اغلب طلاق‌ها در سال ۹۹ در پنج سال اول زندگی رخ داده/ ثبت ۷۸۰۹ طلاق با طول مدت ازدواج ۲۹ سال

اجتماعی،   4000504021

طبق آمار منتشره مرکز آمار ایران، ۱۱ هزار و ۷۱۵ طلاق با طول مدت ازدواج کمتر از یک سال طی سال گذشته به ثبت رسیده این در حالیست که طول مدت ازدواج بیشتر طلاق‌های ثبت شده در سال گذشته تنها بین یک تا پنج سال بوده است.

اغلب طلاق‌ها در سال ۹۹ در پنج سال اول زندگی رخ داده/ ثبت ۷۸۰۹ طلاق با طول مدت ازدواج ۲۹ سال

به گزارش ایسنا، مطابق با «گزارش وضعیت اجتماعی و فرهنگی ایران پاییز ۹۹» مرکز آمار ایران، گرچه تعداد رویدادهای ازدواج از ۵۳۳ هزار و ۱۷۴ رویداد در سال ۹۸ و با افزایش ۴.۴ درصدی به ۵۵۶ هزار و ۷۳۱ در سال ۹۹ رسیده است اما در عین حال تعداد رویدادهای طلاق ثبت شده در سال گذشته نیز با ۳.۶ درصد افزایش نسبت به سال ۹۸ از ۱۷۶ هزار و ۸۱۴ به ۱۸۳ هزار و ۱۹۳ رویداد طلاق در سال ۹۹ رسیده است. 

در سال ۹۹ طول مدت ازدواج ۱۱ هزار و ۷۱۵ طلاق ثبت شده کمتر از یک سال و طول مدت ازدواج ۵۱ هزار و ۲۷۰ رویداد طلاق ثبت شده بین یک تا پنج سال بوده است. از سوی دیگر ۷۸۰۹ رویداد طلاق نیز با طول مدت ازدواج بالغ بر ۲۹ سال در سال ۹۹ به ثبت رسیده است.

همچنین آنچه از آمارها بر می‌آید این است که طول مدت ازدواج بیشتر طلاق‌های ثبت شده در سال ۹۹ بین یک تا پنج سال بوده است؛ یعنی در اغلب موارد تنها  یک تا پنج سال کامل از زمان رخداد رویداد ازدواج گذشته بوده است که در نهایت این ازدواج ها به طلاق ختم شده اند.

با وجود اینکه بیشترین طلاق های ثبت شده در سال ۹۹ به طول مدت ازدواج یک تا پنج سال معطوف می شود اما در قیاس با سال ۹۸ آمار طلاقهای با طول مدت ازدواج کمتر از یک سال و یک تا پنج سال در سال ۹۹ با کاهش هفت و ۲ درصدی مواجه بوده و در عین حال طی سال ۹۹ آمار طلاقهای با طول مدت ازدواج پنج تا بیش از ۲۹ سال در قیاس با سال ۹۸ افزایش داشته است.

بر اساس گزارش یاد شده، طول مدت ازدواج طلاق های ثبت شده در سال ۹۹ از بیشترین به کمترین یک تا پنج سال، پنج تا ۱۰ سال، ۱۰ تا ۱۵ سال، ۱۵ تا ۲۰ سال، کمتر از یک سال و سپس ۲۰ تا ۲۵ سال، بیش از ۲۹ سال و ۲۵ تا ۲۹ سال است.

همچنین میانگین طول مدت ازدواج قبل از اولین طلاق نیز در ۹ ماهه نخست سال گذشته (۹۹)،  ۱۰ سال بوده است.

 

از سوی دیگر آمار رویداد طلاق بهار و تابستان ۹۹ درج شده در «گزارش وضعیت اجتماعی و فرهنگی ایران پاییز ۹۹» نسبت به آمار اعلام شده در گزارشات پیشین مرکز آمار، افزایش داشته که علت آن بر اساس اعلام مرکز آمار و به گفته سازمان ثبت احوال، این است که «طبق مصوبه کمیته بخشی جمعیت کمیسیون تخصصی شورای عالی آمار، سازمان ثبت احوال کشور تا زمان کاهش فاصله رخداد تا ثبت رویدادهای ازدواج و طلاق وفق بند ۲۶۱ اصول و توصیه هایی برای نظام آمار حیاتی (سازمان ملل متحد، ۲۰۱۳) اقدام به بازبینی (revise) شمار رویدادها می کند».

بنابراین در مجموع مطابق با آخرین گزارش این مرکز و با توجه به اینکه آمار طلاق مربوط به زمستان ۹۹ هنوز منتشر نشده است و امکان افزایش این آمار وجود دارد؛ طی ۹ ماهه نخست سال ۹۹، تعداد ۱۳۲ هزار و ۳۱۲ رویداد طلاق ثبت شده است که از این بین طول مدت ازدواج برای ۸۴۸۶ رویداد کمتر از یک سال ، ۳۷ هزار و ۲۲۳ رویداد بین یک تا پنج سال و ۵۵۴۷ رویداد طلاق بالغ بر ۲۹ سال بوده است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین