فروپاشی سیاسی صهیونیست‌ها از سوی احزاب

گروه جهان الف،   3991230079 ۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

صهیونیست‌ها درحالی چهارمین انتخابات خود را در کمتر از دوسال برگزار می‌کنند که مسئولان این رژیم به فروپاشی آن از سوی احزاب چپ و راست اعتراف می‌کنند.

فروپاشی سیاسی صهیونیست‌ها از سوی احزاب

به گزارش الف، پس از حل نشدن اختلافات ریشه‌ای در کابینه رژیم صهیونیستی و عدم توافق بین «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اسرائیل و «بنی گانتس» رهبر حزب آبی سفید و وزیر جنگ این رژیم، کنست در اواخر دسامبر 2020 منحل شد. قرار است دور بعدی انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی که چهارمین دوره آن در کمتر از دو سال گذشته خواهد بود، در 23 مارس 2021 صورت بگیرد و بدین ترتیب دولت ائتلافی متشکل از دو حزب «لیکود» (به ریاست نتانیاهو) و «آبی و سفید» (به ریاست بنی گانتس) تنها حدود 7 ماه دوام داشته است.

پس از انحلال کنست رژیم صهیونیستی و تغییراتی که طی دو ماه اخیر رخ داده همچون دوره های گذشته احزاب جدید التأسیس در  این رژیم در حال شکل گیری هستند. احزابی که برخی از آنها عمرشان به همین کنست هم قد نمی دهد و پس از انتخابات منحل می شوند. اما آنچه طی سال های گذشته با خود به همراه داشته اند تقسیم بیشتر آراء، بین احزاب کوچک و باج خواهی از احزاب بزرگ برای تشکیل کابینه بوده است.

انتخابات چهارم در شرایطی برگزار خواهد شد که حزب لیکود نیز دچار انشقاق شد و «گیدون ساعر» و برخی از متحدانش از این حزب جدا شده و اعلام کردند در انتخابات آینده به صورت مجزا شرکت خواهند کرد و اگر لیکود پیروز شود، به نخست وزیری نتانیاهو رأی نخواهند داد.

در نظرسنجی هایی که به دست آمده حزب «یمینا» به ریاست نفتالی بنت بین 12 تا 14 کرسی و حزب «آینده» به ریاست یَئیر لَپید، 11 تا 12 کرسی به دست خواهد آورد و احزاب «اسرائیل خانه ما» ، شاس، یهودات هاتورات ، بین 7 تا 8 کرسی در اختیار خواهند داشت. در همین زمان میرتس 5 کرسی و آبی سفید 4 کرسی در اختیار خواهد داشت که با این سیر نزولی ممکن است نتواند حداقل لازم آراء را کسب کند. در این میان فهرست مشترک عربی نیز 10 تا 11 کرسی را به دست خواهد آورد.

این چینش نشان می دهد اگر تمام رقبای نتانیاهو که متشکل از اسرائیل خانه ما، میرتس، یمینا، آبی سفید و امید جدید هستند اگر در کنار هم جمع شوند می توانند 61 کرسی را در اختیار داشته، کابینه را به وجود آورند اما مشکل اینجا است که این مجموعه بسیار بعید است بتوانند با هم به توافق برسند.

از سوی دیگر یک مطالعه جدید که در آن رژیم صهیونیستی با ۱۹ کشور دموکراتیک غربی مقایسه شده نشان می دهد از سال ۱۹۹۶ تاکنون در هیچ جای دیگر به اندازه اسرائیل رأی داده نشده است.

در همین زمینه اخیرا «زلمان شووال» سفیر اسبق رژیم صهیونیستی در آمریکا اعلام کرد که این رژیم امروزه از سوی احزاب چپ و راست، شاهد فروپاشی است.

وی همچنین گفت که اوضاع احزاب سیاسی در اسرائیل که قصد دارند در انتخابات پارلمانی شرکت کنند بسیار نابسامان و آشفته است.در سایه چنین اوضاعی، باید منتظر اتفاقات بدتری در اسرائیل باشیم. لیست های انتخاباتی خالی از هرگونه برنامه و مملو از تلاش برای تحقق منافع شخصی است. بحران حاکمیت و بحران سیاسی در اسرائیل ادامه دارد که برخاسته از چند عامل از جمله نحوه برگزاری انتخابات پارلمانی است.

بحران کابینه اسرائیل علاوه بر سطح سیاسی سایر عرصه‌های این رژیم را نیز تحت تاثیر قرار داده است. با انحلال کنست رژیم صهیونیستی اواخر سال 2018، وزارتخانه ها و نهادهای نظامی این رژیم با همان بودجه سال 2018 به کار خود ادامه دادند. با استمرار آشفتگی سیاسی و عدم تشکیل کابینه تا سال 2020 این روند ادامه داشته است و وزارتخانه های رژیم صهیونیستی با همان بودجه سال 2018 به کار خود ادامه داده اند. کابینه جدید نیز با عدم تصویب بودجه موجبات انحلال کنست را فراهم آورد و می‌توان گفت صهیونیستها تا اواسط سال 2021 بودجه ای در اختیار نخواهند داشت.

علاوه بر آنچه در خصوص بودجه به آن اشاره شد، رژیم صهیونیستی در قانونگذاری با مشکلاتی روبرو است که بدون تشکیل کنست جدید و آشفتگی سیاسی 3 سال گذشته قابلیت حل نداشته است.

آنچه به این اوضاع دامن می‌زند آن است که اسرائیل قانون اساسی ندارد. پس از تأسیس، آنها نتوانستند در این مورد به توافق برسند ، خصوصاً «دیوید بن گوریون» نخست وزیر وقت رژیم صهیونیستی مخالف این مسئله بود و اعلام کرد تا زمانی که اکثریت مردم یهود هنوز در دیگر کشورها زندگی می کنند ، هیچ قانون اساسی پایداری تصویب نخواهد شد.

از طرف دیگر تظاهرات در اراضی اشغالی نزدیک به چهل هفته است که ادامه دارد و صهیونیست‌ها در اعتراض به فساد و سوء مدیریت نتانیاهو در مقابله با بحران ویروس کرونا تظاهرات کرده و خواستار استعفای وی هستند. طی دوره اخیر رژیم صهیونیستی به شدیدترین صورت ممکن، دستخوش تناقض ها، شکاف‌های اجتماعی، بحران اقتصادی و بی ثباتی سیاسی است. در سال گذشته میلادی گستردگی ابعاد این آسیب‌ها به جایی رسید که بسیاری از کارشناسان از سال ۲۰۲۰ به عنوان پرچالش‌ترین سال سیاسی این رژیم از زمان تأسیس در سال ۱۹۴۸ یاد می‌کنند.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۸۷۷۳۷۵۰۰:۵۱:۰۱ ۱۴۰۰/۱/۱
فرو پاشی سیاسی چیه دیگه؟قرار بود خودش کلا نابود بشه که .
ناشناس۱۸۷۷۴۶۴۰۹:۰۷:۰۵ ۱۴۰۰/۱/۱
تغییر احزاب در اسراییل مانند تغییر احزاب در آمریکا هستند. سیاست ها همه در راستای یک منافع هستند، نه منافع شخصی و گروهی.
ناشناس۱۸۷۷۴۶۷۰۹:۰۹:۲۷ ۱۴۰۰/۱/۱
اينا چقدر كم تحمل هستن!!!!به خاطر عدم كنترل كرونا كه فروپاشي سياسي نميكنند ..
ناشناس۱۸۷۷۷۴۵۱۳:۳۰:۴۰ ۱۴۰۰/۱/۱
اینکه صهیونیست ها حالشون خوب شد یا بد شد اصلا برایم اهمیتی ندارد مهم اوضاع و احوال مردم و کشور خودمون است
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین