تحلیل مجله عربی از سردرگمی محافل امنیتی اسراییل

سیاسی،   4000204051 ۱۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

گزارش و سیگنال های ضد و نقیض رژیم صهیونیستی درباره حوادث امنیتی اخیر این رژیم به ویژه حادثه دیمونا حجم آشفتگی و سردرگمی در محافل امنیتی و سیاسی این رژیم را نشان می دهد.

 تحلیل مجله عربی از سردرگمی محافل امنیتی اسراییل

به گزارش الف به نقل از مجله تحلیلی العصر الدولیه،  در بحبوحه مذاکرات ایران در وین با حضور کشورهای بزرگ اروپایی و در حالی که صهیونیست ها خوشحال و سرمست از موج عادی سازی روابط رژیم‌های عربی بودند و به دنبال حمله سایبری اسرائیل به تاسیسات نطنز ایران، تل آویو گمان می کرد می تواند خواسته های خود را تحمیل کرده و نیز روند مذاکرات وین را به نفع خودش بچرخاند اما  افزایش درصد غنی سازی اورانیوم ایران به ۶۰ درصد که راه را برای رسیدن به صنعت هسته‌ای هموار می‌کند و پس از آن مورد هدف قرار گرفتن کشتی‌های این رژیم یکی پس از دیگری معادلات تل‌آویو را کاملا به هم ریخت.

در ادامه گزارش العصر الدولیه آمده است،  پس از آن وقوع حوادث امنیتی پی‌درپی علیه مواضع رژیم صهیونیستی  از جمله حمله به پایگاه جاسوسی این رژیم در شمال کردستان عراق که تلفات زیادی در میان عناصر صهیونیست داشت و به دنبال آن شلیک موشکی با سر جنگی ۲۰۰ کیلوگرم به نزدیک رآکتور هسته ای دیمونا در عمق جبهه اسرائیل بیش از پیش موجب آشفتگی محافل سیاسی و امنیتی رژیم صهیونیستی شد.

 مجله العصر الدولیه افزود، پس از این اتفاق ابتدا محافل صهیونیستی  تلاش کردند  انفجار رخ داده در منطقه دیمونا را یک انفجار ساده ناشی از نقص فنی وانمود کنند، اما بعد از آن اعلام کردند که   یک موشک زمین به هوا از نوع (اس ای ۵) از جانب سوریه به این منطقه شلیک شده است.  یک روز قبل از این اتفاق نیز انفجاری در یک مرکز نظامی حساس که ویژه تولید سلاح های جنگی و موشک های مختلف است در منطقه «گوش دان» فلسطین اشغالی رخ داده بود.

به نوشته این مجله تحلیلی،  توالی این حوادث و سرعت وقوع آنها منطقه را به سمت معادلات جدید دیپلماسی  سوق داده که ناشی از ترسیم قوانین جدید درگیری در منطقه است و ثابت می‌کند محور مقاومت به سطحی از توانایی رسیده که می تواند برای تثبیت معادلات در خاورمیانه تصمیم گیری کند.  شواهد نشان می‌دهد که اوضاع درگیری در خاورمیانه دیگر مانند گذشته منحصر به صدور بیانیه و یا مانورهای نظامی نیست و  به یک تقابل واقعی جهت تغییر معادلات رسیده است. 

بر اساس این گزارش، ورود یک موشک به عمق جبهه اسرائیل آن هم به شکلی که سامانه گنبد آهنین  قادر به رهگیری آن نباشد به این معناست که زرادخانه موشکی مقاومت در هر زمان آماده پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی است.  به عنوان مثال به اعتراف منابع اسرائیلی مقاومت لبنان دارای موشک هایی با برد و کلاهک های انفجاری با وزن های متعدد است که وزن برخی از آنها به ۳۰۰ کیلو می‌رسد و این یعنی گنبد آهنین که اسرائیلی ها به آن افتخار می کنند قادر به مقابله با این موشک ها نخواهد بود.  همچنین ارزیابی خود صهیونیست‌ها نشان می دهد در صورت وقوع درگیری با لبنان بیش از  100 تا هزار عدد از این موشک‌ها می‌توانند روزانه به سمت جبهه اسرائیل شلیک شوند و محاسبات استراتژیک تل‌آویو را کاملاً بر هم بزنند.

در ادامه گزارش العصر الدولیه آمده است که این تحولات حتی ممکن است برخی کشورهای عربی را وادار کند تا در محاسبات استراتژیک و سیاسی خود تجدید نظر کنند.  در همین راستا اخیرا اخباری درباره مذاکرات جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی در بغداد منتشر شده که اگر درست باشد پیام نگران کننده‌ای برای محافل صهیونیستی خواهد بود.  مذاکرات هسته ای ایران در وین و احتمال لغو تحریم های آمریکا علیه ایران و مهمتر از آن توافقنامه استراتژیک ایران و چین که صرفاً مربوط به مسائل اقتصادی نیست نیز این روزها تبدیل به کابوس بزرگی برای اسرائیلی‌ها شده است. 

به نوشته مجله تحلیلی مذکور، در این میان موضوع دیگری که نگرانی اسرائیلی‌ها را برانگیخته مناسبات نزدیک روسیه و ایران است که بیشتر این همکاری ها در صحنه سوریه و نجات این کشور از چنگال گروه‌های تروریستی نمود یافت. همین تحولات موجب شده تا فرضیه پایان استکبار رژیم صهیونیستی در منطقه و تغییر توازن قدرت به نفع محور مقاومت بیش از هر زمان دیگری به واقعیت نزدیک شود؛ به ویژه اگر کشورهای  عربی منطقه از خواب غفلت بیدار شده و  برای تحقق اهداف عربی در کنار یکدیگر مقابل دشمن واقعیشان بایستند.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۹۳۵۴۶۱۱۳:۳۱:۱۴ ۱۴۰۰/۲/۴
همه نمی فهمند! همه سردرگم هستند! همه اشتباه می کنند!
ناشناس۱۹۳۵۵۵۱۱۴:۳۰:۰۸ ۱۴۰۰/۲/۴
خوبی؟!
محمد۱۹۳۵۵۸۱۱۴:۴۷:۵۰ ۱۴۰۰/۲/۴
حالا یه مجله عربی یه چیز نوشته، شما را این قدر به هم ریختی!!!!؟
ناشناس۱۹۳۵۴۶۳۱۳:۳۲:۱۲ ۱۴۰۰/۲/۴
ما چه طور؟ این همه ترور و خرابکاری در رابطه با هسته ای چطور انجام شد؟
ناشناس۱۹۳۵۴۷۶۱۳:۴۱:۱۱ ۱۴۰۰/۲/۴
موشک اس 200 به طرف هدف متحرک که هواپیمای اسراییلی بوده از سوریه شلیک شده که به هواپیما برخورد نکرده و در خاک اسراییل فرود آمده. چون موشک زمین به هوا بوده و جهتش تغییر می کرده از دفاع ضد هوایی اسراییل عبور کرده. کجای این سر در گمی است؟
ناشناس۱۹۳۵۴۹۵۱۳:۵۲:۴۱ ۱۴۰۰/۲/۴
رأی الیوم: موشکی که به سمت دیمونا شلیک شد، سوری و از نوع «سام ۵» بود / هدف از شلیک، رسیدن به جنگنده اسرائیلی بود که قصد داشت به اهدافی در سوریه حمله کند / جنگنده اسرائیلی در آخرین ثانیه‌ها از چنگ موشک گریخت؛ موشک هم ۲۵۰ کیلومتر را طی کرد و در نزدیکی «دیمونا» فرود آمد / گنبد آهنین نتوانست موشک را رهگیری کند
ناشناس۱۹۳۵۵۸۰۱۴:۴۷:۱۹ ۱۴۰۰/۲/۴
یه بنده خدایی بود هی می‌گفت توره .... توره ...... انتقام بگیرین، دیگه خبری ازش نیست!!!! فکر کنم در حال ارزیابی خسارات وارده باشه!!!!
ناشناس۱۹۳۵۶۰۹۱۵:۰۷:۴۸ ۱۴۰۰/۲/۴
کار صهیون تمومه مثل اصلاحطلب ها
ناشناس۱۹۳۵۶۱۱۱۵:۰۸:۳۰ ۱۴۰۰/۲/۴
سردرگم فقط خودتون که هنوز دلیل انفجار اول نطنز رو اعلام نکردید
ناشناس۱۹۳۵۶۳۱۱۵:۱۶:۵۱ ۱۴۰۰/۲/۴
لطفآ این گزارش را به سمع غربگرایان منفعت طلب برسانید که تهدید نظامی علیه ایران هیچ وقت واقعی نبوده و کاسبان مذاکره آن را بزرگ نمایی می کردند .
ناشناس۱۹۳۵۶۳۶۱۵:۲۰:۰۹ ۱۴۰۰/۲/۴
پیام مهم ترش این بود که این موشک میتونه به خود سایت بخوره اگه رژیم صهیونیستی حواسش را جمع نکنه
ناشناس۱۹۳۵۶۸۳۱۵:۵۶:۲۷ ۱۴۰۰/۲/۴
اگر واقعا هدف انتقام بود باید این موشک در اسراییل فرود می آمد نه اینکه فقط هشداری باشد به آنها که بروند و اشکال سامانه پدافندیشون رو رفع کنند
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین