ارزیابی عباس عبدی از عملکرد دولت رئیسی/ علی باقری: مذاکره میکنیم برای لغو تحریمها/ واکنش رئیسی به پرداخت حقوق نجومی در وزارتخانه‌ها

گروه سیاسی الف،   4000819093 ۲۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنان که اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

ارزیابی عباس عبدی از عملکرد دولت رئیسی/ علی باقری: مذاکره میکنیم برای لغو تحریمها/ واکنش رئیسی به پرداخت حقوق نجومی در وزارتخانه‌ها

آمار کرونا در ایران

بنابر اعلام وزارت بهداشت، از دیروز تا امروز ۱۹ آبان ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۷ هزار و ۹۴۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۴۳۰ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۱۲ هزار و ۴۰۸ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۳۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۲۷ هزار و ۶۸۶ نفر رسید.

آمار واکسیناسیون در ایران

بنابر اعلام وزارت بهداشت، تا کنون ۵۵ میلیون و ۴۸۴ هزار و ۳۳۷ نفر دُز اول، ۴۰ میلیون و ۸۲۹ هزار و ۶۵۷ نفر دُز دوم و ۳۱۴ هزار و ۱۰۵ نفر دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۹۶ میلیون و ۶۲۸ هزار و ۹۹ دُز رسید.

در شبانه روز گذشته، ۷۶۱ هزار و ۱۰۹ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شد.

***

ارزیابی عباس عبدی از عملکرد دولت رئیسی

عباس عبدی، تحلیلگر سیاسی اصلاح طلب درباره عملکرد دولت رئیسی به صبح نو گفت: «به نظرم دولت آقای رئیسی در ماه‌عسل است و این وضع تا بهمن و اسفند ادامه خواهد داشت. دو اقدام مثبت داشته است و شاید بهتر است بگویم سه اقدام که سومی عدم اقدام است و سه ضعف اساسی.

دو اقدام مثبت یکی سفرها و حضور در مردم. دیگری بهبود مساله واکسیناسیون و سومی که عدم اقدام بود و مثبت است، استفاده نکردن از ادبیات تند چه در داخل و چه در امور خارجی. سه ضعف اساسی آن فقدان یک راهبرد سیاسی و اقتصادی روشن در سه حوزه امور بین‌الملل، سیاست داخلی و اقتصادی است.

واقعا هر چه فکر می‌کنم که در این سه زمینه چه در سر دارند، راه به‌جایی نمی‌برم. گویی که در گذشته، هم راه درست بود و هم خودرو، فقط راننده باید تغییر می‌کرد که کرد. نه در کلان اقتصاد و نه در برجام و نه در سیاست داخلی و امور اجتماعی ایده روشنی نیست یا حداقل بنده ندیده‌ام. تداوم سفرهای استانی با هدف حل مسائل مردم مناطق است.

اگر مشکلات در پی این سفرها حل نشود سفرها کم‌کم آیینی خواهد شد و به نقطه ضعف و پاشنه آشیل دولت تبدیل می‌شود. ضعف سوم انتصاب‌های موجود است که شائبه‌های فامیلی دارد و موجب ناکارآمدی و بدبینی خواهد شد.

ضمنا مبارزه با فساد در دولت بسیار سخت‌تر از دستگاه قضایی است. در آنجا پرونده باز می‌شد و یک قاضی رسیدگی و حکم صادر می‌کند، در اینجا باید گلوگاه‌های فساد را از حیث مقررات اداری و نظارت مدنی بست که کار بسیار سنگینی است و در این زمینه نیز هنوز ایده‌ای مشاهده نشده است.

همان زمان که آقای رئیسی تحلیف را به‌جا آورد و به دیدار کارکنان بهشت‌زهرا(س) رفت و سپس عازم خوزستان شد، برخی افراد آن را تخطئه کردند و نمایشی دانستند. بنده یک یادداشت نوشتم و از این رفتار دفاع کردم. رفتار آقای روحانی را هم در این زمینه مفید نمی‌دانستم. نمونه آن برخوردش با مردم یا حتی کارگزاران خودش یا رقبا. چندبار هم در نوشته‌ها یا مصاحبه‌ها متذکر شدم. سیاست وی از این نظر موجب شکاف میان خودش و دیگران می‌شد.

یکی از کارکرد سیاست‌مدار همین است که اجازه ندهد این شکاف ایجاد یا تعمیق شود ولی سیاست دولت جدید نیز یک اشکال اساسی دارد. سفر به استان‌ها به تنهایی نمی‌تواند مستقیما برای حل مسائل منطقه باشد. باید یکی از گام‌ها برای برداشتن شکاف میان مردم و حکومت باشد.

صرف این کارها قادر به حل مشکل حقوق دریافتی زیر سه‌میلیون آنان نبود و نیست. مشکلات را باید در دو سطح طرح کرد؛ اول سطح کلان، دوم در سطح منطقه و خرد. الان مشکلات اصلی و ریشه‌ای بیشتر در سطح کلان است و باید رییس‌جمهور وقت کافی برای حل آن‌ها بگذارد.

مشکلات منطقه‌ای را باید مدیران منطقه‌ای حل کنند و نه حضور رییس‌جمهور در منطقه. اشکال این رفتار این است که کارکرد سفرهای استانی به حل مسائل و مشکلات منطقه‌ای ربط داده می‌شود که ده‌ها و صدها مشکل خواهد بود. به‌علاوه نتیجه این رفتار کم‌توجهی به حل مشکلات کلان است که درواقع فرصتی برای این کار نخواهد داشت.»

***

علی باقری: در وین مذاکرات هسته‌ای نداریم ،مذاکره برای لغوتحریم است

علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در اولین مقصد سفرش به چند کشور اروپایی در پاریس با «فیلیپ ارورا» مدیرکل سیاسی وزارت خارجه فرانسه در محل این وزارتخانه دیدار و گفت‌وگو کرد. وی در گفت‌وگویی با خبرگزاری صدا و سیما درباره اظهارات «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه مبنی بر این‌که مذاکرات احیای برجام باید از جایی که تا ۲۰ ژوئن رسیده بود از سر گرفته شود، بیان کرد: ما مذاکرات هسته‌ای نداریم، چون موضوع هسته‌ای در سال ۱۳۹۴ در قالب توافقی که بین ایران و ۱+۵ شکل گرفت به طور کامل توافق حاصل شد.

این دیپلمات ایرانی خاطرنشان کرد: موضوع اصلی که الان پیش رو داریم پیامدهای ناشی از خروج آمریکا از توافق برجام است که آن پیامدها فقط منحصر به تحریم‌های غیرقانونی است که علیه جمهوری اسلامی ایران وضع شده است.

همچنین به گزارش ایرنا، علی باقری در مصاحبه‌ای اختصاصی با لوفیگارو در پاسخ به این سوال که اولویت‌های ایران در از سرگیری مذاکرات وین از ۸ آذر (۲۹ نوامبر) چیست، گفت: اولویت اساسی ایران این است که موضوع لغو تحریم‌های غیرقانونی باید محور اصلی گفت و گوها در دور جدید باشد. چون مسئله اصلی خروج آمریکا از توافق است، لذا تبعات و پیامدهای این خروج، تحریم‌های غیرقانونی بوده است.

 معاون وزیر امور خارجه تصریح کرد: دستیابی به توافقی که نتایج عملی برای مردم ایران داشته باشد، مسئله اصلی است و این برای ما اهمیت دارد.

***

واکنش رئیسی به پرداخت حقوق نجومی در وزارتخانه‌ها

سید ابراهیم رئیسی صبح چهارشنبه در جلسه هیأت دولت درباره اجرای قانون نظام هماهنگ پرداخت، گفت: مبنای کار دولت سیزدهم اجرای عدالت است و یکی از جاهایی که مورد توجه خیل عظیمی از مردم برای اجرای عدالت است، نظام پرداخت حقوق‌بگیران و کارکنان دولت است.

دکتر رئیسی با بیان اینکه پرداخت حقوق به افراد از محل خزانه نباید محرمانه تلقی شود و برابر مقررات قانونی پرداخت‌ها در سامانه مربوطه ثبت شود، افزود: ما مکلف به اجرای عدالت در نظام پرداخت حقوق هستیم و تحقق عدالت در این زمینه منوط به ارایه اطلاعات از سوی دستگاه‌های مختلف به سازمان امور اداری و استخدامی است.

رئیس جمهور تصریح کرد: تحقق عدالت در نظام پرداخت حقوق و دستمزد صرفاً مشمول حقوق‌بگیران دولت نیست و تمام کارگزاران حکومت اسلامی که حقوق آنان از محل خزانه پرداخت می‌شَود باید براساس چارچوبی مبتنی بر عدالت حقوق دریافت کنند که لحاظ تخصص و مهارت‌های افراد و سختی کار و امثال آن نیز از ضرورت‌های تحقق عدالت در نظام پرداخت حقوق است.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به گزارش وزیر ارتباطات مبنی بر اینکه جلسه شورای عالی فضایی بیش از ۱۰ سال است که تشکیل نشده، اظهار داشت: بنده آمادگی دارم جلسات تمام شوراهای عالی را در اسرع وقت و به شکل منظم برگزار کنم منوط به اینکه این جلسات دستور کار کارشناسی شده داشته و برگزاری جلسه منجر به خروجی مفیدی از جلسات بشود.

گفتنی است مطابق ماده 29 قانون برنامه ششم توسعه دولت مکلف است طی سال اول اجرای قانون برنامه نسبت به راه‌اندازی سامانه ثبت حقوق و مزایا اقدام کند و امکان تجمیع کلیه پرداخت‌ها به مقامات، رؤسا، مدیران کلیه دستگاههای اجرائی شامل قوای سه‌گانه جمهوری اسلامی ایران به نحوی که میزان ناخالص پرداختی به هر یک از افراد فوق مشخص شود و امکان دسترسی برای نهادهای نظارتی و عموم مردم فراهم شود. 

متاسفانه دولت روحانی مدعی بود این سامانه را راه اندازی کرده است اما هیچ گاه برای عموم مردم دسترسی به آن فراهم نشد. باید منتظر شویم و ببینیم دولت رئیسی برای اجرای قانون و شفاف شدن دریافتی مسئولین اقدام خواهد کرد یا نه.

***

نفتکش ساتیس آزاد شد

بنابر اعلام سپاه پاسداران، نفتکش توقیف شده ساتیس پس از تخلیه نفت جمهوری اسلامی ایران در بندرعباس، با حکم قضایی آزاد شد.

نفتکش ساتیس که حامل نفت سرقت شده جمهوری اسلامی ایران بود، دوم آبان‌ماه طی عملیاتی از سوی رزمندگان نیروی دریایی سپاه و درحالی که ناوگان ارتش تروریستی آمریکا قصد مداخله داشتند، توقیف شد.

بیشتر بخوانید: جزئیات تقابل سپاه با نیروهای آمریکایی از زبان سردار تنگسیری/ آمریکا ۵ ناو برای حمایت از شناور متخلف اعزام کرده بود

***

لایحه تامین مطمئن کالاهای اساسی به مجلس ارائه شد

سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در گفت وگو با فارس گفت: لایحه «تامین مطمئن کالاهای اساسی، نهاده‌های دامی، دارو و تجهیزات پزشکی و سیاست‌های جبرانی برای حمایت از معیشت اقشار آسیب‌پذیر» با قید دو فوریت تقدیم مجلس شورای اسلامی شد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در توضیح ضرورت تقدیم این لایحه گفت: با عنایت به تاثیرپذیری روند تامین و قیمت کالاهای اساسی از افزایش قیمت‌های جهانی و تغییرات اقلیمی و با هدف فراهم آوردن امکان تامین کافی کالاهای اساسی، نهاده‌های دامی، دارو و تجهیزات پزشکی و حمایت از معیشت اقشار آسیب‌پذیر از طریق پرداخت یارانه، لایحه تقدیم مجلس شورای اسلامی شده است.

حسینی افزود: در این لایحه به منظور جبران آثار منفی ناشی از افزایش قیمت جهانی نهاده‌های دامی و کشاورزی وارداتی و همچنین بروز خشکسالی در سال جاری و به جهت اطمینان از تامین کافی کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی، دارو و تجهیزات مصرف پزشکی، به دولت اجازه داده می‌شود تا نسبت به افزایش سقف اعتبار موضوع جزء (۳) بند (ب) تبصره (۱) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۰ جهت تخصیص ارزش سهام با مبادله منابع ارزی حاصل از صادرات نفت و گاز اقدام نماید و درآمد حاصل از تغییر نرخ کالاهایی که با ارز ترجیحی تامین شده است را به میزان و روشی که توسط دولت تعیین می‌گردد به افراد مشمول پرداخت کند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: دستگاه‌های ذیربط نیز موظفند سیاست‌گذاری و فرایند تخصیص، توزیع و موارد مصرف ارز ترجیحی را به گونه‌ای اجرا و نظارت کنند که کالاها و خدمات مشمول، به‌هنگام و با قیمت مناسب با نرخ ترجیحی ارز به مصرف کننده نهایی برسد. ضمن آنکه دولت مجاز شده تا در صورت عدم کفایت منابع تخصیص یافته برای پرداخت یارانه، مابه التفاوت را از محل جابجایی ردیف‌های جدول تبصره ۱۴ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ تامین نماید.

***

خداحافظی کرباسچی با دبیرکلی حزب کارگزاران پس از ۲۵ سال

به گزارش تسنیم، پس از تغییر و تحولات اخیر در حزب کارگزاران سازندگی،  نخستین جلسه شورای مرکزی جدید  این حزب روز گذشته با دستور کار انتخاب دبیرکل و هیئت رئیسه جدید برگزار شد. 

بر همین اساس محسن هاشمی رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران در سمتش ابقا و فاطمه سعیدی و علی جمالی به ترتیب به عنوان نائب رئیس اول و دوم انتخاب شدند. همچنین حامد منتظری و کامبیز مشتاق گوهری از سوی اعضای شورای مرکزی به عنوان منشی اول و دوم هیئت رئیسه انتخاب شدند. 

اما شاید مهمترین اتفاق نشست روز گذشته شورای مرکزی حرب کارگزاران، انتخاب حسین مرعشی به دبیرکلی حزب و جایگزینی وی با غلامحسین کرباسچی باشد که از ابتدای تاسیس این حزبِ اصلاح‌طلب در راس مدیریت آن قرار داشته است. 

محمد عطریانفر که به عنوان رئیس سنی، جلسه روز گذشته را مدیریت می‌کرد، در تشریح چرایی تغییر در راس حزب کارگزاران خاطرنشان کرده است:  «کرباسچی در سه سال اخیر به دلایلی کاملا قابل‌فهم و موجه از جمله شرایط سیاسی موجود و تغییر ذائقه اعضا می‌خواست نسبت به انتخاب دبیرکل جدید اقدام کنند که با مخالفت و اصرار آنها مواجه شد.»  به گفته عطریانفر، در آخرین کنگره حزب کارگزاران در بهمن گذشته، کرباسچی بار دیگر بر موضع خود مبنی بر کناره‌گیری از دبیرکلی پافشاری کرده و حتی اعلام کرده که این آخرین دوره‌ای است که به عنوان دبیرکل مسئولیت این حزب  را برعهده می‌گیرد. 

البته تاکید عطریانفر بر تغییر ذائقه اعضا، احتمالا به ماجرای اختلافات ماه‌های اخیر در حزب کارگزاران اشاره دارد. اختلافاتی که منجر به استعفای برخی اعضای حزب از جمله یدالله طاهرنژاد از شورای مرکزی و فرزانه ترکان از عضویت در حزب کارگزاران شد.

با این حال غیبت کرباسچی در جلسه روز گذشته شورای مرکزی کارگزاران که احتمالاً دستور کار آن از قبل مشخص بوده، گمانه‌زنی‌ها مبنی بر اختلافات میان سران حزب کارگزاران را بیش از پیش تقویت می‌کند. مسئله‌ای که در نهایت منجر به این شد که اعضای شورای مرکزی حزب به دبیرکلی مرعشی رای دهند. البته اعضای شورای مرکزی کارگزاران در مصوبه‌ای دیگر کرباسچی را به عنوان رئیس کمیته سیاسی حزب انتخاب کردند تا شاید با این کار حاشیه‌ها را از حزب متبوعشان دور کرده باشند. حاشیه‌هایی که پس از زمان شکست اصلاح‌طلبان در انتخابات 28 خرداد رنگ و بوی علنی‌تری به خود گرفته است. 

***

قیمت‌گذاری دستوری از صنعت خودرو حذف شد

به گزارش  تسنیم، با پیگیری‌های سهامداران و سازمان بورس نخستین گام برای حذف قیمت‌گذاری دستوری در صنعت خودرو و مداخلات مخل بازار برداشته شد و طبق مصوبه 28 مهر شورای هماهنگی سران قوا، قیمت‌گذاری دستوری از صنعت خودرو حذف شد،

این در حالی است که پیگیری‌ها برای اصلاح مداخلات دولت در سایر صنایع با قوت ادامه دارد و این اقدامات متضمن استمرار سودسازی صنایع و رشد پایدار بازار در سالیان متمادی خواهد بود.

شایان ذکر است در مهرماه امسال رییس وقت سازمان بورس در نامه‌ای به وزیر اقتصاد خواستار بررسی مجدد موضوع قیمت‌گذاری دستوری صنعت خودرو و ساخت قطعات در شورای رقابت و خروج این محصولات از شمول قیمت‌گذاری توسط این شورا شد.

در این نامه عنوان شده بود: با توجه به جایگاه صنعت خودرو و ساخت قطعات به‌عنوان هفتمین صنعت بزرگ بازار سرمایه (از منظر ارزش بازار) و حضور سرمایه‌گذاران و فعالان بی‌شمار در صنعت مذکور، سیاست‌های قیمت‌گذاری اعمال‌شده توسط شورای رقابت در سنوات گذشته، زیان و عدم‌نفع سنگینی بر سهامداران حاضر در این صنعت تحمیل کرده است به‌طوری‌که الزام ستاد تنظیم بازار و شورای رقابت به شرکت‌های خودروساز جهت تنظیم بازار خودرو، در مقاطعی سبب پیش‌فروش خودرو با قیمت‌های قطعی و غیرمنطقی شد و این امر در کنار تأخیر در اعطای مجوز افزایش نرخ محصولات سبب زیان شرکت‌های خودروساز شده است.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۲۸۳۳۹۲۲۰:۴۴:۲۷ ۱۴۰۰/۸/۱۹
قیتمتها به سرعت برق و باد در حال افزایش است و مسئولان فقط حرف تحویل مردم می دهند.
ناشناس۲۲۸۳۳۹۶۲۰:۴۷:۱۴ ۱۴۰۰/۸/۱۹
از ابتدای هفته، استارت افزایش قیمت ارز زده شده است. معلوم نیست که این افزایش، کار دولت برای کسب درآمد است یا واکنش بازار به آینده پیش رو.
ناشناس۲۲۸۷۶۰۰۰۹:۱۶:۳۸ ۱۴۰۰/۸/۲۳
اگر تعامل نشود ارز تا ۵۰ هزار هم بالا خواهد رفت
ناشناس۲۲۸۳۴۰۵۲۰:۵۶:۱۹ ۱۴۰۰/۸/۱۹
کمپانی بوئینگ آمریکا تنها در ماه سپتامبر 35 فروند هواپیمای مسافربری و باری تولید کرداست!
ناشناس۲۲۸۳۴۵۶۲۱:۳۹:۲۴ ۱۴۰۰/۸/۱۹
تنها راه نجات کشور از این ناعدالتی ها و ثروت های حرام و نامشروع که در دست عده ای حرام زاده بی دین است ملی کردن این ثروت ها از دست مسولان حرام زاده باید از اولویت های کشور باشد
ناشناس۲۲۸۳۴۷۶۲۱:۵۴:۲۵ ۱۴۰۰/۸/۱۹
روحانی راه اندازی سامانه حقوق و مزایای مدیران را اجرایی نکرد ان شاءالله دولت جدید این سامانه را راه اندازی نماید.
ناشناس۲۲۸۳۴۸۲۲۱:۵۷:۲۴ ۱۴۰۰/۸/۱۹
لطفا بیش از این مسولین مردم را فدای خودوسازان نکنند باید همزمان با آزاد سازی قیمتها واردات هم آزاد شود تا هم از تولید کننده وهم از مصرف کننده حمایت شود صنعتی که بعد از 40سال هنوز نمیتواند خودش را بچرخاند حمایت از آن وفدا کردن مردم واقعا به ضرر مسولین است
رضا۲۲۸۴۸۵۳۱۰:۰۰:۱۷ ۱۴۰۰/۸/۲۱
با واردات خودروهایی که ارزانترینش هم بالای میلیارد هست می خواهی از دست خودروساز ازاد شوی یا انتظار داری تویوتا را با نرخ پراید بخری؟در هر دو صورت در توهمی
ناشناس۲۲۸۷۷۰۲۱۰:۱۴:۴۸ ۱۴۰۰/۸/۲۳
چه ضرری برای مسئولین داره؟!
ناشناس۲۲۸۳۴۸۳۲۱:۵۷:۵۳ ۱۴۰۰/۸/۱۹
لغو موثر همه ی تحریم ها پیش شرط احیای برجام است برجام بدون لغو تحریم ها برای ایران هیچ کارکردی ندارد
ناشناس۲۲۸۳۴۸۵۲۱:۵۹:۰۴ ۱۴۰۰/۸/۱۹
انگلیس واکسن سینو فارم را تائید کرد.
ناشناس۲۲۸۳۴۹۱۲۲:۰۳:۱۸ ۱۴۰۰/۸/۱۹
مرعشی در حد و اندازه دبیر کلی حزب و جایگزین مناسبی برای کرباسچی نیست.
ناشناس۲۲۸۳۴۹۷۲۲:۰۶:۳۰ ۱۴۰۰/۸/۱۹
صندوق بین المللی پول اعلام کرد که ذخائر ارزی ایران در ماههای اخیر از 4 میلیارد دلار به 31 میلیارد دلار افزایش یافته و بدهی های خارجی کشور کاهش یافته و این نتیجه عملکرد دولت جدید است.
ناشناس۲۲۸۳۵۸۱۲۳:۱۹:۱۶ ۱۴۰۰/۸/۱۹
مذاکرات برای ناموس فروشی باطل است و خیانت
ناشناس۲۲۸۳۵۹۳۲۳:۳۸:۰۷ ۱۴۰۰/۸/۱۹
در صورت حذف دلار ۴۲۰۰ تومنی یارانه فقرا باید حداقل برای هر نفر ۱ میلیون تومان در ماه باشه تا کفایت کنه(ماهی ۴ میلیون برای یک خانواده ۴ نفره)! به علاوه این یارانه باید ماهانه حداقل به اندازه تورم افزایش پیدا کند نه مثل یارانه ۴۵ تومنی که الان باهاش فقط میشه چند تا تخم مرغ خرید.
ناشناس۲۲۸۳۶۵۱۰۰:۵۴:۲۷ ۱۴۰۰/۸/۲۰
مگه کالا های اصلی تولیده کننده ندارن اینها را دستوری میکنن خودرو را حذف
کاربر ناشناس۲۲۸۳۶۸۱۰۱:۳۸:۵۴ ۱۴۰۰/۸/۲۰
با مواضع سرسختانه و یکطرفه ای که ایران و امریکا از همدیگر دارند احتمال توافق و حصول نتیجه خیلی ضعیف در حد صفر است
ناشناس۲۲۸۳۶۸۹۰۲:۰۳:۴۳ ۱۴۰۰/۸/۲۰
چرا بیشتر خودرو بنام خانمها در میاید ما که کسی از دوستان را ندیدیم که خودرو بنامشان در امده باشد پس بنام چه گسی در میاید
ناشناس۲۲۸۳۷۰۹۰۳:۰۷:۱۳ ۱۴۰۰/۸/۲۰
مزاکره کنید ملت راازبدبختی نجات بدین ،،
محمود۲۲۸۳۹۳۰۱۰:۵۶:۰۱ ۱۴۰۰/۸/۲۰
ای کاش یک بار برای همیشه قیمت خودرو و واردات همزمان آزاد شود تا معلوم شود ی عده مدیر بی لیاقت با جان و مال مردم چکار کردند
سعید۲۲۸۳۹۳۲۱۰:۵۶:۴۲ ۱۴۰۰/۸/۲۰
دکتر رئیسی درد مردم دوا کن تا دیر نشده.
رضا محمدی۲۲۸۴۷۳۲۰۲:۱۵:۱۴ ۱۴۰۰/۸/۲۱
آقای رئیسی اینطوری میخوای کار انجام بدی
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

پربحث‌های دیروز

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  3. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  4. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  5. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  6. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

  7. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  8. تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ قابلیت اجرایی ندارد/ مصوبه دولت اصلاح شود  

  9. انتظار ۹ساله برای اصلاح هزینه تخلف رانندگی/تغییری برای حفظ جان مردم

  10. ایران بر سکوی بریکس/ دستاوردهای پولی، مالی برای ایران چیست؟  

  11.   طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است  

  12.  مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد

  13. هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود/ علت مرگ این پزشک مشخص نیست  

  14. پوتین: اف-۱۶‌های اوکراین در همه‌جا هدف مشروع هستند، حتی کشورهای دیگر

  15. عکسی از سیدمحمد خاتمی در مراسم ترحیم زهرا شجاعی/ این وزیر دولت رئیسی هم آمد

پربحث‌های هفته

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  3. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  9. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  10. انتقام از پوتین؟

  11. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  12. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  13. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  14. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  15. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  16. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  17. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  18. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  19. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  23. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  24. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  25. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

آخرین عناوین