روایت سیزدهم / احساسات کاربران بعد از مناظره / من مهندسم / فیلم دفاع منتشر شد/ منم وقت میخوام !

گروه سیاسی الف،   4000317057 ۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۹ تکراری یا غیرقابل انتشار
روایت سیزدهم / احساسات کاربران بعد از مناظره / من مهندسم /  فیلم دفاع منتشر شد/ منم وقت میخوام !

واکنش ها به مناظره نخست تلویزیونی نامزدها و سنجش بازخوردهای آن ادامه دارد. مرکز پژوهشی بتا با داده کاوی بیش از ۱/۷میلیون توییت منتشر شده پیرامون انتخابات در ۲۴ ساعت پس از مناظره اول انتخابات، به بررسی احساسات کاربران توییتر درباره هر نامزد پرداخته است. ابراهیم رئیسی و عبدالناصر همتی بیشترین محتوای منتشر شده در این بازه زمانی را به خود اختصاص داده‌اند. 

دراین داده کاوی شادی و غرور، تحسین و حمایت، ناراحتی و ناامیدی و در نهایت خشم و عصبانیت در توییت‌های منتشرشده درباره هر شخصیت محاسبه شده و با دیگر نامزدها مورد مقایسه قرار گرفته است. 

بیشترین خشم و عصبانیت کاربران در این بررسی به مهرعلیزاده و کمترین عصبانیت کاربران ناشی از گفتار و کردار قاضی زاده بوده است .

تحسین و حمایت کاربران بیشتر نثار نامزدهای اصول گرا، به ترتیب: ابراهیم رئیسی ، محسن رضایی، زاکانی و جلیلی شده است. رییسی دو برابر مهر علیزاده و کمی بیش از دو برابر همتی مورد حمایت و تحسین این کابران قرار گرفته است. این در حالی است که تعداد توییت های مربوط به همتی کمی بیشتر از رییسی بوده است. 

ظاهرا قاضی زاده بیشتر احساس شادی و غرور را در این کاربران برانگیخته است.

نماینده رییسی خواستار وقت اضافه برای پاسخ به اتهامات 

نماینده سیدابراهیم‌ رئیسی ، در نامه‌ای به کمیسیون تبلیغات صدا وسیما اختصاص زمان برای پاسخگویی به برخی اظهارات مطرح شده از سوی دو نامزد دیگر ریاست جمهوری را خواستار شده است.

 محمد مهدی اسماعیلی به رئیس کمیسیون تبلیغات سازمان صدا وسیما نوشته است:

با عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام شهاتت حضرت امام صادق (ع) به استحضار می رساند از آنجایی که در اولین برنامه مناظره انتخابات ریاست جمهوری، اقایان عبدالناصر همتی و محسن مهرعلیزاده برعلیه آیت الله سید ابراهیم رئیسی افتراهایی عنوان کردند، خواهشمند است مبتنی بر مقررات اعلامی، زمانی جهت پاسخگویی رسمی به این موارد کذب در اختیار قرار گیرد

بیژن مقدم مدیر مسئول سایت الف نیز در توئیتر از ابراهیم رییسی خواست از استفاده از این 5 دقیقه انصراف دهد . 

از سوی دیگر اظهارات همتی و مهر علیزاده درباره رییسی همچنان با واکنشهای مختلفی روبروست.

امیر نظری، کسی که مدعی است خود در جلسه دفاع از رساله دکترای آیت‌الله رئیسی حاضر بوده، روایتی از این جلسه را در فضای مجازی منتشر کرده است. او نوشته است:  سال  92 بود و کارشناسی ما رو به اتمام بود لکن هنوز در مدرسه شهید مطهری(ره) رفت‌وآمد داشتم. عصر روز چهارشنبه‌ای بود که برای تشکر از قبول زحمتی محضر استاد بزرگوارم آیت‌الله محقق داماد رسیدم، ایشان فرمودند: «جلسه دفاعیه آقای رئیسی است، شما هم بیا و در جلسه شرکت کن».

غیر از آیت‌الله امامی کاشانی که به‌احترام ایشان در جلسه حاضر شده بودند، افرادی به‌عنوان داور حضور داشتند که هرکدام استوانه‌های فقهی و حقوقی در دانشگاه‌ها به‌شمار می‌رفتند و می‌روند.

با جزئیات به‌خاطر دارم که در ابتدای جلسه دفاع آیت‌الله محقق داماد فرمودند: «این موضوع، بحثی بسیار مهم و تخصصی است و من از روز اول مایل بودم کسی آن را بر عهده بگیرد که در علم قضاء دستی بر آتش دارد، خدا را شاکریم که آقای رئیسی به‌خوبی تحقیقات این رساله را به پایان رساند.»

بخش هایی از فیلم این دفاعیه نیز در خبرگزاری تسنیم منتشر شده است. 

ابراهیم رئیسی دیروز یکشنبه در اجتماع مردم عزادار اسلامشهر که به مناسبت شهادت امام صادق (ع) برگزار شد حضور یافت. او همچنین گفته است:  از روز نخست ریاست جمهوری، پایان مراودات فسادانگیز و رانتی را اعلام می‌کنم و استارت ساخت یک میلیون واحد مسکونی را هم خواهیم زد

مهر علیزاده حرفش را پس نگرفت

محسن مهرعلیزاده در نشست خبری خود در ایرنا درباره اظهاراتش در روز مناظره درباره تحصیلات رییسی ضمن تکرار سخن خود گفته است:  چون مهندس هستم همه چیز را با دقت در حد میلیمتر می بینم نسبت به جد آقای رئیسی احترام قائل هستم. من گفتم آقای رئیسی ۶ کلاس کلاسیک خوانده است، طبق قوانین رئیسی مدرکش را معادل سازی کرده است. در امور اقتصادی اصولا رویه کلاسیک برای رشد علمی وجود دارد اقتصاد یک علم است، یک فرد باید تا دکتری خوانده باشد تا یک لمس از امور اقتصادی داشته باشد.

نخستین مستند مهرعلیزاده نیز به نام جمهور پخش شد.


همتی: ۲۰ دقیقه وقت اضافه می خواهم

عبدالناصر همتی در توییتی  با هشتگ آزمون عدالت و پنج در برابر یک نوشته است:

در جریان مناظره، نامزدهای پوششی به همراه نامزد اصلی، ۲۹ بار با بردن اسم بنده به من تهمت زدند. با توجه به اینکه به رقیب اصلی بنده ۵ دقیقه فرصت اضافی داده شد بنابر محاسبات انجام شده باید ۲۰ دقیقه فرصت اضافی برای پاسخگویی به بنده هم اختصاص یابد.

برخی شنیده های تایید نشده حکایت از این می کنند که همتی به دنبال معاون اولی همسرش در دولت آینده است.




جلیلی و مبارزه با تبعیض و  فاصله طبقاتی

یکی از شعارهای اصلی انقلاب، عدالت بوده است که لازمه تحقق آن مبارزه با تبعیض و کاهش فاصله طبقاتی است. این بخشی از سخنان سعید جلیلی است که عصر دیروز  در برنامه رئیس جمهور و جوانان حاضر شده بود.

 با بیان اینکه مبارزه با فقر به واسطه مبارزه با تبعیض آغاز میشود، خاطرنشان کرده است: توزیع عادلانه امکانات چه به لحاظ جغرافیایی و چه به لحاظ اقشار در دستور کار ما خواهد بود.

جلیلی با بیان اینکه برخی شاخص‌ها در استان‌های مختلف دارای اختلاف چشمگیری با یکدیگر هستند، گفته است: در موضوعات اقتصادی باید نگاهی حکمفرما باشد که زمینه های تبعیض شکل نگیرد. امروز 50 درصد جمعیت ایران تابحال تسهیلاتی دریافت نکرده‌اند و از سوی دیگر، 90 درصد ارزش تسهیلات پرداختی به 10 درصد تعلق گرفته است؛ این یکی از تبعیض های جدی است.سالانه 800 هزار مسکن برای خانواده‌های جدید، 200 هزار مسکن روستایی و  200 هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده نیاز داریم. برنامه ما این است که حداقل سالی یک میلیون واحد مسکونی بسازیم.


حمایت تاجگردون از رضایی

محسن رضایی که روز گذشته به شوخی‌ها و طنازی‌های مردم با او و موضوع نامزدی چندباره اش در انتخابات ریاست جمهوری واکنش نشان داده بود این روزها سخت در تلاش است تا خود را به عنوان توانمندترین نامزد انتخابات مطرح کند. به تازگی غلامرضا تاجگردون، نماینده سابق شهرستان‌های گچساران و باشت در ستاد انتخاباتی محسن رضایی حضور پیدا کرده است.
تاجگردون، با حضور در ستاد انتخاباتی محسن رضایی حمایت خود را از این کاندیدا اعلام کرده است.

تاجگردون در اسفند سال گذشته پیش بینی کرده بود که محسن رضایی در برابر قالیباف شانس بیشتری در انتخابات دارد.


چمران: لیست شورای ائتلاف برای شورای شهر تهران فردا شب اعلام می‌شود

رئیس شورای ائتلاف استان تهران به تسنیم گفته است  فرداشب لیست نهایی شورای ائتلاف در ششمین دوره انتخابات شورای شهر تهران، ری و تجریش اعلام می‌شود.
مهدی چمران تاکید کرده است: پس از اعلام لیست نهایی شورای ائتلاف، هیچ ائتلافی با سایر گروه‌ها و احزاب نخواهد شد.

امسال انتخابات شوراها اتفاق جدید را نیز تجربه می کند. به گفته رئيس هيات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها ۸ شهر و خيلی از روستاها بدون کانديدا هستند که فکری بايد بشود !




 

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۰۲۱۹۱۸۱۷:۱۷:۵۵ ۱۴۰۰/۳/۱۷
روش برگزاری مناظرات اشتباه است با سه و چهار دقیقه که کاندید نمیتونه حرف هایش را بیان کند و صحبت های همه نا تمام میمونه تعداد سوالات را کمتر کنید و بیشتر فرصت بدید اهدافشون را بیان کنید هر کدام هم که خارج از موضوع صحبت کردند بلندگویشان قطع شود
ناشناس۲۰۲۲۰۵۸۱۸:۰۴:۲۰ ۱۴۰۰/۳/۱۷
یکی از وظایف بسیار مهم رییس جمهور آینده آن است که اقتصاد کشور را از بانک محوری به بازار سرمایه محوری تبدیل کند و مدیران اختاپوسی و .. اموال آنها را مشروعیت سنجی و قانون اعاده اموال نامشروع را برای آنها اجرایی کنند
ناشناس۲۰۲۲۰۵۹۱۸:۰۴:۲۵ ۱۴۰۰/۳/۱۷
چنان خواندم حكايتي شيرين و پر معنا ، كه جواني --- گويا از بلاد سرزمين آفتاب تابان و يا به عبارتي كشور ژاپن --- به نزد پيري خردمند و وارسته رفت كه هم در خدمت او باشد و از اين راه صاحب كمالات هم شود ، پير ابتدا اورا امتحان كرد با كشيدن خطي راست روي زمين ،به جوان گفت : اين خط را كوتاه كن ! جوان قسمتي از خط را با دست پاك نمود ، پير گفت : برو سال آينده بيا ، جوان بعد از يكسال باز گشت و خواسته خود را تكرار نمود ، پير مرد دو باره خطي بر زمين كشيد و گفت : اين خط را كوتاه كن ! جوان دوباره با دستش قسمتي از خط را پاك كرد تا خط كوتاه شود ، پير گفت : جوان بازهم برو و سال آينده بيا ، جوان بر گشت و بعد از يك سال بازهم مراجعت نمود ، پير سه باره خطي كشيد و جوان هم باپاك كردن قسمتي از آن ، خط را كوتاه نمود !! پير اين بار خودش خطي بزرگتر در كنار خط اول كشيد و گفت : جوان حالا خط اولي كوتاه شد !! با پاك كردن قسمتي از خط ، آن خط را كوتاه نكن ، ، بلكه با كشيدن خطي بزرگ تر در كنار خط اول ، آن را كوتاه كن !! حالا نتيجه اي كه از اين داستان شيرين مي گيريم آن است كه با كوتاه كردن و كو چك نمودن ديگران ، خودمان بزرگ نمي شويم ، بلكه با بزرگ شدن خودمان است كه ديگران كوچك تر به نظر خواهند رسيد ... بله ؟!!
ناشناس۲۰۲۲۱۸۶۱۸:۵۶:۱۶ ۱۴۰۰/۳/۱۷
آقای مهرعلیزاده اگر سواد استفاده از اینترنت داره یک سر به سایت آموزش عالی بزند و مدرک دکترای حقوق آقای رئیسی را بررسی نماید و اینقدر عوامفریبی نکند.
ناشناس۲۰۲۲۱۸۹۱۸:۵۸:۴۷ ۱۴۰۰/۳/۱۷
همتی سال 98: FATF هیچ تاثیری بر اقتصاد کشور ندارد. همتی سال 1400: تصویب نکردن FATF پدر ملت رو در آورده ! آقای همتی دروغگویی پدر ملت را در آورده است.
ناشناس۲۰۲۲۱۹۳۱۹:۰۰:۱۴ ۱۴۰۰/۳/۱۷
همتی پاسخگو باشد چرا 90 هزار میلیارد تومان از معوقات بانکی در دست 11 نفر از نور چشمی هاست ؟!
ناشناس۲۰۲۲۱۹۶۱۹:۰۱:۲۴ ۱۴۰۰/۳/۱۷
آقای مهرعلیزاده بداند با توهین و دروغ هیچ کاری پیش نمیرود بلکه فقط نزد مردم نامحبوب می شوند.
ناشناس۲۰۲۲۱۹۹۱۹:۰۳:۰۰ ۱۴۰۰/۳/۱۷
همتی هروقت میگفت قیمت ارز ارزان می شود برعکس قیمت دلار گران می شد ایشان بهتر است سکوت کنند.
ناشناس۲۰۲۲۳۳۲۱۹:۵۹:۰۳ ۱۴۰۰/۳/۱۷
هر وقت بحث مدرک پیش اومده معلوم شده اصلاح طلبها خودشون مشکل دارند. مثل میرحسین که درب اتاقش در دانشگاه دکتر نوشته بودند. مثل خاتمی که فوق لیسانسش هم محل اشکال بود ولی دکتر می نوشتند. مثل نجفی که معلوم شد زورکی فوق لیسانسه!!! ولی دانشگاه شریف رخنه کرده بود و دکتر می نوشتند و سالها وزیر بود و دکتر می گفتند. مدرک برادران فریدون هم که مشهور در دانشگاه شهید بهشتی و گلاسکو است. در مورد تحصیلات مهرعیزاده و همتی هم شک و شبه و ابهامات زیادی هست. بازم یادآوری کنیم؟؟ خداوند بانی مدرک گرایی در کشور را .. بر عذاب ..ش بیافزاید
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

    2. بازی با کلمات

    3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

    4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

    5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

    6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

    7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

    8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

    9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

    10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

    11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

    12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

    13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

    14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

    15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

    16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

    17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

    18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

    19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

    20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

    21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

    22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

    23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

    24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

    25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

    آخرین عناوین