آیا اصلاحات قدر این فرصت را می داند؟!

سیاسی،   4000413069 ۷۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۰ تکراری یا غیرقابل انتشار
آیا اصلاحات قدر این فرصت را می داند؟!

نهادهای اجرایی و تقنینی در هر نظام سیاسی برای موفقیت جهت حل مشکلات مردم نیازمند برخورداری از آگاهی و دانش کافی در حوزه‌های مختلف و دخالت دادن عامل دانایی در تصمیم‌گیری‌ها می‌باشند. در ایران به دلیل نبود احزاب سیاسی پایدار و بادوام، طبیعتاً گفتمان سازی صحیح و معقولانه‌ای نیز توسط جریانات سیاسی برای چگونگی حل مشکلات صورت نمی‌گیرد.

دقیقاً به همین دلیل است که بعد از برگزاری هر انتخاباتی، شخص یا جریان پیروز معمولاً در ابتدای مسیر تدوین نظریه جهت اداره امور قرار می‌گیرد و مشخص هم نیست که در نهایت بتواند واقعاً عده‌ای هم‌فکر و منسجم را تحت لوای یک کابینه کارآمد و یکپارچه دورهم جمع نماید. البته ممکن است یک جریان و گروه سیاسی نیز بدون نظریه و گفتمان مشخص، مدتی در رأس امور قرار گیرد اما طبیعتاً نمی‌تواند موفقیت جدی به دست آورد.

تجربه سه دهه گذشته در عرصه سیاسی کشور نشان می‌دهد اصولگرایان و اصلاح‌طلبان از ضعف گفتمانی جدی در حوزه‌های سیاستی مختلف رنج می‌برند و همین مسئله موجب شده تصمیمات و عملکرد آن‌ها بعضاً در زمینه‌هایی مانند اقتصادی تفاوت چندانی نداشته باشد. البته به موضوع ضعف گفتمانی احزاب و گروه‌های سیاسی در کشور می‌باید ابهام و سیالیت اندیشه‌ای را نیز افزود که موجب می‌شود قابلیت پیش‌بینی پذیری تصمیمات آن‌ها بسیار سخت باشد.

احتمالاً یکی از علل رویگردانی مردم از گروه‌های سیاسی نیز به همین مسئله برمی‌گردد که خروجی عملکردی و سیاستی آن‌ها تفاوت چشمگیری با یکدیگر ندارد و برخی از اقشار و طبقات مردم هم تمایل چندانی به مشارکت در انتخابات ندارند.

به همین دلیل است که برخی نامزدهای انتخابات در دوران رقابت‌های تبلیغاتی دائماً تأکید دارند عضو هیچ‌کدام از جناح‌های معروف کشور نیستند و در واقع به‌صورت فراجناحی در انتخابات شرکت کرده‌اند.

در دو سال اخیر با برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال 1398 و انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی در خردادماه 1400، عملاً جریان اصلاح‌طلب از حضور در جایگاه و مناصب رسمی کشور کنار می‌رود. نیروهای جریان اصلاح‌طلب از سال 1392 و بعد از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری توانسته بودند مناصب مهم حوزه اجرا و سپس مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی کشور را به دست بیاورند. اگرچه اصلاح‌طلبان در بیشتر انتخابات بر مبنای رویکرد سلبی و ایجاد ترس از رقیب توانسته‌اند به پیروزی دست پیدا کنند اما دوری از قدرت موجب شده فرصت بی‌نظیری در اختیار آن‌ها قرار گیرد تا به ایجاد گفتمانی مردم محور متناسب با شرایط کشور در حوزه‌های مختلف بپردازند.

احزاب و گروه‌های سیاسی اصلاح‌طلب می‌توانند ضمن بازسازی اندیشه‌ای و گفتمانی، رویکردی حمایتی اما نقادانه در قبال سیاست‌های دولت مستقر داشته باشند. اگر چنین اتفاقی رخ دهد حتماً فرصت پیش‌آمده برای آن‌ها بسیار کمک‌کننده خواهد بود و می‌تواند موجب رشد دانشی آن‌ها در حوزه‌های مختلف همراه با تقویت تعاملات آن‌ها با جامعه شود. بدون شک اگر آن‌ها طی سال‌های آینده هم‌وغم خود را بر مبنای این رفتار تنظیم نمایند می‌توانند در انتخابات آتی با پشتوانه تئوریک قوی‌تری ظاهر شوند.

البته تجربه ثابت کرده افراد جریان های سیاسی مختلف زمان‌هایی که دور از قدرت قرار می‌گیرند برای دست یافتن به منصبی، اقدام به تغییر گفتمان خود می‌نمایند که طبیعتاً عقلانی نیست و می‌تواند موجبات بی‌اعتمادی بیشتر مردم به احزاب سیاسی را فراهم آورد. البته این احتمال نیز وجود دارد طبق روال همیشگی رویکردی سلبی و تخریبی در قبال دولت مستقر در پیش‌گرفته شود که آن مسئله نیز غیراخلاقی است .

درنهایت باید گفت فرصت کم‌نظیری در اختیار اصلاح‌طلبان و حتی برخی گروه‌های سیاسی اصولگرا قرارگرفته تا ضمن تفکر و بازاندیشی به مسائل مهم جامعه بپردازند و موجبات کمک به دولتی که از چند هفته آینده سرکار می‌آیند فراهم آورند. آیا آن‌ها قدر این فرصت را خواهند دانست یا خیر. بدون شک گذر زمان پاسخ مناسبی به این سؤال خواهد داد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۰۷۷۴۷۵۰۹:۰۶:۱۴ ۱۴۰۰/۴/۱۴
۴ سال دیگه مجدد اصلاحطلبا قدرت رو غصب خواهند کرد . مطمئن باشید
ناشناس۲۰۷۷۵۴۲۰۹:۴۲:۲۴ ۱۴۰۰/۴/۱۴
دولتهای رانت خوار و نجومی بگیر نباید تکرار بشوند.
ناشناس۲۰۷۷۶۷۴۱۰:۴۹:۳۸ ۱۴۰۰/۴/۱۴
اصولگراها چندین بار تکرار شده اند .
ناشناس۲۰۷۷۷۲۶۱۱:۲۴:۴۱ ۱۴۰۰/۴/۱۴
34 سال بعد از انقلاب زمام اداره امور جاری کشور بدست اصلاح طلبان و کارگزاران بوده و نتیجه عملکردشون هم مشخص است.
سعید۲۰۷۷۸۳۴۱۲:۱۶:۴۵ ۱۴۰۰/۴/۱۴
رفسنجانی و احمدی نژاد اصولگرا بودند، هستند و خواهند بود حسن روحانی هم اعتدال گراست چهارسال دیگه چه اسمی میخواید رو رییسی بزارید؟
ناشناس۲۰۷۸۷۰۲۱۹:۱۳:۰۹ ۱۴۰۰/۴/۱۴
معلومه شما شمارشت هم ضعیفه!
ناشناس۲۰۷۷۵۷۱۰۹:۵۷:۱۲ ۱۴۰۰/۴/۱۴
بامزه بود!!
ناشناس۲۰۷۷۷۵۵۱۱:۳۲:۵۴ ۱۴۰۰/۴/۱۴
اصلاح طلبها دیگر هیچ پایگاه مردمی ندارند و رای هم نخواهند داشت اصلا همین الانش هم به نظر من دیگه وجود ندارند اینها با یه رای در 76 بودجود امدند و با یه رای در 1400 هم از بین رفتند تمرکز رو دولت رئیسی باشه و دیگه بهانه ای هم نیست باید ان شاء الله همه مشکلات سریع حل بشه دنبال اصلاح طلبان چنین و.. هم نباشیم فقط تمرکز بر دولت جدید برای حل مشکلات ملت یا علی
ناشناس۲۰۷۸۲۹۵۱۵:۵۱:۱۶ ۱۴۰۰/۴/۱۴
غرور و تکبر از سرتاسر این تصویر موج میزنه
ناشناس۲۰۷۸۳۵۰۱۶:۲۴:۴۵ ۱۴۰۰/۴/۱۴
اصلاحات مرد...این را بزرگ بنویسید...بحث کارآمدی و ناکارامدی است..اصلاح طلبان حرفشون مشخص نیست،عملکردشان با بودن فضای مجازی فقط رسوایی بارآورده است ،اون افتخاراتی هم که بهش می نازند ا ن زمان فضای رسانه ای محدود بوده است...
ناشناس۲۰۷۹۵۴۴۰۹:۴۲:۳۰ ۱۴۰۰/۴/۱۵
ایا به قیافه اینها می اید دلسوز محرومین باشند
ناشناس۲۰۷۷۴۷۷۰۹:۰۷:۵۹ ۱۴۰۰/۴/۱۴
ان‌شاءالله روز 14 مرداد ماه که مراسم تنفیذ آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهور دوره جدید برگزار خواهد شد شروع خیر و برکت برای ملت و کشور خواهد بود. مطمئنا در سایه مدیریت انقلابی و جهادی، همچنین پاکدستی و صادق بودن با مردم مشکلات حل شدنی است.
ناشناس۲۰۷۷۵۷۶۰۹:۵۹:۲۹ ۱۴۰۰/۴/۱۴
مشکلات کشور با رفتن یک نفر و آمدن یک نفر دیگر حل نخواهد شد. خواهیم دید که 4 سال دیگر اصولگراها یکی یکی از حمایت آقای رئیسی دست بر می دارند و حمایتهای خود را حاشا می کنند و مشکلات را گردن ایشان می اندازند و یک انگی هم به دولت ایشان می زنند. همان کاری که با احمدی نژاد کردند. البته خدا کند که نظر من اشتباه کنم و آقای رئیسی موفق باشد.
ناشناس۲۰۷۸۰۱۴۱۳:۳۵:۴۵ ۱۴۰۰/۴/۱۴
این نظر شما رو که خوندم اتفاقا خیلی امیدوار شدم چون تا حالا هر چی گفتین برعکس شده!؟!! تقلب در انتخابات ۸۸! بشار اسد رفتنیه! روحانی مچکریم! به آمریکا میشه اعتماد کرد! با برجام دلار میشه ۱۰۰۰تومن! دنیا اجازه نمیده آمریکا از برجام خارج بشه! با ترامپ تا ۲۰۲۴! بایدن یه ماهه به برجام برمیگرده! کسی توی انتخابات شرکت نمیکنه! ...... و این داستان تَکراری ادامه دارد!
ناشناس۲۰۷۹۴۲۹۰۸:۰۰:۲۱ ۱۴۰۰/۴/۱۵
این نوشته شما به وضوح ادعا میکند که هر کی منتقد اصولگرایان باشد، اصلاح طلب است! و این عدم شناخت شما از جامعه را عیان میسازد و نیز پایه ها قضاوتتان را.
ناشناس۲۰۷۷۶۶۷۱۰:۴۶:۵۶ ۱۴۰۰/۴/۱۴
دولت شفاف سازی کند چگونه برای واردات فاضلاب انسانی از ترکیه ارز در اختیار افرادی قرار داده این مسله در برنامه پایش تلویزیون عنوات شد و رییس خانه صنعت هم اترا تایید کرد
ناشناس۲۰۷۷۹۹۹۱۳:۲۹:۴۳ ۱۴۰۰/۴/۱۴
دولت که خودش همه جا خرابکاری کرده چه نیاز به واردات نیست
ناشناس۲۰۷۷۴۸۱۰۹:۱۰:۲۷ ۱۴۰۰/۴/۱۴
از آیت الله رئیسی، رئیس‌جمهور منتخب کشور می خواهیم که در تشکیل دولت در هیچ سطحی از مدعیان اصلاح‌طلبی استفاده نکنند. این جماعت قدرت‌طلب و بی بصیرت سالها است که امتحان خود را پس داده‌اند و جز گرفتاری دست آوردی برای مردم نداشته‌اند.
ناشناس۲۰۷۸۵۶۶۱۸:۰۳:۵۱ ۱۴۰۰/۴/۱۴
مشکل جای دیگه هست. البته به اطلاعتون برسانم که اصلاحطلبان اخرین بار ۱۳۸۴ در قدرت بودن و دولت روحانی اصلاحی نبود.
ناشناس۲۰۷۷۴۸۳۰۹:۱۱:۲۳ ۱۴۰۰/۴/۱۴
برخی از همفکران دولت تدبیر ، حال که مخالفت مردم را با اصلاح‌طلبان مشاهده می‌کنند رنگ عوض کرده و به منتقدین دولت تبدیل شده‌اند تا شاید جایی در دولت آقای رئیسی بیایند. از دولت منتخب درخواست می‌شود با جدیت مانع ورود ابن‌الوقت‌ها که می‌خواهند آسیاب بر وفق مرادشان بچرخد، به دولت شوند که جز کارشکنی هنر دیگری نداشته‌اند و لذا نخواهند داشت.
ناشناس۲۰۷۷۴۸۵۰۹:۱۲:۵۷ ۱۴۰۰/۴/۱۴
این حرفا خیلی قشنگه ولی تو کشور ما که تا یکی یه حرفی بزنه به صد تا جرم متهم میشه کاربرد نداره.
واکسن قطره خون۲۰۷۷۴۸۶۰۹:۱۳:۱۰ ۱۴۰۰/۴/۱۴
کم برق ببرید وصل کنید حاج عمو حسن روحانی عزیز !
ناشناس۲۰۷۷۴۹۰۰۹:۱۵:۱۳ ۱۴۰۰/۴/۱۴
از جناب آقای روحانی رییس جمهورمحترم انتظار میرود با یک کار قشنگ و زیبا طی لیستی میزان دارایی های خود و بستگان و تمامی مدیران هشت ساله و بستگان انها را اعلام فرمایند لذا اینکار زیبا میتواند بسیار تاثیر گذار برای افکار عمومی باشد
ناشناس۲۰۷۷۵۷۰۰۹:۵۶:۴۰ ۱۴۰۰/۴/۱۴
این کار رو باید اول سال ۹۲ انجام میداد تا الان بشه مقایسه کرد. بهتره این پیشنهاد رو آقای رئیسی انجام بده!
ناشناس۲۰۷۷۷۷۸۱۱:۴۸:۱۵ ۱۴۰۰/۴/۱۴
از روی موارد اعلامی هم میشه تشخیص داد آنچه را که لازم است
ناشناس۲۰۷۷۴۹۳۰۹:۱۶:۵۹ ۱۴۰۰/۴/۱۴
تا اصلاح طلب باشد هم آشوب است و هم تحریم و هم له کردن مردم
abbas۲۰۷۷۶۶۳۱۰:۴۴:۵۵ ۱۴۰۰/۴/۱۴
شروع تحریم های سنگین دوره احمدی نژاد بود ضمنا سیاست های انرژی هسته ای ربطی به هیچ دولتی نداره
ناشناس۲۰۷۷۷۹۱۱۱:۵۸:۴۰ ۱۴۰۰/۴/۱۴
عزیزم تحریم اولیه در زمان خاتمی بود و بدترین آن هم وقتی بود که آشوب 88 درست شد
ناشناس۲۰۷۷۵۰۰۰۹:۲۴:۰۳ ۱۴۰۰/۴/۱۴
همه سیستم ها اعم از سیاسی، اقتصادی، علمی، فن آوری..... دائما در حال اصلاح هستند. همانطور که ویندوز 95 توانایی انجام بسیاری از وظایف سخت افزاری و نرم افزاری کامپیوترها نسل جدید را ندارد، قوانین و رسم و رسوم ها مربوط به چندین قرن گذشته هم دیگر جوابگوی جوامع امروز نیستند. اطلاحات یک ضرورت است. آنهایی که آن را نفی می کنند، سرشان را زیر برف کرده اند.
ناشناس۲۰۷۷۵۰۱۰۹:۲۴:۰۴ ۱۴۰۰/۴/۱۴
اصلاح طلبان ابتدا باید خودشان را اصلاح نمایند.
علیرضا۲۰۷۷۵۹۵۱۰:۰۷:۲۰ ۱۴۰۰/۴/۱۴
اصلاح طلبی به تاریخ پیوست،تمام شد ،مردم کسانیکه پای وعده هاشون نمونن براحتی کنار میزنن،اصولگراها هم خوشحال نباشن،عدم رای به اصلاحطلبها رای به اصولگراها نیست،اصولگراها هم که الان تمام ارکان قدرت دستشونه اگه به وعده هاشون عمل نکنن توسط خود مردم میرن کنار.قدرت مردم رو دست کم نگیرن حضرات.رییس جمهور منتخب خیلی باید مراقبت کنه که این سبد رای اگر بدقولی ببینه براحتی ریزش میکنه.اگر دولت منتخب خوب عمل کنه میتونه امید داشته باشه که بغیر از آرای سنتیش از سبد آرای ناامیدان هم رای جذب کنه.
ناشناس۲۰۷۷۹۶۴۱۳:۱۶:۰۹ ۱۴۰۰/۴/۱۴
اصلاح طلبا کجای دولت روحانی بودند ؟!!
ناشناس۲۰۷۸۶۴۰۱۸:۳۵:۲۰ ۱۴۰۰/۴/۱۴
واعظی که دو ماه پیش گفت. در حد معاونین استاندار ها
ناشناس۲۰۷۸۸۸۴۲۰:۵۰:۱۰ ۱۴۰۰/۴/۱۴
کجاش نبود
ناشناس۲۰۷۸۲۷۲۱۵:۴۳:۲۶ ۱۴۰۰/۴/۱۴
موافقم
ناشناس۲۰۷۷۶۲۴۱۰:۲۶:۴۴ ۱۴۰۰/۴/۱۴
اصلاح طلبی تمام شد رفت. اما یادمان بماند که دولت بعدی دولت اصول گراست. بعدا انکار نکنید.
محمد۲۰۷۷۶۳۰۱۰:۲۸:۱۶ ۱۴۰۰/۴/۱۴
من نه اصولگرا هستم و نه اصلاح طلب ولی این کاری که با اصلاح طلب ها دارید انجام میدید واقعا ظلمه ! از
عمران۲۰۷۷۶۵۶۱۰:۴۱:۴۱ ۱۴۰۰/۴/۱۴
بعد از اتفاقات دو سال اخیر متوجه میشویم که بدنه اصلی مردمی حامی اصلاحطلبان کاملا تغییر کرده و از آنها عبور کرده است. هم اصلاحطلبان و هم اصولگرایان چه بخواهند چه نخواهند به زودی تحت تاثیر جامعه وادار به تغییر مواضع و خط کشی ها خواهند شد.
ناشناس۲۰۷۷۶۶۲۱۰:۴۴:۳۵ ۱۴۰۰/۴/۱۴
" مقتضيات زمان » برادر ... مقتضيات زمان را دريابيم !! مخصوصاً اصولگرايان بيشتر ملتفت باشند ... ااگر زمان و مقتضيات زمان را در نظر نگيريم ... حالا چه اصلاح طلب باشيم و چه اصولگرا ، به نظرم راه به جايي نخواهيم برد !!... اتفاقاً مرحوم مطهري هم كتابي در اين رابطه نوشته اند به نام " اسلام و مقتضيات زمان » !!
سجاد محمدزکی۲۰۷۷۶۸۵۱۰:۵۵:۰۹ ۱۴۰۰/۴/۱۴
هرچی بدبختی داریم از اصلاح طلبان و اقتدارگرایان هست. حالا ببینیم جبهه پایداری چه میکند بسم الله. به قول رهبرعزیزمان:مردم از این انتخابات خیر خواهند دید.
ناشناس۲۰۷۷۷۱۳۱۱:۱۶:۳۹ ۱۴۰۰/۴/۱۴
اینکه آقای رئیسی از اصلاح طلبان دعوت کرده جای تقدیر دارد. اما فراموش نکنید که در دولت های رفسنجانی تا روحانی وزرای اصولگرای بسیاری داشتیم. یعنی این دولت ها نه تنها به نظر اصولگرایان توجه کردند که حتی بخش بزرگ کابینه آقای رفسنجانی اساسا اصولگرا بوده. البته هر وقت دولت دست اصولگرایان بوده هیچ اصلاح طلب وزیری نداشتیم. بنابراین چنین فرصت هایی در گذشته هم وجود داشته و چیز جدیدی نیست و اختراع آقای رئیسی هم نیست.
محمد۲۰۷۷۷۱۴۱۱:۱۷:۳۴ ۱۴۰۰/۴/۱۴
اولا که صولگراها با این رد صلاحیت ها عملا بخت اینکه مردم به اصلاح طلبها نه بگند رو از خودشون دریغ کردند. اصلاح طلبها تا ابد می تونن ادعا کنن که اگه رد صلاحیت ها نبود ما رای می آوردیم. این از معجزات اصولگراهای ایرانه. دوما ما در ایران فراجناحی نداریم. فراجناحی بودن به حرف نیست به عمله. حالا الان از نظر مردم دولت و مجلس و قوه قضاییه و شورای نگهبان و سپاه و آستان قدس و .... همگی متعلق به جریان اصولگرایی هستن. اصولگراها دست به قمار مهمی زدن. اگر این دولت موفق نشه مشکلات رو حل کنه دیگه هیچ گردنی باقی نمی مونه واسه اینکه مشکلات رو گردنش بندازن.
ناشناس۲۰۷۸۵۵۲۱۷:۵۵:۲۸ ۱۴۰۰/۴/۱۴
زمان احمدی نژاد مگه نبود؟ یک مشایی پیدا می کنند همه مشکلات رو می اندازند گردنش.
ناشناس۲۰۷۸۷۰۵۱۹:۱۵:۳۱ ۱۴۰۰/۴/۱۴
اصلاح طلبها تایید صلاحیت هم میشدند رای نداشتند
ناشناس۲۰۷۷۷۴۱۱۱:۲۹:۳۱ ۱۴۰۰/۴/۱۴
اصلاح طلبان که دیگه منحل شدند رفت قدر چه فرصتی را بدانند؟ اصلاح طلبها دیگه به تاریخ پیوستند
ناشناس۲۰۷۷۸۱۷۱۲:۰۹:۲۸ ۱۴۰۰/۴/۱۴
تو اصلا میدونی اصلاحات ینی چی
ناشناس۲۰۷۸۷۰۸۱۹:۱۷:۳۸ ۱۴۰۰/۴/۱۴
هاهاها وقتی خود اصلاح طلبها نمیدونن اصلاحات یعنی چی و زیباکلام هم مدام بهشون میگه که تعریفش کنید اون وقت میخای بقیه بدونن؟ یه عده ادم معطل بودند امدند گفتند اصلاح طلبیم دیگه رای نیاورند تعریفش کنیم؟ اصلاحات یعنی فریب مردم با شعارهای زیبا برای رای جمع کردن و برای ماندن در قدرت اینم تعریف من
ناشناس۲۰۷۸۷۵۶۱۹:۴۰:۴۸ ۱۴۰۰/۴/۱۴
اصلاحات یعنی همون چیزی که باعث میشه مردم فکر کنن با برجام دلار میشه ۱۰۰۰ تومن. یعنی با کفش توی چادر زلزله زده‌ها یعنی با لباس ورزشی برند در اوج تحریمها توی توچال یعنی دختر مظلوم وزیر یعنی پیوند زندگی مردم به تقریبا هیچ یعنی افتخار به نساختن حتی یک مسکن در دولت یعنی حقوق‌های نجومی .....
یاس۲۰۷۷۷۷۹۱۱:۴۸:۲۸ ۱۴۰۰/۴/۱۴
آقای رئیسی توروخدااین اصلاح طلبهای رابه هیچ وجه به کارنگیر اگربه فکراین مردم زجرکشیده هستی ازین اصلاح طلبهادوری کن
ناشناس۲۰۷۷۷۸۷۱۱:۵۵:۱۱ ۱۴۰۰/۴/۱۴
شما از کی تا حالا دلسوز اصلاحات شدید؟؟!
ناشناس۲۰۷۷۷۹۶۱۱:۵۹:۴۶ ۱۴۰۰/۴/۱۴
حالا این سی وچندسال چه گلی به سر ملت زدند که بروند خودشونو باز سازی کنن .خدا نکنه .گرچه از این به بعد هر روز باروزنامه ورسانه کوچکترین ضعف ونارسایی رو توبوق وکرنا میکنن ولی خدا اراده کرده زمین را به صالحان میراث بده ونریدان .........ونجعلهم الائمه ونجعلهم الوارثین
ناشناس۲۰۷۷۷۹۹۱۲:۰۰:۳۹ ۱۴۰۰/۴/۱۴
با این هجمه های حق و ناحق به اصلاح طلبا ، اصولگرایان تطهیر نخواهند شد. مگر یادتون رفته در ابتدای ریاست جمهوری روحانی سردار قلم! اصولگریان نوشت روحانی اصلاح طلب نیست؟
علی کریمی۲۰۷۷۸۵۶۱۲:۲۵:۵۳ ۱۴۰۰/۴/۱۴
مسئول محترم بخش سیاسی الف وقتی اصلاح طلبان و برخی از اصولگرایان (حامیان آقای دکتر احمدی نژاد) با وجود داشتن قدرت نتوانسته اند کشور را در مسیر توسعه قرار دهند چگونه می توانند فقط با کمک به دولت آینده در حل مشکلات حاد کشور سهیم باشند. بنظر می رسد منظور شما از کمک کردن سکوت این جریان ها در طول زمامداری دولت سیزدهم است.
هیوا۲۰۷۷۸۷۴۱۲:۳۴:۳۵ ۱۴۰۰/۴/۱۴
مشکلات خیلی‌ زیاد شده ولی واقعا ما ایرانی ها ادم های خوبی هستیم جوانان خوب دانشمند نخبه کشور که با وجود تحریم ها که به خاطر عدالت شدیم پای وطن ایستادند کار کردند دم همه اونها گرم...آن شالله دولت جدید بتواند حلال مشکلات باشه ولی سخته
ناشناس۲۰۷۷۹۷۵۱۳:۱۹:۵۹ ۱۴۰۰/۴/۱۴
اصولگرایان که این قدر لالایی بلد بودند چرا خودشان خوابشان نمی برد واز هر سنگ اندازی در دولت روحانی دریغ نکردند ؟!! حالا که نوبت خودشان شده سکوت وهمکاری اصلاح طلبان با دولت رئیسی را می خواهند ؟!! واقعا که از این همه رو !!
امیر۲۰۷۸۰۴۶۱۳:۴۶:۴۴ ۱۴۰۰/۴/۱۴
خیرَ الکلام، ما قَلَّ و دَلَّ به عمل کار برآید به سخن دانی نیست...
دشمن دروغ وفساد۲۰۷۸۰۸۴۱۴:۱۰:۱۸ ۱۴۰۰/۴/۱۴
اصولگرایان هوشیار باشند که اصلاح طلبان دشمن نظام ومردم در دولت سیزدهم نفوذ نکنند
ناشناس۲۰۷۸۱۲۹۱۴:۳۳:۴۹ ۱۴۰۰/۴/۱۴
اصلاح طلبان سرمایه اسراییل وامریکا هستند مواظب این سرمایه های نفوذی ووطن فروش باشیددرلباس دلسوزی به دولت رییسی نزدیک می شوند وضربه می زنند مثل کاری که مشایی با احمدی نژاد کردتبدیلش کرد به یک موجود خودشیفته وتوهمی وهنوز هم ادامه دارد
صمصام۲۰۷۸۱۹۶۱۵:۰۲:۱۳ ۱۴۰۰/۴/۱۴
اکنون نوبت اصولگرایان است ریاست جمهوری ، قوه قضاییه، شورای نگهبان ، مجلس ،شوراها و حاکمیت .....یکدست یکدست امیدوارم از همین فرصت 8 ساله ای که(1392-1400) اصلاح طلبان به انها داده بودند استفاده لازم را برده باشند و حالا بتوانند منشاء خیر وبرکت برای کشور و مردم شوند
ناشناس۲۰۷۸۹۶۹۲۱:۴۶:۲۵ ۱۴۰۰/۴/۱۴
۸سال به من بیسواد هم فرصت بدن ۱۰۰برابر بهتر از اینها مملکت و اداره میکنم مردم دیگه تحمل ندارن چون ۴سال بعد بهونه میخواد مردم و بکشونی پای صندوق
دوستدار رییسی۲۰۷۸۲۰۱۱۵:۰۵:۱۴ ۱۴۰۰/۴/۱۴
اصلاح طلب همان دولت روحانی بی تدبیر که مملکتی نا بسا مان را تحویل دولت رییسی میدهند
دوستدار رییسی۲۰۷۸۲۱۲۱۵:۱۲:۳۶ ۱۴۰۰/۴/۱۴
اصلاحات یعنی درست کردن اقایان از کلمه اصلاحات برای نابودی گام برداشتند نه برای اصلاح کردن ومملکت را به تباهی کشاندند
معلم۲۰۷۸۲۶۴۱۵:۳۵:۴۸ ۱۴۰۰/۴/۱۴
بکی از اهداف مهم ترامپ از تحریم بیرون کردن اصلاح طلبان از صحنه سیاسی کشور بود که در اینکار موفق شد.
ناشناس۲۰۷۸۷۵۹۱۹:۴۱:۴۲ ۱۴۰۰/۴/۱۴
کسی امیدهای خودش رو از صحنه بیرون نمیکنه که پسرم!!!!
ناشناس۲۰۷۸۴۲۴۱۶:۵۹:۲۰ ۱۴۰۰/۴/۱۴
این حزب و اون حزب نداره مثلا الان اقای رییسی اومد از روز اول گوشت قیمتش میرسه به نصف قیمت؟ اجاره خونه کم میشه دلار میاد پایین نفت فروش میره؟
ناشناس۲۰۷۸۴۵۹۱۷:۰۹:۳۴ ۱۴۰۰/۴/۱۴
خیاطان لباسهای اصلاح طلبان ماهر ودر دوختن جیب برای لباسها شون از آستر مخصوص استفاده میکنن علی برکت الله
ناشناس۲۰۷۸۴۷۲۱۷:۱۷:۴۹ ۱۴۰۰/۴/۱۴
همچین اصولگرا و اصلاحطلب میگید،انگار با هم فرق میکنند
ناشناس۲۰۷۸۵۲۱۱۷:۴۳:۳۴ ۱۴۰۰/۴/۱۴
اصلاحات رو ولش کنید برید بچسبید به کمبود اب و برق و واکسن کرونا و هزار بدبختی دیگه، که خربزه اب است
ناشناس۲۰۷۸۵۷۱۱۸:۰۶:۲۴ ۱۴۰۰/۴/۱۴
یواش یواش داره ورق برمی کرده نوبت اشکنه خوردن ولنگ بستن و نان خشک خوردن داره میرسه.
علیرضا۲۰۷۸۷۰۳۱۹:۱۳:۳۶ ۱۴۰۰/۴/۱۴
قبل از اینکه اصلاح طلبان ،از این فرصت باید استفاده کنند ،اصولگرایان مستحق ترند تا از فرصت خدمت به مردم استفاده کنند‌.
ناشناس۲۰۷۸۸۰۶۲۰:۱۱:۱۱ ۱۴۰۰/۴/۱۴
مردم دیگر فراتر از احزاب فکر می کنند ! حزب و حزب بازی تعطیل !!!
ناشناس۲۰۷۸۹۵۶۲۱:۳۸:۲۰ ۱۴۰۰/۴/۱۴
اصلاحات یعنی دکور یعنی رانت یعنی....
علیرضا نیکرو۲۰۷۹۰۷۴۲۳:۰۷:۵۱ ۱۴۰۰/۴/۱۴
اصلاح طلب و اصولگرا برای مردم ایران فرقی ندارند سیاست ملی و منافع ملی باید توسط این دو گروه دنبال شود
ناشناس۲۰۷۹۵۰۸۰۹:۱۸:۵۸ ۱۴۰۰/۴/۱۵
یواش یواش داره ورق برمی کرده نوبت اشکنه خوردن ولنگ بستن و نان خشک خوردن داره میرسه
ناشناس۲۰۷۹۵۳۲۰۹:۳۴:۴۸ ۱۴۰۰/۴/۱۵
همه شما را توصیه می کنم به اخلاق، اخلاق و اخلاق هرچه که هرکه گفته دلیل بر راستی آن نیست، پس تا مطمئن نشدید نشر ندهید و تهمت نزنید! دین ما اینطور گرفته ولی پیام های بالا جای بسی تاسف داره
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  5. وحدت ملی با وعده صادق

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. کمی دیر نیست؟

  8. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  9. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  10. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  15. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  16. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  17. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  18. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  19. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  20. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  21. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  22. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  23. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  24. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  25. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

آخرین عناوین