تدابیر امنیتی شدید برای مراسم تحلیف بایدن/ واشنگتن قرق شده است

جهان،   3991026014

چند روز مانده به مراسم تحلیف و آغاز به کار جو بایدن به عنوان رئیس‌جمهوری جدید آمریکا (چهارشنبه آتی)، خیابان‌های پایتخت این کشور رنگ و روی امنیتی گرفته و هزاران نیروی گارد ملی و پلیس مخفی محدوده مرکزی واشنگتن و محوطه اطراف کنگره آمریکا را قرق کرده‌اند.

تدابیر امنیتی شدید برای مراسم تحلیف بایدن/ واشنگتن قرق شده است

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در همین حال مدیر اداره اف.بی.آی اعلام کرد، این آژانس در حال بررسی و نظارت بر چندین پست آنلاین است که به احتمال برگزاری یک اعتراض مسلحانه در روز مراسم تحلیف بایدن اشاره می‌کنند.

روز پنجشنبه، گزارش‌های نهادهای امنیتی و پلیس اف‌بی‌آی درباره برنامه‌ریزی شبه‌نظامیان تندرو حامی دونالد ترامپ برای برگزاری تجمع و یورش به ساختمان‌های دولتی در پایتخت و تمامی مراکز ۵۰ ایالت آمریکا، هر گونه آماده سازی برای مراسم تحلیف را تحت تاثیر قرار داد. 

کریستوفر رای، مدیر اف.بی.آی در جریان جلسه‌ای با مایک پنس، معاون ترامپ که در مقر آژانس مدیریت اضطراری فدرال در واشنگتن دی.سی برگزار شد به این نکته اشاره کرد که اف.بی.آی در حال بررسی یکسری چت‌های آنلاین درباره احتمال وقوع رویدادهای خشونت آمیز است.

رای ادامه داد: در حال حاضر، ما تماس‌هایی را درباره احتمال اعتراضات مسلحانه و فعالیت‌هایی در روز مراسم تحلیف بایدن را رهگیری می‌کنیم. دلیل اینکه من از واژه احتمالی استفاده می‌کنم این است که یکی از چالش‌های واقعی ما در این فضا تلاش برای تشخیص آن چیزی است که صرفا تمایل است در برابر آنچه که واقعی و عمدی است. ما نگران احتمال وقوع خشونت در اعتراضات و راهپیمایی‌هایی هستیم که در واشنگتن دی سی و سایر ایالت‌ها در روزهای منتهی به برگزاری مراسم تحلیف برگزار می‌شود.

مدیر اف.بی.آی همچنین اعلام کرد که این اداره یکسری افرادی را نیز رصد می‌کند که ممکن است به دنبال تکرار رویدادهای خشونت آمیز چند روز گذشته باشند و همچنین از مقام‌های امنیتی و اجرای قانون محلی نیز خواست تا تدابیر امنیتی خود را در ساختمان‌های دولتی بیشتر کنند.

وی افزود: برای نظارت بر تهدیدها و اشتراک اطلاعات لازم و ضروری، مقام‌های فدرال باید بدون توقف در مقرهای اف.بی.آی و ۵۶ دفتر در سراسر کشور تلاش کنند.

اخیرا نیز مدیر اداره اف.بی.آی از مقام‌های محلی خواسته بود تا اطلاعات را بیش از گذشته به اشتراک بگذارند چون مقام‌ها نگران احتمال خشونت افراط‌گرایی هستند.

در همین حال، چندین ناوگان داخلی هوایی آمریکا فعال در واشنگتن دی.سی اعلام کردند که اجازه نمی‌دهند تا پس از مراسم تحلیف ۲۰ ژانویه، مسافران در چمدان‌های چک شده خود سلاح حمل کنند.

اد باستیان، مدیر خطوط هوایی دلتا روز پنجشنبه گفت که این سیاست گذاری جدید در تمام هفته‌ای که به روز مراسم تحلیف منجر می‌شود، ادامه دارد. همچنین سایر خطوط هوایی چون آمریکن، یونایتد و آلاسکا نیز سیاست گذاری‌های مشابهی را در نظر گرفته‌اند.

در همین حال، اداره هوانوردی فدرال آمریکا نیز سیاست "تحمل صفر" را برای مسافران متمرد از روز پنجشنبه در نظر گرفته و جریمه ۳۵ هزار دلاری در انتظار چنین مسافرانی است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین