فرمانده عملیات ستاد کرونا استان تهران: بهترین سن بارداری ٢٠ تا ٢۵ سالگی است/ شیوع ۵ نوع سرطان در بانوان ایرانی/ کم کاری و تنبلی تخمدان ها در دختران ایرانی شیوع پیدا کرده است

گروه اجتماعی الف،   4000725094

علیرضا زالی گفت: زالی با اشاره به اینکه برخی از آمار ها نشان دهنده ی تجرد قطعی ۵ تا ٧ درصد بانوان ایرانی است، افزود: بهترین سن بارداری ٢٠ تا ٢۵ سالگی است و این درصد از جمعیت بانوی مجرد می تواند نگران کننده باشد

بهترین سن بارداری ٢٠ تا ٢۵ سالگی است/ شیوع ۵ نوع سرطان در بانوان ایرانی/ کم کاری و تنبلی تخمدان ها در دختران ایرانی شیوع پیدا کرده است

به گزارش برنا؛ علیرضا زالی، فرمانده عملیات ستاد کرونا استان تهران مراسم هفته ملی سلامت بانوان ایران گفت: هفته سلامت بانوان به این معنی نیست که سلامت بانوان در سایر روز ها سال مد نظر نیست بلکه در این هفته می توان به این موضوع توجه ویژه تری انجام کرد.

 لزوم اقدامات جهادی برای بازیابی سلامت بانوان کشور

او با بیان اینکه یک بانوی ایرانی علاوه بر اینکه یک شهروند بوده کانونی وسیعی برای استحکام خانواده محسوب می شود، افزود: زنان می توانند برای حفظ ثبات خانواده  نقش آفرینی کنند و باید اقدامات جهادی برای بازیابی سلامت بانوان کشور انجام دهیم.

فرمانده عملیات ستاد کرونا تهران با اشاره به اینکه تقریبا شرایط بحرانی در خصوص جمعیت طی می کنیم که نیازمند شواهد علمی است، گفت: اگر کهن‌سالی جامعه را به عنوان خطر رشد جمعیت در نظر بگیریم، حدود ١٠ درصد جامعه ما سالمند هستند و اگر جمعیت کشوری به ١٩ درصدی سالمندی  برسد خطرناک است و در این شرایط در سالمندی مفرط هستیم.

 سالمند شدن الگو زنانه به خود گرفته است

فرمانده عملیات ستاد کرونا استان تهران تصریح کرد: از سال ٩۵ تا ١۴٠٠ به طور متناوب میزان موالید سیر نزولی داشته و ٢٧ درصد این میزان کم شده است.

او با بیان اینکه متاسفانه در سال های اخیر میزان سالمند شدن الگو زنانه به خود می گیرد چرا که  به بانوان سالمند افزوده می شود، گفت: قریب به ٣۶ درصد زنان در سنین ١۶ تا ٣۵ سالگی مجرد هستند.

زالی با اشاره به اینکه برخی از آمار ها نشان دهنده ی تجرد قطعی ۵ تا ٧ درصد بانوان ایرانی است، ادامه داد: بهترین سن بارداری ٢٠ تا ٢۵ سالگی است و این درصد از جمعیت بانوی مجرد می تواند نگران کننده باشد.

او گفت: ١٣ میلیون نفر از جوانان مجرد هستند که پیش بینی می شود ۶ میلیون آن دختران ایرانی بوده همچنین  تاخیر در سن ازدواج در خانم ها و آقایان زیاد است و فرزندآوری در ایران در حال تغییر است.

حدود ۵ نوع سرطان در بانوان ایرانی شیوع دارد

فرمانده عملیات ستاد کرونا استان تهران با اشاره به اینکه در ایران فاصله بین ازدواج تا فرزندآوری اول ٣.۵ تا ۵ سال است و این عدد برای فرزندان دوم بیشتر است و تا ۵.۵ سال به طول می انجامد، تاکید کرد: خانواده در حال کوچکتر شدن است.

زالی ادامه داد: باید برنامه مهم کشوری برای زنان سرپرست خانوار تشکیل شود چرا که جمعیت روبه افزایش است  همچنین حدود ٣ میلیون بانو در ایران یا سرپرست خانوار هستند و یا تنها زندگی می کنند  و بالغ بر ۵۵ و ۶٠ درصد از بانوان مطلقه در کشور شرایط ازدواج ندارند و به ازدواج دوم نمی رسند.

او با اشاره به اینکه متاسفانه جمعیت سالمند ایرانی که تنها زندگی می کنند روز به افزایش است، گفت:  دهه هفتادی ها جمعیت کمتری از دهه شصتی ها دارند و باید دقت کنیم که فرصت سوزی در دهه هفتادی ها اتفاق نیافتد.

زالی ادامه داد: نگاه دینی ما نسبت به بانوان نگاه متعالی است و ١٩۶ آیه مربوط به بانوان است همچنین غلبه قرآن در تبین خصایل بانوان صالح است.

او با بیان اینکه مهم ترین موضوع قرآن سرشت واحد است و هیچ تفاوت جنسیتی بین این سرشت واحد وجود ندارد و در استقلال مالی نیز هیچ تفاوتی بین زن و مرد نیست، گفت:  در ایران ۵ سرطان در بانوان شیوع دارد که برنامه های مداخله ای ما باید به این موضوعات توجه داشته باشد  که این سرطان ها به ترتیب سرطان پستان، روده بزرگ، تیروئید و معده و پوست است.

زالی ادامه داد: اگر ۵٠ درصد از سرطان های زود تشخیص داده شود قابل درمان هستند  همچنین آمار های موجود نشان می دهد نسبت به ١٠٠ هزار جمعیت ایرانی حدود ١۴٣ زن شانس سرطان دارند که این میزان در مردان بیشتر است.

شیردهی سبب کاهش سرطان تخمدان می شود/ پوکی استخوان در زنان یائسه بیداد می کند

او ادامه داد: چاقی موجب افزایش سرطان پستان، تخمدان و رحم است همچنین اگر خانمی فرزنداوری داشته باشد به دلیل شیردهی سرطان کشنده تخمدان در آن ها ۴١ درصد کم می شود.

زالی تصریح کرد: اگر زنی بارورتر باشد، شانس بروز سرطان در آن کم می شود. در ایران سن سرطان کمتر از آمار جهانی است که بین ۴۵ تا ۵۵ سالگی زنان است.

فرمانده عملیات ستاد کرونا استان تهران افزود: بالغ بر ٨٠ درصد بانوان ایرانی کمبود ویتامین دی دارند که این موضوع جدی است و برای این ویتامین باید فکر جدی کنیم  همچنین بیماری پوکی استخوان در خانم ها به خصوص بعد از یائسگی به بعد بیداد می کند.

لزوم فرسودگی شغلی در بانوان ایرانی

او با بیان اینکه یک زن ایرانی در ستون فقرات خود نسبت به سایرین در کشور های دیگر تراکم استخوان کمتری دارند، گفت: کم کاری و تنبلی تخمدان ها در دختران ایرانی شیوع پیدا کرده که باعث ناباروری می شود.

زالی ادامه داد: ما در طراحی برنامه های بانوان باید یک بسته کامل داشته باشیم همچنین زنان ایرانی در روز های یائسه روزهای سختی را می گذرانند و ما هیچ برنامه ی روانی و جسمی ای برای این افراد نداریم  همچنین برای دختران دانش آموز و دانشجو ایرانی نیز باید برنامه ای داشته باشیم.

او با اشاره به اینکه درحال حاضر از ١٧ هزار و ۵٠٠ کارمند دانشگاه ١٠ هزار و ۶٠ نفر آن ها بانوان هستند، گفت: آماده سازی سندی را در دستور کار داریم که به ارتقای سلامت بانوان کمک می کند که بخشی از آن به فرسودگی شغلی بانوان اختصاص دارد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین