ارزیابی علی مطهری از کارنامه دولت روحانی/ نظر سیدمحمد صدر درباره ویژگی اصلی رئیس‌جمهور آینده/ تکرار تاریخ برای روحانی/ روایت میرسلیم از رقابت درونی گروه‌های اصولگرا

گروه سیاسی الف،   3991224107 ۲۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنان که اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

ارزیابی علی مطهری از کارنامه دولت روحانی/ نظر سیدمحمد صدر درباره ویژگی اصلی رئیس‌جمهور آینده/ تکرار تاریخ برای روحانی/ روایت میرسلیم از رقابت درونی گروه‌های اصولگرا

آخرین آمار کرونا در ایران

دکتر سیما سادات لاری امروز یک‌‌‌‌‌‌‌‌‌شنبه در خصوص آخرین وضعیت ویروس کرونا در کشور گفت: از دیروز تا امروز ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۷ هزار و ۵۹۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۷۴۸ نفر از آنها بستری شدند.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۷۴۶ هزار و ۹۵۳ نفر رسید.

او افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۸۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۱ هزار و ۲۳۰ نفر رسید.

بیشتر بخوانید:

کرونا در ایران؛ ۸۸ بیمار دیگر جان باختند

بی‌اعتنایی مردم به قسم «حضرت عباسی» وزیر

***

هیچ‌ فردی برای اداره کشور برنامه ندارد!

روزنامه ایران نوشت: «به نظر می‌رسد درِ انتخابات بر همان پاشنه سابق می‌چرخد. یعنی جبهه‌های سیاسی بیشتر وقت خود را صرف تعیین سازوکارهای داخلی برای تعیین نامزد و ایجاد وحدت درونی می‌کنند. در حوزه فعالیت‌های میدانی هم عمده اظهارنظرها و تحلیل‌های سیاسیون «سلبی» و ناظر بر نقد و چه بسا تخریب رقیب و برجسته نمایی ضعف‌های یکدیگر است. در حقیقت آنچه در این میان غایب است و چشم‌انداز مثبتی هم ناظر بر رفع آن دیده نمی‌شود، رویکردهایی «ایجابی» یا به تعبیر دیگر «برنامه محوری» در اردوگاه‌های سیاسی- انتخاباتی است...

تاکنون هیچ نشانه‌ای دال بر اینکه نامزدهای ورود کرده به عرصه رقابت یا حتی مجموعه‌های سیاسی اتاق فکرهایی متشکل از کارشناسان و صاحبنظران حوزه‌های مختلف برای تدوین برنامه تشکیل داده باشند وجود ندارد یا خوشبینانه‌ترین حالت آنکه اگر هم چنین برنامه‌ریزی‌هایی وجود دارد، رسانه‌ای نشده است.»

***

بزک کردن FATF؛ این قسمت فوتبال

کیهان نوشت: رسانه‌های زنجیره‌ای در ادامه خط تحریفی خود درباره FATF این‌بار سعی کردند ماجرا را به فوتبال که مورد توجه و علاقه مردم است پیوند بزنند بلکه با این نمد کلاهی برای قالب کردن لوایح ضدمنافع ملی FATF بسازند.

روزنامه سازندگی در گزارشی با تیتر نیم تای صفحه اول خود با عنوان «فوتبال ایران، قربانی FATF» نوشت: «کنفدراسیون فوتبال آسیا ایران را از کشورهای میزبان لیگ قهرمانان آسیا حذف کرد، آنها دلیل این امر را کرونا اعلام کردند اما تحلیلگران به محدودیت‌های بانکی برای انتقال پول، حق پخش تلویزیونی مسابقات و مسائل گمرکی‌ اشاره کردند و این عوامل را دلیل اصلی این محرومیت دانستند.»

سازندگی در گزارش غیرحرفه‌ای و بدون استناد خود، بی‌آنکه‌ اشاره کند کدام تحلیلگران و کارشناسان چنین ادعایی کرده‌اند، نوشت: «حقیقت این است که ایرادها و دغدغه‌های کنفدراسیون فوتبال آسیا مربوط به مسائلی مانند محدودیت‌های بانکی برای انتقال پول، حق پخش تلویزیونی مسابقات و مشکلات با صداوسیما، مسائل گمرکی و درنهایت کرونا بوده.»

مدعیان اصلاحات سعی می‌کنند از هر حربه‌ای برای مخدوش‌سازی تصمیم نظام بر رد لوایح FATF استفاده کند چه آنکه آنها پیش‌ازاین نیز در ماجرای قهر «استراماچونی» سرمربی ایتالیایی تیم استقلال هم با آسمان‌وریسمان به هم بافتن سعی کردند با مغالطه و وارونه‌نمایی، مشکلات پدید آمده برای حساب بانکی وی را ناشی از تصویب نشدن لوایح CFT و پالرمو قلمداد کنند. مدعیان اصلاحات که پیش ‌از این زلف همه مشکلات کشور را به برجام گره می‌زدند، حالا که دیده‌اند موضوعات فوتبالی ضریب بالایی در افکار عمومی جامعه ایرانی دارد، درصددند با موج‌سواری بر افکار عمومی FATF را بزک کنند و عدم تصویب آن را دلیل اصلی مشکلات کنونی عنوان کنند.

***

امکان فعالیت‌های سیاسی برای عموم مردم فراهم نیست

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: «سلائق مختلف سیاسی را الزاماً نباید در دو جناح معروف و مطرح کشور یعنی اصولگرا و اصلاح‌طلب محدود دانست...

این دو جناح، در طول دهه‌های گذشته امتحان خوبی پس نداده‌اند. کسی نمی‌تواند هیچیک از این دو جناح را از ادامه فعالیت باز دارد و همه باید حق قانونی آنها را برای ادامه حیات و تلاش برای به دست گرفتن قدرت به میزانی که مردم به آنها رای بدهند و از آنها استقبال کنند به رسمیت بشناسند.

در عین حال، نیروهای دیگر که مایل نیستند به این دو جناح وابسته باشند نیز باید مجال و زمینه‌ فعالیت داشته باشند. مشکل کنونی اینست که استعدادهای سیاسی صالح، صادق و وفادار به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی که می‌خواهند مستقل عمل کنند، از امکانات و حمایت‌های لازم برای رشد و شکوفا شدن برخوردار نیستند.

اینکه هرکس بخواهد از نردبان ترقی در عرصه سیاسی این کشور بالا برود و به جایگاهی برسد که بتواند به مردم خدمت کند حتماً باید به یکی از این دو جناح وابسته باشد، بهیچوجه شایسته نظام اسلامی نیست. یکی از اهداف انقلاب اسلامی، فراهم ساختن زمینه‌های شکوفائی استعدادها و کمک کردن به طبقات مختلف به‌ویژه ضعیف نگهداشته شده برای ورود به عرصه‌های مختلف مسئولین و مشارکت در فعالیت‌ها و کمک به پیشرفت کشور بود.

تحقق چنین هدف مهمی با منحصر بودن فعالیت‌های سیاسی در جناح‌های خاص امکان‌پذیر نیست.

مشکل دیگر، انحصار فعالیت‌های سیاسی در خانواده‌های مشهور، متنفذ و متمکن است که اینهم موجب تنگ شدن عرصه برای استعدادهای غیروابسته شده است. شرایط کنونی کشور در این زمینه‌ها بسیار شبیه دوران قبل از انقلاب شده است که قدرت سیاسی و سایر امکانات در اختیار هزار فامیل و یکی دو حزب بود و توده غیروابسته مردم، امکان راه‌یابی به سپهر مسئولیت‌ها و مشارکت در مدیریت‌ها را نداشتند.

همین دو مشکل اساسی به روشنی نشان می‌دهند که قدرت، مسئولیت و مدیریت کشور نباید در یک طرز فکر، یک جناح و یک قبیله سیاسی متمرکز شود.»

***

ارزیابی علی مطهری از کارنامه دولت روحانی

علی مطهری، نماینده سابق مجلس درباره عملکرد دولت روحانی به خراسان گفت: «دولت روحانی در شرایط بسیار سختی کار را گرفت و مخصوصا در دولت دوم حوادث طبیعی مثل سیل ، زلزله و کرونا داشت، ترامپ و فشار حداکثری و تحریم هایی که در 42سال گذشته سابقه نداشته هم بود. لذا دولت به شدت تحت فشار بوده ولی اگر می خواستند بیان کنند به نفع آمریکا می شد.

مدام هم به دولت حمله می شود که بی عرضه هستند. قطعا سوء مدیریت هم بوده اما باید به شرایط توجه کنیم. یک نقطه ضعف دیگرش این است که اجازه دخالت خارج از دولت در کارهای اجرایی داد و در مقابل آن ها کوتاه آمد و اقتدار دولت را حفظ نکرد. در مجموع منهای ماجرای تلخ بنزین که فاجعه بود، معتقدم عملکرد دولت روحانی متوسط بوده است.»

در عین حال مطهری ماجرای بنزین را فاجعه بار می‌داند: «با معترضان خیلی بد برخورد شد. خود مسئولان گفتند 230نفر کشته شدند که این در جمهوری اسلامی قابل قبول نیست. ضرورتی ندارد ما ظرف دو سه روز یک اعتراضی را بخوابانیم، می شد 20روز طول بکشد ولی کسی کشته نشود. کار بسیار غلطی دولت کرد و واقعا در این حد بود که حتی رئیس جمهور ساقط شود حداقل می خواستیم وزیر کشور را استیضاح کنیم اما اجازه آن را هم ندادند.»

بیشتر بخوانید:

علی مطهری: حتی احمدی‌نژاد هم برای گرانی بنزین با مردم حرف زد/ برجام را مثبت می‌دانم

***

سعید محمد: هیچ تخلفی نداشتم
 
سردار سعید محمد، کاندیدای انتخابات ۱۴۰۰، در گفتگو با خبرآنلاین، سخنان حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه را مبنی براینکه سعید محمد بدلیل تخلفات متعدد برکنار شده است، را کذب خواند و گفت: همانگونه که قبلا اعلام شده بدلیل حضور در انتخابات ریاست جمهوری و پرهیز از هرگونه شائبه ای از فرماندهی قرارگاه خاتم استعفا کردم و این استعفا مورد پذیرش فرمانده کل سپاه قرار گرفت.

وی افزود: هیچ تخلفی هم از سوی من صورت نگرفته است.

البته حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در كانال رسمی خود با تكذيب این خبر نوشت: خبر فوق که به نقل از ترقی منتشر شده، کذب است و سیاست ما له یا علیه هیچ نامزد انقلابی تا آغاز تبلیغات رسمی صحبت نکردن است و این موضع به خبرنگار تاکید شده. اقدام ایسنا خلاف امانت داریست.

در عین حال، خبرگزاری ایسنا در واکنش به تکذیبیه ترقی نوشت: «لازم به ذکر است که فایل صوتی مصاحبه ایسنا با ترقی به عنوان عضو یکی از احزاب  سیاسی مطرح و شناسنامه‌دار کشور (که بر همین اساس هم ادعای وی در زمینه سعید محمد منتشر شد) در آرشیو ایسنا موجود است و مصاحبه دقیقا براساس اظهارات مطرح شده در این فایل منتشر شده است.»

***

تکرار تاریخ برای روحانی

حسن روحانی، رئیس‌جمهور، در آیین بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی طرح‌های ملّی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به برداشت از صندوق توسعه ملی برای پروژه‌‌های دولت گفت: صندوق توسعه ملّی ماحصل پول نفت است و بعد از برجام پول‌هایی به این صندوق وارد شد و طرح‌های امروز ما مرهون سیاست خارجی ماست. امروز هم باید تحریم شکسته شود تا با فروش نفت باز هم وضع صندوق توسعه ملی خوب شود.

برای همه آگاهان فضای سیاسی ایران این ادبیات روحانی بسیار آشناست. حسن روحانی از ابتدای ریاست جمهوری در سال 92 تا زمان امضای برجام در سال 94 به دفعات این سخن را به اشکال گوناگون بیان کرد. نمونه مشهور آن که قاعدتا در یاد همگان مانده است بحث «نیاز به رفع تحریم برای حل مشکل آب خوردن» است.

متاسفانه به نظر می رسد تاریخ برای حسن روحانی و مردم بیچاره ایران در حال تکرار است. همان ادبیات دوباره خود را بازیابی کرده و از قضا در زمان نزدیک به انتخابات در فضای سیاسی کشور توسط روحانی بیان می شود. این ماجرا نشان می دهد حسن روحانی از تاریخ هیچ درسی نمی گیرد. باید منتظر بمانیم و ببینیم مردم ایران از تاریخ درس می گیرند.

***

روایت میرسلیم از رقابت درونی گروه‌های اصولگرا

مصطفی میرسلیم به خبرآنلاین گفت:«اصولگرایان هر بار که رقیب ضعیف بوده یا در صحنه نبوده به رقابت درون جریانی رو آورده اند؛ به بیانی دیگر، این فرآیند شناخته شده‌ای است که هرگاه اقلیت، ضعیف باشد بین اکثریت تفرقه می‌افتد بنابراین از همین امروز شاهد بروز نوعی رقابت در میان اصولگرایان هستیم، رقابتی که جنبه تخریبی آن غلبه دارد. البته در بسیاری از این رقابت‌ها متاسفانه  اصول زیر پا گذاشته می‌شود.»

میرسلیم درباره جناح پیروز در انتخابات گفت: «در حال حاضر زمام دولت در اختیار اصلاح طلبان است و عملکرد نامناسب دولت به حیثیت آنها لطمه زیادی زده است و شاهد آن، مطالبات فراوانی است که مردم از روی استیصال برای نمایندگانشان، تقریبا بدون استثنا، مطرح می کنند؛ بنابراین احتمال موفقیت اصلاح‌طلبان اندک است مگر این که تفرقه و تشتت شدید در بین اصولگرایان رخ بدهد. درصورتی که اصولگرایان اتحاد خود را حفظ کنند پیروزی شان قطعی است...

شرایطی که موجب پیروزی اصولگرایان در انتخابات مجلس یازدهم شد، به صورت حادتری در سال جاری به ضرر اصلاح طلبان ادامه یافته است، بنابر این بی اعتمادی به اصلاح طلبان قطعی است ولی این به مفهوم رغبت بی چون و چرا به سمت اصولگرایان نیست.»

***

واکنش حسین دهقان به سخنان آشنا

سردار حسین دهقان، وزیر سابق دفاع در واکنش به سخنان حسام الدین آشنا در گفتگو با روزنامه الاخبار درباره احتمال بازگشت گام به گام ایران به تعهدات برجامی به همان روزنامه گفت: «اجرای تعهدات برجام در قالب جدول زمان بندی یک بار انجام شد اما نه تنها همه تعهدات آن توسط آمریکا زیر پا گذاشته شد بلکه تحریم های ثانویه علیه مردم ایران اعمال شد. طرف های اروپایی برجام هم ثابت کرده اند که قدرتی برای تامین منافع ما یا اجرای برجام ندارند.

برجام قرار بود برای ایران پیامدهای مثبتی داشته باشد نه تنها این اتفاق نیافتد بلکه فشارها بر ملت ما بیشتر هم شد. در چنین وضعیتی چرا ما باید تعهدات را کامل انجام دهیم؟ زمان بندی هنگامی معنا دارد که آمریکا تمام تحریم ها را متوقف کند و تضمین دهد دوباره عهدشکنی نمی کند و از برجام خارج نمی شود. در این صورت می توان مذاکره کرد که ایران چگونه تعهداتش را اجرا کند.»

بیشتر بخوانید:

سردار دهقان: بُرد موشک‌های ایران محدودیتی ندارد

***

واکنش غرضی به کاندیداتوری نظامیان

سید محمد غرضی در گفت‌وگو با ایلنا درخصوص افزایش تعداد کاندیداهای نظامی در انتخابات آتی ریاست جمهوری گفت: به نظر من همه کسانی که قدرت را به دست آوردند نوعی نظامی‌گری را همراه خودشان داشتند. البته باید توجه داشته باشیم که نظامی در نگاه مردم ایران خیلی محترم است چراکه جان خود را فدای کشور می کند و این قداست دارد؛ اما نظامی‌گری یعنی استفاده از قدرت برای اداره حکومت، اگرچه احزاب و گروه‌ها هم همین کار را کردند.

غرضی ادامه داد: یعنی چپ و راست در گذشته و بعد هم اصلاح‌طلب و اصولگرا همه نوعی دستوری با مردم عمل کردند که بهترین مثال می‌تواند این باشد که نوعی نظامی‌گری ترویج شده است. که البته نتیجه آن هم این است که تمامی مدیران و مسئولان چه از چپ و چه از راست نتوانستند رضایت مردم را جلب کنند. بلکه آرا مردم و میزان مشارکت در انتخابات سال ۹۸ را به سطحی رساندند که اکنون کشور نگران میزان مشارکت مردم در انتخابات است.

وزیر دولت سال‌های دفاع مقدس در ادامه اظهار داشت: با توجه به اینکه هر بار قدرت از جناحی به جناح دیگر منتقل شد چه اصلاح‌طلب و چه اصولگرا، از مدیران همان طیف و جناح استفاده شده است؛ این نگرانی به وجود می‌آید که اگر یک عزیز نظامی برگزیده شود از همان طیف نظامیان مدیران خود را انتخاب می‌کند و این شرایط برای مردم جز گرانی و گرفتاری در پی نخواهد داشت.

***

نظر سیدمحمد صدر درباره ویژگی اصلی رئیس جمهور آینده

سیدمحمد صدر، دیپلمات اصلاح‌طلب و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفتگو با جماران نامزدی خویش در انتخابات ریاست جمهوری را رد کرد و گفت: «اگر بخواهیم صادقانه با مردم صحبت کنیم، الآن مهمترین مشکل ما مسأله اقتصادی است. یعنی جامعه به لحاظ اقتصادی خیلی ملتهب است و مثلا آمارهایی داده می شود که گوشت یا میوه یواش یواش دارد از سبد غذایی مردم حذف می شود.

در خصوص اینکه الآن چند درصد از مردم زیر خط فقر هستند نظریات مختلف گفته می شود. بنابر این مسأله جدی است. درست هست که راه حل این مشکلات اقتصادی، فقط اقتصاد نیست اما لازمه اش این است که رئیس جمهور حتما اقتصاد خوب بلد باشد و من اقتصاد نمی دانم...

دلیل دوم این است که رئیس جمهور باید از ما جوانتر باشد. من سال دیگر 70 ساله می شوم... در هر صورت رئیس جمهور حداقل روزی 17 ساعت باید کار کند؛ این هم در شرایطی که ما داریم. من فکر می کنم که بهتر است یک نفر جوانتر از ما بیاید.»

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۸۶۸۱۵۳۲۰:۴۹:۱۷ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
کارنامه دولت روحانی با هیچ دولتی قابل مقایسه نیست 3 سال پی در پی تورم بالای 50 درصد و رشد اقتصادی منفی داریم که از اول انقلاب تاکنون سابقه نداشته است.
ناشناس۱۸۶۸۱۷۷۲۱:۲۱:۴۵ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
امریکایی ها می گویند برای تاثیر کامل فشار حداکثری و تنگ تر شدن حلقه محاصره باید FATF در ایران تصویب و اجرایی بشود اصلاح طلبان هم همین را می گویند !
ناشناس۱۸۶۸۶۴۶۱۰:۳۷:۲۸ ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
اسرائیل و عربستان مخالف پیوستن ایران به FATF , برگشت آمریکا به برجام و عضویت ایران در WTO یا تجارت جهانی هستند .
ناشناس۱۸۶۸۱۷۸۲۱:۲۲:۱۹ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
دولت روحانی رکورددار تورم در 60 سال اخیر است.
ناشناس۱۸۶۸۱۸۳۲۱:۲۳:۴۲ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
روحانی چرا در مورد عملکرد فاجعه بار دولتش پاسخگو نیست ؟!
ناشناس۱۸۶۸۵۹۴۱۰:۱۲:۱۷ ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
فقط روحانی باید پاسخگو باشد ؟!!!!
ناشناس۱۸۶۸۶۰۵۱۰:۱۸:۴۸ ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
وقتی اختیار نداره ، نباید پاسخگو باشه . ..
ناشناس۱۸۶۸۱۸۵۲۱:۲۵:۱۰ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
FATF هم کلاه گشاد دیگری مثل برجام است و باعث تشدید تحریم ها و فشار حداکثری دشمن می شود.
ناشناس۱۸۶۸۱۸۶۲۱:۲۶:۱۳ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
دولتهای هاشمی و روحانی رکورددار تورم و جهش ارز در تمام دولت ها هستن و..
ناشناس۱۸۶۸۱۸۸۲۱:۲۷:۲۸ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
کارنامه دولت روحانی مردود است و اصلا"قابل دفاع نیست.
ناشناس۱۸۶۸۱۹۲۲۱:۳۵:۲۰ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
اگر آقای علی مطهری صادقانه کارنامه ( ۱۲ سال ریاست مجلس آقای لاریجانی و ۸سال ریاست دولت آقای روحانی ) را بطور توام ارزیابی نمایند براستی اصلی ترین دلایل بروز مشکلات امروز مملکت و ملت آشکار خواهد شد .
ناشناس۱۸۶۸۱۹۵۲۱:۳۹:۲۳ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
تنها در 2 دولت شورش نان رخ داد: دولت هاشمی رفسنجانی و دولت روحانی! علتش واضح است!
ناشناس۱۸۶۸۶۳۸۱۰:۳۳:۵۸ ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
در دولت روحانی اعتراض به خیار و مرغ و تخم مرغ و پراید و پرتقال هم علاوه بر شورش نان اتفاق افتاد
ناشناس۱۸۶۸۲۰۸۲۱:۵۷:۵۴ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
روحانی باید پاسخگو باشد چطور ترامپ بی هیچ هزینه ای از برجام خارج شد و تحریم ها را تشدید کرد ؟!
ناشناس۱۸۶۸۲۱۲۲۲:۰۲:۲۱ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
متاسفانه دولت روحانی کشور را 200 سال به عقب برد.
علی۱۸۶۸۲۱۴۲۲:۰۶:۰۰ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
علی مطهری چه تجربه ای دارد جزاینکه ازبودجه مملکت .. موسسه انتشارات صدرا ۳۰ سال میتونست بودجه بگیره علی مطهری کرد ۵۰سال
جواد هوشنگ۱۸۶۸۶۰۱۱۰:۱۷:۱۳ ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
الان سعید محمد خیلی سابقه اجرایی داره ؟!
ناشناس۱۸۶۸۲۲۴۲۲:۲۳:۳۵ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
در کشور ایران تنها دو حزب اصولگرا و اصلاح طلب با قدرت می تواننددر انتخابات شرکت کنند و این فضا برای بقیه احزاب یا اشخاص مستقل وجود ندارند .آنوقت جالبه که سیاسیون کشور ایراد به انتخابات آمریکا می گیرند که قدرت تنها در دست جمهوری خواهان ویا دومکراتها هست .
ناشناس۱۸۶۸۲۲۹۲۲:۳۴:۵۲ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
مردم قربانی فریبکاری سیاست بازان هستند یک روز با تحریم هراسی فردا با بورس ..
ناشناس۱۸۶۸۲۹۷۰۰:۳۵:۲۳ ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
اقای صدر خدا پدرومادرتو بیامرزه حرف حق زدی یک جوان انقلابی خستگی ناپذیر الان ایران لازم داره
ناشناس۱۸۶۸۵۹۷۱۰:۱۴:۴۵ ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
لابد یه جوان انقلابی مثل همین مجلس انقلابی !
ناشناس۱۸۶۸۴۴۷۰۸:۳۲:۳۶ ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
تاوقتی تو این مملکت تفکر لیبرال سرمایه داری سر کار باشه وضع همینه .بدتر میشه که بهتر نمیشه .برای قشر ضعیف جامعه برای مستاجران برای کارگران و حقوق بگیران .. ارزش قائل نیستن . این دولت حامی ثروتمندان.. است .
ناشناس۱۸۶۸۴۵۱۰۸:۳۶:۱۴ ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
از الان قشنگ معلومه که کیو میخوان رئیس جمهور کنن .
ناشناس۱۸۶۸۴۵۶۰۸:۳۹:۴۱ ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
تاوقتی تو این مملکت تفکر لیبرال سرمایه داری سر کار باشه وضع همینه .بدتر میشه که بهتر نمیشه .برای قشر ضعیف جامعه برای مستاجران برای کارگران و حقوق بگیران ...ارزش قائل نیستن . این دولت حامی ثروتمندان ..
ناشناس۱۸۶۸۵۰۶۰۹:۳۶:۳۶ ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
رئیس جمهور در مملکت ما اختیار نداره و عملا هیچ کاره است و تماشاچی . من تماشاچی هیچ کاره نمیخوام .
ناشناس۱۸۶۸۵۳۴۰۹:۴۸:۴۸ ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
روحانی دیروز گفته : سفره مردم خط قرمز ماست ! مطمئنم اگه الان ایوب بود ، صبر رو میذاشت کنار و اگه لقمان الان بود ، ادب رو میذاشت کنار .
ناشناس۱۸۶۸۶۳۱۱۰:۳۱:۵۱ ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
دمت گرم . حرف دل ۸۰ میلیون ایرانی رو گفتی
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

پربحث‌های هفته

  1. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  2. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  3. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  4. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  5. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  6. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  7. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  8. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  9. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  10. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  11. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  12. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  13. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  14. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

  15. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  16. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  17. اژه‌ای: در قضیه حجاب نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین را کیفر کنیم  

  18. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  19. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  20. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  21. عملیات "وعده صادق" ؛ بررسی ابعاد تسلیحاتی نظامی

  22. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

  23. یک سیلی برای تنبیه

  24. رئیسی: می‌گفتند روی موشک‌ها شعار مرگ بر اسرائیل ننویسیم        

  25. نگاهی به جایگاه و موقعیت ارتش شاهنشاهی

آخرین عناوین