معاون اول رئیس جمهور: از زخم زبان‌ها، ذره‌ای ناراحت نمی‌شویم/ آنچه مردم ایران را رنج می‌دهد، تبعیض است

سیاسی،   4000502043 ۱۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه دولت با محدودیت‌های وحشتناکی روبه‌رو است اما توانستیم کشور را اداره کنیم، گفت: از اینکه به ما زخم زبان زده می‌شود ذره‌ای هم ناراحت نمی‌شویم زیرا سابقه ما نشان‌دهنده این است که کارآمد هستیم یا نه؛ کارآمدی در این است که در یک دوره با وجود محدودیت‌ها به گونه‌ای عمل کنیم که کمترین خسارت و بیشترین بازدهی را داشته باشیم.

معاون اول رئیس جمهور: از زخم زبان‌ها، ذره‌ای ناراحت نمی‌شویم/ آنچه مردم ایران را رنج می‌دهد، تبعیض است
اسحاق جهانگیری در جلسه ستاد مدیریت بحران و شورای کشاورزی استان خوزستان که امروز (۲ مردادماه) برگزار شد، اظهار کرد: در جلسه‌ای که دیشب با حضور نخبگان و عشایر برگزار شد، نخبگان مطالبی بیان کردند. مردم گله‌های زیادی داشتند و همه باید به این مساله توجه کنیم.

به گزارش ایسنا، وی افزود: من فکر می‌کنم یکی از مهم‌ترین وظایف مسئولین این است که درک صحیحی از مسائل جامعه، قدرت شنیدن و تصمیم‌گیری صحیح داشته باشند و صرف یدک کشیدن یک عنوان، برای انسان کفایت نمی‌کند. ما در پیشگاه خداوند متعال و در این دنیا مسئول هستیم.

معاون اول رئیس جمهور بیان کرد: ۴۳ سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد و ما ۱۲ دولت و ۱۱ مجلس شورای اسلامی تجربه کرده‌ایم. هشت سال از عمرم را در مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده بودم و فضای نمایندگی را کاملاً درک می‌کنم. قطعاً فصل مشترک این جلسه این است که ببینیم دغدغه خوزستان چیست.

وی افزود: همه نسبت به خوزستان و شرایط سختی که مردم در آن گرفتار هستند، نگران هستیم و همه فکر می‌کنیم که باید یک راهکار پیدا کنیم تا این آلام و رنج‌ها را به حداقل برسانیم. مردم خوزستان در گرمای طاقت‌فرسا و شرایط سخت، قطعی و کمی آب، درگیر هستند.

جهانگیری با اشاره به بخشی از مشکلات خوزستان، ادامه داد: برای مسائل مختلف آب، فاضلاب، سیلاب‌ها و ریزگردها بحث‌هایی شد. منابع مختلف پیش‌بینی شد که بخشی از آن اجرا شده است و بخش دیگر باید اجرایی شود. لذا فکر می‌کنم که در این بحران‌ها باید قدرت مدیریت خود را نگه داریم و با تسلط کامل بر خود سعی کنیم در جلسات تصمیم‌گیری، به گونه‌ای جلسات را اداره کنیم که اگر دو سال دیگر در رابطه با این تصمیمات صحبت کنیم ببینیم که تصمیمات خوبی گرفته‌ایم. در سال ۹۵ مصوباتی تصویب شد و اکنون نیز از آن مصوبات به عنوان یکی از قوی‌ترین مصوبه‌ها در جهت حل مسائل خوزستان یاد می‌شود.

وی عنوان کرد: مجلس و دولت مهم‌ترین نهادهای اداره کشور هستند؛ ما باید ببینیم چه برنامه‌ای اجرا کرده‌ایم. امروز مخالفین در خارج از کشور نیز در رسانه‌های خود بیان می‌کنند که سقف اعتبارات استان خوزستان در بین استان‌های کشور رتبه اول را دارد. در طول هشت سال گذشته ۱۷ درصد سهم اعتبارات آبرسانی به شهرها و روستاها نیز به استان خوزستان اختصاص داده شده است. با این وجود حتی اگر اعتبار بدهیم و برنامه توسعه بنویسیم، توسعه‌ اتفاق افتاده است اما رضایت مردمی را تأمین نکرده است. این مساله یک آسیب‌شناسی جدی می‌خواهد.

معاون اول رئیس جمهور افزود: هیچ وقت بررسی نشد که وقتی برنامه توسعه‌ای در دولت و مجلس اجرا شده است، عوارض آن دیده شده یا نه؟ من امروز به عنوان کسی که در مجلس جزو نماینده‌های فعال بودم و در دولت هم کار کرده‌ام، می‌گویم که ما در برنامه‌های توسعه به مسائل برابری و عدالت در جامعه توجه نکرده‌ایم.

وی تصریح کرد: آنچه امروز مردم ایران را رنج می‌دهد بیش از اینکه فقر و مسائل دیگر باشد، تبعیض است. باید توجه شود برنامه توسعه که روزانه در مجلس و دولت مقرراتی برای آن تولید می‌شود، چقدر به تبعیض‌ها خاتمه می‌دهد؟

جهانگیری در ادامه با تاکید بر لزوم آسیب شناسی برنامه‌های توسعه، گفت: پس از ۴۰ سال ما باید آسیب‌شناسی کنیم و نمی‌توانیم بگوییم که جمهوری اسلامی در این ۴۰ سال کم کار کرده است. خیلی در این سال‌ها کار شده است. امروز پس از ۴۰ سال در بحث آب، برق، زیربناها، صنعت و ... خیلی کار شده است اما وقتی همه کارها را روی همدیگر می‌گذاریم، برون‌دادی که باید رضایت‌مندی شهروندان را داشته باشد، ندارد و می‌بینیم که رضایت‌مندی در چهره‌های مردم نیست که بخشی از آن ممکن است سیاسی باشد.

وی افزود: مهم این است که اراده‌ای شکل بگیرد و برنامه‌های توسعه‌ای به گونه‌ای نوشته شوند که به نیازها پاسخ داده شود و جمهوری اسلامی قادر باشد سرفرازانه از عملکرد خود دفاع کند. بنده تا روزی که رئیس جمهور منتخب حکم معاون اول خود را نزده باشد، مثل روز اول در سال ۹۲ هر چه در توان دارم به کار می‌گیرم.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به سیل سال ۹۸ در استان خوزستان یادآور شد: دو سال و چهار ماه پیش در اینجا (ستاد مدیریت بحران خوزستان) نشستم و روی این مانیتور عکس سدهایی را می‌دیدم که به صورت لحظه‌ای، خارج شدن آب را نشان می‌دادند. ما در آن جلسه این دغدغه را داشتیم که اگر آب را رها نکنیم، چه بر سر استان خوزستان خواهد آمد؟ اما حالا در خصوص خشکسالی بحث می‌کنیم که مردم خوزستان را رنج می‌دهد و همه مردم می‌خواهند که کمی آب بیشتری رها شود اما از آن طرف باید فکر کرد که اگر آب رها شود چه بر سر مسائل شرب و کشت پاییزه خواهد آمد.

جهانگیری بیان کرد: ما می‌توانستیم بدون هیچ دغدغه‌ای این دوره را با رهاسازی آب بیشتر بگذرانیم و همه هم می‌گفتند که چه آب خوبی در آخر این دولت رهاسازی شده است اما واقعاً این با مسئولیت سازگار است؟ هر تصمیمی که اکنون می‌گیریم باید به فکر آینده آن نیز باشیم.

وی افزود: شلتوک‌کاری‌ها واقعاً برای این فصل زیاد است اما این جزو مسئولیت‌هایی نیست که کسی بتواند از مرکز جلوی آن را با امر و نهی بگیرد. مردم از زمین و کشاورزی خود بیشترین درآمد را به دست آوردند. وظیفه اصلی وزیر جهاد کشاورزی این است که آنقدر با کشاورز گفت‌وگو کند تا مطلوب‌ترین و کم‌آب‌ترین کشت را در هر منطقه و متناسب با آن تعیین کند. راهکار، امر و نهی نیست.

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه تامین آب شرب اولویت اصلی است، گفت: در هیچ مقطعی آب شرب مردم نباید با کمبود روبه‌رو شود. البته ممکن است که مجبور شویم با تانکر آبرسانی کنیم. اکنون در سطح کشور حدود ۶ تا ۸ هزار روستا را با تانکر آبرسانی می‌کنیم که این شرایط، به دلیل خشکسالی است.

وی افزود: در استان خوزستان نیز ۷۰۲ روستا با تانکر آبرسانی می‌شود که هر کدام دلایل خاص خود را دارند. مشکل تعداد زیادی در حال حل شدن است و تعدادی نیز با تانکر آبرسانی می‌شوند. در این راستا بیش از ۱۰۰ تانکر تأمین شد و دولت نیز اعتبار کامل داده است تا تانکرهای خصوصی اجاره شوند.

جهانگیری با اشاره به شوری آب آبادان و خرمشهر در تابستان، تصریح کرد: از اکنون باید به فکر زهاب‌هایی باشیم که به کارون وارد می‌شوند. باید به فکر آب شرب خرمشهر و آبادان باشیم. مردم در آنجا هم پس‌زدگی آب شور خلیج فارس را دارند و هم آبی که وارد می‌شود، باعث افزایش شوری آب می‌شود.

وی تاکید کرد: مردم مطمئن باشند همه تلاش خود را خواهیم کرد که مساله آب برای کشت پاییزه و از همه مهم‌تر، آب شرب در شهر و روستا به صورت کامل فراهم خواهد شد.

معاون اول رئیس جمهور افزود: روز جمعه هفته گذشته به دستور وزیر کشور، تعدادی از معاونین و وزرا به خوزستان سفر کردند و تصمیمات خوبی هم گرفتند و روز یکشنبه در جلسه هیأت دولت تصمیمات مصوب شد. اعتبار یک هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان مصوب کردیم و البته به خسارت‌هایی که وارد شده نیز توجه کردیم. خسارت دامدارانی که دام‌های آن‌ها در اثر خشکسالی تلف شده حتماً جبران خواهد شد به گونه‌ای که در حد جایگزین باشد.

به گزارش ایسنا، وی در خصوص پرداخت خسارت کشاورزان گفت: گفته شده که در پی سیل سال ۹۸ نیز برخی از کشاورزان خسارت‌های خود را دریافت نکردند که با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه مقرر شد خسارت کشاورزان با اولویت و سریع پرداخت شود. ۲۳۰ میلیارد تومان برای خسارت ۹۸ در نظر گرفتیم که ۵۰ درصد آن تخصیص یافته است و ۵۰ درصد دیگر را نیز در جلسه‌ای که با دکتر نوبخت دارم، تخصیص خواهیم داد.

معاون اول رئیس جمهور بیان کرد: دولت با محدودیت‌های وحشتناکی روبه‌رو است اما توانستیم کشور را اداره کنیم. از اینکه به ما زخم زبان زده می‌شود ذره‌ای هم ناراحت نمی‌شویم زیرا سابقه ما نشان‌دهنده این است که کارآمد هستیم یا نه؛ کارآمدی در این است که در یک دوره با وجود محدودیت‌ها به گونه‌ای عمل کنیم که کمترین خسارت و بیشترین بازدهی را داشته باشیم.

وی گفت: به زودی دولتی تشکیل خواهد شد که در زمان آن، هر سه قوه یک‌دست خواهند بود و نهادهای دیگر نیز حمایت خواهند کرد. ما نیز نظارت خواهیم کرد و حرف خواهیم زد. ما حرف‌ها را می‌شنویم و با نهایت اخلاص هم قبول می‌کنیم و همه می‌دانیم که ضعف داریم.

جهانگیری با اشاره به اجرایی شدن طرح ۵۵۰ هزار هکتاری کشاورزی در دولت دوازدهم افزود: در خصوص طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری تنها دولتی که به این طرح عمل کرده، همین دولت بوده است. در سال ۷۵ اعلام شد که این طرح اجرایی شود؛ از سال ۷۵ تا ۹۲ سه رئیس جمهور تغییر کردند و در کل ۷۵ هزار هکتار انجام شده بود و امروز فاز اول اجرایی شده است و مطالعات فاز دوم نیز انجام شده است. وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و نیرو نیز تقبل کردند که آب را تأمین کنند و در بودجه ۱۴۰۰ نیز اعتباری برای آن در نظر گرفته شده است.

وی در خصوص تأمین حق‌آبه زیست محیطی یادآور شد: معلوم شد که حق‌آبه زیست محیطی برای همه کشور به ویژه استان خوزستان جزو حیاتی‌ترین موضوعات است. امروز معلوم شده است که حیات تالاب و حیات همه به تأمین حق‌آبه زیست محیطی وابسته است و حتماً وزارت نیرو باید آن را تأمین کند.

معاون اول رئیس جمهور در خصوص وضعیت نخیلات خوزستان گفت: در شادگان، خرمشهر و آبادان آب دریا باعث خشک شدن نخیلات می‌شود. همان‌طور که دیروز مقام معظم رهبری در خصوص استان خوزستان فرمودند، همه پای کار آمدند. بنیادهای حکومتی مانند سپاه، بسیج، ستاد اجرایی فرمان امام، بنیاد مستضعفان و ... در هر بحرانی جزو نیروهای خط مقدم هستند.

جهانگیری در پایان تصریح کرد: دشمنان به ما چنگ و دندان نشان می‌دهند. هر روز می‌خواهند بساطی علیه ما به پا کنند. ما حتی حق اعتراض مردم به دولت را نیز به رسمیت می‌شناسیم. مردم حق دارند انتقاد کنند و ما باید بشنویم و بپذیریم و باید با مردم خود صمیمی باشیم تا اجازه سوءاستفاده دیگران را ندهیم. منابع خوزستان قادر است حتی کشور را با یک برنامه صحیح مدیریت کند. خوزستان همواره قطب مهم کشاورزی، صنعتی، نفتی، پتروشیمی و ... است.

دیدگاه کاربران

علی هاشمی۲۱۰۹۳۸۵۱۵:۰۵:۲۲ ۱۴۰۰/۵/۲
آنچه مردم را رنج میدهد بی عرضه بودن مدیرانی است که زیر باد کولر گازی در این گرمای طاقت فرسا و بی برقی دم از با مردم بودن میزنند . بس است دیگر . تیم فشل فعلی دیگر چیزی برای دفاع ندارد . لطفا سکوت کنید تا اعصاب مردم بیشتر خرد نشود .
ناشناس۲۱۰۹۴۶۵۱۵:۳۸:۳۶ ۱۴۰۰/۵/۲
ایران فقط یک استان داره، اونم اسمش خوزستانه همه ایران فدای خوزستان کوچکترین مشکل در خوزستان با کار پرحجم رسانه ای تیتر همه رسانه ها میشه و توجه به مشکلات اساسی تر در حاشیه قرار میگیره تاوقتی تعصبات قومیتی وجود داره، هر ازگاهی باید منتظر مشکلات بدتر بود چندساله هرچقدر کارشناسان دارن التماس میکنن که آب استانهای کم آب مرکزی را به جای دیگه انتقال ندن، چون باعث فرونشست زمین شده، کسی حرف تو گوشش نمیره کی مشکل کشور میشه؟ وقتی که یکدفعه قسمتهای زیادی از تهران، اصفهان، قم، مرکزی، یزد، سمنان، فارس، کرمان، رفت پایین و فرونشستها و رانشهای زیاد اتفاق افتاد و بعضی مناطق کلا از نقشه حذف شدند، اونوقت همه میفهمن مشکل کم آبی یه استان اینقدر تو بوق و کرنا نداشت. مهمترش وجود داشت ولی اذهان را مدیریت کردند. مشکل خوزستان باید حل بشه ولی نه به شکلی که مشکلات اساسی بقیه کشور فدای یه مشکل فرعی بشه رفع تبیعضم آرزوست
ناشناس۲۱۰۹۳۹۱۱۵:۰۶:۱۹ ۱۴۰۰/۵/۲
تبعيض بين مردم از عملكرد در دو قوه مقننه ومجريه نشأت گرفته است
ناشناس۲۱۰۹۷۳۸۱۸:۴۱:۰۴ ۱۴۰۰/۵/۲
صحیح این بود که می گفتید : تبعیض بین مردم از عملکردهای هر سه قوه و دیگر نهادها.. نشات گرفته است .
ناشناس۲۱۰۹۹۰۹۲۱:۳۴:۲۵ ۱۴۰۰/۵/۲
گیرم که خلق را به فریبت فریفتی با دست انتقام طبیعت چه میکنی اسحاق؟ چوب خدا صدا نداره اگه بخوری دوا نداره
صدری۲۱۰۹۳۹۹۱۵:۰۸:۵۴ ۱۴۰۰/۵/۲
بسه دیگه خسته شدیم از اینهمه لاف زدن . باید بشود ، نباید بشود . حقوق و مزایای عالی گرفتید که بیایید برای ما سخنرانی کنید . سوابق خود را بیان میکنید . به چه افتخار میکنید .
ناشناس۲۱۰۹۴۰۴۱۵:۱۰:۰۹ ۱۴۰۰/۵/۲
آقایان باز هم فرار رو به جلو کرده و برای عدم پاسخگویی به تمام ناکارآمدی ها و سوء مدیریت ها و و و و ....... در ۸ سال گذشته 《 بیان حقایق را زخم زبان 》 تفسیر می کنند .
ناشناس۲۱۰۹۴۱۶۱۵:۱۵:۳۷ ۱۴۰۰/۵/۲
آقای جهانگیری اگر قادر به مملکتداری بودید پس اینهمه اعتراض چیست.. بعداز اینهمه سال از انقلاب هنوز در خوزستان بیش از هفتصد روستا را با تانکر آبرسانی میکنید عملکرد ..0
ناشناس۲۱۰۹۴۵۷۱۵:۳۵:۵۵ ۱۴۰۰/۵/۲
آنچه مردم ایران را رنج می دهد وجود افراد تمام قد سیاسی مثل .. اسحاق هاست. آنچه مردم ایران را رنج می دهد وجود افرادی است که برای رای آوردن با نیرنگ ^جاری ساختن آب در زاینده رود ^ رای می آورند. نفرین خدا بر .. آنانی که برای رای آوردن دروغ گفتند. جوانان را فریب دادند.
ناشناس۲۱۰۹۵۰۵۱۵:۵۶:۲۱ ۱۴۰۰/۵/۲
اینهمه طی ۸ سال سر جایت .. نشستی و دقایق آخر یاد مردم افتاده ای.شما و هم حزبی هایتان به مردم و شهدا بدهکارید و این دنیا و اون دنیا بایست پاسخگو باشید.جناب مدیر ..،عملکردتان را مردم ارزیابی می کنند نه شما.که به خودتان نمره قبولی می دهید.مملکت دست کوتوله ها سیاسی بوده نه ژنرالها
ناشناس۲۱۰۹۵۲۴۱۶:۰۶:۰۰ ۱۴۰۰/۵/۲
میدونیم ناراحت نمیشید رو که نیست .. وپوست هم که ماشالله ..
ناشناس۲۱۰۹۷۰۶۱۸:۱۶:۵۴ ۱۴۰۰/۵/۲
به عنوان یک معلم از عمر به هدر رفته ام زیر بار تبعیض متاسفم.
ناشناس۲۱۰۹۸۱۷۲۰:۰۰:۰۸ ۱۴۰۰/۵/۲
از بس پرو تشریف دارین ناراحت نمیشین
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

    2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

    3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

    4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

    5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

    6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

    7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

    8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

    9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

    10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

    11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

    12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

    13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

    14. پاسخی به یادداشت موسوی خوئینی ها 

    15. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

    16. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

    17. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

    18. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

    19. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

    20. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

    21. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

    22. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

    23. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

    24. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

    25. ایران و آمریکا به «جنگ سخت» نزدیک شده‌اند؟

    آخرین عناوین