رئیس‌جمهور کره جنوبی: بیایید رسما به جنگ کُره پایان دهیم

گروه جهان الف،   4000631052

«مون جائه این» رئیس‌جمهور کره جنوبی طی سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل ضمن مخاطب قرار دادن کره شمالی، آمریکا و چین، خواستار پایان رسمی جنگ کُره شد.

رئیس‌جمهور کره جنوبی: بیایید رسما به جنگ کُره پایان دهیم

به گزارش فارس، رئیس‌جمهور کره جنوبی از تریبون هفتاد و ششمین نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل درباره تلاش برای پایان دادن رسمی به جنگ در شبه جزیره کُره صحبت کرد.

«مون جائه این» رئیس‌جمهور کره جنوبی در سخنرانی سران کشورهای عضو مجمع عمومی سازمان ملل در نشست سالیانه این سازمان، کشورهای کره شمالی، چین و آمریکا را مخاطب حرف‌های خود قرار داد.

به گزارش «ان‌کی»، مون جائه این پیشنهاد قبلی خود برای پایان دادن رسمی به جنگ کُره را طی سخنرانی در هفتاد و ششمین نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل تکرار کرد و از آمریکا و چین خواست از این پیشنهاد او حمایت کنند.

رئیس‌جمهور کره جنوبی گفت: «امروز من یک بار دیگر از جامعه بین‌المللی می‌خواهم که نیروهای خود را برای اعلام پایان جنگ در شبه جزیره کُره بسیج کنند و پیشنهاد می‌کنم که سه طرف شامل دو کُره و ایالات متحده یا چهار طرف شامل دو کُره، ایالات متحده و چین، دور هم جمع شده و اعلام کنیم که جنگ در شبه جزیره کُره به پایان رسیده است».

وی افزود: «وقتی طرفین درگیر در جنگ کُره در کنار هم قرار گرفته و پایان جنگ را اعلام کنند، من معتقدم که ما می‌توانیم پیشرفت غیرقابل برگشت در خلع سلاح اتمی داشته باشیم و در دوران صلح کامل به پیش برویم».

جنگ کُره در سال ۱۹۵۰ میان دو طرف کره جنوبی و کره شمالی با حضور نیروهای نظامی چین و آمریکا آغاز شد و در سال ۱۹۵۳ با اعلام آتش‌بس پایان یافت اما تا به امروز هنوز معاهده و پیمان رسمی صلح میان طرف‌ها درگیر امضا نشده است.

مون جائه این رئیس‌جمهور کره جنوبی از زمان آغاز به کارش در این منصب در تلاش بریا پایان دادن رسمی به جنگ کُره بوده است و در سخنرانی سال گذشته خود در مجمع عمومی سازمان ملل هم این پیشنهاد را اعلام کرده بود.

سخنرانی رئیس‌جمهور کره جنوبی بعد از سخنرانی جو بایدن همتای آمریکایی او در نشست مجمع عمومی سازمان ملل انجام شد.

رئیس‌جمهور آمریکا در بخشی از سخنرانی خود درباره کره شمالی صحبت کرد و خواستار «خلع سلاح اتمی کامل شبه جزیره کره» شده بود.

به گفته جو بایدن، «پیشرفت ملموس در جهت یک برنامه در دسترس با تعهدات ملموس (در قبال خلع سلاح اتمی در شبه جزیره کره) ثبات را در شبه جزیره و منطقه افزایش می‌دهد و همچنین زندگی مردم در جمهوری دموکراتیک خلق کُره (کره شمالی) را بهبود می بخشد».

مون جائه این رئیس‌جمهور کره جنوبی در سخنرانی روز سه شنبه خود در نیویورک به سی اُمین سالگرد الحاق کره جنوبی و کره شمالی به سازمان ملل اشاره کرد و گفت، این الحاق هرگز به معنای «دائمی کردن جدایی (دو کُره) از هم نبود».

وی تاکید کرد، مسیر آشتی و اتحاد بین دو کره از طریق مذاکره بین دو کره و همکاری بین‌المللی قابل دستیابی است.

رئیس‌جمهور کره جنوبی افزود: «من انتظار دارم که جامعه بین‌المللی به همراه کُره همیشه آماده و مایل به گفت‌و‌گو با کره شمالی با روحیه همکاری باشد».

اظهارات مون جائه این در حالی مطرح شده که رزمایش نظامی مشترک اخیر کره جنوبی با آمریکا در منطقه خشم کره شمالی را به دنبال داشت و پیونگ یانگ با آزمایش موشکی به این رزمایش و تحرکات سئول و واشنگتن پاسخ داد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین