الخزعلی: اسرائیل حمله به پایگاه های آمریکا را مدیریت می کند

جهان،   3991215081

«قیس الخزعلی» دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق از گروه های مقاومت عراق فاش کرد که رژیم صهیونیستی پشت حمله به سفارت و پایگاه های نظامی آمریکا در عراق است.

الخزعلی: اسرائیل حمله به پایگاه های آمریکا را مدیریت می کند

به گزارش ایرنا، الخزعلی در گفت و گو با شبکه تلویزیونی «الاتجاه» تاکید کرد که اسرائیل حمله به مقرها و سفارت آمریکا در عراق را مدیریت می‌کند و مجریان آنها نیز از  عوامل مزدور عراقی هستند.
وی گفت که شماری از شخصیت‌های امنیتی عراق نیز در مدیریت عملیات حمله به مراکز آمریکایی در کشور نقش میانجی بازی می‌کنند.
الخزعلی افزود که رژیم صهیونیستی از این کار سود می برد بنابراین پشت حمله به پایگاه های آمریکا قرار دارد و با این اقدام و متهم شدن گروه های مقاومت می خواهد که دولت بایدن را وارد نزاع و درگیری کند.
دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراق همچنین تاکید کرد که حضور اشغالگران در این کشور به مقاومت در برابر آنها مشروعیت می بخشد، بنابراین حمله به پایگاه های نیروهای بیگانه عملیاتی قانونی و مشروع است.
وی افزود که حمله به مراکز نظامی آمریکا حقی مشروع و قانونی است و در صورت حمله آمریکا، گروه های مقاومت با اقتدار به اقدام اشغالگران پاسخ خواهند داد. 
الخزعلی گفت که عملیات هوایی اخیر آمریکا به مقر الحشد الشعبی در پاسخ به حمله موشکی اربیل پیش از پایان و اعلام نتیجه های تحقیقات در این باره انجام شد و این عملیات، حمله مستقیم به نیروهای مقاومت اسلامی بود.
دبیرکل عصائب اهل الحق یادآور شد که مقاومت اسلامی از سال ۲۰۰۳ با ورود اشغالگران به عراق تنها آنها را هدف قرار می دهد و این حقی قانونی و مشروع است، ما از موضع دولت در مقابل حمله هوایی اخیر آمریکایی ها به پایگاه های الحشد الشعبی در مناطق مرزی شگفت زده شدیم.
وی گفت که سفارت آمریکا در قلب بغداد پایتخت بزرگ ترین کانون جاسوسی علیه عراق است که نقش اساسی و اصلی در تخریب و التهاب اوضاع کشور دارد.
دبیرکل عصائب اهل الحق اظهار کرد کسانی که تصور می کنند رژیم صهیونیستی با موضوع تظاهرات در عراق ارتباط ندارد، متوهم هستند.
الخزعلی ادامه داد که یکی از اهداف مهم آمریکا و امارات متحده عربی از تظاهرات در عراق ایجاد موانع و در تنگنا قراردادن اوضاع اقتصادی کشور بود.
وی تاکید کرد که برخی جریان ها و گروه ها از دوره نخست وزیری «حیدر العبادی» برای تخریب وجهه و پایگاه مردمی الحشد الشعبی برنامه ریزی کردند که طرح آنها برای حذف این سازمان شکست خورد.
دبیرکل عصائب اهل الحق افزود که با وجود این، توطئه ها و برنامه ریزی سوء برای حذف الحشد الشعبی همچنان از سوی این جریان ها پایان نیافته و تا کنون نیز ادامه دارد.
الخزعلی تاکید کرد که سفارت آمریکا در بغداد، بزرگترین مرکز جاسوسی علیه عراق است، با این وجود گروه های مقاومت در زمان کنونی برنامه ای برای هدف قرار دادن این مکان ندارند.
وی گفت که اگر آمریکایی ها دنبال تنش و درگیری باشند، ما ابزارهای بازدارندگی مناسب و ایجاد توازن در اختیار داریم.
دبیرکل جنبش مقاومت عصائب اهل الحق با تاکید بر اینکه هر گونه حمله به الحشدالشعبی، عراق را در شرایط خطرناک قرار خواهد داد، افزود چنانچه آمریکا خطای محاسباتی کند و نیروهای مقاومت را هدف قرار دهد، پاسخ ما کوبنده خواهد بود.
وی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره حضور نظامی ترکیه در عراق گفت که موضوع حضور ترکیه در خاک کشور ما، بسیار پیچیده‌تر از حضور آمریکایی ها است.
الخزعلی مدعی شد که ترکیه برای جدا کردن برخی شهرهای عراق و تاسیس «ترکیه بزرگ» در حال برنامه ریزی است.
وی گفت که اسناد و اطلاعاتی از اهداف ترکیه برای حمله به برخی مناطق شمالی عراق در تابستان آینده به دست آمده است.
دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق تاکید کرد که تقویت، تجهیز و گسترش زیرساخت های دفاع هوایی عراق عامل مهم بازدارندگی در مقابل هر گونه تجاوز خارجی است.
وی گفت که اگر ترکیه به عراق حمله و برخی مناطق کشور ما را اشغال کند، در مقابل آن، سلاح به دست می گیریم.
 همچنین «محمد کریم الساعدی»، تحلیل گر سیاسی عراقی با انتقاد از سکوت دولت در قبال حمله به الحشدالشعبی گفت که سکوت دولت در مورد جنایات آمریکا علیه این سازمان مردمی نشان دهنده چراغ سبز به واشنگتن برای حمله دوباره به پایگاه های الحشدالشعبی است.
وی در گفت و گو با خبرگزاری المعلومه افزود که آمریکا در تداوم جنایت های قبلی، باز هم به حملات علیه مقرهای الحشد الشعبی ادامه می دهد، به ویژه اینکه حمله روز چهارشنبه به پایگاه عین الاسد را بهانه ای برای عملیات علیه الحشدالشعبی قرار خواهد داد.
این تحلیل گر عراقی تاکید کرد که سکوت دولت در مورد اقدامات ایالات متحده چراغ سبز به واشنگتن برای اجرای برنامه نابودی و حذف الحشدالشعبی خواهد بود.
الساعدی اظهار کرد که این سکوت دولت به جز تایید نقشه و طرح آمریکا برای ضربه زدن به زدن نیروهای الحشد الشعبی مفهوم دیگری ندارد.
وی افزود که نخست وزیر، «مصطفی الکاظمی» می تواند طرف آمریکایی را موظف کند که به هیچ یک از پایگاه های الحشدالشعبی حمله نکند.

الخزعلی همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص ناآرامی ها در ناصریه مرکز استان ذیقار در جنوب عراق نیز گفت رد پای رژیم امارات در قضایای ناصریه عراق و توطئه با عشایر منطقه طبق رصد های اطلاعاتی ثابت شده است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین