بلاتکلیفی مردم برای سفر‌های نوروز ۱۴۰۰/ اسامی شهرهای سفر ممنوع

اجتماعی،   3991211028 ۹۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

در چند روز اخیر پیش فروش بلیت های نوروزی و رزرو بلیت هتل ها آغاز شده و این در حالی است که کرونای انگلیسی به سرعت استان ها را یکی پس از دیگری در می‌نوردد. از سویی دیگر معاون وزیر بهداشت می‌گوید: بیش از نیمی از شهر‌های کشور زرد هستند و افق چندانی برای کاهش آن‌ها وجود ندارد. استان‌های مسافر پذیر مثل مازندران، گیلان، گلستان، خوزستان، بوشهر و هرمزگان در شرایط زرد هم سفر به آن‌ها ممنوع است.

بلاتکلیفی مردم برای سفر‌های نوروز ۱۴۰۰/ اسامی شهرهای سفر ممنوع

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: کمتر از ۲۰ روز به آغاز سال جدید و ایام نوروز باقی مانده است، روز‌های نخست بهار فرصت مناسب برای سفر و دید بازدید است، اما یکسالی است که مهمان ناخوانده‌ای زندگی مان را تغییر داده است و خیلی‌ها رنگ سفر و مهمانی را به خود ندیده اند هر چند در این بین هستند کسانی که هم سفر رفتند و هم مهمانی.
امسال دومین نوروزی است که حال و هوای کرونایی دارد، در این بین شاهد افزایش مبتلایان به کرونا و شیوع کرونای انگلیسی در کشور هستیم، تعداد مبتلایان کرونا شناسایی شده در روز‌های گذشته از هشت هزار نفر عبور کرده است و شاهد روند افزایشی مبتلایان کرونا هستیم، از طرفی کرونای انگلیسی تاکنون بیش از ۱۸ استان را درگیر کرده است و این افزایش موارد ابتلا به کرونای انگلیسی و سرعت بالای انتشار زنگ خطر، افزایش موارد بستری و پیک چهارم کرونا را از ابتدای نوروز به صدا درآورده است و با شیوع کرونای انگلیسی شرایط پیچیده‌تر خواهد شد و احتمال پُر شدن ناگهانی تخت‌های بیمارستانی وجود دارد.

کارشناسان و متخصصان حوزه بهداشت و درمان بارها و بارها اعلام کرده‌اند که رابطه مستقیمی میان عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و افزایش موارد ابتلا، بستری و مرگ و میر ناشی از کرونا وجود دارد. حالا که میزان رعایت‌ها کاهش یافته و دوباره خیابان و بازار شلوغ و رفت و آمدها از سر گرفته شده است، متاسفانه نمودار موارد بستری روزانه در برخی استان‌های کشور، روندی صعودی داشته و در هفته گذشته، شاهد افزایش نسبی در میانگین بروز موارد مثبت بستری و افزایش در میانگین بروز موارد مرگ و میر ناشی از بیماری نسبت به هفته ماقبل آن بوده‌ایم. همچنین در حال حاضر ۱۱ شهرستان کشور همگی از استان خوزستان شامل شهرستان‌های آبادان، اهواز، بندر ماهشهر، خرمشهر، دزفول، دشت آزادگان، رامهرمز، شادگان، شوشتر، کارون و هویزه در وضعیت قرمز بیماری قرار دارند. ۳۲ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۵۱ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۵۴ شهرستان در وضعیت آبی بیماری هستند.

سردرگمی مردم برای سفرهای نوروزی ۱۴۰۰ 

با وجود اینها هنوز مردم سردرگم و بلاتکلیف هستند چرا که یکسال سفر نرفتن و در خانه ماندن همه را خسته کرده و حالا چند روزی است که تب فروش بلیت های سفر نوروزی و رزرو هتل ها داغ شده است و خیلی از دفاتر مسافرتی هنوز نمی‌دانند تکلیفشان با سفرهای نوروزی چیست؟

با نزدیک شدن تعطیلات نوروز، سامانه «ثبت تور» هم راه‌اندازی شد. مقامات وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی می‌گویند ستاد ملی کرونا را برای انجام سفرهای نوروزی در قالب تورهای مسافرتی و با رزرو مراکز اقامتی دارای مجوز متقاعد کرده‌اند.

وزارت بهداشتی ها هم گویی تحت فشار هستند؛ به نوعی با دست پس می زنند و با پا پیش می کشند، چرا که وزارت گردشگری بر انجام سفرهای ایمن تاکید دارد و وزارت بهداشت هم تلویحاً با این نوع سفرها موافق است اما مسئولان این وزارتخانه متولی سلامت در مصاحبه ها و تریبون ها مردم را از سفر در ایام نوروز باز می‌دارند، البته با وجود همه اینها رییس جمهور در آخرین جلسه ستاد کرونا تاکید داشت که عید ۱۴۰۰ مانند سال ۹۹ است، حتی سخت تر.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی اظهار کرد:همه دوست داریم شب عید، شب‌های آرامی برای مردم بسیار عزیز ما باشد و برای کسی مصیبتی پیش نیاید و همه خانواده‌ها بتوانند این ایام را در چارچوب همه رسومات و سنت‌هایی که بوده، البته نه به شکل سابق، برگزار کنند. در عید رفت و آمد مردم و سفر حتی اگر دچار موج چهارم نباشیم و شرایط عادی باشد، باز هم همه باید مراعات کنند.

روحانی ادامه داد: اگر دچار موج چهارم نشویم باز هم همه باید مراعات کنیم. عید امسال چیزی مشابه عید پارسال است. شاید از نظرهایی باید بیشتر از پارسال مراعات کنیم. پارسال می گفتیم از دست ویروس وهان چه کار کنیم. امسال از مار غاشیه به افعی پناه بردیم. حالا می گوییم به پناه ویروس وهان بریم و ویروس انگلیسی سراغمان نیاید. شرایط سخت تر شده است. مردم عزیز و بزرگوار ما که طی این ۱۳ ماه همیشه لطف و همکاری کردند ان شاءالله این ایام هم رعایت می کنند.

دو راه سبز برای سفر ایمن و تبلیغ تورهای گردشگری

سوم اسفند ماه پرهام جانفشان مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران در نامه‌ای به انجمن‌های دفاتر مسافرتی درباره صدور مجوز سفر برای برگزاری تورهای گردشگری هشدار و اخطار داد.

نامه مدیرکل استان تهران برای جلوگیری از برگزاری تورهای گردشگری نیست بلکه برای صدور مجوز به کسانی است که تنها به گرفتن یک مجوز از یک آژانس بسنده می‌کنند و مسافران را به سفر می‌برند آن هم نه در قالب تورهای گردشگری ایمن.

چون وزارت میراث فرهنگی به تازگی از دو الگوی سفر ایمن به عنوان راههای سبز سفر در ایام کرونا نام برده است. این دو الگو شامل سفر با تورهای گردشگری مجاز و دیگری سفر با خودروی شخصی و اقامت در مراکز اقامتی مورد تأیید است.

اینها راهکارهایی بود که وزارت میراث فرهنگی پیشنهاد کرده انجام شود و درباره آن با وزارت بهداشت نیز آن طور که معاون گردشگری گفته است، به توافق رسیده‌اند.

علی اصغر مونسان هم با اشاره به اینکه در سفر‌های نوروزی در قالب تور‌های گردشگری و اقامت در هتل‌ها و مراکز اقامتی مجاز نگرانی نداریم گفت: بزرگترین نگرانی‌ها در سفر‌های انبوه شخصی است که مدیریت چندانی در شکل سفر، مقصد و مکان اقامتی آن وجود ندارد بنابراین پیشنهاد‌هایی برای مدیریت این نوع سفر‌ها در ستاد ملی کرونا پیش بینی شده است که اعلام خواهد شد و در صورت موج چهارم کرونا محدودیت‌هایی برای سفر‌های انبوه شخصی در تعطیلات نوروزی در ستاد ملی مقابله با کرونا پیش بینی شده است که پس از نهایی شدن اعلام می‌شود.

وی گفت: بر اساس دستورالعمل‌های پیش بینی شده هیچ کس حق ندارد امکانات شخصی خود را به اقامتگاه مسافران تبدیل کند بنابراین اقامت مسافران در مراکز غیرگردشگری ممنوع است. وزیر میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی تأکید کرد: در دستورالعمل‌هایی که به مدیران استانی ابلاغ شده ایجاد چادر و اقامتگاه در شهر‌ها ممنوع است.

ولی تیموری معاون وزیر گردشگری با اشاره به دوران سخت کرونا در گردشگری و محدودیت‌هایی که برای سفر ایجاد شده است، اظهار کرد: با وام‌های حمایتی دولتی، اجازه مختصری را برای سفرهای نوروزی به صورت محدود و مشروط به رعایت دستورالعمل ها گرفته‌ایم. آقای مونسان هم برای سفرهای نوروز به صورت محدود و کنترل‌شده به ستاد کرونا قول داده است تا فعالان گردشگری از درآمدهای گردشگری بهره‌مند شوند.

هتل‌ها باز هستند؛ کنسلی جریمه دارد

جمشید حمزه زاده رئیس جامعه هتلداران ایران نیز درباره رزروهای نوروزی هتل در سال ۱۴۰۰ گفت: هتل‌های کشور از هم اکنون رزروهای نوروزی خود را آغاز کرده‌اند. این رزروها بدون هیچ محدودیتی در همه شهرهای ایران انجام می‌شود.

وی افزود: ستاد کرونا محدودیت‌های بین شهری با خودروی شخصی را اعلام کرده است اما سفرهای ریلی و هوایی همچنان انجام می‌شود. اکنون همه هتل‌ها در همه شهرهای کشور فعال هستند مگر آنکه مدیر هتلی بخواهد فعلاً فعالیت نکند مانند برخی از هتل‌های شهر مشهد که مالک تصمیم گرفته فعلاً مهمان نپذیرد اما ستاد کرونا اعلام نکرده تعطیل شود. در واقع ستاد کرونا هتل‌های هیچ شهری را تعطیل نکرده است.

حمزه زاده همچنین درباره کنسلی رزروهای عید نوروز نیز توضیحاتی داد و به این موضوع اشاره کرد که سال گذشته اگرچه به دلیل شیوع ویروس کرونا و اعلام تعطیلی هتل‌های همه شهرهای کشور توسط ستاد مبارزه با این بیماری، هتل‌ها مبلغ کنسلی مسافران را پرداخت کردند؛ اما امسال مسافر با علم به شیوع کرونا اقدام به رزرو هتل می‌کند. بنابراین اگر اتاقی را کنسل کند، باید جریمه کنسلی را بپردازد. مگر اینکه ستاد کرونا اعلام کند، هتل‌های یک شهری تعطیل شود. در آن صورت هم باید جلسه‌ای برگزار شده و تصمیم گیری شود.

با وجود اینکه وزارت گردشگری دم از سفر نوروزی به صورت محدود می زند اما مسئولان وزارت بهداشت از منتفی شدن سفرهای نوروزی و در خانه ماندن حرف می زنند.

رییسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره سفر‌های نوروزی و رزرو بلیت بیان کرد: ما نوروز ۹۹ درگیر کرونا و سال ۹۸ درگیر سیل بودیم و امسال هم درگیر کرونا هستیم و کرونای انگلیسی در کشور در حال گسترش است و شرایط اصلا با توجه به کرونای انگلیسی قابل پیش بینی نیست؛ درست است که شرایط بیماری کرونا در کل کشور تقریبا پایدار است، اما استان خوزستان درگیر کرونای انگلیسی شد و با حجم زیادی از بیماری و موارد ابتلا مواجه و نگران هستیم که الگو‌های مشابه بخواهد در سایر نقاط کشور به ویژه در شهر‌های مسافرپذیر شکل بگیرد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کروناادامه داد: اگر شهر‌ها در دو تا سه هفته آینده آبی بمانند می‌توان اجازه داد تحت شرایطی سفر‌ها انجام شود، اما اگر شهر‌ها تغییر رنگ بدهند نمی‌توانیم اجازه سفر بدهیم و باید توجه داشت آبی بودن شهر‌ها شرط سفر و این آبی ماندن شهر‌ها منوط به رعایت دستورالعمل‌هایی بهداشتی است، اکنون ما با کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مواجه هستیم و احتمال نارنجی و زرد شدن شهر‌ها و ممنوعیت سفر وجود دارد.

رییسی با بیان اینکه سه کلمه با «ت» داریم که همیشه عامل ایجاد بیماری کرونا هستند، گفت: تردد غیر ضروری، تجمع و تهویه؛ همیشه اگر به خوبی رعایت نشوند می‌توانند عامل ایجاد بیماری باشند، بنابریان باید همیشه مراقب باشیم و مردم باید روز‌های باقیمانده تا پایان سال را به خوبی رعایت کنند تا بتوانیم نوروز آرامی را سپری کنیم.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا بیان کرد: هیچ چیز قابل پیش بینی نیست باید توجه داشت که در ویروس قبلی بازه پنج هفته ای بین افزایش بیماران سرپایی و بستری و مرگ و میر پیش بینی ها صورت می گرفت اما در کرونای انگلیسی ها این بازه به یک هفته تبدیل شده است. ما برای هفته آینده نگران هستیم و نمی دانیم چه اتفاقی می افتد و خوزستان این درس را به ما داد؛ در عرض یک هفته چنان آمارها در اهواز بالا رفت که یک دفعه تمام بیمارستان ها پیش پُر شدند و روزانه ١٢٠٠ بیمار سرپایی شناسایی و ١۵٠ نفر آنها بستری شدند.

وی افزود: اگر دستورالعمل ها را رعایت کنیم می توانیم نوروز آرامی داشته باشیم و بر اساس آن می توان با تمهیداتی برخی سفرها را کنترل شده آزاد کرد و ما باید اساس را بر این بگذاریم که باید نوروز را با محدودیت ها سپری کنیم و باید توجه داشت که شهرهای مسافر پذیر اکنون زرد یا نارنجی هستند و اگر این شهرهای نارنجی یا قرمز شوند سفر به این شهرها ممنوع است و باید دانست که در هر خیز ١٠ تا ١٢ هزار مرگ بیشتر خواهیم داشت.

سفر به ۵۰ شهر قرمز و نارنجی ممنوع است

ایرج حریرچی، معاون کل وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: آنچه مشخص شده که در ایام نوروز سفر به شهر‌های قرمز و نارنجی که حدود ۵۰ شهر است با خودروی شخصی و همچنین ورود و خروج خودرو‌های غیر بومی به این مناطق ممنوع است.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه ما ۴ نوع سفر داریم، گفت: گروه اول سفر با تور به هتل، گروه دوم سفر بدون تور به هتل، گروه سوم سفر با خودروی شخصی به خانه اقوام، ویلای شخصی و... و گروه چهارم سفر‌های غیر رسمی است که مردم در پارک چادر می‌زنند و یا در مدارس اسکان داده می‌شوند که این نوع چهارم امسال به کلی ممنوع است.

حریرچی بیان کرد: ۹۰ درصد سفر‌ها مربوط به گروه سوم است. سفر گروه‌های یک و دو فعلا بلامانع است، اما با گسترش ویروس کرونای انگلیسی ممکن است جلوی آن هم گرفته شود.

او افزود: برخی بیان می‌کنند مردم با خودروی شخصی خود از در منزل سفر می‌کنند و در ویلای شخصی خود پیاده می‌شوند؛ در پاسخ به آن‌ها باید گفت مگر چند درصد از مردم ویلای شخصی دارند، این عدد کمتر از یک درصد است. در هتل‌ها کسانی اسکان دارند که دسته جمعی و چند ماشینه می‌روند و قبل از سفر نیز خرید‌هایی دارند در حین سفر به رستوران هم مراجعه می‌کنند. کسی که برای سفر در هتل اسکان دارد قطعا در را به روی خود نمی‌بندد و تردد‌هایی هم دارد.

معاون وزیر بهداشت گفت: بیش از نیمی از شهر‌های کشور زرد هستند و افق چندانی برای کاهش آن‌ها وجود ندارد. استان‌های مسافر پذیر مثل مازندران، گیلان، گلستان، خوزستان، بوشهر و هرمزگان در شرایط زرد هم سفر به آن‌ها ممنوع است. یعنی سفر به این ۶ استان حتی با وجود رنگ زرد ممنوع است.

او تاکید کرد: همچنین اصفهان، مشهد و شیراز هم اگر زرد باشند، سفر به آن‌ها امکان پذیر نخواهد بود.البته سفر به این شهر‌ها و محدودیت‌هایی که برای آن‌ها تصمیم گیری شده درباره خودروی شخصی است.

شروطی هم برای ورورد گردشگران به استان مازندران در نوروز ۱۴۰۰ وضع شد و مسافرت به این استان به شکل رزور اقامتگاه پیش از به سفر است و بر این اساس تمامی گردشگران و مسافران به هر شکل که می خواهند نوروز ۱۴۰۰ به مازندران سفر کنند باید دارای برگه رزرم اقامتگاه های گردشگری شامل هتل ، مسافرخانه ، اقامتگاه بومگردی ، مهمانسرا و یا دیگر اقامتگاه های رسمی باشند.

هیچ مسافری بدون رزرو مکان اقامت نباید به استان یزد سفر کند، ضمن این که اعمال محدودیت شدید برای اقامتگاه‌های غیررسمی در این استان ضروری اعلام شده است.

در راستای حفظ ایمنی گردشگران و ساکنان جزیره کیش و بنابر تصمیم کمیته تخصصی شورای سلامت ورود هرگونه خودرو اعم از پلاک کیش یا سرزمین اصلی به این منطقه آزاد از۲۵ اسفند امسال تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ ممنوع خواهد بود همچنین ورود مسافران بدون خودرو نیز از مسیر دریایی به جزیره کیش به غیر از افراد دارای مدرک مالکیت یا اجاره سالیانه منزل مسکونی، افراد شاغل یا دارای مدرک رزرو هتل در فاصله زمانی ۲۵ اسفند تا۱۵ فروردین ممنوع خواهد بود.

در روزهایی که کرونای انگلیسی شهرها را به سرعت یکی پس از دیگری در می نوردد بهتر است امسال را هم کنار عزیزانمان در خانه بمانیم و سفر نرویم تا سفر و خوشی هایش برای ما تبدیل به تلخی نشود و روزهای نخست سال را به آرامی سپری کنیم.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۸۴۴۴۶۵۰۹:۵۳:۲۴ ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
نفس شما از جای گرم درمیاد. مردم نون ندارن بخورن شما فکر سفری!!!
ناشناس۱۸۴۴۷۳۹۱۳:۱۱:۵۲ ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
بلاتکلیفی ؟؟؟؟؟؟؟ تا زمانی که کرونا هست مسافرت ممنوع
ناشناس۱۸۴۴۹۵۶۱۵:۰۳:۳۱ ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
باحرفتون واقعا موافقم مردم مخصوصا مرد خانواده شرمنده خانوادشه پول نون نداره اگه با کرونا نمیره قطعا از خجالتی و شرمندگی ونداری سکته میزنه میمیره بعدشماهمش درگیر سفر رفتن هستین. اگه خیلی مرد تشریف دارین خانواده هایی که قصد سفر دارین پول سفرتون رو خرج خانواده هایی کنید که واقعا یکساله میوه نخوردن دل سیر غذا نخوردن شما یکساله سفر نرفتین خوب نرین به ..فکر بقیه ملت هم باشین مردهایی که این روزها خیلی سخت بهشون میگذره.
ناشناس۱۸۴۵۴۷۵۲۲:۰۱:۴۷ ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
آقا یا خانم محترم تند نرو. خیلی ها خونواده هاشون جای دیگه هستن. عیدی می خوان کنار خونواده باشن
مهتاب۱۸۴۵۸۴۰۰۸:۰۱:۳۲ ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
خود دانید همین افکار باعث تشدید کرونا میشه هر کی دلیلی واسه رفتن پیدا میکنه
ناشناس۱۸۴۶۱۷۴۱۱:۵۸:۴۴ ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
من خودم از اون دسته خانواده هاهستم که غریب و تنها تو یه شهرم وخانواده خودم وهمسرم شهری دیگه هستن الان دوساله نرفتیم بنطرم سلامتی خانوادم و خودم وهمسرم و بچم از هر چیزی دیگه واجب تره.رفتن و دیدن خانواده به چه قیمتی؟بری که خدایی نکرده ی اتفاق بدی افتاد اونموقع هم حرف از واجب بودن میزنی اونوقت همیشه تو عذاب وجدانی کاش نمیرفتم کاش بازم تحمل میکردم
ناشناس۱۸۴۵۵۶۳۲۳:۱۹:۳۰ ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
مگه سفر اربعین هستش که باید نرن و به مردم کمک کنن؟ بعضی از این مسافرتها از واجبات هم واجب تره فقط زیارت اربعین رفتن بده!!
ناشناس۱۸۴۴۴۷۳۱۰:۰۴:۳۷ ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
یعنی اتوبوس و قطار و هواپیما ازاد است ولی با خودرو خود خیر چه سیاستی است وسیله نقلیه عمومی خطرناک تره یا وسیله شخصی؟
ناشناس۱۸۴۵۴۱۱۲۱:۰۴:۱۳ ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
مردم تکلیفی ندارند بنشینن در خانه هایشان و افراد بیگناه دیگری را آلوده نکنند
مهتاب۱۸۴۵۸۳۶۰۷:۵۹:۱۰ ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
باهاتون که دشمنی ندارن .. وسیله عمومی رو که نمیشه تعطیل کرد به هرحال خودتون منطقی فکر کنید نباید دیدو بازدید رفت والسلام دیگه کل کل نداره
ناشناس۱۸۴۴۴۹۸۱۰:۱۷:۴۰ ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
امریکا 70 میلیون را واکسینه کرد انگلیس 20 میلیون را ایران 20 هزار تا را اینجا تفاوت ها مشخص میشود
ناشناس۱۸۴۴۸۰۷۱۳:۴۰:۵۳ ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
نتیجه ...؟ ایران روزانه زیر 100 نفر میمیرن انگلیس و آمریکا روزانه در حال جابجا کردن رکوردهای تعداد فوتی ها هستن. میخوای مملکت خودتو تحقیر کنی یا اطلاعاتتو کامل کن یا تمام قصه روبگو .
ناشناس۱۸۴۵۶۴۵۰۰:۳۹:۴۲ ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
من که به درستی آمار فوتی های ایران اعتماد دارم!
مریم۱۸۴۶۸۵۰۱۷:۴۰:۲۹ ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
اونا گفتن و تو باور کردی!
ناشناس۱۸۴۷۹۱۹۱۱:۴۲:۵۱ ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
به نظرم شما یکم ریاضی تو قوی تر کن و هیچ وقت جمعیت آمریکا رو با جمعیت ۸۰ میلیونی ایران مقایسه نکن
ناشناس۱۸۴۴۴۹۹۱۰:۱۷:۵۳ ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
با برنامه ترین کشور دنیا هستیم . مثل همیشه
ناشناس۱۸۴۴۵۷۳۱۱:۱۱:۲۶ ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
با توجه به شرایط خاص سفرهای نوروزی امری حیاتی نیست که حیات خود ودیگران را به مخاطره بیندازیم
و۱۸۴۴۶۱۴۱۱:۴۸:۴۹ ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
ما نمی‌توانیم کم کاری مسئولین رو به عهده بگیریم خودرو شخصی بهداشت بیشتره تا اتوبوس ......
موافقم۱۸۴۵۴۷۰۲۱:۵۴:۱۷ ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
موافقم
ادیب۱۸۴۴۸۰۲۱۳:۳۹:۴۶ ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
من که میرم پدرم درومده یکسال کار میکنم میخام 10 روزم خوش باشم
ناشناس۱۸۴۴۸۳۹۱۳:۵۹:۰۶ ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
برای مسولین متاسفم
ناشناس۱۸۴۴۸۵۲۱۴:۰۷:۰۲ ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
خیلی بی انصافیه لطفا سفر نرویم
سلطانی مازندران۱۸۴۴۸۶۸۱۴:۱۸:۰۵ ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
میشه تو خونه ها تون بشینید مُردیم اینقدر خودمون رو قرنطینه کردیم رعایت کنید کسی نیست جلوی اینا رو بگیره
ناشناس۱۸۴۵۳۳۴۱۹:۵۵:۵۹ ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
به شما چه بگزار مردم آزادباشن
ناشناس۱۸۴۹۳۹۲۲۳:۴۲:۵۶ ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
این موضوع به همه مربوطه چون این بیماری مختص یه نفر نیست چقدر بی تفاوت از کنار جون آدما میگذرید معلوم نیست آدمهایی مثل شما چند نفر رو آلوده کردن وبه کام مرگ فرستادن
ناشناس۱۸۴۴۸۶۹۱۴:۱۸:۰۷ ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
کی پول داره بره مسافرت من نهایتا دو چهارراه اونور تر بتونم برم
ناشناس۱۸۴۴۸۷۱۱۴:۱۸:۲۸ ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
خیلی ها دوسال است که خانواده خود را ندیده اند حال میخواهند به دیدنشون برن باز هم نمیشه تاکی باید از عزیزانمون دور بیوفتیم دیگه خسته شدیم بعدشم سفر با اتوبوس و قطار وهواپیما خطر نداره با ماشین شخصی خطر داره تورو خدا دست از سر مون بردارید دیگه نمیتونیم از پدر ومادر خود دور بمونیم
ناشناس۱۸۴۵۶۲۴۰۰:۲۰:۴۱ ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
عزیزم ممکنه باعث بشه خودت بری اون دنیا یا خانوادتو بفرستی اون دنیا که کلا تا آخر عمر همو نبینی، چون عقل نباشد جان در عذابست
ناشناس۱۸۴۵۷۱۰۰۲:۱۱:۳۸ ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
واقعا منم موافقم این چه کاریه که با وسایل نقلیه عمومی می تونیم بریم اما با وسیله شخصی که امن تره نه من یک ساله مادرمو ندیدم چطور می تونم نرم هر روز گریه می کنه کی میای خیلی به فکر سلامتی مردم هستید پرواز ها رو قطارها رو اتوبوس رانی رو لغو کنید و هتلها رو تورها رو ببندید خیلی مسخره است واقعا کاراتون
سعید تمر۱۸۴۴۹۱۴۱۴:۳۸:۴۳ ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
اگر کسی اقامتگاه دوم در شهر دیگر دارد چه شخصی کامل چه پیش والدین، باید اجازه تردد کامل داشته باشد. مسئله به این سادگی را نمی توانند حل کنند در حالیکه پارسال همین اسفندماه ما پیشنهادیه کامل مدیریت تردد نوروزی نوشتیم! وبسایت ..هم برپا کردیم مخصوص کرونا بنام کرونانت.
ناشناس۱۸۴۴۹۲۱۱۴:۴۰:۵۸ ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
با هر وسیله ای به نفع دولت باشد سفر آزاد است مطمئنن وسیله نقلیه شخصی به نفع دولت نیست
ناشناس۱۸۴۵۰۶۶۱۶:۲۳:۵۸ ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
واقعاً خیلی بد است
ناشناس۱۸۴۴۹۳۹۱۴:۵۱:۴۶ ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
ما درشهر مشهد هستیم کار ما با زائران امام رضا هستش خسارتی که ما تو اين يک سال متحمل شدیم چی امسالم درگیر کرونا فکری به حال ما بدبخت بیچاره ها کنید
ناشناس۱۸۴۴۹۶۴۱۵:۰۷:۳۰ ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
برای اینکه یک مشت سود بره تو جیب یک عده مردم را به کشتن ندهید . مردم از سفر نکردن نخواهند مرد
ناشناس۱۸۴۵۰۱۲۱۵:۴۱:۳۸ ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
خودرو شخصی خطرش بیشتراز اتوبوس وهواپیما هستش!!؟ ،چون داخل خودرو شخصی بیشتراز چهار الی پنج نفرجا نمیشه ومعمولا یک خانواده ممکنه الوده بشوند،ولی دراتوبوس وهواپیما بیش ازسی وشش نفر هستن وخانواده های بیشتری الوده میشن،تواین بیماری هم به شکرانه ی بی برنامگی مسوولین عزیز حتما رکود میزنیم
ناشناس۱۸۴۵۰۳۷۱۶:۰۰:۲۸ ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
سلام اگر کسی خانه پدری داشته باشد درشهردیگرمی توان رفت ویافقط گذرازکمربندی کن وداخل شهرها نرود چی البته باماشین شخصی شاید کسی پول هتل یا قطاروهواپیما نداشته باشه
الی۱۸۴۵۰۸۳۱۶:۳۵:۲۱ ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
من رعایت میکنم میرم سفر بهمن و اسفند قشم وکیش مملو از مسافر بود بازار تهران از شلوغی میترکه خواهشا عید مونا جهنم نکنید هر کس با ماشین شخصی بره حالا تو همون عالی که میگین رعایت میشه پروتکل ها چه اشکالی داره آخه الان تو خیابون بازارها ببینید چه خبره فقط زوم کردین به مسافرت های نوروزی
میلادم۱۸۴۵۶۹۶۰۱:۴۳:۰۴ ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
موافقم
ناشناس۱۸۴۵۰۹۱۱۶:۴۱:۵۹ ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
چقدر دلتون خوشه بخدا اینا همش سیاسته که جیب خودشونو پر کنند وگرنه یه بچه ی سه سالم میدونه سفر با ماشین شخصی الودگیش کمتره
ناشناس۱۸۴۵۱۲۶۱۷:۰۶:۲۳ ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
امسال عیدهم تحمل کنیم تاانشاالله تابستون کرونا خیلی کم شه تابستان مسافرت بریم
طاها۱۸۴۵۱۶۵۱۷:۳۷:۲۴ ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
والا ما دیگه خسته شدیم وای .. این چه برنا مه ریزیه که کردید ما دیگه روانی شدیم نمی‌تونیم بریم به پدر مادرمون سر بزنیم اونم با وسیله شخصی عمومی که خطرش بیشتره عجب
ناشناس۱۸۴۵۱۸۶۱۷:۵۳:۴۰ ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
چطور سفر با خودرو شخصی که کم هزینه تره ممنوعه اما با قطار و هواپیما اتوبوس ممنوع نیست.خدا ازتون نگذره
ناشناس۱۸۴۹۷۱۶۰۷:۴۲:۳۵ ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
خب میخوان از این طریق هم ی پولی به جیب مبارک بزنن
ناشناس۱۸۴۵۲۲۵۱۸:۲۲:۲۷ ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
یا سفر یا مرگ
ناشناس۱۸۴۵۹۷۳۰۹:۵۴:۳۲ ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
عالی ،دقیقا
ناشناس۱۸۴۵۲۳۰۱۸:۲۸:۳۵ ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
یعنی تور. هتل. تمام ایران آزاد ولی سفر شخصی به شهرستان دیدار خانواده ممنوع
ناشناس۱۸۴۵۲۴۴۱۸:۴۲:۰۱ ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
ما که در پایتخت غریبیم چه کنیم الان که تعطیله نریم به کس وکارمون سر بزنیم پس کی بریم برین جلوی اونایی رو بگیرین که دارن میرن دریا و جنگل و..من از اینجا تا روستامون هیچ جا توقف ندارم
ناشناس۱۸۴۵۲۸۹۱۹:۲۹:۳۵ ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
طرف خودش در مازندران خانه شخصی دارد و با همسر و فرزندانش می خواهد با اتومبیل شخصی مسافرت کند ممنوع است. اما اگر با اتوبوس و هواپیما یا قطار مسافرت کند و حتما هتل رزرو کند ممنوع نیست. چند نفر با هوش این تصمیم را گرفته اند.؟
ناشناس۱۸۴۵۳۰۱۱۹:۳۹:۴۹ ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
کمر شهرهای مسافر پذیر شمال رو تو دوسال گذشته از روی غرض شکستند معاملات ملکی در شهرهای توریستی شمال رو به صفر رسوندن تا بتونن ساختمانهای پس مونده خودشون تو تهران رو به پول تبدیل کنن شرم به همتون ..
Shivajelvan@yahoo.com۱۸۴۵۳۱۳۱۹:۴۵:۳۸ ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
ما هم یک ساله قرنطینه ایم بچه هام روانی شدن اگر یه عده خودخواه بیشعور هی راه نیفتن برن مسافرت دودش تو چشم بقیه نمیره
ناشناس۱۸۴۵۵۵۹۲۳:۱۸:۰۷ ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
دوست عزیز مردم بیشعور نیستن میبینن که تو شهرها همه طبق روال عادی صبح تا شب بدون هیچ محدودیتی حتی تو حمل و نقل انجام میشه وخطری وجود نداره ولی تا پای سفر وتفریح میشه همه چیز خطر ناک میشه شما خطرشو برای من بی فرهنگ بگو تا مطلع بشم
ناشناس۱۸۴۶۳۵۷۱۳:۴۲:۴۴ ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
هزار تا لایک، اتفاقا بعضی از مردم خیلی بی‌شعور هستند. اون از رانندگیم ن با موتور تو پیاده رو، اون از بهداشت و آشغال ریختنمون، سیگارش رو همین جور میندازه رو زمین، بقیه چیزها مون هم همینطور خب البته باید با .. ست باشیم دیگه
ناشناس۱۸۴۶۹۰۱۱۸:۰۴:۳۰ ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
شما جایی نداری بری والا حتما درنگ نمیکردی
علی۱۸۴۵۳۴۶۲۰:۱۳:۱۸ ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
پول زیاد نداریم برای سفر
ناشناس۱۸۴۵۳۵۱۲۰:۱۹:۱۷ ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
اگه سفر ممنوعه باید باهمه چیز ممنوع باشه نه فقط باوسیله ی شخصی واقعا متاسفم بااین برنامه شون
ناشناس۱۸۴۵۳۹۷۲۰:۵۴:۰۲ ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
طبق تحقیقات جدید تغییرات اقلیمی و گرمایش. زمین باعث سرازیر شدن خفاش ها به جنگلهای جنوب چین و در نتیجه سرایت ویروس به انسان شد. همه ما باید در مصرف تجهیزات که باعث گرم کردن زمین می شود مانند اتوموبیل یا نیروگاه های قدیمی برق یا حتی تلویزیون صرفه جویی کنیم
ناشناس۱۸۴۵۴۱۳۲۱:۰۵:۲۱ ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
تمام سفرهابایدکنسل بشه وگرنه عواقب بسیاروحشتناکی پیش روخواهدبود
بانکی۱۸۴۵۴۳۳۲۱:۱۹:۵۶ ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
تورو خدا یه فکری به حال ما بانکی ها بکنید خسته شدیم امسال بگزارید ما بریم سال بعد یه شغل دیگه
ناشناس۱۸۴۵۴۵۳۲۱:۳۵:۱۲ ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
واقعاً که خیلی طرح وقتتون بی خودیه،پولدارا با هواپیما وقطارمسافرت کنند خوش بگذرانند بدبخت بیچاره ها هم .. جریمه بشینندخونه،اگه قانونی می دارید برای همه یکسان باشه،ای کرونا تو هم تبعیض قایلی
ناشناس۱۸۴۵۴۶۲۲۱:۴۵:۰۰ ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
بابا تورو خدا همه راه ها رو ببندین مامان بابای من دارن برنامه سفر می چینن. من نمی خوام برم.
ناشناس۱۸۴۵۶۲۱۰۰:۱۸:۴۰ ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
چه پدر مادر بی فکر و بی مسئولیتی داری
ناشناس۱۸۴۷۳۵۱۰۰:۴۸:۳۲ ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
شما نمیخواید برید چکار به بقیه دارید
علی۱۸۴۵۴۶۸۲۱:۵۳:۰۹ ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
مردم از گشنگی هم بمیرند از سفر نمیگذرند
ناشناس۱۸۴۵۴۷۸۲۲:۰۷:۴۳ ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
مردم هیچ کشوری اندازه مردم ایران پروتکل ها رو رعایت نمی کنند اما باز هم مسوولین بی کفایتی خودشون رو گردن ملت می اندازند و مردم را مقصر می دونند. مسئولین هیچ کشوری هم به اندازه مسئولین ما از مسئولیت ها فرار نکردند و در حالی که دولت های همه کشورها دچار رکود و ضرر و زیان شدند اما هیچ دولتی هم اندازه دولت ما بابت کرونا از جیب ملت درآمدزایی نکرد!
احمد۱۸۴۵۵۲۷۲۲:۵۳:۲۹ ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
اینا بهونه هاشونه میخوان فقط خزانه رو پرکنن یعنی با حمل و نقل عمومی ویروس منتقل نمیشه خدا حکمتون کنه کلا ممنوع کنین چرا نمیکنین اوه به خاطر اینکه مردم بدبختمون رو بچلونین
مجید۱۸۴۵۵۲۹۲۲:۵۴:۲۵ ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
کدوم مسافرت با کدوم پول کرونا بگیریم بمیریم از این زندگی راحت بشیم ..
علیرضا۱۸۴۵۵۴۳۲۳:۱۰:۴۶ ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
کرونا تو کشور ما فقط از طریق مسافرت با خودرو شخصی انتقال پیدا میکنه، مترو و بازار و اتوبوس های شلوغ و صف مرغ و گوشت و شلوغیه اداره جات واسه کاغذبازیا هیچ تاثیری نداره
احمد۱۸۴۵۵۴۸۲۳:۱۲:۴۶ ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
یعنی این کرونا چقدر هوشمنده که تمام نقاطی که به سود دولته شیوع پیدا نمیکنه مثل مترو اتوبوس شهر تهران بعد ساعت نه شب میاد بیرون تا ۴ صبح که مردمو شانزده میلیارد هر شب جریمه کنه بعد پوششی بشه برای خاموشی معابربعد صبح ساعت چهار میره میخوابه تا اداره ها به فعالیتشون ادامه بدن برای ۲۲ بهمن کنترل میشه برای عید تو ویلاهای شخصی به شدت خطرناک میشه
ناشناس۱۸۴۵۸۳۲۰۷:۵۵:۱۷ ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
سفر میرییم یکبار باید ادم بمیره ازمرگ هم ترسی نداریم شما بنزیین ۶۰تای پارسالو هم ندادید امسال هم مخواهید ندید چطور اونروز تاحالا بااتوبوس وقطار وهواپیما مردم سفر می رفتندیک دفعه کرونا انگلیسی زیاد شده سال دیگه هم میگن کرونای دیگری اومده امسال هم سفر نرید اگه مرد هستید جلوی گرانی روبگیرید هیجای دنیا گرونی نیست به جز ایران چرا
محمد منصور۱۸۴۵۵۹۱۲۳:۵۳:۲۰ ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
سفر بریم برای چی ولش کن بابا
ناشناس۱۸۴۵۶۲۰۰۰:۱۷:۲۶ ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
بابا جان بچه هاتون، جان عزیزاتون جنوب نیاین، چه خبرتونه آ خه همش قشم، کیش،بندرعباس،بشینید خونه هاتون دیگه، هی میگن پول نداریم پس نیاین مسافرت هم مردمو با کرونا اوردنتون بدبخت نکنید ،هم پولاتون خرج نکنید،یه سال تحمل کن مسافرت نرو والا نمیمیری
ناشناس۱۸۴۵۶۲۷۰۰:۲۳:۰۷ ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
ای کسانی که در تدارک سفر هستین، رعایت نمی کنید و همکاری نمی کنید برای کم شدن کرونا ان شاءالله آخرین سفر عمرتون نباشه
سلطان۱۸۴۵۶۸۳۰۱:۲۳:۵۴ ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
سفروفعلا کنسل کنید یک ماه بشینید توخونه شراین بیماری کنده میشه واکسن که زدید اونموقع هرجادلتون میخوادبرید
بهار۱۸۴۵۶۸۸۰۱:۳۲:۲۹ ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
باید تمام اتوبوس قطار وهمه جا ها بسته بشه اینجوری بهتره که یکی ناقل باشه به کرونا انگلیسی تمام که همه شهر ها بگیرند یکی یکی مرگ عزیز ترین روباچشمون ببینم
میلادم۱۸۴۵۷۰۰۰۱:۴۸:۵۳ ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
من که از دوم عید میرم تا یه روز مونده به سیزده بدر میام. به درک جریمه کردن. باشم تو خونه خیار پوست بکنم بخورم. والا به کسی چه.. هیچیمون سر جاش نیست. عیدم میخواین ازمون بگیرین.
ناشناس۱۸۴۵۷۰۳۰۱:۵۲:۰۲ ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
آره دیگه با تور بریم اشکال نداره بابا مسافرت کیلویی چنده پول هواپیما قطار اتوبوس از کجا بیاریم دل خوشیم به یه پراید مدل پایین
کدخدااا۱۸۴۵۷۳۳۰۳:۳۲:۰۶ ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
واقعااااشرم اوره..پاشید خودتون راجمع کنید این عید یه مشت آدم .. شمال ندیده میرن بعدهم میان مارا وخانوادمون رادرخطر میندازن..... برید که این کرونا اون کرونا قبلی نیست همه رابه کشتن بدید
جعفر۱۸۴۵۷۳۶۰۳:۴۸:۴۱ ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
شمامسئولین ۱۳ ماه هرسازی زدین مردم رقصیده.گرانی کروناکمبود مایحتاج اولیه حالا یدونه سفرمردم مسئله به این کوچکی و نمیتونید حل کنید خوب به همه استانها دستوربدین کسی حق چادرزدن درهیچ کجای شهرها رانداشته باشند.شما وقتی دل مردم خودتون ونمیتونید بدست بیاریدوای بحال روابط بادنیا باهمین ترفندهاست که باتآمل با دنیا فاصله گرفتیم.
آریا۱۸۴۵۷۶۳۰۵:۵۸:۵۲ ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
اینا از هر چیزی برای معطوف کردن حواس مردم از مسائل اصلی به مسائل فرعی سوء استفاده می کنند الان هم کرونا شده این وسیله که حواس مردم از اقتصاد در هم شکسته از تحریم ها و معیشت .. ملت به سفر نوروزی که بروند یا نروند جلب شود .
1۱۸۴۵۸۲۲۰۷:۴۴:۴۱ ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
آره واقعا با وسیله شخصی که مردم پیش پدرومادرشون به‌ اونها سر بزنن خطرش کجاست میشه بگید؟؟؟ وقتی هیچ شخص غریبه ای داخل خودرو شخصی نیست وهیچ کجا توقفی صورت نمیگیره تامنزل پدر ومادر!!!
ز۱۸۴۵۸۴۱۰۸:۰۱:۳۳ ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
سلام ۱۹اسفند باید برم تهران بچه ام باید جراحی شه چرا جلو ماشین های شخصی رو میگیرین الان تکلیف مون چی چیکار باید کرد
مریم۱۸۴۵۹۶۸۰۹:۵۳:۱۷ ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
هرکی میخوادبمیره بره مسافرت،یه خورده بی انصاف نباشیدبه فکرکادردرمان باشیم ،اونادوست ندارن تعطیلات داشته باشن کنارخونواده باشن عیدداشته باشن
منیژه۱۸۴۶۱۹۷۱۲:۱۹:۰۱ ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
والا دیگه مسخرشو در آوردید خودرو شخصی خطرش بیشتره یا قطار و اتوبوس که نمیدونیم کی سالمه کی مریض تو خودرو شخصی فقط خانواده هستش اما اتوبوس و قطار مملو از آدم اینجا باز هم دارید به شعور ما توهین میکنید چون نفعش تو جیب خودتون هستش.لطفا تموم کنید این سیاست مسخرتون را
ناشناس۱۸۴۶۴۶۵۱۴:۳۵:۴۷ ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
اینقدر بلاتکلیفی مردم مهمه .این بلاتکلیفی خودتون ایجاد کردن .سفر باید ممنوع شه بیچار شدیم میخواین با کرونای نهفته وبی علامت برین سراغ خانوادها اونارو هم درگیر کنید
امین۱۸۴۶۷۱۶۱۶:۰۸:۰۴ ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
واااااااااااکسن بیارید بززززززززنید .. تامام
ناشناس۱۸۴۶۹۵۹۱۸:۵۵:۲۶ ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
خیلی ها میگن ما پول برای سفر نداریم همه بشینن خونه اما تا دوروز به عید میشه جاده ها به سمت شهرستانها ترافیک سنگین میشه بعد میگن ما پول نداریم پس الکی شعار ندین
تورج۱۸۴۷۱۰۷۲۱:۰۲:۴۳ ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
یعنی با ماشین شخصی و ملک شخصی کرونا میگیری ولی با اتوبوس که ۳۰ نفر هم نفس میشن و هتل و اقامتگا که همه چی مشترکه تو امانیم خدا یا اینا چی میگن
ناشناس۱۸۴۷۲۰۵۲۲:۲۲:۱۳ ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
حالا ما چند ساله هم بخاطر نداشتن وسیله نقلیه هم نداشتن بودجه کافی جهت سفر زمینی ریلی هوایی مسافرت نرفتیم کرونا هم ک آمد دیگه بدتر ... نه از نرفتن به سفر مردیم نه آه و نفرین دیگران پشت سرمان هیچ اتفاقی هم نیفتاد فقط نظاره گر بی فکری و خودخواهی عده ای هستیم
یاسمن۱۸۴۹۲۰۷۲۱:۴۵:۱۳ ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
والله من باماشین شخصی میرم امن تره با قطار اتوبوس هواپیما بریم خودکشی کردیم یکی ازمسافرا بیماری کرونا داشته باشه همه میگیرین حداقل باماشین شخصی راحت تر هستیم
علی۱۸۴۹۵۵۵۰۱:۵۸:۴۲ ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
سلام خدا کنه که راه همه شهر ها باز باشه چون که من مسافر میبرم به شهرهای دیگه روزی زن و بچه ام از این راه در میاد بیچاره شدم از بس ممنوعیت شنیدم دیگه به خرجی زندگیم موندم چکار کنم مسافرت تو سرم بخوره لااقل کار باشه از گرسنگی نمیریم عید چیه دید و بازدید چیه فقط آبروت نره
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین