روایت برجامی «منبع مطلع» یا «جوجه های نفوذی»؟ ؛ در گرند هتل وین چه خبر است؟!

گروه سیاسی الف،   4000201049 ۹۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

اعلام خبری از سوی یک منبع آگاه به خبرنگار پرس تی وی در وین درباره دستور کار آمریکایی ها برای تعلیق تحریم ها و نه لغو یکباره تحریم ها -که خلاف سیاست اعلامی ایران است- خبرساز شد.

روایت برجامی «منبع مطلع» یا «جوجه های نفوذی»؟ ؛ در گرند هتل وین چه خبر است؟!

 به گزارش الف شب گذشته همزمان با اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در یک کنفرانس خبری که در آن وی مدعی شد این کشور هیچ امتیازی به ایران پیش از اطمینان یافتن از پایبندی کامل تهران به برجام نخواهد داد یک  منبع خبری به خبرنگار پرس تی وی  در وین گفت: دستورالعمل آمریکا صرفا تعلیق تحریم‌ها و نه لغو کامل آنها است. در صورت رفع برخی تحریم‌ها، آمریکا قصد دارد آنها را در بازه‌های ۱۲۰ روزه و ۱۸۰ روزه تمدید کند.

 بر این اساس آمریکا قصد لغو یکباره تحریم‌ها را ندارد و قصد دارد در مدت زمانی طولانی و طی مراحل متعدد اقدام به رفع موقت برخی تحریم‌ها کند. 

 این منبع خبری پرس تی وی در وین اضافه کرده است: آمریکا صرفا با یک بازه زمانی کوتاه مدت یک هفته ای برای راستی آزمایی موافقت کرده است که در آن بصورت نمادین چند تراکنش انجام شود. 

به گفته منبع خبری پرس تی وی در وین، آمریکا  تاکنون مدت زمان راستی آزمایی معقول و لازم را که برای معاملات نفتی حداقل ۳ تا ۶ ماه است، نپذیرفته است. 

منبع خبری شبکه پرس تی وی در وین تصریح کرده است: قصد آمریکا از عدم لغو کامل تحریم ها و اکتفاء به رفع موقت برخی از تحریم ها صرفا بازگشت به برجام است تا بتواند از امکان مکانیسم ماشه علیه ایران استفاده کند. 

به گفته منبع خبری پرس تی وی در وین در صورت پذیرش مکانیسم رفع مرحله ای تحریم ها و یا تمدید بی اثر شدن آنها در بازه های زمانی 120 روزه و 180 روزه علاوه بر شرطی شدن اقتصاد ایران آمریکا خواهد توانست با گروگان گرفتن تمدید رفع تحریم خواسته های دیگر خود موسوم به برجام 2 و 3 را به ایران تحمیل کند.

پرس تی وی در خبر تکمیل کننده دیگری به نقل از منبع آگاه خود در این باره از جدیت و  تلاش آمریکا برای وادار کردن ایران به پذیرش رفع مرحله ای تحریم ها نیز خبر داد. براین اساس با فشار آمریکا و کشورهای غربی کارگروه سومی برای مذاکرات بعدی ایجاد شده است که دستور کار آن اقدامات گام به گام ایران و آمریکا است.

 به گفته این منبع خبری، آمریکا تلاش می کند طرف ایرانی را وادار به پذیرش رفع مرحله‌ای  تحریم‌ها کند تا در مقابل، به صورت مرحله ای، امتیازاتی از ایران بگیرد. 

منبع خبری پرس تی وی گزارش داده است: با وجود آنکه قرار بوده است مذاکرات این هفته، آخرین دور گفت و گو های ایران با ۴+۱ باشد، هیئت آمریکایی با فشار بر ۴+۱ موفق شده است کارگروه سومی را برای مرحله‌ای کردن گام به گام رفع موقت تحریم‌ها ایجاد کند. 

تشکیل این کارگروه بدین معنا است که کدام تحریم‌های آمریکا چگونه و طی چه مراحلی به تدریج موقتا رفع خواهد شد. در مقابل ایران طی چه مراحلی و چگونه کدام اقدامات هسته‌ای خود را کاهش خواهد داد.

در صورت درست بودن اطلاعات اعلامی منبع خبری پرس تی وی این به معنای عدول ایران از سیاست اعلامی خود است. به همین دلیل نیز این خبر بلافاصله با واکنش سید عباس عراقچی مواجه شد . عراقچی سه شنبه شب در صفحه توییتر خود در واکنش به خبر منتشرشده از سوی پرس تی وی نوشت: «نمی‌دانم "منبع مطلع" پرس تی وی در وین کیست، اما هر که هست اصلا مطلع نیست.». او توضیح دیگری در این باره نداد. به همین دلیل پرس تی وی خواستار پاسخگویی بیشتر وی شد.

پرس تی وی خطاب به عراقچی نوشت:  بهتر بود آقای عراقچی بجای زیر سوال بردن اعتبار منبع شبکه خبری پرس تی وی با صراحت می‌گفتند کدامیک از اطلاعات منبع خبری پرس تی وی مخدوش است. منتظر پاسخ ایشان هستیم.

اما خبر پرس تی وی واکنش مشاور رییس جمهور را هم در پی داشت.

حسام‌الدین آشنا نیز در رشته توییتی نوشت:

اعتدال بی‌طرفی در نبرد میان حق و باطل نیست چرا که حق عین عدل است و  باطل چیزی جز افراط یا تفریط نسبت به حق نیست.

جوجه‌های نفوذی را آخر بازی می‌شمارند.

لطفا منبع‌مطلع را مطلع بفرمایید.

در نشست دیروز کمیسیون مشترک برجام مقرر شد گفتگوها در هفته آینده ادامه یابد. در این نسست روسای هیات های مذاکره کننده کشورهای طرف برجام توافق کردند  یک گروه کارشناسی سوم نیز برای گفت‌وگو در درباره ترتیبات عملی اجرایی شدن لغو تحریم‌ها و بازگشت آمریکا به برجام ایجاد شود، موضوعی که دلیل اصلی انجام این دور از مذاکرات ایران و غرب بر سر برجام است و به نظر نمی رسد علیرغم اعلام پالس های مثبت از هر دو طرف مسیر آسانی پیش رو باشد. 

 

 

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

علی 671۱۹۳۱۷۲۳۱۲:۴۲:۱۴ ۱۴۰۰/۲/۱
وقتی که کلاه گشاد را سر ایران گذاشتند ظریف به دفاع می گوید مجبور بودیم و گرنه جنگ میشد و روحانی سوپر من جلو گیری از جنگ با آب نبات چوبی .
ناشناس۱۹۳۱۷۶۳۱۳:۰۴:۰۸ ۱۴۰۰/۲/۱
سریعا از مذاکرات فرسایشی خارج شوید و از طریق رسانه ها اعلام کنید هر وقت تحریم ها عملا برداشته شد بیایید گفتگو کنیم الان هم ما باید پاسخ بسیار قاطعی به خرابکاریدهای اسراییل بدهیم و الا گستاخ تر میشود و در آینده ممکن است پاستور و هیت دولت را بفرستد روی هوا
علی۱۹۳۱۸۱۱۱۳:۳۵:۰۳ ۱۴۰۰/۲/۱
بله چشم آقای حقوق بین الملل ، شما هزینشو قبول میکنی ؟
ناشناس۱۹۳۱۸۶۳۱۴:۰۴:۴۵ ۱۴۰۰/۲/۱
مطمئن باشید از هزینه برجام که ۸سال مردم را به فلاکت انداخته بیشتر نخواهد بود
ناشناس۱۹۳۲۱۲۰۱۵:۵۲:۱۹ ۱۴۰۰/۲/۱
حمله به تیم مذاکره کننده و دکتر ظریف در شرایطی که در حال مذاکراتی تا این حد حساس هستیم، مثال شلیک به پای خود است
ناشناس۱۹۳۲۲۳۷۱۶:۴۷:۵۸ ۱۴۰۰/۲/۱
مگر این تیم مذاکره کننده دنبال منافع ایران بودن از گذشته تا حال؟!!!
مانی۱۹۳۲۶۱۲۲۲:۱۴:۰۸ ۱۴۰۰/۲/۱
برجام که هزینه ای ندارد.بلکه این تحریم ها است که هزینه ای حدود 30 تا 100% بر واردات و صادرات بصورت پولی،و چند برابر شدن زمان واردات و صادرات و برهم خوردن آرامش و آسایش روانی ملت ایران و تضعیف اعتبار نظام اقتصادی و سیاسی کشور داشته است.گرانی های ناگهانی 1-2 سال اخیر هم ناشی از مشکلات تحریم است.گرانی کالای وارداتی و عدم رقابت هم باعث گرانی کالاهای داخلی گردیده است.لذا طرفداران تحریم باید پاسخگوی شرایط کنونی باشند نه برجامی ها!!
ناشناس۱۹۳۱۹۸۲۱۴:۴۸:۴۸ ۱۴۰۰/۲/۱
نه اینکه بی هزینه ای نشستیم و اب خنک می خوریم شماها کی می خواهید از خواب غفلت بیدارش شوید بخاطر همین است که روحانی شما ها را از جنگ و قحطی می ترساند
ناشناس۱۹۳۲۰۳۰۱۵:۱۶:۰۴ ۱۴۰۰/۲/۱
اینها رانت دارند در مذاکرات! همین دو سه روز پیش نماینده آمریکا در سازمان ملل اعلام کرد قرار نیست تحریمی برداشته شود مگر آنکه ایران به تعهدات برجامی اش برگردد! همه تحریمها هم برداشته نخواهد شد و در خوش بینانه ترین وضعیت تحریمهای نفتی و بانکی برداشته و آن هم مقید به تصویب لوایح پولشویی است که به معنی نظارت جهانی بر تبادلات ایران است و هر وقت بخواهند دوباره گلوی مبادلات مالی ایران را میگیرند. تنها راه نجات این است که ایران سفت و سخت بر لغو -و نه تعلیق- همه تحریمها یکباره و یکجا -ونه تدریجی و مرحله ای یا گزینشی- اصرار کند. یا زنگی زنگ یا رومی روم!
ناشناس۱۹۳۲۰۹۹۱۵:۴۵:۱۰ ۱۴۰۰/۲/۱
جوجه های نفوذی را آخر بازی می شمارند
ناشناس۱۹۳۲۱۰۳۱۵:۴۶:۳۴ ۱۴۰۰/۲/۱
تجربه و عقل می گوید، نمی‌شود به پاسخ‌های چند پهلوی آقای عراقچی اعتماد کرد!
ناشناس۱۹۳۲۲۱۲۱۶:۳۶:۲۳ ۱۴۰۰/۲/۱
گاندو سازان در زمین دشمن بازی می کنند.
ناشناس۱۹۳۲۸۵۹۰۴:۰۰:۳۴ ۱۴۰۰/۲/۲
مگه کسی هزینه اشتباهات برجام را قبول کرد
ناشناس۱۹۳۲۰۳۴۱۵:۱۸:۰۱ ۱۴۰۰/۲/۱
هدف دولت این است که در سه ماه پایانی که فشارهای زیادی متوجه دولت است مردم را به مذاکرات و کرونا سرگرم کند تا وقتش به پایان برسد و کاسه و کله را به دولت بعدی با خزانه خالی بدهد و بگوید بیایید کشور را اداره کنید
ناشناس۱۹۳۲۱۹۳۱۶:۲۶:۵۲ ۱۴۰۰/۲/۱
یعنی تو فکر میکنی و ظریف و تیمش و دولت سرخود به مذاکره رفتند یا تصمیم کلی حاکمیت است؟
محسن۱۹۳۲۵۶۰۲۱:۲۴:۴۶ ۱۴۰۰/۲/۱
باز تیم دولتی ها برای نتیجه سازی در پاسخها راه افتادن.به نظرم حسام الدین آشنا و تیمش تمام وقت مشغول + و - دادن تو سایتا هستن.
ناشناس۱۹۳۱۷۳۲۱۲:۴۴:۱۷ ۱۴۰۰/۲/۱
چیزی به راحتی از امریکا و شرکایش به دست نمیاد. مراقب این شیاطین خبیث باشید. به هیچ قول و قراری پایبند نیستد. دست بالا را در زورگویی و روابط بین الملل دارند و همه را مجبور به اطاعت از خواسته های خودش می کنند. فقط با زور می توان از امریکا امتیاز گرفت. گفتگو برای رفع تحریم چند روزه و چند ماهه به درد نمی خورد. دوباره 8 سال کسور را به عقب برنگردانید و مردم را معطل نکنید.
ناشناس۱۹۳۱۷۴۷۱۲:۵۲:۴۲ ۱۴۰۰/۲/۱
وقتی متن برجام را آمریکا از قبل تهیه می کند و آقایان هم....! فکر نمی کنید خیانت...!
ناشناس۱۹۳۱۹۴۳۱۴:۳۴:۱۶ ۱۴۰۰/۲/۱
اگر آمریکا متن برجام را تهیه کرده بود و خیلی هم خوب بود براش چرا ترامپ ازش خارج شد؟!!!
ناشناس۱۹۳۲۰۱۸۱۵:۰۷:۰۸ ۱۴۰۰/۲/۱
چون امتیاز بیشتر می خواست! این که دیگر خیلی پیچیده نیست که می پرسی!
ناشناس۱۹۳۲۰۳۳۱۵:۱۷:۱۳ ۱۴۰۰/۲/۱
چون خواستار گرفتن چیزهای دیگرتان بودن و اروپا به آمریکا گفت شما زود خارج شدین وگرنه ما هم همین کار را می کردیم اگر ایران وارد مسائل دیگر نمی شد
ناشناس۱۹۳۳۲۹۸۱۴:۲۴:۵۶ ۱۴۰۰/۲/۲
ما چیزی نداریم شما غصه خودت را بخور.
ناشناس۱۹۳۲۰۵۷۱۵:۲۷:۲۴ ۱۴۰۰/۲/۱
و چرا اسرائیل اینقدر مخالفش بود و هست؟
ناشناس۱۹۳۲۱۱۵۱۵:۵۰:۱۵ ۱۴۰۰/۲/۱
برای اینکه داره بازی میکنه! هنوز متوجه اصل ماجرا نشدید؟
ناشناس۱۹۳۲۲۳۹۱۶:۴۹:۳۶ ۱۴۰۰/۲/۱
اسرائیل در زمان امضای برجام به به می کرد
ناشناس۱۹۳۳۲۶۲۱۴:۰۳:۳۷ ۱۴۰۰/۲/۲
اسراییل موافق اجرای درست برجام توسط غربه ولی کاملا موافق برجامیه که تاحالا اجرا شده! الان هم داره سعی میکنه با فشارهاش کاری کنه که منافع کمتری از برجام به ما برسه و یا ما راضی بشیم به امتیازات بیشتر!
ناشناس۱۹۳۲۰۶۲۱۵:۲۹:۲۱ ۱۴۰۰/۲/۱
چون ترامپ زیاده خواه تر از اوباما جون شما بود!
مهران۱۹۳۲۳۲۶۱۷:۳۷:۴۸ ۱۴۰۰/۲/۱
چون ترامپ.نتانیاهو خیلی طمعکار تر هستند و میخواستن موشکی و منطقه ای رو هم وارد برجام کنند اما دموکرات ها با پنبه سر میبرن آقای محترم
ناشناس۱۹۳۲۳۷۸۱۸:۱۳:۵۵ ۱۴۰۰/۲/۱
برای اینکه روحانی در سازمان ملل گفت اگر آمریکا از برجام خارج بشه ما با اروپا ادامه میدیم، خب آمریکا مگه دیوونه‌ست وقتی ایران بدون اون هم حاضره به برجام عمل کنه توی برجام بمونه!!!!!
ناشناس۱۹۳۲۳۹۰۱۸:۱۹:۱۱ ۱۴۰۰/۲/۱
برای اینکه امتیازهای لازم رو گرفته بود و دیگه لزومی نداشت توی برجام بمونه! البته اگر من جای اونا بودم بدون اینکه به برجام عمل کنم عضو برجام میموندم، اونوقت می‌تونستم از مکانیزم ماشه هم استفاده کنم، الان هم آمریکا مجبور نبود پشت در مذاکرات بمونه!!
ناشناس۱۹۳۲۴۸۳۱۹:۵۲:۱۴ ۱۴۰۰/۲/۱
مهندس. چون ایران به تمام تعهداتش پیش پیش انجام داده بود
ناشناس۱۹۳۲۵۸۷۲۱:۵۰:۳۹ ۱۴۰۰/۲/۱
خارج شد چون فکر می کرد میتونه برجام ۲ و ۳ هم بنویسه
ناشناس۱۹۳۲۷۱۴۰۰:۰۲:۲۵ ۱۴۰۰/۲/۲
همون سیاست دوشیدنه...ترامپ می خواس بیشتر بدوشه...ولی خداراشکر یک نفر دیگه سر راه آب ایستاده نگذاشته واره را آب ببره
ناشناس۱۹۳۱۷۷۳۱۳:۰۸:۴۵ ۱۴۰۰/۲/۱
هییت دیپلمات:مذاکرات خوب مفید سازنده و رو به جلو بود هواپیما را زین کنید به تهران بر می گردیم و دو باره هواپیما را از تهران زین کرده آب و جارو کشیده به وین بر میگردیم مانند دور و تسلسل باطل این هشت سال
ناشناس۱۹۳۲۳۵۸۱۷:۵۵:۱۴ ۱۴۰۰/۲/۱
دیگران پیاده میرند به وین؟!!!
ناشناس۱۹۳۱۷۳۳۱۲:۴۴:۳۰ ۱۴۰۰/۲/۱
مگه غیر از این است که این تیم بارها....! فقط ماندم چرا عزل و محاکمه نمی شوند!
ناشناس۱۹۳۱۷۳۶۱۲:۴۶:۴۸ ۱۴۰۰/۲/۱
اولا که مذاکره کنندگان با شورای امنیت ملی در ارتباطند. مسلما هر تصمیمی که گرفته شود تأیید این شورا را خواهد داشت فکر کنم دوستان سایت الف از رفع تحریم ها قبل از انتخابات نگرانند!!!!!!
ناشناس۱۹۳۱۸۱۴۱۳:۳۶:۳۵ ۱۴۰۰/۲/۱
شما اول برو همان 3 ماه فرصت که برای انتخابات بود و تا آن زمان می خواهید سریعا توافق کنیدو بتن در قلب دانش و صنعت بریزید را بچسب
ناشناس۱۹۳۱۸۲۲۱۳:۴۰:۳۲ ۱۴۰۰/۲/۱
مهمتر از برجام دسته گل دولت در بورس است که تقریبا تمام جمعیت کشور به نوعی خود یا خانواده انها از بورسی که دولت دعوت به مشارکت آن کرده زیان دیده اند اعتماد عمومی و مشارکت عمومی مردم تقریبا از بیت رفته است و جامعه حالت آتشفشان خاموشی است که هر لحظه ممکن است فوران کند دولت را در پایان کارش سریعا محاکمه کنید
ناشناس۱۹۳۲۱۲۳۱۵:۵۳:۴۵ ۱۴۰۰/۲/۱
دوست من شما همونی نیستی که بعد از برجام یه ۱دلاری رو با یه هزارتومنی دستت گرفته بودی و از شیشه ماشین آورده بودی بیرون؟؟؟جان من بگو.خیلی وقته که دنبالت هستم...
ناشناس۱۹۳۲۴۹۰۲۰:۰۲:۵۳ ۱۴۰۰/۲/۱
وشما همون نیستی که از فردای برجام به هر طریق ممکن چوب لای اجرای برجام وایجاد روح اعتماد کردی ؟!
ناشناس۱۹۳۳۳۲۹۱۴:۴۶:۲۲ ۱۴۰۰/۲/۲
خخخه توافق برجام و تعهدات ما مشخص بود و ربطی به چیزهای دیگر ندارد جناب
ناشناس۱۹۳۲۳۳۲۱۷:۴۱:۴۲ ۱۴۰۰/۲/۱
شورای امنیت؟؟ فکر می‌کنی رییس شورا کیه و اعضای دولت چند نفر هستند و چند رای دارند؟
ناشناس۱۹۳۱۷۴۳۱۲:۵۱:۰۲ ۱۴۰۰/۲/۱
بس کنید این خاله بازی را یجوری میگید انگار اونا دارن ضرر میبینن بابا مردم دارن له میشن شما که آخرش کوتاه میاین جمعش کنین
ناشناس۱۹۳۱۸۱۹۱۳:۳۸:۵۴ ۱۴۰۰/۲/۱
میدونی مشکل تو و امثال تو چی هست که به کشور ضربه زدن؟ این است که بیست سال کشور را بازیچه این ها کردین و مردم را له کردین به خاطر این بالا و پایین شدن ها و امان از حافظه کوتاه مدت سیاسی برخی ساده لوحان
ناشناس۱۹۳۲۵۷۱۲۱:۳۸:۰۲ ۱۴۰۰/۲/۱
با هوچی بازی کار جلو نمیره پس ..
ناشناس۱۹۳۲۴۰۲۱۸:۲۸:۰۱ ۱۴۰۰/۲/۱
عمو جون اینبار بهتره شما بس کنی!!! ۸ ساله که به بهونه اینکه مردم دارن له میشن علاوه بر اینکه فشاری برداشته نشد فشارها بیشتر هم شد. عزیز من حرف ما اینه: حالا که سه ساله شدیدترین فشارها رو تحمل کردیم، دیگه آب از سرمون گذشته، تحریمها باید مثل آدم برداشته بشه، وعده ۱۲۰ روز که اون هم معلوم نیست غیر از روی کاغذ جای دیگه هم عملی بشه همون بهتر که نشه! لطفاً بس کن! بزار یه بار مردم بعد از تحمل این همه فشار طعم واقعی رفع تحریمها رو بچشن!!!
ناشناس۱۹۳۱۷۵۱۱۲:۵۳:۴۶ ۱۴۰۰/۲/۱
در برجام آموخیم که همیشه منابع خبری آنها قابل اعتماد تر است و صحبت های تیم مذاکره کننده و غیره خودمون اصلا قابل اعتنا نیست و ارزشی ندارند
ناشناس۱۹۳۲۳۶۲۱۷:۵۸:۵۳ ۱۴۰۰/۲/۱
اخوی اینبار سوراخ دعا را گم کردی! منبع مطلع خبر پرس TV یعنی خودی است!
ناشناس۱۹۳۱۷۶۰۱۳:۰۲:۳۴ ۱۴۰۰/۲/۱
همینکه شما ناراحتی یعنی مذاکرات خوب پیش میره.شما مصالح ملی براتون مهم نیست.مصالح جناحی فقط براتون مهمه. پرس تی وی هم که معلوم الحاله.
ناشناس۱۹۳۱۸۲۳۱۳:۴۱:۰۸ ۱۴۰۰/۲/۱
حتما مصالح ملی در بتن ریزی است خخخخه تازه بلد هم نیستید تحریم ها را متوازن بردارید
ناشناس۱۹۳۱۹۰۷۱۴:۲۲:۱۲ ۱۴۰۰/۲/۱
تو هنوز تو اون خبر و عکس فیک بسر می بری حداقل در تفکرات اشتباه یا جهت دارتون یکم بروزتر باشید.
ناشناس۱۹۳۲۳۳۵۱۷:۴۳:۱۸ ۱۴۰۰/۲/۱
يعني كري وزير خارج آمريكا اندازه شما ... اطلاعات نداره كه اعلام نمود ايران داخل لوله سوخت راكتور بتون ريخت ، حتما كري هم نفوذي پرس تي وي است
ناشناس۱۹۳۲۵۸۹۲۱:۵۱:۳۲ ۱۴۰۰/۲/۱
60 درصد غنی سازی از بتن در اومد؟ چقدر دروغ گویی؟
ناشناس۱۹۳۳۳۳۵۱۴:۴۸:۵۰ ۱۴۰۰/۲/۲
چقدر تو پرتی بتن ریزی اولا در ارآک بود دوم هم منظور بتن ریزی در دانش یعنی ایجاد قفل و زنجیر زدن که محدودیت ایجاد شد
علی۱۹۳۴۱۸۵۱۱:۳۴:۱۱ ۱۴۰۰/۲/۳
مثه اینکه فرق غنی سازی بسیار کوچک در سطح آزمایشگاهی رو با غنی سازی صنعتی نمیدونی خخخخ
ناشناس۱۹۳۱۷۶۲۱۳:۰۳:۴۶ ۱۴۰۰/۲/۱
منبع مطلع منم! امریکا هیچ هویجی به شما نخواهد داد، تمام
ناشناس۱۹۳۱۷۷۶۱۳:۱۱:۲۲ ۱۴۰۰/۲/۱
از وین چیزی جز خیانت وجاسوسی بیرون نمیزند.
ناشناس۱۹۳۱۷۷۹۱۳:۱۲:۲۱ ۱۴۰۰/۲/۱
دولت به هر ضرب و زوری میخواد تا پیش از پایان دوره اش قیمت دلار زیر 20 بیاد تا با افتخار بگوید دلار دولتی را با نرخ 4200 و دلار آزاد را با نرخ زیر 20 تحویل دولت بعدی داده. دولت بعدی هم بلافاصله در گردان تورمی موجود ناچار به افزایش قیمت دلار میشود! دولت روحانی نه در اقتصاد و نه در سیاست خارجی دستاوردی نداشته و فقط داستانسرایی میکند. در این رقابت که البته به مردم مربوط نیست، مردم دارند قربانی میشوند. اگر مذاکرات به لغو کل تحریمها منجر نشود، شک نیست که چند ماه بعد وضعیت بدتر از امروز خواهد بود. چون تحولات آمریکا هم قابل پیش بینی نیست و ممکن است بایدن پیر نتاودن کارش را ادامه دهد و امور به دست معاونش سپرده شود! در آن صورت ممکن است با ترامپی دیگر مواجه شویم!
ناشناس۱۹۳۱۷۸۵۱۳:۱۷:۳۴ ۱۴۰۰/۲/۱
واقعا چه خبره؟ من نه با اعتبار وزارت امور خارجه کار دارم و نه با صدا و سیما. اصلا موضوع بحث این نیست که کدومشون راست میگه. ولی انصافا چه معنی میده وقتی نماینده های وزارت امور خارجه کشوری در حال مذاکره هستند رسانه ملي ( نه رسانه خصوصی که هر چی میتونه بگه ) بیاد چیزهایی بگه که با حرف رسمی وزارت خانه متفاوته. بعد باز یک عده میگن صدا و سیما دست دولته.
ناشناس۱۹۳۲۲۴۴۱۶:۵۴:۲۹ ۱۴۰۰/۲/۱
یادتون نیست آن روزی که برجام را می خواستید امضا کنید آب خوردن را به آن گره می زدین می گفتید با یک بمب ما را نابود می کنند یا حتی در جلسات با خارجی ها می گفتید ما نباشیم توافقی در کار نیست؟ حال خود برجام بماند که توافقی سراسر ضرر به کشور تحمیل کردین که حتی رهبری که پشتیبان این دولت بود گفت...!
ناشناس۱۹۳۲۲۵۵۱۶:۵۹:۰۵ ۱۴۰۰/۲/۱
که مانند برجام و سعادت اباد نشود که با ساده لوحی و یا از روی خیانت متنی امضا نشود که دوباره بخواهید مذاکره کنید یا منتظر برداشتن تحریم ها بشوید
ناشناس۱۹۳۲۴۹۸۲۰:۱۱:۳۳ ۱۴۰۰/۲/۱
صدا سیما در محاصره ی پایداریهاست .حتی به خواست رهبری هم اعتنایی نمی کنن زمان احمدی نژاد خیلی از پایداری ها وحامیانش رو به صدا سیما تحمیل کرد که حتی بعد از رفتنش هنوز به شدت فعالند !!
ناشناس۱۹۳۱۷۹۲۱۳:۲۰:۰۲ ۱۴۰۰/۲/۱
جناب آشنا ، مثل جوجه برای شما است که به آخر پاییزتان نزدیک می شوید!!!!
ناشناس۱۹۳۱۸۴۷۱۳:۵۵:۲۸ ۱۴۰۰/۲/۱
مانند آب خوردن و هوا نفس کشیدن!
ناشناس۱۹۳۲۴۰۴۱۸:۳۰:۳۴ ۱۴۰۰/۲/۱
جالبه آشنا بعد این همه توصیه آخرش نگفته بالاخره کجای حرف پرس تی وی اشتباه بوده!!!!!
ناشناس۱۹۳۱۸۰۸۱۳:۳۳:۲۴ ۱۴۰۰/۲/۱
ورود امریکا به برجام کار را برای ایران در اینده بسیار سخت خواهد کرد. البته قصد دولت اینه که ایران را بهر قیمت شده وارد این چرخه معیوب بده بستون با امریکا بکنه تا دست ایران برای همیشه زیر ساطور امریکا باشه. شل کن سفت کن و ایجاد تشکیک در اداره کشور استراتژی امریکاست. روحانی و دارو دسته اش یک مشت ادم ساده لوح اند
ناشناس۱۹۳۱۸۳۹۱۳:۵۱:۰۱ ۱۴۰۰/۲/۱
انصافا دشمن خوب هم قابل تحسینه.اون ها خیلی دقیق و تمیز دارن کارهاشون رو با برنامه پیش میبرن.اونا توی این شطرنج بدون دادن حتی یه پیاده دارن ما رو کیش و نهایتا مات میکنن
ناشناس۱۹۳۱۸۷۷۱۴:۱۱:۱۵ ۱۴۰۰/۲/۱
هسته ای باید برای همیشه تخته شود، چقدر هزینه بدهیم برای هیچ و همان هیچ را هم اسراییل بیاید و بترکاند
ناشناس۱۹۳۲۰۵۵۱۵:۲۷:۱۱ ۱۴۰۰/۲/۱
اونی که باید تخته بشه دهان کسانیکه که به نمایندگی از استکبار حرف می زنن وچشم دیدن پیشرفت مملکت خودشون رو ندارن.
ناشناس۱۹۳۲۱۱۱۱۵:۴۹:۰۲ ۱۴۰۰/۲/۱
انصافا نشستی با خودت فکر کنی اگه هیچ هست چرا اونها اینقدر اصرار دارندکه درش رو تخته کنن؟؟؟فقط ۱۴ ثانیه فکر کن نه بیشتر.
مجتبی۱۹۳۲۱۱۶۱۵:۵۰:۳۴ ۱۴۰۰/۲/۱
برای چی هسته ای باید لغو بشه،اصلا چرا از چیزی که سر در نمیاری میای نظر میدی،،به فرض که ما بیخیال هسته ای شدیم لابد فکر میکنی آمریکا سریع تحریم ها رو لغو میکنه،،نه اشتباه میکنی دشمنی آمریکا با ملت ایران تمامی ندارد.
ناشناس۱۹۳۲۴۱۳۱۸:۳۷:۴۲ ۱۴۰۰/۲/۱
اگر هسته‌ای رو تخته کنیم، باید موشکی رو هم تخته کنیم، بعد نفوذ منطقه‌ای رو هم حذف کنیم، بعد به جبهه مقاومت که با خون دل به اینجا رسیده بگیم تشریف ببرند منزل خدمت خانواده، بعد، اسرائیل رو به رسمیت بشناسیم اونوقت: تازه میرسیم به اینجا که ونزوئلا الان هست، یعنی نه نفوذ منطقه‌ای داریم، نه موشک داریم، نه هسته‌ای داریم، نه با اسرائیل مشکل داریم اما همچنان بخاطر حقوق بشر و هزار کوفت دیگه تحریم هستیم، البته فکر کنم شما هم ناخواسته دقیقا دنبال همین هستی!!!!!
ناشناس۱۹۳۱۹۲۱۱۴:۲۶:۳۹ ۱۴۰۰/۲/۱
مقاومت هزینه داره اما سازش هم هزینه داره و تجربه ۸۶ تا ۹۲ و ۹۲ تا الان نشون میدهه که هزینه سازش بیشتره
سینا۱۹۳۲۴۳۳۱۹:۰۵:۴۸ ۱۴۰۰/۲/۱
یه مشکل دیگه هم اینه که آدم متوجه نباشه داره هزینه چیو میده، هزینه مقاومت رو میده یا هزینه سازش. اصلا نفهمه مقاومت در برابر چی و سازش برای چی.
ناشناس۱۹۳۲۵۷۵۲۱:۳۹:۱۰ ۱۴۰۰/۲/۱
هزینه مقاومت فقر بیشتر از ۸۰ درصد جامعه ست
ناشناس۱۹۳۳۱۳۳۱۱:۴۱:۲۴ ۱۴۰۰/۲/۲
خب این بابا هم داره میگه ۹۲ تا الان فقیرتر شدیم به نسبت ۸۶ تا ۹۲. جدا فهمش اینقدر سخته.
ناشناس۱۹۳۱۹۵۱۱۴:۳۶:۴۹ ۱۴۰۰/۲/۱
جنگ زرگری خنده دار شده.
حسن۱۹۳۲۰۰۹۱۵:۰۰:۳۹ ۱۴۰۰/۲/۱
مذاکرات کاملاً فرسایشی شده و این خواست امریکا و اروپا و در نتیجه مذاکره کنندگان ذلیل ایرانی است و در آخر با یک کلاه بزرگ در سرشان بر میگردند .
هم وطن۱۹۳۲۰۳۲۱۵:۱۶:۳۶ ۱۴۰۰/۲/۱
مردم ازغم نان به خود جان رسیده اند.وزنده ماندن شده ارزو .کرونا همه ی ایران را کشت.واقایون اندر خم یک کوچه ی برجام بدفرجام.واقعا موچکریم که هستید.
روشنک۱۹۳۲۰۶۶۱۵:۳۰:۲۸ ۱۴۰۰/۲/۱
آقای عراقچی و آقای آشنا بجای با کنایه صحبت کردن، درباره این امر حساس برای ملت، واضح و روشن بگن که دارن چکار میکنن؟ تحریمها لغو میشه و یا دوباره وعده‌های سر‌خر‌منِ امریکا ردیف شده؟ به همین مبهم جواب دادنها، آدم شک میکنه...
شوقی۱۹۳۲۰۸۹۱۵:۳۸:۴۹ ۱۴۰۰/۲/۱
ایا هیئت مذاکره کنند خودسر عمل میکنه
ناشناس۱۹۳۲۴۶۷۱۹:۴۴:۰۴ ۱۴۰۰/۲/۱
روحانی: همه مسئولیت مذاکرات با من است.
مجتبی۱۹۳۲۱۰۵۱۵:۴۷:۱۰ ۱۴۰۰/۲/۱
هر چی بدبختی توی این هشت سال نصیب ملت شده زیر سر همین آشنا ها هست،مطمئن باشید که آمریکا تحریم ها رو لغو نمیکنه و این مذاکرات هم بی فایده و وقت تلف کردن هست.
ناشناس۱۹۳۲۲۰۶۱۶:۳۳:۱۲ ۱۴۰۰/۲/۱
نظردهندگان بگویند در دوران تحریم چگونه ایران می تواند درآمد کسب کند؟ چین به موازات برجام با ایران تجارت خواهد کرد. بدون برجام چین ایران را نجات نخواهد داد. ایران اتمی ثروتمند موازانه قدرت در جهان را برهم خواهد زد بنابراین غرب و شرق خواهان آن نیستند.
صمصام۱۹۳۲۲۳۱۱۶:۴۴:۴۹ ۱۴۰۰/۲/۱
دو سه ماه دیگه این دولت تموم میشه و انوقت می بینیم اصولگراها چکار خواهند کرد اونها هم 8 سال شروع به رفت و امد الکی میکنند اخر سر هم که مهلتشون تموم میشه میگن ما داشتیم توافق میکردیم ،تحریمها داشت لغو میشدو چه .. چه ...چه و از این حرفها ... سال 92 مگه یادتون نیست ؟؟ واقعیت این است که این توافق هرگز برای کشور ما ختم به خیر نخواهد شد اگر قرار بود بشه باید در زمان 8 ساله احمدی نژاد حل میشد هم ایران و هم امریکا مثل دو تا عقرب هستند که داخل یک شیشه سربسته زندانی اند که هیچکدام نمیتون اون یکی رو نیش بزنه ... یا باید هر دوشون نابود شوند یا هردوشون باید کوتاه بیایند ...هر کدام یه امتیاراتی از هم بگیرند و یا امتیاراتی به هم بدهند
ناشناس۱۹۳۲۳۰۲۱۷:۲۳:۳۷ ۱۴۰۰/۲/۱
اگر این منبع مطلع پرس تی وی ایرانی باشد و از داخل جلسات به بیرون خبر میبرد یعنی مصداق بارز جاسوسی یعنی اینبارصدا و سیما گاندو ۳را باید برای منبع پرس تی وی خودش بسازد
ناشناس۱۹۳۲۳۹۴۱۸:۲۲:۰۴ ۱۴۰۰/۲/۱
فقط شما خوبید
ناشناس۱۹۳۲۵۰۱۲۰:۱۳:۲۴ ۱۴۰۰/۲/۱
باید توجه داشت که چنین اطلاعاتی اگر صحیح باشد فوق محرمانه حساب می شود و در اختیار تنها گروه مذاکره کننده و مقامات رده بالای کشور است حالا باید پرسید چرا یک مقام عالی رتبه کشور چنین اطلاعات محرمانه ای را بخواهد فاش کند ایا انتخابات ارزش گام برداشتن در جهت منافع دشمن را دارد؟
ناشناس۱۹۳۲۷۰۴۲۳:۴۶:۴۷ ۱۴۰۰/۲/۱
۴۰۰ میلیارد دلار برای دور زدن تحریم‌ها هزینه کرده‌ایم
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. از سنگ صدا درآمد، از اصلاح‌طلبان نه!

  22. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  23. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  24. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  25. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  8. از سنگ صدا درآمد، از اصلاح‌طلبان نه!

  9. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  10. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

  11. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

  12. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

  13. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

  14. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

  15. پاسخی به یادداشت موسوی خوئینی ها 

  16. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

  17. به تنهایی نمی توانست

  18. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

  19. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

  20. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

  21. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

  22. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

  23. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

  24. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

  25. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

آخرین عناوین