قالیباف: نبودِ نظارت از مشکلات کشور است/ در اصلاح ساختار بودجه گام اساسی برداشته نشد

سیاسی،   3991227069 ۱۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در اصلاح ساختار بودجه ۱۴۰۰ گام اساسی برداشته نشده و راضی نیستیم.

به گزارش ایسنا، محمد باقر قالیباف پیش از ظهر چهارشنبه ۲۷ اسفندماه در مراسم واگذاری ۳۵۲ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) پیشوا ضمن تبریک به مناسبت روز جانباز و تقدیر از همه رزمندگان و جانبازان و خانواده شهدا اظهار کرد: با توجه به اینکه در اسفندماه هستیم جای دارد که از مجاهدان کمیته امداد امام خمینی (ره) برای تلاش در زمینه واگذاری مسکن به مددجویان این کمیته تشکر کنیم.

قالیباف گفت: در چنین ماهی در سال ۵۷ امام راحل مرحوم عسگر اولادی را به عنوان مسئول کمیته امداد و نماینده خودشان در این زمینه قرار دادند.

رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: امروز اگر شاهد مشکلات هستیم و مشکلات اقتصادی سبب می‌شود بخشی از مردم به زحمت بیفتند و فقر بر زندگی آنها سلطه یابد و مردم در رنج و زحمت باشند باید بپذیریم که این موضوع نتیجه ضعف و ناکارآمدی همه مسئولین در کارها است و نباید تقصیر را بر گردن کسی بیندازیم.

وی با اشاره به اینکه بنده و امثال بنده در دنیا و آخرت در مقابل یکایک مردم مسئول هستیم، گفت: باید عاقلانه، مجاهدانه و مخلصانه تلاش کنیم چرا که کشور به اندازه‌ای امکانات و ظرفیت دارد که این مردم به این زحمت و سختی نیفتند.

رئیس قوه مقننه گفت: نحوه کار و نگاه در کمیته امداد باید به گونه‌ای باشد که کار به مردم واگذار شود و مردم در صحنه این مجاهدت‌ها برای فقر زدایی و توانمند سازی حضور پیدا کنند، فرق ما به عنوان کشورهای اسلامی با دیگر کشورها همین است چرا که در کشورهای غرب و مبتنی بر اندیشه‌های خود بیشتر فرد محوری وجود دارد و ممکن است مجموعه‌های بزرگی هم باشند اما ما در جامعه اسلامی وقتی بحث مواسات می‌شود این مسئله باید به عنوان یک حرکت جمعی موضوعیت پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه مردم ۱۵ خرداد نقش ویژه ای در پیروزی انقلاب داشته‌اند، افزود: انقلاب اسلامی با ۲ رکن تکیه بر سنت‌های الهی و تکیه بر مردم باوری به پیروزی رسید و ریشه کنی فقر و حل مشکلات اقتصادی نیز با همین ۲ رویکرد قابل انجام است و این به آن معنا نیست که حاکمیت مسئولیتی ندارد ولی مسئولین هم باید با حضور مسئولانه مردم این اقدامات را انجام دهند و باید به هوشمند سازی و شفاف سازی در کنار مردم داری و مردم باوری تاکید داشته باشیم تا با این روش با کمترین هزینه و بیشترین کارآمدی و اثر فرهنگی و تربیتی انجام شود.

قالیباف بیان کرد: بدانید از پیروزی و قبل از پیروزی انقلاب تا به امروز حرکت‌هایی که مبتنی بر سنت‌های الهی و با حضور مردم شکل گرفته‌اند بدون استثنا موفق بوده‌ایم و هر کجا مردم از صحنه‌ها خواسته و ناخواسته حذف شده‌اند در حل آن همیشه ناموفق بوده‌ایم.

وی عنوان کرد: باید به این موضوع توجه کنیم که هر چه قدر بنده و امثال بنده در حاکمیت و کمیته امداد تلاش کنند، خانواده کمیته امداد و مددجویان کاهش می‌یابند و آن وقت معلوم است که کار درست پیش رفته و بیشتر شدن میزان مددجویان مایه افتخار نیست و معلوم می‌شود جایی از کار با مشکل مواجه است و گا م اول آن است که کسانی که تحت پوشش قرار می‌گیرند در یک بازه زمانی خاصی باشند و مطمئن باشید که در یک دوره ۵ تا ۷ ساله در ابعاد فرهنگی و تربیتی به کار خود ادامه می‌دهند و اگر همچنان در دستگاه باقی ماندند باید بدانیم که جایی از کار ایراد دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید سرمایه‌های اجتماعی را روز به روز بزرگ‌تر افزایش دهیم بیان کرد: مهم‌ترین و بزرگترین سرمایه اجتماعی ما برای انجام این کار اعتماد مردم و خیرین و مددجویان است.

قالیباف بیان کرد: ما در مجلس شورای اسلامی در بودجه ۱۴۰۰ رویکردهای مشخص و روشنی داشته‌ایم و مصمم در این مسیر گام برداشته‌ایم اما باید اذعان کنم که در اصلاح ساختار بودجه گام اساسی برداشته نشده و راضی نیستیم ، مثلاً در حوزه سلامت بسیار دقیق، شفاف و مشخص گام برداشتیم و در حوزه معیشت نیز گام جدی برداشته شده است و باید اعلام کنیم که یکی از مشکلات ما در کشور پول و نبود امکانات نیست بلکه نبود نظارت است، در حوزه مسکن اشتغال و فقرزدایی و مستمری از کمیته امداد توقع داریم و ۳۵ هزار میلیارد تومان در بودجه ۱۴۰۰ برای کمیته امداد دیده شده که مصمم هستیم این بودجه تحقق پیدا کند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۸۷۳۱۵۳۱۳:۴۲:۵۵ ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
با افزایش امکان نظارت عمومی و مردمی بر همه چیز یکبار برای همیشه این مشکل را رفع کنید. اگر نظارتها به نظارت مردمی و عمومی منتهی نشه بی فایده است. الان مگر ارگانهای ناظر کم داریم؟
ناشناس۱۸۷۳۱۷۶۱۳:۵۱:۲۰ ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
تقصير مردمه
ناشناس۱۸۷۳۶۴۰۲۰:۱۱:۵۶ ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
حالا سال آینده که تورم شدید حاصل شد مجلس تقصیر می اندازه گردن دولت که بودجه را مجلس مطابق نظرش تصویب نشد و دولت هم میگه مجلس بودجه‌ راتغییر داد و گرانی ببار آمد این وسط مردم فدا میشوند
ناشناس۱۸۷۳۲۰۲۱۴:۰۶:۰۲ ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
بله شما دم انتخابات از این حرفها زیاد میزنی اما در عمل هیچ_یادتونه تو انتخابات مجلس میگفتی که یه مجلس قوی میتونه دولت و مجبور کنه تا تحرک داشته باشه و به نفع مردم حرکت کنه؟الان صفهای مرغ و روغن و گرانی و .. رو دارید میبینی؟
ناشناس۱۸۷۳۲۱۴۱۴:۱۵:۳۷ ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
شما که رییس مجلس هستی چه قدمی در این مدت برداشتی..
ناشناس۱۸۷۳۲۶۰۱۴:۵۸:۲۱ ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
8 سال دولت مجالس مختلف را دور زد که من لایحه می دهم و شماها کاری نکنید برای اصلاح ولی نداد مماشات بس است خودتان لایحه اصلاح ساختاری را بنویسید
علی هاشمی۱۸۷۳۳۳۰۱۵:۵۴:۳۵ ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
جناب دکتر شما انتخاب شده‌اید که کار کنید، اصلاح کنید و آسیبها را ترمیم کنید . بیش از این ملت را معطل شعار نکنید . انتظار از مجلس انقلابی ست که نزدیک به یک سال از کارش میگذرد.،..
ناشناس۱۸۷۳۵۵۳۱۸:۵۳:۵۶ ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
يك سال مجلس درست كرديد و حالا ميگوييد ساختار بودجه مشكل داشت مگه چقدر وقت ميخواهيد. هر سال همين وضع است. مجلس مثل دولت است.. ..
ناشناس۱۸۷۳۶۱۵۱۹:۴۸:۰۱ ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
مرد حسابی شما الان رئیس مجلسی شما به جای حرف زدن باید اصلاحش کنی
ناشناس۱۸۷۴۰۸۰۰۸:۰۷:۰۲ ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
اینکه بگوئید در اصلاح ساختار بودجه نظر مجلس تامین نشد رافع مسئولیت مجلسیان نیست.
ناشناس۱۸۷۴۲۶۴۱۰:۲۳:۱۹ ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
واقعا نظارت کار خوبیست ..
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  9. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  10. انتقام از پوتین؟

  11. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  12. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  13. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  14. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  15. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  16. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  17. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  18. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  19. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  20. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  21. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  22. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  23. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  24. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  25. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

آخرین عناوین