روحانی: نامزدها درصحنه رقابت بایدمتنوع باشند/لزوم رعایت اخلاق در انتخابات

اقتصادی،   4000223028

رئیس‌جمهور با تاکید بر لزوم رعایت اخلاق انتخاباتی در انتخابات، گفت: همه گروه‌ها و جناح‌ها باید در انتخابات شرکت داشته باشند و با تنوع در نامزدهای انتخاباتی شاهدحضور مردم در انتخابات باشیم.

روحانی: نامزدها درصحنه رقابت بایدمتنوع باشند/لزوم رعایت اخلاق در انتخابات

به گزارش مهر، حجت‌الاسلام حسن روحانی امروز (پنج شنبه) در آیین بهره برداری از طرح‌های بزرگ مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی، با بیان اینکه به دوران انتخابات بسیار مهم ۱۴۰۰ نزدیک می‌شویم، گفت: امیدوارم انتخابات بسیار خوبی داشته باشیم.

وی بیان کرد: ما همواره از انتخابات شکوهمند و حضور گسترده مردم در آن سخن می‌گوییم، اما کمتر درباره انتخابات اخلاقی حرف می زنیم. اخلاق مساله‌ای بسیار مهم است و در همه جای دنیا انتخابات برگزار می‌شود و ممکن است در بسیاری از انتخابات‌ها مردم حضور پرشوری داشته باشند و انتظار ما این است که انتخابات در جمهوری اسلامی ایران یک انتخابات باشکوه، سالم و توام با اخلاق اسلامی باشد.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: تهمت زدن، دروغ گفتن و افترا زدن برای اینکه فردی گدایی رای کند، بدترین کار در زندگی آن فرد است. ان شاءالله هر کسی برای رضای خدا کار کند اجر و ثواب آن را هم قطعاً می‌گیرد.

روحانی با بیان اینکه امیدوارم انتخاباتی اخلاقی و خوب در پیش رو داشته باشیم، گفت: امیدواریم همه جناح‌ها و احزاب در این انتخابات حضور داشته باشند و تنوع در میان نامزدها پرجاذبه باشد و جاذبه و شکوه از همین جا آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: برای حضور باشکوه مردم در صحنه انتخابات، همه باید تلاش کنیم نامزدها متنوع باشند و اگر تنوع را از نامزدها بگیریم، شکوه و حضور هم از انتخابات گرفته خواهد شد. همه ما باید دست به دست هم دهیم تا یک انتخابات بسیار زیبا و باشکوهی را تدارک ببینیم و شاهدش باشیم.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه امیدواریم مردم شاهد پیشرفت بیشتری در دولت آینده برای کشور خودشان باشند، گفت: دولت یازدهم و دوازدهم در سخت‌ترین شرایط تاریخ ایران و حداقل در یک قرن گذشته قرار داشت. حتی وضعیت ما از جنگ جهانی اول و دوم و قحطی و وبا که در اواخر قرن پیش اتفاق افتاد هم بدتر شد و ما مشکلات زیادی داشتیم.

روحانی متذکر شد: سه سال و نیم اخیر از آن سال‌ها هم سخت‌تر بود چرا که تمام دنیا ما را محاصره کرد البته ظاهر آن فقط آمریکا بود و به ایران فشار وارد کرد اما بقیه کشورها هم تسلیم شدند و زمانی که اجازه ندادند از بنادر، بازار و بانک آنها استفاده کنیم می‌توان گفت ما در محاصره جمعی آنان قرار گرفتیم.

وی تصریح کرد: سرمنشا همه این جنایت‌ها ترامپ و آمریکا بود و باید این مساله را بگوییم و نترسیم. اینکه ترامپ چه جنایتی به ما کرد، ایرادی ندارد و باید آن را مطرح کنیم و فکر نکنیم عیب دارد که آن را بگوییم.

رئیس‌جمهور اضافه کرد: برخی افراد می‌گویند اگر ما بگوییم ترامپ جنایت کرد، پس چگونه به دولت فحاشی کنیم؟ اگر خواستید آزادید و هر چه می‌خواهید به دولت بگویید اما اخلاق را مراعات کنیم و واقعیت‌ها را در همه جا بگوییم.

روحانی گفت: باید گفته شود در این چند سال اخیر چه فشارهایی بر مردم ما وارد شد و اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری از سال ۹۳ ابلاغ و بر آن تاکید فرمودند، ما آن را در این سه سال و نیم دیدیم و اقتصاد مقاومتی به معنای واقعی کلمه در تاریخ محقق شد.

وی اظهار داشت: اینکه کشوری بتواند سه سال و نیم در برابر تمام فشارها بایستد، اقتصادش را حفظ کند و واردات و صادراتش برقرار باشد، به معنای تحقق اقتصاد مقاومتی است. البته در این ایام به مردم سخت گذشت و فشار زیادی به آنان وارد شد اما در شدیدترین شرایط ما بیش از ۴۰ میلیارد صادر و مقداری بیشتر از این رقم توانستیم وارد کنیم.

رئیس‌جمهور گفت: بر این اساس چرخه اقتصاد ما در این ایام سر جای خودش بوده و مردم ما در بازار کمبود و قحطی را احساس نکردند. البته مردم گرانی را احساس کردند و این طبیعت دوران تحریم است و لعنت خداوند بر همه آنهایی که مسبب بودند و مسبب اصلی آن رژیم صهیونیستی، تندروهای آمریکا و در راس آن ترامپ بودند.

رئیس جمهور با بیان اینکه مردم ما باید بدانند این بمب اقتصادی که روی سر آنها اصابت کرده است، کدام هواپیما پرتاب کرده و از کجا شلیک شده است؟،گفت: نباید به مردم آدرس غلط داده شود و کسانی که این کار را می‌کنند بدانند خداوند و تاریخ از آنان نمی‌گذرد.

روحانی اظهار داشت: ما این سه سال و نیم را با مشکلات آن گذرانده‌ایم، افتتاح‌های بسیار زیادی است که پنجشنبه هر هفته انجام می‌شود. ملت ایران در این سه سال و نیم شاهد بزرگی برای تاریخ بود تا بگوید با صبر، مقاومت، وحدت و اتحاد یک ملت می‌تواند در برابر انواع فشارها بایستد، کشور، نظام و اقتصادش را حفظ کند. مردم ما در این دوران جهاد بزرگی کردند و ما شاهد فداکاری و مقاومت آنان بودیم.

وی تاکید کرد: امروز هم توانستیم افتتاح‌های زیادی داشته باشیم و بیش از ۶ هزار میلیارد تومان طرح و پروژه را افتتاح کردیم و موجب اشتغال سه هزار نفر در استان‌های مختلف می‌شود. ما به مردم قول داده بودیم در مهران، قصرشیرین، بانه، مریوان، اردبیل، بوشهر، زابل و اینچه برون مناطق آزاد افتتاح کنیم که محقق شد.

رئیس‌جمهور متذکر شد: البته شاید قول‌های بیشتری داده بودیم اما سیر افتتاح این مناطق آزاد در رفت و برگشت مصوبات بین مجلس و شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام طولانی شد. البته در نهایت ۷ منطقه آزاد به تصویب رسید و می‌خواستیم بسیاری از این اقدامات را در دولت یازدهم به اتمام برسانیم، اما فرآیند آن طولانی شد و بهتر است از ماجراهای آن بگذریم.

روحانی ادامه داد: در حال حاضر ۱۵ منطقه آزاد در مرزهای کشور داریم و برای پیشرفت کشور و ارتباط ایران با کشورهای همسایه اهمیت دارد. همچنین این مناطق آزاد جاذبه سرمایه گذاری و گردشگری ایجاد می‌کند.

وی تصریح کرد: علاوه بر این ۱۳ منطقه ویژه اقتصادی داریم که همه این مناطق منجر به رونق اقتصادی خواهد بود. در دو سال اخیر به دلیل بیماری کرونا، آن مقداری که جاذبه گردشگری در مناطق آزاد باید مورد استفاده و رونق اقتصادی کشور قرار می‌گرفت، محقق نشد. البته در این ایام سفرها ممنوع بوده و در غیر این صورت این مناطق آزاد جاذبه‌های زیادی دارند.

رئیس جمهور اظهار داشت: مناطق آزاد ما از لحاظ بانکی باید بهتر تجهیز شوند و علاوه بر این مراکز دپوی این مناطق باید تقویت شود. همچنین سردخانه‌ها و انبارهای مناطق آزاد باید تقویت شود و لازم است این مناطق به راه آهن، جاده‌های اصلی و جاهایی که امکان پذیر است و بنادر متصل شوند.

روحانی خاطرنشان کرد: این مناطق باید شرایط را برای ورود سرمایه به کشور بیش از پیش فراهم کنند و امیدواریم مناطق آزاد ما شاهد رونق بیشتری در ماه‌ها و دولت‌های آینده باشند.

وی گفت: خوشبختانه طی سال‌های اخیر تلاش‌های زیادی برای تحول در مناطق آزاد و جذب سرمایه در این مناطق انجام شده است.

رئیس‌جمهور افزود: منطقه آزاد ارس جزو مناطق آزاد بسیار فعال است و امیدواریم که تا پایان دولت، افتتاح‌های دیگری هم در این منطقه داشته باشیم.

روحانی با بیان اینکه امیدواریم همه مناطق آزاد کشورمان پررونق باشند، اظهار داشت: ما به تدریج به سمت تجارت آزاد با کشورهای اوراسیا می‌رویم و این مسئله، یکی از اقدامات مهم دولت تدبیر و امید است.

وی همچنین تاکید کرد: توافق خوبی با عراق درباره احداث پروژه راه آهن شلمچه به بصره انجام شده که برای ما بسیار حائز اهمیت است و منجر به تحولات زیادی می‌شود.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه خداوند را سپاسگزارم که تحولات و افتتاح‌های زیادی در دولت تدبیر و امید در چابهار انجام شد، گفت: البته، همچنان چابهار ظرفیت‌های زیادی دارد و بخش‌هایی از راه آهن چابهار به زاهدان تا پایان دولت افتتاح می‌شود.

روحانی اظهار داشت: جزیره قشم برای گردشگری بسیار زیبا است و از لحاظ اقتصادی هم اهمیت زیادی دارد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین