پزشکیان بهترین گزینه اصلاح‌طلبان برای ریاست‌جمهوری/ اعلام حکم پرونده عیسی شریفی/ قالیباف: نبودِ نظارت از مشکلات کشور است!/ علی لاریجانی و احتمال نامزدی در دقیقه ۹۰

گروه سیاسی الف،   3991227102 ۱۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنان که اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

پزشکیان بهترین گزینه اصلاح‌طلبان برای ریاست‌جمهوری/ اعلام حکم پرونده عیسی شریفی/ قالیباف: نبودِ نظارت از مشکلات کشور است!/ علی لاریجانی و احتمال نامزدی در دقیقه ۹۰

آخرین آمار کرونا در ایران

دکتر سیما سادات لاری امروز ‌‌‌‌‌‌‌‌چهارشنبه در خصوص آخرین وضعیت ویروس کرونا در کشور گفت: از دیروز تا امروز ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۷ هزار و ۸۰۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۶۷۰ نفر از آنها بستری شدند.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۷۷۱ هزار و ۱۱۵ نفر رسید.

او افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۶۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۱ هزار و ۴۹۲ نفر رسید.

بیشتر بخوانید:

نمکی: با افزایش سفر خیلی از نقاط کشور قرمز خواهد شد/ موافق سفرهای نوروزی نیستیم

آخرین آمار فوتی‌های کرونا در ایران: ۶۵ نفر

***

چرا سند چشم انداز موفق نشد؟

عباس عبدی، تحلیلگر سیاسی در اعتماد نوشت: «در نيمه اول دهه 1380 سندي ارايه شد به نام سند چشم‌انداز 1404 كه اكنون 5 سال از اين چشم‌انداز باقي است. اين سند مهم‌ترين سندي است كه در چهل سال گذشته در ايران منتشر شده است...

اكنون 80 درصد راه را آمده‌ايم، به نظر مي‌رسد كه 20 درصد بقيه هم تفاوت چنداني با راه طي شده ندارد. با اين حساب آيا كسي نبايد توضيح دهد كه چرا تصوير كشور با آنچه در سند چشم‌انداز آمده است، تفاوت بسيار زياد و حتي روند معكوسي دارد؟...

به گمان بنده هدف‌گذاري‌ها لزوما اشتباه نبوده است. به صورت انتزاعي معقول است و حتي مي‌توانستند اهداف بزرگ‌تري را نيز در نظر بگيرند، چون مشابه بخشي از اين اهداف را كشورهاي ديگر تعيين كرده و به آنها دست يافته‌اند. پس اصل اين اهداف مشكلي ندارد و شايد مي‌توانستيم بلندپروازي بيشتري نيز داشته باشيم....

اولين مشكل اين است كه سند چشم‌انداز يك سند فاقد روح بود. يعني برآمده از يك اراده جمعي و يك مشاركت عمومي نبود. هنگامي كه براي جامعه و كشور سند مي‌نويسيم، بايد همه گروه‌ها و اقشار به نحوي در محتواي آن مشاركت داشته باشند و آن چشم‌انداز تبديل به ايده‌اي شناخته شده در جامعه شود...

به علاوه هر سندي بايد به محك نقد و بررسي و نظارت مستمر گذاشته شود. اگر همان پنج سال اول كه از اهداف عقب افتاديم، علت‌يابي مي‌شد، قطعا مي‌توانستيم سياست‌ها را اصلاح كنيم. به احتمال زياد اين سند در سال 1404 به پايان خواهد رسيد بدون اينكه ارزيابي و نقدي جدي از علل شكست آن تهيه و عرضه شود.»

***

پزشکیان بهترین گزینه اصلاح‌طلبان برای ریاست جمهوری

مسعود پزشکیان در گفتگو با جهان صنعت درباره نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری گفت: «به صورتی که شما تصور می‌کنید، سیستماتیک قصد این کار را نداشتم و تصمیم جدی نگرفتم اما با توجه به روندی که در کشورمان مشاهده می‌کنم، منتظر اتفاقات پیش‌رو خواهم ماند. بنابراین اگر حضور من بتواند کمکی به بهبود اوضاع کشور کند و ما را از این شرایط خارج کند، طبیعتا تلاش خواهم کرد این اتفاق بیفتد...

هنوز تصمیم قطعی در این ‌باره نگرفته‌ام اما احتمال اینکه برای کاندیداتوری ثبت‌نام کنم وجود دارد. درباره چگونگی ورودم همیشه به صورت مستقل کار کرده‌ام. چه در دوره نمایندگی مجلس و چه زندگی‌ام همیشه تابع حق بوده‌ام و حق مستقل از من و شما و مستقل از جریانات سیاسی و دسته‌هاست. »

اما عباس سلیمی نمین، تحلیلگر سیاسی اصولگرا در گفتگو با نامه نیوز درباره نامزد نهایی جریان اصلاحات برای انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 گفت: آقای مسعود پزشکیان نامزد اصلاح طلبان می شود. او ضمن آنکه اصلاح طلب است، وزانت سیاسی دارد و در 8 سال گذشته انتقادهایی را متوجه نوع مدیریت دولت آقای روحانی کرد. به عبارت دیگر خودش را برای دولت فعلی هزینه نکرد.

 وی با اشاره نکات و مولفه های مثبت مسعود پزشکیان افزود: البته شاید برخی بگوید محمدجواد ظریف مورد توجه اصلاح طلبان است اما خود او تمایلی به کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری ندارد. ضمن آنکه شخصیت شکننده ای است، یعنی خیلی در فراز و نشیب های سیاسی نمی تواند صلابت و استحکام خودش را حفظ کند و به هم می ریزد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی یادآور شد: محمدجواد ظریف چندین مرتبه در طول دولت آقای روحانی به خاطر مسائل خیلی جزئی استعفا داد. این نشان می دهد که تحمل لازم را برای مصادر سیاسی پیچیده ندارد. خودش هم به خوبی بر این مسئله واقف است. شاید به همین دلیل پیشنهاد کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری را رد می کند.

وی درباره این صحبت مسعود پزشکیان که گفته ظریف بهترین گزینه برای کاندیداتوری از جریان اصلاحات است، توضیح داد: شاید این یک تعارف باشد ولی تصور من این است که در نهایت آقای پزشکیان به دلیل عملکرد در این مدت شانس بیشتری دارد که گزینه نهایی اصلاح طلبان باشد.

سلیمی نمین درباره تأییدصلاحیت شدن مسعود پزشکیان اظهار کرد: دلیلی وجود ندارد که این اتفاق نیفتد و معتقدم صلاحیت آقای پزشکیان احراز خواهد شد. ضمن آنکه سلامت اقتصادی، تخصص علمی و مدیریتی دارد. او در مجلس دهم نیز به عنوان نائب رئیس خوب توانست جلسات را اداره کند و از این جهت نیز نقدی به کار او نمی توان وارد کرد. در مجموع شخصیت آقای پزشکیان قابل تخریب نیست.

***

روحانی: دولت بلد است تحریم را پایان دهد

 حسن روحانی رئیس جمهور در جلسه هیات دولت با اشاره به اینکه امروز شرایط برای شکست تحریم از هر زمان دیگری آماده تر است، گفت: آمریکایی‌ها بارها اعلام کرده اند که مسیر دولت قبلی غلط بوده و فشار حداکثری منجر به شکست شده و ما می خواهیم به مسیر برجام برگردیم ولی این گفتن کافی نیست و ما منتظر عمل هستیم.

وی خاطرنشان کرد: تاخیر در برداشتن تحریم خیانت است و اگر هر جناح و فرد و گروه پایان تحریم را تاخیر بیاندازد خیانت بزرگی به تاریخ ملت ایران است و این ننگ ابدی برای آن جناح و فرد باقی خواهد ماند و ما باید جلوی تحریم که تضییع حقوق مردم هست را بگیریم. امیدوارم اقلیتی که دنبال سنگ‌اندازی در این راه هستند توبه کنند و دست از تخریب بردارند و اگر دست بردارند دولت بلد است تحریم را پایان دهد.

بیشتر بخوانید:

آقای رئیس‌جمهور، لطفاً تحریم را بردارید

روحانی: در سال ۹۹ بخش تولید خوش درخشید/ سیاه‌نمایی از گناهان بزرگ است/ منتظر عمل آمریکایی‌ها هستیم

***

۵ نامزد موتلفه برای انتخابات ۱۴۰۰ 
 
حزب موتلفه اسلامی در آستانه سال ۱۴۰۰ بیانیه‌ای را صادر و در آن تیم نامزدهای در تراز ریاست جمهوری خود را معرفی کرد.

در این بیانیه آمده است: «حزب موتلفه اسلامی، شخصیت های واجد شرایط و در تراز نامزد ریاست جمهوری خود را که از رجال سیاسی مذهبی انقلاب و نظام هستند و دارای دانش و تجربه، کارآمدی و کارایی، انگیزه و سلامت و طهارت اقتصادی هستند و برخوردار از پشتوانه حزبی پاک و انقلابی و شبکه مردمی سراسری می باشند به مردم عزیز و همه فعالان سیاسی  در زمان مقتضی معرفی می کند تا بر اساس شاخص ها و رهنمودهای ولی امر مسلمین، از بین داوطلبان، فرد اصلح و ارجح برای اداره امور اجرایی مناسب با برنامه گام دوم انقلاب مشخص شود و انتخاب خوب حاصل گردد.

تیم نامزدهای در تراز ریاست جمهوری شامل شخصیت هایی چون آقایان دکتر اسدالله بادامچیان، مهندس سید مصطفی میرسلیم، دکتر محمد حسین نیکنام، مهندس حسین انواری، حمیدرضا ترقی می باشند که جملگی مورد اعتماد ملت و بزرگان روحانی و ملی هستند و از بین آنان متعاقبا نامزد واحد معرفی خواهد شد.»

بیشتر بخوانید: نامزدهای حزب موتلفه برای انتخابات ۱۴۰۰ معرفی شدند

***

توضیحات کدخدایی درباره تبلیغات زودهنگام نامزدهای ریاست جمهوری

عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان درباره تبلیغات زودهنگام نامزدهای ریاست جمهوری به جام جم گفت: «من در این مورد بارها عرض كرده‌ام كه یك مشكل قانونی داریم. اینها همه به تبلیغات برمی‌گردد و از مجلس انتظار داریم كه در این‌باره قانون را اصلاح كند. ما تعریفی از تبلیغات انتخاباتی در قانون نداریم. چون تعریف نداریم، همین سوالی كه می‌كنید، ما هم داریم.

آیا می‌توان فردی كه با یك رسانه‌ای صحبت كرد یا در یك جمع علمی سخنرانی كرد و گفت كه من نامزد انتخابات هستم و از برنامه‌های خود حرف زد را تبلیغات دانست؟ متاسفانه قانون در این زمینه ساكت است. به همین خاطر نمی‌دانیم كه وظیفه دستگاه‌های نظارتی و اجرایی دراین باره چیست؟ اما طبیعتا اگر كسی كه خود را نامزد معرفی می‌كند، بخواهد یك كمپین انتخاباتی چه به صورت حقیقی و چه به صورت مجازی راه بیندازد، جلوی آن گرفته می‌شود.»

بیشتر بخوانید:

کدخدایی: کشور ما نیازمند کسانی است که کارآمد باشند

***

اعلام حکم پرونده عیسی شریفی

رأی صادره دادگاه نظامی تهران درباره پرونده موسوم به گروه اقتصادی یاس به تأیید دیوان عالی کشور رسید.

بر اساس دادنامه صادره از دیوان عالی کشور، ۴ نفر از متهمان پرونده به اتهام مشارکت در کلاهبرداری باندی، مشارکت در پولشویی و برداشت و تصاحب غیرقانونی وجوه به دو تا ۳۰ سال حبس تعزیری به شرح ذیل محکوم شدند.

۱- متهم محمود سیف: ۳۰ سال حبس تعزیری- جزای نقدی- استرداد وجوه تحصیلی

۲- متهم عیسی شریفی: ۲۰ سال حبس تعزیری- جزای نقدی - استرداد وجوه تحصیلی

۳- متهم محمود خاکپور: ۵ سال و شش ماه حبس- ۴۰ ضربه شلاق تعزیری- جزای نقدی - رد مال

۴- متهم مسعود مهردادی: ۲ سال حبس تعزیری

بیشتر بخوانید: حکم متهمان پرونده «گروه اقتصادی یاس» اعلام شد

***

قالیباف: نبودِ نظارت از مشکلات کشور است!

محمد باقر قالیباف در مراسم واگذاری ۳۵۲ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) پیشوا گفت: امروز اگر شاهد مشکلات هستیم و مشکلات اقتصادی سبب می‌شود بخشی از مردم به زحمت بیفتند و فقر بر زندگی آنها سلطه یابد و مردم در رنج و زحمت باشند باید بپذیریم که این موضوع نتیجه ضعف و ناکارآمدی همه مسئولین در کارها است و نباید تقصیر را بر گردن کسی بیندازیم.

قالیباف بیان کرد: ما در مجلس شورای اسلامی در بودجه ۱۴۰۰ رویکردهای مشخص و روشنی داشته‌ایم و مصمم در این مسیر گام برداشته‌ایم اما باید اذعان کنم که در اصلاح ساختار بودجه گام اساسی برداشته نشده و راضی نیستیم ، مثلاً در حوزه سلامت بسیار دقیق، شفاف و مشخص گام برداشتیم و در حوزه معیشت نیز گام جدی برداشته شده است و باید اعلام کنیم که یکی از مشکلات ما در کشور پول و نبود امکانات نیست بلکه نبود نظارت است، در حوزه مسکن اشتغال و فقرزدایی و مستمری از کمیته امداد توقع داریم و ۳۵ هزار میلیارد تومان در بودجه ۱۴۰۰ برای کمیته امداد دیده شده که مصمم هستیم این بودجه تحقق پیدا کند.

بیشتر بخوانید: 

قالیباف: در اصلاح ساختار بودجه گام اساسی برداشته نشد

در این زمینه باید گفت محمدباقر قالیباف در حالی از نبودِ نظارت در کشور گلایه می کند که همین امروز حکم یکی از همراهان ایشان اعلام شده است. بد نیست در این زمینه از آقای قالیباف بپرسیم آیا خود ایشان بر وضعیت زیرمجموعه های مجلس نظارت دارند؟ آیا از وضعیت کتابخانه مجلس مطلعند؟ آیا می دانند مدیریت غیراصولی فردی ناشایسته چه بر سر این مجموعه آورده است؟ از وضعیت مرکز پژوهشها چطور؟ آیا از توسعه بی حساب و کتاب این مرکز پژوهشی آگاهی دارند؟

اگر آگاهی ندارند بد نیست همین امروز گزارشی از این مجموعه ها بخواهند.

هرچند در صورت رسیدن گزارش هم بعید است برخوردی انجام شود. مگر قالیباف از بروز تخلف در انتخاب رئیس دیوان محاسبات خبر نداشت؟  علی رغم آگاهی چه برخوردی با تخلف داشت؟ 

***

صادق خرازی: باید بامردم صادقانه صحبت کنیم

صادق خرازی فعال سیاسی اصلاح طلب به شفقنا گفت: «برخی اصلاح‌طلبان با مردم صاف نبودند. ما بر سرکار آمدن دولت آقای روحانی نقش اول را داشتیم هرچند که ایشان قصیده‌های دیگری می‌گفت. من عقیده دارم اگر اصلاحات خردمندانه تر عمل می‌کرد و چک سفید امضا نمی‌داد امروز دولت راحت‌تر می‌توانست با مردم صحبت کند. ما باید صادقانه با مردم صحبت کنیم و اگر جایی اشتباه کردیم بگوییم ما اشتباه کرده‌ایم و اگر جایی بد کردیم بگوییم ما بد کرده‌ایم. از همه مهم‌تر اینکه پیرسالاران و قدرت سالاران باید نقش خود را به جوان‌ها بدهند.»

***

رفیقدوست: سعید محمد را نمی شناسم

«محسن رفیق دوست»، اولین وزیر سپاه ایران، در گفت و گو با برنا در رابطه با کاندیدا نظامی و حضور سعید محمد در انتخابات ۱۴۰۰ گفت: خود من هم با وجود اینکه سپاهی ام ایشان را نمی شناسم. ایشان فردی شناخته شده نیست و اگر اصولگرایان می گویند ما او را نمی شناسیم و تازه کار است و چنین حرفی می زنند، به این دلیل است که ما در قانون مساله رجل سیاسی و مذهبی را داریم  نه مرد سیاسی و مذهبی. رجل بار سنگینی دارد یعنی کسی که مردم او را به حرف و عمل بشناسند.

رفیق دوست در رابطه با فرموده امام (ره) در مورد عدم حضور نظامیان در سیاست تصریح کرد: من عقیده ندارم کسی که سپاهی است و یا می خواهد در سپاه بماند، کاندیدا شود به نظر من او حق ندارد. ولی کسی که از سپاه بیرون آمده و سی سالی آنجا عملکرد داشته و تجربه دارد در موقعیت امروز می تواند، برای کشور فردی نجات دهنده باشد.

او افزود: آن مدیریت که مطلوب بود امروز به درد می خورد نه عضویت. البته همه بسیجی اند ولی کسی که داخل لباس نظام است، منع دارد. اولین بار که امام گفتند سپاه در دستگاه سیاسی نباشد خود من خدمت امام رفتم ولی وقتی سپاهی از سپاه خارج شد که دیگر سپاهی نیست.

***

علی لاریجانی و احتمال نامزدی در دقیقه 90

علی محمد نمازی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره این احتمال که دیدار روحانی و رئیس دولت اصلاحات به سبب رایزنی برای ورود علی لاریجانی به انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم باشد گفت: بعید است که این دیدار به این دلیل بوده باشد، این یک دیدار عجیب هم نبوده است و هر چند وقت یک بار چنین دیدار‌هایی صورت می‌گیرد.

فعال اصلاح طلب احتمال حضور علی لاریجانی در این دوره از انتخابات را نیز اینگونه تشریح کرد: معتقدم که او جز نامزد‌های دقیقه ۹۰ خواهد بود و منتظر خواهد ماند که ببیند چه کسی ثبت نام خواهد کرد. او سیاستمدار زیرکی است و تجربه سه دوره ریاست مجلس شورای اسلامی، دبیری شورای عالی امنیت ملی و صدا سیما را در کارنامه خود داشته و تجربیات خوبی هم دارد. اما شاید جریان‌های اصلی چندان توجهی به او نکنند، ولی باید دید که در نهایت چه کسی تایید صلاحیت خواهد شد.

 

 
 
 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۸۷۳۶۹۰۲۱:۰۸:۵۳ ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
ای نخبگانی که آرزو ریاست جمهوری دارید اگر توانایی اداره کشور را در این شرایط ندارید لطفا اصلا نیایید
ناشناس۱۸۷۴۲۶۱۱۰:۲۲:۵۱ ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
ایران واقعیت‌های وجود خود را بر اساس آمریکا تنظیم نکرده است.
سهیل۱۸۷۴۶۶۰۱۴:۴۹:۲۷ ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
آقای دکتر پزشکیان فعلا پاسخگوی بزرگترین افتضاح .. در کنکور تخصصی پزشکی و بعضا تولد مافیاهای دارو و تجهیزات و.. تو دوران وزارتش باشه رییس جمهوری پیشکش
ناشناس۱۸۷۴۹۶۲۲۰:۵۶:۵۷ ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
پس چگونه نخبه ای هست!!!؟؟؟؟ خوبی شما؟؟؟
ناشناس۱۸۷۳۶۹۴۲۱:۰۹:۴۶ ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
پزشکیان؟؟! ..وایی از این بیشتر؟ از طرفی میکن تدارکاتچیه از طرفی صف کشیدن برای۱۴۰۰ مهم بی عرضه نبودنه
ناشناس۱۸۷۳۷۹۶۲۲:۲۴:۰۲ ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
ظریف و لاریجانی و پزشکیان گزینه های اصلی اصلاح طلبان و دولت دهقان هم گزینه پوششی آنها است جالبه میگن رییس جمهور تدارکاتچیه فعلا بفرمایید مرغ و میوه و.. چنده؟
ناشناس۱۸۷۳۸۴۴۲۳:۰۹:۰۳ ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
قابل توجه کاندیداهای ریاست جمهوری تنها راه نجات کشور و انقلاب ملی کردن ثروت های بالاتر از یک زندگی خوب و مطلوب می باشد ‌پس از آن هرکس خواست به ثروت بیشتر برسد تنها از طریق اصول صحیح اقتصادی و کار و تلاش و نه از روی رانت و رشوه و یا از طریق تلاطمات اقتصادی و باد آورده و ان لیس للانسان الا ما سعی و نکته دیگر اینکه مالکیت بر روی زمین و ملک باید برداشته شود و در حقیقت ملک و زمین در ید حکومت باید باشد و افراد به نسبت استفاده از زمین و ملک مالیات مقرر آن را طبق ضوابط خاص خود پرداخت میکنند
امیر حسین سلطان/تهران۱۸۷۳۹۰۸۰۰:۳۰:۳۵ ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
دکتر روحانی رئیس جمهور: «امیدوارم اقلیتی که دنبال سنگ‌اندازی در این راه هستند توبه کنند و دست از تخریب بردارند و اگر دست بردارند دولت بلد است تحریم را پایان دهد.» با این گفته صریح رئیس جمهور باید از این اقلیت مورد نظر ایشان پرسید چرا دنبال سنگ اندازی سر راه پایان دادن به تحریم هستید؟! حالا توبه هم پیشکش! اما دست از تخریب بردارید و بگذارید دولت تحریم را پایان دهد. خدا خیرتان بدهد. و من الله التوفیق
ناشناس۱۸۷۴۴۰۸۱۱:۴۷:۳۶ ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
ایشان 8 ساله که وعده لغو تحریم ها را می دهد اما در عمل هیچ اتفاقی نیفتاده است.
ناشناس۱۸۷۴۴۱۰۱۱:۴۹:۱۸ ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
روحانی باید پاسخگو باشد چطور ترامپ بی هیچ هزینه ای از برجام خارج شد و تحریم ها را تشدید کرد ؟!
ناشناس۱۸۷۴۴۴۳۱۲:۱۳:۳۷ ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
رییس جمهور چرا در مورد عملکرد بد دولتش پاسخگو نیست ؟!
ناشناس۱۸۷۴۴۸۳۱۲:۳۵:۳۶ ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
به قول خود روحانی فقط 20 درصد مشکلات کشور مربوط به تحریم هاست و 80 درصد مشکلات ناشی از سوء مدیریت دولتهاست.
ناشناس۱۸۷۴۴۸۴۱۲:۳۶:۲۱ ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
به گفته زیباکلام روحانی حتی یک وعده خود را عملی نکرده است.
ناشناس۱۸۷۴۰۶۹۰۷:۵۱:۲۵ ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
آقای قالیباف بهترین مدیر اجرایی تا بحال
الياس۱۸۷۴۰۸۹۰۸:۲۵:۰۵ ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
عجب توجيهي واسه آقاي پزشكيان آورديد! دوست من هم مبصر خوبي بودم؛ قول ميدم اگه بره مجلس هم مبصر خوبي خواهد بود، خيلي هم مودب و جنتلمن هستن، پس گزينه خوبي واسه رياست جمهوريه؟! راستي، عملكرد 4 ساله مجلس دهم قابل دفاعه؟
ناشناس۱۸۷۴۴۷۶۱۲:۳۰:۰۹ ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
چرا سند چشم انداز موفق نشد؟ عمرمان تلف شد .. با گرفتاریهای مرغی و گوجه ای و سایر موارد شرم آور
حسنی۱۸۷۴۵۴۷۱۳:۱۴:۵۵ ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
پزشکیان بهترین گزینه اصلاح‌طلبان برای ریاست جمهوری !!!!!! سالهاست که این اقا یا وزیر بوده یا وکیل . چه کار مثمر ثمری انجام داده . 4 مورد را نام ببرید . به ازا هر 10 سال حداقل 1 مورد. علی برکت ..
ناشناس۱۸۷۴۷۶۶۱۷:۲۱:۵۸ ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
نمی دونم چرا برای ریاست جمهوری بی اختیار تدارکاتچی چرا اینقدر سرودست می شکنند احساس مسئولیت می کنند؟؟؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین