معاون وزیر بهداشت: جمعیت بحث بسیار بحرانی است / غفلت کنیم پنجره شکوفایی را از دست می‌دهیم

گروه اجتماعی الف،   4000914031

معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه به دنبال تلاش‌های صورت گرفته در حوزه سلامت، امید به زندگی حدود دو دهه افزایش یافته است، در عین حال به اهمیت موضوع جمعیت اشاره کرد و گفت: اگر به ایران عشق می‌ورزید باید برای آینده ایران عزیزمان بحث جمعیت را جدی بگیریم.

معاون وزیر بهداشت: جمعیت بحث بسیار بحرانی است / غفلت کنیم پنجره شکوفایی را از دست می‌دهیم

به گزارش ایسنا، دکتر کمال حیدری در همایش روز جهانی داوطلبان سلامت با محوریت شعار مشارکت همه‌جانبه، کلید طلایی کنترل همه‌گیری کووید۱۹، گفت: انقلاب اسلامی با مشارکت مردم شکل گرفت و ما کشور را از خودمان می‌دانیم و انتطار داریم همانگونه که با مشارکت مردم انقلاب رخ داد ان‌شاءالله با مشارکت و حضور مردم در سایر ابعاد هم فعالیت کنیم.

وی افزود: از آنجایی که پس از انقلاب یکی از توفیقات جدی جمهوری اسلامی ایران، نظام سلامت است که با شبکه مراقبت‌های بهداشتی درمانی اولیه شکل گرفت و حتی وجود این ساختار سبب شد تا اقدامات این بخش زبانزد شود، توفیق این سازو کار مبتنی بر مشارکت مردمی است. 

وی افزود: در جلسه‌ای خدمت دو تن از سفیران آلمان و ایتالیا بودیم و قصد سرمایه گذاری برای توریست سلامت داشتند. وقتی شاخص‌های کشور و موضوع امید به زندگی را در کشور توضیح می‌دادم، به من می‌گفتند بر مبنای GDP و سهم شما از سلامت، این شاخص‌ها محال است. اما آنها فراموش کردند که ما سرمایه بزرگ مشارکت مردمی را داریم. 

او ادامه داد: بعد از زمان جنگ به یاد نمی‌اورم چنین همدلی و مشارکتی که در حوزه کووید۱۹ پیش آمد را داشته باشیم. همه مردم با همه وجود به میدان آمدند تا بتوانند به مدیریت بیماری کمک کنند. جلوه‌های ارزشمند مشارکت مردمی برای این است که بتوانند سلامت را ارتقا دهند؛ زیرا محور توسعه سلامت است که اگر با حضور مردم ارتقا یابد قطعا موفق خواهیم بود. فضای مجازی و شبکه‌ها دست به دست هم دادند تا این مشارکت را متزلزل کنند و ایجاد یاس کنند و امروز بیش از گذشته نیازمند چنین مشارکتی هستیم. 

حیدری تاکید کرد: امروزه با توجه به افزایش سطح سواد مردم باید بر شبکه‌های محلی و شبکه‌های اجتماعی گروه‌های همسان تمرکز کنیم تا تخصصی تر مطالب حوزه سلامت را ارائه دهیم. 

وی افزود: با تلاش در حوزه سلامت امید به زندگی حدود ۲ دهه افزایش یافت اما الان باید به کیفیت زندگی بپردازیم. کیفیت زندگی به شدت تحت تهدید بیماری های غیرواگیر است و همچنین دغدغه مسئله جمعیت و سالمندی را داریم. موضوع جمعیت یک موضوع ملی و فراملی است که باید در آن سرمایه‌گذاری کرد.

وی گفت: اگر به ایران عشق می‌ورزید باید برای آینده ایران عزیزمان بحث جمعیت را جدی بگیریم چون جمعیت بحث بسیار بحرانی است و اگر غفلت کنیم پنجره شکوفایی را از دست می‌دهیم که تهدیدی برای توسعه کشور خواهد بود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین