲۲ است انها ماشین ۲۰۱۵ را اشغال در نظر می گیرند می فرستند برای پرس از خودروی نو صحبت کن
ناشناس۲۴۷۱۸۷۹۱۸:۰۲:۴۱ ۱۴۰۱/۱/۳۰
تازه نقدی هم نیست التماست میکنن که با سود دو تا ۴ درصد بهت وام خودرو بدن و ۵ ساله پرداخت کنی.
ناشناس۲۴۷۱۳۳۱۱۱:۲۷:۵۹ ۱۴۰۱/۱/۳۰
تولید خودرو در ایران صرفه اقتصادی ندارد.
ناشناس۲۴۷۱۵۱۹۱۳:۲۵:۴۶ ۱۴۰۱/۱/۳۰
برای دولت داره خوبم داره وگرنه دلیلی نداشت باید واردات خودرو ازاد میشد
ناشناس۲۴۷۱۶۶۸۱۵:۰۶:۰۶ ۱۴۰۱/۱/۳۰
برای دولت هم صرفه اقتصادی ندارد چون خودروهای تولید داخل مزیت صادراتی ندارند و برای دولت ارزآور نیستند. دولت به خودروسازها یارانه بالایی برای برق و مواد اولیه میدهد اما نتیجه مطلوبی نمیگرد,تولیدکنندهای داخلی فقط منابع کشور را هدر میدهند.
ناشناس۲۴۷۱۳۴۹۱۱:۳۷:۵۲ ۱۴۰۱/۱/۳۰
هر که با خودروسازان در افتاد ور افتاد
فرهاد۲۴۷۱۳۶۵۱۱:۴۷:۳۷ ۱۴۰۱/۱/۳۰
قدرت بی حد و حصر مافیای خودرو تا دل مجلس و دولت نفوذ کرده و تا وقتی خود مردم حرکت قدرتمندی رو شروع نکنند شرایط در حد بیانیه و دستور باقی میماند.
ناشناس۲۴۷۱۳۶۷۱۱:۴۸:۰۰ ۱۴۰۱/۱/۳۰
این دقیقا همان گوشه امن است که الان نزدیک به 3 دهه است امنیت جانی و مالی ملت را روز به روز بیشتر خدشه دار کرده! "اتمام حجت کردن" ! بار ها و بار ها اتمام حجت شده است! هیچ فرقی نخواهد کرد اگر هر 2 سال یکبار یک اتمام حجت شود! اتمام حجت هم تاریخ انقضا دارد و در این خاک سال هاست که تاریخ انقضایش گذشته! الان وقت کنار گذاشتن است، الان نوبت رقیب آوردن است، الان وقت حمایت از ملت است!
فرناز۲۴۷۱۳۶۹۱۱:۵۰:۰۱ ۱۴۰۱/۱/۳۰
تا زمانی که خودروسازان رقیبی برای خود احساس نکنند، و واردات آزاد نشود، همین آش است و همین کاسه. یادمه سالها قبل هم آقای دکتر توکلی گفته بود که باید برای خودروسازان ضرب الاجل معین کرد ولی سالها گذشت؛ فقط ماند مردمی که باید اینها را تحمل کنند!
ناشناس۲۴۷۱۳۷۸۱۱:۵۲:۵۷ ۱۴۰۱/۱/۳۰
30 سال است که چنین مقالاتی نوشته شده مگر براشون مهمه جان مردم با این لگن هایی که میسازند
ناشناس۲۴۷۱۳۸۴۱۱:۵۳:۴۹ ۱۴۰۱/۱/۳۰
جان مردم در این کشور بی ارزش ترین مسئله هست
ناشناس۲۴۷۱۴۹۸۱۳:۱۰:۴۰ ۱۴۰۱/۱/۳۰
فقط جانشان بی ارزش نیست، کیفیت زندگی این ملت نیز جایگاهی در ارزش ها ندارد!
ناشناس۲۴۷۱۵۱۲۱۳:۲۰:۲۳ ۱۴۰۱/۱/۳۰
به خاطر همينه كه مردم تشويق به فرزند آورى مى شوند
ناشناس۲۴۷۱۳۸۷۱۱:۵۵:۱۷ ۱۴۰۱/۱/۳۰
مسئله این نیست که خودروساز میتونه ولی نمیخواد، اینها اساساً و کلا نمیتونند.
ناشناس۲۴۷۱۳۹۹۱۲:۰۵:۳۴ ۱۴۰۱/۱/۳۰
حرف شما در مورد خودروسازان کاملا درست است. همه از خودروسازان ناراضی اند. اما آمار تلفات رانندگی در اروپا صفر نیست،برای مثال کشور فرانسه ۳۵۰۰ نفر در سال کشته شدن. یا آلمان حدود ۳۰۰۰ نفر در سال است.
ناشناس۲۴۷۱۵۹۵۱۴:۱۸:۳۶ ۱۴۰۱/۱/۳۰
بجای الکی منفی زدن، برو روی سایت آمار کشورهایی که نوشته شده و آمار را مشاهده کن. با بنز هم با تریلی شاخ به شاخ بشی کشته میده.
ناشناس۲۴۷۱۶۲۶۱۴:۳۹:۳۳ ۱۴۰۱/۱/۳۰
گفت تقریبا صفر است یعنی از جمعیت نود میلیونی تعداد سه هزار نفر کشته تقریبا صفر است
ناشناس۲۴۷۱۸۱۱۱۶:۵۹:۰۰ ۱۴۰۱/۱/۳۰
ایران هم با 90 میلیون با 17 هزار تقریبا بالای 1درصد!
ناشناس۲۴۷۱۴۰۵۱۲:۰۹:۲۵ ۱۴۰۱/۱/۳۰
اثری ندارد خودرو ساز راه خود را خواهد رفت
احمد۲۴۷۱۴۲۴۱۲:۱۹:۴۵ ۱۴۰۱/۱/۳۰
من هم گله‌مند هستم
ناشناس۲۴۷۱۴۵۸۱۲:۴۶:۵۶ ۱۴۰۱/۱/۳۰
با وجود آنکه طرفدار تولید ایرانی هستم و تا جای ممکن از آن استفاده می کنم، ولی در مورد خودروسازی و ارتقا آن راهی جز آزاد کردن واردات وجود ندارد. دولت محترم، مجلس محترم، قوه محترم قضائیه به داد ملت ایران برسید، ما شکایت خود را پیش کی ببریم؟
ناشناس6565۲۴۷۱۴۶۳۱۲:۵۱:۲۵ ۱۴۰۱/۱/۳۰
این دو اختاپوس جاده مخصوص را تعطیل کنید بزارید مردم نفس راحتی بکشند
ناشناس۲۴۷۱۵۷۵۱۴:۰۱:۰۰ ۱۴۰۱/۱/۳۰
اختاپوس ؟ ... اختاپوس كه برادر جان بر طبق حكمت متعاليه الهي وجود و آفرينشش حكمت بوده و ضروري ؟ ... حالا شما بفرما كه در ساخت اين خودرو هاي بي كيفيت و لگن وار ! چه حكمتي نهفته است ؟ چه ضرورتي بايسته است ؟؟ ... بله ؟!
ناشناس۲۴۷۱۷۸۶۱۶:۳۷:۵۸ ۱۴۰۱/۱/۳۰
با دو متر زنجیر ویه قفل کتابی در کارخانه این متقلبها را ببندید
ناشناس۲۴۷۱۴۶۶۱۲:۵۲:۳۴ ۱۴۰۱/۱/۳۰
باید این دو شرکت اسباب بازی سازی را با خاک یکسان کرد
ناشناس۲۴۷۱۴۷۶۱۲:۵۷:۲۹ ۱۴۰۱/۱/۳۰
فعلا که خودرو سازها برای ملت خط و نشان می کشند.
ناشناس۲۴۷۱۴۸۳۱۲:۵۹:۵۱ ۱۴۰۱/۱/۳۰
زور هیچ دولتی به مافیای خودروسازی نرسیده
ناشناس۲۴۷۱۴۸۴۱۳:۰۰:۰۳ ۱۴۰۱/۱/۳۰
من اول بگم که دولت قبل مقصر است.
ناشناس۲۴۷۱۴۹۲۱۳:۰۶:۳۱ ۱۴۰۱/۱/۳۰
هرکس ضرر را ادامه دهد دیوانه است. بنابراین خودروسازان یا دیواته اند یا دروغگو. البته دومی منطقی است.
ناشناس۲۴۷۱۵۰۲۱۳:۱۴:۵۶ ۱۴۰۱/۱/۳۰
یک سری موضوعات فقط برای مشغول کردن ذهن ملته که گاها یکیش ترند میشه این همه جزو اونهاست و قرار نیست حل بشه
ناشناس۲۴۷۱۵۲۱۱۳:۲۶:۱۰ ۱۴۰۱/۱/۳۰
خودرو سازان در كشور تبديل به اژها هايى شده اند كه كسى حريفشان نمى شود در حقيقت دزدان وآدمكشان محترمى هستند كه پشتوانه ى محكم وفولادى دارند
مهدی۲۴۷۱۵۳۵۱۳:۳۱:۲۶ ۱۴۰۱/۱/۳۰
ویل للمطففین وای بر کم فروشان تمام صنایع کشور کم فروشی میکنن
ناشناس۲۴۷۱۷۱۳۱۵:۳۶:۵۰ ۱۴۰۱/۱/۳۰
فقط صنایع کم فروشی میکنند؟ سایر دستگاههای خدماتی و اداری گل و بلبل هستند؟؟
ناشناس۲۴۷۱۵۴۳۱۳:۳۵:۵۰ ۱۴۰۱/۱/۳۰
این صحبت ها حق و صحیح است و هرچند تکراری ولی وظیفه کلیه رسانه هاست که آنقدر بنویسند که شاید جنبشی واقعی علیه این مافیا صورت بگیرد.
ناشناس۲۴۷۱۵۶۴۱۳:۵۲:۰۲ ۱۴۰۱/۱/۳۰
تکرار مکررات واردات خودور های معمولی را آزاد نمایید
ناشناس۲۴۷۱۵۷۹۱۴:۰۵:۵۸ ۱۴۰۱/۱/۳۰
جالب است در کشور ما بشدت از خودروسازان ؛ حمایت میشود اما از حقوق مصرف کننده یعنی مردم عادی هیچ حمایتی صورت نمی پذیرد و هیچ الزامی هم برای وادار کردن خودرو سازان و قطعه سازان به کیفیت محصولاتشان وجود ندارد خب این چه جور مدیریت منابع است !!!؟؟؟
ناشناس۲۴۷۱۶۰۶۱۴:۲۷:۴۱ ۱۴۰۱/۱/۳۰
بخدا آنهایی که جلو واردات خودرو را می گیرند و اجازه نمی دهند رقبای جدید برای این دو خودرو ساز ارابه مرگ به میدان بیاید تا بخود بیایند و خودرو خوب و استاندارد تولید کنند. در دنیای قیامت بایست جواب خون آدمهایی که با این رابه های مرگ کشته شدند را بدهند و در قتل آنها شریک اند.
سعید۲۴۷۱۶۲۴۱۴:۳۹:۱۲ ۱۴۰۱/۱/۳۰
خودروی داخلی نمیخایم نمیخایم
ناشناس۲۴۷۱۶۳۸۱۴:۴۶:۳۴ ۱۴۰۱/۱/۳۰
مدیریت خودروسازی ها را دولتی کرده اید و رها نمی کنید. با وجود تحریم امکان سرمایه گذاری و همکاری با شرکت های بزرگ جهانی را ندارند و بعد تقاضای خودرو با کیفیت هم دارید؟؟ به نظر من فاصله ای که خودروسازهای ایرانی با خودروسازهای مطرح جهانی دارند خیلی تفاوتی با فاصله صنعت موشکی ایران و صنایع موشکی ناسا و اسپیس ایکس و حتی روسیه ندارد. آیا موشکی که به مدار ژئو برسد داریم؟؟؟
ناشناس۲۴۷۱۸۲۶۱۷:۱۲:۳۱ ۱۴۰۱/۱/۳۰
میسازیم....شما وطن فروشی نکن.
رضا۲۴۷۲۱۷۰۲۳:۱۰:۵۶ ۱۴۰۱/۱/۳۰
مثال بدی زدی ان را بزودی خواهیم داشت چون در ساخت موشک قیمت اهمیتی ندارد اما این را هرگز چون عامه مردم ما قدرت اقتصادی لازم برای خرید خودروهای روز را ندارند
ناشناس۲۴۷۱۷۱۱۱۵:۳۴:۴۴ ۱۴۰۱/۱/۳۰
متاسفانه نوشته ای بسیار عامیانه و ضعیف بر بستر احساسات جامعه بود.
ناشناس۲۴۷۱۷۱۹۱۵:۴۴:۳۶ ۱۴۰۱/۱/۳۰
تنها راه علاج صنعت خودروسازی ما فروش این دوتا کارخونه به شرکتهای خودروسازی خارجیه. این کار زمان دولت قبل بعد برجام داشت اتفاق میفتاد و سایپا ظاهرا قرار بود به فیات فروخته بشه. با این کار ظرف چند سال صنعت خودرو ما متحول خواهد شد. همین والا هیچ راهی وجود نداره.
پیشوا۲۴۷۱۷۴۴۱۶:۰۵:۲۷ ۱۴۰۱/۱/۳۰
لگن لگن لگن لگن لگن لگن لگن لگن لگن لگن لگن ولا بلا اسم ماشین نباید رو اینها گذاشت... هیچ کس هم کاری به کار دو ارابه ساز ورشکست نداره...خون مردم تو شیشه کردن
ناشناس۲۴۷۱۸۷۴۱۷:۵۴:۴۰ ۱۴۰۱/۱/۳۰
باید رقیب سازنده داخلی پیدا کنند .
ناشناس۲۴۷۱۹۲۲۱۸:۵۰:۴۴ ۱۴۰۱/۱/۳۰
این دوتا خودرو ساز از صدام بیشتر ایرانی کشته اند ققط فرقش اینه صدام رایگان میکشت . اینها پولم ازت میگیرند
ناشناس۲۴۷۱۹۳۶۱۹:۰۶:۴۷ ۱۴۰۱/۱/۳۰
امارات بی عرضه بقول حضرات خودرو تولید داخل که کاملا برقی وتولید خودش است را ساخته چندین نیروگاه برق پیشرفته با یک دهم یا صدم قیمت نیروگاه اشغال ما ساخته با سرعت نور در حال پیشرفت است ما هنوز دنبال این هستیم که پول یک پراید اشغال را با وام وهزار بدبختی جور کنیم تا اسنپ کار کنیم از کجا به کجا رسیدیم
ناشناس۲۴۷۲۱۱۳۲۲:۰۸:۵۰ ۱۴۰۱/۱/۳۰
هرکس از این به اصطلاح صنعت خودرو سازی حمایت کندواصرا ر به ادامه این روند بدون اصلاح اساسی در آن باشد در خونه‌ای که ریخته می شود و ظلم هایی که توسط این خودروسازان به مردم می شود شریک هستند
ناشناس۲۴۷۲۲۲۰۲۳:۳۶:۴۱ ۱۴۰۱/۱/۳۰
تا نگاه انحصار و منفعت طلبی و چپاول و فساد در کشور است که اینگونه است تا هزاران سال به هیچ پیشرفتی نخواهیم رسید متاسفانه عمل مسوولین در شعار است
ناشناس۲۴۷۲۲۳۴۲۳:۴۶:۱۶ ۱۴۰۱/۱/۳۰
اتمام حجت،تا کی و چندین سال؟
فلاح۲۴۷۲۴۵۹۰۵:۵۵:۰۴ ۱۴۰۱/۱/۳۱
یکی از راهکارهای خوب و نیکو لغو امتیاز این دو فرغون ساز و به جای ان کشاورزی مدرن در این دو جایگاه فرغون ساز و تولید گوجه فرنگی و پیاز و سیب زمینی است که هم از افزایش قیمت این محصولات جلوگیری میشود و هم صادرات خواهیم داشت!!!
شهروند۲۴۷۲۵۴۲۰۸:۱۶:۰۲ ۱۴۰۱/۱/۳۱
همه تون الکی میگین راست میگین وقتی طرح فروش میزنه صف ۵ میلیونی نبندین سفره نذری پهن میکنم که تو قرعه کشی خودرو برنده بشن خودمون مقصریم تحریم شون کنید سه ماه خودبخود جمع میکنن
علی۲۴۷۲۶۲۹۰۹:۳۴:۵۸ ۱۴۰۱/۱/۳۱
همین امارات عربی با 200میلیون میتونی بهترین ماشین با بهترین امکانات میتونی سوار بشی و پاکستان همسایه خودمون یه پراید مدل 85ببر پلاکش می‌کنه نمیکنه واردات ممنوع آزاده هر ماشینی با هر مدلی ملتش ببره پلاک می‌کنه ملتش را مجبور نمیکنه هر چی من میگم
ناشناس۲۴۷۲۹۵۹۱۲:۲۱:۵۲ ۱۴۰۱/۱/۳۱
جالبه که اقتصاد کشور جنگ زده ای مثل عراق یا سوریه یا کشورهای با اقتصاد بسیار ضعیفی مثل کشورهای افریقایی با واردات خودرو لطمه نمی بینه، اونوقت چهل ساله هر وقت اسم واردات میاد سریع جبهه میگیرن که واردات اقتصاد رو نابود میکنه!!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

    2. بازی با کلمات

    3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

    4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

    5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

    6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

    7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

    8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

    9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

    10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

    11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

    12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

    13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

    14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

    15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

    16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

    17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

    18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

    19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

    20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

    21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

    22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

    23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

    24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

    25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

    آخرین عناوین