از رنج های خوزستان بکاهیم ...

سیاسی،   4000426103 ۳۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۴ تکراری یا غیرقابل انتشار
از رنج های خوزستان بکاهیم ...

در هفته‌های اخیر استان خوزستان دچار مشکلی به نام کم‌آبی شده به‌گونه‌ای که بعد از انتشار تصاویر و فیلم‌هایی از تلف شدن حیوانات، این روزها حتی برای آب شرب برخی ساکنان مناطق و روستاها نیز مشکلاتی به وجود آمده است. این در حالی است که گرمای هوا در خوزستان در فصل تابستان به‌صورت فوق‌العاده‌ای افزایش می‌یابد، در ساعاتی برق قطع می‌شود و مردم در شرایط عادی نیز سختی‌ها و مصائب جان‌فرسایی دارند. به این مسائل می‌باید سختی‌های و فشار روحی و روانی بیماری کرونا و سیر صعودی آن را در موج پنجم هم افزود.

البته مردم برخی شهرهای استان خوزستان سال‌هاست که با مشکلات عمده‌ای در زمینه تأمین آب شرب روبه‌رو شده‌اند. نکته مهم آن است که در سال‌های گذشته و در مواقعی که بارندگی افزایش می‌یافت مشکل دیگری یعنی ایجاد سیلاب و ورود فاضلاب به منازل مسکونی در شهرهایی مانند اهواز و ماهشهر به وجود می‌آمد.

امسال با کاهش شدید بارندگی در زمستان و بهار مشکل کم‌آبی چهره بغرنج‌تری در استان خوزستان به خود گرفت. به‌گونه‌ای که حتی برخی از حدود دو تا سه ماه قبل درباره آن هشدارهایی اعلام می‌شد که تجمعات روزهای اخیر نشان داد مسئله به‌صورت جدی بروز پیداکرده است.

دراین‌باره خبرگزاری فارس روز جمعه 25 تیرماه در گزارشی از تجمعات و اعتراضات در شهرهای مختلف استان خوزستان خبر داد. این خبرگزاری نوشت: «مشکل کم‌آبی رودخانه‌های خوزستان به‌ویژه کرخه در روزهای اخیر منجر به بروز مشکل کمبود آب کشاورزی و آب شرب در مناطق روستایی شد. در حمیدیه، شادگان، سوسنگرد و منطقه زرگان اهواز تعدادی از اهالی با اعلام نارضایتی از وضعیت موجود، نسبت به عدم تأمین حق‌آبه تالاب‌ها و رودخانه‌ها و همچنین پروژه‌های انتقال آب کارون ابراز نگرانی کردند. همچنین چندین جوان در برخی از جاده‌ها در ماهشهر، کوت عبدالله، خرمشهر و ملاثانی اقدام به آتش زدن لاستیک و بستن جاده کردند که عبور و مرور خودروها برای دقایقی مختل شد...».

به همین دلیل بود که در روزهای گذشته مسئولان برای بررسی ابعاد ماجرا و مدیریت آن اقداماتی را انجام دادند. در این راستا روز شنبه 26 تیرماه سید ابراهیم رئیسی در تماس‌های تلفنی جداگانه‌ای با حجت‌الاسلام سید عبدالنبی موسوی فرد، نماینده ولی‌فقیه در خوزستان و امام‌جمعه اهواز و قاسم سلیمانی دشتکی استاندار خوزستان گفتگو کرد.

در این تماس‌ها، رئیس‌جمهور منتخب در جریان آخرین مسائل و اوضاع این استان به‌ویژه موضوع خشک‌سالی و کم‌آبی قرار گرفت. همچنین بنا بر این شد که تیمی از سوی رئیس‌جمهور منتخب، مأمور بررسی دقیق و همه‌جانبه مسائل و موضوعات استان شده و گزارش خود را به آیت‌الله رئیسی ارائه کند.

روز جمعه 25 تیرماه نیز هیئتی متشکل از نمایندگان ارشد وزارت نیرو و دادستان کل کشور برای بررسی مشکلات پیش‌آمده و علل وضعیت موجود عازم استان خوزستان شدند. مقرر شد هیئت اعزامی پیگیر راهکارهای فوری حل مشکل آب در استان خوزستان شده و نتیجه اقدامات و همچنین دلایل به وجود آمدن وضعیت موجود را به حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه گزارش کنند.

از سوی دیگر اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری نیز به عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور، رضا اردکانیان وزیر نیرو، خاوازی، وزیر جهاد کشاورزی دستور داد معاونان آن وزارت خانه به سرپرستی رئیس ستاد مدیریت بحران به اهواز سفر کنند.

خوزستان و مشکل به نام کم‌آبی

در استان خوزستان رودخانه‌هایی مانند دز، کرخه، کارون، اروندرود و ... جریان دارند اما انتقال آب، ورود گسترده فاضلاب به رودخانه‌ها و ... مشکلات جدی زیست‌محیطی به وجود آورده است. به همین دلیل است که همیشه در بیان مشکل فعلی استان خوزستان به چنین مسائلی اشاره می‌شود.

آیت‌الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری روز جمعه 25 تیرماه دراین‌باره اظهار کرد: مشکلات به وجود آمده در بحث آب، وضعیت شط نیسان و رودخانه کرخه را تأسف‌بار کرده است به‌طوری‌که آب موجود در آن آب نیست بلکه لجن است و برای هور و دامداران نگران‌کننده و ناراحت‌کننده است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: این شرایط موجود عوامل مختلفی دارد که معتقد هستیم مهم‌تر از خشک‌سالی، سوء مدیریت منابع آبی و برداشت در بالادست رودخانه و همچنین سدسازی‌های بی‌رویه نقش اصلی را در خشک شدن کرخه ایفا می‌کند.

وی بیان ادامه داد: دولت در استان‌های بالادستی بدون ملاحظه خوزستان، سدهایی را برای حل مشکلات آن مناطق ایجاد کردند اما حقی برای خوزستان قائل نشدند به‌طوری‌که کشاورزی حق آبه مخصوص خود را دارد؛ همچنین هورالعظیم حق آبه دارد و مردم حق حیات دارند اما این افراد متوجه این مسئله نشدند.

البته قاسم تقی زاده خامسی، معاون وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران عصر جمعه 25 تیرماه در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران خوزستان در استانداری خوزستان اظهار داشت: طرح بهشت‌آباد یک سامانه آبرسانی است که در ابتدا بنا بود بیش از یک میلیارد مترمکعب آب شرب را برای سه استان از سرشاخه‌های کارون انجام‌ دهد.

وی افزود: در سه سال گذشته این طرح را بازنگری کردیم و این میزان آب را از یک میلیارد مترمکعب به 250 میلیون مترمکعب آب برای شرب اصفهان کاهش دادیم. تقی زاده خامسی در ادامه گفت: این طرح چون مجوز زیست‌محیطی نداشت از سوی سازمان محیط‌زیست به ما ارجاع شد تا بازنگری شود.

قاسم سلیمانی دشتکی، استاندار خوزستان نیز در این نشست یکی از دلایل به وجود آمده برای آب هورالعظیم را کشت شلتوک در بالادست و در مسیر آبرسانی به تالاب عنوان کرد و گفت: در نشست‌های متعدد ستاد مدیریت بحران و شورای تأمین کارگروه‌های مختلفی تشکیل دادیم که یکی از این کارگروه‌ها ویژه کشت بود که کشت شلتوک را غیرقانونی اعلام کرد.

با این توضیحات به نظر می‌رسد مجموعه‌ای از دلایل موجب چنین وضعیتی شده اما هرگونه راه‌حل کوتاه‌مدت می‌تواند تبعات و پیامدهای خسارت باری در آینده به همراه داشته باشد. ازاین‌رو اگرچه خشک‌سالی موجب ایجاد تنش‌های جدی برای مردم به لحاظ مصرف آب شرب، کشاورزی و دامداری شده اما ضرورت دارد راه‌حل‌هایی جدی با پشتوانه علمی کافی برای موضوع در نظر گرفته شود. چراکه یکی از مشکلات استان خوزستان دست‌کاری و به هم زدن نظم طبیعت بوده به‌گونه‌ای که اثرات آن را در حال حاضر می‌توان مشاهده کرد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۰۹۹۴۸۵۰۹:۱۲:۰۴ ۱۴۰۰/۴/۲۷
چرا خوزستان با داشتن 6 رودخانه بزرگ چون کارون، کرخه، دز .... باید این چنین بی آب شود؟ آن قدر بی حساب و کتاب سد بر روی رودخانه ها زده و آب پشت آن را منحرف کردند که دیگر آبی به پایین دست نمی رسد؟ چه کسانی مسئول این اهمال کاری هستند؟
ناشناس۲۰۹۹۶۱۰۱۰:۱۸:۳۴ ۱۴۰۰/۴/۲۷
آب خوزستان منتقل شده است
ناشناس۲۰۹۹۶۴۰۱۰:۴۳:۲۲ ۱۴۰۰/۴/۲۷
نون تو سد سازی و پروژه است.
ناشناس۲۰۹۹۹۱۴۱۳:۳۳:۱۸ ۱۴۰۰/۴/۲۷
عجب! هر روز و هر شب حرف سایتها و کانالها و اخبار شده خوزستان؟؟!! در این چندساله، همیشه میبینیم که هر بار مشکلات این استان را تیتر کردند و بودجه های بزرگ برای رفع مشکلات این استان گرفتند حرف این است که فقط 1 استان خوزستان در این کشور وجود دارد؟ مشکل بقیه استانها چی؟ مشکل ریزگردها چند دهه هست مردم سیستان را فلج کرده ولی تا مشکل خوزستان شد، رفتند با عراق هم صحبت کردند و بودجه بسیاری براش گرفتن مشکل آب هیرمند سیستان، دریاچه بختگان فارس، زاینده رود اصفهان،.. بیش از 10 ساله وجود داره ولی دریاچه ارومیه و خوزستان تا مشکل خوردن، دویدن برای کمک مشکل ما تبعیض و بی عدالتی است. به خوزستان برسید، خوب هم برسید ولی به شرط اینکه به بقیه استانها هم به همان چشم نگاه کنید. من خودم متعلق به یه استان محروم هستم ولی از تبعیض بدم میاد و دوست دارم به همه ایران رسیدگی شود
ناشناس۲۰۹۹۴۸۹۰۹:۱۳:۴۹ ۱۴۰۰/۴/۲۷
آن موقع که کشت نیشکر را توسعه می دادند، جلگه خوزستان را نابود کردند.
ناشناس۲۰۹۹۵۹۸۱۰:۱۲:۵۸ ۱۴۰۰/۴/۲۷
آب حتی قبل از کشتزارهای نیشکر تموم میشه و خود این کشتزارها امسال خشکیدن.رودخانه دز که بالادست
ناشناس۲۰۹۹۶۴۹۱۰:۴۸:۰۱ ۱۴۰۰/۴/۲۷
در زمان ریاست جمهوری هاشمی، ایران به جای طلبش از مصر، 7 کارخانه تولید نیشکر دریافت کرد! بر همین اساس شروع کرد به نمک زدایی زمین های خوزستان و کشت نیشکر با آب کارون!
ناشناس۲۰۹۹۷۹۲۱۲:۱۳:۳۶ ۱۴۰۰/۴/۲۷
کشورهای پیشرفته، شکر را از چغندر استحصال می کنند. کشورهایی که در نواحی استوایی و گرمسیری قرار دارند همچون برزیل و کوباو... شکر را از نیشکر استحصال می کنند. صنعت فراوری نیشکر نسبت به چغندر عقب مانده است.
ناشناس۲۱۰۰۲۷۲۱۶:۴۶:۵۱ ۱۴۰۰/۴/۲۷
به ازای تولید هر تن شکر تولیدی از نیشکر 3000 مترمکعب آب مصرف می شود. به ازای همان مقدار شکر از چغندر قند 1150 مترمکعب آب مصرف می شود.
ناشناس۲۰۹۹۴۹۸۰۹:۱۶:۳۵ ۱۴۰۰/۴/۲۷
مردم خوزستان روی دومین حوزه نفتی دنیا زندگی می کنند، اما بهره ای از پول نفت نبرده اند. پول نفت صرف ویلاسازی در نقاط شمالی تهران و در جنگلها و سواحل گیلان و مازندران می شود. جالب است که برای این ویلاها بلافاصله آب شرب و برق و گاز تامین می گردد!
ناشناس۲۰۹۹۷۰۱۱۱:۲۱:۵۱ ۱۴۰۰/۴/۲۷
شمال کشور خودش سرشار از آب و بارندگی است نیازی به گره زدن مشکلات خوزستان به شمال کشور نیست بی عرضگی و عدم تخصصی بودن کارهای مملکت رو به این روز انداخته بد نیست یک نگاهی به اعضای .. کشاورزی و منابع طبیعی بیندازی
ناشناس۲۰۹۹۵۰۴۰۹:۱۹:۳۱ ۱۴۰۰/۴/۲۷
چند دهه است که توسعه کشور نامتوازن صورت گرفته است. تمام منابع و امکانات صرف استانهایی چون تهران و اصفهان و .... شده است. بقیه استانها چون خوزستان و سیستان و بلوچستان بهره ای از توسعه نبرده اند.
ناشناس۲۰۹۹۵۱۱۰۹:۲۴:۰۱ ۱۴۰۰/۴/۲۷
این همه عالم و آدم فریاد زدند، که ساخت سد گتوند اشتباه بوده و باعث شوری آب کارون می شود. چرا ساخته و آبگیری شد؟
ناشناس۲۰۹۹۶۳۶۱۰:۳۹:۳۶ ۱۴۰۰/۴/۲۷
از احمدی نژاد بپرس که مطالعه نشده مکان سد را تغییر داد فکر کردن اداره مملکت شبیه اداره هیئت است
ناشناس۲۰۹۹۷۴۱۱۱:۴۶:۴۷ ۱۴۰۰/۴/۲۷
سد گتوند یکی از مشکلات به ارث گذاشته شده برای دولت روحانی وبعدی ها بود مشکلی که مثل تحریمها به این زودی ها وعلارغم تلاش ها رفع نخواهد شد .
ناشناس۲۰۹۹۸۹۹۱۳:۲۲:۲۵ ۱۴۰۰/۴/۲۷
زمان احمدی نژاد افتتاح شد. عملیات ساخت سال 82 شروع شد.
ناشناس۲۰۹۹۵۱۸۰۹:۲۸:۰۶ ۱۴۰۰/۴/۲۷
هر سال، پول یک روز از فروش نفت به هر استان تعلق گرفته تا صرف آبادانی زیر ساخت های آن استان شود.
ناشناس۲۰۹۹۷۵۱۱۱:۵۰:۰۷ ۱۴۰۰/۴/۲۷
الان حدود ۱۰ساله که به اون صورت نفتی فروش نمیره که پولی برای خرج کردن باشه .بقیه منابع تولید ارز وپول هم تحت تاثیر تحریمها کم شده یا کلا نابود شده ! وقتی عده ای فکر می کنند فقط با شعار می شود چرخ یک مملکت را چرخاند میشود این که الان شده .
ناشناس۲۰۹۹۵۳۹۰۹:۴۳:۰۹ ۱۴۰۰/۴/۲۷
درمواقع‌بحرانی‌مثل‌زلزله‌.آتش‌سوزی‌وسیل و خشکسالی ‌دخالت‌ مردم عادی‌برای‌کمک‌کردن‌‌باعث‌میشود‌کارشناسان مربوطه‌نیز‌نتوانند‌وظیفه‌اصلی‌خودرا‌انجام‌دهند‌به‌مقاله‌بالا‌توجه‌کرده‌ومطالعه‌فرمایید‌هرمقام‌ومسیولی‌که ارتباطی‌به‌این‌مشکل‌ندارند‌دخالت‌نموده‌ودستورالعمل‌صادر‌میکنند‌ازقدیم‌گفته‌اند//کاررابه‌کاردان‌بسپارید//
علی۲۰۹۹۵۵۸۰۹:۵۶:۰۱ ۱۴۰۰/۴/۲۷
یه کوچولو وطن دوستی بود این اتفاقات نمی افتاد مسئولان با ماشین ضد گلوله و یک تیم بادیگارد سر از مشکل مردم در نمیارن....
ناشناس۲۰۹۹۷۵۹۱۱:۵۵:۴۳ ۱۴۰۰/۴/۲۷
شعار نده !! سر زدن مسئول دلسوز با جیب خالی هیچ فایده نداره حتی اگر این مسئول کلی طرح عالی داشته باشه هم کاری از دستش بر نمیاد سازندگی غیر از طرح وتحربه پول کافی می خواد .
علی هاشمی۲۱۰۰۰۳۷۱۴:۴۰:۴۳ ۱۴۰۰/۴/۲۷
برادر خوزستان روی نفت خوابیده مشکل از یکسال و دو سال گذشته نیست .
ناشناس۲۰۹۹۵۶۱۰۹:۵۸:۲۸ ۱۴۰۰/۴/۲۷
تمام ایران درگیر خشکسالی است فقط خوزستان ؟ این گروه تجزیه طلب الاهوازی قصد جدا کردن خوزستان را دارد
ناشناس۲۰۹۹۶۵۱۱۰:۴۹:۳۸ ۱۴۰۰/۴/۲۷
بله! مجلس انقلابی با این اوضاع بی آبی، کشت برنج در سال 1400را در همه استانها آزاد کرد!
محمد۲۰۹۹۶۹۲۱۱:۱۷:۱۵ ۱۴۰۰/۴/۲۷
یه سوال دارم خدمتتون آب خوزستان که داره میره اصفهان و یزد و ... و مردم خودش بی آب هستن نفتش هم که میره تهران و ... و مردمش ازش بی بهره هستن خدا وکیلی اون گروه ها بیشتر دارن برای تجزیه خوزستان تلاش میکنن یا مسئولین ما ؟
ناشناس۲۰۹۹۷۶۲۱۲:۰۰:۳۳ ۱۴۰۰/۴/۲۷
درسته الان فشار آب در اصفهان این قدر کمه که به زحمت میشه حمام کرد .چند روزی البته آب زاینده رود رو باز کردن ( البته نه خیلی پر آب) اونم برا زمینهای کشاورزی که چند روز دیگه اونا هم مثل گاو دارها و مرغ دارها و ... شروع به اعتراض نکنن واقعیت رو باید قبول کرد ایران به سرعت به سمت خشکسالی پیش میره باید در سیاستهای مملکت داری تغییر اساسی داد با جنگ ودعوا ودر گیر شدن با این وآن روز به روز اوضاع ما بدتر میشه .
ناشناس۲۰۹۹۷۶۹۱۲:۰۴:۲۸ ۱۴۰۰/۴/۲۷
مشکل خوزستانیها فقط بی آبیه؟
ناشناس۲۰۹۹۷۷۴۱۲:۰۶:۱۷ ۱۴۰۰/۴/۲۷
بعضی جاهای خوزستان بیشتر از ده سال است که آب شرب ندارد و آب تصفیه شده را به صورت دبه ای خریداری میکنن ،از آب شست و شو هم که براتون نگم که بوی گند فاضلاب میدهد ،این فقط یه گوشه کوچیکه از مشکلات خوزستان است که مربوط به امسال و خشکسالی نیست
ناشناس۲۰۹۹۷۷۵۱۲:۰۶:۴۸ ۱۴۰۰/۴/۲۷
تا یکی صحبت از مشکلات وبی آبی می کنه هی تجزیه طلب را می ندازین
ناشناس۲۰۹۹۵۷۰۱۰:۰۱:۳۳ ۱۴۰۰/۴/۲۷
از رنج هاي خوزستان بكاهيم !! -------------- بسيار عالي ! هر كس از رنج هاي خوزستان بكاهد خدا صد در دنيا و هزار در آخرت اجر و مزد بهش بده !! اما بهتر از اين هم مي توان گفت : از رنج هاي ملت بكا هيم !!... دايي رسول ما بازنشسته دولت دو سه شب پيش مي گفت : --- از اين حقوق تا اون حقوق مقداري گوشت قرمز مي گيرم !! ... گوشت مرغ هم كم كم داره به سرنوشت گوشت قرمز گرفتار ميشه ... يك هندونه كمتر از بيست هزار تومن نيست !! بايد در مصرف آن صرفه جويي كرد ، طالبي هم هم البته قيمتش رفته بالا ، هفته اي يكي دوتا بخرم هنر كرده ام ... مصرف برنج هم كم كرده ايم ، ماكاروني جايگزين نموده ايم و لي البته ماكاروني هم قيمتش داره ميره بالا !! خداي نكرده يك استكان ، يك ليوان ،يك بشقاب از دست مون بيفته و دو سه تيكه بشه ، ديگه با اين حقوق گمون نكنم عمرم وفا كنه جاي گزين كنم ... خداي نكرده فلاكس چاي مون از دست مون ول بشه ، ديگه واويلاست ... بايد بروم از صندوق قرض الحسنه سر خيابون وام بگيرم ... از گيلاس ميلاس و آلبالو ديگه حرف نزن كه دورش را خط كشيده ايم ... ديروز تو مغازه اكبر آقا انبه ديدم ، دلم هوس كرد ، قيمتش كه پرسيدم ، اكبر آقا گفت : هنوز كارمند خور نشده ، ميوه از ما بهترونه ... ميگم اين اكبر آقا هم برخي مواقع بد جوري متلك ميگه ، چشمش كه به دوتا مشتري پولدار بيفته دُم درمياره ،...از اين حرف اكبر سوپري خيلي دلم گرفت ... واگذارش كردم به خدا ...
ناشناس۲۰۹۹۷۷۶۱۲:۰۷:۱۵ ۱۴۰۰/۴/۲۷
آخ گفتی انبه !! یه ماه پیش بد جوری هوس کردم گفتم جهنم هیچ میوه ای نمی خرم به جاش دوتا انبه می خرم خلاصه ۴۸تومن دوتا انبه خریدم. بعد از خوردن یه نگاه به دانه انبه ها کردم ودلم نیومد بندازم .با سرچ در اینترنت روش کاشتشون رو خوندم والان دوتا نهال کوچک انبه دارم اگه خدا بخواد وپا بگیرن شاید ۸سال دیگه اگه زنده باشم وبار بده بتونم یه دل سیر انبه بخورم .
ناشناس۲۰۹۹۶۰۳۱۰:۱۵:۴۳ ۱۴۰۰/۴/۲۷
نفت خوزستان بلای جانش شده. با پول فروش نفت طرحهای انتقال آب و سدسازی بر رودخانه های استان صورت گرفته و دردناکتر اینکه حتی کارگران این تاسیسات نفتی هم اکثرا خوزستانی نیستند. به قول یک نفر حتی نان اشپزخانه ی این تاسیسات نفتی رو از استانهای دیگر سفارش میدن
ناشناس۲۰۹۹۷۴۳۱۱:۴۷:۰۵ ۱۴۰۰/۴/۲۷
علت العلل مشکلات خوزستان و بلوچستان و آذربایجان و کردستان، سیاست های مرکز محور و عدم رسمیت زبان و هویت ملیتها و قومیتهاست.
ناشناس۲۰۹۹۷۸۰۱۲:۰۸:۳۴ ۱۴۰۰/۴/۲۷
در ساخت سدها فقط دولت دست نداشته ارگانهای موازی هم نقش بسیاری در این معزل دارند .
ناشناس۲۰۹۹۷۹۷۱۲:۱۷:۴۹ ۱۴۰۰/۴/۲۷
با همه این بد بختی ها باید مانند بسیاری از کشورها خشکی کارون را به فرصت تبدیل کرد. سالها باید قسمت‌هایی از کارون لایروبی میشد نکردند، الان بهترین فرصت هست که هیچ طرحی برای آن ندارند.
ناشناس۲۱۰۰۰۹۰۱۵:۰۹:۱۸ ۱۴۰۰/۴/۲۷
سی و سه سال از جنگ گذشته،فرصت خوبی برای بازسازی و تقویت زیر ساختها بود که به درگیری سیاسی داخلی و خارجی گذشت.
ناشناس۲۱۰۰۱۵۳۱۵:۴۰:۵۴ ۱۴۰۰/۴/۲۷
وقتی که تعهد بر تخصص ارجحیت پیدا میکند نتیجه اش این میشود
ناشناس۲۱۰۰۱۹۴۱۶:۰۱:۳۸ ۱۴۰۰/۴/۲۷
ضمن توجه کافی به رفع مشکلات موجود با دشمنان این آب وخاک ومزدوران اجنبی نباید مماشات کرد
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

    2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

    3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

    4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

    5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

    6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

    7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

    8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

    9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

    10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

    11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

    12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

    13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

    14. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

    15. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

    16. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

    17. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

    18. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

    19. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

    20. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

    21. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

    22. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

    23. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

    24. ایران و آمریکا به «جنگ سخت» نزدیک شده‌اند؟

    25. اظهارات پزشکیان درباره رئیس احتمالی مجلس آینده

    آخرین عناوین