نیاز حیاتی دولت مردمی رئیسی

محمد علیزاده، عضو هیات علمی دانشگاه،   4000409046 ۴۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۵ تکراری یا غیرقابل انتشار
نیاز حیاتی دولت مردمی رئیسی

رئیس کل بانک مرکزی، رئیس سازمان برنامه و بودجه، وزیر اقتصاد و امور دارایی  و روسای سازمان‌های وابسته به وزارت اقتصاد و امور دارایی از جمله: بیمه‌ها، بورس، گمرک و مالیات، وزیر جهاد کشاورزی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، وزیر تعاون،کار و تامین اجتماعی، وزیر مسکن، وزیر میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و معاون اقتصادی و مجموعه مشاوران اقتصادی رئیس جمهور اعضای تیم اقتصادی دولت را تشکیل می دهند.

اعضای تیم اقتصادی دولت مردمی جناب اقای دکتر رئیسی برای غلبه بر مشکلات اقتصادی باید علاوه بر جوان بودن، داشتن تخصص و نیز تسلط به دانسته های اقتصادی، مدیر جهادی و میدانی بودن و داشتن طهارت اقتصادی، عزم راسخی در خصوص اجرای عدالت، شفافیت، اصل ما می توانیم و مبارزه قاطع، بدون اغماض و تبعیض با فساد داشته باشند.
اعضای تیم اقتصادی دولت مردمی ایران قوی باید به راهکارهای تصریح شده در بیانیه گام دوم انقلاب که همان اجرای دقیق سیاستهای  24 گانه اقتصاد مقاومتی است اهتمام جدی داشته باشند. همچنین اجرای منشور 8 ماده ای رهبر معظم انقلاب پیرامون مبارزه با فساد به سران قوا در سال 1380 در دستور کار این تیم قرار می گیرد. 

نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه داشت این است که این ویژگی ها در انتخاب معاونین اعضای تیم اقتصادی دولت و در سطوح پایین تر نیز عینا باید مد نظر قرار گیرد. 

پیشنهاد برگزاری جلسات هفتگی یا ماهانه با خروجیهای عملی و قابل اتکاء و کار کارشناسی شده در بین معاونین وزارتخانه‌ها و سازمان‌های عضو تیم اقتصادی جهت رفع مشکلات و ارائه این راه حلها به اعضای تیم اقتصادی، از مهم‌ترین و حیاتی ترین وظایف این سطح از تیم اقتصادی دولت است.

وابستگی اقتصاد به نفت و اصلاح نظام مالیاتی کشور، دولتی بودن بخشهایی از اقتصاد که باید به مردم واگذار شود، بودجه بندی معیوب، عدم هماهنگی سیاستهای اقتصادی، وجود هزینه های زائد و مسرفانه در دستگاههای حکومتی تصریح شده در بیانیه گام دوم انقلاب و همچنین تقاضا برای مسکن و نگارش برنامه هفتم توسعه را می توان در راس مهمترین مسائل اساسی اقتصاد کشور در نظر گرفت.

پس از تشکیل تیم اقتصادی قوی و هماهنگ و قبل از شروع جلسات، حتما باید نقشه راه به انضمام سند تحول اقتصادی با افق¬های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تهیه شده و جلسات هماهنگی پیرامون راهکارهای اجرایی نقشه راه و سند تحول تشکیل گردد. 

هماهنگی تیم اقتصادی دولت با کمیسیونهای اقتصادی مجلس نیز از مهمترین نکاتی است که بایستی توسط روسای قوای محترم مقننه و مجریه بصورت جدی پیگیری شود.  

با مطالعه در تیم اقتصادی دولتهای پیشین، ناهماهنگی تیم اقتصادی مهمترین دلیل عدم تحقق وعده ها و شعارهای روسای جمهور پیشین بوده است که جناب اقای دکتر رئیسی نیز در شعارهای انتخاباتی به درستی به این نکته اشاره و هماهنگی تیم اقتصادی قوی را بارها در رقابتهای انتخاباتی تکرار نمود. 

پیشنهاد می شود برای پیروزی بر مشکلات اقتصادی، رئیس جمهور محترم، فرماندهی این تیم قوی و هماهنگ را بر عهده بگیرد و با حضور خود در این جلسات ضمانتی برای اجرای تصمیمات این تیم باشد و به تیم اقتصادی اجازه ندهد با تصمیمات خلق الساعه و لحظه ای، اقتصاد کشور را دچار مشکل کند.

بنابراین انتظار می رود جناب آقای دکتر رئیسی با تشکیل تیم اقتصادی قوی و هماهنگ با شرایط بیان شده در این متن، بتواند اولین رئیس جمهور اسلامی ایران باشد که شعارهای انتخاباتی را جامه عمل می پوشاند. در این صورت است که دولت مردمی ایران قوی جناب اقای دکتر رئیسی خواهد توانست بر مشکلات اقتصادی پیروز شود .

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۰۷۰۹۱۶۱۱:۰۵:۱۱ ۱۴۰۰/۴/۹
بدون شکستن تحریم ها و تصویب FATF اقتصاد کشور سر و سامان نخواهد گرفت.
ناشناس۲۰۷۱۱۲۳۱۲:۴۶:۲۸ ۱۴۰۰/۴/۹
اگر مدیریت جهادی جایگزین مدیریت ناقص قرار گیرد و سوء مدیریت‌ها جمع شود قطعاً دیگر مشکلی باقی نمی‌ماند.
ناشناس۲۰۷۱۲۵۴۱۳:۴۶:۳۶ ۱۴۰۰/۴/۹
آمریکا: بسیاری از 38 کشور عضو fatf هم آنرا نقض میکنند مکررا. حالا برخی دایه دلسوزتر از مادر شدن
ناشناس۲۰۷۱۴۱۳۱۴:۵۹:۴۰ ۱۴۰۰/۴/۹
مانند ان پی تی که 200 کشور عضو آن هستند و بالای 10 کشور بمب اتم دار ولی فقط با ایران باید این طور رفتار کنند و خدا نکند fatf تصویب شود.... ان وقت نان خشک هم گیر نمی اید
ناشناس۲۰۷۱۲۸۲۱۳:۵۹:۴۷ ۱۴۰۰/۴/۹
دلار: 25350 تومان
ناشناس۲۰۷۱۳۱۵۱۴:۱۳:۴۹ ۱۴۰۰/۴/۹
دولت آینده اقتصاد کشور را معطل مذاکره و برجام و FATF نخواهد کرد خنثی سازی و بی اثر کردن تحریم ها در دستور کار دولت جدید است.
ناشناس۲۰۷۱۴۹۷۱۵:۳۸:۰۴ ۱۴۰۰/۴/۹
لطفا مختصات مدیریت جهادی را تبیین و تعریف کنید . با واژه های مبهم که نمیشه کشور رو اداره کرد
ناشناس۲۰۷۱۱۲۷۱۲:۴۷:۰۵ ۱۴۰۰/۴/۹
ما بدون آمریکا زندگی می‌کنیم، اهمیتی ندارد اگر آن‌ها از برجام خارج شوند ما بیشتر پیشرفت می‌کنیم، مسئولیت‌هایمان را برداشته و جلو می‌بریم، اگرچه کافران نپسندند، امروز برکت خون شهیدان قدرتمند هستیم،
ناشناس۲۰۷۱۱۳۳۱۲:۴۸:۴۳ ۱۴۰۰/۴/۹
امروز تمام برخورد آمریکایی‌ها در تشدید تحریم و خروج از برجام خلاصه می‌شود اما با توجه به تجربیات انقلاب اسلامی، تحریم‌ها نتوانستند خللی در حرکت ما ایجاد کنند. ایران واقعیت‌های وجود خود را بر اساس آمریکا تنظیم نکرده است.
ناشناس۲۰۷۱۱۵۸۱۲:۵۸:۰۹ ۱۴۰۰/۴/۹
تصویب FATF امکان‌پذیر نیست؛ چون با مفادی از قانون اساسی تضاد داره. باید قانون اساسی تغییر کنه که اون هم در حال حاضر شدنی نیست.
ناشناس۲۰۷۱۲۹۰۱۴:۰۲:۵۷ ۱۴۰۰/۴/۹
وقتی چند وقت دیگه نون 20 هزار تومن و دلار 50 هزار تومن شد، آن هم تغییر می کند.
ناشناس۲۰۷۱۴۰۲۱۴:۵۳:۲۱ ۱۴۰۰/۴/۹
خخخه دلار گران شدن ربطی به fatf ندارد به تورم دارد و تورم ایران هم بیشتر منشا داخلی دارد تا خارجی
ناشناس۲۰۷۱۳۰۰۱۴:۰۷:۴۶ ۱۴۰۰/۴/۹
دوباره که دنبال نخود سیاه هستی که در دهانت گذاشتند و تحریمfatfمی گویی!
ناشناس۲۰۷۰۹۲۲۱۱:۰۷:۰۶ ۱۴۰۰/۴/۹
اتکا به توان داخلی، حذف دلار و ...... فقط شعار هستند. در این جهان باید بر پایه رعایت قوانین و عرف جهانی زندگی و کار کرد.
ناشناس۲۰۷۱۱۴۱۱۲:۵۱:۳۴ ۱۴۰۰/۴/۹
ما ایستاده ایم و هر روز قدرتمندتر می‌شویم
ناشناس۲۰۷۱۳۷۱۱۴:۳۷:۰۶ ۱۴۰۰/۴/۹
قدرت یعنی پول.
ناشناس۲۰۷۱۳۰۶۱۴:۱۰:۱۰ ۱۴۰۰/۴/۹
وقتی در اقتصاد کردیم آن وقت می بینی که می شود مانند خیلی ازصنایع که با توان داخلی جز قدرت های بزرگ هستیم منتهی افرادی که... در این بخش ها نیستند و ان شالله این دوره در اقتصاد هم این افراد خواهند رفت و اقتصاد هم درست می شود
ناشناس۲۰۷۰۹۲۶۱۱:۱۰:۰۳ ۱۴۰۰/۴/۹
تیم قوی اقتصادی! می شود نام چند تا از این اقتصاد دانان قهار را نام ببرید؟ یک وکیل هر چه قدر هم که قوی باشد، نمی تواند قوانین را عوض کند. قوانین و اصول اقتصادی بر پایه دانش و منطق و توافق جهانی به وجود آمده اند.
mostafa.kamali95@yahoo.com۲۰۷۰۹۲۸۱۱:۱۱:۲۳ ۱۴۰۰/۴/۹
نیاز حیاتی دولت اجرای بدون خط قرمز قوانین مشروعیت سنجی اموال و اجرای قانون اعاده اموال نامشروع می باشد اجرای این دو قانون مادر تمامی مبارزات با فساد و نا عدالتی می باشد
ناشناس۲۰۷۰۹۳۲۱۱:۱۳:۱۵ ۱۴۰۰/۴/۹
عده ای از قوی شدن در داخل نام می برند. قوی شدن قرص ویتامین نیست که با خوردن آن قوی شد! قوی شدن بدون برنامه ریزی دقیق و عقلانی، عزم ملی و همکاری با کشورهای مهم دنیا امکان پذیر نیست.
ناشناس۲۰۷۱۱۳۰۱۲:۴۷:۴۳ ۱۴۰۰/۴/۹
ما اقتصادمان را قوی می‌کنیم؛ زیرا قدرت خوداتکایی داشته و همه ظرفیت‌های بقا در اختیار ماست و می‌توانیم چند برابر ظرفیت کشورمان را همین امروز تغذیه کنیم.
ناشناس۲۰۷۱۴۱۷۱۵:۰۰:۳۴ ۱۴۰۰/۴/۹
از کره شمالی بیشتر میخواهید اتکا به داخل باشید؟ از کره شمالی بیشتر میخواهید کشور رو یک دست کنید ؟ سرنوشت مردم کره شمالی رو ببین بعد دم از قطع رابطه و اتکای داخلی بزن
ناشناس۲۰۷۰۹۳۶۱۱:۱۵:۴۶ ۱۴۰۰/۴/۹
تا موقعی که منافع ملی در اولویت نباشد، وضعیت بر همین منوال خواهد بود. منافع ملی ایجاب می کند که بدون دلیل و ضرورت نباید برای کشور دشمن تراشی و خسارت ایجاد کرد.
ناشناس۲۰۷۱۳۲۰۱۴:۱۶:۰۰ ۱۴۰۰/۴/۹
منافع شما در این است که 20 سال کشور را بازیچه دیگران بکنید و همه چیز را هم قفل کنید بر مبنای این دیدگاه و دشمنان هم خوب فهمیدن همچنان بازی می دهند شما را تا دیگر نوامیس کشور را بگیرند و ایران را به سمت لیبی و عراق بکشانید
ناشناس۲۰۷۰۹۳۷۱۱:۱۵:۵۶ ۱۴۰۰/۴/۹
با توجه به فاصله طبقاتی از فرش تا عرش واجب ترین کار دولت این است که منشا ثروت هر فرد از آحاد جامعه باید مشخص باشد از چه راهی بدست آمده و سپس بر اساس چار چوب های تدوین شده نسبت به اصلاح و انجا که لازم باشد محاکمه و مجازات صورت بگیرد
ناشناس۲۰۷۱۰۸۸۱۲:۲۷:۵۲ ۱۴۰۰/۴/۹
مهمترین قدم برای کم کردن این فاصله این هست که ابتدا دولت و حاکمیت فاصله خود را با مردم به حداقل برسانند
کوروش۲۰۷۱۱۵۴۱۲:۵۵:۱۷ ۱۴۰۰/۴/۹
احسنت بهترین کار
ناشناس۲۰۷۰۹۴۶۱۱:۱۹:۴۷ ۱۴۰۰/۴/۹
مردم به وظیفه خود که روی کار آوردن مجلس و دولت انقلابی بود عمل کردند. حالا وظیفه نمایندگان مجلس و دولتمردان جدید است که برای ملت و پیشرفت کشور کار بکنند و مدیریت جهادی خود را به نمایش بگذارند.
ناشناس۲۰۷۱۱۹۳۱۳:۱۶:۰۸ ۱۴۰۰/۴/۹
رکورد تورم و افزایش قیمت‌ها در سال‌های آینده خواهد شکست.
ناشناس۲۰۷۰۹۶۴۱۱:۲۷:۲۳ ۱۴۰۰/۴/۹
مهمترین نیاز هر دولتی، توانایی رسیدن به اجماع میان ارکان دولت و تعهد به تصمیمات گرفته شده است. معمولا پس از جلسات هر کسی کار خودش را انجام می دهد
ناشناس۲۰۷۰۹۷۰۱۱:۲۹:۴۷ ۱۴۰۰/۴/۹
نیاز حیاتی فعلا این است که مجلس طرح ممنوع الخروجی دولت و مدیرانش را اجرایی کند تا به هر گونه تخلف و فسادی برخورد کرد بتواند براحتی با فرد یک گروه متخلف برخورد قانونی بنماید
ناشناس۲۰۷۱۰۷۵۱۲:۲۰:۰۰ ۱۴۰۰/۴/۹
ان شاء الله که ایشان در پیمودن مسیری که مد نظر هست موفق و پیروز باشند. متاسفانه یکی از دلایل مشکلات اقتصادی مردم کاهش میزان نزولات آسمانی هست. دولت باید فکری به حال تامین آب کشاورزی بکند با شیرین کردن آب و انتقال آن به مناطق کم بارش خیلی از مشکلات مردم حل خواهد شد. هم اکنون بیش از صدها هکتار باغ انگور و انار شهرستان کاشمر به خاطر کم آبی خشک شده اند و متاسفانه در حال تغییر کاربری هستند.
ناشناس۲۰۷۱۰۷۷۱۲:۲۰:۳۷ ۱۴۰۰/۴/۹
براشون آرزوی موفقیت می کنم. با آمدن ایشون یک شعله امیدی در دلها روشن شد . امیدوارم که امید مردم ناامید نشه
ناشناس۲۰۷۱۱۰۹۱۲:۴۱:۰۱ ۱۴۰۰/۴/۹
یک نفر از تیم قوی آقای رییسی نام ببرید لطفا. فرهاد رهبر؟!! من فقط یک نفر میشناسم که در شرایط مشابه امروز عملکرد خوب داشت، پاک دست بود و توسط تیم تبهکار اطرافیان روحانی به سرکردگی نوبخت تحمل نشد و اون دکتر طیب نیا هستن. آقای رییسی بسم الله، حالا که شعار کابینه فراجناحی دادید
ناشناس۲۰۷۱۱۴۰۱۲:۵۱:۳۳ ۱۴۰۰/۴/۹
با توجه به اینکه مسئولین نظام فقط از پستی به پست دیگر جابجا می شن و همه این عزیزان هم تا به حال هر چه در چنته داشتند رو کردند
کوروش۲۰۷۱۱۵۲۱۲:۵۴:۴۰ ۱۴۰۰/۴/۹
تنها راهش گرفتن پول از دزدان وکسانی‌که حقوق ها و ثروت های بالا دارند و کم‌کردن اختلاف طبقاتی مجازات روحانی و وزرایش برای به غارت بردند ثروت این ۸ سال
ناشناس۲۰۷۱۳۲۴۱۴:۱۸:۰۱ ۱۴۰۰/۴/۹
یه خانواده ۴ نفره اگر فقط بخواهند در شبانه روز یک وعده غذای مکفی بخورند باید ۴ ملیون هزینه کنند .یک کارگر با حقوق ۵ میلیون چه کار کند؟
ناشناس۲۰۷۱۳۴۱۱۴:۲۳:۲۲ ۱۴۰۰/۴/۹
بدون برجام سال 8 سال دیگه مردم این کشور نصفشان از گرسنگی تلف می شوند !!!
علی کریمی۲۰۷۱۳۴۷۱۴:۲۶:۵۸ ۱۴۰۰/۴/۹
جناب آقای محمد علیزاده همانطوری که جنابعالی نیز بدرستی اشاره کرده اید هیچیک از روسای جمهور سابق نتوانسته اند شعارهای انتخاباتی خود را محقق و موجب توسعه پایدار کشور شوند و اکنون آرزو می کنید که جناب آقای رئیسی با عمل به چندین توصیه و پیشنهاد شما اولین رئیس جمهوری باشند که به تمامی شعارهای انتخاباتی خود جامه عمل بپوشانند و کشور را از وضعیت نه چندان نامناسب فعلی نجات دهند. آیا واقعا فکر می کنید کار به همین سادگی است؟ آیا این توصیه هاو پیشنهادات به فکر روسای جمهور قبلی نمی رسید؟ آیا آنها دوست نداشتند که به وعده های خود عمل کنند تا مردم از آنها به نیکی یاد کنند؟ برادر عزیز؛ به نظر می رسد بدون آسیب شناسی مشکل بزرگی مثل عدم توفیق 12 رئیس دولت قبلی در تحقق برنامه های خود نمی توان برای موفقیت دولت سیزدهم راهکار موثری ارایه داد.
ناشناس۲۰۷۱۳۵۷۱۴:۲۹:۲۱ ۱۴۰۰/۴/۹
این متخصصان قراره از کجا بیان؟ اگه در داخل کشور منظورتون همون افراد هست که اینها امتحان پس دادن
رضا زمامداری۲۰۷۱۴۲۴۱۵:۰۶:۱۹ ۱۴۰۰/۴/۹
بسم رب شهداء و صدیقین دیگر باج دادن به استکبار تمام شده است. سیاست ایران اسلامی، مشت در برابر مشت و دندان در برابر دندان خواهد بود. زمان بزن و درو، تمام شده است. مقام معظم رهبری
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  18. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  19. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  20. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  21. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  22. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

  23. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  24. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

  25. گزارش سازمان برنامه از کاهش تورم سالانه: وارد کانال ۳۰ درصد شدیم

آخرین عناوین