دبیرکل نجبا: مشارکت گسترده در انتخابات عراق ضروری است

گروه جهان الف،   4000714020

دبیرکل مقاومت اسلامی نُجَباء عراق مشارکت گسترده مردم عراق در انتخابات پارلمانی را ضروری دانست و تاکید کرد: هدف ما قرار گرفتن نظام سیاسی کشور در دست افرادی خبره و کارشناس است.

دبیرکل نجبا: مشارکت گسترده در انتخابات عراق ضروری است

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین «اکرم الکعبی» در آستانه انتخابات پارلمانی عراق در بیانیه‌ای با تاکید بر اصول و مبانی نُجَباء، رویکرد این جنبش مبنی بر عدم معرفی مستقیم یا غیرمستقیم کاندیداهای انتخاباتی را ثابت خواند و یادآور شد: ما می‌خواهیم شهروندانی در کنار ملت خود باقی بمانیم و شریک درد و رنج آنان، و همچنین صدای راستین مردم باشیم.

دبیرکل مقاومت اسلامی نُجَباء با اشاره به انتقادات جنبش متبوع خود از قانون اساسی و نظام سیاسی که توسط اشغالگران پایه‌گذاری شده است، تصریح کرد: مشارکت گسترده مردم در انتخابات را مهم می‌دانیم زیرا به واسطه انتخاب افراد صالح، تلاشی در راستای تغییر حقیقی صورت می‌گیرد.

وی وجود نظام سیاسی صالح برای صیانت و آزادی از حاکمیت کشور را ضروری برشمرد و افزود: هدف ما قرار گرفتن نظام سیاسی کشور در دست افرادی خبره و کارشناس که مصالح عامه مردم را بر منافع شخصی خود مقدم بدانند، است و این هدف جز با مشارکت گسترده مردم عراق در انتخابات محقق نمی‌شود.

الکعبی از جریان‌های صالح و فعالان مدنی هوشیار که حجم چالش را به‌خوبی درک کرده‌اند و از نقشه‌های دشمن اشغالگر و مزدورانش آگاه هستند، خواست تا مردم را به مشارکت حداکثری تشویق کنند.

وی در پایان بیانیه خود، ۱۵ شاخص و استاندارد برای نامزدهای صالح به شرح ذیل تعیین کرد:

۱. به راستی و پاک‌دستی شهره باشد تا پس از پیروزی به سوگندش پایبند بماند.

۲. در وعده‌های انتخاباتی به تحقق حاکمیت ملی و اخراج همه نیروهای اشغالگر از کشور آزاد و عزیز ما متعهد شود.

۳. در قبال کمپانی‌های استعمارگر خارجی که به تاراج کشور مشغولند و نفت و ثروت‌های ملی را در ازای بهایی ناچیز به یغما می‌برند، موضع روشنی داشته باشد.

۴. در قول و عمل برای رهایی کشور از سلطه ظالمانه و سودجویانه صندوق بین‌المللی پول بکوشد و با عزمی ملی از فرسایش اقتصاد کشور جلوگیری کند و با پروژه استقراض از این بانک که با دستور خارجی و با هدف به اسارت گرفتن عراق و قرار دادن آن زیر یوغ اجنبی‌ها طراحی شده، مقابله کند.

۵. در جهت لغو کلیه معاهداتی که بعضی از دولت‌های عراق به دستور آمریکا امضا کرده‌اند و باعث از بین رفتن ثروت عراق و تسلیم آن به کشورهای در خدمت اهداف استکباری و استعماری شده و تروریسم و کشتار را برای ملت ما به ارمغان آورده‌اند، تلاش کند.

۶. در برابر کشورهایی که به‌دنبال سلب امنیت عراق و نابودی اقتصاد آن هستند، از جمله پروژه‌های امارات و عربستان وهابی بایستد.

۷. به تصویب قانون جرم‌انگاری عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی اهتمام بورزد تا کسانی که به‌دنبال این امر هستند، خیانتکار به‌شمار آمده و مورد پیگرد قرار گیرند و فراریان نیز تحت تعقیب قرار گرفته و اشد مجازات در حق آنان - که همان اعدام است - اجرا شود.

۸. به موجودیت مضحکی که به دروغ آن را سفارت می‌نامند، که البته در حقیقت پایگاه نظامی آمریکا در منطقه سبز بغداد است و در جهت دخالت در شوون داخلی و خارجی کشور عمل می‌کند، پایان دهد.

۹. در برابر همه کسانی که علیه الحشد الشعبی عمل کرده و اهداف مشکوکی را برای تضعیف عراق پی گرفته‌اند، بایستد و به ارشادات مرجعیت دینی در راستای عدم تعرض به این سازمان شرافتمند که سپر محکمی برای حفظ امنیت عراق است، پایبند باشد.

۱۰. به کنترل ثروت‌های ملی توسط آمریکا و فروش نفت کشور توسط آمریکایی‌ها، دریافت پول نفت و سپرده‌گذاری آن در بانک‌های آمریکایی که عراق را تحت سلطه رییس‌جمهور شرور ایالات‌متحده قرار می‌دهد، پایان دهد.

۱۱. به پرونده مستشاران و مربیانی که شکست و توطئه آن‌ها در عراق و افغانستان به اثبات رسیده و بر همگان روشن شده که تنها ماموریتشان جاسوسی خرابکارانه است، پایان دهد.

۱۲. با حرص و طمع شرکت‌های مخابراتی که آشکارا شهروندان عراقی را غارت می‌کنند، مقابله و ضوابطی را برای خدمت به مردم عراق ایجاد کند. همچنین برای تاسیس شرکت‌های مخابراتی ملی که در جهت بهبود خدمات مخابراتی و اینترنتی به‌صورت واقعی کار می‌کنند، کوشا بوده و به تصویب قانونی همت گمارد تا وب‌سایت‌های ضددین، ضداخلاق، ضدارزش را که جامعه اصیل عراق و بافت اجتماعی آن را هدف قرار داده‌اند، مسدود کند.

۱۳. نسبت به نظارت مستمر و ارزیابی همه ارگان‌های دولتی به‌منظور توقف سوءاستفاده از مردم و پایان بخشیدن به فساد متعهد باشد و در برابر وسوسه‌ها و تهدیدهایی که مانع از تحقق این اهداف است، تسلیم نشود.

۱۴. تعهد دهد که در طول دوره نمایندگی، صدای استان و حوزه انتخابیه خود به‌عنوان خادم ملت و مدافع حقوق آن‌ها باشد و برای پیشرفت استان خود تلاش کند. همچنین از نهادهای مرتبط، انجام پروژه‌های صنعتی، ساخت مدارس، پل‌ها، توجه به جاده‌ها، تحول موسسات آموزشی، تغییر محتوای درسی به‌نحوی که با پیشرفت‌های علمی و ارزش‌های جامعه عراق متناسب شوند، توجه به فعالیت و گسترش مراکز درمانی و پیشرفت پروژه‌ها و مراکز خدماتی را مطالبه کند.

۱۵. در برابر پروژه تجزیه عراق که با هدف تضعیف کشور و تبدیل آن به صحنه درگیری اقوام و طوایف دنبال می‌شود، موضع محکمی داشته باشد.

 
 
  
  

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین