چرا «گاندو۲» نیمه کاره ماند؟!

فرهنگی،   4000114004 ۱۱۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

درحالی که فصل دوم مجموعه «گاندو» یکباره به پایان رسید و سریال نیمه تمام ماند، تهیه کننده این سریال اعلام کرد که «گاندو» دروغ نبوده و نیست و اسناد و مدارکی که پشتوانه پژوهشی نگارش فیلم‌نامه بوده را در اختیار مردم قرار خواهیم داد.

چرا «گاندو۲» نیمه کاره ماند؟!

فارس نوشت: فصل اول مجموعه تلویزیونی «گاندو» به کارگردانی جواد افشار سال ۹۸ به روی آنتن شبکه سه سیما رفت.

این سریال به تهیه کنندگی مجتبی امینی و بازیگری داریوش فرهنگ، پیام دهکردی، وحید رهبانی و ... در آن ایفای نقش کردند و داستان آن برگرفته از یک پرونده امنیتی بود که به قلم آرش قادری نوشته شده بود.

«گاندو» تصویرگر پرونده «جیسون رضاییان» خبرنگار دو تابعیتی ایرانی _آمریکایی بود که از سال ۸۳ در ایران مشغول به کار می‌شود و سال ۸۸ پس از نا آرامی‌ها کشور را ترک و به آمریکا می‌رود و سال ۱۳۹۱ بار دیگر به ایران بازمی گردد، اما این‌بار با پوشش خبرنگار روزنامه «واشنگتن‌پست» که نامی آشنا و معتبر در عرصه رسانه‌ای جهان به‌شمار می‌رود.

سرانجام رضاییان در پی اقدامات جاسوسی ضد امنیت ایران در تیر ماه سال ۹۳ در اوج مذاکرات هسته‌ای بازداشت و یک سال و نیم بعد یعنی در دی ماه ۹۴ یک پای مبادله تاریخی ایران و آمریکا می‌‍شود و درست در روز اجرایی شدن برجام وی در مبادله تاریخی زندانیان بین ایران و آمریکا، آزاد می‌شود.

این سریال با توجه به اینکه اولین سریال در حوزه امنیتی به شمار می رفت که یک داستان واقعی را دستمایه خود قرار داده، با استقبال بسیاری از سوی مخاطبان همراه شد و ادامه چنین روشنگری هایی به یک مطالبه از سوی مردم تبدیل شد که خواستار ساخت آثار دیگری برگرفته از پرونده های واقعی بودند. سازندگان گاندو هم همان زمان این قول را به مخاطبان خود دادند که با روایت پرونده های جدید بازگردند.

در ادامه سازندگان «گاندو» فصل دوم آن را برای نوروز ۱۴۰۰ تدارک دیدند. پرونده ای که این بار قرار بود پرونده چند جاسوس دیگر را هم به تصویر بکشد و نقش آنها را در برجام روایت کند.

اما هنوز چندی از پخش سریال نگذشته بود که واکنش ها به فصل دوم گاندو آغاز شد و اظهارات مقام های رسمی دولت در این باره به اوج خود رسید. البته در کنار اینها تاخیر در پخش سریال و یا برخی تغییرات اعمال شده در چند سکانس شائبه فشار بیرونی به سازندگان سریال و سانسور را تقویت کرد و حتی یکی از قسمت ها با تاخیر ۴۵ دقیقه ای روانه آنتن شد.

در نهایت و درست در جایی که سریال به اوج خود رسیده بود، مهدی آذرپندار مدیر گروه فیلم و سریال شبکه سه اعلام کرد که سریال در همین جا به پایان می رسد.

او در این باره گفت: با ورود کاراکتر شارلوت که از ابتدای سریال مخاطب با شخصیت او آشنا شده به ایران برای جاسوسی انگلیس، فصل دوم گاندو ویژه نوروز در شب پایانی تعطیلات موقتا به پایان میرسد.

وی اضافه کرد: ان شاء الله ادامه سریال بعد از انتخابات روی آنتن خواهد رفت و امیدواریم که مورد پسند مردم قرار گیرد.

او در نهایت گفت: زحمت زیادی برای رسیدن این سریال به پخش نوروزی کشیده شد و خوشبختانه با استقبال فوق العاده مردم، خستگی این زحمات شبانه روزی تیم سازنده به بار نشست و جبران شد.

هرچند آذرپندار در این گفت و گو اشاره ای به سانسور و یا اعمال فشار بیرونی نکرد، در نهایت باز هم در میانه قسمت آخر و پس از پخش پیام های بازرگانی، تاخیری حدود ۳۰ دقیقه میان سریال ایجاد شد تا این شائبه تقویت شود که سازندگان سریال و شبکه سه تحت فشار قرار گرفته اند. شائبه ای که با توئیت کوروش کمره ای مشاور شبکه سه تقویت شد. 

او در این توئیت نوشته بود: استقبال از گاندو همه را غافلگیر کرد. انصافا مردم سنگ تمام گذاشتند. حقا باید از رئیس سازمان صداوسیما که در برابر فشارهای عجیب و کم نظیر برخی ایستادگی کرد تا مردم سریال مورد علاقه شان را ببینند و با واقعیت ها آشنا شوند تشکر کرد. منتظر مستندات جذاب از شعبانی باشید. سخن بسیار است.

در نهایت بخش پایانی سریال روی آنتن رفت و در آخر اعلام شد که این قسمت پایان فصل دو گاندو بوده است. اما در همین فاصله مجتبی امینی تهیه کننده سریال نیز در توئیتی اعلام کرد که سریال گاندو «دروغ» نبوده و نیست. گاندو صدای در گلو مانده مردم است. نمایش خیانت و فریبکاری آمریکا و انگلیس است. دروغ، تضمین امضای جان کری بود. دروغ، وعده های آمریکا و انگلیس برای برداشته شدن همه تحریم ها بود. دروغ، وعده های رونق اقتصادی است که نتیجه آن کوچک شدن سفره مردم بوده است. گاندو بر اساس اسناد واقعی ساخته شده، اسناد و مدارکی که پشتوانه پژوهشی نگارش فیلمنامه بوده را در فیلم مستندی در اختیار مردم قرار خواهیم داد.

سریال گاندو ۲ درحالی نیمه کاره مانده که مشخص نیست ادامه پخش سریال که گفته شده پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری خواهد بود، به چه شیوه ای است و چه برنامه ریزی برای آن صورت گرفته است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۸۹۶۲۹۸۰۸:۲۳:۴۷ ۱۴۰۰/۱/۱۴
نشان دادن شایعات و فرضیات آن هم در این شرایط، تنها تیر خلاصی به .. اعتماد مردم است.
ناشناس۱۸۹۶۴۲۷۰۹:۴۶:۵۶ ۱۴۰۰/۱/۱۴
شایعات و فرضیات؟ اعترافات جاسوسان نفوذ کرد در تیم هستهای در دادگاه رو ندیدی؟ سرت را از برف بیرون کن لطفا
ناشناس۱۸۹۶۴۶۴۱۰:۰۶:۵۰ ۱۴۰۰/۱/۱۴
این سریال باید در سامانه نمایش خانگی پخش شود. تا آنهایی که عالقه مند به آن هستند، برای دیدنش هزینه پرداخت کنند. ساختن یک سریال سیاسی که وزرا و دولت را زیر سوال می برد با پول بیت المال نه کار درستی است و نه عاقلانه.
امیر۱۸۹۶۵۸۷۱۱:۲۴:۰۰ ۱۴۰۰/۱/۱۴
آفرین. بیش از حد قصد تخریب دولت و تیم مذاکره کننده داشت.فصل اول عالی بود و گاهی اگر انتقادی هم داشت خیلی زیرکانه منتقل میکرد. اما فصل دوم شمشیر از رو بستن و جهت دار شدن.
ناشناس۱۸۹۶۷۴۸۱۲:۲۶:۰۷ ۱۴۰۰/۱/۱۴
ببین با کیا شدیم 80 میلیون !!!!!
ناشناس۱۸۹۶۵۸۸۱۱:۲۵:۵۴ ۱۴۰۰/۱/۱۴
حمله و تکذیب گاندو از سوی برخی مسئولین بخاطر این است که اگر روزی گاندو آنها هم ساخته شد بگویند ما که قبلا گفتیم سراسر دروغ است! #تکذیب_گاندو #فرار_به_جلو
مهران۱۸۹۶۷۲۰۱۲:۱۵:۲۷ ۱۴۰۰/۱/۱۴
ببخشید حقوق دادن از بیت المال به وزرا و دولتی که گند زدن به زندگی مردم کار درستی نیست
ناشناس۱۸۹۶۹۴۵۱۳:۵۵:۲۹ ۱۴۰۰/۱/۱۴
تعداد بالای آرای منفی تنها نشانه تلاش بی وقفه تیم های رسانه ای آقایان برای سرپوش گذاشتن بر حقایق غیر قابل کتمان است .
ناشناس۱۸۹۷۰۸۳۱۴:۵۸:۵۹ ۱۴۰۰/۱/۱۴
من منفی دادم تیم رسانه ای هیچکس نیستم، آلبانی نشین هم نیستم، مرفه بی درد هم نیستم
پیمان۱۸۹۷۱۴۸۱۵:۳۵:۲۳ ۱۴۰۰/۱/۱۴
حالا کی گفت آلبانی نشینی؟!!!!
نوشین۱۸۹۶۴۴۶۰۹:۵۹:۱۵ ۱۴۰۰/۱/۱۴
کسانی که خود را به خواب زده اند را نمی شود بیدار کرد تا کی در خیال خام برجام نافرجام تا کی ساده لوحی تا کی ...
س۱۸۹۶۴۴۸۱۰:۰۰:۰۴ ۱۴۰۰/۱/۱۴
اتفاقا دلم نسبت به حافظان امنیت کشور محکم تر شد ..... بصیرت حلقه گم شده ای است که نیازمند تعالی جامعه میباشد ...خیلی ممنونم برای این سریال
ناشناس۱۸۹۶۴۷۴۱۰:۱۵:۳۶ ۱۴۰۰/۱/۱۴
شایعات و فرضیات...عزیز خواب مونده ام جاسوس تیم دیپلماسی دستگیر شد.
ناشناس۱۸۹۶۶۲۳۱۱:۴۳:۰۶ ۱۴۰۰/۱/۱۴
خواب نمونده از عمد خواب زده
رضا۱۸۹۶۵۹۵۱۱:۳۰:۳۷ ۱۴۰۰/۱/۱۴
سلام فرمایش شما کاملا درست از آما و اگر گذشته 200 صفحه قرارداد ننگین برجام آنهم که با سرنوشت آیندگان مان گره خورده مفت بدست نیامده بود که نمیدونستند متن قرارداد امضا کنندگانش چیست ایاننگ آور نیست ؟
ناشناس۱۸۹۶۶۳۶۱۱:۴۸:۲۱ ۱۴۰۰/۱/۱۴
چیزی که پر از شائبه و شایعه و فرضیه و نقض امنیت کشوره را میتونی تو برجام ببینی. کاری که هیچ كي در حق کشورش نمی‌کرد. با کلی جاسوس و بازی. با پول و وقت مردم و بیت المال چند وقت رفتن و مذاکره کردن واسه خوش آمد کدخدا
ناشناس۱۸۹۶۹۰۷۱۳:۳۷:۵۹ ۱۴۰۰/۱/۱۴
از کدام نهاد دولتی حقوق نجومی می گیری که خودت را به خواب بزنی .
ناشناس۱۸۹۶۹۲۴۱۳:۴۴:۳۹ ۱۴۰۰/۱/۱۴
اگر در ایران هم مانند انگلیس حداکث زمان مخفی نگهداشتن اطلاعات ۷۰ سال باشد امیدوارم آنقدر عمر کنی که وقتی این اطلاعات آشکار شد از خجالت آب بشی .
ناشناس۱۸۹۶۹۶۸۱۴:۰۴:۱۳ ۱۴۰۰/۱/۱۴
اعتماد مردم به سیاسیونی که تنها با سیاسی کاری به ثروت و مکنت افسانه ای رسیده اند تنهای تنها یک شوخی بسیار تلخ و خیلی بی مزه است
ناشناس۱۸۹۶۳۰۴۰۸:۲۸:۴۲ ۱۴۰۰/۱/۱۴
چه کسی مجوز پخش گاندو را به صدا و سیما داده است؟ هدف فقط کوبیدن برجام است.
ناشناس۱۸۹۶۳۴۹۰۸:۵۵:۱۳ ۱۴۰۰/۱/۱۴
برجام ؟ کوبیدن نمی خواد کوبیده شده خدایی هست
ناشناس۱۸۹۶۴۱۷۰۹:۴۳:۱۰ ۱۴۰۰/۱/۱۴
دار و دسته شما کاسب تحریم هست
ناشناس۱۸۹۶۴۸۳۱۰:۲۱:۴۱ ۱۴۰۰/۱/۱۴
کاسبان برجام چطور !؟
ناشناس۱۸۹۶۵۳۵۱۰:۴۷:۱۷ ۱۴۰۰/۱/۱۴
برجام چه کاسبی دارد؟ کاسبان تحریم هستند که با بسته شدن معاملات رسمی، از معاملات زیر زمینی استفاده می کنند.
ناشناس۱۸۹۶۵۲۴۱۰:۴۲:۳۶ ۱۴۰۰/۱/۱۴
آره کاسب برجام برای جاسوسی و خروج سرمایه به همراه فشار بیشتر بر مردم تا دیگر ابزار قدرتمان را هم بدهیم!
مازیار۱۸۹۶۵۹۹۱۱:۳۳:۰۶ ۱۴۰۰/۱/۱۴
خب جلو تخلفات رو بگیرید یعنی مملکت تحریم بشه و مردم زندگیشون داغون بشه که خروج سرمایه مطرح هست ؟
ناشناس۱۸۹۶۴۳۶۰۹:۵۳:۲۴ ۱۴۰۰/۱/۱۴
جالب گفتی
ناشناس۱۸۹۶۳۷۳۰۹:۱۷:۴۴ ۱۴۰۰/۱/۱۴
به نظرمن سريال از دو بخش تشکيل شده بود بخش اول: که اقتدار نيروهاي امنيتي کشورمان را نشان ميداد و بسيار مناسب و آگاهي بخش بود بخش دوم: که متهم کردن و حمله به دستگاه ديپلماسي کشوربود و بسيار نامناسب و اختلاف افکن ( وبه نوعي بازي در زمين دشمن ) بود
ناشناس۱۸۹۶۴۰۲۰۹:۳۱:۲۸ ۱۴۰۰/۱/۱۴
فاجعه‌ی برجام به خودیِ خود و مفرط منکوب و مترود و منحوس و منفور است و نیازی به کوبیدن مجدد ندارد فقط کمی انصاف و بصیرت کافیست افتضاحات و خیانت‌ها را ببینیم و کتمان نکنیم هیچکس نمیتواند مدافع خیانت باشد ، مگر تاجران و سوداگران تحریم و تورم
ناشناس۱۸۹۶۵۰۷۱۰:۳۲:۵۹ ۱۴۰۰/۱/۱۴
خخخه مگه برجام که ناموس کشور را تاراج کرد و تازه دبه هم کردن کوبیدن لازم دارد؟
ناشناس۱۸۹۶۵۶۳۱۱:۰۱:۳۰ ۱۴۰۰/۱/۱۴
جوری میگی کوبیدن مث اینکه این چند سال از سیب و گلابیهای برجام شکم همه پر شده. نمیدونم چرا وقتی راجع به امریکا و انگلیس صحبت میشه بعضیها بد حال میشن . الان یه عده میگن شما طرفدار چین و روسیه هستید نه خیر اینها هم هدفشون منافعشون هست
ارسطو۱۸۹۶۷۹۹۱۲:۴۳:۳۹ ۱۴۰۰/۱/۱۴
آخه بچه هاشون در دامان شیطان بزرگ هست،آدم عاقل که بد خونه دومشو که نمیگه،به هر حال سر ملت رو سال هاست گرم یه سری فرضیات کردن و اولویت زندگی خودشون و بچه هاشون،اول و آخر آمریکا و انگلیس هست
ناشناس۱۸۹۶۳۰۶۰۸:۲۹:۴۴ ۱۴۰۰/۱/۱۴
این سریال «های تک» چند نفر بیننده دارد؟ کل صدا و سیما چند نفر بیننده دارد؟
ناشناس۱۸۹۶۴۳۴۰۹:۵۲:۴۳ ۱۴۰۰/۱/۱۴
ما ایرانی ها صدا و سیمای ایران رو میبینیم حداقل تو فامیلها و اطرافیان بنده همگی به اتفاق راس ساعت منتظر پخش این سریال بودند آقای محترم
میلاد۱۸۹۶۴۵۸۱۰:۰۳:۱۵ ۱۴۰۰/۱/۱۴
اگه صدا و سیما بیننده نداره چرا یه دفعه نیمه کاره پخش گاندو متوقف شد؟!این سریال که بیننده نداشت!!!
ناشناس۱۸۹۶۵۴۷۱۰:۵۰:۲۷ ۱۴۰۰/۱/۱۴
خوب به این نتیجه رسیده اند که ضرر را از هرجا بگیرند منفعت است.
ناشناس۱۸۹۶۶۲۶۱۱:۴۴:۵۷ ۱۴۰۰/۱/۱۴
چون برای فرار رو به جلو باید بگویند بیننده ندارد تا خودشان را قایم کنند
ناشناس۱۸۹۶۳۰۸۰۸:۳۱:۲۹ ۱۴۰۰/۱/۱۴
چرا باید پول مالیات مردم صرف هزینه چنین نمایش هایی شود؟ آیا فکر نمی کنید که یکی از دلایل فرار مردم از مالیات دادن، چنین کارهایی است؟
ناشناس۱۸۹۶۳۴۱۰۸:۵۱:۰۳ ۱۴۰۰/۱/۱۴
ظاهرا پخش سریال آرامش رو از چشم هاتون گرفته! چند ماه دیگه که از اریکه قدرت پایین بیایید چه کار خواهید کرد؟
ناشناس۱۸۹۶۵۰۹۱۰:۳۳:۵۲ ۱۴۰۰/۱/۱۴
یادت باشه دفاع بد، گل به خودی است.
ناشناس۱۸۹۶۵۶۱۱۰:۵۹:۲۶ ۱۴۰۰/۱/۱۴
نه
ناشناس۱۸۹۶۶۵۹۱۱:۵۵:۱۴ ۱۴۰۰/۱/۱۴
خخخ. پول مالیات!!یه نگاه به دور و برت بنداز ببین هر روز چجوری مردما به بازی گرفتن . همین پریروز ربیعی گفته برا ۱۴۰۰ برنامه گرونی نداریم .۲۴ ساعت دولت نتونست رو حرف خودش بمونه رو مرغ نزدیک ۵۰۰۰ تومن گذاشت. دولتی که اولا یه شب نتونه رو حرفش بمونه و از طرفی نتونه دو قلم ساده خوراکی را کنترل کنه به مذاکره چه. شمام بجای اینکه فک مالیات باشی بفکر نون شب ملت باش که آجر کردن
نادر۱۸۹۶۳۲۴۰۸:۳۸:۴۷ ۱۴۰۰/۱/۱۴
یک قانون کلی وجود دارد :دمکراسی به دیکتاتوری منجر میشود.کسانی که مجلس را دور میزنند تقاضای رفراندم دارند کسانی که ادعای آزادی اطلاعات را دارند گاندو را ممنوع التصور میکنند.
ناشناس۱۸۹۶۳۶۱۰۹:۰۶:۴۲ ۱۴۰۰/۱/۱۴
این قانون را کجا پیدا کردی؟!
نادر۱۸۹۶۴۲۳۰۹:۴۶:۲۷ ۱۴۰۰/۱/۱۴
کافی کمی دور و بر خود را نگاه کنی به این قانون میرسی
ناشناس۱۸۹۶۳۲۹۰۸:۴۱:۰۶ ۱۴۰۰/۱/۱۴
اگه راست میگید و اسناد دارید بدید قوه قضاییه رسیدگی کنه تا سیه روی شود هر که در او غش باشد. در ضمن صداوسیما فقط پخش کننده این سریاله این سریال در ستاد دشمنی با مردم و دولت تولید میشه و اهداف سیاسی داره مردم میفهمند الف جان شما و امثال شما مردم را جیگر فرض نکنین
ناشناس۱۸۹۶۹۸۹۱۴:۱۵:۱۵ ۱۴۰۰/۱/۱۴
اونهایی که نوکری انگلیس براشون افتخاره و کارشون وطن فروشیه ، طبیعیه که از پخش گاندو ناراحت بشن
ناشناس۱۸۹۶۳۳۱۰۸:۴۴:۲۲ ۱۴۰۰/۱/۱۴
در حاليكه دولت مستقر هنوز درگير برجام است اقايان فكركردند متهم كردن انها به خيانت موجب ميشود مردم به جناح مقابل دلبسته شوند
ناشناس۱۸۹۶۶۷۱۱۱:۵۸:۳۳ ۱۴۰۰/۱/۱۴
وقتی دنبال مدینه فاضله هستند چرا نباید باشد؟
ناشناس۱۸۹۶۷۲۹۱۲:۱۹:۴۵ ۱۴۰۰/۱/۱۴
شماها بروید همان1/7میلیارد دلار را به توافق برجام بنامید! چه برسد به این تیم فعلی که دوبار توافق ننگین کردن و هر دوبار شکست خوردن
ناشناس۱۸۹۶۳۳۳۰۸:۴۵:۰۲ ۱۴۰۰/۱/۱۴
در کشورهای دیگر از پرونده های قضایی که به فرجام رسیده فیلم میسازند در اینجا اول فیلم میسازند و بعد ممکن است از روی فیلم دادگاهی تشکیل شود
ناشناس۱۸۹۶۵۱۳۱۰:۳۵:۴۰ ۱۴۰۰/۱/۱۴
ساعت خواب باشه عزیزم!!! البته تقصیری هم نداری!
ناشناس۱۸۹۶۷۷۱۱۲:۳۵:۰۴ ۱۴۰۰/۱/۱۴
خسته نباشید می گم به سازندگان این سریال واقعی خدا خیر دنیا وآخرت بهتون بده. واقعا گل کاشتید.ان شاالله ادامه داشته باشه وفتنه گران ومفسدین رسواشده به سزای اعمالشان برسن
ناشناس۱۸۹۶۳۳۵۰۸:۴۸:۲۸ ۱۴۰۰/۱/۱۴
کامنت های بالا ظاهرا از سوی کارکنان محترم وزارت امور خارجه ارسال شده است. یک سوال از معترضان پخش سریال گاندو: جیسون رضائیان دروغ بود یا واقعیت؟ چرا این آدم اینقدر برای امریکا اهمیت داشت؟ نازنین زاغری چرا اینقدر برای انگلیس اهمیت دارد؟ وزارت امور خارجه نیاز به یک خانه تکانی اساسی دارد! به جای اعتراض به نشان دادن واقعیت ها به فکر اصلاح عملکرد ضعیف تان باشید.
آمریکا۱۸۹۶۵۷۲۱۱:۱۰:۲۲ ۱۴۰۰/۱/۱۴
آمریکا برای به ابهت کشیدن خودش در جهان به همه امریکایی در کشور های دیگه اهمیت میده و پیگیری میکنه نمونش کاپیتان فیلپس آیا اون جاسوس بود خیر اما برای نجات یک کاپیتان کشتی سه ناو جنگی با نزدیک 5000 پرنسل ارسال کرد
ناشناس۱۸۹۶۵۹۳۱۱:۲۸:۴۶ ۱۴۰۰/۱/۱۴
میشه بگی جرم نازنین زاغری چیه و چه ارتباطی با پول تانکهای چیفتن داره؟
ناشناس۱۸۹۶۶۱۱۱۱:۳۷:۵۳ ۱۴۰۰/۱/۱۴
کاملا درست می فرمائید
ناشناس۱۸۹۶۶۸۶۱۲:۰۴:۰۶ ۱۴۰۰/۱/۱۴
مازیار ابراهیمی راست بود یا دروغ؟ جاسوسان واقعی و تروریست های که دانشمندان هسته ای رو ترور کردند هنوز دستگیر نشدند.
ناشناس۱۸۹۶۷۴۷۱۲:۲۶:۰۵ ۱۴۰۰/۱/۱۴
خوب اشتباه بود و آزاد شد الان چرا تو ناراحتی؟
ناشناس۱۸۹۷۰۶۵۱۴:۵۱:۰۳ ۱۴۰۰/۱/۱۴
ساعت خواب اکثرا دستگیر شدن
ناشناس۱۸۹۶۸۳۵۱۲:۵۶:۳۵ ۱۴۰۰/۱/۱۴
چون کشورهای دیگه به اتباع خودشون اهمیت میدن و سعی میکنن ازشون حمایت کنن. همین !
ناشناس۱۸۹۶۹۸۲۱۴:۱۰:۳۷ ۱۴۰۰/۱/۱۴
اتباع خیلی مهمتر که پول هم می‌دهند بابت آزادی ان!
ناشناس۱۸۹۶۳۴۰۰۸:۵۰:۵۴ ۱۴۰۰/۱/۱۴
متأسفانه سازندگان این سریال فقط هدفشان کوبیدن برجام و حمله به دولت بود. البته فعالیتهای خوب سیستم اطلاعاتی بر هیچ کس پوشیده نیست. ولی تلاش برای بهره برداری در جهت یک گروه سیاسی خاص اصلا قابل قبول نیست و باید پیگیری شود
ناشناس۱۸۹۶۶۸۰۱۲:۰۱:۴۰ ۱۴۰۰/۱/۱۴
دولتی که از عمد معیشت مردم را....! دولتی که می گفت آب خوردن....!! دولتی که می گفت با یک بمب...! دولتی که دنبال برجام های 2 و 3 است تا....!! باز هم بگم؟ منتشر کن
ناشناس۱۸۹۶۷۷۶۱۲:۳۶:۴۶ ۱۴۰۰/۱/۱۴
بابا طرف در دادگاه محکوم شده و اعتراف کرده . وگرنه که اینها نمی تونستند بسازند . فقط می نوشتند ر ز یا ف م به اتهام فلان دستگیر شد .
ناشناس۱۸۹۶۳۴۸۰۸:۵۵:۰۶ ۱۴۰۰/۱/۱۴
سریال جالبی بود چرا قطعش کردید؟ ما داشتیم می دیدیم.
ناشناس۱۸۹۶۳۵۹۰۹:۰۱:۱۹ ۱۴۰۰/۱/۱۴
روحانی و ظریف بالاخره حرف شون رو به کرسی نشوندند!!!!! یادتون باشه که خورشید حقیقت می تابه و می تابه و .........
ناشناس۱۸۹۶۳۶۰۰۹:۰۳:۰۶ ۱۴۰۰/۱/۱۴
بازم از این سریال‌های درجه یک، نام بر وان،خوشگل ،بیست، آدم میخکوب کن مخصوص ایام عید بسازید!
ناشناس۱۸۹۶۳۶۸۰۹:۱۱:۰۳ ۱۴۰۰/۱/۱۴
مگر دولت چه اعمال نفوذی بر صدا و سیما میتواند داشته باشد؟
ناشناس۱۸۹۶۳۶۹۰۹:۱۲:۲۲ ۱۴۰۰/۱/۱۴
پايان سريال گاندو ديشب منو ياد كارتون فوتباليستها انداخت كار گردان اون كارتون براى بازار گرمى يك هفته توپو تو هوا نگه مى داشت وهفته ى بعد توپ از بغل دروازه به أوت مى رفت
حسین۱۸۹۶۳۷۰۰۹:۱۵:۵۵ ۱۴۰۰/۱/۱۴
خوبه این همه رد صلاحیت و نظارت های استصوابی میشه و در نهایت میشه این
راه۱۸۹۶۳۷۱۰۹:۱۶:۵۰ ۱۴۰۰/۱/۱۴
روحانی ، ظریف ، لاریجانی ، جهانگیری ، زنگنه و عوامل دیگر برجام باید ممنوع‌الخروج و بلافاصله بعد از انتخابات بشکل دسته جمعی محاکمه شوند ____ این از بدیهی‌ترین حقوق ملی و از اوجب واجبات است
ناشناس۱۸۹۶۴۹۴۱۰:۲۶:۲۰ ۱۴۰۰/۱/۱۴
تو از حقوق هیچی نمی دونی
ناشناس۱۸۹۶۸۲۱۱۲:۵۱:۳۲ ۱۴۰۰/۱/۱۴
هیچ حقوقی بالاتر از حقوق مردم نیست ؛ هموطن حقوقدان! هیچکس از فاجعه برجام دفاع نمیکنه مگه رانت و منافع ناصوابی داشته باشه
ناشناس۱۸۹۶۸۲۹۱۲:۵۳:۲۵ ۱۴۰۰/۱/۱۴
حقوق و معیشت ملت رو ویران کرده روحانیِ حقوق و کلید
ناشناس۱۸۹۶۳۹۱۰۹:۲۷:۲۱ ۱۴۰۰/۱/۱۴
خداوکیلی کل صداوسیما چقدر بیننده دارد که این سریال داشته باشد؟ این دست سریال هایی که امید مردم و مشارکت مردم در انتخابات را هدف قرار گرفته .... واقعا ارزش این همه هیاهو را دارد.
ناشناس۱۸۹۶۳۹۶۰۹:۲۹:۴۸ ۱۴۰۰/۱/۱۴
خیلی دوست دارم دولتی شبیه دولت احمدی نژاد بیاد سر کار اون موقع ببینم کسی جرات ساخت و پخش چنین سریالی رو به خودش میده.
ناشناس۱۸۹۶۴۶۶۱۰:۰۷:۲۹ ۱۴۰۰/۱/۱۴
زمان احمدی نژاد انتقاد از دولت حرام بود مذاکرات تکراری و هر روز تحریم ها زیاد میشد
ناشناس۱۸۹۶۷۴۳۱۲:۲۴:۰۲ ۱۴۰۰/۱/۱۴
یادمه برنامه ثریا در زمان احمدی نزاد درست شد که جز اولین برنامه ها در انتقادصریح دولت ها بود و شدیدترین حرف ها را هم در عملکرد آن دولت می گفتند ولی تعطیل نشد در ضمن تحریم به خاطر انتخابات 88 دوستان شما بود و یک خوبی هم که آن دولت داشت چیزی هم نداد ولی این دولت داد و تحریم هم بود!
ناشناس۱۸۹۶۴۰۳۰۹:۳۱:۴۱ ۱۴۰۰/۱/۱۴
پر بیننده ترین سریال تلوزیونی گاندوی 2 بود واونایی که وابسته به روباه پیر هستند برای پخش نشدن این برنامه فشار وارد کردند
ناشناس۱۸۹۶۴۷۱۱۰:۱۲:۳۹ ۱۴۰۰/۱/۱۴
2 واحد اقتصاد کلان پاس کن
صدا سیما۱۸۹۶۴۷۳۱۰:۱۵:۰۹ ۱۴۰۰/۱/۱۴
خود صدا و سیما اعلام کرد اول نون خ بود بعد گاندو اونم با سی چهل درصد کمتر از نون خ عملا مردم نشون دادن از نظرشون ارزش فیلم کمدی بیشتر از گاندو بود
ناشناس۱۸۹۶۶۵۰۱۱:۵۲:۳۶ ۱۴۰۰/۱/۱۴
55 درصد بیننده آن هم برای یک سریال پلیسی کم چیزی است؟
ناشناس۱۸۹۶۵۰۰۱۰:۳۰:۳۲ ۱۴۰۰/۱/۱۴
شما دارید حتی نظرسنجی صدا و سیما را هم نادیده میگیری. صدا و سیما اعلام کرده نون خ پر بیننده ترین سریال نوروزی بود.
ناشناس۱۸۹۶۴۱۳۰۹:۴۰:۲۲ ۱۴۰۰/۱/۱۴
عکس چهارم از بالا ریشه در واقعیت دارد؟ به رگبار بستن پراید در وسط خیابان آن هم در روزی که وزیر خارجه روسیه به تهران اومده! همین یه صحنه که قطعا واقعیت ندارد و داستان پردازیه. فیلمه دیگه
ناشناس۱۸۹۶۶۶۴۱۱:۵۷:۰۵ ۱۴۰۰/۱/۱۴
چقدر تو پرتی فیلم که از اول تا آخرش که بر اساس واقعیت نمی سازند چون اصلا امکان پذیر نیست بلکه یک داستان واقعی را دست می گیرند و یک چیزهایی را کم و زیاد می کنند تا نمایشی تر شود
ناشناس۱۸۹۶۷۶۹۱۲:۳۴:۴۴ ۱۴۰۰/۱/۱۴
مقدار داستان پردازیش چقدر بوده؟ چند درصد حقیقت چند درصد داستان پردازی؟
ناشناس۱۸۹۶۴۱۵۰۹:۴۱:۲۰ ۱۴۰۰/۱/۱۴
خیانت های دولت باید دقیقا بتصویر کشیده بشه. اگر اقای ظریف میگفت بخشی از گاندو دروغه شاید حرفش قابل باور کردن بود ولی وقتی میگه تمامش دروغه نشان میده که همه اش حقیقته. تو اینکه جیسون رضاییان جاسوس بود و دولت امریکا حاضر شد اونو با اون قیمت مبادله کنه هیچ شکی وجود نداره.
سید۱۸۹۶۴۵۳۱۰:۰۲:۱۸ ۱۴۰۰/۱/۱۴
به حضرت عباس این دولت رفتنی هست و برجام هم باید آتش زده بشود طبق نظر حضرت آقا هرکس از هرجا مثلا آلبانی هم میخواد به حرف من منفی بده،ولی دولت میره و گاندو و حقیقت میمونه
ناشناس۱۸۹۶۵۷۹۱۱:۱۵:۱۹ ۱۴۰۰/۱/۱۴
والا به خدا ما تو البانى نيستيم همين بغل گوش خودتونيم ايرانى وطن پرست وغيرتمند هم هستيم ولى نظرمون با نظر شما فرق مى كنه
ناشناس۱۸۹۶۷۵۶۱۲:۳۰:۰۲ ۱۴۰۰/۱/۱۴
اکر غیرت داشتی درمورد بتن ریزی دانش و صنعت کشور خودت را علم می کردی
ناشناس۱۸۹۶۶۲۸۱۱:۴۵:۱۸ ۱۴۰۰/۱/۱۴
شما دلتو خوش کن هر کی مخالف نظر جنابعالی که حق مطلق می باشی ، هست از آلبانی پیام میده !!
خاک۱۸۹۶۵۱۷۱۰:۳۸:۳۸ ۱۴۰۰/۱/۱۴
واقعا جای تعجب داره که یه عده هنوز میگن برجام کار دولت روحانی بوده ، مگر قرارداد 25 ساله با چین کار دولت بوده که برجام رو به دولت نسبت می دهید!!!!!
ناشناس۱۸۹۶۶۵۸۱۱:۵۴:۵۳ ۱۴۰۰/۱/۱۴
ساعت خواب!! آقای ظریف جونت که همه چیز را لو داد برای 25 سال سند راهبردی! اگر این دولت نبود و طرف مقابل می بود برجامی اصلا شکل نمی گرفت
ناشناس۱۸۹۶۷۶۱۱۲:۳۱:۵۹ ۱۴۰۰/۱/۱۴
اول می‌گویید برجام را ما دولت انجام دادیم بعد که خراب می شود می گویید ما هیچ کاره بودیم در مورد این توافق با چین هم الان می گویید ما همه کاره هستیم
ناشناس۱۸۹۶۵۲۹۱۰:۴۴:۴۰ ۱۴۰۰/۱/۱۴
این سریال واقعیتها رونشون داد
ناشناس۱۸۹۶۵۴۱۱۰:۴۸:۴۵ ۱۴۰۰/۱/۱۴
خیلی سریال خوبی بود،
ناشناس۱۸۹۶۵۵۷۱۰:۵۶:۵۵ ۱۴۰۰/۱/۱۴
اگه همه وعدده های دولت دروغ بوده چرا یکی از آقایون نمیاد تو تلویزیون بگه مردم ما میدونیم شما تحت فشارید ؟؟
ناشناس۱۸۹۶۵۶۹۱۱:۰۹:۳۰ ۱۴۰۰/۱/۱۴
در فاصله پخش آگهی تبلیغاتی میان برنامه ،ادامه آن ساخته وپخش شد
مهدی۱۸۹۶۵۹۸۱۱:۳۲:۵۲ ۱۴۰۰/۱/۱۴
پخش گاندو اتش به خرمن اعتماد مردم به همه مسئولین است ولی عده ای معلوم الحال فکر میکنن با این کار نظر مردم به سمت جناح متبوع خودشون کشیده میشه قطع ناگهانی گاندو نیز مظلوم نمایی بود ولی غافل از اینکه مردم اگاهتر از این حرفا هستن
Zero۱۸۹۶۶۰۱۱۱:۳۴:۴۰ ۱۴۰۰/۱/۱۴
اگر دولت مردان کاسه ای زیر نیم کاسه ندارند پس چرا از پخش این سریال که واقعیت دل مردم است جلو گیری می کنند ممنون از سازنده ی این سریال و بازیگران عالی اش کاش در ایام ماه رمضان پخش میشد
ناشناس۱۸۹۶۶۰۴۱۱:۳۵:۵۱ ۱۴۰۰/۱/۱۴
عوامل نفوذی فقط در دولت نیستند /در ماجرای ترور شهید فخری زاده و انفجار سایت هسته ای نطنز و انفجار سایت ملارد و ترور شهید سلیمانی ..و..... عوامل نفوذی از خود دستگاههای اطلاعاتی و نظامی بودند..
نادر۱۸۹۶۶۵۱۱۱:۵۲:۳۹ ۱۴۰۰/۱/۱۴
گاندو2 رو ندیدم چون نه باعث ارامش من میشد و نه چیز تازه و مفیدی ازش یاد میگرفتم
ناشناس۱۸۹۶۷۸۵۱۲:۳۸:۵۷ ۱۴۰۰/۱/۱۴
خوشحالیم که این سریال سراپا دروغ قطع شد. آقای ظریف کاملا حق داشت.
ناشناس۱۸۹۶۸۳۶۱۲:۵۷:۰۱ ۱۴۰۰/۱/۱۴
ناتمام گذاشتن سریال به دست عوامل سازنده بوده نه فشار دولت. برای اینکه هزینه عدم پخش رو بندازن گردن دولت. کی باور میکنه دولت بتونه به صدا و سیما و گروه های فشار، فشاری وارد کنه؟!
ناشناس۱۸۹۶۹۷۲۱۴:۰۵:۲۰ ۱۴۰۰/۱/۱۴
آقای محترم بودجه صدا و سیما دست دولت است و از این طریق به صدا و سیما تاثیر گذار است.در هر حال برجام یک خیانت بزرگ در حق مردم ایران بود .
ناشناس۱۸۹۶۸۴۸۱۳:۰۲:۰۵ ۱۴۰۰/۱/۱۴
این سریال مورد علاقه مردم بوده باید پخش بشه قبول، برنامه نود هم مورد علاقه خیلی ها بود، چرا یهو قطع شد، درحالی که مردم همان مردم هستند، این زور مسئولین هست که میگه چه برنامه ای پخش بشه چه برنامه ای نه، حالا میان از مردم خرج می کنن
ناشناس۱۸۹۷۰۷۴۱۴:۵۵:۳۷ ۱۴۰۰/۱/۱۴
تهیه کننده نود قوانین بالادستی سازمان را مسخره می کرد و اجرا نمی کرد خوب معلوم است تا یک جایی به او اجازه میدادن
ناشناس۱۸۹۶۸۹۶۱۳:۲۷:۵۸ ۱۴۰۰/۱/۱۴
دولتی که دم از آزادی بیان میزد اکنون سریال که بر اساس اسناد است را متوقف می کند انشالله پس از پایان این دولت شاهدفصل های گاندوکه به پرونده‌های جاسوسی ونفوذی می‌پردازد باشیم
ناشناس۱۸۹۷۰۶۴۱۴:۵۰:۴۰ ۱۴۰۰/۱/۱۴
چون نه سیاسی بود ونه مفید فقط اسرار به دست دشمن افتاد وباعث تفرقه بین مردم شد
ناشناس۱۸۹۷۰۶۹۱۴:۵۳:۲۲ ۱۴۰۰/۱/۱۴
اولا چطور یه کارگردان به اسناد امنیتی دسترسی داره؟ تیم هسته ی توسط کدوم نهاد از فیلترد شده که جاسوس از اب در اومده
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین