منجلاب دوستی با آمریکا و عربستان!

حسین رجائی، گروه سیاسی الف،   4000626094 ۲۰۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷۴ تکراری یا غیرقابل انتشار
منجلاب دوستی با آمریکا و عربستان!

در چند روز گذشته دو تصویر متفاوت از دو سوی منطقه غرب آسیا مخابره شد که به روشنی میتواند حقیقت آنچه سالهاست در این منطقه روی میدهد را عیان کند. همزمان که تانکرهای حاوی سوخت ایران، بندهای تحریم لبنان را میگسست، مردم در شهرهای جنوبی یمن، قیام کرده و با اشغالگران سعودی و اماراتی سرزمینشان درگیر شدند. 

لبنان به این جهت در شرایط بسیار سخت اقتصادی و معیشتی قرار گرفته است که آمریکا و عربستان علیه آن یک جنگ فراگیر اقتصادی راه انداخته اند و بدین ترتیب حتی متحدان لبنانی خود را نیز در عسر و حرج قرار داده اند. مردم جنوب یمن در حالی از گرانی، بیکاری، کمبود کالاهای اساسی و کاهش خدمات عمومی رنج میبرند که تحت کنترل دو دولت عربستان و امارات اداره میشوند.

دوگانه درس آموزی نیست!؟ در حالی شرایط اقتصادی و رفاهی شهرهای تحت کنترل عربستان و امارات در یمن، بشدت وخیم تر از سرزمین های تحت کنترل انصارالله است که هم انصارالله و هم متحدش ایران، تحت بی سابقه ترین تحریم هایی قرار دارند که همین دولت های ثروتمند به اتفاق متحدان غربی شان وضع کرده اند! در لبنان، در حالی ایران مردم این کشور را از بند تحریم های آمریکا و عربستان نجات می دهد که غربگرایان این کشور سالهاست دلخوش به دوستی با آمریکا و عربستان هستند!

البته این حقیقت برای ذهن های آگاه، چندان غریبه نیست. سالهاست که جای جای این منطقه تبلور آن است. سرنوشت سیاهه متحدان آمریکا و عربستان را ببینید: عبدالله صالح یمنی، محمد مرسی مصری، معمر قذافی لیبیایی، عمر البشیر سودانی و ... . همه کسانی که به جبهه مقاومت پشت کرده و به سراب وعده های آمریکا و عربستان دلخوش کردند. اکنون عاقبت اینها را مقایسه کنید با سرنوشت بشار اسد، متحد وفادار ایران.  

اصلا چرا راه دوری برویم!؟ به همین افغانستان همسایه خودمان نگاه کنید. وقتی به غربگرایان شان میگفتیم با آمریکا پیمان امنیتی نبندید، میگفتند قرار است آمریکا اینجا را هم مثل کره و ژاپن کند! اکنون اما می توان نتیجه 20 سال کشتار و ویرانی و آوارگی به بهانه نابودی طالبان و برقراری ثبات و امنیت را دید و عاقبت رفیق آمریکایی ها، اشرف غنی را به نظاره نشست. 

خوبست از آنهایی که فریفته هر نوع سوغات سیاسی و فرهنگی غربی هستند بپرسیم: مگر آمریکا نظام مطلوب سیاسی و فرهنگی خود را در عراق و افغانستان بر سر کار نیاورد، پس چرا این کشورها به جای آن بهشت پیشرفت و رفاه وعده داده شده، حائز بالاترین رتبه های جهانی در فقر و فساد و رشوه خواری و ناکارآمدی شدند!؟ 

تفاوت شگفت دوستی با ایران و دوستی با آمریکا و عربستان تنها به این موارد ختم نمی شود. بلای گروه های تروریستی و تکفیری را چه کسی بر سر مردم این منطقه نازل کرد و در مقابل چه کسی شر آن ها را کم نمود!؟ مگر جز این است که داعش و النصره با حمایت امثال آمریکا و عربستان پروار شدند!؟ مگر نه این است که جبهه مقاومت به رهبری ایران، شر آن ها را دفع نمود!؟ 

راز سرنوشت متفاوت دوستان ایران با دوستان آمریکا و عربستان در این است که کشورما به دوستان خود با چشم کرامت و برادری نگاه می کند و آمریکا و عربستان از موضع ارباب و بردگی. به همین جهت هم وقتی کسی در سطح نخست وزیر لبنان (سعد حریری) وظایف خود را به درستی انجام نمی دهد توسط اربابان سعودی اش تنبیه و زندانی می گردد. در این سلسله مراتب نوکری، خود عربستان هم شأنیتی بیش از اینکه گاو شیرده آمریکا باشد ندارد. نکته ای که رئیس جمهوری قبلی آمریکا هم بارها به آن اشاره نمود. 

 چندسال پیش از این سید حسن نصرالله به این تفاوت ایران و عربستان در برخورد با متحدانشان اشاره کرد و به عربستان توصیه نمود که اگر میخواهد پذیرفته شود با مردم یمن با عزت و کرامت برخورد کند. به نظر میرسد اکنون سعودی های می توانند معنی حرفهای سید مقاومت را بهتر درک کنند.  

دیدگاه کاربران

یه الفی۲۲۰۳۷۷۶۰۹:۱۲:۴۹ ۱۴۰۰/۶/۲۷
احسنت آقای رجایی تحلیل خوب و جامع ای بود.ممنونم
ناشناس۲۲۰۳۸۷۷۱۰:۱۴:۱۵ ۱۴۰۰/۶/۲۷
سالهای سال است که این تحلیل ها را میکنید اما آنچه در عمل میبینیم انزوای بیشتر کشور و مشکلات عظیم برای مردم است.
ناشناس۲۲۰۳۹۸۵۱۱:۲۷:۲۰ ۱۴۰۰/۶/۲۷
آیا روسیه و چین دوستان خوبی برای ایرانهستند؟ از این دوستی چه چیزی تا به حال نصیب ایران شده است؟
ناشناس۲۲۰۴۰۲۴۱۱:۵۴:۲۴ ۱۴۰۰/۶/۲۷
چند ده میلیون دوز واکسن کرونا
ناشناس۲۲۰۴۰۳۶۱۲:۰۲:۲۷ ۱۴۰۰/۶/۲۷
امپریالیسم چین و روسیه از لیبرال دموکراسی آمریکا صدها هزار بار بدتر و خطرناک تر است.
ناشناس۲۲۰۴۲۶۷۱۳:۵۳:۰۰ ۱۴۰۰/۶/۲۷
چین نسل کش نیست برخلاف امریکا چون تمدن دارد چین
ناشناس۲۲۰۴۶۵۱۱۸:۳۷:۰۷ ۱۴۰۰/۶/۲۷
در جواب کاربر ۲۲۰۴۲۶۷. آره داره مسلمونای اویغور رو در ناز و نعمت بهشون میرسه.
ناشناس۲۲۰۴۰۴۴۱۲:۰۶:۰۳ ۱۴۰۰/۶/۲۷
سلام روسیه نیروگاه اتمی بوشهر را تکمیل کرده ، موشک های S 300 به ایران فروخته و همچنین روسیه و چین در سازمان ملل بارها از ایران حمایت کرده اند و واردات و صادرات کالا و واکسن کرونا را از ایران دریغ نکرده اند! حال اربابان شما ( آمریکا و اروپا ) برای ایران چه کار کرده اند؟؟؟
ناشناس۲۲۰۴۱۳۰۱۲:۴۸:۴۴ ۱۴۰۰/۶/۲۷
روسیه چند میلیارد دلار از بابت تکمیل نیروگاه بوشهر کاسبی کرد؟ چند سال طولش داد تا آن را تکمیل کند؟ چرا اس 400 به ما نفروخت؟ چند سال پولش را گرفته بود و آن را تحویل نمی داد؟ چرا واکسن اسپوتنیک را در ایران تولید و همه آن را به روسیه بر می گرداند؟ آیا این روسیه و چین نبودند که با رای مثبتشان ایران را ذیل فصل ۷ منشور ملل بردند؟
ناشناس۲۲۰۴۱۴۶۱۳:۰۰:۱۲ ۱۴۰۰/۶/۲۷
نیروگاه را با چه قیمتی و طی چند سال تکمیل کرد ؟؟؟
ناشناس۲۲۰۴۲۷۰۱۳:۵۴:۳۲ ۱۴۰۰/۶/۲۷
این که امپراتوری غرب علیه هسته ای ایران باشد ولی جرات بکنی تکمیلش کنی خیلی حرف دارد ولی قرار هم نیست همه کاری هم به خاطر شما بکنند تا خودشان تحریم بشوند
ناشناس۲۲۰۴۱۳۹۱۲:۵۵:۱۸ ۱۴۰۰/۶/۲۷
محترم میتونست نصیب بشود اما مدیریت چیزی که مملکت تشنه است نبوده
مهدی۲۲۰۴۱۴۹۱۳:۰۴:۱۹ ۱۴۰۰/۶/۲۷
گوشی شیائومی
تبریزی۲۲۰۴۳۵۲۱۴:۴۹:۴۷ ۱۴۰۰/۶/۲۷
من یه کارت گرافیک RTX 3070 از چین نصیبم شد. هیچ جا پیدا نمی شد ولی یه شرکت خصوصی به صورت سفارشی از چین برام آورد.
حامد ارجمند۲۲۰۴۴۰۴۱۵:۲۶:۴۴ ۱۴۰۰/۶/۲۷
ایران در طول تاریخ بجز زیان چیزی از روسیه دریافت نکرده ترا به خدا تاریخ را فراموش نکنید در طول ۱۵۰ سال از دست دادن افغانستان و آذربایجان گرجستان و ارمنستان را فراموش نکرده ایم .
ناشناس۲۲۰۴۶۳۴۱۸:۱۶:۱۶ ۱۴۰۰/۶/۲۷
جواب دندانشکن
ناشناس۲۲۰۴۹۸۴۰۰:۵۴:۰۰ ۱۴۰۰/۶/۲۸
کریدور های تاریخی احیا شدند،کور بودن امثال تو هیچ اهمیتی ندارد
ناشناس۲۲۰۴۱۰۲۱۲:۳۱:۴۱ ۱۴۰۰/۶/۲۷
لااقل که اگر‌نان کمتری داریم محلی برای خون ریزی و فتنه غرب وشرق نبودیم و نیستیم...
احمد۲۲۰۴۱۹۹۱۳:۲۰:۳۱ ۱۴۰۰/۶/۲۷
جوک قشنگی بود...غرب گداها فکر میکنن دنیا یعنی چارتا کشور اروپایی و آمریکا...خسته نباشید
علیحسین جهانی۲۲۰۴۵۰۰۱۶:۲۲:۴۳ ۱۴۰۰/۶/۲۷
آمریکا همین حمایت را از کره جنوبی و ژاپن و آلمان غربی و..دیگر ممالک هم کرد.چرا اونجا جواب داد؟مشکل از اندیشه و ذهن خراب مردم ممالک خاورمیانه است متاسفانه..
جعفر۲۲۰۴۴۷۰۱۶:۱۱:۰۳ ۱۴۰۰/۶/۲۷
سلام آقای تحلیلگر خوب تحلیل کردند و حرف حق رو زدن به اونهایی که آمریکا رو وحی منزل میبینند برن مستند روزهای آزادی رو ببینند. واقعا متاسفم برای غربگدایان . چرا راه دور بریم برجام امضا شد وایران همه مفاد برجام رو قبول کرد چرا آمریکا زد زیرش یکم فهم خوبه داشته باشید و خود تحقیری تمومش کنید تا کی باید خود تحقیری رو ادامه بدید بعدشم چین و روسیه شرکای تجاری ایرانن نه چیزی دیگه ای
ناشناس۲۲۰۴۸۳۶۲۲:۱۲:۲۱ ۱۴۰۰/۶/۲۷
اگه چین و روسیه فقط شرکای تجاری هستند پس باید بتونیم در مورد سرکوب مسلمانان اونجا موضع قاطع بگیریم.؟!
سلطانی۲۲۰۴۹۶۶۰۰:۲۱:۳۷ ۱۴۰۰/۶/۲۸
درود برشما تحلیلی منطقی و کاملا درستیه
محمود۲۲۰۵۵۲۲۱۳:۰۵:۰۱ ۱۴۰۰/۶/۲۸
نه شرقی نه غربی. سفره فساد اگر جمع بشه. اگر غیرت داشته باشیم. اگر عدالت باشه. ایران به پشتوانه استعداهای خودش ایران میشه. ولی اول مردم خودمون رو دریابیم، بعد بریم سراغ بقیه
محمد۲۲۰۴۵۰۸۱۶:۲۶:۳۷ ۱۴۰۰/۶/۲۷
خوب اون انزوا که شما میگی لااقل امنیت کشور و استقلالش حفظ شده ، عراق و افغانستان که طوری بودن که در انزوا نبودن حتی از نظر جامعه جهانی پذیرفته بودن میشه بگی الان وضعشون چطوره ، همه این انزوایی که میگی برای به زانو در آوردن کشور انجام میشه تا روزی که به قول شما از انزوا در بیاین نه تنها مهر بردگی به پیشانی ایران میخوره بلکه دیگه هیچ وقت ایران رو به این شکل نخواهیم دید ، شک نکنین با فریب دادن قوم های مختلف سعی به جدا کردن نقاط کشور میکنن و به بهانه دادن استقلال به کرد ها و خوزستانی ها و بلوچ ها و ترک ها از ایران هیچی نمیذارن ، میگی نه تو تحلیل هایی که استراتیژیست های خود غربی میکنن مقالاتشون بخون
ناشناس۲۲۰۵۲۰۶۰۹:۱۸:۱۶ ۱۴۰۰/۶/۲۸
احسنت واقعا تحلیل درستی بود شاه گفته بود من برم ایران ایرانستان مشود الحمدللاه تا حا لانشد وانشاالاه هیچ وقت نمشود هدف از دشمن همین است هوشیار باشید
ناشناس۲۲۰۴۶۱۳۱۸:۰۱:۰۷ ۱۴۰۰/۶/۲۷
منظورتون انزوایی هست که بازهم تو هشت سال غرب گدایی برامون رقم زدن یاتوهمین چندروز انقلابیون در بحث واکسن انجام دادن دو دوتا می شه چهارتا تفاوت نتیجه ی غربگدایی و نتیجه ی انقلابی گری خیلی واضحه و قابل لمس شماهم ببینید
ناشناس۲۲۰۴۷۸۴۲۱:۲۳:۳۷ ۱۴۰۰/۶/۲۷
همین واکسنایی که تو این چند روز به مردم زدن قرارداد خرید و واریز پولش تو دولت قبل انجام شده بود .
ناشناس۲۲۰۵۰۵۹۰۴:۵۴:۳۶ ۱۴۰۰/۶/۲۸
کی توان بربط زدن در گوش کر (شماها چیزی از عزت و اقتدار ملی نمیفهمید باید یه لقمه نان از طرف غرب جلو شما انداخته شود تا دم تکان دهید شما کجا و فهمیدن عمق استراتژیک و اقتدار ملی کجا)
ناشناس۲۲۰۶۴۹۷۰۱:۵۸:۱۶ ۱۴۰۰/۶/۲۹
خدا حفظت کنه شیر مادرت حلالت حرف حق رو زدی
ممنون۲۲۰۵۲۸۹۱۰:۳۴:۳۸ ۱۴۰۰/۶/۲۸
اجداد هخامنشی و ساسانی ما رو توهم برتری به غرب نابود کرد جنگ هخامنشیان با یونان باعث مستعمره شدن ایران شد و جنگ ساسانیان و اشکانیان با روم باعث نابودی ایران و حمله اعراب شد چون ایران بی دفاع موند ولی روم سرجاش باقی ماند و وقتی سلاجقه به روم شرقی حمله کردند روم شرقی از اروپا و مغول ها کمک گرفت و مغول ها ایران رو نابود کردند
حسین رجایی۲۲۰۳۹۴۵۱۱:۰۱:۴۳ ۱۴۰۰/۶/۲۷
نظر لطف شماست متشکرم
ناشناس۲۲۰۴۱۰۰۱۲:۳۰:۵۵ ۱۴۰۰/۶/۲۷
تا زمانی که غرب دموکراسی دارد و چین و روسیه و هم پیمان هایشان از آن بی بهره اند، غرب پیروز است.
احمد۲۲۰۴۲۳۶۱۳:۴۰:۰۷ ۱۴۰۰/۶/۲۷
کدام دمکراسی را در غرب سراغ داری عزیزم؟
ناشناس۲۲۰۵۶۸۱۱۴:۴۶:۱۱ ۱۴۰۰/۶/۲۸
نظر شما این است که در روسیه و چین دمکراسی ازغرب بیشتر است ، حرفی نزنید که شلغم پخته هم بخندد . نگاهی به مسلمانان چین بیندازید
تو مخی۲۲۰۴۳۵۰۱۴:۴۸:۱۲ ۱۴۰۰/۶/۲۷
چی دمک چی چی،دمکراسی یکه کلمه بسیار زیبا برای گول زدن امثال تو ،دوست عزیز هست.باعث وبانی اصلی وبیشتر فجایع لنسانی امروز
احمد۲۲۰۴۴۶۳۱۶:۰۹:۲۲ ۱۴۰۰/۶/۲۷
اینکه میگن شعور چیز خوبیه برای اینطور مواقعه ، اولا ًدموکراسی فقط یک لغت روی کاغذ است و نظام سرمایه داری توسط کارتلها و صهیونیزم بین‌الملل اداره می شود،ثانیاً بر فرض که خوب هم باشد مربوط به غرب است و ربطی به شرق نداره،زیرا آنها میگویند آنچه مال ماست ،مال ماست و آنچه مال شماست ،قابل مذاکره برای تقسیم شدن است.
ناشناس۲۲۰۴۵۳۴۱۷:۰۱:۱۴ ۱۴۰۰/۶/۲۷
پس چرا این دمو کراسی نجاتشان نداده .
داریوش۲۲۰۴۵۷۷۱۷:۳۰:۲۲ ۱۴۰۰/۶/۲۷
کدوم دمکراسی تو غرب وجود داره اونجا هم مخالف خواست مقاماتش حرف بزنی چوب به سرت میزنن مگر جنگ ترامپ و کنگره رو ندیدی تاره اینا خودی بودن و هم پیاله
جابر۲۲۰۴۶۲۰۱۸:۰۵:۲۴ ۱۴۰۰/۶/۲۷
کدوم دمکراسی هنوزم که در چند دهه قبل زندگی میکنید
طاهره صالح۲۲۰۴۷۳۵۲۰:۲۱:۵۸ ۱۴۰۰/۶/۲۷
دموکراسی ادعایی شما در غرب،حکومت اقلیت ثروتمندان صهیونیست است براکثریت، ومردم چون برده در دستان زورمندان،خودفریبی بس است.
ناشناس۲۲۰۳۷۷۷۰۹:۱۳:۰۷ ۱۴۰۰/۶/۲۷
کشورهایی که با آمریکا دوست هستند همه از ثبات سیاسی و وضعیت اقتصاد قابل قبولی برخوردار هستند: عربستان، کویت، بحرین، امارات.....
ناشناس۲۲۰۳۸۱۳۰۹:۴۰:۵۸ ۱۴۰۰/۶/۲۷
وقتی می‌گویی همه نشان از یک...! در ضمن خیلی از کشورهایی که ثبات دارند و با آمریکا هم خوب هستند اول از همه مسئله داخلی خودشان را بین المللی نکردن و دوم هم این که اقتصادشان را سیاسی نکردن و ربطی هم به آمریکا و... ندارد
ناشناس۲۲۰۳۸۸۳۱۰:۱۶:۵۴ ۱۴۰۰/۶/۲۷
اقتصاد کشور ها ربطی به آمریکا نداره؟؟؟ کدوم کشور رو می شناسی که مرفه هستن و اقتصادشون ربطی به آمریکا نداره؟ محض اطلاع روسیه که اقتصادش وابستگی کمتری به آمریکا داره جزو کشور های مرفه محسوب نمی شه و مردمش چندان وضع مالی خوبی ندارن
ناشناس۲۲۰۴۱۶۸۱۳:۱۱:۱۵ ۱۴۰۰/۶/۲۷
حرف رو عوض نکن گفته شد در درون خواستند و عوض شدن و ربطی به آمریکا و روسیه و چین هم ندارد چون باعت می‌شود این کشورها بیایند همکاری
ناشناس۲۲۰۴۲۹۰۱۴:۰۴:۲۷ ۱۴۰۰/۶/۲۷
حالا نه این که آمریکا مرفه است!
ناشناس۲۲۰۴۷۲۹۲۰:۱۵:۱۳ ۱۴۰۰/۶/۲۷
حرف شما کاملا درسته ولی این رفاه و پیشرفت ظاهری همین کشورها در صورتی ادامه پیدا می کند که حکام این کشورها غلام حلقه بگوش آمریکا و غرب باشند و بدون اجازه آنها حق هیچ کاری را ندارند .اگر روزی یکی از حکام بخواهد بر خلاف میل و اراده اربابانش تصمیمی بگیرد مطمئنا یا به جنگ داخلی کشیده خواهند شد و یا سرنگونی و تحریم سرنوشت محتوم آنها خواهد بود .
ناشناس۲۲۰۵۱۴۳۰۸:۲۴:۵۰ ۱۴۰۰/۶/۲۸
الان ترکیه غلام حلقه به گوش آمریکاست؟ پس چرا هر وقت دلش بخواد میره سمت روسیه؟
محمد۲۲۰۳۹۵۱۱۱:۰۴:۰۵ ۱۴۰۰/۶/۲۷
برای کسی که عقل داشته باشد و حداقل یک چشم انداز 20ساله یا 50 ساله از آینده داشته باشد به آسانی قابل فهم است که عربستان و کویت و بحرین و... کشورهای موفق و پیشرفته و آینده داری نیستند. البته اگر نمی‌دانید عقل وچشم انداز و... چیست ببخشید، راحت باشید
ناشناس۲۲۰۴۲۰۷۱۳:۲۳:۴۷ ۱۴۰۰/۶/۲۷
اشتباه شما این است که وابستگی عربستان و امارات و ...را مثل سالهای قبل آنها می بینید. شما زیر ساختهایی که همین چند سال برای استحکام آینده خود بنا نهادند را نمی بینید. عربهای خلیج فارس از اعتماد مطلق شاه به آمریکا درس های زیادی آموختند آنها فهمیدند چگونه بدون پشت پا زدن به عقاید و فرهنگشان روابط سیاسی برقرار کنند . امروزه جوانان عرب تحصیل کرده هایی در معتبرترین دانشگاههای غربند‌که برای پناهندگی وماندگاری نرفته اند وآنقدر در سرزمین خودشان انگیزه حضور دارند که قطعا تجربه ودانش خود را به کشورشان وارد می کنند !! آنها با جاذبه های گردشگری نیاز و وابستگی مطلق به نفت را کنار گذاشتند. امارات امروز به عنوان بازار فروش جدیدترین وقوی ترین تکنولوژی ها آنچنان با منافع اکثر کشورهای صنعتی گره خورده که هرگز اجازه نا امن شدن امارات وبه خطر افتادن منافعشان را نمی دهند !! تورم در امارات وعربستان در حداقل ممکن است .
ناشناس۲۲۰۵۶۹۱۱۴:۵۱:۱۴ ۱۴۰۰/۶/۲۸
تورم در عربستان صفر است
ناشناس۲۲۰۶۱۹۱۲۱:۲۸:۳۶ ۱۴۰۰/۶/۲۸
نه داداش خیلی تواشتباهی ظاهرمطلب وباطنش خیلی فرق میکنه پول شون بالاست ولی قدرتهای عربی به جوانای کشورشان حق ازادی انتخابات نمیدن سرکوب شدید حکومت مورثی باز باید بری ازمردم اون منطقه بپرسی
امیر۲۲۰۳۹۷۲۱۱:۱۷:۰۱ ۱۴۰۰/۶/۲۷
انها زیر سلطه امریکا و نوکرش هستند و هر کاری دلش بخواد میکنه افغانستانم با امریکا خوب بود چی شد عراق هم همینطور کشورهای عربی که شما مثال میزنی باجها به جیب امریکا میریزند و گاو شیر ده هستند خودشون گفتن
ناشناس۲۲۰۴۰۴۲۱۲:۰۴:۴۰ ۱۴۰۰/۶/۲۷
ایران هم داره به روسیه و چین باج میده و در عوض هیچی هم گیرمون نمیاد! چین نفت ارزان از ایران می بره و پولش رو هم نمی ده و به جاش به ما کالا میده. روسیه هم که بابت تکنولوژی عقب مونده نیروگاه بوشهر تا حالا 9 میلیارد دلار از ما گرفته و هنوز نیروگاه رو به طور کامل تکمیل نکرده و..
هموطن۲۲۰۴۰۴۸۱۲:۰۹:۰۴ ۱۴۰۰/۶/۲۷
رابطه اقتصادی برای هر کشوری بسیار مفید است فکر کنم تو متوجه نیستی
محمد۲۲۰۴۶۷۳۱۹:۰۴:۱۵ ۱۴۰۰/۶/۲۷
بله کسی منکر اینکه اگه با غرب رابطه داشته باشیم وضع اقتصادی کشور خوب میشه نیست به شرط اینکه نوکر خوبی باشی تازه شاید ِ.
ناشناس۲۲۰۴۲۳۹۱۳:۴۱:۲۳ ۱۴۰۰/۶/۲۷
مهم تاثیری هست که آمریکا بر بینش مردم این کشورها گذاشته ! شما می بینید که بعد از بیست سال حضور آمریکا در افغانستان حتی طالبان هم متوجه شده با مردم ونسل امروز افغانستان نمی تواند به سبک وسیاق قبل رفتار و حکومت کند واین همان تاثیر آمریکاست ! ومطمئن باشید طالبان حتی اگر سقوط نکند آنقدر دستخوش خود تغییری می شود که دیگر طالبان نخواهد بود .
ناشناس۲۲۰۳۹۸۲۱۱:۲۳:۴۷ ۱۴۰۰/۶/۲۷
وقتی که آمریکا موبایل های بهترین شرکای اروپایی خود را اعم از خانم آنجلا مرکل و...آقای مکرون و...کنترل میکند، وقتی که بقول وزیر خارجه فرانسه از پشت به فرانسه خنجر میزد،او را دور میزند، قرار داد فروش زیر دریایی اتمی به میلغ 90 میلیارد دلاربه استرالیا را از چنگ او بیرون میاورد .شما انتظار دارد با دار و دسته گاوهای شیر ده ( آل سقوط.امارات منجمد عربی و...) چگونه رفتار کند. این کشورک ها شدیدا وابسته به آمریکا-صهیونیست ها در آینده نه چندان دور به سرونشت ننگین افرادی از قماش خو همچو( مبارک، قذافی، بن علی، سی سی،صدام ...اشرف غنی و..) دچار میشوند. خواهشا پز توخالی این حاکمان مزدور را برای ما نزنید !!؟؟
ناشناس۲۲۰۴۴۹۵۱۶:۲۱:۱۹ ۱۴۰۰/۶/۲۷
تمام این کسایی رو که اسم بردید ( بعنوان سردمدار کشورها ) همشون دیکتاتور بودن و نظام سیاسی هیچکدوم از این کشورها جمهوری و دموکراتیک نبود خیلی طبیعیه همچین سیستمی جایگاهی پیش مردمشون هم ندارن در نتیجه همچین نظامهای خیلی زود از هم میپاشن شما چرا ژاپن ، آلمان ، کره ، ترکیه ، فرانسه ، اسپانیا و .. رو مثال نمیزنید پس چرا نظام سیاسی اقتصادی اینها یهو فرو نمیپاشه و .. !!..
یوسف۲۲۰۴۶۵۳۱۸:۳۹:۴۸ ۱۴۰۰/۶/۲۷
احسنت
منا۲۲۰۴۰۰۰۱۱:۴۰:۱۰ ۱۴۰۰/۶/۲۷
اونا اینا را دارند اما فقط کافیه یه روزی دچار مشکل بشند بدونه شک رها میشند امریکا 20سال از افغانستان پول گرفت که در صورت لزوم ازش دفاع کنه زمانی که باید دفاع میکرد اون کشور را رها کرد کشورهایی که با امریکا متحدند اینا باید بدونند تا زمانی امریکا دوست شونه که همه چیز گل وبلبل همین که دچار مشکل شدند قطعا پشت شون را خالی میکنه حتی بهترین متحدانش هم اینا میدونند فقط تا زمانی کمک امریکا را دارند که در قدرت باشند اما ما ایرانی ایم اگه با کسی دست دوستی دادیم همه جوره پاش ایستادیم نمونه اش نابودی داعش در عراق وسوریه کمک نظامی به غزه ای که تا همین چند سال پیش سلاحی جز سنگ نداشت امروز با موشک تل اویو را میزن آخریش هم کمک سوختی به لبنان در اوج بحران سوخت
ناشناس۲۲۰۴۹۴۶۲۳:۵۱:۲۹ ۱۴۰۰/۶/۲۷
آره مثلا پشت فرانسه رو تو جنگ جهانی دوم خالی کرد و الان فرانسویا آلمانی زبان شدن
ناشناس۲۲۰۴۰۷۸۱۲:۲۵:۳۱ ۱۴۰۰/۶/۲۷
عربستان رفتی یا شنیدی یاد بگیرید هر چیزی دیدیفقیرش اگر سرتان از شبکه های بهایی بیرون بکشید حقیقت می فهمید قبول کنید مردم عربستان به گفته فرانسه هفتاد وپنج درصد زیر خط فقر هستند وخودم هم عربستان دیدم با ان مردم
ناشناس۲۲۰۵۱۴۸۰۸:۲۷:۱۰ ۱۴۰۰/۶/۲۸
البته خط فقر در عربستان با خط فقر در ایران خیلی فرق داره. در عربستان هر کی خودرو های ژاپنی و کره جنوبی سوار بشه فقیر محسوب میشه
...۲۲۰۴۱۲۳۱۲:۴۵:۰۰ ۱۴۰۰/۶/۲۷
عراق، افغانستان، سوریه، ونزوئلا. چرا اینها رو نمیگی؟!!!. تو که میگی همههههههه باید همرو هم بگی.
ناشناس۲۲۰۴۱۷۲۱۳:۱۳:۱۳ ۱۴۰۰/۶/۲۷
عربستان و امارات و قطر فقط روی کاغذ اقتصادشون خوبه ولی در عمل اختلاف طبقاتی زیادی دارن
ناشناس۲۲۰۴۳۲۵۱۴:۳۱:۲۰ ۱۴۰۰/۶/۲۷
متاسفانه نه در کاغد و نه در واقعیت اقتصادش خوب نیست
ناشناس۲۲۰۴۴۸۳۱۶:۱۶:۰۳ ۱۴۰۰/۶/۲۷
هرکه هرچی نوشت باور کنیم ببینید پس چرا بچه ها وسرمایه های بیشتر مسئولین کشور در همین غربه برای مردم میگید جنگ اقتصادی دولت ایران علیه مردم بدتر از تحریم غرب کمر مردمو شکونده این هم نوشتم از قول خودم نیست از خود مسوولینی که زمان انتخابات به مردم میگفتند حالا ببین دیگه همان دولت تدبیر وامیدی بود که کمر تحریم بر ملتش بست حالا رای تمام شد حالا قولی که داده بودند که رفع تحریم داخلی انجام بشه بدتر هم میشه با بنزین ۱۱هزار تومنی مردم فکر میکردند بنزین میشه ۱۰۰۰ تومن حالا مردم چی میشند
ناشناس۲۲۰۴۱۸۰۱۳:۱۵:۱۹ ۱۴۰۰/۶/۲۷
افغانستان و عراق ر چی؟ وضعیت اقتصادی ربطی به شرقی یا غربی بودن نداره
احمد۲۲۰۴۱۸۳۱۳:۱۶:۴۳ ۱۴۰۰/۶/۲۷
یه جوری ازشون تعریف میکنیم که انگار سقف تکنولوژی و صنعتند. اینها همه با پمپاژ نفت آدم حساب میشن. اینها بدون نفت هیچ پخی نیستند. گاو شیری هم تا زمانی که شیر داره با ارزشه. بدون شیر مساوی با قصابی. حیف که درون مدرسه به فرزندانمان خود تحقیری آموخته این و بس.
محمد۲۲۰۴۶۸۰۱۹:۰۸:۵۱ ۱۴۰۰/۶/۲۷
دمت گرم قربون آدم چیزفهم متاسفانه بعضی ها خودشونو به خواب نفهمی زدن
ناشناس۲۲۰۵۱۵۰۰۸:۲۹:۴۲ ۱۴۰۰/۶/۲۸
دانشمند جوان! عربها هیچ پخی نیستن؟ محض اطلاع امثال شما باید بدونید که اکثر کالاهای وارد شده به ایران از دبی و امارات میاد. پس ایران نیاز شدیدی به واردات از امارات داره و کشور امارات بابت این معامله سود بسیار کلانی می کنه
ناشناس۲۲۰۸۳۵۴۱۴:۳۳:۳۱ ۱۴۰۰/۶/۳۰
عمو برو ببین سرمایه گذاری کویت از فروش نفت چگونه ست
ناشناس۲۲۰۴۴۰۲۱۵:۲۲:۵۹ ۱۴۰۰/۶/۲۷
جوجه رو آخر پائیز می شمارن افغانستان.لیبی .عراق مصر و... ببین عبرت بگیر که به آمریکا و غرب نباید تکیه کرد اونها خودشان پوشالی هستند با یک پخ پوشاک می‌بندند چه برسه که بخوان از کسی دفاع کنند دلبستگانشان روزی به التماس می افتند
ناشناس۲۲۰۷۳۳۶۱۷:۱۰:۵۷ ۱۴۰۰/۶/۲۹
جوجه های شما رو الان داریم میشماریم دوست عزیز،فقر بیش از 70 درصد مردم،پراید به قیمت فورد،اختلاس های چند هزار میلیاردی،فساد سیاسی،تورم بالای 50 درصد و مسائلی که همه به آن واقفیم
امانی۲۲۰۴۴۵۴۱۶:۰۵:۴۳ ۱۴۰۰/۶/۲۷
سلام کشورهای. یاد شده خودشان وجودشان جد کثیف شأن یهودی عربی هستند با دست کثیف انگستان بوجود آمده دوم به موی بند هستند هر موقع شیطان بزرگ بخواد بعد یک بن علی پیوستفته نابود میشن هنوز وقت اش نشد یک روز می بینم بن سلطان با آن
محمد۲۲۰۴۵۲۲۱۶:۴۴:۳۶ ۱۴۰۰/۶/۲۷
نه نه این حرفت شوخی بود یا واقعا اصلا از این کشورها اطلاعی نداری ، در مورد بحرین اگه بری میتونم کمک کنم یه تور بحرین شناسی برات بذارن ، البته شاید نیاز نباشه چون تو خیابونای بحرین که ببینی مواطن های بحرین مرد های جوون عین کودکان کار ما سر چهارراها شیشه ماشین پاک میکنن متوجه میشی ، در مورد عربستان که فقط خانواده سلطنتی و ده پونزده درصد که باهاشون ارتباط و کسب و کار دارن شصت هفتاد درصد مردم عربستان مشکل اقتصادی دارن و حتی طبق آمار وزارت مالیه عربستان بیست درصد عربستانی ها از خودشون خونه ندارن و اجاره نشین هستن ، راستی اگه با ماشین تو مسیر مکه و مدینه سفر کنی با اینکه اماکن مهم مذهبی و حتی تاثیر زیادی رو اقتصاد عربستان دارن ولی اگه روستوران ها و پمپ بنزین های تو راهی دیدی حتما سر بزن چون اگه بری بعد از برگشت حتی دستشویی های بین راهی حالت بهم خورد.. ، بجای این همه به تبلیغات ایران انترناشنال اینها توجه‌کنین یکم در مورد کشور های منطقه مطالعه کنین بهتره
روشن ضمیر۲۲۰۴۷۲۸۲۰:۱۴:۲۱ ۱۴۰۰/۶/۲۷
البته ثبات زیر عنوان گاو شیرده و نوکر بی اختیار در حقیقت مرگ یک ملت است و خفت و خواری برای مردم و نسل های آینده ی این کشور ها . مجبورند خودشان را با ثبات نشان دهند و البته بی عار، اما در حسرت افتخار،
ناشناس۲۲۰۳۷۷۹۰۹:۱۵:۱۲ ۱۴۰۰/۶/۲۷
این حرفها در گوش غربگداها نمیره در نهایت خوش خیالی به سر میبرند و وقتی از خواب غفلت بیدار میشن که غرب پشتشون رو خالی کرده و سقوط کردن مانند مسافران هواپیمای امریکایی فرودگاه کابل!بی شک روزی عربستان هم وضعیت امروز افغانستان رو تجربه خواهد کرد
ناشناس۲۲۰۳۸۰۹۰۹:۳۸:۰۱ ۱۴۰۰/۶/۲۷
چرا راه دورتر برویم در همین کشور خودمان غرب زده ها 20 سال کشور را معطل آنها کردن و اقتصاد را له کردن
ناشناس۲۲۰۳۸۸۶۱۰:۱۹:۵۳ ۱۴۰۰/۶/۲۷
آقای شرق زده! محض اطلاع شما روسیه و چین طی 20 سال گذشته حتی یک دلار در ایران سرمایه گذاری نکردن. حتی به اندازه یک کارخونه کوچک تکنولوژی به ایران منتقل نکردن و هر چی فناوری در ایران هست از غرب اومده. چین فقط در صنایع نفت ایران سرمایه گذاری کرده تا بتونه بهتر نفت ایران رو ببره
ناشناس۲۲۰۴۱۶۲۱۳:۰۸:۴۳ ۱۴۰۰/۶/۲۷
اولا کسی شرق زده نیست دوم هم سرمایه گذار چین و روسیه در ایران نیامده؟ چی می‌زنید از این همه....!
ناشناس۲۲۰۴۵۴۷۱۷:۱۰:۳۹ ۱۴۰۰/۶/۲۷
شما نه تنها شرق زده هستید، بلکه با شوق فراوان در حال واگذاری کامل و تسلط کامل شرق برکشور ایران هستید.
ناشناس۲۲۰۴۴۰۶۱۵:۲۸:۵۴ ۱۴۰۰/۶/۲۷
ایران تحریم بوده فناوری ر بهو به لطف جوانان غیور ایرانی بدست آوردند نه از غرب خبیث
محمد۲۲۰۴۵۱۹۱۶:۳۶:۲۶ ۱۴۰۰/۶/۲۷
چون دولت های لیبرال ما اجازه نمیدادن چین بیاد سرمایه گذاری کنه ، حتی بارها در جواب چین و روسیه برای سرمایه گذاری ، جواب های سر بالا دادن که حتی به چین برخورد و علنا گفتن ایران نمیخواد با ما کار کنه
ناشناس۲۲۰۳۸۱۹۰۹:۴۲:۲۹ ۱۴۰۰/۶/۲۷
در موردمنجلاب عمیق تر تحت الحمایگی روس و چین و اعتماد به کمونیستها هم بنویسید
ناشناس۲۲۰۳۸۴۷۰۹:۵۶:۱۴ ۱۴۰۰/۶/۲۷
پس با این حساب خیلی کشورها هم با چین و روسیه رابطه دارند و دوست هم هستند باز وضع مملکتشان خوب است همانند اروپا یا خیلی از کشورهای اسیای شرقی!
ناشناس۲۲۰۴۱۳۳۱۲:۴۹:۳۴ ۱۴۰۰/۶/۲۷
نگفت رابطه گفت تحت الحمایگی
ناشناس۲۲۰۳۸۹۴۱۰:۲۵:۱۳ ۱۴۰۰/۶/۲۷
جهت اطلاع باید بگویم کمونیزم دیگر وجود خارجی ندارد و فقط باید در موزهای سیاسی تاریخ دنبالش گشت
ناشناس۲۲۰۴۰۳۲۱۲:۰۰:۳۳ ۱۴۰۰/۶/۲۷
چین، روسیه، کوبا، کره شمالی کمونیستی هستند ؟!
ناشناس۲۲۰۵۱۹۱۰۹:۰۷:۳۲ ۱۴۰۰/۶/۲۸
سلام : هر وابستگی وسلطه پذیری زشت ،قبیح وملت است ، از اعتراف ۵ کشور دارای حق وتو در سازمان ملل اکنون ایران جزو کشورهای تراز اول جهان ودر منطقه قدرت اول است ، با شرق وحضور در شانگهای عزت پذیری نیست،؟ آقای پوتین چند بار تکرار کرد حضور ایران به شانکهای قدرت وعزت می‌دهد، عزیزان ایران امروز ایران زمان پهلوی وقاجار نیست ، اکنون ایران در قامت یک قدرت بین المللی در سطح منطقه وجهان نقش ایفا میکند، غرب موساد ،سیاه ،انگلیس تلاش می‌کنند ما را همان ایران دوران طاغوت وضعیف جلوه دهند ،اعتماد به خود را از جوانان ما بگیرند
ناشناس۲۲۰۴۹۰۸۲۳:۱۸:۰۲ ۱۴۰۰/۶/۲۷
دانشمند، همین الان حزب حاکم چین تحت عنوان رسمی «کمونیست» داره اون کشور رو اداره میکنه
ناشناس۲۲۰۴۲۰۰۱۳:۲۰:۵۳ ۱۴۰۰/۶/۲۷
دشمنی ما با غرب نباید باعث وابستگی به شرق شود
ناشناس۲۲۰۴۲۷۵۱۳:۵۷:۴۴ ۱۴۰۰/۶/۲۷
دشمن از طرف ما نیست دشمنی آنها با ما هست امان از شست و شو شدگان مغزی
ناشناس۲۲۰۳۸۲۲۰۹:۴۳:۴۷ ۱۴۰۰/۶/۲۷
دوستی با امریکا و عربستان شرط لازم است! شرط کافی نیست. شرط لازم با شرط کافی تفاوت دارد .
ناشناس۲۲۰۳۸۹۰۱۰:۲۲:۴۲ ۱۴۰۰/۶/۲۷
قبلا میگفتن دوستی با آمریکا باعث پیشرفت میشه، الان عربستان هم اضافه شده، اینو کجا دلم بزارم!؟!؟!؟
ناشناس۲۲۰۴۰۹۴۱۲:۳۰:۰۵ ۱۴۰۰/۶/۲۷
اینکه با حفظ منافع ملی دو طرف با دیگران دوست باشیم و مبادلات دوستانه انجام بدهیم و اقتصاد منطقه را رونق بدهیم کجاش بده ؟ چرا فکر می کنید حتما باید یکی باشه که علیه او شعار بدیم و باهاش بجنگیم ؟؟
ناشناس۲۲۰۴۱۸۱۱۳:۱۵:۴۲ ۱۴۰۰/۶/۲۷
به نظرم اول باید حرف طرف‌مون رو درست متوجه بشیم بعد جواب بدیم!! اولا که کسی مخالف رابطه با دیگران نیست، اما به قول خود شما با حفظ منافع دو طرف، ولی تجربه نشون داده به قول دکتر ظریف آمریکاییها میگن هرچی من دارم مال خودمه هرچی تو داری قابل مذاکره‌ست دوما این دوستمون گفته رابطه با عربستان شرط لازم پیشرفته!!!!!!!!!! یعنی عربستان مثلا چی داره که باعث پیشرفت دیگران میشه یا مثلا ژاپن و مالزی و ترکیه و کره و آمریکا و آلمان و فرانسه و .... اگه با عربستان رابطه نداشتن پیشرفت نمی‌کردن!؟!؟ آخه آدم باید یه چیزی بگه که بگنجه!!! با لجبازی که کشور پیشرفت نمی‌کنه!!!!
ناشناس۲۲۰۴۴۹۲۱۶:۱۹:۵۴ ۱۴۰۰/۶/۲۷
نفت زیاد با امکان افزایش تولید . تنها کشوری که می توانست و می تواند و خواهد توانست کمبود نفت ایران در بازار را جبران کند تا قیمت نفت با وجود تحریم ایران افزایش نیابد عربستان سعودی است !
ناشناس۲۲۰۷۳۶۶۱۷:۲۷:۵۶ ۱۴۰۰/۶/۲۹
درست برعکس،پس از امضای برجام این ایران بود که هرگونه مراوده تجاری با آمریکا را ممنوع کرد و اصطلاح هر چی من دارم واسه خودم،هر چی تو داری واسه هر دوتامون را اجرا کرد.
ناشناس۲۲۰۳۹۰۲۱۰:۳۰:۰۰ ۱۴۰۰/۶/۲۷
آره عربستان پیشرفته‌ترین کشور منطقه است که در سالهای اخیر با پیشرفت در علوم نانو، هوا فضا، هسته‌ای، پزشکی و حتی صنایع نظامی، جهان رو حیرت زده کرده و از آخرین دستاورد اون هم ساخت واکسن بومی بوده، البته به دلیل رسانه‌های عرب زبان فراوانی که در سالهای اخیر بر ضد عربستان فعالیت میکنن فقط ضعفهای اون نشون داده شده، اما مردمش به لطف دموکراسی که در عربستان هست هنوز از حکومتشون حمایت میکنن و امیدوار هستن!!
ناشناس۲۲۰۴۰۵۷۱۲:۱۴:۱۹ ۱۴۰۰/۶/۲۷
دانشمند عزیز! چند دانشگاه عربستان جزو 500 دانشگاه برتر دنیا هستن به لطف بهترین اساتید دنیا و بالاترین امکانات و آزمایشگاه ها. در حالی که مهمترین دانشگاه ایران یعنی صنعتی شریف در رتبه 800 جهان است از نظر علمی!!! واکسن بومی تولید کردید؟ کدوم سازمان جهانی اونو تائید کرده؟ حتی یک مقاله درباره واکسن ایرانی جایی منتشر شده؟
ناشناس۲۲۰۴۱۵۱۱۳:۰۵:۱۱ ۱۴۰۰/۶/۲۷
چرا ناراحت شدی!؟ من که اینهمه از عربستان تعریف کردم!!!
ناشناس۲۲۰۴۱۶۴۱۳:۰۸:۵۵ ۱۴۰۰/۶/۲۷
چند دانشگاه عربستان جزو ۵۰۰ دانشگاه برتر جهان هستن!!!! اولا که اینا با پول نفت برتر شدن یا با تلاش علمی!؟!؟ دوما در این موارد اصطلاحا میگن: پس کو دنبه‌ش!؟
ناشناس۲۲۰۴۱۷۹۱۳:۱۵:۱۳ ۱۴۰۰/۶/۲۷
بعله و فقط نمی‌دانیم چرا عربستان رتبه علمی 50 دارد و ایران 15و یا عربستان می شود خریدار اجناس و ایران می شود سازنده!
ناشناس۲۲۰۵۱۶۷۰۸:۴۶:۴۴ ۱۴۰۰/۶/۲۸
کشوری که 9 میلیون نفر از مردمش تو صف کارت ملی هستن و بنده بعد 14 ماه هنوز کارت ملی ام نیومده رتبه 15 علمی دنیا است؟ ایران سازنده است؟ آها منظور پراید و پژو ای که 30 سال پیش از خط تولید کره جنوبی و فرانسه خارج شدن رو داریم تولید می کنیم؟ منظور از سازنده بودن چیه دقیقا؟
ناشناس۲۲۰۴۳۰۹۱۴:۲۰:۲۹ ۱۴۰۰/۶/۲۷
آهان مقاله واکسن باید باشه تا مغرضان باور کنند هرچند بعدا می روید رو کانال دیگر برای تخریب
ناشناس۲۲۰۵۱۶۹۰۸:۴۸:۲۱ ۱۴۰۰/۶/۲۸
آمریکا و انگلیس از روز اول تحقیقات برای ساخت واکسن شروع به انتشار مقالات علمی اقدامات و نتایج خود کردن تا دنیا مطلع بشه. اما از واکسن های ایرانی و چینی و روسی حتی یک برگ مقاله منتشر نشده!
ناشناس۲۲۰۳۹۹۶۱۱:۳۶:۲۹ ۱۴۰۰/۶/۲۷
رشته تون با ریاضی ارتباط داره ؟ ولی به هر حال درست میگین
ناشناس۲۲۰۴۲۲۲۱۳:۳۱:۵۲ ۱۴۰۰/۶/۲۷
ساخت واکسن کوسعود و کوسلمان، اون هم تحت بمباران شدید هواپیماهای یمنی رو به مردم صبور عربستان که تبریک میگم!!!
ناشناس۲۲۰۳۸۴۰۰۹:۵۲:۰۵ ۱۴۰۰/۶/۲۷
فقط نگاهی به کشورهای دوست روسیه در خاورمیانه بیندازید آقای رجایی. ایران، سوریه، طالبان، حزب الله لبنان. نقطه مشترک اینها ضد امریکا بودن هم هست. چه وضعیتی دارند اینها؟
ناشناس۲۲۰۴۲۰۶۱۳:۲۳:۴۱ ۱۴۰۰/۶/۲۷
وضعیتشون از عراق و افغانستان بهتره
دانیال۲۲۰۳۸۴۵۰۹:۵۵:۴۸ ۱۴۰۰/۶/۲۷
خدایی همش حرف حق . ولی ایران بدخواه زیاد داره کسی گوش نمیکنه .
ناشناس۲۲۰۳۹۹۴۱۱:۳۵:۳۳ ۱۴۰۰/۶/۲۷
چرا ایران این همه بد خواه داره و دیگر کشورها این همه بدخواه ندارند ؟؟
....۲۲۰۴۱۳۴۱۲:۵۰:۱۸ ۱۴۰۰/۶/۲۷
چون ایران از نظر موقعیت جغرافیایی در منطقه بسیار مهمی قرار داره و مهم تر از این برای اینکه ایران قبول نمیکنه گاو شیرده و نوکر باشه.
ناشناس۲۲۰۴۱۷۵۱۳:۱۳:۴۲ ۱۴۰۰/۶/۲۷
چون ایران آقای خودش است و سیستم نو در حکومترانی جهانی دارد پیاده می‌کند و به همین خاطر بر نمی تابند در ضمن برخی ها در داخل هم....!
ناشناس۲۲۰۴۵۵۴۱۷:۱۵:۰۵ ۱۴۰۰/۶/۲۷
خود مهم پنداري و خود بزرگ پنداري مشكل اصلي همه ما ايرانيها ست.
ناشناس۲۲۰۳۸۴۸۰۹:۵۶:۲۹ ۱۴۰۰/۶/۲۷
ایران که با اینها دشمن است مشکلات اقتصادی و فقر و گرسنگی و بی کاری ندارد!!!
ناشناس۲۲۰۳۸۹۶۱۰:۲۶:۴۸ ۱۴۰۰/۶/۲۷
امریکا همانطور که افغانستان را ژاپن کرد ایران را هم پیشرفته خواهد کرد بنابراین نمی دانم غربگدایان ساده لوح و بی اطلاع چرا بیدار نمی شوند یا خودشان را به خواب زده اند ؟
ناشناس۲۲۰۴۰۶۶۱۲:۲۰:۱۹ ۱۴۰۰/۶/۲۷
شما به غیر از غرب گزینه ای دیگری برای پیشرفت کشور سراغ دارید برادر ضد غرب؟ روسیه و چین تا حالا به کشوری کمک کردن برای پیشرفت؟ چین تا حالا تکنولوژی به کشوری منتقل کرده؟
۲۲۰۴۸۹۴۲۳:۰۱:۳۲ ۱۴۰۰/۶/۲۷
اولا بله کمک کردن اما حتی اگه بگیم نکردن لااقل مثل غربی ها به ما ضرر نزدن
ناشناس۲۲۰۴۱۴۱۱۲:۵۷:۰۸ ۱۴۰۰/۶/۲۷
برات متاسفم که استعدادهای طبیعی - اقلیمی کشور خودت نمی شناسی و با افغانستان مقایسه میکنی ! ای کاش حداقل با کره جنوبی - ژاپن - مالزی و سنگاپور مقایسه می کردی .
ناشناس۲۲۰۴۲۷۴۱۳:۵۶:۴۳ ۱۴۰۰/۶/۲۷
بزودی خواهی دید که نقش آمریکا در تحول نسل جوان افغان چگونه طالبان را به زانو در می آورد این یعنی قدرت ونفوذ !نه وجود نظامی در خاک یک کشور امروز مردم افغانستان باید درس هایی که آمریکا به آنها داد را پس بدهند .
ناشناس۲۲۰۴۹۰۴۲۳:۱۳:۲۹ ۱۴۰۰/۶/۲۷
ژاپن را که ژاپن کرد ؟حتما چین وروسیه
ناشناس۲۲۰۳۸۹۹۱۰:۲۸:۰۶ ۱۴۰۰/۶/۲۷
چرا سنگاپور کره جنوبی چک امارات آذربایجان کانادا استرالیا نیوزیلند رو نمیگین
دکتر سعید۲۲۰۳۹۸۰۱۱:۲۳:۳۰ ۱۴۰۰/۶/۲۷
خودتو گول نزن. تا حالا امارات یا آذربایجان نرفتی؟! ژاپن یا کره جنوبی یا استرالیا قبل از مطرح شدن آمریکا به عنوان ابرقدرت، قدرت های منطقه ای بودند. با تلاش و زحمت کشورشون رو ساختند، نه با آویزون شدن از آمریکا
ناشناس۲۲۰۴۰۷۶۱۲:۲۴:۵۸ ۱۴۰۰/۶/۲۷
ای کاش حداقل سواد تاریخی و سیاسی داشتید بعد نظر می دادید! ژاپن در سال 1945 به طور کامل خودشو در اختیار آمریکا گذاشت و هر چه داره از آمریکا داره. کره جنوبی و کره شمالی هم یک ملت بودن تا 70 سال قبل. کره شمالی رفت سمت چین و شوروی (روسیه) امروز دارن علف می خورن و کره جنوبی رفت سمت آمریکا امروز دنیا رو گرفته محصولات با کیفیتش و مردمش جزو ثروتمند ترین مردم دنیا هستن
تبریزی۲۲۰۴۴۱۵۱۵:۳۵:۵۴ ۱۴۰۰/۶/۲۷
البته که با تلاش و زحمت کشورشون رو ساختن. منتها اگه با امریکا رابطه خوبی نداشتن آمریکا مقابلشون اونقدر مانع ایجاد می کرد که الان هیچی نبودن جز چند کشور عقب مانده و فقیر در حد کره شمالی. در واقع ژاپن اگه به جای تسلیم شدن مقابل آمریکا به جنگ ادامه می داد الان شاید روی نقشه جغرافیا هم وجود نداشت. این کشورها واقعیات دنیا رو قبول کردن و فهمیدن نمی شه مقابل ابرقدرت های دنیا ایستاد بعد هم با تلاش و زحمت خودشون و ارتباط تجاری و علمی قوی با کشورهایی مثل آمریکا پیشرفت کردن.
ناشناس۲۲۰۴۹۴۳۲۳:۴۸:۱۴ ۱۴۰۰/۶/۲۷
همین چین و روسیه هم که الگوی آقایون شدن با آمریکا و اسرائیل رابطه اقتصادی دارن حتی وزیر خارجه روسیه چند وقت پیش ور دیدار با وزیر حارجه اسرائیل گفت که امنیت اسرائیل برای ما مهم است
علی۲۲۰۳۹۱۸۱۰:۴۱:۵۶ ۱۴۰۰/۶/۲۷
نگارنده عزیز باید بداند هیچ چیز کاملا خوب یا بد نیست ، امریکا فرشته نیست ولی شیطان هم نیست،
ناشناس۲۲۰۴۲۱۶۱۳:۲۶:۲۸ ۱۴۰۰/۶/۲۷
امریکا شیطان بزرگ است اگرچه این مخل رابطه اقتصادی نست اگه تحریما رو بردارن و قلدری نکنن
ناشناس۲۲۰۴۳۰۱۱۴:۱۳:۰۳ ۱۴۰۰/۶/۲۷
بگفته امام خمینی آمریکا شیطان بزرگ است و هست و خواهد ماند کمی هم بصیرت خوب است جناب جانم فدای کشورم ایران ((بخدا دو ساله بیکار هستم خیلی هم در فشار هستم خیلی))اما یک وجب خاک کشورم ایران همیشه سر بلند رو به تمام گنجینه‌های جهان نمیدم شما اگه ایرانی هستی ودر همینجا زندگی میکنی چجور میگی آمریکا شیطان نیست ..
سعید۲۲۰۴۴۳۸۱۵:۵۳:۲۷ ۱۴۰۰/۶/۲۷
امام خمینی یه چیزی گفت رفت یه نصیحتی کرد درست هم گفت حالا انتخاب با دولتمردان هست رابطه با آمریکا مساوی رذالت و عدم رابطه و وابستگی به مردم و ملت مساوی قدرت و صلابت میل با خودشون هست هر کدام راه را میخوان برن ولی نتیجه اش اینهایی هست که گفته شده
کریم۲۲۰۳۹۲۲۱۰:۴۶:۰۴ ۱۴۰۰/۶/۲۷
نگاه مغرضانه به غرب، ناشی از تمایل شدید به وابستگی به شرق است. نشان دهید کدامیک از کشورهایی که وابسته به شرق و بخصوص روسیه هستند، کشور موفقی بوده اند؟ 1- کوبا 2-کره شمالی 3- کشورهای شوروی سابق.( الان که از شوروی جداشده و برخی از آنها به سمت غرب متمایل شده اند، روبه پیشرفت هستند). کشور ویتنام بعد از حدود 30 سال جنگ با امریکا و فرانسه، بعد اتمام جنگ، سعی در ارتباط با امریکا داشت. چرا راه دور می روید، همین طالبان که بیش از 20 سال با امریکا رودررو جنگیده، در اولین مصاحبه ها، سخنگوی دولت طالبان از درخواست رابطه دیپلماتیک با امریکا سخن گفته. نتیجه: استدلال نویسنده اصلا منطقی و همه جانبه نبوده
ناشناس۲۲۰۴۱۹۱۱۳:۱۸:۳۱ ۱۴۰۰/۶/۲۷
آن وقتی دکی جون کشورهای دیگر همچون آرژانتین و مکزیک و مصر و افغانستان و... را نمی بینی که آمریکا حکم کد خدایی دارد و دارند درجا می زنند؟ عزیزم ربطی به شرق و غرب هم ندارد بلکه شما آویزون خودتان باشید حرف این نویسنده هم ته آن همین است
ناشناس۲۲۰۳۹۳۵۱۰:۵۴:۲۸ ۱۴۰۰/۶/۲۷
-- ميگم آقا احسان ، خيلي عجيبه ، در دنياي امروز برخي « رسانه ها » غول اند ... غول پيكرند حالا چه رسانه نوشتاري ، چه ديداري ... چه شنيداري ! ... مثلاً روزنامه اي در هند منتشر ميشه با تيراژي نزديك به چهار ميليون ... آساهي شيمبون در ژاپن منتشر ميشه بادتيراژ ٦ ميليون و ٦٠٠ هزار نسخه در روز ... و يا ايضاً روزنامه يوميوري شيمبون در ژاپن انتشار پيدا ميكنه با تيراژ ٩ ميليون ... ملتفتي آقا احسان ؟ ... ٩ ميليون ... و يا رسانه ديداري و شنيداري داريم كه خدا عالمه چه تعداد مخاطب دارند ... ميليونها ... رسانه داريم كه حتي سياستمداران بزرگ دنيا هم مخاطب آن ها هستند ، دوست دارند بدانند آن ها چه مي گويند ، چه تحليل مي كنند ، تفسير آن رسانه ها ، نقطه نظرات آنها براي رجال سياسي دنيا مهم است ، سرّ و رمز اين رسانه ها با اين همه مخا طب چيست ؟ باور بفرما روزنامه سراغ دارم كه با همين تعداد محدودي كه چاپ ميشه برگشت داده ميشه ... انظر شما چيه آقا احسان ؟ --- خب معلومه جعفر آقا ! آن رسانه ها كه غول اند آسمان و ريسمان به هم نمي بافند ، به درك و فهم مخاطبشان « رشد » مي دهند !! ... والسلام نامه تمام !!
ناشناس۲۲۰۳۹۴۹۱۱:۰۳:۰۷ ۱۴۰۰/۶/۲۷
به هر حال امريكا در دنياي امروز « كاسه زرين » است ، به اين كاسه مشت بزنيم ، لگد بزنيم مچاله اش بكنيم ، له و لورده اش هم بكنيم ، بازهم كاسه زرين است ! نه كه حالا بنده امريكا فيلم ... دوستدار امريكا هستم ... اصلاً ... حالا كه اين طور شد ثابت مي كنم : مرگ بر امريكا صد مرگ بر امريكا ... حتي هزار مرگ بر امريكا ... بلكه ده هزار مرگ بر امريكا ... اما اخوي جان امروز يك دنيا هست و يك غول به نام امريكا .. واقعيت اينه !!
Ss۲۲۰۳۹۶۶۱۱:۱۳:۳۴ ۱۴۰۰/۶/۲۷
لطفا از کشور های متحد ایران مثل سوریه ، یمن ، لبنان بگید تا ما هم بدونیم ... آمریکا اگر با ۲۰ کشور متحده ۱۵ تای اونا خوبن ولی ایران اگر با ۶ تا متحد یکی از یکی بدتر
ناشناس۲۲۰۴۰۴۶۱۲:۰۷:۳۱ ۱۴۰۰/۶/۲۷
بابا مگه متن رو نخوندی!؟ درمورد لبنان گفته، درمورد سوریه هم گفته، اتفاقا درمورد یمن هم گفته!!
ناشناس۲۲۰۴۱۴۴۱۲:۵۸:۵۳ ۱۴۰۰/۶/۲۷
اگر انشا الله زنده بمانیم خواهید دید که همون کشورهای خوبی که شما آنها را میشناسید از افغانستان بهتر نخواند بود تمام کشورهایی که با آمریکا دوستی دارند تاریخ مصرفشان تمام خواهد شد یکی همین افغانستان دومی همین عربستانکه همین الان با چشمان قشنگ خود میبینید که پاتروئیت ها را از اون کشور خارج کرد و میگوید خودتان باید بفکر خودتانباشید همین آمریکای ابر قدرت شماها نزدیک ۵ سال بیشتر با کمک چند کشور عربی با یک کشور فقیر مثل یمن وارد جنگ شده وهیچ غلطی نتوانسته بکنه فقط زن و بچه ها را میکشد و آخر سر هم با ظلت میخواهد از این کشور خارج شود در صورتی که قرار بر این بود که در عرض یک هفته یمن را تسلیم خود کنند عربستان که با چراغ سبز آمریکا وارد یمن شد چه آورده ای دارد بجز اینکه اون همه کشته داده واقتصاد خودش را هم به نابودی کشانده ودر باتلاق گیر افتاده به جمهوری اسلامی التماس میکند که شاید از این باتلاق نجات پیدا کند وتاریخ مصرف عربستان نیز از نظر آمریکا تمام شده است چون میبینید که برنامه یازده ستامبر را به پیش کشیده این بار میخواهد با جریمه کردن عربستان اورا به نابودی بکشاند این هست دوستی با آمریکا چرا چشم بسته نظر میدهید کمی وجدان را بکار بیندازید وبا این کارها کشور عزیز خودمان را بیخودی زیر سوال نبرید انسان میمیرد ولی ذلت نمی پذیرد ما شیعه علی هستیم ما ملت امام حسین هستیم باید آزاد مرد باشیم نباید زیر بار زور برویم
رضا خان۲۲۰۴۴۹۶۱۶:۲۱:۲۰ ۱۴۰۰/۶/۲۷
حدود صدوبیست سال آلسعود حکومت میکنه چه قبل ازانها وبعدازانها بودند همه رفتند ولی خودشون مندن بامتحدینشون مطمئن باش دیگران میرند وآنها بازهم میمانند بااین چیزادلمون خوش نکنیم ..آنها بلدند
ناشناس۲۲۰۳۹۷۷۱۱:۲۱:۰۶ ۱۴۰۰/۶/۲۷
آفرین. "کرامت" شاه کلید تعامل با دوستان است.
ناشناس۲۲۰۳۹۷۸۱۱:۲۱:۵۱ ۱۴۰۰/۶/۲۷
لطفا در مورد منجلاب واکسیناسیون واکسنهایی که توی غرب هم صدای پزشکان ازاد و غیر وابسته به سازمان جهانی بهداشت دراومده و داره تو کل دنیا مخصوصا کشورمون قربانی میده بنویسید. همه اینجا سکوت کردن بایکوت کامل رسانه ای مگه میشه؟؟!!
سید۲۲۰۴۰۱۱۱۱:۴۷:۴۷ ۱۴۰۰/۶/۲۷
شما دوست نداری واکسن نزن
سعید۲۲۰۳۹۸۴۱۱:۲۷:۰۸ ۱۴۰۰/۶/۲۷
ان دوستی که مگد دوستی با امریکا ثبات سیاسی می آورد اینکه ثبات سیاسی و اقتصادی یا باید پول و ثروتت بدی بهشون یا اینکه انقدر در این مملکت از لحاظ اقتصادی قوی بشی که با هات کنار بیانند و بپذیرنند ان که ثروتشش میدد مثل عربستان و.... یک روزی که پشت به امریکا کندد از ریاست برداشته میشود
علی افتخاری۲۲۰۳۹۹۰۱۱:۳۲:۲۶ ۱۴۰۰/۶/۲۷
سلام،واقعاهم همینطورهست،مامرگ رابهترازذلت وخواری میدانیم،مردم عربستان راهمه میدانندتشبیه به گاوشیرده کرداماجرات دارد به یک ایرانی همچنین بی احترامی شودایرانی یعنی غیرت،وطن پرست،
ناشناس۲۲۰۴۰۸۶۱۲:۲۷:۴۷ ۱۴۰۰/۶/۲۷
اخوی! پاسپورت ایرانی جزو بی ارزش ترین پاسپورت های دنیاست. بردار متوهم که فکر می کنی ایرانی ها خیلی عزت دارن. همین سفارت های خارجی تو تهران برو ببین با ایرانی ها چه رفتاری دارن. همون سفارت چین برو ببین موقع ویزا دادن به ایرانی ها چه رفتاری با ایرانی ها داره
ناشناس۲۲۰۴۱۹۸۱۳:۲۰:۰۲ ۱۴۰۰/۶/۲۷
بی ارزش ترین!!! در ضمن دنبال این چیزها نبودین وقتی امنیتی نگاه می شود در ایران
ناشناس۲۲۰۴۲۳۴۱۳:۴۰:۰۰ ۱۴۰۰/۶/۲۷
یادش به خیر!!!! یه نفر قرار بود با تعامل با دنیا عزت رو به پاسپورت ایران برگردونه، البته ۸سال هم از پشت میزش بصورت ویدئو کنفرانس هر کاری تونست کرد اما یه عده موشک پران به خاطر حفظ امنیت کشور اجازه ندادن!!! البته نمیدونم برای ما که سال تا سال از کشور خارج نمی‌شیم امنیت مهمتره یا پاسپورت!!!!!!
نوید۲۲۰۴۴۴۷۱۶:۰۰:۲۱ ۱۴۰۰/۶/۲۷
شما سقف آرزوهات تو خوش گذرونی و رفتن به این کشور و اون کشور هست یعنی تو خوشی ها خودتو گم کردی واقعیت زندگی رو نمی بینی یعنی اگه ما پاسپورتمون ارزش پیدا بکنه دیگه یه کشور پیشرفته میشیم پس معلومه شما بود و نبودت برای کشور فرقی نمی کنه یا آزاد هستی
ایران من۲۲۰۳۹۹۱۱۱:۳۲:۴۴ ۱۴۰۰/۶/۲۷
تاریخ نشان داده هر کشوری که با آمریکا مذاکره کرده نابود شده آمریکا خیر از این برای رقیبانش نمی‌خواد ببینید بر سر لیبی چه آمد اول لیبی رو تحریم کردن بعد از اینکه لیبی با آمریکا کنار آمد سرنگون کردن همون کشور انگلیس که با لیبی اتحاد نظامی بسته بود بهش حمله کردن الان لیبی دست چند گروهک تروریست هستش تاریخ نشان داده آمریکا غرب آسیا رو میخواد کلنگی کنه تا سلاح خودشون رو بفروشند
ناشناس۲۲۰۳۹۹۲۱۱:۳۳:۴۱ ۱۴۰۰/۶/۲۷
سلام تا فساد پیشرفته در کشورهای اسلامی بخصوص ایران باشه مردم رنگ ارامش رونمی بینن هیچ انگیزه واقعی برای مبارزه بارانت وفساد دیده نمیشه پس دشمن ما فسا د هست کشورهایی که راه فساد روبستند الان موفقند
یکی مثل خودت(ایرانی)۲۲۰۳۹۹۸۱۱:۳۷:۲۴ ۱۴۰۰/۶/۲۷
میشه در مورد همین همسایه موفق که امان ایران رو بریده؛ ترکیه هم بگی که با دشمنی با آمریکا اینجوری شده؟ خوب سوریه هم متحد کامل ایران و روسیه بود چرا پرپر شد؟
ناشناس۲۲۰۴۲۰۱۱۳:۲۱:۱۱ ۱۴۰۰/۶/۲۷
خودت فهمیدی چی گفتی؟
ایران۲۲۰۴۰۰۳۱۱:۴۱:۴۱ ۱۴۰۰/۶/۲۷
تاریخ نشان داده هر کی با آمریکا مذاکره کرده نابود شده کشور لیبی تحریم آمریکا و غرب بود بعد از اینکه با آمریکا و غرب مذاکره کرد همون کشور انگلیس که با لیبی مذاکره کرد بهش حمله نظامی کرد آخر سر آمریکا انگلیس بهش حمله کردن آمریکا هیچوقت آمریکا بعد از اینکه نقشه شون عملی کردن اون کشور کلنگی میکنن آمریکا هر هشت سال یک بار یک کشور که از لحاظ نظامی ضعیف باشه کلنگی می‌کنه تا ماشین سرمایه‌داری فروش سلاح شون بفروشند
ناشناس۲۲۰۴۰۰۴۱۱:۴۲:۱۴ ۱۴۰۰/۶/۲۷
نه شرق گدایی خوبه نه غرب گدایی
ایرانی۲۲۰۴۰۰۸۱۱:۴۵:۰۹ ۱۴۰۰/۶/۲۷
چراکشور افغانستان ولیبی وعراق ولبنان ونمیگی ؟عربستان کجاش اقتصادش خوبه؟ بروتوشهر هاشونو ببین نه توکاخ سعودی رو درضمن اقتصادی که سی هزار زن وکودک رو باسلاح امریکا بکشی وهمسایه ومسلمانان را ازبین ببری چه اقتصادی است
ناشناس۲۲۰۴۲۴۶۱۳:۴۴:۰۷ ۱۴۰۰/۶/۲۷
این کشورهایی که گفتی هیچ کدوم در حد ایران نیستن!!!!!!!
ناشناس۲۲۰۴۰۰۹۱۱:۴۶:۴۰ ۱۴۰۰/۶/۲۷
همش کره جنوبی را مثال میزنن. این کشور چیزی نداره که آمریکا بدزده فقط همین که گوش بفرمان آمریکا و اروپا باشه برای آمریکا کافیه . وقتی آمریکا دستور داد پول ایران را نده تونست مستقل تصمیم بگیره و آبروی اقتصادشو نبره .کشوری که اینقدر گوش به فرمانه چه استقلال و آزادی داره که کعبه آمال و آرزوهاتون شده. اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید گول اقتصاد امارات را نخورید یعنی اگر آمریکا بخواد یه روزه با خاک ویران میشه امارات کشوری مستعمره ست مثل استرالیا و کانادا فقط شکل استعمارش عوض شده و آرایش آزادی دارن
ناشناس۲۲۰۵۸۶۲۱۶:۵۴:۴۶ ۱۴۰۰/۶/۲۸
عراق چرا پول برق و گاز ما رو نمیده؟
ناشناس۲۲۰۴۰۶۵۱۲:۱۹:۵۱ ۱۴۰۰/۶/۲۷
آقایانی که آویزان غرب هستند بخدا ما همه در این کشور زندگی میکنیم ما هم دوست داریم از این بحران خارج شویم و زندگی خوبی داشته باشیم ولی با التماس کردن به دیگر کشورها این چیزها میسر نخواهد شد هیچ کشوری دوست ندارد کشور دیگری قدرتمند تر از اون ظاهر شود مگرمابا آمریکا در برجام به تفاهم نرسیده بودیم پس چی شد چرا به عهد خود پایبند نماند این همه فشار میاورید جمهوری اسلامی باید برجام را بپذیرد کمی باید وجدان داشته باشند کشور عزیز خودمان را زیر سوال نبرند مگر ما از برجام خارج شدیم که دوباره به برجام برگردیم این آمریکا بود که بدعهدی کرد و کشورما را اینهمه دوچار خسارت کرد ما عوض اینکه از کشورخودمان دفاع کنیم داریم از دشمن دفاع میکنیم آمریکا تا روزی که جمهوری اسلامی ویا هر کشوری که باشد بخواهد دنبال استقلال باشد این دشمنیها را خواهد کرد چون آمریکا منافع خود در تمام دنیا را به خطر نخواهد انداخت ما باید منافع کشورمان که از کشوری که تامین میشود وبا احترام به ملت ما نگاه میکند به اون کشور نزدیک شویم و حتی بهر کشوری هم که نزدیک میشویم باید استقلال خود را حفظ کرامت وعزت خود را زیر سوال نبریم حالا کشورهای غربی باشد یا شرقی
ناشناس۲۲۰۴۰۷۱۱۲:۲۳:۰۴ ۱۴۰۰/۶/۲۷
به نظر من برخوردهای متعصبانه با پدیده ها نظیر همین برخوردی که با واکسن شد به ضرر ما است غرب و شرق را باید باهاشون رابطه داشت و از این روابط سود دو طرفه برد هم غرب خوبه هم شرق
آیت۲۲۰۴۰۸۰۱۲:۲۶:۰۳ ۱۴۰۰/۶/۲۷
چرا اینایی که طرفداری از غرب میکنن ناشناسن ؟
علی۲۲۰۴۷۱۲۱۹:۵۲:۴۷ ۱۴۰۰/۶/۲۷
برای اینکه اگه اسم بنویسن یک نفر باید ۱۰ اسم بنویسه بعدا یادش می ره حالا باید کدوم باشه
ناشناس۲۲۰۴۰۸۱۱۲:۲۶:۳۲ ۱۴۰۰/۶/۲۷
اگه غرب واقعا بده پس چرا بچه هاتون میفرستید اونجا.چرا میرید اونجا معالجه میشید.
ناشناس۲۲۰۴۲۴۴۱۳:۴۳:۴۶ ۱۴۰۰/۶/۲۷
اتفاقا بدی غرب اینه که برای حفظ قدرتش به دیگران اجازه پیشرفت نمیده!!! وگرنه برای معالجه نیازی به غرب نبود!! دوما تفکر غربی بده نه علمش!!
ناشناس۲۲۰۴۴۸۹۱۶:۱۷:۴۷ ۱۴۰۰/۶/۲۷
موافقم دقيقا مثل اسلام كه خودش خوب هست ولي ايراد از مسلمانان هست.
محمدرضا بهرامی۲۲۰۴۰۹۷۱۲:۳۰:۲۸ ۱۴۰۰/۶/۲۷
اول متاسف هستم برای آنهایی که همواره انتظار دارند قدرتی بالاتر برای کشوری مفت کار کند ، این فعل نامبارک نامش استعمار است و ایران دیگر هرگز اجازه چنین نخواهد داد دوم اینکه آندسته افرادی که گمان دارند آمریکا افغانستان را کره کند ؟! یا ،،،
ناشناس۲۲۰۴۱۱۲۱۲:۳۴:۱۹ ۱۴۰۰/۶/۲۷
عزیزانی که شیفته آمریکا هستند نمی خواهد زیاد به دور بنگرید اگر چشم بینا و بصیرت داشته باشید به کشور همسایه افغانستان یک نگاهی بیندازید این کشور همسایه ۲۰ سال تمام با آمریکا هم پیاله بودند بعد از ۲۰ سال ببینید به چه روزی افتاده اند مگر طالبان بدون چراغ سبز آمریکا میتوانست در عرض یک هفته کل کشور را فتح کند پس ۳۰۰۰۰۰ نفر نیروهای آموزش دیده چرا حتی یک ساعت از شهرها دفاع نکردند چون آمریکا کاری کرد که همه را غافلگیر کرد به جز فرار وتسلیم نتوانستند کاری انجام بدهند چرا؟ چون تاریخ مصرف افغانستان از نظر آمریکا تمام شده بود آمریکا هر کشوری که منافع او را بر آورده نکند نمی گذارد مردم اون کشور آب خوشی از گلویش پایین برود پس ما ملت ایران هر چند که مشکلات داریم اما نباید به زیر بار زیاده خواهی دشمن برویم اگر مقاومت نشان دهیم دشمن مجبور است با ما کنار بیاید این همه ضعف از خودمان نباید نشان دهیم
ناشناس۲۲۰۴۱۱۶۱۲:۳۹:۲۸ ۱۴۰۰/۶/۲۷
عربستان که تکلیفش معلوم است.اما شما اینقدر غربگرا غربگرا نکنید. همین تصویر بالا دختران بی حجابی است که کاملا سبک زندگی غربی دارند ولی برای پیشرفت کشورشان تلاش می کنند. همین دختران الان اگر در ایران بودند در ادبیات شما لیبرال محسوب می شدند.
عمران۲۲۰۴۱۲۱۱۲:۴۱:۵۳ ۱۴۰۰/۶/۲۷
آقای رجایی ای کاش با عدد و رقم و سند و مدرک استدلال میکردید. اینکه به صورت کلی بگویید مناطق تحت کنترل متحدین عربستان «وضعیت بدتری» دارند مشخص نیست بر پایه ی چه آمار و سندی است…
...۲۲۰۴۱۲۸۱۲:۴۷:۱۳ ۱۴۰۰/۶/۲۷
ایران باید کلا آمریکا و اروپا رو ول کنه. فقط باید به داخل کشور بچسبه و داخل کشور رو قدرتمند کنه و وابسته نباشه. در این میان یک نیم نگاهی هم به کشورهای شرقی داشته باشه.
ناشناس۲۲۰۴۱۳۱۱۲:۴۸:۵۶ ۱۴۰۰/۶/۲۷
چرا افغانستان را با ژاپن و کره مقایسه می کنی افغانستان دهه هاست همین جوریه قرن ها همین جوری خواهد ماند
یاسوج۲۲۰۴۱۵۰۱۳:۰۵:۱۰ ۱۴۰۰/۶/۲۷
همین منجلاب که بچه های مسولین همگی تابعیتش رو گرفتن منظورتونه؟؟؟؟؟
ناشناس۲۲۰۴۱۶۱۱۳:۰۸:۳۱ ۱۴۰۰/۶/۲۷
آیا اوضاع یمنی های تحت حمایت ایران بهتر از یمنی های تحت حمایت عربستان هست؟؟
سعید۲۲۰۴۲۱۰۱۳:۲۴:۲۰ ۱۴۰۰/۶/۲۷
تمام کاربرانی که از وضع سیاسی واقتصادی وتمام سیاست‌های کلان کشور اعم از داخلی و خارجی راضی هستند مطمئنم از این وضع زینفعد.شما بگوید کشورمان با کدام کشوری که دمکراسی واقتصاد خوبی دارد رابطه حسنه دارد .چرا سیاست کشور شرقی شده چرا با کشورهای تک حزبی مثل چین روسیه کره شمالی کوبا وکشورهای که کمونیستندوهیچ دینی ندارند رابطه خوبی دارد در عوض با هیچ کشوری که دمکراسی ویکی از ادیان سماوی دارند رابطه نداریم چرا دنبال دیکتاتورها وبی دین ها ..
ناشناس۲۲۰۴۲۲۰۱۳:۲۹:۳۳ ۱۴۰۰/۶/۲۷
میزان رای مردم است رفراندم کنیم ببینیم مردم امریکا را ترجیح میدهند یا چین و روسیه را
ناشناس۲۲۰۴۳۳۹۱۴:۳۹:۳۵ ۱۴۰۰/۶/۲۷
کی گفته میزان رای ملت هست کجای دین و قرآن گفته میزان ما حداکثر جمعیت هست اگه اینطور باشه شیطان از همه طرفدارانش بیشتره برید یه فکری بکنید تمام عمر به اشتباه رفتید
ناشناس۲۲۰۴۴۳۵۱۵:۴۹:۵۶ ۱۴۰۰/۶/۲۷
مگر امام نگفت: میزان رای ملت است.
ناشناس۲۲۰۴۴۴۶۱۵:۵۹:۲۵ ۱۴۰۰/۶/۲۷
چرا باید مردم یکی رو انتخاب کنن!؟ مگه ژاپن، کره، ترکیه، مالزی یا حتی عربستان فقط با یکی رابطه دارن!؟
عزت الله۲۲۰۴۲۷۸۱۳:۵۸:۲۴ ۱۴۰۰/۶/۲۷
همش نوکر .یکی درقالب دوستی با غرب ودیگری در دشمنی !!!!
ناشناس۲۲۰۴۳۱۸۱۴:۲۴:۵۴ ۱۴۰۰/۶/۲۷
بله عدم مذاکره و حل مسایلمون با امریکا خیلی منفعت برامون داره صدمیلیارد در فروش نفتمون در امد هامون را از دست دادیم بازار فروش قطعه سازیمون را برزیل تسخیر کرد مراودات بانکی مون را نیز به کلی قفل شد دلارهم بالای بیست و هفت هزار تومان گردید و فقر و فلاکت وتورم هم اقتصاد مملکت را داره فلج می کن حالا شما هی شعار بدید
کرمانشاهی۲۲۰۴۳۳۳۱۴:۳۵:۱۳ ۱۴۰۰/۶/۲۷
خداوند را شاکریم که این چند روز دنیا را در ایران سپری کردیم و معنای غیرت و ناموس را آموختیم ، در برابر آمریکا نوکری نکردیم و یاور مظلومان جهان بودیم ، حق شناس خون شهیدان وطنمان بودیم و تعهدمان نسبت به انقلابیان را محترم داشتیم و امید همه ستمدیدگان جهان هستیم . با غیرت جوانان کشورمان آمریکا و اسرائیل را به سزای اعمالشان می‌رسانیم و نوکران آنها را پشیمان میکنیم ، در این راه از همکاری با روسیه و چین هم استقبال میکنیم ، تا کور شوند دشمنان داخلی و خارجی ایران .
ناشناس۲۲۰۴۳۵۱۱۴:۴۹:۲۶ ۱۴۰۰/۶/۲۷
در اینکه متولیان امروز آمریکا یکی از بی کفایت ترین آنها در طول تاریخ آن کشورند تردیدی نیست و در اینکه اتحاد مبتنی بر باور، سرمایه اجتماعی بزرگی است حرفی نیست. اما روابط بین الملل بر اساس دوستی و دشمنی نیست بر اساس منافع است. در بین متحدان آمریکا کشورهای مرفه نیز هستند و در مقابل آمریکا کشور های بدبخت هم هستند. از طرفی کشور های به ظاهر دوست ما مجانی دوست ما نشدند و هزینه آنرا ملت ما پرداخت میکنند اما مردم کشور های دیگر هزینه هایشان را از کشورهای دیگر میگیرند. هدف باید قدرت ملی مبتنی بر اقتصاد پایدار باشه وگرنه دوست و دشمن بی معنیه.
بشناس۲۲۰۴۳۵۷۱۴:۵۶:۱۲ ۱۴۰۰/۶/۲۷
واکسن های عربستان همان واکسن فایزر امریکاست عربستان دانشگاه قابل تکیه ملی ندارد. ولی تربیت تروریست وهابی با دلارنفتی چرا.کشوری که مردم بی نوای یمن را باخلبان های قرضی بمباران می کند نمی تواند باایران مقایسه شود.البته عربستان باشوهرش عربستان است وجدا از شوهرش هیچ چیز نیست
كاوه۲۲۰۴۳۹۰۱۵:۱۹:۰۰ ۱۴۰۰/۶/۲۷
اولا" بايد مشخص شود هدف عربستان و آمريكا از تحريم كردن سوريه و لبنان و يمن چيست ؟ چه كساني مسبب جنگ و خون ريزي شدند ؟ وقتي همه چيز مشخص شد آنوقت بايد تصميم كرفت .
علیرضا نیکرو۲۲۰۴۴۱۳۱۵:۳۴:۲۰ ۱۴۰۰/۶/۲۷
میشه نه نوکر آمریکا و اسرائیل بود و نه دشمن شان
ناشناس۲۲۰۴۴۹۱۱۶:۱۹:۳۲ ۱۴۰۰/۶/۲۷
تحلیل کاملا درسته. اگه فکر میکنی اشتباست، معیارها و زاویه دیدت اشتباست. بیشتر یه عقل و شرع رجوع کن.
آرمان۲۲۰۴۵۱۵۱۶:۳۱:۴۳ ۱۴۰۰/۶/۲۷
.. ما نمیگیم با آمریکا دوست بشیم ولی دلیلی هم برای دشمنی وجود نداره ، ایران همیشه آغازگر تنش با دیگران ازجمله آمریکا و همسایه ها بوده ، ..اگر روابط ما با دنیا خصمانه نبود الان به قدری پیشرفت میکردیم که قدرت جهانی شده بودیم
ناشناس۲۲۰۴۵۱۶۱۶:۳۴:۰۳ ۱۴۰۰/۶/۲۷
والا ما شعار نه شرقی و نه غربی داشتیم ولی متاسفانه ..
ناشناس۲۲۰۴۵۲۵۱۶:۴۹:۲۰ ۱۴۰۰/۶/۲۷
اقاي رجايي .. بيشتر شعار ميدهد. حرف ايشان اين هست كه دخالت ايران مفيدتر از دخالت امريكا براي آن كشورها هست. اين حرفها زياد قابل سنجش و وزن كردن نيست. با اين حال مثلا دخالت امريكا در كره جنوبي براي كره جنوبي بد بوده؟ برويد به نمودار رشد اقتصادي كره جنوبي نگاه كنيد؟ ايا چين بدون امريكا رشد كرده؟ دخالت ايران براي لبنان خوب بوده؟ خوب بيشتر مردم لبنان موافق نيستند. در ضمن گفتن اينكه عربستان گاو شير ده امريكا هست اين هم درست نيست. اتفاقا عربستان بيشتر از امريكا سوءاستفاده كرده. عربستان كشور جعلي تازه تاسيس و ضعيف بود ولي الان به مراتب قويتر شده. اقتصادش ٢ برابر ايران با اون همه قدمت هست. در زمان ساسانيان عربها از پول ساساني استفاده ميكردند اصلا سيستم اقتصادي نداشتند. ولي ما درجا زده ايم.
ناشناس۲۲۰۴۵۳۹۱۷:۰۴:۱۶ ۱۴۰۰/۶/۲۷
اگر آمریکا دشمن چرا واحد پول کشور دشمن در ایران اینقدر ارزش داره و خیلی ها برای بدست آوردن آن ساعتها در صف می ایستند از بانک مرکزی تا گاو صندق خیلی از ایرانی ها پر پول کشور دشمن است و می‌رویم توی خیابان شعار مرگ بر آمریکا سر می‌دهیم و اگر فکر می‌کنید دلار یک واحد جهانی است و نمی‌توان بدون دلار در دنیا تجارت کرد در این صورت جواب خود را در مورد ارتباط با غرب و آمریکا را داد ه اید
ناشناس۲۲۰۴۶۲۶۱۸:۰۹:۵۹ ۱۴۰۰/۶/۲۷
ما باید دنیار و درنوردیم واسه آسایش و رفاه و امنیت کشور و مردم خودمون، هر جا گاو دیدیم باید بدوشیمش برای سیری مردممون، مردم رو به زور بهشت نبریم، یک عده دارن جیب مارو میزنن واسه راحتی وخوشامددیگران، اگر فقط و فقط و فقط به فرمایش سعدی عمل کنیم اینجا بهشت میشه:: «آسایش دوگیتی تفسیراین دوحرف است»«بادوستان مروت و با دشمنان مدارا»
ناشناس۲۲۰۴۶۴۴۱۸:۲۶:۲۷ ۱۴۰۰/۶/۲۷
در ماهیت تفاوتی در نوکری شرق و غرب نیست که با شمردن خباثت های یک طرف به آغوش دیگری پناه برد
ایرانی۲۲۰۴۷۶۱۲۱:۰۴:۴۴ ۱۴۰۰/۶/۲۷
تکلیف سعودی ها معلومه چندسال درعجبم از رفتارچندش آور وحمق عمیق محمد مرسی این مردک بیکباره آمد وبارفتارزننده اش نسبت به ایران وجریان مقاومت مثل ببرکاغذی باورش شده بود تواین دنیا رقمی شده خداهم زدپس کله اش که مردباشه البته خدادوستش داشت همون اول کار ناکارش کرد خودشو بیشتر توضلالت نیاندازد تکلیف پدرخوانده های داعش وطالبان درالازهرهم یکسره شد اینهمه ادعا و جریان سازی سیاسی در تاریخ معاصرمصرخصوصا آثاری ازشون نموند جز راه ترور و مسلمان کشی که باب کردند وشری شد باقی وماندگارکه دامنشان را رهانمیکند
ناشناس۲۲۰۴۸۲۸۲۲:۰۳:۱۵ ۱۴۰۰/۶/۲۷
دشمنی افراطی با امریکا سبب اعتماد های بیش از حد به روسیه و چین در ایران شده امریکا چین و روسیه مهره های شطرنج در بازی سیاست هستند نه دوست و دشمن ما وقتی که ما خود را از بازی با مهره ی قدرتمند آمریکا در بازی سیاست محروم کردیم لاجرم تاکتیکهامون هم در بازی گرفتن از مهره های چین و روسیه محدود میشه.
ناشناس۲۲۰۵۲۴۲۱۰:۰۲:۲۴ ۱۴۰۰/۶/۲۸
چجوری مهره قدرتمند
ناشناس۲۲۰۵۳۱۶۱۱:۰۰:۰۷ ۱۴۰۰/۶/۲۸
قدرتهای کمونیستی هم از کشور ما به عنوان مهره استفاده کردن .نتیجه اش را همه مردم با گوشت واستخوانشون دارن حس میکنند اول باید بازی بلد بود بعد از مهرهای بزرگ استفاده کرد
رازی۲۲۰۴۹۰۳۲۳:۱۲:۵۸ ۱۴۰۰/۶/۲۷
ماتو کشور ایران زندگی می‌کنیم ودوست داریم ازفقر نجات پیدا کنیم وکشورمون پیشرفت کنه یه سیاست مدار خوب اونیه که با همه کشورا دوستانه برخورد کنه وبه فکرمر دمش باشه
امیدوار۲۲۰۴۹۷۶۰۰:۴۰:۵۴ ۱۴۰۰/۶/۲۸
عقب ماندگی سیاسی تا چه حد! بعد از این همه سال هنوز نفهمیدین آمریکا دشمن ایرانه و از دشمن انتظار یاری نمیشه داشت متاسفم براتون واقعا
حسین۲۲۰۵۰۳۶۰۲:۳۴:۴۱ ۱۴۰۰/۶/۲۸
بابا نظر مردم هیچی عوض نمی کنه بخدا قسم آمریکا ه چین روسیه ایران عربستان اینها باهم یکی هستند در منطقه جنگ برپا میکنند تا مردم مشغول کنند تا همیشه سر نفت پول ملت استفاده کنند همشون دیکتاتور هستند فقط منفعت خودشون براشون مهمه گرانی اینها همش خود دولت است تا مردم تو فشار باشه که همیشه دولت ماندگار باشه
حامد۲۲۰۵۱۱۸۰۸:۰۱:۳۵ ۱۴۰۰/۶/۲۸
تاریخ نشون داده که امریکاومتحدانش هرجا پاگذاشته جز ویرانی وکشتارو فسادچیزی بجای نگذاشته..غربگدایان مزدور سعودی نشنال و خودتحقیر داخلی هم اگه یذره شعور یابهتربگم غیرت پارسی داشته باشن میدونن امریکا دلش به امثال امارات وعربستان نسوخته واگه اونجاها رومثل افغانستان وعراق وسوریه و ..نکرده برای اینه که نفت مفتشون رو به غارت میبره و با تلنگری به اینها قیمت نفت وحشتناک افزایش پیداخواهدکرد و خودش ومتحدان اروپاییش متضرر خواهند شد..غربزده های مفلوک تا کی میخاین این تفسیرهای آبکی ومغرضانه تون رو نشخوارکنین..
سینا۲۲۰۵۱۱۹۰۸:۰۱:۴۸ ۱۴۰۰/۶/۲۸
منجلاب دوستی و اعتماد به روسیه و چین چطور؟ اینا که به مراتب بدترنبه گواه تاریخ
ناشناس۲۲۰۵۱۴۵۰۸:۲۵:۲۲ ۱۴۰۰/۶/۲۸
باید فقط وفقط به فکر منافع ملی همه ایرانیان باشیم
ناشناس۲۲۰۵۲۸۸۱۰:۳۴:۱۳ ۱۴۰۰/۶/۲۸
بنده به همه مسئولین ودلسوزان نظام توصیه میکنم مقاله های دکتر سریع القلم رجوعکنن .تا از اینده جهان ونظم نوین جهانی ودرک درستی ازاصول وروابط بین الملی داشته باشند .وهر کشوری راکه با فلان کشور رابطه داشت متهم به نوکری نکنند .وهمچنین درک درستی از کلمه گول شعار استقلال دا شته باشند.
احیا دادمهر۲۲۰۵۶۳۲۱۴:۰۸:۵۷ ۱۴۰۰/۶/۲۸
بقول علی (ع): چه بسیارند عبرتها در دنیا و اما چه اندک هستند غیرت گیرندگان چقدر باید تاریخ تکرار شود تا ملتها بدانند در کجای تاریخ ایستاده اند واز آتش بیگانگان برایشان آبی گرم نخواهد شد ژاپن کجاش پیشرفته است؟ با یک اشاره به فنا می رود یک اشاره ......
رزمنده پیر۲۲۰۵۶۴۹۱۴:۲۰:۲۷ ۱۴۰۰/۶/۲۸
ایرانی اجنبی را زیر پا له میکند.
ناشناس۲۲۰۵۸۶۹۱۷:۰۰:۳۹ ۱۴۰۰/۶/۲۸
والا روسیه تو ایران واکسن اسپوتنیک میسازه به خودمون نمیده. الان به افرادی که دوز اول اسپوتنیک زدن میگن بیایید دوز دوم را آسترازنکا بزنید.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. شهادت رییس جمهور در حادثه بالگرد/ پیام‌های تسلیت شخصیت‌ها در پی شهادت رئیسی

  2. لحظۀ پیداشدن لاشه بالگرد توسط تیم پهپادی

  3. سخت، اما گذرا...

  4. عملکرد سیاه آمریکا در تحریم ها از نگاه ظریف/ توضیحاتی درباره انتخابات ریاست جمهوری/ آرامش در بازار ارز

  5. خوشحالی مجری شبکه ۱۴ اسرائیل از خبر شهادت رئیس جمهور ایران

  6. محل تدفین شهید آیت‌الله رئیسی مشخص شد/ اقامه نماز رهبر انقلاب بر پیکر رئیس‌جمهور و همراهانش

  7. شناسایی هویت شهدای سانحه بالگرد رئیس‌جمهور/ تایید سوختگی پیکرها/ آیت‌الله آل‌هاشم یک‌ساعت پس از حادثه زنده بوده است

  8. رهبر انقلاب: ایران خدمتگذار صمیمی، مخلص و باارزشی را از دست داد/ اینجانب پنج روز عزای عمومی اعلام می‌کنم

  9. شهدای خلبان حادثه بالگرد رئیس‌جمهور

  10. انتخابات ریاست‌جمهوری ۸ تیر برگزار می‌شود

  11. زندگی‌نامه رئیس‌جمهور شهید سید ابراهیم رئیسی

  12. جزئیات درگیری خونین پلیس با اشرار و اراذل در نارمک

  13. بازتاب های گسترده بین المللی در پی شهادت رئیس جمهور کشورمان

  14. صفحه تلخی در کتاب انقلاب اسلامی ورق خورد

  15. کارنامه خدمات شهیدان حسین امیرعبداللهیان و سید محمدعلی آل‌هاشم

  16. جلسه فوق العاده هیأت دولت به ریاست مخبر آغاز شد

  17. واکنش ظریف به شهادت رئیس جمهور

  18. سیدالشهدای خدمت!

  19. پیام تسلیت دکتر احمد توکلی در پی شهادت آیت الله رئیسی

پربحث‌های هفته

  1. دفاع از جمهوریت یا دفاع از الیگارشی؟

  2. مقاومت بی‌مبنای طلافروشان در مقابل شفافیت/ دولت عدول نکند، مردم هم حمایت می‌کنند

  3. حالا زمان مذاکره است

  4. امضای مردم گیلان پای طومار حمایت از طرح نور

  5. محل بالگرد رئیس جمهور پیدا شد/ شهادت رئیس جمهور به همراه همراهانشان

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: نقش شورای نگهبان در کاهش مشارکت مردم چیست؟/ زندانی‌شدن زیباکلام به ضرر نظام تمام شد

  7. نوش‌دارو بعد از مرگ سهراب!

  8. حمله رسانه اصولگرا به رائفی‌پور/ انتقاد شریعتمداری از نمایندگان موافق تعطیلی شنبه‌ها

  9. فرش‌های سعدآباد کجاست؟

  10. محکومیت ساداتی‌نژاد به حبس/ روایت خاندوزی از کاهش تورم/ شانس قالیباف برای ریاست مجلس دوازدهم چقدر است؟

  11. شهادت رییس جمهور در حادثه بالگرد/ پیام‌های تسلیت شخصیت‌ها در پی شهادت رئیسی

  12. ماجرای سفر عبدالحمید به ترکیه چیست؟

  13. حاج‌علی‌اکبری: گلایه‌ای از مجلس برای تصویب تعطیلی «شنبه‌ها» داریم

  14. واکنش وزیر کشور به برخورد خشن برخی ماموران / نظر واعظی درباره نقاط ضعف و قوت دولت رئیسی

  15. مأمور خاطی بازداشت شد

  16. تعطیل کردن شنبه از یک مجلس انقلابی بعید بود/ اکثر مردم ارتباط اقتصادی با خارج ندارند

  17. آیا واقعاً آزادسازی قیمت‌ها تنها راه است؟

  18. چراغ سبز دولت به ارز آزاد؟!

  19. لحظۀ پیداشدن لاشه بالگرد توسط تیم پهپادی

  20. پاسخ حماس به توهم صهیونیست ها

  21. پلیس این ۵ گروه را طبق لایحه حجاب باید بازداشت کند

  22. تعطیلی روز شنبه مانعی ندارد

  23. اژه‌ای: توطئه دشمن در حوزه حجاب به جایی نمی‌رسد

  24. رئیس جمهور: باید گره های ذهنی در رابطه با تشکیل خانواده و افزایش جمعیت باز شود

  25. تحریم‌های جدید استرالیا علیه ایران

پربحث‌های هفته

  1. دفاع از جمهوریت یا دفاع از الیگارشی؟

  2. حالا زمان مذاکره است

  3. محل بالگرد رئیس جمهور پیدا شد/ شهادت رئیس جمهور به همراه همراهانشان

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: نقش شورای نگهبان در کاهش مشارکت مردم چیست؟/ زندانی‌شدن زیباکلام به ضرر نظام تمام شد

  5. حمله رسانه اصولگرا به رائفی‌پور/ انتقاد شریعتمداری از نمایندگان موافق تعطیلی شنبه‌ها

  6. محکومیت ساداتی‌نژاد به حبس/ روایت خاندوزی از کاهش تورم/ شانس قالیباف برای ریاست مجلس دوازدهم چقدر است؟

  7. شهادت رییس جمهور در حادثه بالگرد/ پیام‌های تسلیت شخصیت‌ها در پی شهادت رئیسی

  8. حاج‌علی‌اکبری: گلایه‌ای از مجلس برای تصویب تعطیلی «شنبه‌ها» داریم

  9. واکنش وزیر کشور به برخورد خشن برخی ماموران / نظر واعظی درباره نقاط ضعف و قوت دولت رئیسی

  10. رئیس جمهور: باید گره های ذهنی در رابطه با تشکیل خانواده و افزایش جمعیت باز شود

  11. آیت‌الله علم‌الهدی: ولایت مقدم بر عدالت است

  12. رحیم‌پور ازغدی: قبلا به شوخی می‌گفتند کاخ سفید را حسینیه می‌کنیم الان اما در حال رخ دادن است

  13. سخت، اما گذرا...

  14. مخالفت آیت‌الله سبحانی با تعطیلی شنبه

  15. آخرین تصمیم دولت برای حمایت از نهضت ملی مسکن

  16. برائت نامه محمدعلی رامین از پسرش یاسین و مهناز افشار

  17. عملکرد سیاه آمریکا در تحریم ها از نگاه ظریف/ توضیحاتی درباره انتخابات ریاست جمهوری/ آرامش در بازار ارز

  18. حل يك ابرچالش نظام

  19. محکومیت‌وزیر‌سابق جهادبه ۳ سال حبس/ احضار ۲ وزیر ‌در چای‌دبش 

  20. تعطیلی شنبه‌ها در مجلس رأی آورد/ نمایندگان چه گفتند؟

  21. محل تدفین شهید آیت‌الله رئیسی مشخص شد/ اقامه نماز رهبر انقلاب بر پیکر رئیس‌جمهور و همراهانش

  22. تعطیلی پنجشنبه در مجلس رأی نیاورد/ نمایندگان چه گفتند؟

  23. شناسایی هویت شهدای سانحه بالگرد رئیس‌جمهور/ تایید سوختگی پیکرها/ آیت‌الله آل‌هاشم یک‌ساعت پس از حادثه زنده بوده است

  24. رهبر انقلاب: ایران خدمتگذار صمیمی، مخلص و باارزشی را از دست داد/ اینجانب پنج روز عزای عمومی اعلام می‌کنم

  25. اطلاعیه اداره‌کل زندان‌های اصفهان درباره توماج صالحی

آخرین عناوین