تذکر آیت‌الله علم‌الهدی به مسوولان: به‌جای محدودیت، تدبیری برای اقتصاد مردم بیندیشند

اجتماعی،   3991026033 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

امام جمعه مشهد از مدیران خراسان رضوی و مسؤولان کشوری خواست تدابیری برای خلأهای اقتصادی که به مردم تحمیل شده بیندیشند، چرا که اقتصاد مشهد و استان زائر محور است و حصر و محدودیت مشکلات مردم را بیشتر می‌کند.

تذکر آیت‌الله علم‌الهدی به مسوولان: به‌جای محدودیت، تدبیری برای اقتصاد مردم بیندیشند

به گزارش فارس، آیت الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در نماز جمعه این هفته حرم مطهر رضوی که در صحن انقلاب اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: امروز روز اول ماه جمادی الثانی است به صورتی که عموم عزیزان ما در این شهر سابقه دارند در روز شهادت حضرت زهرا(س) اجتماع بزرگ فاطمی در میدان شهدا برگزار می‌شد و سیل عظیم جمعیت به سمت حرم مطهر روانه بودند و در مظهر مقدس امام هشتم مقتل خوانی حضرت زهرا(س) را قرائت می‌کردند.

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: امسال به دلیل وجود ویروس منحوس کرونا بنا است در میدان شهدا و خیابان‌های شیرازی صندلی‌ها با فاصله گذاری اجتماعی مستقر شوند و در حرم مطهر به همین شکل مراسم عزاداری و نوحه خوانی حضرت زهرا(س) برگزار شود.

وی از عموم مردم تقاضا کرد که برای ضمن عرض تسلیت به ساحت مقدس امام هشتم با حفظ رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراسم شهادت حضرت زهرا(س) شرکت کنند.

آیت الله علم‌الهدی ادامه داد: امیدوارم همه شما عزیزان از فیض کامل عاطفی و عشق ولایی در مراسم شهادت حضرت زهرا(س) بهره‌مند شوید.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با تأکید بر این مطلب که زمانی که انحراف رهبری از خط امامت رخ داد مولا علی(ع) نمی‌توانستند در برابر این انحراف مقاومت کند، چون مصلحت اسلام نبود، بیان کرد: در روایتی پیامبر اسلام گفتند، «اگر رشته‌های اسلام از هم گسسته شوند اولین رشته رهبری و آخرین رشته نماز است».

وی افزود: انحراف رهبری از خط امامت از تداوم وحی به جایی می‌رسد که حتی نماز براندازی می‌شود، مظلومیت حضرت زهرا(س) در طول تاریخ نشان داد که نباید بگذاریم نماز را براندازی کنند و مظلومیت ایشان عامل پیشگیری از سقوط اسلام بود.

آیت الله علم الهدی یادآور شد: در این مدت که نماز جمعه نداشتیم، ویروس منحوس کرونا خسارات مالی و جانی زیادی را به ما متحمل کرد، تا جایی که از نظر اقتصادی مشهد و خراسان رضوی را به مرز استیصال برد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با تأکید بر اینکه در این مدت مردم آزمایش‌های خوبی دادند و در عرصه‌های دانش بنیان حرکت های بزرگی انجام گرفته است، عنوان کرد: در رزمایش مواسات که مقام معظم رهبری اعلام کردند، خوشبختانه در این استان قرارگاه شکل گرفت و نهادهایی مانند، سپاه امام رضا(ع)، کمیته امداد، ستاد فرمان امام و آستان قدس رضوی خدمات ارزشمندی را ارائه دادند.

وی تصریح کرد: در این مدت قریب به یک میلیون و 300 هزار بسته معیشتی توزیع شد، ۳۲۰هزار خانواده آسیب‌ دیده شناسایی شدند و ۶۰۰ هزار خانواده مورد تکریم قرار گرفتند که بانی اصلی این حرکت شما مردم دلاور بودید.

آیت‌الله علم‌الهدی در خصوص طرح پایگاه سلامت، گفت: دو هزار و ۵۵۰ مسجد در خراسان رضوی و قریب به ۸۰۰ مسجد در مشهد که به نام شهید حاج قاسم سلیمانی بوده وارد شدند و به خوبی خدمت رسانی کردند.

امام جمعه مشهد از مدیران خراسان رضوی و مسؤولان کشوری خواست تدابیری برای خلأهای اقتصادی که به مردم تحمیل شده بیاندیشند، زیرا معتقد است اقتصاد مشهد و استان زائر محور است و حصر و محدودیت مشکلات مردم را بیشتر می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: باید یاد بگیریم با ویروس کرونا زندگی کرده و آن را مدیریت کنیم، ۳۷هزار خانواده که در مهمانسراها، هتل‌ها و مراکز خدماتی این چنینی کار می‌کردند بیکار شده‌اند و تنها یک نمونه از قشر آسیب‌پذیر خراسان رضوی هستند.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: طبق گفته وزیر کشور ۹۷ درصد مردم در حاشیه سه درصد دیگر قرار گرفته‌اند، پس باید زندگی ۹۷ درصد دیگر مردم مدیریت شود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی در پایان از تمامی ایثارگران کادر سلامت تشکر و آرزوی اجر و پاداش کامل را برای تمام کسانی که در این مدت مجاهدانه فعالیت کرده‌اند را کرد.

تقوای عملیاتی باید در ارتباطات خانوادگی حاکم باشد

وی در خطبه‌های عبادی این هفته، اظهار کرد:اگر یگانگی در خانواده وجود نداشته باشد و ضربه بخورد به همان نسبت صمیمت و جریان خاص حاکم بر سعادت خانواده نیز ضربه‌پذیر می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: همسران باید یگانگی را حفظ کنند؛ یگانگی ارتباط میان زن و شوهر اگر بهم بخورد و عنصر دومی وارد زندگی خانوادگی بشود، یکتابی عشق و عاطفه در زندگی بهم می‌خورد و نتیجه آن نیز این است که صمیمیت و اخلاص و ارتباطات خاص حتی میان فرزندان و پدر و مادر نیز ضربه می‌بیند و قرآن علاج قضیه را به عنوان یک اصل حاکم بر صفای خانوادگی در این دستور قرار داده که به مومنان بگو چشمان خود را از نامحرمان بپوشانند.

آیت‌الله علم‌الهدی بیان کرد: مسئله چشم‌چرانی فقط بر مردان حرام نیست بلکه بر زنان نیز حرام است؛ تمام اختلافات خانوادگی متاسفانه از نگاه سرچشمه می‌گیرد. برادران و خواهران همان‌طوری که یک مرد در برخورد با دیگران نباید باز برخورد کند یک زن نیز باید این گونه باشد؛ یک خانم متدینه نیز باید این مسئله را رعایت کند زیرا در غیر این صورت منشاء فساد و ناملایمات در زندگی خانوادگی است.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: منشاء و عامل بسیاری از اختلافات همین نگاه بدون تقوا است؛ در روایت نیز آمده که نگاه، سهمی از سهام شیطان است؛ سهم شیطان در نگاه چیست؟ شیطان با یک نگاه صفا و صمیمیت زندگی خانوادگی را از میان می‌برد و یکتابی عشق را در خانواده نابود می‌کند و مومنان باید به این نگاه‌ها بسیار متوجه باشند.

وی خاطرنشان کرد: این ارتباطات خانوادگی نباید آزاد باشد؛ در گذشته خانواده‌های متدین ما در مسئله نشست و برخاست با قوم و خویش به صرف نامحرمی حاضر نبودند سر یک سفره بنشینند و این را رعایت می‌کردند؛از یک طرف حضور زنان در عرصه اجتماعی به عنوان بزرگترین عامل ترویج دین و انقلاب ما شده است. وجود مقدس صدیقه اطهر این اجازه را به زنان برای ورود به عرصه‌های اجتماعی داده اما این ورود نباید سبب شود که ارتباطات زن و مرد در عرصه نامحرمی بی‌پروا و بی‌تقوا صورت بگیرد و اگر این ارتباطات بی‌پروا صورت گرفت ده‌ها مشکل غیر از مفاسد اجتماعی ایجاد می‌کند.

آیت الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: گاهی از اوقات شده یک مجلس دوستانه خانواده را بهم زده و کانون زندگی را به کانون ناراحتی و درد و رنج و مصیبت مبدل کرده است و این با یک نشست و برخاست و نگاه نامشروع شکل گرفته است. تقوای عملی در ارتباطات خانوادگی در این است که با نامحرم باز برخورد نکنیم و ارتباطات خانوادگی را به صورت رفت و آمدهایی که به بی بندوباری می‌کشد قرار ندهیم.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۷۸۱۴۴۵۱۴:۰۶:۳۲ ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
آن وقت در صدا و سیما و سینما برعکس است و از 20 سال پیش دارند آموزش خودمانی شدن نامحرمان را می دهند که قطعا وضع بدتر از امروز خواهد شد در آینده
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. از سنگ صدا درآمد، از اصلاح‌طلبان نه!

  22. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  23. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  24. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  25. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

آخرین عناوین