باقری زمان آغاز مذاکرات هسته‌ای را اعلام کرد/ انتقاد رسانه نزدیک به زاکانی از صداوسیما/ روایتی از واکنش حاج قاسم به استعفای ظریف

گروه سیاسی الف،   4000808001 ۷۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنان که اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

 باقری زمان آغاز مذاکرات هسته‌ای را اعلام کرد/ انتقاد رسانه نزدیک به زاکانی از صداوسیما/ روایتی از واکنش حاج قاسم به استعفای ظریف

آمار کرونا در ایران 

بنابر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، از دیروز تا امروز ۸ آبان ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۶ هزار و ۸۰۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۸۳ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵ میلیون و ۹۱۶ هزار و ۲۱۱ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۲۶ هزار و ۱۲۶ نفر رسید.

آمار واکسیناسیون در ایران

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، تا کنون ۵۲ میلیون و ۳۷۹ هزار و ۵۷ نفر دُز اول، ۳۳ میلیون و ۶۷۴ هزار و ۷۳ نفر دُز دوم و ۸۴ هزار و ۳۴۰ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۸۶ میلیون و ۱۳۷ هزار و ۴۷۰ دُز رسید.

در شبانه روز گذشته، ۷۶۷ هزار و ۵۵۳ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شد.

بیشتر بخوانید:

رییس جمهور: مدارس و دانشگاه‌ها از اول آذر بازگشایی شوند

موفقیت واکسیناسیون در استان‌هایی چشمگیرتر است که مردم مشارکت بیشتری داشته‌اند

***

هدف ایران از تاخیر در آغاز مذاکرات هسته ای

عبدالرضافرجی راد، کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با آفتاب یزد گفت: «ایران از تاخیری که انجام می‌دهد هدفی را دنبال می‌کند. وقتی می‌گوییم تکلیف‌مان با خودمان مشخص نیست یعنی در یک سردرگمی به سر می‌بریم که این سردرگمی سبب شده طرف‌های مقابل از آن استفاده کنند اما به نظر می‌رسد و من نیز معتقدم ایران از این کارش هدفی را دنبال می‌کند و آن هدف فشار آوردن به طرف مقابل بود که طرف مقابل روی برخی خواسته‌های تغییریافته ایران ایستادگی زیادی نکند.

الان به نظر بنده شرایط در حال تغییر بوده و ماه نوامبری که اعلام شد وزنه‌ای را که داشت به سمت طرف مقابل سنگینی می‌کرد اجازه نداد آن قدر سنگین شود که کار از کار بگذرد. یعنی طرف مقابل به ویژه اروپا و آمریکا داشت به نحوی در یکی دو هفته اخیر عمل می‌کرد که ایران از برجام خارج شده یا دارد خارج می‌شود.

یعنی طوری عمل می‌کردند که افکار عمومی جهانی برداشتش این نباشد که آمریکا از برجام خارج شده بلکه این ایران است که مسئول شکست برجام است و اگر ما چیزی به برجام اضافه کنیم حق ما است. اکنون ایران با راهبردی که انجام داد این هدف را متوقف کرد و نگذاشت وزنه به سمت طرف مقابل سنگین شود. خود طرف اروپایی و آمریکایی هم خوشحال شدند. لذا من فکر می‌کنم اگر در ده روز آینده روزش هم مشخص شود این مشکل رفع شود.»

***

اثرات مثبت و منفی سفرهای استانی  رئیسی

ناصر ایمانی، تحلیلگر سیاسی به فرهیختگان گفت: «نفس حضور میدانی مسئولان بین مردم، چه در پمپ‌بنزین باشد چه در روستاها باشد، خیلی مبارک و میمون است و باید از این اقدامات تقدیر کرد. تردیدی در قابل تقدیر بودن آن نیست، ولی باید نتایج آن را هم درنظر گرفت.

این اقدامات آثار مثبتی دارد که ازجمله آن، بازسازی تدریجی اعتماد عمومی است و همزمان می‌تواند یک‌سری آثار منفی نیز داشته باشد و آن هم اینکه اینها مداوم نباشد و مقطعی باشد و مردم احساس کنند به ریشه درد آنها توجه نمی‌شود. درحال‌حاضر به این خاطر که افکار عمومی به‌شدت آسیب دیده است، این امکان وجود دارد که برخی از این مدل حرکات نزد افکار عمومی قدری نمایشی جلوه کند، ولی این نباید برای مسئولان اهمیت داشته باشد، به این معنا که باید این رفتار را ادامه داد.

منتها باید دقت کرد که این رفتار با توجه به هزینه‌ها و تبعاتش انجام شود. یکی از تبعاتش این است که توقعات مردم از مسئولان افزایش پیدا می‌کند که البته به‌جا و درست هم هست و باید پاسخ این توقعات را داد. آیا مسئولان می‌توانند پاسخ این توقعات را به‌طور کامل بدهند؟

به‌عنوان مثال وقتی مسئولان و بالاخص شخص رئیس‌جمهور به یک روستا تشریف می‌برند که البته خیلی باعث دلگرمی و نشاط مردم خواهد شد و در آن روستا وعده‌هایی به مردم داده می‌شود و آن وعده‌ها، ظرف مدت معقولی محقق نشود، این سفر اثر معکوس می‌گذارد و افکار عمومی را تحت تاثیرات منفی قرار می‌دهد.  

بنابراین مسئولان خیلی باید به این دقت کنند که سفرهای استانی فقط دارای جنبه‌های مثبت نیست. درست است جنبه‌های مثبت زیادی دارد، ولی اینکه همین سفرها کفایت می‌کند و حضور میدانی بین مردم برای مثبت شدن نگاه آنان کافی خواهد بود، غلط است.

مردم شاید اگر یکی دو حرکت از مسئولان ببینند خیلی اعتماد نکنند، ولی اگر مداوم باشد  و آثارش را هم مشاهده کنند اعتماد خواهند کرد. اگر آثارش را نبینند آن اقدام، نمایشی به‌نظر خواهد رسید. نکته دیگری هم که وجود دارد، درباره تعدد سفرهای استانی است.

ممکن است این تعدد سفر در ابتدای کار دولت لازم باشد، اما واقعیت این است که مسئولان استانی باید به‌قدری اختیارات و امکانات داشته باشند که دیگر نیازی به حضور شخص رئیس‌جمهور برای حل مشکلات در آن منطقه نباشد. در ثانی، چنانچه تعداد این سفرها از حدی بگذرد دیگر به‌سمت عادی شدن پیش خواهد رفت.

عادی‌سازی این سفرها نزد مردم نتیجه خوبی نخواهد داشت. از طرف دیگر، رئیس‌جمهور کشور مشغله‌های متعددی دارد. مشکلات کشور و پیگیری بسیاری از تصمیم‌گیری‌ها و جلسات باید در تهران دنبال شود. این سفرها ممکن است مقداری به این موضوعات آسیب بزند که آسیب دیدن این موضوعات، آسیب دیدن کل ارکان کشور خواهد بود. بنابراین بر سر تعداد بالای سفرها هم باید تأمل بیشتری صورت گیرد.»

***

دستور دادستان کل درباره اهانت با آیت‌الله صافی

حجت الاسلام محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور و رئیس دادگاه ویژه روحانیت در واکنش به حواشی ایجاد شده در فضای مجازی پیرامون فرمایشات آیت الله العظمی صافی گلپایگانی مرجع عالیقدر شیعه، ضمن اظهار تاسف از اینکه اشخاصی به خودشان اجازه می‌دهند که حریم مرجعیت شیعه را به بهانه‌هایی مورد هتک حرمت قرار دهند، اظهار کرد: باید حوزه نقدِ یک مطلب را کاملا از حوزه اهانت و هتک حرمت جدا کرد.

وی از صدور دستور به دادسرای ویژه روحانیت برای پیگیری موضوع خبر داد و افزود: از آنجاییکه شخص منتشر کننده این مطلب، طلبه و مرتبط با حوزه علمیه است، رسیدگی به موضوع، درحوزه صلاحیت دادسرا و دادگاه ویژه روحانیت است که به آن مرجع ابلاغ شده که ماجرا را در دستور رسیدگی و پیگیری قرار دهد.

دادستان کل کشور تصریح کرد: همچنین طبق ماده ۲۷ قانون مطبوعات، رسیدگی به اتهامات شبکه‌های خبری که موضوع اهانت به مرجعیت را منتشر و بازنشر کرده‌اند، در صلاحیت هیات نظارت بر مطبوعات است که همین امروز دستور داده شد که موضوع در هیات نظارت مورد بررسی، پیگیری و رسیدگی قرار گیرد و طبق قانون با افراد خاطی برخورد خواهد شد.

ضمن آنکه شرایط عمومی کشور به گونه‌ای است که باید دامنه این مسایل خیلی زود جمع شود و نباید التهاب مسائل اجتماعی افزوده شود.

سایت رجانیوز که مطلب فوق الذکر را درباره آیت الله صافی منتشر کرده بود نوشت: «

اهانت واقعی به مرجعیت و توهین به آیت الله العظمی صافی گلپایگانی، همین رفتار اصلاح طلبان در واکنش به نقد سخنان ایشان است. این اهانت به مرجعیت است که تلاش می کنند ماجرا به گونه ای روایت شود که ایشان را وارد بازیهای بچه گانه سیاسی خود کنند تا تصویری مقابل دولت و حتی مقابل رهبر انقلاب از این مرجع عالیقدر شیعه به نمایش بگذارند. نه شخصیت و نه سوابق آیت الله صافی و نه نوع مواجهه هوشمندانه جریان انقلاب این اجازه را به جریان غربگرا نخواهد داد که از این نمد برای خود کلاهی ببافند...

مبنای روشی تحصیل علم در حوزه علمیه، نقد و مباحثه است. بسیاری از اوقات طلاب جوان در درس خارج مراجع، حتی با ادبیات تند و صریح مباحث استاد را به چالش می کشند و استاد هم گاهی با آرامش و گاهی او هم با ادبیات تند پاسخ می دهد. این روش که طی سالیان، منجر به توسعه فقه و رشد علمی طلاب و علما شده آنقدر پذیرفته شده و مقبول است که اصطلاح «دعوای طلبگی» به یک ضرب المثل رایج تبدیل شده است و منظور این است که دو طرف بدون انگیزه های شخصی و غیر اخلاقی تنها بر سر مباحث علمی بحث و جدل می کنند و پس از آن دوباره به عالم رفاقت و دوستی باز می گردند. بنابراین عجیب آن است که جماعتی طلبه و روحانی اصلاح طلب از نقد تند طلبگی عصبانی و مدافع مرجعیت شده اند!»

***

باقری زمان آغاز مذاکرات هسته‌ای را اعلام کرد

علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در مصاحبه با شبکه «روسیا الیوم» درباره گفتگوها با انریکه مورا گفت: «تمایل دارم تأکید کنم که هدف از مذاکرات لغو تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه است؛ تحریم‌هایی که رژیم آمریکا در ورای آن قرار دارد. مسئله دوم گفت‌و‌گویی است که از دو هفته اخیر با آقای مورا آغاز کرده‌ام. آقای مورا هماهنگ‌کننده مشترک توافق هسته‌ای است و مسئولیت هماهنگی میان گروه ۱+۴ را برای مذاکره با ایران برعهده دارد. برای اینکه بتوانیم زمینه و شرایط مناسب برای مذاکرات آتی را فراهم کنیم با هدف لغو این تحریم‌های غیرقانونی و بی‌رحمانه، من با او در تهران و بروکسل دیدار کردم. ما در این دیدارها شرایط، ملزومات و شروط برگزاری یک مذاکرات موفق را مورد بحث و بررسی قرار دادیم و این می‌تواند به توافقاتی منجر شود که نتایجی عملی در پی داشته باشد».

علی باقری اظهار داشت: «ما البته طبق قراری که با آقای مورا گذاشتیم قرار شد که مرحله آینده مذاکرات در ماه نوامبر آغاز شود؛ اما مسئله مهم‌تر این است که طرف‌های دیگر چه چیزی ارائه خواهند کرد. طرف مقابل چه چیزی برای لغو تحریم‌ها ارائه خواهد کرد بنابراین باید اراده‌ای قوی برای پذیرش تصمیم لغو تحریم‌ها وجود داشته باشد پس چنانچه تصمیم لغو این تحریم‌ها مورد پذیرش نهایی قرار گرفت، ما عملا در مذاکرات آتی پیشرفت خواهیم داشت. مسئله اصلی در اینجا زمان مذاکرات نیست بلکه چیزی است که طرف مقابل برای لغو تحریم‌ها ارائه می‌کند».

معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: «توانمندی دفاعی هر کشور به همان کشور مربوط می‌شود و هر کشوری مطابق با منافع ملی خود و در چارچوب توانمندی‌هایی دارد، رفتار می‌کند تا از امنیت خود دفاع کند و قدرت بازدارندگی مناسب ایجاد نماید. این کشور می‌تواند و باید تجهیزات لازم برای این امر را به دست آورد. جمهوری اسلامی ایران در راستای این سیاست خود را از نظر دفاعی تجهیز می‌کند تا امنیت ملی خود و همچنین منافع ملی‌اش را حفظ کند. هیچ کشور دیگری این حق را ندارد که از توانمندی‌ها و چیزهایی که کشوری دیگر برای دفاع از منافع ملی خود دارد، صحبت کند».

***

انتقاد رسانه نزدیک به زاکانی از صداوسیما

سایت جهان نیوز که از رسانه های نزدیک به علیرضا زاکانی به شمار می رود در مطلبی با انتقاد از رویکرد جدید صدا و سیما در دوره جبلی نوشت: «بالاتر از اشتباهات فاحش که سبب بی انصافی هایی نیز در دو موضوع خبری انتصاب شهردار تهران و دیدگاه تقطیع شده رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه درباره فساد شد، توجه به عدالت سیاسی از الزامات موفقیت رویکرد جدید صداوسیما است.

صداوسیما با پرداخت به موضوع دکتر زاکانی و حجت الاسلام علی اکبری می خواهد نشان بدهد که جناح سیاسی با تابلوی انقلابی گری و اصولگرایی را نیز نقد خواهد کرد و نگاه عدالتخواهانه و بی طرف به جناحین سیاسی کشور دارد. اما عدالت سیاسی دقیق تر این است که فراتر از اصولگرایی و اصلاح طلبی باید عدالت سیاسی را در میان حتی گروه های درون انقلابی نیز رعایت کرد.

به عنوان نمونه در همین فاصله کوتاه اخباری از انتصابات فامیلی توسط برخی مسئولین در برخی نهادها پخش شده و صداوسیما هنوز واکنشی نشان نداده است. یا به صورت مشخص تر این روزها یکی از گروه های سیاسی و یا برخی مدعیان پر سروصدا و پرحاشیه عدالتخواهی احساس نزدیکی و حمایت گسترده ای از آقای جبلی رئیس جدید صداوسیما در فضای مجازی دارند.

آیا صدا وسیما اشتباهات این طیف های سیاسی اتقاقا پراشتباه را که خود را همراهان و حامیان جدید آقای جبلی معرفی می کنند، هم به زودی مورد نقد قرار خواهد داد؟! آقای جبلی نباید اجازه بدهد که رویکرد جدید و مورد تقدیر صداوسیما با شبهات سیاسی و گره خوردنش با برخی سلیقه های سیاسی محدود و عدالتخواهان پرغلط در افکار عمومی، ارزش و تاثیرگذاری استراتژیک خود را از دست بدهد.»

***

روایت جابری انصاری از واکنش مهم سردار سلیمانی به استعفای ظریف
 
به گزارش جماران حسین جابری انصاری معاون پیشین عربی و آفریقای وزارت امور خارجه روز گذشته در نشستی در کلاب هاوس با اشاره به سفر بشار اسد به تهران و استعفای دکتر ظریف به دلیل بی اطلاعی از این سفر،گفت: آن دو سه روزی که وزیر خارجه به محل کار خود نیامدند، با جشنواره بین المللی فیلم فجر در تهران همزمان بود. آن شب، حدود ساعت 9، داشتم از محل کارم در میدان امام خمینی (س) به وزارت ارشاد می رفتم که یک فیلم سینمایی جشنواره را ببینم. حاج قاسم تماس گرفت و با ابراز ناراحتی از اتفاقی که افتاده بود، گفت جریان چیست؟ چرا این جوری شد؟ باید سریع جمعش کنیم.

جابری انصاری افزود: من آنجا به روال همیشگی شفافیت و صراحتی که دارم نگاه خودم را مطرح کردم که به تهران آمدن رئیس جمهور سوریه به لحاظ نمادین و نشانه های سیاسی و راهبردی خیلی معنا دارد. شرایط سوریه عادی نیست و رئیس‌جمهور این کشور سفر خارجی نمی رود. تنها یکی دو بار به مسکو رفته است که رابطه دو کشور و نقش روسیه در بحران سوریه مشخص است. در چنین وضعیتی اینکه به تهران آمده، نمادی از نفوذ، تأثیرگذاری و قدرت ایران در سوریه و منطقه است.

جابری انصاری ادامه داد: گفتم این یک موفقیت نمادین بزرگ برای ایران بود، اما با توجه نکردن به برخی جوانب موضوع، به یک نقطه ضعف تبدیل شد. یعنی یک مسأله اختلافی شد که حال باید آن را جمع و جور کرد. ایشان هیچ بحثی با من نکرد که این جور نیست. بر عکس، چند دقیقه توضیح دادند که نیت و قصدی در کار نبوده که این گونه شود و دفتر رئیس جمهور و رئیس جمهور از سفر مطلع بوده اند و فرض من این بوده که به وزیر خارجه هم اطلاع می دهند. به هر حال بعد از این توضیحات اقناعی، همه حرف شهید سلیمانی این بود که الآن باید کمک کنیم هرچه زودتر این مسأله حل شود و به این شکل نماند.

وی تأکید کرد: حاج قاسمی که به عنوان نماد میدان معرفی می شود و به حق و درست هم نماد میدان است و شخصیت اسطوره ای و برجسته این قطعه از تاریخ ایران است که ماندگار خواهد بود، با همه افکار، اولویت ها و برنامه های خود، پا در یک کفش کرد تا هرچه زودتر کدورتی که در اثر این موضوع ایجاد شده بود، رفع شود. شهید سلیمانی به خانه دکتر ظریف رفت و با محبت و ویژگی های ارتباطی که داشت، به این ماجرا خاتمه داد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۲۶۵۶۳۰۲۰:۴۷:۴۵ ۱۴۰۰/۸/۸
امریکا 4 شخص و 2 شرکت ایرانی را تحریم کرد اونا باید بدانند فشار بر ایران هیچ کمکی به تسریع در روند از سرگیری مذاکرات نمی کند امریکا باید حُسن نیت نشان بدهد و دارایی هایی بلوکه شده ایران را ازاد نماید.
ناشناس۲۲۶۶۰۳۶۰۹:۴۹:۲۴ ۱۴۰۰/۸/۹
کسی که در موضع قدرت است شروط را تعیین می کند.
ناشناس۲۲۶۶۱۶۹۱۱:۰۰:۱۹ ۱۴۰۰/۸/۹
شکست مفتضحانه امریکا در افغانستان نشان داد که این کشور در موضع ضعف قرار دارد و رو به افول است.
ناشناس۲۲۶۶۲۵۲۱۱:۴۷:۵۲ ۱۴۰۰/۸/۹
بایدن مسئولیت شکست مفتضحانه امریکا در افغانستان را پذیرفت روحانی چرا مسئولیت شکست برجام را نپذیرفت ؟!
ناشناس۲۲۶۶۱۸۰۱۱:۰۵:۴۹ ۱۴۰۰/۸/۹
امریکایی که از برجام خارج شده و به هیچکدام از تعهدات برجامی خود عمل نکرده نمی تواند برای ایران شرط و شروط تعیین کند.
ناشناس۲۲۶۶۰۳۸۰۹:۵۱:۱۷ ۱۴۰۰/۸/۹
گذشت زمان به نفع ایران نیست. هر روز تحریم ها، حداقل 100 میلیون دلار به ایران ضرر وارد می کند.
ناشناس۲۲۶۶۱۶۲۱۰:۵۴:۱۰ ۱۴۰۰/۸/۹
قدرت از ماست چون شما می خواهید بتن بریزید در ضمن آمریکا بابت تحریم های ایران چند صد میلیارد دلار هزینه و ضرر داده
ناشناس۲۲۶۶۱۷۰۱۱:۰۱:۲۸ ۱۴۰۰/۸/۹
برجام نافرجام نشان داد که مسیر لغو تحریم ها بن بست است تحریم ها باید خنثی و بی اثر بشوند.
ناشناس۲۲۶۶۱۷۶۱۱:۰۴:۲۷ ۱۴۰۰/۸/۹
هزینه و فایده برجام چی بود ؟!
ناشناس۲۲۶۶۳۵۴۱۳:۰۶:۱۴ ۱۴۰۰/۸/۹
شما که قانع نمی‌ شویدچرا می پرسید لغو قطع نامه های سازمان ملل حالا قانع شدید
ناشناس۲۲۶۶۱۸۲۱۱:۰۷:۲۸ ۱۴۰۰/۸/۹
وقتی امریکا و اروپایی ها برای بازگشت ایران به پای میز مذاکره التماس می کنند یعنی گذشت زمان به نفع ایران و به ضرر غرب است.
ناشناس۲۲۶۶۲۴۹۱۱:۴۶:۰۶ ۱۴۰۰/۸/۹
هر روز ماندن ایران در برجام بیش از 100 میلیون دلار به کشور ضرر می رساند.
بنده خدا اصل۲۲۶۵۶۳۳۲۰:۵۰:۳۴ ۱۴۰۰/۸/۸
آقای باقری لطفا بدون عراقچی با۴+۱ مذاکره نکنید. عراقچی به جزء جزء برجام مسلط است.
ناشناس۲۲۶۵۹۴۸۰۸:۵۴:۱۹ ۱۴۰۰/۸/۹
بنیاد برکت که واکسن تولید می کرد، اجازه یافته 20 میلیون دز واکسن سینوفارم از چنین وارد کند! معنی این چیست؟ یعنی از تولید کننده به وارد کننده تبدیل شده؟ پس چه شد آن وعده هایی....
ناشناس۲۲۶۵۹۸۹۰۹:۲۲:۳۲ ۱۴۰۰/۸/۹
با این همه تبلیغات و...کلاً تا به حال 7 میلیون دز واکسن برکت تولید شده که جوابگوی مصرف یک هفته کشور هم نیست!!!!
ناشناس۲۲۶۶۰۲۲۰۹:۴۰:۱۸ ۱۴۰۰/۸/۹
7 میلیون برای یک ماه قبل بوده
ناشناس۲۲۶۶۰۹۶۱۰:۲۰:۵۸ ۱۴۰۰/۸/۹
ساعت خواب 3 هفته پیش 7 میلیون تزریق شده و 8میلیون دیگر هم تولید شده بوده
ناشناس۲۲۶۶۱۲۱۱۰:۳۶:۱۴ ۱۴۰۰/۸/۹
عراقچی : نتیجه برجام تحریم بیشتر بود.
ناشناس۲۲۶۶۱۲۵۱۰:۳۷:۲۱ ۱۴۰۰/۸/۹
عراقچی اگر تجربه داشت فریب اشک های موذیانه وندی شرمن را نمی خورد و کلاه گشاد برجام سرش نمی رفت.
ناشناس۲۲۶۶۱۴۳۱۰:۴۷:۲۰ ۱۴۰۰/۸/۹
به شایعات توجه نکنید وزارت بهداشت اعلام کرد هلال احمر تنها وارد کننده واکسن از چین است.
ناشناس۲۲۶۵۹۵۰۰۸:۵۵:۳۰ ۱۴۰۰/۸/۹
حمله سایبری به سامانه سوخت کشور نشان دهنده ضعف پدافند سایبری کشور است.
ناشناس۲۲۶۵۹۸۷۰۹:۱۹:۰۶ ۱۴۰۰/۸/۹
با این همه بودجه که صرف پدافند غیر عامل می شود، باید این سازمان جوابگو باشد.
ناشناس۲۲۶۵۹۶۰۰۹:۰۰:۰۸ ۱۴۰۰/۸/۹
کی فکر می کرد روزی در این مملکت یک کیلو گلابی 65 هزار تومن شود؟
ناشناس۲۲۶۵۹۸۸۰۹:۲۰:۵۷ ۱۴۰۰/۸/۹
برادر قیمتش خوبه بخر. میوه فروشی محل ما ۸۵ هزار تومان میده من بازنشسته هم فقط نگاهش میکنم.
ناشناس۲۲۶۶۱۲۷۱۰:۳۸:۳۵ ۱۴۰۰/۸/۹
این همان گلابی موعود برجام است که روحانی وعده داده بود بخورید نوش جون !
ناشناس۲۲۶۵۹۹۷۰۹:۲۵:۵۵ ۱۴۰۰/۸/۹
کی فکر می کرد دلار 7 تومنی، 28 هزار تومن شود؟ چند دهه است که نسبت برابری دلار و پوند و ین ژاپن تقریباً دست نخورده است!
ناشناس۲۲۶۶۰۹۵۱۰:۱۹:۴۷ ۱۴۰۰/۸/۹
جهت اطلاع بی ارزش شدن پول ایران از زمان قاجار است
ناشناس۲۲۶۶۱۲۰۱۰:۳۵:۳۴ ۱۴۰۰/۸/۹
گندی که اصلاح طلبان زدند قجرها نزدند قیمت ارز را 10 برابر گران کردند.
ناشناس۲۲۶۶۱۱۹۱۰:۳۴:۲۹ ۱۴۰۰/۸/۹
عراقچی و ظریف باید پاسخگو باشند چرا برجام را نخوانده امضاء کرده بودند ؟!
ناشناس۲۲۶۵۶۳۵۲۰:۵۱:۰۶ ۱۴۰۰/۸/۸
سردار سلیمانی برای ظریف احترام و ارزش ویژه قائل بود اما ظریف در فایل صوتی منتشر شده نمک نشناسی خود را نشان داد.
ناشناس۲۲۶۵۶۳۸۲۰:۵۳:۱۵ ۱۴۰۰/۸/۸
وقتی امریکا و اروپا برای بازگشت ایران به پای میز مذاکره التماس می کنند یعنی گذشت زمان به نفع ایران است و نباید در مذاکره تعجیل کرد.
ناشناس۲۲۶۵۹۶۷۰۹:۰۴:۰۱ ۱۴۰۰/۸/۹
همین حرفها رو زدید به اینجا رسیدیم..عزیزم اگر منطقی نباشه تمام‌دنیا از جمله روسیه و چین بر علیه ایران متحد میشن
ناشناس۲۲۶۶۰۸۹۱۰:۱۷:۰۲ ۱۴۰۰/۸/۹
منطق شما را دیدیم که خارج از قانون آژانس در 20 سال قبل شروع کردین و دستپخت آن را داریم می بینیم
ناشناس۲۲۶۶۱۰۸۱۰:۲۹:۲۲ ۱۴۰۰/۸/۹
در نتیجه برجام و مذاکره در 8 سال گذشته به دلار 32 هزار تومانی و پراید 155 میلیونی رسیدیم.
ناشناس۲۲۶۵۶۴۲۲۰:۵۶:۴۷ ۱۴۰۰/۸/۸
مذاکراتی که برای بتن ریزی و سد کردن صنعت و دانش کشور باشد خیانت است و آیندگان به بدی از ما یاد می کنند
نا۲۲۶۶۳۱۶۱۲:۳۷:۵۶ ۱۴۰۰/۸/۹
ایندگان قضاوت خواهند کرد
ناشناس۲۲۶۵۶۴۹۲۱:۰۲:۴۱ ۱۴۰۰/۸/۸
حاج قاسم مرد میدان مبارزه با داعش و تروریسم بود اما ظریف برجام را نخوانده امضاء کرد و امتیازات مفت به دشمن داد و وعده های نسیه دریافت کرد.
ناشناس۲۲۶۵۶۶۳۲۱:۲۳:۱۲ ۱۴۰۰/۸/۸
مسئله مهم زمان از سرگیری مذاکرات نیست بلکه مهم اراده طرف مقابل برای لغو موثر تحریم هاست.
ناشناس۲۲۶۵۶۶۶۲۱:۲۴:۵۴ ۱۴۰۰/۸/۸
مذاکرات وین به بن بست خورده بود ایران باید مذاکرات را از ابتدا شروع کند.
ناشناس۲۲۶۵۶۶۷۲۱:۲۷:۰۵ ۱۴۰۰/۸/۸
امریکا به بهانه پهپاد ها ایران را مجددا"تحریم کرد سیاست چماق و هویج دیگر جواب نمی دهد امریکا باید دست از تهدید و تحریم و ترور بردارد.
ناشناس۲۲۶۵۷۰۲۲۲:۱۴:۳۳ ۱۴۰۰/۸/۸
متاسفانه ظریف نمک حاج قاسم را خورد اما نمکدان شکست.
سیدقاسم۲۲۶۵۷۲۸۲۲:۴۱:۳۳ ۱۴۰۰/۸/۸
حاج قاسم روحت شاد..
مدیر۲۲۶۵۷۳۱۲۲:۴۶:۵۶ ۱۴۰۰/۸/۸
اگر استانداران فرمانداران و مدیران کل استانها انسانهای لایقی باشند نیاز به این سفرهای پرهزینه نیست از عید تا حالا چند گروه از مقامات به خوزستان رفته اند چند در صد از مشکلات مردم حل شده
ناشناس۲۲۶۵۷۳۴۲۲:۴۸:۵۸ ۱۴۰۰/۸/۸
برکت، واردکننده واکسن سینوفارم شد!!!!!
ناشناس۲۲۶۵۹۵۵۰۸:۵۸:۴۲ ۱۴۰۰/۸/۹
مخبر کجایی دقیقا کجایی ؟
ناشناس۲۲۶۶۱۴۸۱۰:۴۸:۴۸ ۱۴۰۰/۸/۹
وزارت بهداشت اعلام کرد هلال احمر تنها وارد کننده واکسن از چین است.
ناشناس۲۲۶۵۸۰۵۰۰:۴۸:۴۵ ۱۴۰۰/۸/۹
کمیته ای برای ترک فعل نمایندگان مجلس در مورد علل عدم استیضاح های مسولان و عدم تفحص ها باید تشکیل شود و پشت پرده سو استفاده برخی نمایندگان و روسای مجالس مشخص شود
ناشناس۲۲۶۵۸۱۶۰۱:۲۵:۵۳ ۱۴۰۰/۸/۹
هرچه می‌گذرد سردار عزیزتر می‌شود....
محسن۲۲۶۵۹۵۶۰۸:۵۹:۱۷ ۱۴۰۰/۸/۹
عزت این ماجرا نصیب حاج قاسم و روسیاهی آن برای ظریف..
ناشناس۲۲۶۶۰۵۴۱۰:۰۰:۰۵ ۱۴۰۰/۸/۹
ظریف در ❤ مردم ایران جای دارد
ناشناس۲۲۶۶۱۷۵۱۱:۰۳:۲۳ ۱۴۰۰/۸/۹
مردم از کسانی که ترکمنچای برجام را به کشور تحمیل کردند به خوبی یاد نمی کنند.
ناشناس۲۲۶۶۴۸۰۱۴:۰۳:۰۷ ۱۴۰۰/۸/۹
یا من ایرانی نیستم یا حرف شما اشتباهه!
ناشناس۲۲۶۵۹۵۸۰۸:۵۹:۳۳ ۱۴۰۰/۸/۹
روزنامه روسی نوشته سردار آزمون دادگاهی میشود
ناشناس۲۲۶۷۰۷۴۲۰:۲۸:۳۵ ۱۴۰۰/۸/۹
هر سرداری سلیمانی نیست، باید از آزمونهای سخت روسفید بیرون بیای تا سلیمانی بشی!
ناشناس۲۲۶۵۸۱۹۰۱:۳۹:۱۳ ۱۴۰۰/۸/۹
اگربناست مذاکرات برجام پتانسیلی داشته باشد ازآن ماباشد،نه طرفهای ما که همیشه ازآن برعلیه ما استفاده کنند.
ناشناس۲۲۶۵۸۹۳۰۷:۴۷:۲۸ ۱۴۰۰/۸/۹
به هر حال ظریف گندی رو که می‌خواست زد،وباید بابت این کار وچرایی آن محاکمه شود
عاشق اجرای عدالت در عمل۲۲۶۵۸۹۵۰۷:۵۴:۱۰ ۱۴۰۰/۸/۹
دادستان کل در مورد اهانت و ضرب و جرح دستفروش اسلامشهری نیز دستورات لازم را صادر کند !
ناشناس۲۲۶۵۹۰۰۰۷:۵۹:۲۵ ۱۴۰۰/۸/۹
اگر فضای مجازی نبود داماد زاکانی استخدام شهرداری بود .
ناشناس۲۲۶۵۹۴۹۰۸:۵۵:۱۲ ۱۴۰۰/۸/۹
زنده باد فضای مجازی
ناشناس۲۲۶۶۰۲۳۰۹:۴۱:۱۶ ۱۴۰۰/۸/۹
مجلس با ارائه طرح ۴ فوریتی افزایش سرعت اینترنت در کشور ؛ از حقوق واقعی کاربران فضای مجازی صیانت واقعی کند .
ناشناس۲۲۶۶۱۱۶۱۰:۳۳:۰۰ ۱۴۰۰/۸/۹
فضای مجازی چرا در مورد استخدام غیرقانونی 60 نفر از نمایندگان مجالس قبل در وزارت نفت توسط زنگنه سکوت اختیار کرده است ؟!
ناشناس۲۲۶۵۹۵۲۰۸:۵۵:۵۰ ۱۴۰۰/۸/۹
الان نظر زاکانی راجع به فضای مجازی چیه ؟
ناشناس۲۲۶۶۰۲۶۰۹:۴۲:۵۰ ۱۴۰۰/۸/۹
عزیزم مگر فضای مجازی نبوده قبلا و روی استخدام ها مانور داده نمی شد؟ لطفا کمتر سوتی بدهید
ناشناس۲۲۶۵۹۰۱۰۸:۰۱:۱۵ ۱۴۰۰/۸/۹
با برکت و سینوفارم نمیشه مدارس و دانشگاه باز کرد
ناشناس۲۲۶۶۰۹۲۱۰:۱۸:۵۶ ۱۴۰۰/۸/۹
حتما با واکسن مدینه فاضله می شود؟!!!‌!!!! جهت اطلاع کوته فکران کرونا از بین نمی رود
ناشناس۲۲۶۶۱۵۴۱۰:۴۹:۵۰ ۱۴۰۰/۸/۹
چرا نمیشه ؟! میشه میشه خوبم میشه.
ناشناس۲۲۶۵۹۰۴۰۸:۰۳:۲۷ ۱۴۰۰/۸/۹
ما در بحث مذاکرات هسته ای ؛ سر در گم و بلاتکلیف هستیم و معلوم نیست با خودمون چند چندیم !!!!
ناشناس۲۲۶۶۲۱۶۱۱:۳۰:۵۰ ۱۴۰۰/۸/۹
چون ناشی هستیم و فکر می کنیم آنها دنبال حل مسئله هستند و یک روز با روی خوش می روند در مذاکرات باج دادن به خیال این که حل می شود و یک روز سر خرده
ناشناس۲۲۶۶۴۸۷۱۴:۰۵:۰۰ ۱۴۰۰/۸/۹
شما رو نمی‌دونم ولی تکلیف ما کاملا مشخصه یا تحریمها رو برمی‌دارن پ راستی‌آزمایی می‌کنیم یا برجامی در کار نیست!!
ناشناس۲۲۶۶۴۹۶۱۴:۰۷:۰۵ ۱۴۰۰/۸/۹
به نظرم اونی که بلاتکلیفه آمریکاست که یه روز با ما قدم می‌زنه بعد یهو از برجام خارج میشه و فشار حداکثری وارد می‌کنه بعد دوباره میگه مذاکره کنیم فردا هم معلوم نیست می‌خواد چیکار کنه!!!
ناشناس۲۲۶۵۹۱۶۰۸:۱۷:۵۹ ۱۴۰۰/۸/۹
قاضی منصوری خودش گزینش میکرد
ناشناس۲۲۶۷۴۵۷۰۰:۵۴:۱۹ ۱۴۰۰/۸/۱۰
الان نوبت امریکاست به مفاد برجام عمل کنه بجای حرف اضافه زدن
کلام حق۲۲۶۷۸۶۱۰۹:۵۸:۴۷ ۱۴۰۰/۸/۱۰
مسئولان عزیز تیم مذاکره کننده مراقب باشید تا آمریکا کلاه سرتون نذاره .مراقب امانت امام راحل وملت ایران باشید .مملکت رو به هیچ نفروشید.ممنون
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین