تبلیغات دیجیتال، بزرگترین منابع مالی جهان

گروه اقتصادی الف،   4001023103

گوگل، آلفابت و متا (فیس‌بوک) پلتفرم‌هایی در حوزه تبلیغات دیجیتالی بزرگ هستند اما رقبای کوچکتر نیز منتظر ننشسته‌اند و به سرعت در حال گسترش هستند. گسترش فضای تبلیغاتی آنلاین فرصتی است برای اسنپ، تیک تاک یا حتی مایکروسافت است تا با غول‌های حوزه تبلیغات رقابت کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، طبق پیش‌بینی‌های گروپ ام انتظار می‌رود که هزینه‌های تبلیغات دیجیتال در ایالات‌متحده در سال جاری از ۲۰۰ میلیارد دلار فراتر رود که ۲۱ درصد نسبت به سال ۲۰۲۱ افزایش یافته است.

سهم تبلیغات آنلاین نیز همچنان در حال افزایش است. طبق برآورد گروپ ام امسال تبلیغات آنلاین ۶۴ درصد از کل بازار تبلیغات را به خود اختصاص خواهد داد که در مقایسه با تنها ۱۸ درصد یک دهه پیش افزایش چشمگیری است.

با رشد تبلیغات دیجیتالی، کمتر کسی برای تبلیغات در روزنامه یا تلویزیون پول خرج می‌کند. بااین‌حال، تبلیغات آنلاین دسته‌بندی‌های جدیدی را نیز ایجاد کرده است مانند توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها که بازی‌های موبایلی را دنبال می‌کنند.

استارت‌آپ‌های دیجیتالی نیز به این رونق دامن می‌زنند و از جذب سرمایه برای به دست آوردن مشتری یا دفع رقبا استفاده می‌کنند.

گوگل، همراه با واحدهای فیسبوک و اینستاگرام متا، بیشترین سهم بازار را دارد. ایالات‌متحده حدود ۴۳ درصد از درآمد شبکه‌های اجتماعی مارک زاکربرگ را دارد که تقریبا تمام آن از طریق تبلیغات حاصل می‌شود.

درهمین‌حال، دارایی‌های گوگل ازجمله موتور جستجوی آن و یوتیوب حدود ۸۴ درصد از درآمد تبلیغات جهانی این شرکت را تشکیل می‌دهند. اگر ۴۷ درصد درآمد آن از طریق ایالات‌متحده باشد، گوگل حدود ۹۴ میلیارد دلار درآمد از تبلیغات ایالات‌متحده در سال ۲۰۲۲ به دست خواهد آورد. این جفت با هم سه چهارم کل بازار را به خود اختصاص خواهند داد. بااین‌حال، هنوز تقریبا ۵۰ میلیارد دلار برای سایر رقبا باقی می‌ماند.

ایالات‌متحده ۶۴ درصد از درآمد اسنپ را تشکیل می‌دهد که تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند امسال با رشدی تقریبا ۴۰ درصدی به بیش از ۵ میلیارد دلار برسد.

مایکروسافت نیز چیزهای زیادی برای به دست آوردن دارد. این غول مستقر در سیاتل، که نیمی از درآمد خود را در ایالات متحده به دست می‌آورد، در ۱۲ ماه منتهی به ژوئن، نزدیک به ۱۹ میلیارد دلار در سطح جهانی از تبلیغات در لینکدین، موتور جستجویش (بینگ) و سایر منابع جمع‌آوری کرد.

تیک تاک متعلق به بایت دنس چین، یکی دیگر از ذی‌نفعان احتمالی است. واقعیت این است که فضای دیجیتال آینده در حال شلوغ‌تر شدن است.

یکتانتتریبون

پربحث‌های هفته

  1. پاسگاه مرزی ایران زیر برف مدفون شد

  2. چرا بر سر چین و روسیه، اینقدر جنجال می‌کنند!؟ / پاسخی دوباره به پرسشی تکراری

  3. حسن روحانی در لباس سربازی در سال ۱۳۵۰

  4. چرا «جمهوری اسلامی» همیشه از خودش عقب است !

  5. درباره چندچهره‌گی برخی منتقدان نظام

  6. انقلاب اسلامی و مفهوم مدرن «انقلاب»

  7. منتقدان صادق و پاک دست؛ نه دغلکاران فرصت طلب!

  8. رونمایی از لامبورگینی ایرانی که در یک خانه در یزد تولید شد

  9. اشتباهات عراقچی در آخرین دور مذاکرات وین/ روایت ولایتی از جلسه با رئیسی درباره سفر روسیه/ دست خالی اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس/ انتقاد دوباره پلیس از خودروسازان

  10. نظر رهبر انقلاب‌ در مورد قرارداد ۲۵ ساله‌ با چین

  11. توصیه رهبر انقلاب به مداحان/ ائتلاف یا گسست ناطق نوری، خاتمی و روحانی/ رونمایی از نقشه نئولیبرال‌ها علیه دولت/ جدال مجلس و اتاق بازرگانی بالا گرفت 

  12. میوه های صادراتی مشکلی نداشت، مشکل ما سموم تقلبی در بازار است

  13. آرمان گرایی مردم ایران و مسأله موفقیت نظام

  14. دانشگاه شهید بهشتی با محمد فاضلی قطع همکاری کرد +توضیحات دانشگاه

  15. سقوط تاریخی بورس

  16. باهنر: مملکت را با یک مجلس نمی شود اداره کرد

  17. پیام های سفر وزیر خارجه ایران به چین

  18. تهدیدهای انصارالله علیه امارات عملی می‌شود؟

  19. وزیر آموزش و پرورش: مدارس را نباید تا این حد تعطیل می‌کردیم

  20. غرب‌پرستان را چه مي‌شود؟!

  21. خودروهای داخلی همیشه از عقب تصادف می کنند !

  22. شلیک پهپادهای انصارالله به قلب ابوظبی/ آیا امارات به سرنوشت عربستان دچار می‌شود؟

  23. افشای جدیدترین اسرار از خاندان سعودی؛ ملک سلمان کجاست؟

  24. جشن تولد «قرائتی» در پشت صحنه «سمت خدا» 

  25. احترام جالب نمایندگان دومای روسیه به ابراهیم رئیسی

ابر آروان

آخرین عناوین

بلیط هواپیما