روزنامه آمریکایی: یمنی‌ها می‌توانند به اهدافی تا ۱۶۰۰ کیلومتر حمله کنند

گروه جهان الف،   4001028101 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

 یک روزنامه آمریکایی در گزارشی با اشاره به افزایش قابلیت تهاجمی جنبش انصارالله یمن نوشت که یمنی‌ها در حال حاضر می‌توانند به اهدافی در فاصله ۱۶۰۰ کیلومتری حمله کنند.

روزنامه آمریکایی: یمنی‌ها می‌توانند به اهدافی تا ۱۶۰۰ کیلومتر حمله کنند

به گزارش فارس، تحقیقات اولیه‌ای که امارات متحده عربی انجام داده، اظهارات دوشنبه شب مقام‌های جنبش انصارالله را تایید می‌کند که طی آن اعلام شده بود اهدافی در داخل ابوظبی با استفاده از پهپادها، موشک‌های کروه و موشک‌های بالستیک هدف قرار گرفته شده‌اند.

به گزارش روزنامه آمریکایی «وال‌استریت ژورنال»، جنبش انصارالله یمن با استفاده از سلاح‌های ترکیبی اهدافی را نیز در عمق خاک سعودی‌ها هدف قرار داده‌اند اگر چه مقام‌های سعودی مدعی شده‌اند که ۹ پهپادی که توسط جنبش انصارالله به سوی اهدافی در داخل عربستان سعودی در حال پرواز بوده را سرنگون کرده‌اند.

این روزنامه آمریکایی در ادامه گزارش خود نوشت: «حوثی‌ها طی سال‌های اخیر قابلیت خود برای حمله به اهدافی تا ۱۰۰۰ مایل (۱۶۰۰ کیلومتر) را با دقت حدودی بهبود بخشیده‌اند».

وال استریت ژورنال اضافه کرد: «زمانی که حوثی‌ها کنترل صنعا، پایتخت یمن را در سال ۲۰۱۴ در دست گرفتند، قابلیت‌های نظامی متعارفی نظیر تسلیحات سبک، راک انداز و خمپاره انداز داشتند».

«یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن امروز (سه شنبه) درباره نوع موشک‌ها و پهپادهایی که در عملیات دیروز علیه ابوظبی به کار گرفته شد، توضیحاتی داد.

وی در پیامی در توییتر نوشت: «موشک‌هایی که در عملیات "اعصار الیمن" (طوفان یمن) به کار گرفته شد موشک‌های بالدار از نوع قدس ۲ هستند؛ پالایشگاه نفت در منطقه "المصفح" و فرودگاه ابوظبی با چهار موشک از این نوع هدف گرفته شدند».

سریع افزود: یک موشک بالستیک از نوع "ذوالفقار" نیز فرودگاه دبی را هدف گرفت. اما پهپادهای "صماد ۳" نیز تعدادی از اهداف مهم و حساس را هدف گرفتند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن دوشنبه شب (دیروز) تأیید کرد، فرودگاه‌های دبی و ابوظبی با پنج موشک بالستیک و بالدار و چند پهپاد مورد هدف قرار گرفت.

منطقه صنعتی المصفح  که هدف گرفته شده در جنوب غرب ابوظبی است و از مهمترین مناطق اقتصادی در امارات عربی متحده به شمار می‌رود. بسیاری از شرکت‌های صنعتی و خودروسازی بعلاوه قدیمی‌ترین بندر امارات در این منطقه قرار دارد و این منطقه شامل املاک تجاری و مسکونی بسیاری است.

«محمد ناصر البخیتی» یکی از رهبران جنبش انصارالله یمن تأکید کرد که هر گونه تنشی که از سوی امارات صورت گیرد، به سود این کشور نخواهد بود.

البخیتی به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که اگر تجاوزات امارات به یمن ادامه پیدا کند، نیروهای یمنی، مراکز مهم از جمله سازه‌های نفتی و فرودگاههای این کشور را هدف قرار خواهند داد.

 «مهدی المشاط» فرمانده کل نیروهای مسلح یمن هم ضمن تبریک عملیات نیروهای این کشور در عمق امارات، تصریح کرد: «اگر این تجاوز و سریال جنایات آن و تلاش برای اشغال این کشور (یمن) ادامه یابد، این مسئله در آینده، خطرات واقعی برای اقتصاد و سرمایه‌گذاری در امارات به همراه دارد».

اتحادیه اروپا نیز روز گذشته  در واکنش به حمله تنبیهی جنبش انصارالله یمن به تاسیسات ابوظبی بدون اشاره به جنایت ائتلاف متجاوز سعودی در یمن و کشتار هزاران انسان در این کشور گفت که «حملات علیه زیرساخت‌های غیرنظامی غیر قابل قبول است». 

اتحادیه اروپا در بیانیه خود گفت که این حمله خطر تشدید بیشتر بحران یمن و تلاش‌های در حال انجام برای پایان جنگ در این کشور را تضعیف می‌کند.

این اتحادیه تاکید کرد: «برای درگیری در یمن، فقط راه‌حل سیاسی می‌تواند وجود داشته باشد و اتحادیه اروپا خواستار خودداری از تشدید تنش‌ها است».

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۳۷۷۸۶۲۰۷:۱۰:۵۱ ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
اتحادیه اروپا : حملات علیه زیرساخت‌های غیرنظامی غیر قابل قبول است !!!! ریاکار تر و دوروتر و شیطان صفت تر از این اتحادیه اروپا دیده نشده چون ائتلاف سعودی بیش از 6 سال است مناطق غیر نظامی یمن را بمباران می کند و این حیوان صفت ها کلمه ای در این مورد نگفته اند
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین