آمریکا خواستار جلسه شورای امنیت درباره اوکراین شد

گروه جهان الف،   4001108020

دیپلمات‌های مستقر در سازمان ملل اعلام کردندکه آمریکا خواستار برگزاری جلسه علنی شورای امنیت درخصوص اوکراین برای روز دوشنبه شده است.«لیندا توماس-گرینفیلد» نماینده آمریکا در سازمان ملل گفت: «اکنون زمان صبر کردن و نظاره‌گر بودن نیست. توجه کامل شورا اکنون مورد نیاز است و منتظر مباحثه‌ای صریح و هدفمند در روز دوشنبه هستیم».  

فارس نوشت: در ادامه تنش‌زایی‌های آمریکا با روسیه بر سر اوکراین و تلاش برای همراه کردن دیگر کشورهای غربی علیه مسکو، واشنگتن درخواست برگزاری جلسه شورای امنیت داد.

شبکه «الجزیره» به نقل از دیپلمات‌های مستقر در سازمان ملل گزارش داد که آمریکا خواستار برگزاری جلسه علنی شورای امنیت درخصوص اوکراین برای روز دوشنبه شده است.

«لیندا توماس-گرینفیلد» نماینده آمریکا در سازمان ملل دقایقی بعد با انتشار بیانیه‌ای در این‌باره گفت: «امروز، بعد از هفته‌ها مشورت دقیق با اوکراین و شرکایمان در شورای امنیت، ایالات متحده خواستار برگزاری نشست علنی شورای امنیت جهت گفتگو درباره یک موضوع با اهمیت حیاتی برای صلح و امنیت بین‌المللی شد؛ رفتار تهدیدآمیز روسیه علیه اوکراین و انباشت نیروهای روسی در مرزهای اوکراین و بلاروس».

در ادامه این بیانیه با تکرار ادعاهای قبلی علیه روسیه، آمده است: «بیش از یکصد هزار نیروی روس در مرز اوکراین مستقر شده و روسیه در حال انجام دیگر اقدامات ثبات‌زدا ضد اوکراین است که تهدیدی علنی برای صلح و امنیت بین‌المللی و منشور سازمان ملل است. آنچنان که ما در واکنش به تهدید جدی که امنیت و صلح اروپا و جهان را تهدید می‌کند، مسیر دیپلماسی برای تنش‌زدایی را پیگیری می‌کنیم، شورای امنیت نیز مسیری حیاتی برای دیپلماسی است».

نماینده آمریکا در ادامه افزود: «اعضای شورای امنیت باید به‌دقت حقایق را بررسی کرده و در صورت تجاوز بیشتر روسیه به اوکراین، چیزهایی را که برای اوکراین، برای روسیه، برای اروپا و برای اصول و الزامات نظم بین‌المللی در خطر است، در نظر بگیرد».

گرینفیلد در پایان مدعی شد: «اکنون زمان صبر کردن و نظاره‌گر بودن نیست. توجه کامل شورا اکنون مورد نیاز است و منتظر مباحثه‌ای صریح و هدفمند در روز دوشنبه هستیم».

از حدود دو ماه قبل رسانه‌های آمریکایی جوسازی و خبرسازی درباره احتمال حمله روسیه به اوکراین در اوایل سال جاری میلادی را آغاز کرده و موجب تشدید تنش در شرق اروپا شده‌اند. روسیه قویا چنین ادعاهایی را رد کرده اما تأکید کرده تداوم حملات توپخانه‌ای نیروهای اوکراینی علیه مناطق خودمختار روس زبان این کشور واکنش مسکو را در پی خواهد داشت.

مسکو همچنین به‌منظور کاهش تنش‌ها پیرامون مسائل اوکراین، پیشنهاداتی در راستای تضمین امنیتی غربی‌ها به روسیه از جمله عدم گسترش پیمان نظامی ناتو به سمت مرزهای این کشور و خروج نیروهای ناتو از این منطقه را مطرح کرد. هفته گذشته نماینده روسیه با همتایان آمریکایی و ناتو جلسه‌ای برگزار کردند تا این پیشنهادات را بررسی کنند اما در نهایت طرف غربی این پیشنهادات را رد کرد.

روزنامه «تلگراف» نیز شامگاه چهارشنبه به نقل از منابع مطلع گزارش داد که دولت انگلیس در حال بررسی استقرار صدها نظامی در شرق اروپاست تا در صورت وقوع حمله روسیه علیه اوکراین، به کی‌یف کمک کنند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین