مجلس انقلابی و تلاش‌ها برای حقوق نجومی پزشکان

گروه اجتماعی الف،   4000817142 ۷۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

در شرایطی که دولت با کمبود منابع و بودجه دست گریبان است حامیان پزشکان به‌شدت تلاش می‌کنند تا اعضا هیئت‌علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی از سقف حقوق و مزایا و مالیات مندرج در قانون بودجه سال آینده معاف شوند.

مجلس انقلابی و تلاش‌ها برای حقوق نجومی پزشکان

به گزارش الف، در هفته‌های اخیر تلاش برای تغییر سقف حقوق پزشکان در بودجه سال آینده به طرز چشمگیری افزایش‌یافته است. به همین دلیل است که هم کمیسیون و هم وزارتخانه تخصصی مرتبط با پزشکان در نامه‌هایی جداگانه عملاً خواستار افزایش حقوق آن‌ها شده و نسبت به کاهش دستمزد پزشکان ابراز شکایت و نارضایتی شده است.

ابتدا حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی بود که در روز سه‌شنبه، چهارم آبان ماه در نامه‌ای به سران قوا خواستار پشتیبانی از اعضای هیئت‌علمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جهت رفع دغدغه‌هایشان شد.

در این نامه اشاره‌شده که موضوع از آن‌چنان اهمیتی برخوردار است که سریعاً باید در دستور کار سران سه قوه قرار گیرد.

 در نامه آمده است «طی روند معمول اصلاح قوانین موجود زمان‌بر بوده و چندان مناسب شرایط حاد کنونی در حیطه‌های موردنظر نمی‌باشد و امعان نظر ویژه سران محترم قوا و تدابیر عاجل ایشان بسیار ره گشا و موجب رضایت‌مندی جامعه خدوم نظام سلامت را فراهم خواهد نمود...».

پیرو نامه رئیس کمیسیون بهداشت، بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت نیز در روز یکشنبه نهم آبان ماه با ارسال نامه‌ای به محسن رضایی، معاون اقتصادی رئیس‌جمهور از کاهش سقف حقوق و مالیات اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی انتقاد کرد و خواستار بازبینی و اصلاح مشکلات آن در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ شد.

در نامه وزیر بهداشت اشاره‌شده اگر اقدامی صورت نگیرد علاوه بر خروج پزشکان و اعضای هیئت‌علمی از طرح تمام‌وقت جغرافیایی منجر به ارائه نشدن خدمات مناسب و بهینه در بیمارستان‌های آموزشی شده و دسترسی بیماران کم‌درآمد جامعه به دریافت خدمات سلامت محدود خواهد شد.

موضوع مورداشاره رئیس کمیسیون و وزیر بهداشت به قانون بودجه سال 1400 برمی‌گردد که در جزء هفتم بند الف تبصره دوازدهم آورده شده مجموع دریافتی اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی در کلیه مناطق کشور از بیست‌ویک برابر حداقل حقوق مصوب شورای حقوق و دستمزد به پانزده برابر حداقل حقوق و دستمزد موضوع ماده هفتاد و ششم قانون مدیریت خدمات کشوری کاهش و حسب مفاد جزء چهارم بند الف تبصره فوق میزان سقف مالیات بر حقوق و مزایای پرداختی موضوع ماده هشتادوچهارم قانون مالیات‌های مستقیم به‌صورت پلکانی افزایش‌یافته است.

مخالفت با درخواست جدید حامیان پزشکان

نامه‌های اخیر کمیسیون و وزارت بهداشت با مخالفت‌هایی در بین نمایندگان مواجه شده است.

علی خضریان، سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به منابع محدود دولت، افزایش هزینه‌های دولت عاقلانه نیست و نمی‌توان برای راضی کردن یک گروه، هزینه‌ها را به‌گونه‌ای افزایش داد که تورم به همه مردم تحمیل شود.

خضریان اضافه کرد: هم‌اکنون دریافتی‌های اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی چند برابر دریافتی سایر کارکنان دولت است؛ درنتیجه افزایش دریافتی برای این افراد منطقی نیست.

نماینده تهران خاطرنشان کرد: این‌که در نامه وزیر بهداشت گفته می‌شود اگر سقف 15 برابر حداقل دستمزد افزایش نیابد، موجب خروج پزشکان از طرح تمام‌وقتی می‌شود، نوعی تهدید است و این سخن از سوی وزیر بهداشت که خود باید ناظر بر اجرای قانون تمام‌وقتی پزشکان باشد، اصلاً پذیرفته نیست.

مهدی عسگری، نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی در توییتر نوشت: «‏وزیر بهداشت درخواست کرده سقف حقوق اعضاء هیئت‌علمی از ۱۵ برابر حداقل حقوق به ۲۱ برابر افزایش یابد! در این شرایط سخت اقتصادی برای مردم و دولت، پرستاران و پرسنل زحمتکش بیمارستان‌ها و هزینه‌ی سنگین‎کرونا اولویت وزیر باید چنین مسائلی باشد؟ وزارت پزشکان؟ یا وزارت ‎مردم؟».

عبدالرضا مصری، نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در جلسه علنی روز یکشنبه، شانزدهم آبان ماه گفت: «در دولت قبلی با دستور آقای نوبخت حداکثر حقوق‌ها ۲۱ برابر افزایش یافت، مجلس نیز در سال گذشته این افزایش را ۷ رتبه پایین آورد، مجلس با این اقدام جلوی پرداخت حقوق‌های نجومی ایستاد، امسال نیز این موضوع در مجلس دنبال خواهد شد».

مصری در ادامه اظهار داشت: «مجلس به دنبال رعایت عدالت می‌باشد و این امر از اختیارات مجلس است ان‌شاءالله با اصلاحات صورت گرفته شاهد رعایت عدالت در پرداخت حقوق‌ها خواهیم بود».

بی‌عدالتی در پرداخت چه زمانی پایان می‌یابد؟

در سال‌های اخیر، کمیسیون و وزارتخانه بهداشت به دلیل تعارض منافع به‌شدت پیگیر تأمین منافع جامعه پزشکی بوده است. در شرایط فعلی که اقشار و اصناف مختلف با مشکلات عدیده مواجه‌اند طبیعتاً تصمیم گیران و قانون‌گذاران اولاً نمی‌توانند در چارچوب نظام پرداخت یک یا چند صنف را مستثنی کنند و آن‌ها را از مالیات یا مالیات پلکانی معاف کنند. ثانیاً چنین اقداماتی حتماً تبعیض‌آمیز و به‌دوراز عدالت است و موجب ناراحتی و نارضایتی خواهد شد.

متأسفانه تا زمانی که تصمیم جامعی دراین‌باره اتخاذ نشود هر صنف و قشری تلاش می‌کند منافع همکاران خود را تأمین نماید بدون این‌که نگاه صحیحی درباره این موضوع وجود داشته باشد. به همین دلیل است که بعد از افزایش هیئت‌علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی، دیگر هیئت‌علمی‌ها نیز خواستار افزایش حقوق شدند و این مسئله در حال سرایت به دیگر اصنافی که به تصمیم گیران دسترسی بیشتر و بهتری دارند (یا عملاً سیاست‌گذاران خود بخشی از آن‌ها می‌باشند) است. از این بابت وظیفه نمایندگان است که در بودجه سال آینده مبتنی بر نگاهی جامع و عدالت محور، تبعیض‌ها و بخشی نگری تا در نظام پرداخت را رفع نمایند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۲۸۱۲۵۳۱۳:۲۰:۲۶ ۱۴۰۰/۸/۱۸
تنها نسخه مفید برای اقتصاد حال حاضر ایران، نسخه اقتصاد مقاومتی است.
ناشناس۲۲۸۱۳۶۸۱۴:۲۲:۰۲ ۱۴۰۰/۸/۱۸
در زمان جنگ اقتصادی ، همه باید آرایش نظامی گرفته و از خواسته هایشان را مدیریت کنند.
ناشناس۲۲۸۱۳۷۴۱۴:۲۵:۰۴ ۱۴۰۰/۸/۱۸
متاسفانه در این موقعیت اقتصادی، برخی از مردم حریص هستند. خانه و اتومبیلشان را می‌فروشند و دلار می‌خرند و علی‌رغم وفور نعمت، مرغ و برنج و حبوبات در منزل انبار می‌کنند. باید سالی چند بار به مسافرت بروند.....
ناشناس۲۲۸۱۳۸۱۱۴:۳۱:۳۶ ۱۴۰۰/۸/۱۸
دقیقا چه کار کنیم؟
ناشناس۲۲۸۱۳۹۵۱۴:۴۰:۱۰ ۱۴۰۰/۸/۱۸
عرض ما بازنشستگان تامین اجتماعی با حقوق یک میلیون و هفتصد هزار تومان با چند عروس و داماد و نوه این است که ما چگونه قادریم یک کیلو برنج تهیه کنیم. یک کیلو گوشت تهیه کنیم و...؟! واقعا باید تدبیری برای کسانی که درآمد آنها پایین‌تر از حداقل 5 میلیون تومان است بکنید. مگر رشته آش که همین چند روزه 30 درصد گران شد و یا رب 14 هزار تومان به 34 هزار تومان رسید با دلار تهیه می‌شود؟ آیا سفر به عتبات بالای 9 میلیون تومان را چه اقشاری می‌توانند بروند؟
mostafa.kamali95@yahoo.com۲۲۸۱۴۷۶۱۵:۴۰:۱۵ ۱۴۰۰/۸/۱۸
تنها راه نجات کشور و انقلاب ملی کردن تمامی ثروت های حرام و نامشروع افسانه ای و گنج قارونی با اجرای سند تحول قوه قضا و اجرای قانون اعاده اموال نامشروع می باشد
ناشناس۲۲۸۲۱۱۵۰۰:۲۲:۰۳ ۱۴۰۰/۸/۱۹
لطفا در مورد دردسرهای عدم صدور دفترچه بیمه تامین اجتماعی هم بنوسید شاید مسئولین محترم بفهمند بدون داشتن زیر ساخت نسخه الکترونیک، مشکلاتی را علاوه بر مشکلات عدیده دیگر روی دوش ضعفا و افراد مسن نیندازند.
حمید۲۲۸۲۱۷۱۰۱:۲۶:۱۵ ۱۴۰۰/۸/۱۹
هر اقتصادی بر مبنای تئوری و مدلهای ریاضی بنا نهاده شده و ده ها کتاب و مقاله آن را تشریح کرده اند . میشه بفر مایید مبانی تئو ریک اقتصاد مقاومتی در کدام کتاب و مقاله امده است؟
ناشناس۲۲۸۱۲۵۸۱۳:۲۲:۲۳ ۱۴۰۰/۸/۱۸
اگر مسئولان بتوانند قیمت دلار را کاهش دهند و آن را در بازه 10 -12 هزار تومان نگه دارند، دیگر لازم نیست که حقوق ها را مدام افزایش دهند.
ناشناس۲۲۸۱۴۰۹۱۴:۴۵:۵۵ ۱۴۰۰/۸/۱۸
عزیزم تورم بالا یعنی دلار بالاتر این اصول اولیه اقتصاد غیر رانتی است مگر تورم شما با آمریکا مثل هم شود آن وقت بالا نمی رود
ناشناس۲۲۸۲۱۲۴۰۰:۲۹:۴۱ ۱۴۰۰/۸/۱۹
دوست عزیزم تجربه ثابت کرده با این رویه ای که از سالهای گذشته تا کنون مسئولین در پیش گرفته اند و ادامه دارد عمراً اگر بخواهند یا بگذارند اقتصاد سرازیری نره!
ناشناس۲۲۸۱۲۶۱۱۳:۲۴:۲۲ ۱۴۰۰/۸/۱۸
پزشک، غیر پزشک ندارد. حقوق ها برای زندگی شرافتمندانه کافی نیست. پس چه شد آن وعده های انتخاباتی بعضی ها؟
ناشناس۲۲۸۱۲۶۲۱۳:۲۵:۱۵ ۱۴۰۰/۸/۱۸
چرا هیچکس در این کشور از درآمدش راضی نیست؟
ناشناس۲۲۸۲۱۲۸۰۰:۳۱:۵۵ ۱۴۰۰/۸/۱۹
چون ارزش پول ملی مرتبا در حال سقوطه و ...
ناشناس۲۲۸۱۲۶۳۱۳:۲۶:۰۲ ۱۴۰۰/۸/۱۸
وزیر بهداشت نباید پزشک باشد زیرا منافع پزشکان را بر منافع ملی ترجیح خواهد داد.
ناشناس۲۲۸۱۳۳۳۱۴:۰۰:۱۶ ۱۴۰۰/۸/۱۸
فعلا که نمایندگان انقلابی دنبال منافع پزشکانند!
ناشناس۲۲۸۱۹۳۱۲۱:۱۵:۳۳ ۱۴۰۰/۸/۱۸
کمیسیون بهداشت هم پزشک هستند فرقی ندارد.
التماس تفکر۲۲۸۲۱۳۳۰۰:۳۸:۴۱ ۱۴۰۰/۸/۱۹
مسئولین و خصوصا وزیر مسکن هم باید خودشون مستاجر باشن تا درد مردم را از فرو رفتن در باطلاق مستاجری در ایران درک کنن که هرسال بیشتر توی این باطلاق فرو رفته اند.
ناشناس۲۲۸۱۲۶۷۱۳:۲۷:۵۲ ۱۴۰۰/۸/۱۸
الف جون خوب پول نگیرن میرن، تعداد پزشکها کم میشه، دوباره همون چندتا که هستن بیشتر پول میگیرن
ناشناس۲۲۸۱۳۱۷۱۳:۵۱:۴۳ ۱۴۰۰/۸/۱۸
نترس جایی نیست برن تو خارج در امدشون یک هزارم ایران میشه اگه برن
ناشناس۲۲۸۱۳۲۰۱۳:۵۴:۱۵ ۱۴۰۰/۸/۱۸
هیچ جا نمیرند چون مدرک پزشکی ایران رو هیچ جا قبول ندارند و حداکقر متصدی داروخونه میتونند بشند مطمئن باشید اگه ذره امید داشتند که برند یک روز هم اینجا وای نمیستادند
ترابیان۲۲۸۱۵۰۲۱۵:۵۴:۱۵ ۱۴۰۰/۸/۱۸
ایران بهشت پزشکان است آنهایی هم که رفتند خارج راننده تاکسی هستند بعدش اینها کارانه های ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومانی در ماه دارند
ناشناس۲۲۸۲۱۵۲۰۱:۰۱:۱۴ ۱۴۰۰/۸/۱۹
البته این حقوقهای پزشکان پیشکسوت به دلار اگر حساب کنید خیلی هم زیاد نیست. اشکال کار اینجاست که تعداد افراد با در آمد زیر خط فقر در کشور بطور فاجعه باری زیاد است و متاسفانه در حال افزایش هم هست.(خط فقر در ایران در ابتدای سال 1400حدود درآمد ماهیانه 10 میلیون تومان بوده است) خب با این وضع اسف بار بیمه ها هزینه های بسیار کمر شکنی در هر نسخه و درمان به مردم تحمیل میشود.
ناشناس۲۲۸۲۱۴۰۰۰:۴۶:۵۲ ۱۴۰۰/۸/۱۹
متاسفانه از زمان آقای دکتر صدر در مقام ریاست سازمان نظام پزشکی تعداد ورودی دانشجو به رشته پزشکی را بشدت محدود کردند و این سیاست در کمال خونسردی توسط مسئولین مرتبط تا حال حاضر کاملا و با قدرت تمام حفظ و دنبال شده است.
علیرضا۲۲۸۱۲۷۴۱۳:۳۱:۰۹ ۱۴۰۰/۸/۱۸
سایت الف اگر فرصت دارید در مورد تیترها کمی فکر کنید. مجلس انقلابی یعنی چه؟ مگه مجلس های قبلی غیر انقلاب بودند؟ چرا دوست دارید با اضافه کردن پسوند های نخ نما برای عده ای هویت جدیدی درست کنید که اصلا تناسبی با رفتارشان ندارد؟ مجلسی که با شفافیت آرا مخالفت میکند انقلابی است؟ در این چند ماه مجلس چه تصمیمی گرفته که مردم نفع ببرند؟ حقوق نجومی پزشکان یعنی چه؟ آیا هیات علمی که حدود ۱۵ میلیون در ماه دریافت میکنه حقوق نجومی محسوب میشه؟ چرا پزشکان رو در برابر مردم قرار میدین ؟
ناشناس۲۲۸۱۳۵۶۱۴:۱۱:۰۴ ۱۴۰۰/۸/۱۸
تنها این مجلس بود که از پیش ادعای انقلابی می کرد، وعده های انقلابی می داد.....
ناشناس۲۲۸۱۳۶۲۱۴:۱۷:۲۴ ۱۴۰۰/۸/۱۸
طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار و تصویب قانون از کجا اورده ای جزو مهم ترین اقدامات مجلس انقلابی است.
ناشناس۲۲۸۲۲۰۰۰۲:۱۳:۳۴ ۱۴۰۰/۸/۱۹
صبر کن ببین چطوری قراره اجرایی بشه!!
ایمانی۲۲۸۲۲۰۸۰۲:۲۳:۲۸ ۱۴۰۰/۸/۱۹
وقتی کاری برای افراد بدون پارتی وجود ندارد تسهیل صدور مجوزها بیفایده است اگر میخواهند واقعا کار مثبتی انجام دهند بروند تورم و رکود را کاهش دهند و پارتی بازی و آقازاده بازی و فامیل بازی را از بین ببرند و دیپلماسی را اصلاح و تعامل با دنیا را تسهیل کنند تا تحریمها کاهش پیدا کند.
رضا۲۲۸۲۱۷۳۰۱:۲۶:۵۶ ۱۴۰۰/۸/۱۹
چه کسانی از شما فرزند پزشک دارند؟ اگر داشتید اینطور قضاوت نمی کردید...
ناشناس۲۲۸۲۱۹۷۰۲:۱۲:۱۰ ۱۴۰۰/۸/۱۹
بهرحال پرداخت حتی ۱۵ برابر حداقل دستمزد بالای ۵۰ میلیون در ماه است که خلاق عقل مملکتداری است. حتی درهندوستان با دهها برابر تولید ناخالص ملی هم پزشکان یکچهارم این مبلغ در ماه حقوق میگیرند. اصلا چگونه قاعده یک به هفت حداقل و حداکثر دستمزدها برهم خورد
ناشناس۲۲۸۱۲۷۹۱۳:۳۴:۵۷ ۱۴۰۰/۸/۱۸
کاظم دلخوش، نماینده مجلس: اقتصاد و بورس در ایران «عشقی» اداره می‌شود. او ادامه داد نه تنها بازار سرمایه بلکه سایر بازارها نیز نابسامان است.
ابوالحسن۲۲۸۱۲۸۲۱۳:۳۸:۱۴ ۱۴۰۰/۸/۱۸
سلام ، باید ترتیبی اتخاذ شود که نظام جامعی برای دستمزد وجود داشته باشد تا عدالت در پرداخت ها رعایت شود ، اینکه وزارت علوم و دولت که اکثر آنها را هیات علمی دانشگاه ها تشکیل می دهند هر روز برنامه جدیدی برا افزایش حقوق خود داشته باشند اصلا منطقی نیست
کارمند ساده۲۲۸۱۲۸۴۱۳:۳۹:۳۱ ۱۴۰۰/۸/۱۸
این بزرگواران آنقدر درآمد حلال دارند که با دادن مالیات هم چیزی از آنها کم نمی شود ؛ صورت مسئله را پاک نکنید؛ مسئله این است؛ گرفتن مالیات از عایدی و سود بیش از حد ؛ از هر کاری باید مدمح نظر باشد و همچنین برخی گروها از جمله پزشکان متخصص و فوق تخصص بخش خصوصی که درآمدی برابر با مولتی میلیاردی دارند و به چند کارت خوان با حساب های متعدد واریز می کنند و یا بخش های صنعتی مثل فولادی ها و پتروشیمی ها که دلارشان از پارو بالا می رود و وضعیت خودرو و صنایع خانگی را به این گرانی کرده اند و همچنین برخی اعضای اتاق بازرگانی که قاچاقی ارز بین المللی شناخته شدند و گمرک و کسانی که از بانک مرکز سکه های بیش از اندازه طلا گرفته اند باز هم بگم یا کافی .....
ناشناس۲۲۸۱۲۸۶۱۳:۴۰:۳۵ ۱۴۰۰/۸/۱۸
از مدعی العموم می خواهیم به ترک فعل نمایندگان مجلس دهم و یازدهم که با گرفتن امتیاز و رانت و رشوه از انجام استیضاح ها و تفحص ها خود داری کرده اند ورود نمایند
ناشناس۲۲۸۱۲۹۸۱۳:۴۶:۵۵ ۱۴۰۰/۸/۱۸
بر من که صبوحی زده ام خرقه حرام است ای مجلسیان امتیاز بگیر راه خرابات کدام است
abbas۲۲۸۱۳۰۸۱۳:۴۹:۲۹ ۱۴۰۰/۸/۱۸
شما می خواهید فارغ از میزان حقوق دریافتی به همه مردم یارانه بدهید نمیشه کسی حقوق نجومی داشته باشه و از تمامی یارانه ها استفاده کنه
ناشناس۲۲۸۱۳۱۶۱۳:۵۱:۳۱ ۱۴۰۰/۸/۱۸
به نام خدا امیدوارم که مجلس به صورت منطقی و نه احساسی در این مورد تصمیم بگیرد چون ما با خروج شدید نیرو های علوم پزشکی از کشور مواجهیم. هرگونه تصمیم خام و احساسی و پوپولیستی می تواند عواقب خطرناکی برای کشور در بر داشته باشد.
ناشناس۲۲۸۱۳۵۲۱۴:۰۸:۴۹ ۱۴۰۰/۸/۱۸
مدرک پزشکی ایران را کشورهای پیشرفته قبول ندارند
ناشناس۲۲۸۱۴۲۹۱۵:۰۱:۴۰ ۱۴۰۰/۸/۱۸
به جهنم که خروج کنند مگه کم حقوق می گیرند برن
ناشناس۲۲۸۱۵۶۸۱۶:۳۲:۲۵ ۱۴۰۰/۸/۱۸
دلم میخواهد به یکی از این به قول خودت بیسوادهایی که مدرکشان را در هیچ حای دنیا قبول ندارند محتاج بشی ببینم اونوقت چی میگی؟؟؟ ملتی که برای اهل علم ارزش قائل نباشد از لحاظ اخلاقی سقوط کرده است یک طلافروش با مدرک سیکل هم درآمدش از یک عضو هیات علمی بیشتر است و هم مالیات کمتری می دهد و هم خدمتش به مردم بسیییاااار کمتر چطور آن شما را به درد نمی آورد!!
مصطفی۲۲۸۱۵۰۱۱۵:۵۳:۴۳ ۱۴۰۰/۸/۱۸
شک نکن اگه درآمد پزشکی در خارج از کشور واسشون بهتر بود بدون لحظه ای درنگ میرفتند. نه عزیز ایران بهشت پزشکان و وکلاست
محمد۲۲۸۱۷۱۱۱۸:۳۱:۱۲ ۱۴۰۰/۸/۱۸
پوپولیست خود شما هستید کعبا این افکار به فکر نجومی بگیران هستید
ناشناس۲۲۸۲۲۰۴۰۲:۱۸:۱۸ ۱۴۰۰/۸/۱۹
از مدتها پیش به پزشکان ایرانی حتی در امارات هم اجازه طبابت نمیدهند. پزشکان زیادی در خارج ایران مقیم شده اند. اما درآمد خودشان را کماکان از مطب یا کارشان در ایران تامین میکنند.
ناشناس۲۲۸۲۲۱۳۰۲:۲۸:۳۳ ۱۴۰۰/۸/۱۹
قشر متوسط و ضعیفتر را باید از زیر خط فقر بالا بکشند نه اینکه حقوق هیات علمی را کاهش دهند
ناشناس۲۲۸۱۳۲۵۱۳:۵۵:۵۰ ۱۴۰۰/۸/۱۸
هیچ جای دنیا مثل ایران به پزشکان بها نمیدهند همیشه هم طلبکار هستند مثل این که تحصیل کرده های رشته های دیگر تو خونه نشستند و مدرک دکترا براشون نازل شده
ناشناس۲۲۸۱۳۳۵۱۴:۰۰:۳۹ ۱۴۰۰/۸/۱۸
در این چند دهه خیلی خیلی ..... خوب به ملت ایران اثبات شده که اکثر القاب نسبت داده شده به افراد و مجموعه ها صرفاً جنبه شعاری و تبلیغاتی داشته و دارد
ناشناس۲۲۸۱۳۶۰۱۴:۱۶:۱۰ ۱۴۰۰/۸/۱۸
این اقای عین الهی چهره خود را با این کارش نشان داد
ناشناس۲۲۸۱۳۶۱۱۴:۱۶:۱۶ ۱۴۰۰/۸/۱۸
لطفا لفظ انقلابی را بکار نبرید چون با این رویکرد و عملکرد مجلس کلمه انقلابی را شدیدا زیر سوال میبرید.
بینام۲۲۸۱۴۰۷۱۴:۴۵:۱۳ ۱۴۰۰/۸/۱۸
از مجلس محترم درخواست میکنیم که حقوقهای نجومی مهندسان شرکت نفت با مدرک لیسانس و فوق لیسانس را در دستور کار خود قرار دهد.
ناشناس۲۲۸۲۲۰۶۰۲:۲۱:۰۱ ۱۴۰۰/۸/۱۹
نفت اگر نباشه یکصدم حقوق فعلی شما و من هم بهمون نمیرسه.
ناشناس۲۲۸۲۲۱۹۰۲:۴۴:۰۷ ۱۴۰۰/۸/۱۹
حقوقهای به اصطلاح نجومی که در دهانها می چرخد دیگر ارزش خودشان را از دست داده اند مثلا 30 میلیون تومان معادل حدود 1100 دلار است یا معادل 2.5 سکه است. این مقدار اوایل انقلاب در حدود حقوق یک کارمند دیپلمه در بدو استخدام بوده یا الان در حد اجاره یک آپارتمان متوسط در تهران شده!
جانبازان۲۲۸۱۴۸۷۱۵:۴۸:۲۷ ۱۴۰۰/۸/۱۸
مجلس انقلابی انشاالله با تصویب تعارض منافع تیشه به ریشه فساد خواهد زد.. اینجا جای لابی ها دیگر نیست
ناشناس۲۲۸۱۵۵۹۱۶:۲۶:۵۱ ۱۴۰۰/۸/۱۸
من طرفدار حزب وجناح نیستم ولی کلا واقعا این مجلس بیشتر از دوره های قبل داره کار می‌کنه هنوز چند مدت نگذشته بعضی ها نمیخوام ببینم یکی همین لغو مجوزهای الکی و برگ سبز سند خودرو وخیلی کارهای دیگه هنوز یک سال نشده هرچی باشه بهتر مجلس قبلی همه مردم هم میدونن الا بعضی ها که هیچ وقت نمفهمن
ناشناس۲۲۸۱۵۶۳۱۶:۳۰:۴۶ ۱۴۰۰/۸/۱۸
هرچی باشه این مجلس سرو گردن از مجلس قبلی بهتره همه هم میدونن تا حالا هم تصمیم های خوبی گرفتن وتصویب شده مجلس قبلی که فقط بلد بود تو بیست دقیقه ملتی رو بیچاره کنه
ناشناس۲۲۸۱۵۹۲۱۶:۵۱:۴۹ ۱۴۰۰/۸/۱۸
توکنکور پزشک کم میگیرند متخصص کم تربیت میشه ،که با کمبود پزشک هی ناز کنن پزشکان محترم ،همه هم توتهران جمع میشن وکمی هم درکلانشهرها،طفلک شهرستانی ها وروستایی ها باید کلی هزینه کنن بروند تهران جهت درمان .هرسال هم تعرفه ویزیت و..اضافه میشه الان هم افزایش حقوق تا ۱۰۰ میلیون درماه ،هی ملتو تهدید به مهاجرت میکنن ،عجب پزشکهایی کو البرت شوایتزر وکو دکترشیخ و...
ناشناس۲۲۸۱۶۲۶۱۷:۱۹:۲۱ ۱۴۰۰/۸/۱۸
پزشکان بهانه هستند. هدف افزایش سقف پرداخت است که با همسان سازی حقوق برای هیات علمی دانشگاهها هم باید اعمال شود. مثالا برای یک هیات علمی با سابقه 20سال به بالا دیگه از تبدیل وضعیت از دانشیار به استاد فرقی نمی کنه و همچنین ترفیع سالیانه را بگیره یا نه هم همچنین
محمد۲۲۸۱۷۰۷۱۸:۲۸:۴۷ ۱۴۰۰/۸/۱۸
آقای رئیسی واقعا این چه وزیری هست که به فکر قشر مرفه و نجومی بگیران هست آیا این وزیر از وضعیت کارگران و بازنشستگان خبر دارد
فرشاد۲۲۸۱۷۶۳۱۹:۰۴:۲۷ ۱۴۰۰/۸/۱۸
اول بفرمایید که منظور از نجومی چیست؟ حقوق یک استاد دانشگاه کمتر از سه هزار دلار در ماه را نجومی می‌نامید؟
ناشناس۲۲۸۱۸۲۶۱۹:۵۱:۲۴ ۱۴۰۰/۸/۱۸
تو این مملکت فساد نهادینه شده هیچکس قادر به اصلاح نیست
ناشناس۲۲۸۱۸۳۵۱۹:۵۵:۴۳ ۱۴۰۰/۸/۱۸
نماینده ها اکثرا هیات علمی هستند ، تضاد منافع وجود داره
ناشناس۲۲۸۱۹۱۸۲۱:۰۵:۰۸ ۱۴۰۰/۸/۱۸
تلاش مجلس انقلابی برای فراری دادن نخبگان و حذف طبقه متوسط
۱۲۲۸۲۱۰۷۰۰:۱۶:۴۵ ۱۴۰۰/۸/۱۹
تنها مکانیزم کنترل قیمت در بازار ، مکانیزم افزایش عرضه است . افزایش ظرفیت در رشته های پزشکی ، کاهش دروس زائد پزشکی و ورود سریعتر دانشجویان پزشکی به بازار کار تنها علاج است .
جعفر۲۲۸۲۱۱۲۰۰:۱۹:۵۳ ۱۴۰۰/۸/۱۹
اگر دولت به مهندسین جوان و نخبه اهمیت ندهد و حقوق حداقلی بگیرند مطمئن باشید در اینده کارافرینی و سایر دستگاه ها به مشکل برخواهند خورد و این پولی که پزشکان می خواهند بگیرند دیگر کسی نخواهد داشت تا به آنها بدهد
علی۲۲۸۲۱۳۸۰۰:۴۵:۳۵ ۱۴۰۰/۸/۱۹
فرهنگیان بیچاره یک دهم اینا حقوق نمیگیرند اگر در خرج و مخارج کسی بماند اونها فرهنگیان هستن نه پزشکها و هست علمی دانشگاه ها
ناشناس۲۲۸۲۲۵۲۰۴:۳۶:۴۸ ۱۴۰۰/۸/۱۹
سلام.لطفا پزشکان را تخریب نکنید. تورم بسیار بالا رفته است و همه اقشار باید حقوقشان افزایش یابد و به تناسب حقوق پزشکان هم افزایش می یابد. تشویش اذهان عمومی جرم محسوب میشود جهت اطلاع خدمتتون عرض کردم. بیشتر مراقبت کنید
عظیم۲۲۸۲۲۵۴۰۴:۴۱:۲۵ ۱۴۰۰/۸/۱۹
حقوق ۷ میلیون برای یک پزشک نجومی است؟؟؟؟
ناشناس۲۲۸۲۴۶۴۰۹:۱۶:۳۱ ۱۴۰۰/۸/۱۹
مگر بقیه حقوق بگیران که از سرجمع ناخالص 10 م تومان حقوق ، 2/5 م مالیات و ... میدهند ، انسان نیستند ؟ اساتید حق و تدریس دانشگاه که بعد از یک ترم ( شش ماه ) مبلغ 3 ملیون دستمزد میگیرند و 20 درصد این مبلغ را دانشگاه بعنوان مالیات بر میدارد ، انسان نیستند ؟ فقط هیات علمی و پزشکان مظلوم با درآمد ملیاردی مظلوم واقع شدند ؟ در این مملکت چه خبر است ؟ اصلاح طلب ، اصول گرا و یا هر گروه دیگر که بر مسند مینشیند ، در مسیر تضیع حقوق مردم از یکدیگر سبقت میگیرند !
رضا۲۲۸۲۵۲۸۰۹:۵۳:۲۷ ۱۴۰۰/۸/۱۹
نظرات نسنجیده برخی نمایندگان ودیدگاه های سطحی که درکامنت ها مشاهده می شوندنشان می دهندمشکل کشورما بیش ازهرچیز فکری وفرهنگی است،حتی نمی خواهندبداننداستدلال وزیرمحترم بهداشت چیست،والبته بهتراست بگویم مغزشان دراین زمینه کشش لازم راندارد.
ناشناس۲۲۸۲۵۹۱۱۰:۳۱:۵۰ ۱۴۰۰/۸/۱۹
مجلس محترم ،فرقی ندارد ،اول حقوق های بازنشستگان تامین اجتماعی را اضافه کنید ،
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین