• رئیسی: اجازه ندهیم در هیچ استانی تنش آبی پیش بیاید

    رئیسی: اجازه ندهیم در هیچ استانی تنش آبی پیش بیاید

    رئیس جمهور بر گسترش استفاده از پساب در بخش‌های مختلف صنعتی و کشاورزی که امکان استفاده از آن را دارند، تاکید کرد و گفت: بهره‌برداری از ۱۷ هزار میلیارد تومان پروژه که امروز انجام شد، این امید را ایجاد می‌کند که ۱۹ هزار میلیارد تومان قرارداد جدیدی که در بخش استفاده از پساب در صنعت و کشاورزی امضا شد نیز هر چه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد.

  • چرا هیچکس در ایران بحران آب را جدی نمی گیرد؟!

    چرا هیچکس در ایران بحران آب را جدی نمی گیرد؟!

    گروه جهان الف،

    هنوز برای سیاستمدار و نخبه سیاسی و اقتصادی کشورمان، موضوع آب و بحران کم آبی به یک مساله و چالش عینی تبدیل نشده است. از این رو، آنی بودنِ این بحران به افکار عمومی نیز منتقل نمی شود. 

  • بهادری جهرمی: رفع چالش ۳۰۰ نقطه پر تنش آبی در دستور کار دولت است

    بهادری جهرمی: رفع چالش ۳۰۰ نقطه پر تنش آبی در دستور کار دولت است

    سخنگوی دولت گفت: رفع چالش‌های ۳۰۰ نقطه پرتنش آبی با اولویت‌بندی و آبرسانی به حدود ۱۰ هزار روستای کشور از اقدامات بزرگ در دست اجرای دولت است.

  • ۴ استان کشور محور تمرکز پروژه‌های اضطراری رفع تنش آبی شدند

    ۴ استان کشور محور تمرکز پروژه‌های اضطراری رفع تنش آبی شدند

    سخنگوی صنعت آب گفت: ۴استان خراسان رضوی، تهران، گلستان و سیستان‌وبلوچستان، محور تمرکز پروژه‌های اضطراری رفع تنش‌های آبی در کشور هستند، اگرچه در بقیه استان‌ها هم پروژه‌ها در جریان است اما وضعیت آبی این ۴استان از بقیه استان‌ها دچار محدودیت بیشتری است‌.

  •  ۱۵۰ حلقه چاه برای مدیریت تنش آبی در تهران

     ۱۵۰ حلقه چاه برای مدیریت تنش آبی در تهران

    مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به کاهش ۳۰ درصدی میزان بارندگی در سال آبی گذشته، گفت: در راستای مدیریت تنش آبی در استان تهران حفر و تجهیز بیش از ۱۵۰ حلقه چاه به‌ منظور کنترل فشار در دستور کار قرار گرفت.

  • رئیس جمهور: ۵۰ درصد تنش‌آبی کردستان رفع شد

    رئیس جمهور: ۵۰ درصد تنش‌آبی کردستان رفع شد

    رئیس جمهور گفت: با افتتاح طرح‌های مختلف آب و فاضلاب کردستان، وضعیت آبرسانی به شهرها و روستاهای این استان بهبود یافته و ۵۰ درصد تنش‌آبی رفع شده است.

  • پیش‌بینی تنش آبی در ۴۷۶ شهر

    پیش‌بینی تنش آبی در ۴۷۶ شهر

    در سه ماه نخست سال ۱۴۰۲، حجم مصرف آب شرب و صنعت ۱.۶ میلیارد مترمکعب است و آنطور که مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی اعلام کرده ۴۷۶ شهر در معرض تنش آبی قرار دارند.

  • مرگ تدریجی هورالعظیم

    مرگ تدریجی هورالعظیم

    براساس اعلام اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان تالاب هورالعظیم به دلیل شرایط کنونی حاکم بر کشور در خصوص کمبود آب به ویژه در حوضه بالادست کرخه، با تنش و بحران آبی مواجه است. بر اساس آخرین آمار تا اواسط مردادماه امسال، مخازن شماره یک و دو هورالعظیم حدود ۵۰ تا ۵۵ درصد آب دارند، مخزن سه کمتر از ۵۰ درصد آب دارد اما مخازن چهار و پنج کمتر از ۲۰ درصد آب داشته و در وضعیتی بسیار بحرانی قرار دارند.

  •  ۹۹ درصد تالاب گاوخونی خشک شد/ خزان‌ درختان در ‌‌نوار زاینده‌رود

    ۹۹ درصد تالاب گاوخونی خشک شد/ خزان‌ درختان در ‌‌نوار زاینده‌رود

    مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: ۹۹ درصد تالاب گاوخونی خشک شده و این تالاب خود به کانون خیزش گرد و غبار تبدیل شده است.

  • پیش بینی تنش آبی بسیار بالا برای خاورمیانه

    پیش بینی تنش آبی بسیار بالا برای خاورمیانه

    رئیس سازمان هواشناسی با اشاره به پیش‌بینی تنش آبی بسیار بالا برای خاورمیانه و شمال آفریقا از هدررفت بیش از ۹۰ درصد آب در حوزه کشاورزی خبر داد.

  • رئیسی: برای گره‌گشایی ‌مشکلات ‌از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد/ ‌تنش آبی خوزستان برطرف شد                        

    رئیسی: برای گره‌گشایی ‌مشکلات ‌از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد/ ‌تنش آبی خوزستان برطرف شد                      

    رئیس جمهور جمهور با بیان اینکه اشتغال اولویت خوزستان است، گفت: برای گره گشایی از مشکل خوزستان و کشور از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.