روحانی منزوی می‌شود؟/ خطری که اژه‌ای و قوه قضائیه را تهدید می‌کند/ پیمان جبلی و راه تحول در صداوسیما

گروه سیاسی الف،   4000707072 ۳۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنان که اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری-تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

روحانی منزوی می‌شود؟/ خطری که اژه‌ای و قوه قضائیه را تهدید می‌کند/ پیمان جبلی و راه تحول در صداوسیما

آمار کرونا در ایران

بنابر اعلام وزارت بهداشت از دیروز تا امروز ۷ مهرماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۳ هزار و ۲۷۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۸۹۱ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵ میلیون و ۵۷۲ هزار و ۹۶۲ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۷۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۲۰ هزار و ۱۶۰ نفر رسید.

آمار واکسیناسیون در ایران

بنابر اعلام وزارت بهداشت، تا کنون ۳۷ میلیون و ۷۴۸ هزار و ۷۱۰ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۱۶ میلیون و ۶۰ هزار و ۹۵۱ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۵۳ میلیون و ۸۰۹ هزار و ۶۶۱ دُز رسید.

در شبانه روز گذشته، یک میلیون ۷۶ هزار و ۹۵۰ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

***

در دولت رئیسی شاهد گشایش در سیاست خارجی خواهیم بود

ناصر ایمانی فعال سیاسی اصولگرا، در گفت‌وگو با برنا در رابطه با تاثیر حضور آیت الله رئیسی در قوه مجریه و حل برخی چالش‌های بین‌المللی اظهار کرد: پس از حضور آقای رئیسی در قوه مجریه، سرعت واکسیناسیون بالا رفته که این موضوع به خودی خود  مثبت است، با این حال یک ماه از عمر این دولت گذشته و این برای اینکه تحولات سریعی در سیاست خارجی بوجود بیاید زمان کمی است.

او افزود: ما به احتمال زیاد در آینده شاهد گشایش‌های بسیاری در سیاست خارجی خواهیم بود. در واقع دولت آقای رئیسی برخلاف آنچه که انتظار می‌رفت و برخی فکر می‌کردند، موفق عمل خواهد کرد هرچند که برخی هنوز هم معتقد هستند فقط دستگاه دیپلماسی دولت قبل موفق بوده اما برعکس خواهد شد و در این دولت احتمالا شاهد گشایش‌های بیشتری خواهیم بود. 

ایمانی تاکید کرد: مسائل اقتصادی و مسئله تورم، که جزو مشکلات عمده کشور هستند، نیاز به عزم جدی دولت دارد. ما از این نقاط آسیب پذیر هستیم هم در عرصه اقتصادی و هم در عرصه‌های اجتماعی و سیاسی بنابراین در داخل نیاز به تعامل مجلس و دولت داریم.

***

روحانی منزوی می‌شود؟

جلال جلالی زاده، فعال سیاسی اصلاح طلب به آفتاب یزد گفت: «واقعیت این است که من فکر نمی‌کنم آقای روحانی از چنان شانسی برخوردار باشد که بتواند دولت در سایه را تشکیل بدهد چرا که او در زمان حضور خود در عرصه ریاست جمهوری نمی‌توانست به خوبی با وزرا ارتباط بر قرار کند. در حقیقت ایشان به دلیل غرور و تکبر خاصی که دارند قادر نیستند به خوبی با دیگران ارتباط برقرار کنند به همین دلیل هم من فکر نمی‌کنم از شانس تشکیل دولت در سایه برخوردار باشند. از طرف دیگر ایشان از نفوذ سیاسی و اجتماعی خوبی هم برخوردار نیستند چون آقای روحانی متاسفانه قدرت دافعه شان از قدرت جاذبه شان بیشتر است و از این نظر من فکر نمی‌کنم بتواند افراد خاصی را دور خودش جمع کند و یا اینکه از نفوذ خاصی در بین افراد جامعه برخوردار باشد و یا بتواند قدرتی را برای خود در جامعه کسب کند به این دلیل که آقای روحانی از روزی که از مسند ریاست جمهوری کنار رفتند هیچ حضور پر رنگی ندارند تا جائیکه فکر نمی‌کنید این شخص 8 سال در ایران رئیس جمهور بوده است. بنابراین فکر نمی‌کنم آقای روحانی از شانس تشکیل دولت در سایه و یا حتی تشکیل حزب و گروهی برای خودش برخوردار باشد.»

جلالی زاده در خصوص آینده سیاسی که در انتظار حسن روحانی است گفت: «من آینده‌ای جز انزوا و معذوریت برای ایشان پیش‌بینی نمی‌کنم چرا که در دوره ریاست جمهوری خود نتوانستند کاری کنند که حداقل افرادی را برای خود نگهدارند و به اصطلاح هوادارانی برای خود داشته باشند که از ایشان حمایت کنند. به همین دلیل هم من فکر می‌کنم کم شانس‌ترین رئیس جمهور در ایران فعلا آقای روحانی است که حتی احتمال به دست آوردن پایگاه یا جایگاهی در بین مردم هم برای ایشان وجود ندارد دلیل آن هم از یک طرف ویژگی‌های شخصیتی خودشان است و از طرف دیگر خاطرات تلخی است که مردم در زمان زمامداری ایشان داشتند. به همین دلیل هم آینده مثبتی برای ایشان پیش‌بینی نمی‌کنم.»

***

خطری که اژه‌ای و قوه قضائیه را تهدید می‌کند

سیدعلی مجتهدزاده، حقوق‌دان در شرق نوشت: «در سه ماه گذشته از ریاست آقای محسنی‌اژه‌ای بر دستگاه قضائی، به گواه بسیاری از افراد، ادبیات و مواضع او با چیزی که از قبل تصور می‌شد، تفاوت بسیاری داشت... از این جهت که بخش زیادی از ایرادها، انتقادها و حتی اعتراض‌های منتقدان دستگاه قضائی به رویه‌ها و مناسبات حاکم بر این قوه در سخنان فردی همچون محسنی‌اژه‌ای بازتاب پیدا کرده است. نکته مهم‌تر اما تکرار و استمرار این موضع‌گیری‌ها از طرف آقای اژه‌ای است که باعث می‌شود نتیجه بگیریم او بر این مسائل اصرار دارد و طرح آنها از سوی او تنها یک موضع‌گیری ساده در یک سخنرانی نبوده است...

باید معترف باشیم که در مواضع قاضی‌القضات می‌توان رگه‌های امیدوارکننده‌ای یافت که نشان می‌دهد بخشی از مقامات قضائی سرفصل‌های اصلی مشکلات در این قوه را به رسمیت شناخته‌اند و بر لزوم تغییر وضعیت از این حیث معترف هستند...

اما در پس طرح مکرر مشکلات سیستم قضائی و توصیه‌های درست آقای اژه‌ای، یک خطر پنهان نیز نهفته است که نباید از چشم بیفتد؛ آن‌هم اینکه اگر بعد از چندین ماه طرح مکرر این مسائل از سوی ایشان، در عمل اتفاقی در دستگاه قضائی رخ نداد و کماکان روال سابق مشکلات ادامه پیدا کرد، چه خواهد شد؟...

چنان وضعیتی در آینده یعنی طرح مکرر برخی مشکلات از سوی رئیس قوه قضائیه و تأکید بر لزوم اصلاح آنها از یک سو و بدون تغییر ماندن اوضاع از سوی دیگر سه نتیجه جدی را ایجاد خواهد کرد که تبعات خوبی برای دستگاه قضائی ندارند؛ اول اینکه خیلی‌ها نتیجه خواهند گرفت که یا رئیس دستگاه قضائی اقتدار لازم را برای اجرای سیاست‌هایش ندارد یا اینکه درباره آن سیاست‌های اصلاحی صادق نبوده است.

دوم اینکه دستگاه قضائی درگیر رفتارهایی است که اجازه اصلاحات در آن را نمی‌دهد. سوم و مهم‌تر از همه اینکه این تصور ایجاد می‌شود که دستگاه قضائی از اساس یک ساختار اصلاح‌ناپذیر است.

مجموعه چنین نتیجه‌گیری‌هایی نه‌تنها به نفع سیستم قضائی کشور نیست، بلکه عمیق‌شدن آن برای کلیت کشور خطراتی خواهد داشت. از همین‌رو است که باید سیستم مدیریتی دستگاه قضائی متوجه این موضوع مهم باشد که رویه طرح مکرر و انتقادآمیز مسائل از سوی مقامات عالی قضائی تنها در یک مقطع زمانی کوتاه می‌تواند تأثیر مثبت داشته باشد و اگر در ادامه با اتفاقات و اصلاحات عملی همراه نشود، وضعیتی معکوس پیدا می‌کند و خود تبدیل به بار جدیدی بر شانه دستگاه قضائی خواهد شد.»

***

جبلی و راه تحول در صداوسیما

عصر ایران درباره انتصاب پیمان جبلی به ریاست صداوسیما نوشت: «آیت الله خامنه‌ای در حکم انتصاب آقای جبلی صدا و سیما را با 4 واژه توصیف کرده اند: دانشگاه، آوردگاه، آسایش‌گاه و قرارگاه.

در توضیح دانشگاه این هدف آمده: ارتقای سطح آگاهی و معرفت عمومی و در توصیف آوردگاه نیز این عبارت: مقابله با تحریف و تفتین. مراد از آسایش‌گاه، بهرۀ چشم و دل همگان از جلوه‌های زیبایی و هنر و قرارگاه نیز این قرار: پراکندن نشاط و امید در فضای عمومی.

چنانچه ملاحظه می‌شود دوبار کلمۀ «عمومی» آمده و یک بار «همگان». بنا بر این اگر صدا و سیما رسانۀ «همگان» باشد بخش مهمی از نارضایتی‌ها رفع می شود. مشکل این است که صدا و سیما به خصوص در عرصۀ اطلاع رسانی رسانۀ همگان نیست و تنها بخش هایی از جامعه را بازتاب می دهد که به گواه دو انتخابات اخیر اکثریت را هم نمایندگی نمی کنند.

بهرۀ چشم و دل همگان از جلوه‌های زیبایی و هنر، نیز تعبیر دقیقی است. هر چند مستقیما به بهرۀ گوش اشاره نشده تا از موسیقی بگوییم اما اولین انتظار، زیبایی است و برخی از انواع موسیقی را هم طبعا دربرمی‌گیرد...

اگر پیمان جبلی بتواند دست‌کم درون صدا و سیما رقابت ایجاد کند و نهادهای ذی‌نفوذ را توجیه کند چنانچه از صبح تا شب برنامه ایدیولوژیک پخش کنند نتیجۀ وارونه دارد چون مردم را به کانال‌های ماهواره‌ای سوق می‌دهد، اگر مجریان و برنامه‌سازان محبوب را بازگرداند، اگر قبل از انتشار شایعات در فضای مجازی خود صدا و سیما خبر‌رسانی کند، اگر کار تبلیغی را با تبدیل رسانه به بوق اشتباه نگیرد و اگر به شعور و تنوع سلیقۀ همۀمخاطبان اهمیت دهد بخشی از آب رفته شاید بازگردد و البته بازتعریف اصطلاح تهیه‌کننده و این که معیار چیست و چگونه است که از بیرون به دشواری می‌توان راه یافت؟...

همگان، یعنی همۀ مردم ایران. چه آنان که در انتخابات اخیر به آقای رییسی رأی دادند و چه به رقبا و چه اکثریتی که نامزد مقبول خود را نیافتند و رأی ندادند.

5 سال دیگر که دوران ریاست پیمان جبلی تمام شود اگر در میانۀ راه مانند سرافراز تغییر نکند مهم‌ترین سنجه برای ارزیابی عملکرد او همین میزان توجه به «همگان» است.»

***

طرح جدید مجلس زمین خواری را گسترش می دهد

قرارگاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی در نامه ای به آیت الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان، نسبت به وجود برخی ایرادات در طرح امنیت غذایی که اخیراً در مجلس به تصویب رسیده، اظهار نگرانی کرده است.

د ر بخش هایی از این نامه آمده است: «با وجود کمبود زمین‌های مرغوب کشاورزی در کشور این اراضی همواره در معرض خطر زمین‌خواری قرار داشته و اشخاص سودجو با تبدیل این زمین‌ها به ویلاهای مجلل سبب نابودی این زمین‌ها می‌شوند که متأسفانه این پدیده در سالیان اخیر با افزایش قیمت زمین بسیار شایع گشته است. حال مجلس شورای اسلامی در طرحی با عنوان تقویت امنیت غذایی، به‌جای تلاش در جهت حفظ کاربری زمین‌های کشاورزی، موجبات تسهیل تغییر کاربری را فراهم کرده است که مخالفت آشکار با بند (13) اصل دوم و بند (9) اصل چهل و سوم قانون اساسی کشور است...

مجلس شورای اسلامی با بهانه رفع موانع تولید کشاورزی، موضوع واگذاری اراضی منابع طبیعی کشور مطرح کرده است. در بخشی از این طرح انتقال قطعی مالکیت اراضی ملی و دولتی برای ایجاد طرح‌های مصوب شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان (تقریباً تمام طرح‌ها ازجمله خدماتی، گردشگری، تولیدی و ...) مجاز شمرده شده است...

اساساً برای تقویت سرمایه‌گذاری نیازی به انتقال مالکیت زمین‌های دولتی به اشخاص نیست و صرف واگذاری حق بهره‌برداری زمین به‌تنهایی می‌تواند نیاز سرمایه‌گذار و تولید را پوشش دهد. انتقال مالکیت اراضی دولتی به اشخاص فقط زمین‌خواران را تهییج کرده تا به بهانه سرمایه‌گذاری اقدام به تصاحب اراضی ملی کنند؛ این موضوع نیز در مغایرت کامل با اصول چهل و پنجم و پنجاهم قانون اساسی است. علاوه بر آن مصوبه مجلس با بند (6) سیاست‌های کلی محیط‌زیست ابلاغی مقام معظم رهبری نیز در تضاد است.»

***

گزارش اسلامی از مذاکره با رئیس «روس‌اتم»

به گزارش ایرنا، محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی که در مسکو به سر می برد، در گفت و گویی مطبوعاتی با اشاره به مذاکرات خود با «آلکسی لیخاچف»، رئیس شرکت دولتی روس اتم گفت: در این نشست تفاهمات اولیه برقرار شد به نحوی که با یک تصویر روشن ما بتوانیم پروژه ها و برنامه هایمان را در حوزه هسته ای سریعتر به انجام برسانیم.

وی این پروژه ها را در بخش سلامت، توسعه کاربرد پرتوها و هم در نیروگاهها به ویژه اداره و بهره برداری از نیروگاه  شماره یک بوشهر و توسعه پروژه  فازهای دوم و سوم عنوان و افزود: با طرف روس در باره این موضوعات و همچنین تعهدات ما گفت و گو و توافق کردیم.

اسلامی تصریح کرد: هچنین توافق شد در بخش تعهدات ما در پرداخت مالی به صورت زمان بندی عمل شود تا پروژه با تاخیر مواجه نشود و به نوعی از ادامه تاخیر ۲۲ ماهه که تا الان اتفاق افتاده جلوگیری شود و علاوه بر این با افزایش راندمان تاخیر ایجاد شده در پروژه را هم جبران کنیم.

***

شمخانی با مقامات سعودی ملاقاتی نداشته است

به گزارش مهر، یک منبع مطلع در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی گفت: هیچ‌گونه ملاقات یا تماسی میان دریابان «علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان با مقامات عربستان سعودی انجام نشده و برنامه‌ای نیز در این رابطه وجود ندارد.

گفتنی است، طی دو روز گذشته برخی فعالان فضای مجازی بدون اشاره به منبع خبر خود، از ملاقات دریابان شمخانی با «عادل الجبیر» وزیر مشاور در امور خارجی عربستان سعودی در بغداد خبر داده بودند.

 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۲۲۰۱۰۶۲۰:۴۴:۱۸ ۱۴۰۰/۷/۷
ایران در دوران روحانی منزوی بود اما در حال حاضر با عضویت در پیمان شانگهای از انزوا در اومدیم و ان شاءالله اوضاع اقتصادی بهبود پیدا می کند.
ناشناس۲۲۲۰۵۶۹۰۷:۴۵:۳۱ ۱۴۰۰/۷/۸
این صدا و سیما با این کیفیت برنامه هایش را می توان با یک هزارم بودجه فعلی و حداکثر 1000 نفر اداره کرد.
ناشناس۲۲۲۰۵۷۰۰۷:۴۷:۲۷ ۱۴۰۰/۷/۸
هر روز همه چیز گرانتر می شود و مسئولان فقط وعده و وعید می دهند.
ناشناس۲۲۲۰۵۷۳۰۷:۵۰:۴۶ ۱۴۰۰/۷/۸
نه برنامه اقتصادی برای رفع گرانی ها و کمبودها مشاهده می شود و نه دیپلماسی فعال جهت رفع تحریم ها
ناشناس۲۲۲۰۵۸۰۰۷:۵۷:۳۵ ۱۴۰۰/۷/۸
رییس صدا و سیما یک کارمند جزء است
ناشناس۲۲۲۰۱۱۳۲۰:۴۶:۴۳ ۱۴۰۰/۷/۷
روحانی مملکت را به قهقرا برد و فقر و محرومیت را در کشور توسعه داد اگر سنگ بجای او بود از شرم اب شده بود و به زمین فرو رفته بود.
ناشناس۲۲۲۰۱۱۶۲۰:۴۷:۲۰ ۱۴۰۰/۷/۷
انتخابات اخیر که پشت سر گذاشتیم غربالگری دقیق و حساب شده‌ای بود که مردم انجام دادند و خدا را شکر نیروهای مومن و متعهد بالا آمدند. ان‌شاءالله بتوانند خرابی‌های دولت سابق را جبران کنند و کشور در ریل پیشرفت قرار گیرد.
ناشناس۲۲۲۰۱۲۰۲۰:۴۷:۵۵ ۱۴۰۰/۷/۷
گزارش کارشناسان اقتصادی از آثار و برکات پیوستن ایران به سازمان شانگهای آینده‌ای روشن را نوید می‌دهد که همیشه آرزویش را داشتیم. یعنی پایان سلطه دلار در معاملات اقتصادی کشورها با یکدیگر.
ناشناس۲۲۲۱۱۷۴۱۴:۴۵:۱۴ ۱۴۰۰/۷/۸
دو تا کشور نام ببرید که بر اثر پیوستن به پیمان شانگهای وضع اقتصادی بهتری پیدا کردند
ناشناس۲۲۲۰۱۲۶۲۰:۴۸:۴۹ ۱۴۰۰/۷/۷
عضویت ما در آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای غیر از اینکه باید سالیانه حق عضویت بپردازیم و شاهد گزارش‌های خلاف واقع این سازمان باشیم هیچ آورده‌ای برای ایران ندارد .
ناشناس۲۲۲۰۱۲۷۲۰:۴۹:۳۱ ۱۴۰۰/۷/۷
دولت قبل مانع دسترسی ملت شریف ایران به قراردادهایی همچون شانگهای بود. باید گفت خداوند نگذرد از کسانی که خواسته کدخدا را بر خواسته ملت ترجیح دادند.
ناشناس۲۲۲۰۱۳۴۲۰:۵۲:۲۹ ۱۴۰۰/۷/۷
با فعال سازی کریدور شمال _ جنوب با همکاری مناطق ازاد ایران و روسیه در دولت رئیسی شاهد گشایش سیاست خارجی و گشایش اقتصادی خواهیم بود.
ناشناس۲۲۲۰۱۳۶۲۰:۵۳:۰۵ ۱۴۰۰/۷/۷
از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی بابت مصوبات گره‌گشا از مشکلات کشور و سامان بخشیدن به وضعیت نابسامان اقتصادی تقدیر و تشکر می کنیم. واقعاً به آینده امیدوار شده‌ایم.
ناشناس۲۲۲۰۱۶۱۲۱:۰۸:۰۶ ۱۴۰۰/۷/۷
روحانی همه اش بهانه میاورد که بدلیل تحریم و عدم تصویب FATF نمی توانیم واکسن بخریم و عضو شانگهای بشویم !!! اما رئیسی بدون بهانه گیری اینکارها را انجام داد.
ناشناس۲۲۲۰۱۶۸۲۱:۱۱:۱۶ ۱۴۰۰/۷/۷
روحانی ضعیف ترین و ناکارامدترین و بی تدبیرترین و بد اخلاق ترین رئیس جمهور ایران بود به همین دلیل منزوی شد و هیچ جایگاهی در اینده سیاسی ایران ندارد.
ناشناس۲۲۲۰۲۱۶۲۲:۰۲:۰۱ ۱۴۰۰/۷/۷
صدا و سیما تا زمانیکه به فکر خوراک روحی مردم نباشد به هدف نمی تواند برسد
ناشناس۲۲۲۰۶۳۳۰۸:۴۹:۰۸ ۱۴۰۰/۷/۸
همینها که نشون می ده خوراک روحیه ولی مردم این خوراک را نمی پسندند
ناشناس۲۲۲۰۲۲۹۲۲:۰۹:۲۷ ۱۴۰۰/۷/۷
روحانی که دیگه تمام شد این فرد توان اداره یک حزب کوچک را هم ندارد خود اصلاح طلبان و کارگزاران هم دیگه تاریخ انقضایی که داشتند تمام شد
ناشناس۲۲۲۰۲۳۵۲۲:۱۳:۰۰ ۱۴۰۰/۷/۷
بزرگترین معضل قوه قضائیه زیاد بودن پرونده ها و تعدد شکایات است. ابتدا باید مانع شوند یک نفر برای یک مورد قضایی سه یا چهاربار شکایت کند، هر بار از یک دادگاه. وقتی تعداد پرونده ها کم شد روی بهبود فرایندها باید کار کرد.
ناشناس۲۲۲۰۲۳۶۲۲:۱۳:۲۸ ۱۴۰۰/۷/۷
راه اندازی تولید و صادرات بدون آشتی و تعامل با جامعه جهانی ممکن نیست. باید پرچم جنگ با دنیا پایین کشیده بشه و پرچم صلح و دوستی و احترام به حقوق ملل و از جمله ایرانی ها برافراشته بشه. ضمنا باید شایسته سالاری بجای گروه گرایی و پسر خاله بازی و اقازاده گرایی انجام بشه.
ناشناس۲۲۲۰۲۴۱۲۲:۱۴:۴۸ ۱۴۰۰/۷/۷
نرخ سود بانکی به اندازه نرخ تورم افزایش یابد
معلم۲۲۲۰۲۶۰۲۲:۲۵:۳۴ ۱۴۰۰/۷/۷
همش حرف برای بچه های بیکار ما هیچ امیدی نیست همش انتصاب وانتصاب وهیچ برای ما پست وپول و.. برای منتصبان ..
علی۲۲۲۰۲۶۴۲۲:۲۶:۳۸ ۱۴۰۰/۷/۷
سلام یه جایی دیدم برخی نمایندگان مجلس گفته بودن ک قصد داریم شکایت کنیم از روحانی من به نمایندگان مجلس میخام بگم ک شما برا چی تو دوران ریاست جمهوری این آقا شکایت نکردید حالا دارید خود.. برا مردم ک دوباره رای جمع کنید بابا خجالت ..
ناشناس۲۲۲۰۲۸۳۲۲:۴۰:۱۱ ۱۴۰۰/۷/۷
روحانی باید پاسخگو باشد چطور ترامپ بی هیچ هزینه ای از برجام خارج شد و تحریم ها را تشدید کرد ؟!
ناشناس۲۲۲۰۵۶۷۰۷:۴۰:۱۳ ۱۴۰۰/۷/۸
به نظر شما باید چه ضمانت اجرایی برای برجام در نظر گرفت که آمریکا نتواند آن را نقض نکند؟ هر راه حلی که فکرش را بکنید توسط آمریکا قابل نقض است.
ناشناس۲۲۲۰۳۲۱۲۳:۰۳:۳۹ ۱۴۰۰/۷/۷
ایشون به بند کفش احمدی نژاد هم نرسید..... با چه آب و صابونی روی این آدم رو بشوریم؟
ناشناس۲۲۲۰۳۴۱۲۳:۲۲:۳۰ ۱۴۰۰/۷/۷
روحانی باید پاسخگو باشد
ناشناس۲۲۲۰۳۷۴۰۰:۰۳:۰۳ ۱۴۰۰/۷/۸
بعد از روحانی دیگه هیچ کس از گرونی تخم مرغ و مرغ و لبنیات و .. نمیگه ..
محمد۲۲۲۰۴۱۲۰۰:۴۵:۱۰ ۱۴۰۰/۷/۸
الان که آقای روحانی بعد از گذراندن یک دوره سخت در تحریم‌ها و سختی‌ها رفته و این حرفها و توهین و تحقیرها در مورد ایشان چه مشکلی را حل می‌کند واقعا جای تاسف است
ناشناس۲۲۲۰۴۷۵۰۳:۰۸:۱۰ ۱۴۰۰/۷/۸
آقای اژه ای هم.. فقط وعده میدهد و مدام میگوید باید چنین بشود و باید چنان بشود. اما اتفاقی نمی افتد و دادگاهها بعضا احکام خود را بدون توجه به نص قوانین قضائی و براساس تشخیص خود صادر میکنند .
ناشناس۲۲۲۰۵۱۲۰۶:۰۸:۴۳ ۱۴۰۰/۷/۸
جبلی منو یاد سرافراز میندازه
ناشناس۲۲۲۰۵۳۷۰۶:۴۹:۵۷ ۱۴۰۰/۷/۸
آقای جلالی زاده عزیز شما که از ویژگی های شخصیتی روحانی اطلاع داشتید چرا از ایشان حمایت کردید تا این همه بلا بر سر مردم بیاورند ؟ ..
ناشناس۲۲۲۰۵۴۸۰۷:۱۴:۵۶ ۱۴۰۰/۷/۸
روحانی باید محاکمه شودودر یک دادگاه علنی به .. که انجام داده جواب دهد
رضا۲۲۲۰۶۵۱۰۹:۰۹:۴۸ ۱۴۰۰/۷/۸
حالا شما برجام رو بچسب که اگر نچسبی اوضاعی میشه..
ناشناس۲۲۲۰۵۶۳۰۷:۲۹:۴۹ ۱۴۰۰/۷/۸
در این سالها ثابت شده که رئیس صدا و سیما فقط اختیاراتی در حد معاون مالی و اداری دارد و این سازمان را کسانی از پشت پرده مدیریت میکنند چون هر رئیسی که آمده و رفته نتوانسته هیچ تحولی در این رسانه ایجاد کند و روند این سازمان بدون تغییر همچنان ادامه دارد
اناری۲۲۲۱۶۱۹۲۰:۲۵:۰۳ ۱۴۰۰/۷/۸
ای کاش به روحانی رای نداده بودیم
ناشناس۲۲۲۱۶۳۴۲۰:۳۵:۵۳ ۱۴۰۰/۷/۸
پس روحانی کی محاکمه می شود محاکمه علنی تا مردم بفهمند چه کسانی به مملکت ضربه می زنند
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین