اکونومیست گزارش می دهد: اتحاد جمهوریخواهان علیه منافع ملی آمریکا

جهان،   3991223072 ۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

بر اساس یافته های یک نظرسنجی که به تازگی انجام شده، جمهوریخواهان، وفاداری به ترامپ را به هر چیز دیگری ترجیح می‌دهند. امری که خسارات و تبعات منفی زیادی را برای ایالات متحده آمریکا، در ابعاد مختلف، به دنبال داشته و دارد.

اتحاد جمهوریخواهان علیه منافع ملی آمریکا

به گزارش الف، "نشریه اکونومیست" به تازگی و مدتی پس از برگزاری نشست "اقدام سیاسی محافظه کاران(سیپک)" که با سخنرانی "دونالد‌ترامپ" رئیس جمهور سابق آمریکا نیز همراه بود، اقدام به برگزاری یک نظرسنجی با هدف مشخص کردنِ میزان محبوبیت ترامپ در چهارچوب حزب جمهوریخواه و همچنین در میان حامیان این حزب، کرده است. این نشریه ضمن اشاره به حمایت قابل توجه جمهوریخواهان از ترامپ، این مساله را امری منفی برای آمریکا دانسته و تاکید کرده که این رویکردِ جمهوریخواهان، با توجه به اینکه منافع یک فرد را بر آمریکا ترجیح می دهد، برای این کشور به شدت زیانبار است. اکونومیست در این رابطه می نویسد: 

«به تازگی یک مجسمه طلایی از "دونالد ترامپ" رئیس جمهور سابق آمریکا در کنفرانس "اقدام سیاسی محافظه‌کاران(سیپک)" رونمایی شد. کنفرانس مذکور با حضور قانونگذارانِ محافظ کار و جمهوریخواه آمریکایی و همچنین فعالان رسانه ای همراه با آن ها، به طور سالانه برگزار می شود. سخنرانی دونالد ترامپ نیز در برنامه این کنفرانس گنجانده شده بود. پیش از برگزاری کنفرانسِ مذکور انتظار می رفت که ترامپ در جریان سخنرانی خود، سیاست های مهاجرتی بایدن را مسخره کند و حتی از نامزدی خود برای انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا خبر دهد. شاید بسیاری از ناظران، تحلیلگران و افکار عمومی بگویند که ترامپ برای بازگشت به عرصه سیاسی آمریکا، شانس چندانی ندارد با این حال باید گفت که برعکس، اغلب جمهوریخواهان و طرفداران حزب جمهوریخواه، همچنان به ترامپ وفادارند و علی رغمِ سیاست ها و رویه های زیانبار او در دوره حضورش در قدرت، طرفدارِ او و وفادار به وی هستند. 

در این راستا، اکونومیست اقدام به انجام یک نظرسنجی با هدفِ تعیین میزان محبوبیت دونالد ترامپ در چهارچوب حزب‌جمهوریخواه و به خصوص در میان حامیان این حزب کرده است. بر اساس یافته های این نظرسنجی، 30 درصد از افراد بزرگسال که خود را حامی حزب جمهورخواه معرفی کرده اند و یا افرادِ مستقل که میان دو حزب اصلی آمریکا، بیشتر به سمت حزب جمهوریخواه ابراز تمایل کرده اند، گفته اند: "به طور قطع، به آن نامزدی برای انتخابات کنگره و یا تصدی سمتِ فرمانداری در ایالات مختلف آمریکا رای می دهند که وی از سوی دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا، تایید شده باشد(به تصویرِ آماری پایین بنگرید).29 درصد نیز تاکید کرده اند که مایلند در شرایط عادی، به آن فردی رای دهند که ترامپ او را تایید کرده باشد(در مقایسه با شرایطی که ترامپ یکچنین کاری نکرده باشد) و در واقع، این افراد توصیه ترامپ را امری مهم برای خود ارزیابی کرده اند. تنها 5 درصد از جمهوریخواهان گفته اند که تمایلِ کمی به رای دادن به فردی دارند که دونالد ترامپ او را مورد تایید قرار داده باشد. 

بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط اکونومیست، شمار قابل توجهی از اعضا و حامیان حزب جمهوریخواه، عدم تمایل خود به رای دادن به افرادی را که به نحوی از ترامپ انتقاد کرده باشند نیز اعلام کرده اند. در این راستا، 45 درصد گفته‌اند که به منتقدان ترامپ رای نخواهند داد و فقط 23 درصد نظری خلاف این مساله داشته اند. 31 درصد نیز در این رابطه عدم اطمینان خود را ابراز کرده اند. به طور کلی، دو سوم از جمهوریخواهان گفته اند که به افراد مخالف با دونالد ترامپ، رای نخواهند داد. 

درست بر اساس همین آرا و نظراتِ گرم و دوستانه نسبت به ترامپ در میان جمهوریخواهان است که نباید رای قابل توجهِ نمایندگان حزب جمهوریخواه در مخالفت با دومین استیضاح ترامپ و محکومیت او، چندان هم ما را شگفت زده کند. امری که کاملا در تضاد با منافع ملی آمریکا است و عملا این کشور را با چالش های فراوانی رو به رو خواهد کرد. شاید ترامپ، آمریکا را به سمت قهقرا برده  باشد، با این حال نباید از این مساله غافل شد که اعضا و حامیان حزب جمهوریخواه نیز در این مسیر، شریک جرم او هستند وعمیقا از وی حمایت می کنند». 

 

** لینک: 

https://www.economist.com/united-states/2021/02/27/its-donald-trumps-party-republicans-are-just-living-in-it

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۸۶۶۶۳۱۱۴:۰۶:۵۵ ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
متاسفانه 4 سال بعد یا خود این ترامپ سر کار خواهد آمد یا یک فرد جمهوری خواهی بدتر از ترامپ بعید است بایدن با این وضع جسمی توان 4 سال بعدش را هم داشته باشد
ناشناس۱۸۶۶۶۹۷۱۴:۵۴:۲۵ ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
متاسفانه یا خوشبختانه ؟
ناشناس۱۸۶۶۷۶۹۱۶:۰۵:۰۶ ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
این تحلیل درستی نیست چرا که اکثریت جمهوریخواهان هم بدلیل سیاست «اول آمریکا» ترامپ و برتر دانستن منافع ملی آمریکا بر هر چیز دیگری از او حمایت میکنند
ناشناس۱۸۶۶۷۷۹۱۶:۱۲:۵۳ ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
حالا دوباره مخالفان داخلی برجام این قدر سر شروع مجدد برجام سنگ اندازی می کنند که ۴ سال بایدن تموم بشه ودوباره ترامپ بیاد سر کار !!!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  19. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  20. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  21. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  22. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  23. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین