زندان گوانتانامو تخلیه می‌شود؟

جهان،   4000429085

اتهام آمریکا علیه چین، تخلیه زندان گوانتانامو و قهر سرمایه گذار المپیک توکیو از جمله تیترهای امروز روزنامه‌های جهان‌اند.

زندان گوانتانامو تخلیه می‌شود؟

به گزارش ایسنا، آلبرت کوچویی - گوینده پیشکسوت - هر روز مهمترین اخبار روزنامه‌های جهان را مرور می‌کند؛ گزیده‌ای از اخبار امروز سه شنبه - ۲۹ تیرماه - به روایت آلبرت کوچویی به شرح زیر است:

شمشیر علیه چین

ال پائیس روزنامه اسپانیایی نوشت: آمریکا، سرانجام، شمشیر را علیه چین از رو بست.  آمریکا چین را متهم می کند که حمله ها و عملیات سایبری علیه جهان را چین ساماندهی می کند. واشنگتن، پکن را متهم می‌کند که در پشت رخنه و نفوذ علیه هزاران  موسسه از راه مایکروسافت چین، پناه گرفته است.
 اکونومیست هفته نامه انگلیسی هم می گوید، آمریکا و متحدانش چین را متهم به انجام تحرکات سایبری در بسیاری از کشورهای جهان ساخته اند. ژاپن، زلاندنو، کانادا و اتحادیه اروپا هم با آن، هم آوا شده اند.

قهر تویوتا با المپیک

لوفیگارو روزنامه فرانسه نوشت: سرمایه گذار پر اهمیت در برپایی المپیک ۲۰۲۰ توکیو، روی ترش کرده و به آیین گشایش بازی ها، دارد پشت می کند. تویوتا گفته است در این آیین شرکت نخواهد کرد و از سوی دیگر هیچ تبلیغاتی را در این باره پخش نمی کند و کسی  از سوی تویوتا سرمایه گذار  اصلی المپیک ۲۰۲۰ توکیو در آیین گشایش مسابقه ها در رور جمعه، شرکت نخواهد کرد. می گویند تویوتا پانصد میلیون دلار در برپایی برخی از مسابقه ها در المپیک سرمایه گذاری کرده است. این پشت کردن ها، به سبب موج تازه همه گیری ویروس کووید ۱۹ در پایتخت این کشور است، که سبب خشم منتقدان برپایی آن شده است.

تخلیه گوانتانامو ‏

یو اس ای تودی روزنامه آمریکایی و  گاردین روزنامه انگلیس نوشتند: دولت جو بایدن، نخستین زندانی گوانتانامو  را از آن جا انتقال داد. انتقال عبدالطیف ناصر از گوانتانامو نشان می‌دهد، که جو بایدن بر آن است تا زندانیان آن جا را کاهش دهد. گفته می‌شود، هنوز سی و نه تن در آن جا زندانی اند. این متهم مراکشی سال ها در این جا،  در حبس است. او در سال های پنجاه زندگی است و از زمان ترامپ، در این جا زندانی است. در زمان جورج بوش و باراک اوباما، مساله انتقال زندانیان گوانتانامو، مطرح بود، که ترامپ با آن مخالفت کرد. ترامپ گفته بود، کسی از گیتمو (که گاه آن  را  به این نام می خوانند) خارج نخواهد شد.

نقطه های داغ در همسایگی روسیه
لوفیگارونوشت: بعد از اوکراین و سال گذشته قره باغ، به نظر می‌آید، نقطه‌های داغ در همسایگی روسیه، بیش تر شده اند. بلاروس ، قرقیزستان و حالا افغانستان. کارشناسان می گویند، این افغانستان تازه، انگار ریگی است انداخته شده در کفش روسیه. فیودور لوکیانوف، کارشناس منطقه می گوید: افغانستان موضوع حادی نیست، اما به هر حال مساله است. مسئله‌ای که باید روسیه به آن توجه کند. ولادیمیر پوتین گفته بود: آمریکا می گفت در افغانستان خواهد ماند، برای همیشه و بعد یک روز «بوم» ناغافل و  بی خبر آن جا را ترک کرد.

در حاشیه اخبار خوانی امروز  آلبرت کوچویی نیز می‌خوانیم
ال پائیس روزنامه اسپانیایی می‌پرسد: آیا نوری که از خورشید می تابد، همان سرعت نور ساطع شده از یک چراغ را دارد؟ طبیعت پیچیده نور چنان است که قرن ها است درباره آن نظریه های ضد و نقیضی، ارائه می شود. آلبرت انیشتین خود در پنجاهمین سالگرد  اختراع حباب روشنایی، چراغ برق در سال ۱۹۲۹ در برلین، از آن سخن گفت. امروز تاکید می شود پاسخ آری است. نور چه طبیعی چه مصنوعی با سرعت سیصد هزار کیلومتر در ثانیه، در خلا حرکت می کند. مثل حرکت موج آب با پرتاب سنگ درون آب. موج  الکترومغناطیسی هم طول موج خوانده می شود. تفاوت نور خورشید و نور چراغ در این است که نور چراغ، بخشی از موج خود را در اطراف خود می پراکند که سبب گرمای آن می‌شود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین