‌کاهش ۳.۹ درصدی ارزش سهام عدالت

گروه اقتصادی الف،   4000723086

ارزش سهام عدالت در هفته سوم مهر به میزان ۳.۹ درصد کاهش یافت تا سقوط بازار سرمایه بر روی نمادهای حاضر در سبد سهام عدالت نیز اثر مستقیم بگذارد.

‌کاهش ۳.۹ درصدی ارزش سهام عدالت

به گزارش فارس، ارزش سبد سهام عدالت در روزهایی که بورس حال و روز خوشی ندارد، در حال کاهش  است.

در سال گذشته و در روزهای اوج بازار، ارزش سهام عدالت نیز به اوج خود رسید که امیدواری فراوانی را برای افرادی که برگه های سهام عدالت دارند، ایجاد کرد، اما با ریزش بازار در مرداد‌ سال 99، ارزش این سهام نیز به شدت کاهش یافت و در خردادماه سال جاری 45 درصد ارزش این سهام باقی ماند.

از خردادماه که بازار سرمایه روند متعادلی را آغاز کرد، روند نزولی ارزش سهام عدالت متوقف شد و هر هفته بر ارزش این سهام نیز افزوده می شد، اما از ابتدای مهر‌ که بازار سرمایه باز هم روند نامتعادل و نزولی به خود گرفته است، ارزش سهام عدالت پس از هر روز معاملاتی کاهش پیدا کرده است.

از سهام عدالت چه خبر؟

حیدری، سخنگوی کانون شرکت ‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت، درباره سهام عدالت می‌گوید:‌ طرح بازآرایی مدیریت سهام عدالت توسط دولت و مجلس در حال اجرا است،‌ هدف قانون ‌گذار و سیاست ‌مداران ماندگاری مردم در سهام عدالت است. در طرح بازآرایی سهام عدالت، نمایندگان مردم در بخش مردمی این طرح  نظرات خود را به صورت مکتوب ارائه کرده‌اند و ما انتظار داریم طوری بازآرایی شود کسانی که قبلا روش مدیریت مستقیم سهام عدالت را هم انتخاب کرده‌اند، بتوانند از طریق تعاونی ها بر سهام خود مدیریت کنند و تقاضا برای فروش سهام موجب افت ارزش این سهام ارزنده و بر هم زدن تعادل بازار سرمایه نشود.

سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه ‌گذاری استانی سهام عدالت در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با تبیین منابعی که باید به جاماندگان سهام عدالت داده شود، گفت: دولت می‌تواند باقیمانده سهام خود در شرکت‌های خودروسازی و فولادی که قرار بود به صورت ETF به فروش برساند را به جاماندگان سهام عدالت اختصاص دهد، اینکه چه کسانی مشمول جاماندگان سهام عدالت هستند، شامل افرادی است که در مراحل قبلی ثبت‌نام و شناسایی شده‌اند و دعوت نامه برای آنها صادر شد، ولی به هر دلیلی از جمله مشکلات ناشی از نرم‌افزارها و مشکل دبیرخانه‌ای، سهام عدالت به آنها اختصاص پیدا نکرد.

سهام عدالت شما چقدر می ارزد؟

سهام عدالت در هفته سوم مهرماه نزدیک به 3.9 درصد کاهش ارزش را ثبت کرده است، این در حالی است که شاخص کل بورس در هفته گذشته با کاهش 6.1 درصدی و شاخص کل هموزن نیز با کاهش 8 درصدی مواجه شده است.

 

 

سهام عدالت 409، 492 و 532 هزار تومانی و 1 میلیون تومانی به ترتیب به میزان 9 میلیون و 879 هزار تومان، 11 میلیون و 884 هزار تومان، 12 میلیون و 850 هزار تومان و 24 میلیون و 155 هزار تومان قیمت گذاری شده است.

 

 

کاهش ارزش سهام عدالت نیز در انواع مختلف این سهام، به ترتیب به میزان 6 میلیون و 27 هزار تومان، 7 میلیون و 250 هزار تومان، 7 میلیون و 839 هزار تومان و یک میلیون و 473 هزار تومان بوده است.

ارزش سبد سهام عدالت در پایان هفته گذشته به میزان 64 درصد ارزش این سهام در اول مرداد‌ سال 1399 بوده است. یعنی در 15 ماه گذشته ارزش این سهام کاهشی 36 درصدی را تجربه کرده است.

 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین