دیدارهای انتخاباتی آذری جهرمی/ نامزدی حسن خمینی برای اصلاح‌طلبان، موج ایجاد می‌کند؟/ روایت صادق خرازی از علت شکل‌گیری دولت پنهان/ احمدی‌نژاد: می‌خواهند مرا ترور کنند!

گروه سیاسی الف،   3991211092 ۴۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنان که اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

دیدارهای انتخاباتی آذری جهرمی/ نامزدی حسن خمینی برای اصلاح‌طلبان، موج ایجاد می‌کند؟/ روایت صادق خرازی از علت شکل‌گیری دولت پنهان/ احمدی‌نژاد: می‌خواهند مرا ترور کنند!

آخرین آمار کرونا در ایران

دکتر سیما سادات لاری امروز ‌‌‌‌‌‌دوشنبه در خصوص آخرین وضعیت ویروس کرونا در کشور گفت: از دیروز تا امروز ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۸ هزار و ۵۱۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۸۱۲ نفر از آنها بستری شدند.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۶۳۹ هزار و ۶۷۹ نفر رسید.

او افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۰۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۰ هزار و ۱۸۱ نفر رسید.

بیشتر بخوانید:

کرونا تا زمان ایمن شدن ۷۰ درصد مردم ایران وجود دارد/ تزریق ماهانه ۲۰ میلیون واکسن از تیر ماه

بلاتکلیفی مردم برای سفر‌های نوروز ۱۴۰۰ / اسامی شهرهای سفر ممنوع

***

نامزدهای مطلوب کارگزاران چه کسانی هستند؟

اعتماد نوشت: «حسین مرعشي [در گفتگویی] به دو نامزد حزب كارگزاران اشاره كرده اما نامي از آنان نبرده است. او افزوده كه «كارگزاران هم دو نامزد مهم دارد كه پس از بررسي صلاحيت‌ها از آنها رو نمايي خواهد شد.»  با اين حال حدس زدن نام اين نامزدهاي احتمالي نبايد چندان كار دشواري باشد؛ چراكه طي ماه‌هاي گذشته اعضاي كارگزاران سازندگي بارها به كانديداهاي احتمالي حزب متبوع خود اشاره كرده‌اند.

ازجمله آنان مي‌توان به محسن هاشمي رفسنجاني، رييس شوراي شهر تهران اشاره كرد. او اگرچه پيش از اين به ‌صراحت اعلام كرده بود كه قصد كانديداتوري ندارد اما از طرفي در ماه‌هاي گذشته فعاليت‌هاي سياسي و تبليغاتي خود را افزايش داده و از ديگرسو بارها برخي اعضاي كارگزاران او را به عنوان كانديداي احتمالي اين تشكل سياسي معرفي كرده‌اند.

به ‌غير از محسن هاشمي اما اسحاق جهانگيري، معاون اول رييس‌جمهوري نيز مي‌تواند گزينه مطلوب كارگزاراني‌ها باشد. اخبار ضد و نقيص زيادي درباره احتمال كانديداتوري جهانگيري در انتخابات 1400 شنيده مي‌شود ولي با اين حال رفتار و سخنان اخير جهانگيري نشان مي‌دهد كه احتمالا او در حال آماده شدن براي ورود به انتخابات رياست‌جمهوري است. در اين ميان همچنان نام محمدجواد ظريف نيز شنيده مي‌شود.

ديپلمات برجسته‌اي كه اگرچه همواره احتمال كانديداتوري خود را تكذيب كرده اما ازقضا همين حسين مرعشي، به ‌تازگي وقتي مي‌خواست درباره گزينه اصلي و نخست جريان اصلاحات اظهارنظر كند، با قاطعيتي كم‌نظير از ظريف نام برده بود و اكنون نيز بعيد نيست او يكي از اين دو گزينه مدنظر كارگزاران باشد. با اين حساب، مي‌توان حدس زد كه احتمالا دو گزينه مدنظر كارگزاران يكي از اين سه چهره باشد؛ اسحاق جهانگيري، محسن هاشمي‌رفسنجاني و محمدجواد ظريف.

***

دیدارهای انتخاباتی آذری جهرمی

سازندگی نوشت: «خبرها حکایت از آن دارند که محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بی میل نیست بداند هم جامعه درباره او و کاندیداتوری او چه فکری می کند و از همین منظر شانسش را در انتخابات ریاست جمهوری بیازماید. ظاهرا او در همین راستا اطرافیانش با فعالان سیاسی و چهره های رسانه ای دیدارهایی را آغاز کرده اند تا چگونگی ورود او به انتخابات را بررسی کنند. همزمان خود آذری جهرمی هم دیدارهایی با برخی چهره ها از جمله سیدحسن خمینی، احمد مسجدجامعی، علی لاریجانی و حسین دهقان داشته است که البته جزییات آنها رسانه ای نشده است.... 

او امروز در صف اول مقابله با محدودسازی و فیلترینگ فضای مجازی و شبکه های اجتماعی ایستاده و در این مسیر صابون احضار به دادسرا و قرار گرفتن در جایگاه متهم را هم به تن مالیده است. بی سبب نیست که او به دیدار مسجدجامعی از چهره های نزدیک به خاتمی رفته تا به این واسطه هم از رویکرد و نگاه خاتمی نسبت به کاندیداتوری اش مطلع شود و هم لابد درخواست و انتظارات خودش را به گوش او برساند...

البته آذری جهرمی نمی خواهد تنها حمایت یک طیف سیاسی را داشته باشد و دیدارش با علی لاریجانی هم در همین راستاست... اوبه ائتلاف های انتخاباتی نگاه جدی دارد و دیدارش با حسین دهقان یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری هم می تواند در راستای یک ائتلاف انتخاباتی باشد.»

*** 

حمایت شورای وحدت از یک نامزد خانم در انتخابات میان دوره ای مجلس

با فوت خانم فاطمه رهبر، نماینده منتخب تهران پیش از تشکیل مجلس یازدهم، کرسی این مرحوم در مجلس خالی ماند که همزمان با انتخابات ریاست جمهوری قرار است انتخابات میاندوره ای برای این کرسی برگزار شود.

منوچهر متکی سخنگوی شورای وحدت با اشاره به انتخابات میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در شهر تهران که همزمان با انتخابات ریاست جمهوری در خرداد ۱۴۰۰ برگزار می شود، گفت: ما در انتخابات میان دوره ای از گزینه خانم حمایت خواهیم کرد و در زمان قانونی معرفی نامزدها، گزینه مصداقی اعلام خواهد شد.

حمید رسایی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به سئوال باشگاه خبرنگاران در خصوص حضورش در انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی در سال ۱۴۰۰ گفت: ضمن طلب رحمت برای مرحوم فاطمه رهبر نماینده حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس، احتمال حضورم در انتخابات پارلمانی از این حوزه انتخابیه زیاد است.

***

روایت صادق خرازی از علت شکل‌گیری دولت پنهان

صادق خرازی، فعال سیاسی اصلاح طلب درباره ناکارآمدی دولت‌ها، اشاره به اینکه مطرح کردن دولت پنهان فقط برای فرار رو به جلو و عدم پاسخگویی است، به ایسنا گفت: احمدی نژاد شش سال ثابت کرد که رئیس جمهور می تواند نفر اول اجرایی در کشور باشد. شهید رجایی فرد مقتدری بود. اگر ناهماهنگی بوده است خودمان ایجاد کرده ایم.  وقتی سیاست مبتنی بر محدودسازی است و اقتصاد، انحصار سازی و خصوصی سازی، خاص سازی است، طبیعی است دولت پنهان، قاچاق و افراد سوگلی شکل بگیرد. اگر خود دولت و رئیس جمهور دنبال شفاف سازی بوده و اجازه ندهند افراد خانواده و نزدیکانش از رانت بهره ببرند و مردم این را حس کنند، دیگر راه و دولت پنهان بوجود نمی آید. در واقع دولت پنهان نتیجه عملکرد دولت رسمی است که نمی تواند پاسخگو باشد.

وی درباره ادعای دولت ها مبنی بر نداشتن اختیار برای معرفی وزیر و حتی تحت فشار قرار گرفتن در این زمینه گفت: این ریشه در خودخواهی دولت ها دارد. این همه افراد در کشور داریم یعنی نمی توانیم آنها را وزیر کنیم؟ دولت ها چون با برخی افراد مشکل دارند، آنها را انتخاب نمی کنند.  فردی در حد رئیس اداره است، ولی به عنوان وزیر انتخاب می شود، اما کسی که شایستگی دارد را انتخاب نمی کنیم . مهره چینی ها غلط بوده است. کشور با تدبیر اداره می شود، ولی ما می خواهیم کشور را با تقدیر اداره کنیم.  اگر قرار باشد کشور براساس تدبیر اداره شود، افراد شایسته و توانمند انتخاب می شوند.

بیشتر بخوانید: 

خرازی: هرکس از خانه قهر می‌کند، کاندید ریاست جمهوری می‌شود

***

احمدی‌نژاد: می‌خواهند مرا ترور کنند!

به گزارش همشهری آنلاین محمود احمدی‌نژاد در یک نشست که فیلم آن را سایت دولت بهار منتشر کرد در پاسخ به سوالی درباره تهدیدش به ترور گفت: ستاد درست می کنند، برنامه تبلیغی درست می کنند برای تخریب دیگران. خوشبختانه سهم من خیلی زیاد است، از زمین و زمان می زنند! چه خبر است؟ چه شده است؟

من هم معتقد هستم که بحث ترور جدی است. خودشان می کشند، خودشان هم مراسم عزاداری برپا می کنند و بعد دیگران را متهم می کنند!

البته من یک جان ناقابلی دارم که فدای ملت ایران است. پای ملت ایران ایستاده ام، پای حقوق ملت ایران ایستاده ام، کوچک ملت ایران هستم. جان ما ناقابل است، فدای ملت ایران، فدای عظمت ایران. بروید و ببینید که آن کانال تلگرامی مال چه کسی است که رسما تهدید کرده است که ما می خواهیم ترور کنیم، پیدا می شود.

البته من مسائل را گفته و تشریح کرده ام چون اطلاع دارم که کجاها، چه کسانی می نشینند و چه تصمیماتی می گیرند. اینها را گفته ام، ضبط کرده ام و در چندین جای مطمئن قرار داده ام. همان هایی را که نوشته ام دنبال کنید، می توانید متوجه بشوید که وابسته به کجاها هستند.

اکبر جباری، از اطرافیان سابق احمدی‌نژاد در کانال خود نوشت: «آقای احمدی‌نژاد در طی این سال‌ها که خود را صدای بلند مردم ستمدیده معرفی کرده، در چنین وضعیتی گرفتار آمده و به شکل وحشتناکی دچار دیلوژن‌های مرتبط و غیرمرتبط با کانتکس مذهبی خود شده است. باز هم بنابر دلایل حقوقی نمی‌توانم، به اخبار نگران کننده‌ای که از ایشان به‌ دستم رسیده اشاره کنم، اما اینقدر می‌توانم بگویم که ایشان با سرعت به سمت پرتگاه اختلالات «سایکوتیک» در حرکتند که اگر دوستان و علاقه‌مندان ایشان، به داد ایشان نرسند، بعدها دیگر نمی‌توان کاری کرد.»

***

احتمال حذف مناظره‌های انتخاباتی از صداوسیما

رجانیوز کسب اطلاع کرده است که در جدیدترین این موارد، تلاش‌هایی برای تغییر مدل تبلیغات انتخاباتی کاندیداها در صدا و سیما آغاز شده است. مهمترین مشخصه این تلاش‌ها، تمرکز بر حذف مناظرات انتخاباتی و گفتگوهای رو در روی نامزدها با یکدیگر است.
 
این ایده که به نظر می‌رسد از سوی افراد علاقمند به مشارکت حداقلی در حال پیگیری است، در تضاد مستقیم با فضای رقابتی و شور انتخاباتی است که از عوامل اصلی اقبال مردم به صندوق‌های رای می‌باشد.
 
از سوی دیگر در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری که در سایه ویروس کرونا برگزار می‌شود و به احتمال قوی امکان برگزاری تجمعات مردمی و تبلیغات خیابانی فراهم نخواهد شد، پوشش فضای انتخابات در صدا و سیما و فضای مجازی اهمیتی مضاعف پیدا می‌کند.

***

نامزدی حسن خمینی برای اصلاح‌طلبان، موج ایجاد می‌کند؟

اسماعیل گرامی‌مقدم، عضو حزب اعتمادملی، در به اعتمادآنلاین گفت: جریان اصلاحات برای ورود به انتخابات باید مهره‌های مورد نظرش برای کاندیداتوری تایید صلاحیت شوند و حتماً این‌طور نخواهد بود که «تحت هر شرایطی» تصمیم به حمایت از یک کاندیدا بگیرد؛ این یعنی اگر شرایط مهیا نشود، اصلاح‌طلبان به همان تصمیمی خواهند رسید که در انتخابات مجلس یازدهم رسیدند.

او اضافه کرد: از سویی برای مشارکت بالا ورود اصلاح‌طلبان ضروری است. همان‌طور که در دوم اسفند سال ۹۸ مشخص شد، مردم وقتی متوجه غیبت چهره‌های اصلاح‌طلب در انتخابات شدند انگیزه‌شان برای رأی دادن را از دست دادند تا نمایندگان فعلی با کمترین رأی ممکن وارد مجلس یازدهم شوند. به همین دلیل اصلاح‌طلبان با حضور ۳۱ حزب مجمعی را تشکیل داده‌اند تا بعد از تایید صلاحیت‌ها، کاندیدای خود را وارد رقابت کنند.

عضو حزب اعتمادملی توضیح داد: همچنین درباره غیبت آقای عارف در مجمع انتخاباتی اصلاح‌طلبان باید متذکر شوم که ایشان هیچ دلخوری‌ای نداشت و از آنجا که تصمیم دارد ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کند، به حکم اخلاق در این نشست حاضر نشد.

اسماعیل گرامی‌مقدم در پایان درباره شائبه‌هایی که در خصوص کاندیداتوری سید حسن خمینی مطرح می‌شود، گفت: به نظر من اگر سید حسن خمینی بیاید، حتماً می‌تواند موج عظیمی برانگیزد و جامعه را تکان دهد. بحث کاندیداتوری ایشان در میان است و اگر شخصیت‌های سیاسی و روزنامه‌نگاران چنین مطالبه‌ای از ایشان داشته باشد، شاید به بحث انتخابات ورود کند.

بیشتر بخوانید: کاندیداتوری سید حسن خمینی جدی است

***

خط و نشان ظریف برای آمریکا و اروپا

محمدجواد ظریف در گفت‌وگو با خانه ملت در حاشیه نشست کمیسیون امنیت ملی به تلاش برای صدور قطعنامه علیه ایران در شورای حکام اشاره کرد و توضیح داد: حرکت غلطی را اروپایی‌ها با حمایت از آمریکا  در شورای حکام شروع کرده است، فکر می‌کنیم این حرکت باعث بهم ریخته شدن شرایط خواهد شد.

وزیر امور خارجه کشور تاکید کرد: بهم ریختگی شرایط کنونی را از طریق سفیر ایران در وین به همه اعضای شورای حکام شرایط توضیح داده ایم، امیدواریم عقل غلبه کند و اگر چنین نشود راهکارهایی داریم.

***

عدم حضور قالیباف قطعی نیست

ناصر ایمانی، تحلیلگر و فعال سیاسی اصولگرا، در گفت و گو با برنا با اشاره به تایید ضمنی عدم حضور محمدباقر قالیباف در انتخابات ۱۴۰۰ گفت: قالیباف نگفته است که در انتخابات شرکت نمی کند یکی از نزدیکان او اعلام کرده است در صورت شرکت رییسی، قالیباف شرکت نخواهد کرد و اتفاق خاصی نیفتاده است و عدم حضور او در انتخابات، اصلا قطعی نیست.

او افزود: اگر رییسی بیاید باتوجه به سابقه و جایگاهی که دارد و طبق نظرسنجی های عمومی جایگاه او دیده شده و به مقدار زیادی مورد اجماع خواهد بود ولی اگر او نیایند اجماع به این شدت نخواهد بود و اجماع مشکل تر و پیچیده تر، خواهد بود.

او با بیان اینکه قالیباف فقط در صورت حضور رییسی انصراف می دهد، تصریح کرد: مسلما اگر رییسی بیاید قالیباف نیست و اگر قالیباف شرکت کند رییسی در صحنه نیست. مردم قاعدتا مقایسه می کنند و اگر ببینند قالیباف در بین سایر کاندیداها بیشتر جلب توجه می کند قطعا چه در مرحله اول و دوم رای می آورد.

بیشتر بخوانید: مشارکت در انتخابات ۵۵ درصدی خواهد بود/ اگر رئیسی نیاید اجماع پیچیده‌تر می‌شود

***

نظر مخالفان FATF در مجمع تغییر می‌کند؟

محمد صدر فعال سیاسی اصلاح زلب و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره جلسه مجمع تشخیص بریا بررسی FATF به خبرآنلاین گفت: «در جلسه آخری که در مجمع برگزار شد وزرای دولت دکتر دژپسند، دکتر ظریف،آقای زنگنه، دکتر همتی و خانم دکتر جنیدی حضور داشتند همه آنها گزارش بسیار مفید و جالبی در این باره ارائه داده‌اند که در واقع از نظر بنده قانع کننده بود مبنی بر اینکه بالاخره ما باید به لوایح اف ای تی اف بپیوندیم و اگر نپیوندیم چه عوارضی برای کشور به دنبال دارد که مهمترین آن حداقل افزایش ۲۰ درصد از هزینه های کل کشور است. از این رو برای اینکه این هزینه به کشور وارد نشود حتماً ما باید عضو کنوانسیون سی اف تی و پالرمو بشویم.

البته برخی از آقایان سوالاتی داشتند که پاسخ هایی به این سوالات داده شد در نتیجه جلسات کمیسیون مربوطه که تلفیقی از کمیسیون سیاسی امنیتی،کمیسیون اقتصادی و زیربنایی و کمیسیون قضایی بود به پایان رسید. بنابراین جلسات کمیسیون ها به پایان رسید و بحث در صحن مجمع مطرح می شود تا تصمیم گیری نهایی درباره لوایح صورت گیرد...

احساس می شود تا حدودی تردیدی در برخی از مخالفان ایجاد شده است اما در واقع به همه دلایل مخالفت های آنها و آن چیزهایی که مطرح می کنند پاسخ داده شد و مسئولان دولتی هم گفتند.

یکی از سوالاتی که از سوی یکی از آقایان در جلسه مجمع مطرح شد این بود که آیا در زمان تحریم ها پیوستن به این دو کنوانسیون، مشکلی را حل می کند؟ و آیا پیوستن به این دو کنوانسیون لازم است؟ این سوال برای من بسیار جدی بود که رسماً از سوی دکتر همتی، رییس بانک مرکزی پاسخ داده شد. دکتر همتی گفت: بله، لازم است علی رغم اینکه تحریم ها برقرار است اگر ما به عضویت این دو کنوانسیون دربیاییم بخشی از مشکلاتمان حل خواهد شد و مقدار زیادی از هزینه هایی که به کشور تحمیل می شود برطرف می شود.»

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۸۴۵۳۷۶۲۰:۳۷:۰۷ ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
حسن خمینی ، به اداره کردن و مدیریت بر بنا و قصری که ساخته ، بسنده کند .
ناشناس۱۸۴۵۹۶۷۰۹:۵۲:۵۰ ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
حسن اول دلواپسم حسن دوم متاسفم
ناشناس۱۸۴۵۹۸۳۰۹:۵۸:۰۹ ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
تنور انتخابات بد جوری یخ زده است. آیا در تنور یخ زده نونی می توان پخت؟
ناشناس۱۸۴۶۴۳۹۱۴:۱۸:۴۷ ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
مگه اقایون ظریف و رفسنجانی و اذرجهرمی چه مدیریتی داشتن تا حال که بخوان مملکت رو اداره کنن!!!
ناشناس۱۸۴۵۳۷۷۲۰:۳۹:۱۱ ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
حجه الاسلام ‌‌حسن خمینی ، ۱۱ دقیقه هم سابقه کار اجرایی نداره چی جوری میخواد رئیس جمهور شه ؟!!!!! البته اینجا ایرانه ، کشور آزمون و خطا !
ناشناس۱۸۴۵۳۷۸۲۰:۴۰:۱۵ ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
حسن خمینی در وجود خودش چه چیزی دیده که میخواهد نامزد ریاست جمهوری شود ؟!
ناشناس۱۸۴۵۹۶۵۰۹:۵۱:۱۶ ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
لابد ژن رو برتر دیده
ناشناس۱۸۴۶۰۰۹۱۰:۱۳:۳۳ ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
از نام امام خمینی می خواهد سو استفاده کند
ناشناس۱۸۴۵۳۸۱۲۰:۴۲:۲۵ ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
احمدی نژاد : خودشون ترور میکنن ، خودشون مراسم میگیرن . خودشون هم میندازن گردن دیگران .
حسن۱۸۴۵۳۸۴۲۰:۴۵:۳۲ ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
باید از مطرح کننده ترور درآن جلسه وهمچنین از خود آدم متوهم، نهاد های امنیتی سوال وتحقیق کنند واگر ماجرا نمایش مظلوم نمائی بود با شفاییت ماجرا را به مردم توضیح دهند
ناشناس۱۸۴۵۳۸۸۲۰:۴۷:۰۳ ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
تا وقتی تحریمهای بانکی لغو نشدند پیوستن به FATF هیچ سودی ندارد بلکه باعث لو رفتن راههای دور زدن تحریم ها و مشکلات بیشتر می شود.
ناشناس۱۸۴۵۳۸۹۲۰:۴۷:۲۶ ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
بابا ! توره حضرت عباس واکسن معتبر بخرید از همه دنیا عقب تریم در تعداد وآکسن تزریق شده تا کنون خیلی عقبیم ! توی کدوم کشور جهان ، رفتن توی پیک چهارم ؟!! در همه کشورها ، با تزریق واکسن معتبر ، تعداد فوتی ها شون به شدت کاهش یافته
ناشناس۱۸۴۵۳۹۰۲۰:۴۸:۲۸ ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
آذری جهرمی در قد و قواره ریاست قوه مجریه نیست.
ناشناس۱۸۴۵۹۸۸۱۰:۰۱:۱۹ ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
در قد و قواره 1G هم نیست
ناشناس۱۸۴۵۳۹۴۲۰:۵۲:۱۰ ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
حقیقت این است که اصلاح طلبان ناجوانمردانه احمدی نژاد را ترور شخصیت کردند.
ناشناس۱۸۴۵۳۹۶۲۰:۵۳:۵۲ ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
دلار 27000 تومان و پراید 130 میلیون و موز 50 هزار تومان شده روحانی هنوز از برکات برجام می گوید !!!!
ناشناس۱۸۴۵۴۰۲۲۰:۵۵:۴۵ ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
حسن خمینی هیچگونه سابقه کار مدیریتی و اجرایی ندارد و گزینه مناسب ریاست جمهوری نیست.
ناشناس۱۸۴۵۴۰۴۲۰:۵۷:۴۱ ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
FATF هم کلاه گشادی دیگری همانند برجام است و باعث فشار حداکثری دشمن می شود.
ناشناس۱۸۴۵۴۰۵۲۰:۵۸:۱۷ ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
حسن اول برای هفتاد پشت ملت بس بود.
ناشناس۱۸۴۵۴۰۸۲۱:۰۰:۳۰ ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
هرکسی رئیس جمهور بشود برای مردم تفاوتی ندارد سال به سال دریغ از پارسال !
ناشناس۱۸۴۵۴۱۰۲۱:۰۴:۰۹ ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
هشدار ظریف به امریکا و اروپا بجا بود تلاش امریکا و اروپا برای تصویب قطعنامه برعلیه ایران در شورای حکام با مخالفت چین و روسیه مواجه شد.
ناشناس۱۸۴۶۱۱۷۱۱:۲۵:۴۸ ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
جواد هم فقط بلده هشدار بده و خودکار پرتاب کنه و بخنده ! همین
ناشناس۱۸۴۵۴۷۷۲۲:۰۶:۳۴ ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
روحانی هم میگفت مشکل اب خوردن مردم با برجام حل می‌شود شما چه ساده اید اقای صدر
ناشناس۱۸۴۵۴۸۳۲۲:۱۵:۲۳ ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
اقای احمدی نژاد انشاالله یک ترور بنفع ملت اتفاق بیافتد خواهش میکنم اینقدر دروغ نگو شما خودت را قبلا ترور کردی نیازی به ترور فیزیکی نداری .
ناشناس۱۸۴۵۴۹۸۲۲:۲۴:۵۱ ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
اصولگراها از خاتمي خيلي ميترسند
ناشناس۱۸۴۶۲۵۵۱۲:۵۲:۰۷ ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
خاتمی مهره سوخته است مردم دیگه فریب نمی خورند.
ناشناس۱۸۴۵۵۵۶۲۳:۱۶:۳۰ ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
مردم دیگر گول این بازیها رو نمی خورند رای بی رای
س.علی۱۸۴۵۹۹۲۱۰:۰۳:۰۰ ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
موافقم.
ناشناس۱۸۴۵۶۰۴۰۰:۰۷:۴۲ ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
با تاخیر تصویب این لوایح ، کشور کلی ضرر دیده است. چه کسی پاسخگوی این ضررهاست؟
ناشناس۱۸۴۶۲۵۰۱۲:۵۰:۴۰ ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
تجربه کره شمالی نشان می دهد این کشور با وجود پذیرش پالرمو و CFT از لیست سیاه FATF خارج نشده است.
ناشناس۱۸۴۵۶۱۹۰۰:۱۷:۰۷ ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
چرا با این همه اتفاقات بسیار کثیفی که در چند سال گذشته در بانک مرکزی و سیستم بانکی رخ داده است تفحص از بانک مرکزی برای برخورد با مدیران اختاپوسی آنها چه در گذشته و چه در حال صورت نمی گیرد
ناشناس۱۸۴۵۶۵۰۰۰:۴۳:۰۷ ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
آذری جهرمی با چه سابقه‌ای قصد رییس جمهور شدن داره؟ مملکت رو که با چهارتا سایت و کانال و پست اینستا نمیشه جلو برد. رییس جمهور مدیر اجرایی کشوره و باید سابقه قوی اجرایی در سطح ملی داشته باشه.
ناشناس۱۸۴۵۶۷۴۰۱:۱۶:۴۰ ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
حالا آدم می فهمید تو بعضی فیلم ها طرف با تیر بار یک گروه را آبکش میکنه حال روز مسولین کل کشور در همه رده ها سبیل مقابل تیر بار است
ناشناس۱۸۴۵۸۱۴۰۷:۳۳:۰۳ ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
هنوز امیدوارید مردم رای بدهند؟
ناشناس۱۸۴۵۸۳۷۰۷:۵۹:۴۱ ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
مگر حضرت آقا نگفتن جوان گرایی بشه خوب شما چرا ناراحت میشید
ناشناس۱۸۴۵۸۹۳۰۸:۴۶:۱۰ ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
خوب احمدی نژاد چیزایی رو که نوشتی و بعد از ترورت میخواهی بر ملا کنن ، خودت همین الان برملا کن که بعد ترورت کنن . چه فرقی داره ؟
ناشناس۱۸۴۵۸۹۶۰۸:۴۸:۰۰ ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
خودشان میکشند . خودشان مراسم عزاداری به پا میکنند . بعد میندازن گردن دیگران . بنده خدا احمدی نژاد گناه داره والاه
ناشناس۱۸۴۶۰۰۳۱۰:۰۷:۲۰ ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
خدا کنه ترورش نکنن . یا اگه کردن براش مراسم نگیرن . یا اگه گرفتن ، نندازن گردن دیگران
ناشناس۱۸۴۵۹۰۹۰۹:۰۳:۳۰ ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
اقای جهرمی شما و امثال شما با اعصاب مردم بازی نکنید
ناشناس۱۸۴۶۰۵۰۱۰:۳۷:۲۵ ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
با تزریق واکسن به ده درصد جامعه هشتاد درصد نرخ ابتلا کم شده. نرخ مرگ و میر بسیار کمتر. بعد هنوز بحث میکنند کدام واکسن تایید نشده را روی مردم تست انسانی کنند پولش را به جیب بزنند
ناشناس۱۸۴۶۵۰۱۱۴:۵۴:۰۱ ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
فقط صادق خرازی ..... امید جوانان اصلاح طلب
ناشناس۱۸۴۷۶۱۸۰۹:۱۷:۴۳ ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
ایا واکسن چینی مصونیت می اورد؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

    2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

    3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

    4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

    5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

    6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

    7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

    8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

    9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

    10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

    11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

    12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

    13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

    14. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

    15. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

    16. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

    17. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

    18. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

    19. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

    20. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

    21. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

    22. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

    23. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

    24. ایران و آمریکا به «جنگ سخت» نزدیک شده‌اند؟

    25. اظهارات پزشکیان درباره رئیس احتمالی مجلس آینده

    آخرین عناوین