تحلیل "میدل ایست مانیتور" از قدرت سایبری ایران در برابر رژیم صهیونیستی

گروه جهان الف،   4000818055 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

پایگاه خبری میدل ایست مانیتور در گزارشی می نویسد: «اسرائیل در شرایط فعلی در هراس است که مبادا حملات سایبری ایران، توانایی های اقتصادی و فناوری آن را فلج کنند. مساله ای که می تواند برای بانک ها و نهادها و زیرساخت های تجاری اسرائیل شدیدا آسیب‌زا باشد.»

تحلیل "میدل ایست مانیتور" از قدرت سایبری ایران در برابر رژیم صهیونیستی

به گزارش الف، پایگاه خبری "میدل ایست مانیتور" در گزارشی، به روند اخیرِ اوج گیری تنش های سایبری میان ایران و رژیم صهیونیستی پرداخته و به طور خاص به این مساله اشاره کرده که رویکرد ایران در مواجهه با اقدامات سایبریِ اسرائیل علیه این کشور نشان می دهد که اساسا تهران بنا ندارد در برابر حملات سایبری تل آویو، سکوت پیشه کند و حتی الگوی پاسخ های ایران به حملات ساببری اسرائیل نشان می دهد که این حملات روز به روز پیچیده تر و خطرناک تر نیز می شوند. مساله ای که از منظر تل آویو کاملا خطرناک ارزیابی می شود. 

میدل ایست مانیتور در این رابطه می نویسد: «در روزهای اخیر، سطح تنش و دیگری سایبری میان ایران و اسرائیل، به نحو بی‌سابقه ای افزایش یافته است. اخیرا پمپ بنزین های ایرانی هدف یک حمله سایبری گسترده قرار گرفتند و بسیاری از ایرانی ها در تامین سوختِ وسایل نقلیه خود به مشکل برخوردند. ایران در مدت کمی پس از ایجاد اختلال در سامانه های سوخت و پمپ بنزین هایش، از وقوع یک حمله سایبری علیه خود خبر داد. 

ماهیت و گستردگیِ اقدام خرابکارانه اخیر علیه ایران حاکی از این بود که به احتمال فراوان، حمله سایبری مذکور با مدیریت و راهبریِ یک بازیگر دولتی انجام شده است. در این رابطه، اسرائیل به وضوح و صراحت مسوولیت حمله به پمپ بنزین های ایرانی را به عهده نگرفته با این حال تا حد زیادی این نکته که حمله مذکور کار اسرائیل بوده، روشن است. 

در نقطه مقابل، اسرائیلی ها ادعا می کنند که ایران نیز حملات سایبری گسترده ای را به سامانه های یک بیمارستان و همچنین سیستم های آب و فاضلاب اراضی اشغالی انجام داده است. برخی ناظران و تحلیلگران بر این باورند با توجه به حجم تنش های سایبری اخیر میان ایران و اسرائیل، احتمالا هنوز در ابتدای راه هستیم و بایستی انتظار درگیری و حملات سایبریِ بیشتری را از سوی دو طرف داشته باشیم. 

در این میان، تحلیلگران زیادی با مشاهده الگوهای حملات سایبری ایران به این نکته اشاره دارند که ایران در حملات خود روز به روز پیچیده تر عمل می کند. آن ها به طور خاص به حملات سایبری ایران به شبکه برق و همچنین سروِرهای اینترنتی در اسرائیل اشاره می کنند. حملاتی که خساراتی جدی را به سیستم های بانکی اسرائیل وارد کردند. ایران به قدری در این رابطه پیچیده عمل کرده که برخی اسرائیلی ها به خریدِ ژنراتورهای برق و همچنین تهیه نسخه های مختلفِ کپی از مدارکِ و داده های رایانه ای خود روی آورده اند. ترس آن ها از این است که شاید اطلاعات و بسیاری از امکانات خود را در جریان اقدامات سایبری ایران از دست بدهند. 

در این رابطه، بسیاری از نهادهای اسرائیلی اعلام کرده اند که آمادگی لازم جهت مقابله با حملات پیچیده ایران که امکان دارد موجب ایجاد تلفات گسترده انسانی شوند را ندارند. با این حال، افزایش تنش های سایبری میان ایران و اسرائیل موجب شده برخی تحلیلگران اسرائیلی این آینده تاریک را نیز برای اسرائیل در پیش بینی های خود لحاظ کنند. مساله ای که می تواند حامل خسارات سنگینی برای تل آویو باشد. 

اسرائیل در شرایط فعلی در هراس است که مبادا حملات سایبری ایران، توانایی های اقتصادی و فناوری آن را فلج کنند. مساله ای که می تواند برای بانک ها، بیمارستان ها، و نهادها و زیرساخت های تجاری اسرائیل شدیدا آسیب‌زا باشد. حملات سایبری اخیر ایران به برخی پایگاه های داده ای و اطلاعاتی اسرائیلی نشان داد که تل آویو تا حد زیادی جهت مقابله با حملات سایبری، از فقدان آمادگی رنج می برد. در واقع، این حملات نشان دادند که اسرائیل تا حد زیادی در برابر اقدامات سایبری علیه خود آسیب پذیر و شکننده است. جدای از این ها، اگر روند تنش های سایبری میان ایران و اسرائیل ادامه پیدا کنند، امکان دارد تهران در حوزه های تسلیحاتی و موشکی اسرائیل نیز نفوذ کند که این موضوع در نوع خود می توان تبعات مرگباری را برای اسرائیل به همراه داشته باشد. 

آنچه در این میان کاملا آشکار است این نکته است که اساسا ایران در برابر حملات سایبری اسرائیل، موضع سکوت اتخاذ نخواهد کرد. ایران تیم های سایبری مختلفی دارد که به طور مرتب به حملات سایبری اسرائیلی ها پاسخ می دهند با این حال یک نکته اساسی در این میان باید مورد توجه قرار گیرد: "حملات سیابری می توانند تبعات وخیم و مرگباری را نیز با خود به همراه داشته باشند". 

در شرایط فعلی، ایرانی ها مدام از روند تنش های سایبری خود با اسرائیل، نکاتی را یاد می گیرند و متعاقبا بر مهارت خود در حوزه سایبری می افزایند. این مساله از منظر اسرائیل کاملا تهدید آمیز است و نشان از آن دارد که ایران بیش از هر زمانی آماده خواهد بود تا به اقدامات سایبری اسرائیل علیه منافعش، با قدرت پاسخ دهد». 

*لینک: 

https://www.middleeastmonitor.com/20211108-the-cyberwar-between-israel-and-iran-is-heating-up/

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۲۸۳۸۷۴۱۰:۰۷:۴۹ ۱۴۰۰/۸/۲۰
اسرائیل غده سرطانی و سگ هار منطقه است و باید از روی نقشه کره زمین حذف بشود.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین