وقتی مقامات اسرائیل هم نمی‌توانند پیروزی مقاومت فلسطین را انکار کنند!

گروه جهان الف،   4000301074 ۴۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

پیروزی مقاومت فلسطین در جنگ غزه علی رغم درد و رنج های زیادی که فلسطینیان ساکن این منطقه متحمل شدند، موضوعی نیست که حتی مقامات صهیونیست هم بتوانند انکار کنند.

وقتی مقامات اسرائیل هم نمی‌توانند پیروزی مقاومت فلسطین را انکار کنند!

به گزارش الف، از هنگام آغاز درگیری‌ها در فلسطین اشغالی که 11 روز به طول انجامید و بعد از اجرای آتش‌بس میان مقاومت فلسطین در غزه و دشمن صهیونیستی، کارشناسان و تحلیلگران ارزیابی‌ها و بررسی‌های متعددی درباره این نبرد انجام دادند. صرف نظر از دستاوردهای مقاومت در این جنگ که در گزارش‌ها و اخبار رسانه‌ها و کارشناسان وابسته به مقاومت منتشر می‌شود؛ مقالات بی‌شماری توسط پژوهشگران و کارشناسان بی طرف و حتی خود صهیونیست‌ها نشر یافت که درواقع به منزله اعتراف‌نامه‌ای تحت عنوان «شکست معادلات اسرائیل و پیروزی مقاومت فلسطین» در این جنگ بود.

در ابتدا توجه به این نکته ضروری است که هرچند فلسطینی‌ها در جنگ اخیر متحمل خسارت‌های مادی و انسانی زیادی شدند و صحنه‌های دردناک جنایات اشغالگران علیه کودکان فلسطینی هرگز از ذهن نه تنها فلسطینیان بلکه هر انسان آزاده دیگری پاک نخواهد شد، اما آنچه که موجب می‌شود کارشناسان، اسرائیل را بازنده این جنگ بدانند آن است که این رژیم با وجود برخورداری از امکانات فراوان نظامی که قابل مقایسه با فلسطینیان نیست نتوانست جنگ را طولانی کند و حتی جرات حمله زمینی به غزه را نیز نداشت. بنابراین درنهایت مجبور شده بدون هیچ قید و شرطی آتش‌بس را پذیرفته و دست کم مواضع خود را در فلسطین اشغالی از زیر موشک‌های مقاومت نجات دهد.

در وهله اول به اعتراف تاریخی «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی و رئیس حزب اسرائیل خانه ما به شکست این رژیم در برابر مقاومت فلسطین اشاره می‌کنیم که بعد از اعلام آتش‌بس میان صهیونیست‌ها و فلسطینیان ضمن نشر یک توئیت اعلام کرد، حماس بار دیگر آتش‌افروزی خواهد کرد و ما دوباره در معرض یک عملیات دیگر قرار می‌گیریم.

لیبرمن با انتقاد تند از «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت که ما چه کرده‌ایم؟ ما یک «دولت پیشرفته» (رژیم اشغالگر) را فلج کردیم و اکنون تصویر ما مقابل جهان عرب چگونه خواهد بود؟

«عیران عتسیون» معاون سابق رئیس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی طی مصاحبه‌ای با رسانه‌های این رژیم درباره شکست اسرائیل در جنگ غزه گفت، اکنون ایران و حزب‌الله می‌بینند که یک سازمان کوچک در نوار غزه با کمک‌های خارجی تقریبا صفر و بدون نیروی هوایی چگونه 12 روز اسرائیل را زیر آتش نگه داشت.

وی درباره شرایط رژیم صهیونیستی در جنگ اخیر غزه گفت، ما به دلایل نادرست وارد این جنگ شدیم و با یک تصویر بسیار بد و شکست‌خورده از آن خارج شدیم و اکنون یک بی اعتمادی گسترده نسبت به سخنان نخست‌وزیر و از آن بدتر یک بی اعتمادی بزرگ میان اسرائیلی‌ها نسبت به موسسه امنیتی وجود دارد.

ژنرال «عاموس یادلین» رئیس مرکز مطالعات امنیتی داخلی رژیم صهیونیستی نیز بعد از اجرای آتش‌بس در فلسطین اشغالی در گفتگو با رسانه‌های اسرائیلی گفت، آتش‌بس باید در صورتی اجرا می‌شد که ارتش اسرائیل می‌توانست دستاوردی در این جنگ داشته باشد، ما شاهد یک کنفرانس مطبوعاتی توسط نخست‌وزیر بودیم که در آن ادعا می‌کرد، ما دستاوردهای زیادی در جنگ داشتیم و حماس ضربات سختی دریافت کرد.

وی افزود، اما حقیقت این است که اسرائیلی‌ها احساس تلخ و بدی دارند، زیرا هیچگونه پیروزی بر حماس وجود نداشت و ما احساس فشار می‌کنیم.

ژنرال « رونن مانلیس» سخنگوی پیشین ارتش  رژیم اشغالگر صهیونیستی نیز به نوبه خود در گفتگو با شبکه 12 تلویزیون این رژیم با اشاره با اینکه صهیونیست‌ها در زمان نامناسب و درحالی که حماس قدرت را در دست گرفته بود وارد جنگ غزه شدند، اعتراف کرد که اسرائیل استراتژی و سازوکار سازمان‌یافته در این جنگ نداشت.

«آری شبیت» نویسنده برجسته صهیونیست نیز در این زمینه معتقد است، اسرائیل نمی‌تواند بر صاحبان سرزمینی که با جان خود از آن دفاع می‌کنند پیروز شود و اگر اسرائیلی ها خواهان نجات زندگی خود هستند باید این سرزمین را ترک کنند. او صادقانه به اسرائیلی‌ها توصیه کرد که دست از اشغال‌گری بردارند و شهرک‌ها را تخلیه کنند و تنها در قدس غربی ساکن شوند.

«آلوف بن» سردبیر روزنامه صهیونیستی هآرتص نیز با انتشار مقاله‌ای در این خصوص اعلام کرد، همه آمادگی‌های ارتش در این جنگ به شکست انجامید و ثابت شد که ارتش اسرائیل هیچگونه استراتژی تعریف شده برای این جنگ نداشته است. 

وی ضمن اشاره به ناکامی صهیونیست‌ها در آماده‌سازی ارتش برای این جنگ و شکست اطلاعاتی و نظامی اسرائیل گفت، عملیات‌های نظامی اسرائیل نشان داد این جنگ غیرضروری‌ترین و شکست‌خورده‌ترین جنگی بود که اسرائیلی‌ها وارد آن شدند.

«اسرائیل هرئیل» نویسنده روزنامه هآرتص نیز پس از پایان درگیری‌ها در گزارشی نوشت، اسرائیل هیچ یک از اهداف ایدئولوژیک و استراتژیک خود را در جنگ با فلسطینیان تحقق نبخشیده و همواره به آرام شدن اوضاع اکتفا می‌کند. حماس همه فلسطینی‌ها را متحد کرد و جرقه‌ای که فلسطینیان منتظر آن بودند بعد از 73 سال زده شد. اهداف اسرائیل در این جنگ تحقق نیافت و حماس با هدف آزاد کردن «اماکن مقدس اسلامی» این جنگ را با موشک‌های خود آغاز کرده بود و اگر درس نگیریم، حماس همانطور که فلسطینیان ساکن مناطق 1948 را با خود همراه کرد به سیطره بر قدس ادامه خوهد داد.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۹۸۶۷۵۶۰۶:۰۸:۲۰ ۱۴۰۰/۳/۲
نمیدونم چه حسابیه که کلا تحت هر شرایطی ما و رفیقای ما همیشه پیروزیم !!!
ناشناس۱۹۸۶۸۸۷۰۸:۴۵:۰۴ ۱۴۰۰/۳/۲
الا ان حزب الله هم الغالبون
ناشناس۱۹۸۶۹۵۹۰۹:۲۳:۳۱ ۱۴۰۰/۳/۲
پس چرا حزب الله لبنان ورود نکرد به این جنگ علیرغم اینکه میدونست هم الغالبون ؟
ناشناس۱۹۸۷۱۳۲۱۰:۳۲:۱۸ ۱۴۰۰/۳/۲
اتفاقا دلیل پیروزی‌شون اینه که به موقع وارد جنگ میشن نه هر وقت که شما دلت خواست!!!
ناشناس۱۹۸۷۱۳۷۱۰:۳۳:۰۲ ۱۴۰۰/۳/۲
این حرف مثل اینه که من بپرسم چرا آمریکا با اینهمه ادعا نرفت کمک اسرائیل
ناشناس۱۹۸۷۲۱۱۱۱:۱۹:۴۱ ۱۴۰۰/۳/۲
نیازی به ورود حزب الله نبود حماس به خوبی از پس اسرائیل برآمد و نتانیاهو برای آتش بس دست به دامن امریکا شد.
ناشناس۱۹۸۶۹۶۱۰۹:۲۵:۰۸ ۱۴۰۰/۳/۲
حدود 70 سال است که بعضی از فلسطینی‌ها مثل محمود عباس برای آزادی سرزمین مادری خود از اشغال صهیونیست‌ها مذاکره می‌کنند ولی مشکلاتشان کمتر نشد که بیشتر شده است. از آن طرف چند سال است که گروه‌های مبارز فلسطینی وارد میدان مبارزه شده‌اند و امروز اسرائیل را به ذلت کشانده و در آستانه فروپاشی قرار داده‌اند.
ناشناس۱۹۸۶۹۶۲۰۹:۲۵:۲۹ ۱۴۰۰/۳/۲
پیروزی فلسطینیان بر اسرائیلی‌های صهیونیست در عملیات 11 روزه شمشیر قدس که اسرائیل را مجبور به توقف جنگ و عقب‌نشینی یک طرفه کرد بر همه گروههای جبهه مقاومت مبارک باد.
ناشناس۱۹۸۷۶۲۹۱۴:۲۹:۰۰ ۱۴۰۰/۳/۲
نتانیاهو دید دمکراتها مثل قبل پشتش نیستن عقب نشست .
ناشناس۱۹۸۷۶۹۰۱۴:۵۸:۰۲ ۱۴۰۰/۳/۲
امریکا و اروپا تمام قد پشت اسرائیل بودند اما شکست سختی خورد.
ناشناس۱۹۸۶۹۷۹۰۹:۳۰:۲۳ ۱۴۰۰/۳/۲
آمریکای جنایتکار و تروریست، این شیطان بزرگ باید بداند که عمر فرزند نامشروعش رژیم کودک‌کش و جعلی صهیونیست رو به پایان است و امت اسلام تا ریشه‌کن کردن این شجره خبیثه از روی کره زمین از مبارزه دست برنخواهد داشت.
ناشناس۱۹۸۶۹۸۳۰۹:۳۱:۳۲ ۱۴۰۰/۳/۲
ولی‌ امر مسلمین امام‌خامنه‌ای عزیز فرمودند: اسرائیل، نه یک کشور، یک پادگان تروریستی علیه ملت فلسطین و دیگر ملت‌های مسلمان است! مبارزه با آن وظیفه همگانی است. ان‌شاءا... با شروع انتفاضه جدید شاهد جراحی این غده سرطانی از منطقه باشیم.
ناشناس۱۹۸۶۹۹۰۰۹:۳۳:۲۱ ۱۴۰۰/۳/۲
خود صهیونیست‌ها باورشان شده خون شهید سردار سلیمانی در حال جوشیدن و نتیجه دادن برای مقاومت است. آینده این مبارزه از آن حق یعنی مقاومت بوده و اسرائیل محکوم به شکست است.
ناشناس۱۹۸۷۰۷۴۱۰:۰۵:۰۵ ۱۴۰۰/۳/۲
مرگ بر دولت‌های مدعی دروغین حقوق بشر مثل آمریکا و فرانسه که چشمان خود را روی جنایت‌های صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان بسته‌، بلکه از این جنایات حمایت هم کردند.
ناشناس۱۹۸۶۹۰۹۰۸:۵۷:۰۱ ۱۴۰۰/۳/۲
شاید چون میریم بهشت
ناشناس۱۹۸۶۹۶۳۰۹:۲۵:۴۷ ۱۴۰۰/۳/۲
خوشحال هستیم که برای چندمین بار شکست اسرائیل کودک‌کش را با چشمان خود می‌بینیم. این پیروزی شیرین را به همه آزادی‌خواهان جهان تبریک عرض می‌کنم.
ناشناس۱۹۸۷۰۰۰۰۹:۳۴:۵۸ ۱۴۰۰/۳/۲
آقای عراقچی به‌خاطر نصب پرچم رژیم صهیونیستی در وین اعتراض کرده در حالی که پس از بالغ بر یک ماه از مذاکرات فرسایشی با حامیان این رژیم کودک‌کش دل نمی‌کند.
ناشناس۱۹۸۶۹۲۶۰۹:۰۸:۰۵ ۱۴۰۰/۳/۲
رو حساب اینکه خدا وعده داده! وَلَيَنصُرَنَّ اللَّهُ مَن يَنصُرُهُ ۗ إِنَّ اللَّهَ لَقَوِيٌّ عَزيزٌ و خداوند کسانی را که یاری او کنند (و از آیینش دفاع نمایند) یاری می‌کند؛ خداوند قوی و شکست ناپذیر است.
ناشناس۱۹۸۶۹۸۷۰۹:۳۲:۳۶ ۱۴۰۰/۳/۲
پس چرا الان ما حمله نمیکنیم به آمریکا ؟
ناشناس۱۹۸۷۱۰۲۱۰:۱۶:۵۸ ۱۴۰۰/۳/۲
از ظریف بپرس . راجع به اون دکمه ای که آمریکا داره و فشار میده یهویی و چی میشه یهویی
ناشناس۱۹۸۷۳۸۶۱۲:۴۰:۰۸ ۱۴۰۰/۳/۲
چرا آمریما به ما حمله نمیکنه، مگه با یه دکمه نمیتونه کلذسیستم دفاعی ما رو از بین ببره!!
ناشناس۱۹۸۷۶۸۲۱۴:۵۳:۱۹ ۱۴۰۰/۳/۲
براساس اینکه ما تعدادی نفوذی داریم که کارمشگل میکند
ناشناس۱۹۸۶۹۹۷۰۹:۳۴:۱۳ ۱۴۰۰/۳/۲
مرگ بر دولت‌های مدعی دروغین حقوق بشر مثل آمریکا و فرانسه که چشمان خود را روی جنایت‌های صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان بستند، بلکه از این جنایات حمایت هم کردند.
ناشناس۱۹۸۶۹۳۰۰۹:۰۹:۵۳ ۱۴۰۰/۳/۲
حساب حق بر باطل پیروز است
محمد۱۹۸۷۴۴۶۱۳:۰۷:۲۴ ۱۴۰۰/۳/۲
ببخشید از اینکه کارشناسان و مطبوعات اسرائیل با شما و دوستان تون هماهنگی نکردند و نظر دادند
ناشناس۱۹۸۶۷۷۳۰۶:۲۵:۳۸ ۱۴۰۰/۳/۲
ما باید با موشک حمله کنیم به سازنده گنبد آهنین
ناشناس۱۹۸۶۹۸۱۰۹:۳۱:۰۲ ۱۴۰۰/۳/۲
سازنده گنبد آهنین رو بکشیم ؛ همه چی درست میشه
ناشناس۱۹۸۷۰۴۸۰۹:۵۷:۱۰ ۱۴۰۰/۳/۲
دقیقا " تا گنبد آهنین هست اوضاع همینه که دارید میبینید
ناشناس۱۹۸۷۱۲۲۱۰:۲۵:۳۹ ۱۴۰۰/۳/۲
دیروز نتانیاهو توی کنست سخنرانی داشته و گفته : تا گنبد آهنین هست ؛ زندگی باید کرد
ناشناس۱۹۸۷۲۱۵۱۱:۲۱:۰۴ ۱۴۰۰/۳/۲
گنبد آهنین سوراخه و همین باعث شکست اسرائیل شد.
ناشناس۱۹۸۷۶۹۴۱۵:۰۱:۳۳ ۱۴۰۰/۳/۲
ههههههههه شما که هنوز موشک های اصلی ما رو نمیشناسین خواهشاً حرف مفت نزنین
ناشناس۱۹۸۷۷۰۹۱۵:۰۶:۰۰ ۱۴۰۰/۳/۲
منظورت آبکش آهنینِ!!!!!!
ناشناس۱۹۸۷۰۷۸۱۰:۰۶:۰۰ ۱۴۰۰/۳/۲
سازنده اش که پارسال مُرد . ما باید حمله کنیم به تکنولوژی گنبد
ناشناس۱۹۸۶۷۷۶۰۶:۲۸:۳۷ ۱۴۰۰/۳/۲
خوشحالی و مسرت شون بخاطر اینه که آتش بس برقرار شد و هنوز زنده هستند و میتوانند دوباره نفس بکشند
ناشناس۱۹۸۷۰۸۱۱۰:۰۷:۱۴ ۱۴۰۰/۳/۲
رژیم سفاک و کودک‌کش اسرائیل چشم جوانان غیرتمند اسلامی را دور دیده و اقدام به ضرب و شتم نمازگزاران فلسطینی در مسجدالاقصی کرده است. ننگ بر سران کشورهای عربی بی‌غیرتی که در برابر جنایت‌های صهیونیست‌های اشغالگر سکوت می‌کنند.
ناشناس۱۹۸۷۱۴۲۱۰:۳۵:۴۵ ۱۴۰۰/۳/۲
پس چرا صهیونیستها اینقدر خوشحال نیستن، چون اونا هم بعد از دوهفته از پناهگاه اومدن بیرون و هر لحظه امکان داشت جونشون رو از دست بدن!!
ناشناس۱۹۸۷۲۲۵۱۱:۲۳:۲۴ ۱۴۰۰/۳/۲
آغاز جنگ با جبهه مقاومت بود و پذیرش آتش بس از طرف اسرائیل بود طرح یهودی سازی قدس شکست خورد و مردم غزه و کرانه باختری و مناطق 1948 متحد شدند و این پیروزی مایه غرور و افتخار امت اسلام شد.
ناشناس۱۹۸۶۷۸۵۰۶:۴۶:۱۰ ۱۴۰۰/۳/۲
نه تنها مقامات اسراییل بلکه مقامات آلمان و اینگلیس و آمریکا و کانادا و ایتالیا و ... به پیروزی ما اذعان کامل و بدون پیش شرط دارن
ناشناس۱۹۸۷۲۲۸۱۱:۲۴:۴۷ ۱۴۰۰/۳/۲
امریکا و 3 کشور خبیث اروپایی حامی اصلی رژیم تروریست و کودک کش صهیونیستی هستند.
ناشناس۱۹۸۶۸۰۰۰۷:۱۷:۵۹ ۱۴۰۰/۳/۲
بایدن از نتانیاهو به خاطر موافقت با آتش بس سپاسگزاری کرد. اسرائیل: ادامه تعرض سرکوب خواهد شد.
ناشناس۱۹۸۶۹۴۵۰۹:۱۶:۰۵ ۱۴۰۰/۳/۲
بایدن وظیفشو انجام داده
ناشناس۱۹۸۷۱۶۲۱۰:۴۸:۳۱ ۱۴۰۰/۳/۲
آره خب ایندفعه همچین سرکوب کردن که به جز روز اول دیگه موشک سمت اسرائیل نرفت، دفعه بعد هم همین آش و همین کاسه‌ست.
ناشناس۱۹۸۶۸۶۲۰۸:۳۲:۰۹ ۱۴۰۰/۳/۲
انتخاب پیروز این جنگ با افکار عمومی است
ناشناس۱۹۸۷۰۵۳۰۹:۵۹:۵۹ ۱۴۰۰/۳/۲
اتفاقا به نظر من این اعداد و ارقام هستند که میتونن پیروز واقعی یک نبرد رو مشخص کنند.
ناشناس۱۹۸۷۱۵۷۱۰:۴۶:۴۱ ۱۴۰۰/۳/۲
احتمالا منظورت از افکار عمومی همونایی نیست که فکر میکردن بعد از برجام دلار میشه ۱۰۰۰تومن!؟!؟
ناشناس۱۹۸۶۸۹۳۰۸:۴۸:۰۱ ۱۴۰۰/۳/۲
پیروزی بزرگ‌ مقاومت همراه کردن جوانان عرب ساکن اراضی اشغالی ۱۹۴۸ بود که شهروند رژیم صهیونیستی محسوب می‌شوند و سران این رژیم تصور می‌کردند اینها از اصالت فلسطینی خود جدا شده‌اند.
اهورامزدا۱۹۸۷۷۰۷۱۵:۰۵:۴۱ ۱۴۰۰/۳/۲
فلسطین ملت شریف ایران چه شیعه چه سنی چه زرتشتی ویا یهودی مسیحی حمایتت میکنه مخصوصا زرتشت ها
ناشناس۱۹۸۷۷۸۳۱۵:۲۸:۵۰ ۱۴۰۰/۳/۲
والله غلب علی امره ولو کره الکافرون.....
ناشناس۱۹۸۷۹۸۰۱۶:۴۳:۲۲ ۱۴۰۰/۳/۲
این اسرائیل که اینقدر از توان نظامی و گنبد آهنینش تعریف میکنین به نظرتون جرأت حمله به ایران رو داره؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. قبل از مهاجرت، بعد از مهاجرت!

    2. نیش و کنایه های «بومرنگی» روحانی!

    3. حقوق خبرنگار جنجالی صدا و سیما چقدر است؟/ پاسخ «یوسف سلامی» به میزان درآمد ماهیانه خود

    4. «عبدالحمید» تازه از کما بیدار شده/ مواضعش تلفیقی از بی‌خردی و بی‌سوادی است/ او هیچ‌چیز نمی‌داند

    5. چرا این همه بد اخلاقی؟

    6. جدال روایت ها در ماجرای مسمومیت پزشکان شیرازی

    7. کیهان: لایحه عفاف و حجاب ترویج‌کننده پدیده پلشت بی‌حجابی است/ امید است این لایحه ناکارآمد کنار گذاشته شود

    8. درباره توبه تتلو

    9. حرف طلافروشان را باید شنید، اما...

    10. ادعای عجیب روحانی: ما بورس را رشد دادیم، اینها بورس را زمین زدند!

    11. هزینه ای که هیچ دولتی حاضر نشد بپردازد!

    12. نظرات برگزیده مخاطبان الف: دولت در گام اول باید مشکلات را انکار نکند/ رانندگان اسنپ و تپ‌سی باید حمایت شوند

    13. واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز

    14. بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم در راسک

    15. هشدار دیوان کیفری بین‌المللی به آمریکا و رژیم اسرائیل

    16. راه‌حل ماجرای روحانی و شورای نگهبان چیست؟/ نظر ضرغامی درباره گسترش شادی و نشاط در جامعه

    17. پیرامون پشت‌پرده افشای فایل‌صوتی «ظریف»...

    18. کیهان: دیدید ورود زنان به ورزشگاه غلط بود؟!

    19. سردار رادان: کشف حجاب به خاطر مسائل اقتصادی نیست

    20. تنوری که هنوز سرد است...

    21. ایثارگران را بدنام نکنید !

    22. توضیحات «لیلاز» درباره فایل صوتی «ظریف»/ ادعای عجیب «آخوندی»

    23. تأملي در راهبرد ائتلاف از شاهزاده تا تاجزاده !

    24. افشای فایل صوتی ظریف عمدی بود؟

    25. آیا این دو زن در آمریکا زلزله به پا می کنند؟

    آخرین عناوین