پیشنهاد وزارت علوم برای تشکیل کمیته همکاری آموزشی ایران و چین

گروه اجتماعی الف،   4000818110

رییس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، پیشنهاد تشکیل «کمیته مشترک همکاری‌های آموزشی، پژوهشی و فناوری ایران و چین» را ارایه کرد.

حسین سالارآملی در آیین افتتاح «مرکز تحقیقات بین المللی اکوسیستم کاسپین» با قدردانی از ابتکار تاسیس این مرکز که با همکاری نزدیک دانشگاه گیلان و آکادمی علوم چین محقق شده، افزود: دو تمدن دیرین ایران و چین در دو سوی قاره کهن، نیاز به ارتباط عمیق علمی دارند. بدون شک تاسیس این گونه مراکز، کمک شایانی به هم افزایی علمی ۲ کشور بزرگ می کند. دریای خزر نعمتی الهی و میراثی ماندار از طبیعت دیرین برای کشورهای همسایه آن و سایر ملل است.

به گزارش  ایرنا از وزارت علوم، وی اظهار داشت: بنابراین وظیفه صیانت از محیط زیست دریایی و خشکی، جنگل های هیرکانی، پرندگان، ماهیان، گیاهان بستر دریا و منابع سرشار دیگر آن به عهده همه ما است.

سالارآملی ادامه کرد: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری علاوه بر مرکز تحقیقات بین المللی اکوسیستم کاسپین، از ایجاد مراکز تحقیقاتی مشترک ایران و چین در دانشگاه های تهران، گیلان، شیراز، صنعتی اصفهان و علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان حمایت کرده است.

وی تاکید کرد: آکادمی علوم چین نیز با حمایت از ایجاد مراکز تحقیقاتی مشترک دو کشور و تامین تجهیزات آنها، کمک درخوری در شکل گیری این همکاری ها داشته است. وزارت علوم، با تشویق و جلب همکاری استادان و کارشناسان دانشگاه ها و تامین محیط کاری مناسب به تحقق همکاری علمی همت گماشته است.

رییس مرکز همکاری‌های علمی بین المللی وزارت علوم، خاطرنشان کرد: در سایه اراده رهبران و بزرگان دو کشور، شاهد توسعه و گسترش بیش از پیش روابط دو جانبه هستیم. اکنون، حضور معاونان آکادمی علوم چین را به فال نیک می گیریم و از آنها درخواست داریم با توجه به روند رو به جلو تحقیقات بنیادی، روند همکاری پژوهشی در زمینه هایی از جمله، تجاری سازی دستاوردها هم توسعه پیدا کند.

وی افزود: با توجه به ابتکار شی جین پینگ رییس جمهوری چین، برای طرح "یک کمربند -یک راه" و همچنین امضای برنامه ۲۵ ساله همکاری های جامع جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین در اولین روزهای سال ۱۴۰۰ میان وزیران امور خارجه دو کشور در تهران که در آن تصریح ویژه ای به همکاری های آموزشی، پژوهشی و فناوری میان دو کشور شده است و به منظور اجرای این مهم به عنوان اولین قدم پیشنهاد می کنم، "کمیته مشترک همکاری های آموزشی، پژوهشی و فناوری ایران و چین" تشکیل شود.

سالارآملی با تبریک فرارسیدن پنجاهمین سال برقراری روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران و چین، از همکاری بی شائبه دو کشور برای مبارزه با بیماری کووید ۱۹ قدردانی کرد و گفت:‌ امید است به زودی شاهد دیدار حضوری فرهیختگان دو کشور و نیز به زودی شاهد رفع کامل این بیماری منحوس باشیم.

نخستین مرکز تحقیقات بین‌المللی اکوسیستم کاسپین با همکاری ۲ موسسه اکولوژی و جغرافیای شین جیانگ و مرکز تحقیقات اکولوژی و محیط زیست آسیای مرکزی وابسته به آکادمی علوم چین امروز در دانشگاه گیلان افتتاح شد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  18. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  19. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  20. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  21. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  22. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  23. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین