آشنایی با ساندویچ ها و انواع آن

گزارش بازرگانی،   3991211029 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

ساندویچ یکی از غذاهای فست فودی است که در سراسر جهان طرفداران زیادی دارد. از آن جا که برای خوردن ساندویچ نیاز به ظروف خاصی نیست و حتی قاشق و چنگال هم نیاز نیست و راحت مصرف می شود، برای وعده های غذایی بین راهی یا در محل کار و محل تحصیل مورد استفاده قرار می گیرد.

ساندویچ اغلب از نان های باگت یا نان های سنتی همراه با مخلفاتی که درون آن می ریزند تهیه می شود. ساندویچ ها بر اساس مواد داخل آن، به انواع مختلف تقسیم می شود. مخلفات کنار ساندویچ ها اغلب تشکیل شده از سبزیجات خام مانند گوجه، کاهو و گاهی کلم، ترشی جات و شوریجات مانند زیتون بدون هسته و خیار شور و سالاد های مختلف، سبزی خوردن و ...همچنین در کنار سبزیجات، از مرغ پخته، گوشت چرخ کرده و تفت داده شده، سوسیس و کالباس، انواع کوکو ها، فلافل و غیره استفاده کرد. همچنین برای خوش طعم کردن و لطیف شدن ساندویچ ها، از سس های مختلف بسته به مواد درون آن، مانند سس مایونز، فرانسوی، کچاپ، خردل و غیره استفاده می شود. گاهی ساندویچ ها را به صورت اسنک طبخ می کنند تا بتوان راحت تر مصرف کرد. اگر بتوان ساندویچ ها را در نان های کوچک پیچید، می توان از آن به عنوان فینگر فود در جشن های تولد و مهمانی ها استفاده کرد. در ادامه به معرفی ساندویچ های رایج می پردازیم.

همبرگر:

یکی از رایج ترین و معروف ترین انواع ساندویچ ها است. همبرگر انواع مختلف دارد که بسته به موادی که درون ساندویچ به کار می رود متفاوت است. برای نان آن، از نان های فانتزی دایره ای استفاده می شود. همبرگر از گوشت چرخ کرده مخلوط گوساله و گوسفند همراه با ادویه جات مختلف تهیه می شود. این گوشت به صورت قالبی و دایره ای درون تابه سرخ شده و دو طرف آن برشته می شود. در همبرگر ها، از خیار شور، گوجه و کاهو استفاده می شود. گاهی روی همبرگر ها، قارچ های تفت داده شده و پنیر پیتزا ریخته می شود که به آن چیز برگر نیز می گویند. همبرگر با سس کچاپ، مایونز و سس خردل سرو می شود.

ساندویچ بندری:

یکی از ساندویچ های ایرانی که در فست فودها طبخ می شود، بندری است. مواد داخل ساندویچ از پیاز، سیب زمینی خرد شده و سوسیس سرخ شده همراه با فلفل فراوان و سس گوجه تهیه می شود. این مواد در کنار خیار شور داخل نان باگت، ساندویچ بندری را تشکیل می دهد که به همراه سس کچاپ سرو می شود. در طرز تهیه سوسیس بندری به سلیقه خود می توانیم از موادی مانند فلفل دلمه ای و قارچ نیز استفاده کنیم.

ساندویچ مرغ:

یکی از سالم ترین ساندویچ ها، ساندویچ مرغ است که از مرغ پخته ریش ریش شده همراه با اسلایس های گوجه و خیارشور در نان ساندویچی استفاده می شود. این ساندویچ را با هر سس دلخواهی می توان سرو کرد. همچنین می توان از برگه های کاهو و کلم استفاده نمود.

ساندویچ کباب ترکی یا دونر کباب:

همانطور که از اسم آن پیداست مربوط به کشور ترکیه است که در فست فودی های ایرانی نیز یافت می شود. گوشت و مرغ را به صورت رول به سیخ می کشند و در فرهای بزرگ طبخ می کنند. برای درست کردن ساندویچ، تکه های گوشت را از سیخ بریده و همراه با قارچ و فلفل دلمه ای تفت می دهند و درون نان باگت همراه با کمی پنیر پیتزا و خیار شور و سس فراوان، سرو می کنند.

شاورما عربی:

شاورما تقریبا مشابه کباب ترکی است و مشابه آن طبخ می شود. ریشه آن مربوط به کشور های عربی حوزه خلیج فارس و شهرهای جنوبی ایران است. در ساندویچ شاورما از نان لواش یا نان های عربی به جای نان باگت استفاده می شود.

ساندویچ کالباس:

این ساندویچ هم مشابه ساندویچ مرغ است. تنها تفاوت آن جایگزینی کالباس به جای مرغ پخته ریش ریش شده است. ساندویچ کالباس نیز با خیار شورو گوجه و کاهو و سس کچاپ و فرانسوی سرو می شود.

ساندویچ پنیر و سبزی:

یکی از ساده ترین و قدیمی ترین ساندویچ های ایرانی، ساندویچ پنیرو سبزی است که با پنیر فتا و سبزی خوردن تهیه می شود. این ساندویچ اغلب برای صبحانه و مراسمات خاص مورداستفاده قرار می گیرد. این ساندویچ از نان لواش تهیه می شود. گاهی در کنار سبزی، تکه های خیار نیز قرار می گیرد.

ساندویچ میگو:

این ساندویچ جزو غذاهای دریایی محسوب می شود. در این ساندویچ ابتدا میگو ها را با حرارت زیاد سرخ می کنند. سپس با پیاز قرمز خام، گوجه فرنگی، خیار شور درون نان باگت با سس خردل سرو می کنند.

ساندویچ بوقلمون:

ساندویچ بوقلمون نیز مانند ساندویچ مرغ است. گوشت بوقلمون را پخته و در کنار مخلفاتی مانند گوجه و خیار شور و کاهو درون نان باگت با سس دلخواه سرو می کنند.

ساندویچ فلافل:

این ساندویچ که مربوط به شهرهای جنوبی ایران است، از نخود تهیه می شود. که نخود خیس خورده را چرخ کرده و به همراه ادویه جات و چاشنی های مختلف، مانند کوکو طبخ می کنند و درون ساندویچ در کناراسلایس های گوجه و خیارشور و قارچ تفت داده شده، همراه با سبزی های معطر، سرو می کنند. سس مخصوص این ساندویچ سس کچاپ و سس فرانسوی است. البته طرز تهیه فلافل در شهرهای مختلف کشور کمی متفاوت است و بهترین نوع ان را می توانیم در استان خوزستان بیابیم.

ساندویچ مغز:

مغز گوسفند یکی از خوش خوراک ترین جای کله گوسفند محسوب می شود. برای ساندوچی مغز، ابتدا مغز گوسفند را کمی پخته و با روغن کم، سرخ می کنند و در کنار گوجه و خیار شور، ساندویچ می کنند. معمولا ساندویچ مغز در نان لواش تهیه می شود.

ساندویچ زبان:

زبان گوسفند یا گوساله نیز خیلی طعم خوبی دارد و اگر خوب پخته شود می توان ساندویچ خوبی از آن تهیه کرد. زبان را با پیاز و ادویه می پزند. سپس ورقه ورقه برش می زنند و درون ساندویچ با خیار شور و گوجه سرو می کنند. در کنار ساندویچ زبان، آبی که با آن پخته شده است، نیز سرو می شود.

ساندویچ تن ماهی:

یکی از ساندویچ های راحتی که می توان در منزل تهیه نمود، ساندویچ تن ماهی است. تن ماهی را در کنار خیار شور و کاهو و سبزیجات دیگر با انواع نان؛ ساندویچ می کنند و سرو می نمایند.

همانطور که گفته شد، هر ماده غذایی بدون آبی را می توان درون نان همراه با سبزیجات خام و قارچ پخته و پنیر پیتزا قرار داد و سرو نمود. بنابراین فراوانی زیادی در مورد این نوع غذا وجود دارد که در این جا به رایج ترین آن ها پرداخته شده است. در صورتی که مایلید دستور کامل این غذاهای خوشمزه را مشاهده کنید می توانید به سایت آموزشی چی شی مراجعه کنید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

آخرین عناوین