پیام های روشن ایران پیش روی بایدن

جهان،   3991121053 ۴۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۹ تکراری یا غیرقابل انتشار
پیام های روشن ایران پیش روی بایدن

 سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در رابطه با "برجام" و طرح "موضعِ قطعی" ایران در مورد این مساله، حامل پیام‌های روشنی، مخصوصا برای طرف های غربی است. در واقع، سخنان ایشان را بایستی به مثابه آغاز فصلی جدید در تعاملات برجامی ایران با غرب دانست که در قالب آن، ایران با تاکید بر گفتمان اصیل انقلاب اسلامی در عرصه روابط‌بین‌الملل، عدم پذیرش زورگویی و ردِ سیاست "هویج و چماغ آمریکایی" را، تا استیفای کامل حقوق خود در دستورکار قرار خواهد داد. 

 

به گزارش الف، مدت زمان زیادی از موضع گیری رهبر معظم انقلاب اسلامی "حضرت آیت الله خامنه ای" در رابطه با اعلام "سیاست‌قطعی" کشورمان در مساله برجام نمی گذرد که بسیاری از جریان های سیاسی و رسانه ای بین المللی، با پرداختِ گسترده به آن، به نوعی از آغاز شدن فصل جدیدی از تعاملات هسته ای ایران و غرب(مخصوصا با آمریکا) خبر می دهند. در این راستا، تقریبا تمامی رسانه‌های مطرح جهان، به طور دقیق، سخنان ایشان در دیدار با شماری از فرماندهای، خلبانان و همچنین اعضای نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران را پوشش داده و در مورد آن، تحلیل ها و تفاسیر مختلفی را ارائه کرده اند. 

در این میان، نقطه تاکید بسیاری از جریان های رسانه ای بین المللی، اعلام سیاست قطعی ایران در رابطه با مساله برجام از سوی رهبر معظم انقلاب بود. ایشان در بخشی از سخنان خود به این مساله اشاره کردند که شرط ازسرگیری تعهدات برجامی ایران، "بازگشت اولیه آمریکا به این توافق و راستی آزماییِ صحت انجام تعهدات برجامیِ آمریکا از سوی ایران، و همچنین لغو کلیه تحریم هایی علیه ایران است که توافق برجام به آن ها اشاره داشته است". ایشان همچنین به طور خاص به این مساله اشاره کردند که کشورهای اروپایی و آمریکا، به عنوان ناقضان اساسی برجام، هیچ حقی جهت تعیین پیش‌شرط برای ایران(در رابطه با معادله برجام) ندارند(زیرا ایران از ابتدای انعقاد برجام، تنها عضوِ متعهد به این توافق بوده است). 

در این راستا، برخی جریان های سیاسی و رسانه ای مخالف با کشورمان، بار دیگر خط عملیات روانی علیه ایران را در پیش گرفتند و سعی کردند موضع گیری عزتمندانه رهبر معظم انقلاب اسلامی را به مثابه جلوه ای از نقض بنیادین توافق برجام از سوی ایران، و حتی (به اصطلاح) جاه طلبی های این کشور تصویرسازی کنند. از سویی، آن ها همچنین تلاش کردند تا طرف های غربی مخصوصا آمریکا را در مسالهتعامل دیپلماتیک در قالب توافق برجام، فعال نشان دهند و در مقابل، جمهوری‌اسلامی ایران را به کارشکنی در این مسیر متهم سازند. با این حال، اعلام سیاست قطعی ایران در رابطه با معادله برجام از سوی مقام معظم رهبری، حامل پیام هایی بود که تامل در مورد آن ها، کاملا ضروری است و می تواند تصویری از نقشه راهِ منطقی ایران در تعامل هسته ای با غرب را نمایش دهد. 

*"موضع قطعی" هسته ای ایران و رد سیاست "هویج و چماغ آمریکایی"

"جو بایدن" رئیس جمهور جدید آمریکا، در دوره قبل از پیروزی خود در انتخابات ریاست جمهوری 2020 کشورش و پس از آن، مکررا بر اراده خود جهت بازگشت به توافق برجام تاکید کرده است. وی با انتقاداتِ ظاهری خود از رویه های غیردیپلماتیک دولت ترامپ در عرصه بین المللی(نظیر خروج یکجانبه از توافق برجام)، سعی داشته اینگونه ادعا کند که با حضور وی در قدرت، آمریکا بار دیگر به آنچه "رهبری متعهدانه و مسوولانه" این کشور در عرصه بین المللی خوانده می‌شود، باز خواهد گشت. 

در این راستا، بایدن ضمن تاکید به ضرورت پرداختن به مساله برجام به عنوان یکی از اولویت های فوری دولت جدید آمریکا، تیم امنیت ملی و سیاست خارجی خود را از افردی نظیر "جیک سالیوان"(مشاور امنیت ملی)، "آنتونی بلینکن"(وزیر‌خارجه)، و "رابرت مالی"(مسوول ویژه پرونده ایران در دولت جدید آمریکا) تشکیل داده که نقشی اساسی در انعقاد توافق برجام در دولت دموکراتِ اوباما در سال 2015 داشتند. در واقع وی با این اقدام خود سعی داشته این پیام را به ایران برساند که در احیای برجام، کاملا جدی است. با این حال، شخصِ بایدن و تیم امنیت ملی و سیاست خارجی وی، هر چه از زمان آغاز به کارشان گذشته و می گذرد، در رابطه با مساله برجام و مخصوصا مکانیسم بازگشت آمریکا به این توافق، موضع گیری های جدیدی را اتخاذ می کنند. 

در این چهارچوب آن ها از ضرورت بازگشت اولیه ایران به توافق برجام(این در حالی است که اساسا ایران بر خلاف آمریکا، از برجام خارج نشده است)، راستی آزماییِ درستی انجام تعهدات برجامی ایران از سوی آمریکا، و حتی ضرورت گسترش دامنه مذاکرات هسته ای با ایران به مسائلی نظیر قدرت موشکی و حضور منطقه ای کشورمان نیز سخن گفته اند. امری که به نوعی بر این مساله تاکید دارد که بایدن، نَه به دنبال اصلاح خرابکاری های ترامپ، بلکه درصددِ تداوم بخشیدن به "کارزار فشارحداکثری" علیه ایران، در شکل و قالبی جدید است. 

در این مسیر، دولت بایدن سعی داشته تا با به راه انداختن زمزمه هایی نظیر اقدام آن جهت سبک کردن فشار تحریم ها علیه ایران جهت تسهیل تعاملات هسته ای با این کشور(که بیشتر جنبه نمایشی دارد)، اینگونه به جامعه بین المللی القا کند که آمریکا کاملا به دیپلماسی و مذاکره با ایران علاقه مند است و اکنون توپ در زمین ایران است.

این در حالی است که مقام معظم رهبری با اتخاذ موضع قاطع و تاکید بر ضرورت کنش‌ورزی فعال آمریکا در چهارچوب معادله برجام و جبران خسارت وارده به ایران(ناشی از اقدامات دولت پیشین آمریکا)، عملا اقتدار ایران را به رخ دولت جدید آمریکا کشاندند و به نوعی تاکید کردند که ایران فریبِ روایت سازی های دولت آمریکا در رابطه با توافق برجام را نمی‌خورد. روایت سازی هایی که در قالب آن ها، آمریکا سعی دارد خود را از جایگاه کشور ناقض برجام، خارج و به مثابه طلبکار ظاهر شود. از سویی، ایشان به طور قطعی سیاست "هویج و چماغ آمریکایی" را رد کردند و بر زمزمه های اخیر مبنی بر اینکه دولت آمریکا سعی دارد برخی گشایش های اقتصادی را برای ایران ایجاد کند(که چیزی جز فریبکاری آشکار دولت آمریکا در رابطه با ایران نیست)، خط بطلان کشیدند. بدون تردید در برابر راهبرد "تقابل هوشمندانه" جو بایدن در تقابل با ایران، کشورمان نیز بایستی زیرکی از خود نشان دهد و در زمین بازیِ دولت جدید آمریکا قرار نگیرد. امری که به وضوح در سخنان اخیر رهبری بازتاب یافت. 

*مفاهیم بنیادین در اعلام "موضع قطعی" هسته ای ایران

از جمله نکات بارز دیگری که در سخنان اخیر مقام معظم رهبری در اعلام سیاست قطعی هسته ای کشورمان می توان به آن ها اشاره کرد، طرح مفاهیم و کلیدواژه های بنیادین در این رابطه بود. تاکیدات ایشان بر بازگشت اولیه آمریکا به برجام، راستی آزمایی صحت انجام تعهدات آمریکا از سوی ایران، و لغو کلیه تحریم های مرتبط با مساله هسته ای علیه ایران، از جمله نکات اساسی بودند که حضرت آیت الله خامنه ای آن ها را طرح فرمودند و در نوع خود، پیام های مشخصی را داشتند.

اشاره ایشان بر بازگشت اولیه آمریکا، به طور خاص به این مساله اشاره داشت که این آمریکا است که ناقض برجام است و کشوری که یک جانبه از یک توافق معتبر بین المللی خارج شده، حق تعیین شرط و شروط برای طرف متعهد(ایران) را ندارد. از سویی این موضع گیری، بر بی قانونی رویه های آمریکا در عرصه بین المللی تاکید دارد و موضع گیری های دولت بایدن در رابطه با برجام را از اساس با چالش رو به رو می کند. تاکید ایشان بر انجام راستی آزمایی از سوی ایران در مورد صحت انجام تعهدات برجامی آمریکا نیز به طور خاص به این نکته اشاره دارد که بی اعتمادی ایران به آمریکا، اساسِ سیاست کشورمان در رابطه با آن را تشکیل می دهد و ایران اکنون با یک روحیه عملگرایانه‌تر و با نگاهی عمیق به تاریخ، قصد ندارد درس های برجام را بار دیگر تکرار کند. از سویی، این موضع گیری، بر این مساله اشاره دارد که ایران به آمریکا اجازه نخواهد داد که در معادله برجام ایجاد ابهام کند و با فرافکنی، از زیر بار رفتارهای نابهنجار و غیرقانونی خود شانه خالی کند. 

در نهایت، اشاره مقام معظم رهبری به لغو کلیه تحریم ها (که بر اساس برجام به آن ها اشاره شده) علیه ایران، این پیام صریح را به بایدن و تیم امنیت ملی و سیاست خارجی وی رساندند که ابتکار آن ها مبنی بر ارائه امتیازهای سطحی به ایران جهت آنچه باز کردن باب تعامل و مذاکره می خوانند، اساسا از سوی ایران غیرقابل قبول است و ایران این قِسم اقدامات را صرفا فریبکاری می بیند. در این راستا، اگر آمریکا واقعا مایل به تعامل سازنده هسته ای در چهارچوب برجام است، باید امتیازات اقتصادی که برجام به ایران اختصاص می دهد را به رسمیت بشناسد و پس از آن، از ایران توقع داشته باشد تا تعهدات برجامی اش را از سرگیرد. 

 

دیدگاه کاربران

امید۱۸۱۸۱۰۶۱۲:۵۲:۵۳ ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
پیام بایدن هم کاملا روشن و قاطعه،مسئله فقط هسته ای نیست.
ناشناس۱۸۱۸۲۴۶۱۴:۱۳:۰۲ ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
تنها راه برو رفت از وضعیت کنونی، آشتی و تعامل با دنیا است.
ناشناس۱۸۱۸۲۹۰۱۴:۳۵:۴۴ ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
آشتی با چند کشور؟!!! آن کشور محدود دنیای مورد نظرتان دست از زیاده خواهی علیه ما بردارن آن وقت ادعای تمام دنیا کنید!
ناشناس۱۸۱۸۴۵۵۱۶:۰۱:۰۲ ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
اگه ایران غنی سازی با درصد بالا رو شروع نکرده بود، الآن آمریکا برمی گشت به برجام.
ناشناس۱۸۱۸۹۰۸۲۲:۳۹:۴۵ ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
تحریمهای بانکی و مالی که پایه و اساس همه مبادلات تجاری است حتی در دوران خود اوباما که کلا،برنامه هسته ای را تعطیل کردیم لغو نشدند.
ناشناس۱۸۱۸۹۴۴۲۲:۵۳:۵۸ ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
وزیر خارجه امریکا باج خواهی را شروع کرده و گفته ایران باید گام اول را بردارد و مسئله موشکی را مطرح می کنیم !
ناشناس۱۸۱۸۴۶۹۱۶:۰۹:۲۴ ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
اگر دنیا چند کشور نیست یک کشور از 200 کشور دنیا نام ببرید که رسما از ایران مانند قبل از تحریمها نفت وارد می کند و ارز معتبر به ایران می دهد؟!
ناشناس۱۸۱۸۹۰۳۲۲:۳۶:۲۰ ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
چین اکنون از ایران نفت می خرد و دلار پرداخت می کند و ونزوئلا هم بنزین می خرد و طلا پرداخت می کند.
ناشناس۱۸۱۸۹۵۷۲۳:۱۰:۳۰ ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
برو در گمرکات تا ببینی
ناشناس۱۸۱۸۵۵۶۱۷:۲۹:۰۳ ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
ما اگر ثروت های نامشروع را ملی کنیم براحتی بدون آنکه قطره ای نفت هم بفروشیم کشور بخوبی اداره میشود تنها اراده محکم برای اجرای قانون اعاده اموال نامشروع می خواهد
ناشناس۱۸۱۸۴۱۸۱۵:۴۳:۰۴ ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
درس عبرت برجام این بود که هرگز نباید به مذاکره با دولتهای بدعهد و خبیث اعتماد کنیم.
ناشناس۱۸۱۹۰۱۶۰۰:۱۷:۴۱ ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
هر روز میای زیر اولین پیام این نظر رو میگزاری. خب یخورده مطالعه کن آدم فکر نکنه قبل از برجام خوابیدی امروز بیدار شدی از هیچی خبر نداری!!!!
ناشناس۱۸۱۸۲۶۳۱۴:۱۸:۲۲ ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
بایدن یک سیاستمدار جنتلمن است. باید با بایدن وارد مذاکره شده و دامنه خصومت ها را با آمریکا محدود کرد.
ناشناس۱۸۱۸۴۶۲۱۶:۰۵:۲۵ ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
هر وقت این جنتلمن آمد در مورد موشک و هسته‌ای آمریکا صحبت کرد چشم می رویم
ناشناس۱۸۱۸۵۹۵۱۸:۰۸:۵۳ ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
جنتلمن !!!!!! جان خودت بگو این کلمه را دیروز یاد گرفتی و امروز داری قرقره می کنی ؟ وای چه کلمه با کلاسی فکر کنم تو در وسط شهر نیویورک بدنیا آمدی و ما هم از پشت کوه و بیسواد .
بچه شش ماهه۱۸۱۸۵۹۱۱۸:۰۴:۵۷ ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
بایدن و فرانسه و غرب می خواهند سر بچه شیره بمالند: اول تو تاسیسات هسته ایت را نابودکن بعد آنوقت نوبت ما میشه که حسابی پدرت را دربیاریم و به التماس بیفتی و ما هر کاری خواستیم بسرت دربیاریم .
آب یخ ریز در لانه موریانه های فساد اقتصادی۱۸۱۸۱۱۲۱۲:۵۵:۲۴ ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
بایدن به زبان میخی بهت می گوییم میخای بخا نیمیخای نخا
ناشناس۱۸۱۸۱۲۱۱۲:۵۸:۵۴ ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
با عرض معذرت همان 20 سال پیش باید جلوی زیاده خواهی آن ها را می گرفتید نه وقتی دو قرارداد فراتر از قانون خودشان که ان پی تی بود!
ناشناس۱۸۱۸۲۴۷۱۴:۱۳:۴۰ ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
ما هیچ اهرم فشار و قدرتی در اختیار نداریم.
ناشناس۱۸۱۸۲۹۲۱۴:۳۶:۴۸ ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
اهرم فشار!! مثل این که آنها می خواهند اهرم فشار ما را بگیرند نه ما!
ناشناس۱۸۱۸۳۲۶۱۴:۵۴:۱۲ ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
ما نمی خواهیم هسته‌ای و موشکی آمریکا را بتن بریزیم که از اهرم فشار حرف می زنید که نداریم
ناشناس۱۸۱۸۴۱۴۱۵:۴۰:۰۱ ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
غنی سازی 20 درصدی و توسعه صنعت هسته ای امریکا و اروپا را پای میز مذاکره آورد و قویترین اهرم فشار ایران بر علیه امریکا و اروپاست.
ناشناس۱۸۱۸۱۲۶۱۲:۵۹:۵۸ ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
ایران چند سال منتظر رفتن ترامپ بود. حالا که این قدر صبر کردید، غنی سازی 20 درصد را هم متوقف کرده و بایدن را به پشت میز مذاکره دعوت کنید.
ناشناس۱۸۱۸۴۱۶۱۵:۴۱:۴۰ ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
بعد از توقف غنی سازی تحریم ها را با بهانه های موشکی و منطقه ای و حقوق بشری ادامه می دهند نباید فریب بخوریم.
ناشناس۱۸۱۸۵۵۸۱۷:۳۲:۲۲ ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
باید مقاومت کرد
ناشناس۱۸۱۸۴۱۷۱۵:۴۲:۲۵ ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
چقدر ذلیلی !
ناشناس۱۸۱۹۰۱۸۰۰:۲۰:۲۱ ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
این همه صبر کردیم که چیزی رو متوقف نکنیم وگرنه با همون ترامپ عکس یادگاری میگرفتیم!
ناشناس۱۸۱۸۱۴۱۱۳:۱۱:۲۹ ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
دیروز وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد ایالات متحده ارتفاعات جولان را به عنوان بخشی از اسرائیل به رسمیت نمی شناسد. چند روز قبل هم بایدن گفت جنگ یمن باید تمام شود و حوثی ها را از فهرست تروریست ها خارج کرد. اینها همه پیام های آمریکا برای ایران است. ایران هم باید با توقف غنی سازی 20 درصدی به آمریکا سیگنال مثبت بفرستد.
ناشناس۱۸۱۸۹۲۲۲۲:۴۴:۰۵ ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
امریکا ابتدا باید تحریمهای بانکی و نفتی را بردارد و حُسن نیت خود را به اثبات برساند.
ناشناس۱۸۱۹۰۳۱۰۰:۲۹:۰۳ ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
شما که همش فکر سیر شدن شکم مردم هستی با کدوم اینا که وزیر امور خارجه آمریکا گفته شکم مردم سیر میشه؟
ناشناس۱۸۱۸۱۴۹۱۳:۱۵:۲۹ ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
فریب چماق و هویج یانکی ها رو نخورید!!!
ناشناس۱۸۱۸۲۵۰۱۴:۱۴:۰۸ ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
اگر در ایران مدیریت جهادی جایگزین مدیریت ناقص قرار گیرد و سوءمدیریت‌ها جمع شود قطعاً دیگر مشکلی باقی نمی‌ماند.
ناشناس۱۸۱۸۱۸۱۱۳:۳۸:۵۳ ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
بایدن هم هیچ امتیازی به ایران نخواهد داد همانطور که اوباما هیچ امتیازی نداد برجام یک سراب بود.
ناشناس۱۸۱۸۲۵۵۱۴:۱۶:۰۰ ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
.. با هر ترفندی چماق را بر سر برجام می کوبید. مگر چقدر از انتخاب دولت جدید آمریکا میگذرد که شما پیش بینی را شروع کرده اید؟
ناشناس۱۸۱۸۹۲۶۲۲:۴۵:۱۵ ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
تجربه برجام در 5 سال گذشته نشان می دهد که امریکا امتیاز بده نیست.
ناشناس۱۸۱۸۱۸۸۱۳:۴۱:۲۰ ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
و اثر روشن پشت کردن بایدن به پیام روشن، در بالا رفتن 500 تومانی دلار ظرف 2 ساعت آخر وقت دیروز!!!
ناشناس۱۸۱۸۲۹۶۱۴:۳۸:۱۴ ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
به دولت محبوبت بگو دلار را سیاسی مکند و هم‌تراز با تورم بالا ببرد این بالا و پایین شدن ها کوتاه مدت و چند روزه است
ناشناس۱۸۱۸۴۱۹۱۵:۴۴:۱۱ ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
اصلا همه چیز زندگیت را به قیمت دلار گره بزن حتی غیرتت را. از قبیل تو زیادن تو این مملکت!
ناشناس۱۸۱۸۴۲۰۱۵:۴۴:۲۲ ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
دولت کمبود بودجه دارد و اجازه کاهش قیمت ارز را نمی دهد.
ناشناس۱۸۱۸۶۹۴۱۹:۳۴:۱۵ ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
کمبود بودجه همه دولت ها در جهان دارند
ناشناس۱۸۱۸۹۳۱۲۲:۴۷:۰۹ ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
افزایش قیمت ارز با حرف رئیس جمهور امریکا نتیجه شرطی کردن اقتصاد و گره زدن چرخ سانتریفیوژ به چرخ اقتصاد است.
ناشناس۱۸۱۸۵۲۹۱۷:۰۳:۳۶ ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
غرب گدایان حالا حالا ها باید از اشتیاق رسیدن به آمریکا تب کنند و بسوزند. ایران زیاده خواهی های شیاطین را نمی پذیرد. آمریکا هم به آن چند نفری که آنور آب وتعدادی در داخل با فساد اقتصادی پول ملت ایران را غارت کردندمی خواهند در آمریکا با عیاشی زندگی ننگین خودرا سپری کنند ودر فضای مجازی کار میکنند دل خوش نکند
ناشناس۱۸۱۸۵۵۵۱۷:۲۵:۴۵ ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
اگر مسایل به همین سادگی با حرف وشعار حل میشد الان نه امریکا وجود داشت و نه استکبار
مصطفی۱۸۱۸۸۹۱۲۲:۲۷:۵۵ ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
رهبری فرمودن کلیه تحریم‌ها! چرا شما و دولت تمام سعیش ایجاد انحصار در تحریم‌های مرتبط به برجامه؟ از ابتدا رهبری تمام تحریم‌ها را نشانه گرفتند.
ناشناس۱۸۱۹۱۲۲۰۶:۰۱:۲۳ ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
تنها راه برون رفت از مسئله فعلی تعامل با مردم است.از تعامل با غرب هیچ فایده ائی نصیبمان نخواهد شد.
ناشناس۱۸۱۹۳۳۳۱۰:۴۲:۰۴ ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
بایدن مرد
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  18. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  19. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  20. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  21. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  22. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  23. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین