آقای«نوروزی» با احساسات جریحه دار شده شوخی نمی کنند!

محمد فیروزی، گروه سیاسی الف،   4000824081 ۱۱۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

سخنان حسن نوروزی، نائب رئیس کمیسیون قضایی مجلس در قالب دو گفتگو درباره حوادث آبان ۹۸ و دادگاه نمادین آبان در حالی مطرح می‌شود که کمترین اثری از دقت یک مسئول هنگام موضع‌گیری در آن حس نمی‌شود. 

آقای«نوروزی» با احساسات جریحه دار شده شوخی نمی کنند!

به گزارش الف، آبان سال 98 برای مردم ایران یادآور خاطره‌ای تلخ است، وقتی بنزین با یک تدبیر ناکارآمد به‌یکباره و بدون آماده شدن عموم مردم گران شد آتشفشانی در فضای سیاسی- اجتماعی ایران فوران کرد که از شعله‌های آن تر و خشک با هم سوخت.

در این بین افراد سودجویی که از فضای غبارآلود کشور می‌خواستند سوء استفاده کنند جریان‌های اغتشاشگرایانه‌ و مسلحی را در سراسر کشور شکل دادند. همراه این جریان‌های شورشی مردمی بودند که از تنگنای معیشتی و فشار زندگی با دست خالی آمدند تا اعتراض کنند. چندی بعد از اتفاقات آبان آن سال رهبر انقلاب بین کشته‌شدگان تفکیک قائل شد. 

صف‌آرایی بین‌المللی اپوزیسیون جمهوری اسلامی

بعد از دو سال یکبار دیگر در ابعادی بین‌المللی اپوزیسیون جمهوری اسلامی ایران تلاش کرده تا خاطرات تلخ آبان 98 را با برپایی دادگاهی نمادین زنده کند. طبیعی است چنین دادگاهی می‌‌تواند بر موج احساسات افکار عمومی هم سوار شود. 

چه کسی است که با پدر و مادری داغدار و فرزند از دست داده احساس همدلی پیدا نکند. تیم رسانه‌ای که رویدادهای پنج روز دادگاه را در شبکه‌های مختلف تلویزیونی و ماهواره‌ای و شبکه‌های اجتماعی پوشش می‌دهد نیز به این موضوع واقف است و تمام تلاش خود را می‌کند تا احساسات مردم جریحه دار شود.

فضای خبری شکل گرفته حول و حوش این دادگاه آبان نشان می‌دهد دروغ‌ و راست با هم‌ ترکیب شده است. به‌عنوان مثال اکانتی که حدود یکماه پیش یک‌دفعه در شبکه‌اجتماعی اینستاگرام سر و کله‌اش پیدا شد تا خبر سوزاندن یک دختر توسط پدرش را در قالب پزشک بیمارستانی در یاسوج اعلام کند این روزها آتش‌بیار معرکه «آبان تریبونال» شده است. درحالی‌که در آن مقطع بررسی‌ها نشان داد وی پزشک بیمارستان یاسوج نیست و تنها 24 ساعت قبل از اعلام خبر فوق صفحه اینستاگرامی تشکیل داده است!

دادگاه آبان و طرح چند ادعای ثابت نشده

محتوای این 5 روز دادگاه و حضور شاهدان در جایگاه شهادت نیز گویای این است که در این دادگاه حرف تازه‌ای مطرح نیست و بسیاری از رسانه‌ها فقط منعکس کننده‌ ادعاهای طرح شده هستند. اما نکته اینجاست که گروه‌های اپوزیسیونی تاب و تحمل شنیدن این گزاره را ندارند که بسیاری از ادعاها در این دادگاه فقط ادعای افراد مجهول‌الهویه است. 

با درنظر گرفتن موضوع فوق هنوز هم می‌توان گفت آبان 98 و حواشی بعد از آن برای مسئولان کشور برای همیشه یک درس عبرت باشد. آبان 98 اوج عملیات اپوزیسیون جمهوری اسلامی را به رخ کشید و توانایی آنها را برای اینکه چطور در مواقع حساس می‌توانند در یک جبهه غبارآلود عملیات کنند را نشان داد. اینکه چطور زمینه‌چینی کردند تا مردم بی‌گناه کشته شوند و خودشان دادخواه آنها باشند، اما با وجود این حساسیت ، برخی مسئولان قصد درس گرفتن از آن واقعه را ندارند یا به طرح شوخی درباره آن می‌پردازند.

بی‌توجهی نوروزی به احساسات مردمی

سخنان آقای حسن نوروزی، نائب رئیس کمیسیون قضایی مجلس در گفت‌وگو با سایت دیده‌بان یکی از آن موارد است که به‌تازگی بازتاب زیادی داشته است. وی در مصاحبه‌ کوتاهی که با خبرنگار این سایت داشته است، بدون توجه به احساسات جریحه‌دار شده مردم در آن مقطع و این روزها که دادگاه آبان برگزار می‌شود از این صحبت می‌کند که کلیت تیراندازی و کشته شدن افراد درست بوده است .

براساس نقل سایت دیده بان وی در بخشی از مصاحبه این‌طور می‌گوید: «یکی از آن‌هایی که به مردم شلیک کرد من بودم، ما کُشتیم. حالا چه کسی می‌خواهد ما را محاکمه کند؟! طرف آمده بانک را آتش زده است و ما هم او را کُشتیم. چه کسی را می‌خواهید محاکمه کنید؟

اتهام به خبرنگار

براساس همین گزارش آقای نوروزی در پایان گفته که صحبت‌هایش شوخی بوده و تلفن را قطع می‌کند و باز بر اساس تاکید این سایت از مصاحبه فوق فایل صوتی نیز تهیه شده است. با این حال نوروزی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت (رسانه‌ای که نقش روابط عمومی نمایندگان مجلس را نیز ایفا می‌کند) باز ضمن بی‌توجهی به احساسات جریحه‌دار شده مردمی نسبت به خودش و حتی بی‌توجه به طرح این ادعای رسانه یاد شده که از مصاحبه اولیه او فایل صوتی تهیه شده است،  خبرنگار یک رسانه داخلی را که از او فقط سوال پرسیده وابسته به گروههای ضد انقلاب معرفی می کند. درحالی‌که سوال آن خبرنگار ممکن است در ذهن بسیاری از افراد جامعه باشد و بهترین جا برای پاسخ دادن به آن داخل کشور است نه کیلومترها آن‌طرف‌تر در لندن. 

تامین امنیت مهم؛ افکار عمومی مهم‌تر

البته در اینکه یک نظام سیاسی وظیفه تامین امنیت شهروندانش را برعهده دارد جای شکی نیست و شاید کمتر کسی بخواهد به آن شک کند. کمااینکه در ماجرای تهدید داعش در عراق و سوریه یک خواست عمومی دخالت جمهوری اسلامی ایران در آنجا بود تا پای آنها به ایران نرسد. امروز هم اگر مردم با وجود اعتراض‌هایشان ، برای آقای قاسم سلیمانی، فرمانده شهید سپاه قدس پاسداران انقلاب اسلامی احترام ویژه‌ای قائل هستند برای همین عمل به وظیفه توسط او بود. 

اما همین مردم برای  حوادث آبان 98 از ابعاد مختلف  ابراز تاسف می‌کنند . یک سیاستمدار و مسئول در مجلس، دولت یا هر نهاد دیگری هم باید متوجه همین حساسیت‌ها باشد و حداقل در تریبونی عمومی مانند مصاحبه با یک رسانه عمومی هر حرفی را با هر کیفیتی بر زبان نراند. 

تذکر این موضوع هم متوجه شخص خاص یا جناح ویژه‌ای نیست. در مورد همین حوادث سال 98، عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور دولت دوازدهم هم اظهارات توام با بی‌توجهی انجام داده بود که مورد انتقاد قرار گرفت.

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۲۹۱۵۲۰۱۰:۳۲:۴۶ ۱۴۰۰/۸/۲۵
افراد باید قبل از صحبت کردن، حرفها و کلمات را زیر زبان مزه مزه کنند. در یک هفته اخیر، چند نفر با صحبتهایشان نمک بر زخم های مردم پاشیدند.
ناشناس۲۲۹۱۵۸۴۱۰:۵۸:۱۹ ۱۴۰۰/۸/۲۵
خدا خودش شاهد همه چیز است. خطاکاران باید در دنیای باقی، منتظر برخورد سخت و عذاب علیم باشند.
ناشناس۲۲۹۱۶۳۸۱۱:۲۴:۵۷ ۱۴۰۰/۸/۲۵
خنده های روحانی بعد از گران شدن بنزین نمک پاشیدن به زخم مردم بود.
ناشناس۲۲۹۱۶۸۳۱۱:۳۸:۰۸ ۱۴۰۰/۸/۲۵
همه مسئولان در یک کشتی سوار هستند.
ناشناس۲۲۹۱۷۲۹۱۱:۵۶:۵۶ ۱۴۰۰/۸/۲۵
نوروزی نماینده کدام شهر است؟
ناشناس۲۲۹۱۷۴۹۱۲:۰۲:۴۳ ۱۴۰۰/۸/۲۵
دولت روحانی ضعیف ترین و ناکارامدترین و فاسدترین دولت بعد از انقلاب بود.
ناشناس۲۲۹۱۷۷۴۱۲:۱۱:۳۹ ۱۴۰۰/۸/۲۵
روحانی کشتی را در شرایط طوفانی به دریا برد و غرق کرد.
ناشناس۲۲۹۱۹۸۴۱۳:۵۳:۰۴ ۱۴۰۰/۸/۲۵
مجلس نیاز به افرادی دارد که اولا باسواد (البته نه فقط مدرکی) باشند و هم اولویت های کشور را بفهمند و هم بدانند که چه چیزی می گویند
ناشناس۲۲۹۱۹۸۶۱۳:۵۳:۴۳ ۱۴۰۰/۸/۲۵
اقای نوروزی حرف زدی و پاش وایستا.مدیر مسئول اون سایت میگه فایل صوتی حرفات موجوده.
ناشناس۲۲۹۱۹۹۲۱۳:۵۴:۲۸ ۱۴۰۰/۸/۲۵
آقای نوروزی شما دیگه باغچه رو آب دادی و امروز مثل قدیم نیست که چیزی رو بگی و بعد منکرش بشی امروز همه اسناد در فضای مجازی در دسترس هست
ناشناس۲۲۹۲۰۲۱۱۴:۰۳:۲۶ ۱۴۰۰/۸/۲۵
خوب جنابعالی که جسارت و شجاعت نداری مسئولیت حرفی که زده ای را به گردن بگیری، یاد بگیر قبل از اینکه حرفی بزنی اول فکر کنی بعد حرف بزنی تا بعد مجبور به ماله کشی نشوی البته این توصیه فقط به تو نیست به بقیه هم هست!!!
ناشناس۲۲۹۲۰۹۰۱۴:۵۰:۳۹ ۱۴۰۰/۸/۲۵
نعمت احمدی حقوقدان اصلاح طلب : جرقه ابان 98 را روحانی زد.
ناشناس۲۲۹۱۶۸۷۱۱:۳۹:۳۹ ۱۴۰۰/۸/۲۵
حالا گیریم که روحانی خندیده، این چیزی از واقعیات کم نمی کند.
ناشناس۲۲۹۱۷۴۶۱۲:۰۱:۴۴ ۱۴۰۰/۸/۲۵
واقعیت این است که روحانی اقتصاد کشور را ته دره بُرد و مردمو بدبخت کرد.
ناشناس۲۲۹۱۸۳۰۱۲:۳۴:۲۰ ۱۴۰۰/۸/۲۵
روحانی باید در مورد کُشته شدن افراد بیگناه در حوادث سال 98 پاسخگو باشد.
ناشناس۲۲۹۱۶۹۲۱۱:۴۰:۴۷ ۱۴۰۰/۸/۲۵
همه مسئولان از جمله روحانی مقصر هستند.
ناشناس۲۲۹۱۷۵۴۱۲:۰۵:۰۸ ۱۴۰۰/۸/۲۵
مقصر اصلی حوادث ابان ماه 98 روحانی و زنگنه بودند.
ناشناس۲۲۹۲۰۰۰۱۳:۵۸:۰۳ ۱۴۰۰/۸/۲۵
در مورد آبان ۹۸ گرانی بنزین تصمیم سران قوا بود.
ناشناس۲۲۹۲۰۱۴۱۴:۰۱:۲۹ ۱۴۰۰/۸/۲۵
بفکر آخرتت باش خودت خوب می دانی که افزایش قیمت بنزین از تصمیمات فرا دولتی بود
ناشناس۲۲۹۲۰۹۲۱۴:۵۲:۵۵ ۱۴۰۰/۸/۲۵
افزایش قیمت بنزین تصمیم فرا دولتی بود اما اجرای شبانه و غافلگیرانه اون که سبب خشم مردم شد تصمیم دولت روحانی بود.
ناشناس۲۲۹۲۲۲۵۱۶:۳۵:۰۳ ۱۴۰۰/۸/۲۵
خنده روحانی از رکبی بود که خورد !!
ناشناس۲۲۹۲۵۶۲۲۲:۱۷:۲۸ ۱۴۰۰/۸/۲۵
روحانی به مردم رکب زد و مردمو فریب داد.
ناشناس۲۲۹۲۰۰۹۱۴:۰۰:۳۰ ۱۴۰۰/۸/۲۵
واقعا حادثه بنزین آبان ۹۸ با آبان امسال قابل مقایسه است که نماینده مجلسمون داره مقایسه میکنه. آن کجا و این کجا. شما دوباره بنزین را گرون کن ببینم میتونی مدیریت کنی یا نه!!!
ناشناس۲۲۹۲۱۰۴۱۴:۵۹:۰۶ ۱۴۰۰/۸/۲۵
حمله سایبری اخیر به خوبی مدیریت و ختم بخیر شد اگر دولت روحانی الان برسرکار بود این قضیه همانند سال 98 به غائله بنزینی و فتنه و اشوب ختم می شد.
ناشناس۲۲۹۱۶۰۳۱۱:۱۴:۴۴ ۱۴۰۰/۸/۲۵
اینگونه افراد واقعا بیمارند و از بد حادثه مقامی را هم تصاحب کرده اند! شوخی؟! جناب مستطاب شوخی با مردم؟! یعنی با مردم؟ اگر به مردم که نمایندگی آنها را یدک میکشی، پشیزی ارزش قایل بودی، چنین نمک به زخمشان نمیپاشیدی.
ناشناس۲۲۹۱۷۶۳۱۲:۰۸:۰۵ ۱۴۰۰/۸/۲۵
وقتی روحانی خندید و گفت من صبح جمعه متوجه شدم بر زخم مردم نمک پاشید.
ناشناس۲۲۹۲۷۵۶۰۴:۵۵:۵۶ ۱۴۰۰/۸/۲۶
روحانی حی و حاضر بیارنش دادگاه جلو مردم پاسخگو باشه اگه حرف تون حقیقت داره بسم الله
ناشناس۲۲۹۱۷۷۵۱۲:۱۱:۴۱ ۱۴۰۰/۸/۲۵
در صحبتهای دوم که ایشان زده و خواسته که رفع و رجوع کند ، خرابترش کرده و مصداق عذر بدتر از گناه می باشد .
ناشناس۲۲۹۱۵۲۳۱۰:۳۳:۴۴ ۱۴۰۰/۸/۲۵
مقصر واقعی آنهایی هستند که تریبون در اختیار افراد قرار داده اند.
ناشناس۲۲۹۱۸۵۱۱۲:۴۳:۲۰ ۱۴۰۰/۸/۲۵
مقصر اصلی فتنه سالهای 96 و 98 حسن روحانی بود.
ناشناس۲۲۹۲۶۱۵۲۳:۱۴:۳۹ ۱۴۰۰/۸/۲۵
ولی تلویزیون میگه تقصیر عوامل دست پرورده صهونیست و سعودی بود!
عمران۲۲۹۳۱۳۶۱۱:۲۱:۲۱ ۱۴۰۰/۸/۲۶
ایشان، نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس است. قبلا هم صحبت هایی در مورد هواپیمای اوکراینی و دوربین های مداربسته اوین داشته اند. ببینید چقدر باید دنیا وارونه باشد که مسئولی در چنین موقعیتی چنین صحبتهایی کند. یعنی انگار آخرین فردی که در کل کشور باید در مجلس باشد ایشان است.
ناشناس۲۲۹۱۵۲۴۱۰:۳۳:۵۲ ۱۴۰۰/۸/۲۵
حوداث ابان ماه 98 بدلیل بی تدبیری و بی برنامگی دولت و وزیر نفت بود زنگنه با عجله و بی برنامه طرح افزایش قیمت بنزین را اجرا کرد که 1500 هزار میلیارد تومان به اموال عمومی خسارت وارد شد و عده ای بیگناه کشته شدند محاکمه و مجازات ایشان یک مطالبه عمومی است.
ناشناس۲۲۹۱۵۸۲۱۰:۵۵:۲۱ ۱۴۰۰/۸/۲۵
قیمت بنزین را روسای سه قوه افزایش دادند. همانطور که ارز 4200 را تصویب کردند.
ناشناس۲۲۹۱۶۰۶۱۱:۱۵:۰۴ ۱۴۰۰/۸/۲۵
جناب سران قوا تصویب کردن ولی نحوه اجرا آن با دولت است و از عمد طوری اجرا کردن که آشوب درست شود
ناشناس۲۲۹۱۶۴۲۱۱:۲۶:۰۳ ۱۴۰۰/۸/۲۵
محاکمه روحانی و مدیران دولتش یک مطالبه عمومی است و ان شاءالله محقق خواهد شد.
ناشناس۲۲۹۱۶۹۵۱۱:۴۱:۵۶ ۱۴۰۰/۸/۲۵
محاکمه همه مسئولان چه دولتی و چه غیر دولتی باید صورت گیرد.
ناشناس۲۲۹۱۷۶۷۱۲:۰۹:۳۳ ۱۴۰۰/۸/۲۵
ای مرجع قضایی / اقدام انقلابی
اکبر۲۲۹۱۷۹۵۱۲:۲۰:۰۳ ۱۴۰۰/۸/۲۵
دولت کاره ای نبود افزایش بنزین برای پرداخت حقوق باید صورت می گرفت
ناشناس۲۲۹۲۰۰۸۱۴:۰۰:۰۲ ۱۴۰۰/۸/۲۵
دولت کاره نبود! بنا به در خواست دولت بود عزیزم
ناشناس۲۲۹۲۰۱۱۱۴:۰۰:۵۱ ۱۴۰۰/۸/۲۵
دولت هر سال باید مقداری قیمت ها را افزایش می داد که نداد و یکباره کرد
ناشناس۲۲۹۲۰۴۶۱۴:۱۸:۲۳ ۱۴۰۰/۸/۲۵
دولت روحانی بی عُرضه بود و این طرح را بدون برنامه و بدون تدبیر اجرا کرد و سبب ایجاد اشوب در کشور شد.
ناشناس۲۲۹۱۶۲۸۱۱:۲۲:۵۹ ۱۴۰۰/۸/۲۵
اجرای بی برنامه و با عجله افزایش قیمت بنزین سبب حوادث سال 98 شد دولت دهم طرح هدفمندی یارانه ها و سهمیه بندی سوخت را با کمترین تنش در جامعه اجرا کرد.
ناشناس۲۲۹۱۷۰۰۱۱:۴۲:۵۳ ۱۴۰۰/۸/۲۵
حذف ارز 4200 هم کمتر از 3 برابر شدن قیمت بنزین نیست.
ناشناس۲۲۹۲۰۳۸۱۴:۱۴:۰۵ ۱۴۰۰/۸/۲۵
دولت روحانی بیش از 60 میلیارد دلار 4200 تومانی را به جیب دلالان ریخت و دسته بیل و سنگ پا و غذای سگ و گربه وارد شد.
ناشناس۲۲۹۲۰۴۴۱۴:۱۶:۴۱ ۱۴۰۰/۸/۲۵
سود رانت ارز 4200 تومانی به جیب رانتخواران رفت اما کالاهای اساسی با نرخ ازاد بدست مردم می رسید.
ناشناس۲۲۹۲۰۶۳۱۴:۲۸:۵۰ ۱۴۰۰/۸/۲۵
حذف ارز 4200 تومانی به نفع عامه مردم و به ضرر رانتخواران است.
ناشناس۲۲۹۱۶۳۲۱۱:۲۳:۴۳ ۱۴۰۰/۸/۲۵
ارز رانت 4200 تومانی تصمیم روحانی و جهانگیری بود دروغ نگوئید.
ناشناس۲۲۹۲۲۱۹۱۶:۲۹:۵۹ ۱۴۰۰/۸/۲۵
اکنون بزرگانتون دارند از ارز ۴۲۰۰ تومانی دفاع میکنند.
ناشناس۲۲۹۲۵۶۴۲۲:۲۰:۰۳ ۱۴۰۰/۸/۲۵
دولت جدید بفکر حذف این رانت است اما بدلیل تورم 1000 درصدی که دولت روحانی ایجاد کرده فعلا"امکان حذف این ارز وجود ندارد.
ناشناس۲۲۹۱۶۴۷۱۱:۲۷:۰۹ ۱۴۰۰/۸/۲۵
روحانی در سال 92 سبد کالا را با 2 کشته و چندین مجروح توزیع کرد و عُرضه مملکت داری نداشت.
ناشناس۲۲۹۱۷۶۰۱۲:۰۶:۴۴ ۱۴۰۰/۸/۲۵
روحانی عرضه نداشت واکسن بخرد اما رئیسی در مدت 3 ماه 130 میلیون دوز واکسن خرید.
ناشناس۲۲۹۱۸۴۹۱۲:۴۲:۰۱ ۱۴۰۰/۸/۲۵
حمله سایبری اخیر به سامانه سوخت به نحو احسن مدیریت شد و به غائله بنزینی تبدیل نشد اما طرح افزایش 3 برابری قیمت بنزین در سال 98 با بی تدبیری مسئولان دولت قبل به غائله بنزینی و فتنه ختم شد.
ناشناس۲۲۹۲۱۶۳۱۵:۳۹:۳۷ ۱۴۰۰/۸/۲۵
به شبکه داخلی چگونه حمله سایبری میشود ؟
ناشناس۲۲۹۲۰۸۹۱۴:۴۹:۵۹ ۱۴۰۰/۸/۲۵
بنزین بانظر سران قوا گران شد و زمان اجرایش برعهده دبیر شورای امنیت ملی که روحانی بود قرار گرفت.
ناشناس۲۲۹۱۵۲۹۱۰:۳۶:۴۰ ۱۴۰۰/۸/۲۵
انچه ايشان گفته واقعيت تلخي است
ناشناس۲۲۹۱۵۳۱۱۰:۳۷:۴۱ ۱۴۰۰/۸/۲۵
مردم شاهد حوادث آبان 98 بودند. از همه بالاتر خدا هم شاهد بود.
ناشناس۲۲۹۱۶۵۷۱۱:۳۰:۴۸ ۱۴۰۰/۸/۲۵
فتنه 88 سبب تحریمهای ضد ایرانی شد به گفته هیلاری کلینتون تحریمهای بانکی و نفتی جمهوری اسلامی در حمایت از سبزها و اصلاح طلبان بود.
ناشناس۲۲۹۱۸۷۰۱۲:۵۰:۰۵ ۱۴۰۰/۸/۲۵
شما چند سال داری عموجان؟ تحریم های ایران از سال 1358 و بعد از اشغال سفارت آمریکا در تهران و گروگان گیری کارکنان سفارت شروع شد.
ناشناس۲۲۹۲۱۱۹۱۵:۰۲:۳۱ ۱۴۰۰/۸/۲۵
تحریم بانک مرکزی و تحریم صادرات نفت ایران که سبب مشکلات عدیده برای کشور شد بعد از فتنه 88 مصوب و اجرایی شدند.
ناشناس۲۲۹۲۱۲۳۱۵:۰۴:۲۶ ۱۴۰۰/۸/۲۵
اشغال سفارت هم کار اصلاح طلبانی همچون عباس عبدی و حجاریان و اصغرزاده و معصومه ابتکار و غیره بود.
ناشناس۲۲۹۲۵۳۹۲۱:۵۵:۴۶ ۱۴۰۰/۸/۲۵
پس قبول داری که اشغال سفارت اشتباه بوده
ناشناس۲۲۹۱۵۳۵۱۰:۳۸:۴۶ ۱۴۰۰/۸/۲۵
در کجای دنیا یک مسئول یک نماینده مجلس می تونه بگه به مردم شلیک کرده و بعد بگه شوخی کردم!
ناشناس۲۲۹۱۶۶۱۱۱:۳۳:۰۳ ۱۴۰۰/۸/۲۵
آن هم نایب‌رییس کمیسیون قضایی مجلس!!
ناشناس۲۲۹۱۸۳۷۱۲:۳۸:۱۲ ۱۴۰۰/۸/۲۵
بی عُرضگی دولت روحانی در حوادث سال 98 کاملا"مشهود بود و انکار ناپذیر است.
ناشناس۲۲۹۱۵۴۰۱۰:۴۰:۱۵ ۱۴۰۰/۸/۲۵
کاش به عنوان یک رسانه یک بار با مادران داغدار این اتفاقات مصاحبه میکردید.
ناشناس۲۲۹۱۷۱۹۱۱:۵۰:۴۱ ۱۴۰۰/۸/۲۵
نگران نباشید. شبکه من و تو و بی بی سی هستن
ناشناس۲۲۹۱۹۲۶۱۳:۲۶:۴۲ ۱۴۰۰/۸/۲۵
اگر کمی فکر داشتید میفهمیدید که اگر در ایران رسانه آزاد و مستقل وجود داشت که بدون ترس و واهمه ای میتوانست با این مادران و پدران بی پروا صحبت و منتشر کند کسی سمت این رسانه های معاند نمی رفت
ناشناس۲۲۹۱۹۳۳۱۳:۳۰:۳۱ ۱۴۰۰/۸/۲۵
اگر رسانه های داخلی این کار رو میکردند دیگه جایی برای منوتو و بی بی سی نمیموند
ناشناس۲۲۹۲۰۱۵۱۴:۰۱:۴۰ ۱۴۰۰/۸/۲۵
شبکه تجزیه طلب رسانه نیست
ناشناس۲۲۹۲۲۷۰۱۶:۵۸:۲۹ ۱۴۰۰/۸/۲۵
شبکه های بیگانه باعث تجزیه نمیشن امثال نوروزی ها زمینه ساز تجزیه اند‌
ناشناس۲۲۹۱۵۴۹۱۰:۴۳:۴۶ ۱۴۰۰/۸/۲۵
کاش همین دادگاه در داخل کشور برگزار می شد
ناشناس۲۲۹۱۵۷۸۱۰:۵۳:۳۷ ۱۴۰۰/۸/۲۵
توی هیچ جای دنیا کسی که اومده خرابکاری کنه و روی پلیس چاقو و قمه بکشه رو نوازش نمی‌کنند.
ناشناس۲۲۹۱۶۷۲۱۱:۳۵:۳۳ ۱۴۰۰/۸/۲۵
خرابکار؟!
ناشناس۲۲۹۱۷۵۹۱۲:۰۶:۲۲ ۱۴۰۰/۸/۲۵
نه پس درست کارها!
ناشناس۲۲۹۱۸۵۰۱۲:۴۲:۳۸ ۱۴۰۰/۸/۲۵
توی شهرستان بهبهان حدود 8 شعبه بانک کاملا سوخته و اموال و دارایی ها و ساختمونشون خاکستر شدن ... اگه این اسمش خرابکاری نیست پس چیه ؟ توی شهرستان ماهشهر ، گروه های جدایی طلب الاهوازیه ، مستقیما مامورین و مردم عادی رو با اسلحه ی جنگی هدف گرفتن ... اگه این اسمش محاربه و جنگ مسلحانه نیست پس چیه ؟
ناشناس۲۲۹۲۶۱۹۲۳:۲۰:۳۷ ۱۴۰۰/۸/۲۵
تلویزیون میگه خرابکار سعودی بودن
ناشناس۲۲۹۱۷۲۱۱۱:۵۱:۴۸ ۱۴۰۰/۸/۲۵
شهر پر است از دوربین های مدار بسته و دوربین موبایل. آیا برای ادعای خود مدرکی هم دارید؟
عمران۲۲۹۳۱۱۸۱۱:۱۴:۴۴ ۱۴۰۰/۸/۲۶
در همه جای دنیا تفرعن و قلدری بد جوری به ضرر آدم ها تمام میشود.
ناشناس۲۲۹۱۵۹۳۱۱:۰۷:۱۶ ۱۴۰۰/۸/۲۵
حق و پایمال کردن حق مظلوم تا ابد پشت ابر نمی ماند،دیر یا زود و روحانی و جهانگیری و نعمت زاده و ...محاکمه می شوند
ناشناس۲۲۹۱۶۵۳۱۱:۲۸:۴۳ ۱۴۰۰/۸/۲۵
هنر روحانی و جهانگیری و نعمت زاده این بود که مردم ایران را درگیر فقر و فلاکت و گرسنگی کردند.
ناشناس۲۲۹۱۷۲۳۱۱:۵۳:۰۹ ۱۴۰۰/۸/۲۵
دولت محبوب شما رو هم خواهیم دید. فعلا 3 ماهش گذشته
ناشناس۲۲۹۲۰۹۶۱۴:۵۵:۳۰ ۱۴۰۰/۸/۲۵
گندی که اصلاح طلبان زدند قجرها نزدند قیمت ارز را 10 برابر گران کردند.
ناشناس۲۲۹۲۲۲۴۱۶:۳۴:۴۳ ۱۴۰۰/۸/۲۵
و گرانیها رسمیت پیدا کرده و بیداد میکند
ناشناس۲۲۹۲۱۴۹۱۵:۲۵:۰۷ ۱۴۰۰/۸/۲۵
این چه ربطی داره به صحبتهای این آقا
ناشناس۲۲۹۱۶۶۸۱۱:۳۴:۴۵ ۱۴۰۰/۸/۲۵
باز که زدی به جاده خاکی
ناشناس۲۲۹۱۶۰۱۱۱:۱۳:۰۱ ۱۴۰۰/۸/۲۵
تا زمانی که اصلاح طلب در حکومت رخنه کند آشوب و تحریم هم هست
ناشناس۲۲۹۱۶۰۹۱۱:۱۵:۳۷ ۱۴۰۰/۸/۲۵
آقاي نوروزي ملتفت باشند ، خودشان « يك نفر » نيستند ، بلكه ايشان يك « قشر » هستند ، قشر روحانيت ... بايد ملاحظه قشر را نمود . همچنان كه معلمان هم يك قشرند، طبيبان هم يك قشرند ، اساتيد دانشگاه هم يك قشرند !! به نظرم روحانيون ، معلمان و اساتيد دانشگاه بايد خيلي ملتفت باشند كه نتيجه گفتار و كردار و عملكردشان تنها به حساب شخصي شان محاسبه نخواهد شد بلكه مردم به حساب قشرشان خواهند گذاشت ، اين است كه جناب نوروزي در كسوت روحانيت توجه داشته باشند كه يك شخص و يك فرد نيستند ، بلكه ايشان از قشر روحانيت به حساب مي آيند و روحانيت هم از قرن ها پيش بوده و هست و قرن هاي آينده هم خواهد بود !!
ناشناس۲۲۹۱۶۱۸۱۱:۱۷:۲۷ ۱۴۰۰/۸/۲۵
صحبت های نوروزی تشویش اذهان عمومی نیست؟اگر هست،طبق قانون با این فرد برخورد کنید.
ناشناس۲۲۹۱۶۲۴۱۱:۱۹:۵۱ ۱۴۰۰/۸/۲۵
آقاي نوروزي با احساسات جريحه دار شده شوخي نمي كنند !! ---------- شوخي نمي كنند ؟ ... با احساسات جريحه دار شده « شوخي » نمي كنند ؟ ... شوخي كدومه برادر ! ... اي كاش ايشان شوخي كرده بودند !! ... خدا عمر و عزتت را زيادتر كنه برادر !!
ناشناس۲۲۹۱۶۲۹۱۱:۲۳:۰۴ ۱۴۰۰/۸/۲۵
در آبان ماه نود وهشت در محله ى ما حتى يكدونه بانك سالم نمانده تمام دستگاههاى خود پرداز شكسته شده بود تمام فروشگاههاى زنجيره اى غارت شده بود حتى فرزند من كه با سرويس از مدرسه بر مى گشت مورد حمله چند نفر با قمه قرار گرفته بود كه با التماس راننده سرويس رَها شده بودند كاملا مشخص بود كه هدفشون ايجاد رعب وحشت بوجود آوردن نا امنى بود من بعنوان يك ايرانى كه از وضع موجود كشور رضايت كامل ندارم يك سوْال دارم كه با چنين افرادى كه اين چنين بى محابا قصد بر هم زدن امنيت جامعه را دارند چه بايد كرد ؟
ناشناس۲۲۹۲۲۲۸۱۶:۳۷:۴۴ ۱۴۰۰/۸/۲۵
لطفا اسم محله تان را بگویید.
ناشناس۲۲۹۲۳۷۶۱۸:۳۶:۴۹ ۱۴۰۰/۸/۲۵
بلوار ارم شهرستان كرج
ناشناس۲۲۹۲۳۸۱۱۸:۴۷:۰۰ ۱۴۰۰/۸/۲۵
يك نفر جواب سوْال اين بنده ى خدا را مى داد
ناشناس۲۲۹۲۴۹۲۲۰:۵۲:۲۶ ۱۴۰۰/۸/۲۵
همه ما این تخریبها را دیده ایم،نکته اینجاست که این تخریبها را چه کسانی انجام دادند
ناشناس۲۲۹۱۶۳۷۱۱:۲۴:۲۲ ۱۴۰۰/۸/۲۵
وقتی چنین فردی در سمت نمایندگی مجلس و کمسون قضایی چنین صحبتی می کنه یعنی حداقل شایستگی لازم برای نمایندگی را نداره
ناشناس۲۲۹۱۶۸۶۱۱:۳۹:۱۰ ۱۴۰۰/۸/۲۵
اقای نوروزی ظاهرا اوقات بسیار خوشی را سپری میکنند که رنج و درد ملت برایشان دستمایه شوخی و تفریح است
ناشناس۲۲۹۱۷۴۴۱۲:۰۱:۱۶ ۱۴۰۰/۸/۲۵
شوخي شوخي حرفهايش را زده است
ناشناس۲۲۹۱۸۳۲۱۲:۳۶:۳۳ ۱۴۰۰/۸/۲۵
سخنان آقاي نوروزي مانند فردي است كه عربده مي كشد و نفس كش مي طلبد
ناشناس۲۲۹۱۸۸۳۱۲:۵۹:۳۵ ۱۴۰۰/۸/۲۵
چرا هیچ دادگاهی برای رسیدگی به کشته شدن هموطنانمان در ایران برگزار نشد ؟ یعنی در کشته شدن این افراد هیچ مسئولی نباید پاسخگو باشد؟
ناشناس۲۲۹۱۹۴۱۱۳:۳۲:۰۹ ۱۴۰۰/۸/۲۵
ایشون متاسفانه با صحبت هایش وجهه روحانیت را زیر سوال می برد
حسنی۲۲۹۲۰۱۰۱۴:۰۰:۳۵ ۱۴۰۰/۸/۲۵
هیچ کس جانا نمی سوزد چراغش تا به صبح پر مخند ای صبح صادق بر شب تار کسی سوزد و گرید و افروزد و نابود شود هر که چون شمع بخندد به شب تار کسی
ناشناس۲۲۹۲۰۴۸۱۴:۱۸:۵۸ ۱۴۰۰/۸/۲۵
شوخی شوخی ، جدی گفته شما هم جدی جدی ، ماله نکشید
ناشناس۲۲۹۲۱۰۶۱۴:۵۹:۰۸ ۱۴۰۰/۸/۲۵
نماینده مجلس یعنی کسی که قانون وضع میکند و از اجرای پیوسته آن حمایت کرده و اطمینان حاصل میکند. کمیسیون قضایی که در راس باید باشد. کمترین مجازات ایشان کنار گداشتن از نمایندگی مجلس است.
ناشناس۲۲۹۲۳۱۵۱۷:۴۳:۲۱ ۱۴۰۰/۸/۲۵
ساده لوح ما هستیم اینچین افرادی رو وکیل خودمون میکنیم میفرستیم مجلس
ناشناس۲۲۹۲۴۸۲۲۰:۴۱:۳۴ ۱۴۰۰/۸/۲۵
دو چیز طیره عقل است : دم فرو بستن به وقت سخن گفتن و سخن گفتن به وقت خاموشی . این آقا سخن نمی گفت بهتر بود .
ناشناس۲۲۹۲۵۴۴۲۲:۰۰:۲۶ ۱۴۰۰/۸/۲۵
من از هموطنان محترم سوال میکنم ایا اگر شخصی که شخصیت حقوقی داره یعنی مسولیت داره اینگونه با این ادبیات سخیف که من کشتم و کسی هم کاری نمیتونه کنه صحبت میکرد واقعا چه واکنشی صورت میگرفت هم از طرف مسولین هم از طرف مردم باور بفرمایید کمترین عکس العمل استعفای اون شخص بود و پاسخگوییش بابت این بی نزاکتی و تحریک کردن یک جامعه ایی که واقعا دیگه حالاشون از این همه گرونیو بلاتکلیفی خرابه شما باید پاسخگو باشی برادر که چرا وضعیت مردمت اینجوری نه اینکه تازه شاخو شونه بکشی
ناشناس۲۲۹۲۵۶۰۲۲:۱۵:۳۴ ۱۴۰۰/۸/۲۵
در گذشته روحانیون به خویشتنداری در سخن معروف بودند. چرا اقایان مثل صدیقی و نوروزی اینگونه ناشیانه بدون در نظر گرفتن شرایط جامعه حرف می زنند.
--۲۲۹۲۶۰۶۲۳:۰۳:۱۷ ۱۴۰۰/۸/۲۵
عین آب خوردن این به اصطلاح نمایندگان دروغ میگن (نمیدونم چرا فکر می کنند مردم نمی فهممند)
ناشناس۲۲۹۲۸۰۵۰۷:۰۷:۰۹ ۱۴۰۰/۸/۲۶
ظاهراً ایشان در عصبانیت این حرفها را زدند وگرنه که نماینده ها اونجا نبودند باید دید طرف مقابل چی گفته که اونو آتیشی کرده
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

    2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

    3. جلاد، به پایان سلام کن!

    4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

    5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

    6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

    7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

    8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

    9. انتقام از پوتین؟

    10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

    11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

    12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

    13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

    14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

    15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

    16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

    17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

    18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

    19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

    20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

    21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

    22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

    23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

    24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

    25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

    آخرین عناوین