حق مردم و «پایتخت" این نبود !

ابوالفضل فیضی خواه،   3990927091 ۲۲۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۶ تکراری یا غیرقابل انتشار
حق مردم و «پایتخت" این نبود !

حواشی ایجاد شده برای سریال پایتخت 7 بار دیگر هرج و مرج و بی قاعدگی موجود در تولید و پخش آثار نمایشی را در کشور به نمایش گذاشت. هنرمندان عجول، مدیران بی برنامه و برخی از رسانه ها که هنوز فرق فعالیت فرهنگی و رسانه ای را با دستور و اطاعت نظامی متوجه نشده اند بار دیگر با همکاری هم کاری کردند که یکی از پروژه های موفق صدا و سیما در طول دهه های گذشته پایان ناخوشی داشته باشد. گویا در این برهوت بی بضاعتی صدا و سیما قرار است اندک نقاط قوت آن را هم زمین بزنند.

ابتدا هنرمندان اصلی این سریال در پی حادثه دردناکی که بر اثر اشتباه برای هواپیمای مسافربری اوکراینی پیش آمد و تعداد زیادی از هموطنان ما در آن از دست رفتند و سوگی ملی را پدید آورد اعلام می کنند که دیگر با صدا و سیما همکاری نخواهند کرد. واکنشی که از سوی هنرمندان بارها و بارها در موقعیت های مشابه دیده شده و پس از مدتی نیز به دلیل غیر منطقی بودن این قبیل تصمیم ها دوباره همه چیز به خانه اول خود باز گشته است. 

این واکنش و ناراحتی هنرمندان یاد شده جدا از ناراحتی افکار عمومی نبود و اتفاقا در قیاس با واکنش های بعضا رندانه تر سر زده از برخی هنرمندان مشهور طی سال های گذشته خالص تر می نمود. به علاوه پس از این همه سال آن دسته از سیاسیون و مدیران سیاسی تند مزاج بایستی آموخته باشند که در برابر اهل فرهنگ و هنر چگونه رفتار کنند اما متاسفانه ظاهرا چنین نشده و علیرغم اینکه اخبار حکایت از همکاری این هنرمندان برای ساخت پایتخت 7 داشت، حساسیت ها نسبت به این بازیگران- هر چند نهفته - ادامه پیدا کرد و چنانکه قابل پیش بینی بود در فرصت مناسب دوباره بروز کرد! بر خلاف نظر منتقدان سیاسی «پایتخت»، این سریال علیرغم افت محسوس در یکی دو فصل آخر همچنان به عنوان یکی از بهترین تولیدات نمایشی تلویزیون پس ازانقلاب است و نباید قدر آن را پایین آورد و هنرمندی سازندگان و بازیگرانش را نادیده گرفت که گفته اند: هنر به چشم عداوت بزرگتر عیب است !
 
اما سوی دیگر این ماجرا جدا از واکنش های عاطفی و شتابزده هنرمندان و اسیر شدنشان در تار و پود چسبناک سیاست به مساله درک نادرست شرایط از سوی محسن تنابنده بر می گردد. اگر اخبار تایید نشده درباره درخواست چند میلیاردی او به عنوان محور اصلی و ایده پرداز سریال پایتخت درست باشد -که امیدواریم نادرست باشد و حتی در صورت صحت، تنابنده درباره آن تجدید نظر کند- باید گفت گویا متاسفانه پدیده گرانفروشی دامن هنرمندن ما را هم گرفته. در شرایطی که همه مردم از جمله هنرمندان پایتخت نسبت به افزایش قیمت بی رویه و بی منطق کالاها و خدمات و عدم نظارت بر آن گله مندند و انتظار دارند که تولید کنندگان کالا و خدمات بیشتر جانب انصاف را رعایت کنند چندان روا نیست که خودشان با نادیده گرفتن شرایط اقتصادی موجود که قطعا گریبانگیر صدا و سیما هم هست مردم را از دریافت کالای فرهنگی مورد پسندشان محروم کنند. تنابنده یا دیگر هنرمندان محبوب نباید فراموش کنند که هنرشان برای همین مردم است و اگر مردم و مخاطب نباشد بزرگترین هنرمندان نیز به سرعت رو به فراموشی می روند. آنان بهتر از هر کس دیگر می دانند که حرفه هنر آن هم هنر نمایشی علیرغم جذابیت های آن به شدت بی رحم است و در صورت بازنگری نکردن مدام و آفرینش تازه و در صحنه نبودن مستمر  هنرمندان را سخت از خود می راند! قطعا سریال پایتخت باید روزی به پایان برسد اما این نوع پایان در خور آن نیست.

اما ضلع سوم این آشفتگی و بی برنامگی متوجه خود مدیران صدا و سیماست که ظاهرا به قدر کافی توان دفاع از اندک محصولات موفق خود و حفظ آن را ندارند و چندان برایشان فرقی نمی کند که یک تولید نمایشی یا غیر نمایشی چند صد نفر بیننده داشته باشد یا چند میلیون نفر. بدون تردید هنرمندانی که اثرشان با اقبال میلیونی مردم مواجه شده چندان مایل نیستند که این ارتباط را که جوهره اصلی اثر هنری است از دست بدهند. علیرغم کالایی شدن و غلبه نگاه تجاری به تولیدات هنری در زمانه ما این ویژگی همچنان بخش مهمی از چرخه صنعت هنرهای نمایشی است و چنانکه گفته شد خود هنرمندان این عرصه بهتر از هر کس دیگری به آن آگاهی دارند. بهتر بود مدیرانی کاربلد و دارای روابط عمومی خوب طی رایزنی مناسب با هنرمندان این سریال به گونه ای برنامه ریزی می کردند که دستکم فصل نیمه کاره پایتخت آخر به صورت آبرومندی تمام  شود. این کار نقطه پایان بهتری برای این سریال بود. هم برای هنرمندانش هم برای تلویزیون. 


دیدگاه کاربران

ناشناس۱۷۴۰۵۷۰۰۹:۱۱:۰۹ ۱۳۹۹/۹/۲۹
لودگی و دست انداختن هم و مسخره بازی در این سریال باعث تعجب است
ناشناس۱۷۴۰۷۶۶۱۱:۰۶:۴۸ ۱۳۹۹/۹/۲۹
یدونه شخصیت مثبت نداره چیزی که تو همه کاراکتر ها مشخصه دروغ گفتن و زیراب زدنه
الياس۱۷۴۱۱۱۲۱۴:۱۹:۳۵ ۱۳۹۹/۹/۲۹
اين تفكر شماست، شوخي ها در قالب طنز بسيار عالي هستش، نكات مثبت زيادي هم در اون نهفته كه شما نديدي: خانواده متحد كه در گرفتاري ها كنار هم هستند، ناراحتي ها كاملا سطحي و زودگذرند و كينه وجود ندارد؛ و غيره البته شخصيت هاي سريال در جامعه زيادند، اما شما نمي خواهيد ببينيد، احتمالا كم توجهي به ادامه سريال ناشي از تفكر شماست.
ناشناس۱۷۴۲۲۰۴۰۹:۴۱:۲۲ ۱۳۹۹/۹/۳۰
درسته
مرجان۱۷۴۳۶۰۶۰۳:۰۴:۱۷ ۱۳۹۹/۱۰/۱
خداییش که بیشتر دیالوگای نقی عین حرفای داداشمه خیلی خوب نقششو بازی میکنه در دنیای واقعی نقشش
ناشناس۱۷۴۱۲۴۸۱۵:۴۲:۲۲ ۱۳۹۹/۹/۲۹
رفتار اجتماعی تنابنده و سارا و نیکا و ریما رامین فر (هما) مطلوب نیست رفتارشون باعث شده این سریال از چشم مردم بیافته
ستایش۱۷۴۲۰۴۵۰۶:۵۳:۴۳ ۱۳۹۹/۹/۳۰
چه ربطی داره به ریما رامین فر . تنابنده بازی در اورده سر کارگردان چه ربطی به ریما داره 5 میلیارد دستمزد خدارو خوش میاد ما تو این زمستون سرد بایه ژاکت سر کنبم بعد تنابنده 5 میلیارد بزاره تو جیبش . سارا ونیکا هم کسی دیگه کاری به کارشون نداره لطفا بی انصاف نباشید انقد.....
ناشناس۱۷۴۲۱۹۰۰۹:۳۱:۲۱ ۱۳۹۹/۹/۳۰
بله
ناشناس۱۷۴۲۵۲۲۱۱:۵۳:۳۱ ۱۳۹۹/۹/۳۰
خیرماپایتخت روخیلی دوست داریم
ناشناس۱۷۴۳۱۳۵۱۷:۱۱:۳۶ ۱۳۹۹/۹/۳۰
ما خیلی پایتخت رو دوست داریم
ناشناس۱۷۴۲۷۱۷۱۳:۱۲:۴۸ ۱۳۹۹/۹/۳۰
بله
ناشناس۱۷۴۳۲۹۸۱۹:۵۷:۳۲ ۱۳۹۹/۹/۳۰
آره بی مزه
نا شناس۱۷۴۱۴۸۰۱۸:۳۶:۰۷ ۱۳۹۹/۹/۲۹
سریال پایتخت تا وقتی آن خدا بیامرز زنده بود قشنگ و مردمی بود اما در آخرین قسمت کلا از فرهنگ مردم ما فاصله گرفت آن نقی تا می تونست مراقب باباش بود این نقی فوری یه چوری بابا پنجعلی رو حذف کرد حالا طرف قاچاق رفتن ارسطو و بهروز وًوقی و آن آشغال کله ها هم جای خودش این نشون می ده آقای تنابنده شناخت خوبی از مردمش نداره به خاطر همین هم سری های قبلی را مردم آنقدر دوست داشتند و این آخرین سریال اینقدر بی نمک و نچسب بود
بنده خدا۱۷۴۳۰۹۲۱۶:۴۲:۲۲ ۱۳۹۹/۹/۳۰
آقای محسن تنابنده من عاشق فیلم های تو بودم به عنوان مثال گینس و پایتخت تو رو خدا قهر نکن ما قرنطینه هستیم دل مارو شاد کن پدر بزرگم بسکه دیده بوداخبار که ببنیه چند نفر مبتلا به کرونا شده اصن وقت بود سکته کنه چشش رو برد عمل کرد دکتر گفت به خاطر فشار عصبی
ناشناس۱۷۴۲۷۰۹۱۳:۰۹:۲۳ ۱۳۹۹/۹/۳۰
موافقم نقی وبهداشت اسطوره رذایل اخلاقی بودند
گل رز۱۷۴۲۸۰۲۱۳:۴۸:۰۵ ۱۳۹۹/۹/۳۰
دقیقا، فقط ارسطو وفهیمه یکم بهتراز سایرین هستن، آخه دوقلوها کلا نقششون چیه،...
moohad۱۷۴۳۶۹۸۰۸:۲۱:۴۵ ۱۳۹۹/۱۰/۱
هما مگه نیست
ناشناس۱۷۴۰۷۷۷۱۱:۱۸:۳۴ ۱۳۹۹/۹/۲۹
وقتی صداسیما یه آدم معمولی رو گنده میکنه اینجور میشه
ناشناس۱۷۴۱۱۲۳۱۴:۲۳:۲۸ ۱۳۹۹/۹/۲۹
خیلی سریال خوبی هست ۵ میلیارد که چیزی نیست در مقابل این همه زحمت این دوستان و آقای تنابنده
ناشناس۱۷۴۱۵۴۰۱۹:۱۰:۳۱ ۱۳۹۹/۹/۲۹
این حرفا چیه هر کاری باید در کشور و مکان مورد نمایش یا انجام ، مورد قضاوت قرار گیرد در کشور ما بهترین مهندسین معلمان پرستاران و ..‌ در حدود ۵میلیون حقوق می گیرند اونم با ۱۰ سال سابقه بعد یه بازیگر برای ۱۵ قسمت ۵میلیارد !!!!!!!!!
ناشناس۱۷۴۱۹۷۴۰۰:۵۴:۵۰ ۱۳۹۹/۹/۳۰
به نظر من باید بیش از ۹۰درصد بودجه سال آینده را به این سریال بدن. البته اگه تا سال بعد ۲و۳نفری باشن که فیلم رو سرهم کنن.
ز۱۷۴۲۰۶۰۰۷:۳۸:۱۷ ۱۳۹۹/۹/۳۰
فقط پنج میلیارد محسن تنابنده میخواد عزیزم کلا سریال ۳۰ میلیارد می خواد که با اون میشه شکم صدها گرسنه و به فلاکت افتاده رو سیر کرد
ناشناس۱۷۴۲۱۷۲۰۹:۲۰:۵۵ ۱۳۹۹/۹/۳۰
منم موافقم .
ناشناس۱۷۴۰۷۸۷۱۱:۲۵:۳۴ ۱۳۹۹/۹/۲۹
انتظار دارید طنز و سرگرمی کلاس علوم تربیتی و سیاسی باشد
الياس۱۷۴۱۲۶۲۱۵:۵۶:۱۵ ۱۳۹۹/۹/۲۹
اصلا مديريت صدا و سيما با 50 هزار كارمند، استادانه عمل مي كنه، نود، كلاه قرمزي، برنده باش، پايتخت ... (الف چاپ نكن)
رسامکیف۱۷۴۲۱۷۴۰۹:۲۱:۴۲ ۱۳۹۹/۹/۳۰
به نظرمن کلاه قرمزی وپایتخت بهترین سریال های صداوسیما اما مسولان بی توجه هستند من اگر جای انها بودم درخواست اقای تنابنده را قبول میکردم تا سریال پایتخت ادامه پیدا کنه.
ناشناس۱۷۴۰۸۴۵۱۱:۵۶:۱۴ ۱۳۹۹/۹/۲۹
اصلا چرا باید تو این شرایط که از صدقه سر بی کفایتی دولتی که همین ناهنرمندان به مردم قالب کردن ، خیلیها حتی پول خرید دارو ندارن ؛ میلیاردها تومن بدن به عوامل این سریال که یک مشت اراجیف به خورد ملت بدن ؟
ناشناس۱۷۴۱۰۶۵۱۳:۵۶:۴۵ ۱۳۹۹/۹/۲۹
کاش پول ملت فقط خرج همین چیزا میشد . تو نگران نباش صدا و سیما تمام پولشو از تبلیغات ما بین همین سریال در میاره . پس فکر پولای قلمبه ی دیگه باش که معلوم نیست کجا میرن
ناشناس۱۷۴۱۵۷۷۱۹:۳۳:۵۵ ۱۳۹۹/۹/۲۹
معلومه کجا میدن . میدن امثال خاوری که ببرن دودستی تقدیم کانادا کنن
محمد حسین۱۷۴۱۱۳۸۱۴:۲۷:۱۴ ۱۳۹۹/۹/۲۹
من طرفدار پایتخت بودم اما یعنی چی مردم نو ندارن بخورند ۵میلیارد برای چی که چی بشه برای سریال ۱۵ قسمتی واقعا که
ناشناس۱۷۴۱۵۶۴۱۹:۲۶:۰۲ ۱۳۹۹/۹/۲۹
واقعا
ناشناس۱۷۴۲۴۴۰۱۱:۲۷:۳۸ ۱۳۹۹/۹/۳۰
الان فک میکنی به اونا برای ساخت سریال پول ندن میارن به تومیدن؟؟؟
ستایش۱۷۴۱۲۱۳۱۵:۱۳:۴۵ ۱۳۹۹/۹/۲۹
خیلی هم عالی بازی کردن
ناشناس۱۷۴۱۹۲۹۲۳:۵۵:۳۵ ۱۳۹۹/۹/۲۹
سلام منم نظرم اینه که یک اپارتمان ۱۰۰ متری در حومه تهران متری ۱میلیون بوده پارسال امسال شده متری ۱۶ میلیون یعنی از صد میلیون به یک میلیاردو ششصد تغییر کرده چرا نباید دست مزد یک هنر مند که واقعا لحظات عالی وشادی رو فراهم میکنن بر ای ملت زیاد نشه؟؟؟؟؟
ناشناس۱۷۴۳۲۰۷۱۸:۰۳:۰۲ ۱۳۹۹/۹/۳۰
بله من از بچه گی فیلم رو می بینم تا الان شما دوست ندارید فیلم رو نگاه کنید چرا الکی حرف می زنید با دورغ بازی می کنن به شما چه یعنی شما بازیگر ماهری هستید که نظر می دید
م۱۷۴۳۲۲۷۱۸:۲۲:۵۸ ۱۳۹۹/۹/۳۰
نه آخه نیس اون پولم اگه خرج ساخت سریال نشه میدن به فقیرا واقعا !!!!چقدرم که مسئولین به فکر ملتن!
ناشناس۱۷۴۰۸۹۶۱۲:۱۳:۱۲ ۱۳۹۹/۹/۲۹
درسته
ناشناس۱۷۴۰۹۰۴۱۲:۱۹:۲۶ ۱۳۹۹/۹/۲۹
کلا صدا وسیما با هر چه محبوبیت است کلا مخالف است. همه بشینند و سریالهای امنیتی نگاه کنند
محمد خدا دادی۱۷۴۳۵۸۹۰۲:۱۶:۰۶ ۱۳۹۹/۱۰/۱
عالی
ناشناس۱۷۴۱۱۹۳۱۴:۵۶:۲۵ ۱۳۹۹/۹/۲۹
کاملا درسته
کیانا۱۷۴۱۷۵۶۲۱:۳۶:۱۳ ۱۳۹۹/۹/۲۹
سریال جالبیه
ناشناس۱۷۴۱۵۱۱۱۸:۵۷:۵۲ ۱۳۹۹/۹/۲۹
خوب
ناشناس۱۷۴۲۳۰۲۱۰:۳۰:۰۴ ۱۳۹۹/۹/۳۰
سریالش رو دوست دارم
ناشناس۱۷۴۲۵۹۰۱۲:۲۴:۱۰ ۱۳۹۹/۹/۳۰
هر طنزی یه شوخی داره به حساب شما با این اوضاع پس نباید طنزی ساخته بشه
جانان۱۷۴۳۱۲۴۱۷:۰۴:۴۶ ۱۳۹۹/۹/۳۰
بابا ما هم آدمیم دوست داریم این سریال رو ببینم شماهایی که دوست ندارین بزنین شبکه افق
آرمین حیدری۱۷۴۳۳۳۶۲۰:۴۳:۴۸ ۱۳۹۹/۹/۳۰
چی بگم
ناشناس۱۷۴۰۵۸۱۰۹:۱۹:۲۷ ۱۳۹۹/۹/۲۹
خوبه بالاخره خودتون هم اعتراف کردین که صدا وسیما چقدر در جذب مخاطب ناتوانه و تبدیل به یک رسانه میلی برای عده ای اندک شده است
ناشناس۱۷۴۰۶۰۴۰۹:۳۷:۴۷ ۱۳۹۹/۹/۲۹
50 میلیارد دستمزد ؟!چقدر هم به فکر مردمه
ناشناس۱۷۴۰۷۶۸۱۱:۰۷:۵۱ ۱۳۹۹/۹/۲۹
با ۵۰ میلیارد چقدر بچه بی سرپرست میشه سرسامان داد
ناشناس۱۷۴۱۰۸۷۱۴:۰۷:۱۷ ۱۳۹۹/۹/۲۹
با پولی که به چاه ویل برنامه هسته ای ریخته شد! چه؟
ناشناس۱۷۴۱۲۲۸۱۵:۲۵:۳۸ ۱۳۹۹/۹/۲۹
پول کل صنعت هسته از کرسنت کمتره چرا اونجاها ساکتید؟
ناشناس۱۷۴۱۲۳۳۱۵:۲۸:۳۲ ۱۳۹۹/۹/۲۹
چاه ویل حراج ۶۰ تن طلا بود چاه ویل رانت دلار ۴۲۰۰ بود چاه ویل بدبخت شدن مردم تو بورس بود
ناشناس۱۷۴۱۳۹۵۱۷:۴۸:۲۰ ۱۳۹۹/۹/۲۹
اگر این میزان فروش طلا درست باشه که بعیده! با دریافت پول و بین مردم خودمان فروخته شده! امارات یک نیروگاه هسته ای با هزینه کمتر و فناوری مطمئن تر و بدون تحریم و بگیر و به بند و چرحه هسته ای افتتاح کرد و اون نیروگاه داره کارشو میکنه
ناشناس۱۷۴۱۲۳۹۱۵:۳۶:۱۵ ۱۳۹۹/۹/۲۹
چاه ویل شورای شهر اصلاح طلب ساری هست که منحل شد
ناشناس۱۷۴۱۳۹۷۱۷:۴۹:۴۵ ۱۳۹۹/۹/۲۹
اعضاء خطاکار سورای شهر ساری باید محاکمه شوند اما آن معاون قبلی قوه قضائیه که ده سال بر مسند کار بود را چه میگویی؟
ناشناس۱۷۴۱۸۵۹۲۳:۰۴:۱۱ ۱۳۹۹/۹/۲۹
عزیز دلم هر دو موصوع اشتباه است ولی لطفا سریال طنز رو با مسئله انرژی هسته ای قاطی نکنید . هرچی به جای خود
ناشناس۱۷۴۱۸۸۰۲۳:۲۰:۵۶ ۱۳۹۹/۹/۲۹
اندکی سواد نداری و مشخصا ایرانی نیستی و ایرانی نما هستی ، انرژی هسته ای آینده کشور است و تمام انرژی ها به این سمت خواهد رفت ، اگه سواد نداری نظر نده.
پوری۱۷۴۷۷۸۸۱۹:۲۰:۵۵ ۱۳۹۹/۱۰/۳
حالت خوبه؟؟؟
ناشناس۱۷۴۱۱۰۱۱۴:۱۲:۳۹ ۱۳۹۹/۹/۲۹
واقعا پول خرج چی میکنن
نازنین۱۷۴۱۹۴۴۰۰:۱۰:۴۰ ۱۳۹۹/۹/۳۰
چه پولایی میدن ولی پایتخت بدون آقای تنابنده نمیشه
الیاس۱۷۴۱۹۳۷۰۰:۰۲:۰۹ ۱۳۹۹/۹/۳۰
نمیخواهد با این ۵ میلیارد بی سرپرست ها رو سرو سامان بدن. اون ۱۵۰ میلیارد دلاری که پولهای بلوکه شده ایران بود و بعد از برجام آزاد شد باید برای مردم خرج میشد.
ناشناس۱۷۴۱۹۶۵۰۰:۴۴:۳۵ ۱۳۹۹/۹/۳۰
حالا تنابنده ۵ میلیارد نگیره فکر کردین دولت پولشو میده صرف امور خیریه نه ..پس حداقل با پاییتخت کمی دل مردم شاد میشه
ناشناس۱۷۴۳۳۳۵۲۰:۴۲:۴۴ ۱۳۹۹/۹/۳۰
دقیقا
ناشناس۱۷۴۱۰۶۹۱۳:۵۹:۰۳ ۱۳۹۹/۹/۲۹
من توی ی مقاله دیگه خوندم پنج میلیاد . الان یک کلاغ چل کلاغ شده ۵۰ میلیارد ،
ناشناس۱۷۴۱۲۵۵۱۵:۵۱:۳۸ ۱۳۹۹/۹/۲۹
۵ میلیاردفقط دستمزد تنابنده
حسن وارسته۱۷۴۱۱۴۷۱۴:۲۹:۳۵ ۱۳۹۹/۹/۲۹
باسلام ببخشید در این متن کلا برخلاف ما نوشتن اصلا نقی معمولی فقط در فصل اول ۲۰میلیون دستمزد گرفتن و ۵ فصل بعد افتخاری شرکت کردند چرا با این متن دروغ مردم رو در اشتباه قرار میدید والبته (پایتخت ادامه دارد ) خدانگهدار حسن وارسته
ناشناس۱۷۴۱۵۹۰۱۹:۳۹:۴۱ ۱۳۹۹/۹/۲۹
سلام دمتون گرم واقعا بهترین سریالی که تا الان دیدم پایتخت هر چقدر هم پول بگیرن حلالشون تو این وضع تنها چیزی که مردم رو خوشحال می کنه فیلم پایتخت است وهیچ
.۱۷۴۳۲۳۲۱۸:۲۴:۳۸ ۱۳۹۹/۹/۳۰
واقعا راست می گی حرف حقیقت رو گفتی
ناشناس۱۷۴۳۶۰۳۰۳:۰۰:۰۷ ۱۳۹۹/۱۰/۱
ایشالا که پخش بشه اخه دعوای اونا چ ربطی به ما داره که پایتخت حذف کردن الان همه ی مشکلات حل شد. دلمون به پایتخت خوش بود که اونم ازمون سلب شد
ناشناس۱۷۴۱۴۰۸۱۷:۵۶:۱۷ ۱۳۹۹/۹/۲۹
۵ میلیارد نه ۵۰ میلیارد
ناشناس۱۷۴۰۶۰۹۰۹:۴۰:۴۶ ۱۳۹۹/۹/۲۹
بسیار تحلیل ناپخته ای!!!
ناشناس۱۷۴۰۷۰۴۱۰:۳۴:۵۷ ۱۳۹۹/۹/۲۹
دستمزد 5 میلیاردی خیلی پخته است! دیگه از بس پخته میسوزونه
ناشناس۱۷۴۰۷۶۴۱۱:۰۵:۳۲ ۱۳۹۹/۹/۲۹
آقای تنابنده نمی خواسته بیاد یه چیزی گفته که بهش بگن نیا
پارسا۱۷۴۲۹۷۷۱۵:۱۲:۴۱ ۱۳۹۹/۹/۳۰
چی ؟؟؟
ناشناس۱۷۴۰۸۶۷۱۲:۰۲:۱۱ ۱۳۹۹/۹/۲۹
هرسال به نوبت همه شبکه های سیما همه قسمت های پایتخت را یکبار نمایش میدهند! محاسبه کنید درآمد صدا و سیما را از آگهی های بازرگانی قبل و در میان این سریال را
ناشناس۱۷۴۰۶۱۳۰۹:۴۳:۴۸ ۱۳۹۹/۹/۲۹
شما از حق مردم حرف نزنید خواهشا
ناشناس۱۷۴۰۷۰۳۱۰:۳۴:۰۹ ۱۳۹۹/۹/۲۹
شما از حق مردم حرف بزن مردمی که عقلشونو دست 4 تا سلبریتی دوزاری دادن با دیسکو بعد از انتخابات اقایون سلبریتی که همیشه نونشون تو روغنه مابدبختا باید چیکار کنیم؟
ناشناس۱۷۴۱۴۵۸۱۸:۱۶:۴۱ ۱۳۹۹/۹/۲۹
ظاهرا خود فریبی عادتون شده. یادت نره انتخاب مردم بین روحانی و رای ندادن بود. سلبریتی ها شاید رو شما تاثیر داشته باشند اما برای عموم مردم مهم شما و تتلیتی ها و سلبریتی ها نیستید.
ناشناس۱۷۴۱۴۹۲۱۸:۴۶:۱۰ ۱۳۹۹/۹/۲۹
این توهم شماست که فکر میکنید ما به خاطر چهارتا سلبریتی به روحانی رای دادیم که اگه رای روحانی به این چیز ها بود رئیسی خودش اول از همه رفت تتلو رو باهاش دیدار کرد ...
مرینت۱۷۴۱۴۷۵۱۸:۳۰:۰۸ ۱۳۹۹/۹/۲۹
راست میگه هر کس نظری داره هر کس میگه ک خرج فقرا میشه با اون پول ، خودش کمک کنه . ب بازیگران چیکار دارید ؟؟
ناشناس۱۷۴۰۶۳۲۰۹:۵۳:۵۷ ۱۳۹۹/۹/۲۹
از فخر فروشی دست بردارید با دوتا به به وچه چه گفتن خودرا مالک مملکت ندانید
ناشناس۱۷۴۰۶۴۵۱۰:۰۱:۵۱ ۱۳۹۹/۹/۲۹
فیلم ضد خانواده و ضد شرعی را باید در همان دو فصل اول تمام می شد و ادامه پیدا نمی کرد
ناشناس۱۷۴۰۷۹۷۱۱:۲۸:۴۴ ۱۳۹۹/۹/۲۹
این سلیقه شماست و محترم اما نباید برای هشتاد میلیون تعیین سلیقه بفرمایید
ناشناس۱۷۴۱۲۳۴۱۵:۲۹:۳۶ ۱۳۹۹/۹/۲۹
اینم سلیقه شماست ولی شما هم ۸۰ میلیون نیستید
محمد۱۷۴۱۸۳۳۲۲:۳۸:۵۶ ۱۳۹۹/۹/۲۹
نظر بیخودی دادی امثال تو با این افکار خطرناکن برا جامعه
ناشناس۱۷۴۱۹۸۰۰۱:۲۴:۰۰ ۱۳۹۹/۹/۳۰
تو حرف نزن
ناشناس۱۷۴۳۰۷۰۱۶:۲۰:۱۳ ۱۳۹۹/۹/۳۰
اتفاقا خیلی فیلم قشنگی بود ماک راضی بودیم اینا پول نگیرن ک بگیره دارن زحمت میکشن حقشون از زندگی وخودشون میزنن
مبین۱۷۴۳۵۶۷۰۱:۴۵:۵۷ ۱۳۹۹/۱۰/۱
شما اگه نارحتی نگاه نکن
مهدی۱۷۴۰۶۷۰۱۰:۱۵:۴۲ ۱۳۹۹/۹/۲۹
بخشی از این مطلب درسته، اما اگر قراره با هر مبلغی سریال پایتخت با قلم نه غیرحرفه ای و ناقص تنابنده روی آنتن بره، حیف پول بیت المال که صرف این سریال بشه .. در فصل آخر این سریال ضعف داستان و نویسندگی به شدت محسوس بود . صرف نظر از اینکه بازیگران دست چندم باید بدانند در اموری که نه تخصص دارند و نه انتظاری از اونهاست نباید اظهارنظر کنند
ناشناس۱۷۴۰۸۴۹۱۱:۵۷:۱۹ ۱۳۹۹/۹/۲۹
حالا مثلا تنابنده مینوشت چه مزخرفی بود ؟ کلا جمع کنین بساط این سریالهای بی محتوا رو !
سعید۱۷۴۱۷۲۴۲۱:۰۳:۱۵ ۱۳۹۹/۹/۲۹
لطفا اینو بدونید که این فیلم طنز هست
ناشناس۱۷۴۱۹۰۳۲۳:۴۰:۱۰ ۱۳۹۹/۹/۲۹
بی محتواست که یه ملت باهاش شاد میشن؟
ناشناس۱۷۴۰۶۸۴۱۰:۲۱:۳۴ ۱۳۹۹/۹/۲۹
پول وسط باشه همون خواننده ای که میشناسید هم سایت شرط بندی میزنه . اقایون بازیگرا که سال 96 خوب به جیب زدین هر کی میخواد دلسوزی کنه برای مردم شما حرف نزنید
اروشا۱۷۴۰۶۸۷۱۰:۲۲:۱۸ ۱۳۹۹/۹/۲۹
حالا انقار پایتخت چی بود که نمیخوان بسازنش کلی سریال دیگه هست کلا گیر دادید به پایتخت هرچی جلو تر بره بیمزه تر میشه
ناشناس۱۷۴۱۷۴۵۲۱:۲۳:۱۴ ۱۳۹۹/۹/۲۹
... این مثلا بازیگر ها چه هنری داشته ودارند که الان دستمزد میلیاردی می خواهند
ناشناس۱۷۴۰۷۰۸۱۰:۳۶:۴۱ ۱۳۹۹/۹/۲۹
اقایون دوزاری سلبریتی پول بهشون خوب میسازه پول بهشون بده بگو این شکلی تو خیابون راه برو واست انجام میدن معافیت مالیاتی 96 بهشون خیلی خوب ساخت
ناشناس۱۷۴۰۸۵۴۱۱:۵۸:۱۰ ۱۳۹۹/۹/۲۹
خیلی هم خوب میسازه . پول بی زبون ایران رو میگیرن میبرن کانادا خرج میکنن .
ناشناس۱۷۴۰۷۱۵۱۰:۳۹:۱۸ ۱۳۹۹/۹/۲۹
نظرت درست نیست
ناشناس۱۷۴۰۷۲۷۱۰:۴۳:۵۸ ۱۳۹۹/۹/۲۹
به نظر من که فیلم بسیار خوبی بود اما اگه ادامه پیدا کنه خیییللییی هم بهتر میشه
علی۱۷۴۱۱۳۳۱۴:۲۶:۱۱ ۱۳۹۹/۹/۲۹
دمت گرم خوب گفتی
علی۱۷۴۰۷۵۴۱۰:۵۹:۱۵ ۱۳۹۹/۹/۲۹
یکی از علل درخواست کلان برای ساخت پایتخت ، درامد صداو سیما از سریال است. چرا نویسنده مقاله اشاره نکرده است که پنج دقیقه تبلیغ قبل از سریال پایتخت برای صدا وسیما 10 تا 20 میلیارد درامد دارد. اظافه کنید درامد تبلیغ در وسط سریال و پایان انرا . اگر صدا وسیما چند 100 میلیارد از سریال پایتخت درامد دارد. طبیعی است که خالق این اثر تقاضای بخشی از این درامد را داشته باشد. مردم نمی دانند درامد صداو سیما از این سریال چقدر است. به مردم بگویید تا درباره ی عوامل سریال بهتر قضاوت کنند.
ناشناس۱۷۴۱۹۶۳۰۰:۴۱:۲۵ ۱۳۹۹/۹/۳۰
واقعا راست میگید فقط واسه یه تبلیغ ۵ دقیقه بود
بنده خدا۱۷۴۰۷۵۷۱۱:۰۱:۱۵ ۱۳۹۹/۹/۲۹
سریال پایتخت جز مسخرگی چی داشت و این که اصلا کار هنری نبود همان بهتر که نباشد
ناشناس۱۷۴۲۳۷۶۱۱:۰۶:۱۸ ۱۳۹۹/۹/۳۰
اتفاقا خیلی جذاب بود
ناشناس۱۷۴۰۷۶۳۱۱:۰۴:۳۵ ۱۳۹۹/۹/۲۹
این پول رو بدید به امثال ویلموس ...
ناشناس۱۷۴۰۸۱۶۱۱:۳۷:۵۷ ۱۳۹۹/۹/۲۹
پایتخت بازی خوبی اما اگر ساراونیکا بودند خیلی قشنگ تر میشد و پنجلی چجوری زنده میشود اگر سریال پایتخت ساخته شود خوب میشود
سید۱۷۴۰۸۳۶۱۱:۵۱:۵۴ ۱۳۹۹/۹/۲۹
من احساس می کنم یه اراده ای در صدا و سیما غالب شده که می خواد همین چند تا برنامه ای که مخاطب دارن رو ازش بگیرن. هنرمندان بلاخره راه خودشون رو پیدا می کنن. سریال پایتخت! تنها سریالی بود که همه رو جذب خودش می کرد. چون بسترش عامیانه با انتقاد اجتماعی و کمی سیاسی بود.
ناشناس۱۷۴۰۸۴۲۱۱:۵۴:۳۵ ۱۳۹۹/۹/۲۹
سواد و هوش اقتصادي در اين کشور مرده مزد محسن تنابنده 5 ميليارد مزد بقيه هنرمندن و تيم توليد 25 ميليارد درآمد تبليغاتي به جهت پربيننده بودن اين سريال براي 15 قسمت معادل 150 ميليارد تومن اينجا سازمان هم 120 ميليارد سود هم ميکرد حالا همش پر اين رو بسط بديد به کل اقتصاد
F۱۷۴۰۸۴۸۱۱:۵۶:۳۵ ۱۳۹۹/۹/۲۹
آخه من نمیدونم این پایتخت چیه یه سری مزخرفات که اصلا واقعیت ندارن مازندرانی ها مردمانی باهوش و شریفی هستن.
ناشناس۱۷۴۰۸۹۳۱۲:۱۱:۵۳ ۱۳۹۹/۹/۲۹
مگه صدا و سیما قیمت تبلیغاتش رو ثابت نگه داشته که بازیگران بخوان با دستمزدهای قبلی کار بکنن اگه راست میگین یه گزارش صادقانه از تعرفه تبلیغات صدا و سیما منتشر کنین
ناشناس۱۷۴۰۸۹۷۱۲:۱۴:۰۰ ۱۳۹۹/۹/۲۹
امیدوارم که ادامه بدن خیلیییی خوب بود
ناشناس۱۷۴۰۹۰۹۱۲:۲۲:۲۷ ۱۳۹۹/۹/۲۹
ما اگر نخواهیم این سریال را ببینیم کی را باید ملاقات کنیم بس است دست بردارید از تمسخر ملت
ناشناس۱۷۴۱۸۳۹۲۲:۴۶:۱۹ ۱۳۹۹/۹/۲۹
تفنگ نزاشتن رو سرت که نگاه کنی -_-
Amin__۱۷۴۲۱۷۳۰۹:۲۱:۲۴ ۱۳۹۹/۹/۳۰
حالا کسی شما رو مجبور نکرده که بیای پایتخت رو نگاه کنی خب نگاه نکن آقا محترم.. واقعا زیباترین جذابترین و با محتواهای سریال طنز بعد از انقلاب تا به امروز سریال پایتخت هست.در مورد آقای طنابنده هم این صحبت در حد شایعه هستش پس لطفا به شایعات بی اساس بها ندین عزیزان..این سریال محشره واقعا هرچی بگم از کیفیت این سریال کم گفتم نظر ۹۰ درصد مردم ایران نسبت به این سریال مثبته..اون ده درصد هم اصن تلوزیون نگاه نمیکنن
ناشناس۱۷۴۲۲۶۵۱۰:۱۶:۰۸ ۱۳۹۹/۹/۳۰
تحمل کنید بزرگوار همونطور که میلیون ها نفر خیلی از برنامه های این رسانه پرهزینه باصطلاح ملی دوست ندارند و تحمل می کنند
ناشناس۱۷۴۳۱۹۳۱۷:۵۶:۴۱ ۱۳۹۹/۹/۳۰
این نظر شماست نگا نکن
ناشناس۱۷۴۰۹۴۰۱۲:۳۷:۴۰ ۱۳۹۹/۹/۲۹
اونا نیستند که مسئله را سیاسی کرده اند. بلکه دیگران همه چیز را فقط و فقط از دریچه سیاسی می بیند. فراموش نکنیم برخورد ها را با هنرمندان ناراضی و شاکی در چند دهه اخیر. از هنرمندان انتظار میرود عملا و قلبا به هیچ کاری اعتراض نکنند وگرنه عملکردشان سیاسی قلمداد میشود و با آنها همانطور رفتار میشود که شاهدیم.
برامی۱۷۴۰۹۵۶۱۲:۴۷:۲۳ ۱۳۹۹/۹/۲۹
واقعا مردم این همه به این سریال عشق می ورزیدند
ناشناس۱۷۴۰۹۹۳۱۳:۱۰:۵۱ ۱۳۹۹/۹/۲۹
با سلام.پایتخت واقعا عالی بود.خیلی هم از عوامل سازنده این مجموعه زیبا ممنونیم.به امید ساخته شدن فصلهای بعد هم هستیم.درخواست دستمزدهای بالا هم بسیار ارزنده است.
علی۱۷۴۱۰۰۲۱۳:۱۵:۲۰ ۱۳۹۹/۹/۲۹
الان که فصل های مختلف پشت سرهم از شبکه آی فیلم داره پخش افت کیفی سریال به شددددت محسوسه، نهایتا تا فصل ۳ میشه گفت خیلی خوب بود.فصل چهار بد نبود، فصل ۵ اصلا خوب نبود وفصل ۶ که دیگه مزخرف واقعی بود
محمد حسین۱۷۴۱۱۵۲۱۴:۳۱:۱۳ ۱۳۹۹/۹/۲۹
پایتخت۵ دیگه آنقدر صحنه سازی بود حال آدم بد میشه نگاه کنه شما که صحنه سازی فیلمت مصنوعی مرز داری پولت را بریز دور که که میدونی بد میشه
ناشناس۱۷۴۱۰۱۱۱۳:۲۳:۲۵ ۱۳۹۹/۹/۲۹
کلا باید بازیگر ها رو ریخت تو سطل زباله یه سری جدید آورد کسایی که هشت سال با طرفداریشون از روحانی مملکت رو به قهقرا بردن و به خاطر یه پاسپورت مملکت خودشون رو فروختن لعنت و نفرین بر اکثرشون
حمیدرضا۱۷۴۱۰۱۲۱۳:۲۳:۳۵ ۱۳۹۹/۹/۲۹
آقا چرا بی انصافی میکنید در این که 5 میلیارد و 50 میلیارد پول زیادیه هیچ شکی نیست ولی سوال من اینه آیا تلویزیونی که داره بابت یه آگهی بایا 800 میلیارد پول میگیره ویا در ازای هر پیامک بازرگانی وسط پایتخت چندین میلیارد میگیره و توی این سالها هم بارها و بارها بازپخش پایتخت رو پخش کرده و بابت پیام های بازرگانی و.. کلی پول درآورده آیا 5 میلیارد خیلیه؟ واین که اگر 5 میلیارد به محسن تنابنده ندن میان مثلا بین فقرا اون پولو تقسیم میکنن یا اینکه به نحوی دیگر خرج میکنن ای کاش حداقل این پول‌های میلیاردی خرج خنده مردم بشه
حورا۱۷۴۱۰۲۱۱۳:۲۸:۲۳ ۱۳۹۹/۹/۲۹
اگه اینطوری قراره پایتخت ساخته بشه و پول مردم خورده بشه ما راضی نیستیم
ناشناس۱۷۴۱۰۳۱۱۳:۳۲:۵۹ ۱۳۹۹/۹/۲۹
کی گفته محسن تنابنده هنرمند محبوب مردمه؟؟
ایرانی۱۷۴۱۲۰۵۱۵:۰۴:۱۹ ۱۳۹۹/۹/۲۹
همه میگن ، ماهه عالیه بازیش براش آرزوی سلامتی ، وموفقیت بیشتر میکنیم نقی جان دمستت داریم همتونودوس داریم نکات سریال واقعا جذاب و دیدنیه عین زندگی طبیعی وواقعیه مث سریالهای دیگه مصنوعی و بی‌مزه و یخ وبیخود نیست آدم حالش از سریالهای دیگه بهم میخوره ، آه
محمد۱۷۴۱۰۳۵۱۳:۳۵:۳۲ ۱۳۹۹/۹/۲۹
علیرغم دیدگاه مخالفی که راجع به کلیت موضوع این یادداشت و برخی جزئیات بندهای آن دارم به عنوان خواننده قدیمی سایت الف، لحن نوشته و زبان به کار رفته در آن را بسیار متین، منطقی و دلنشین و متفاوت با غالب نوشته های الف می بینم. نویسنده از این جهت شایسته تقدیر است.
عیسی۱۷۴۱۰۵۳۱۳:۴۷:۱۲ ۱۳۹۹/۹/۲۹
نمیدونم هدف صدا و سیما از حذف سریالای طنز و سرگرمی چیه.. ده سال میشه از این سریالا طنز خبری نیست.. آیا میخوان با این وضعیت اقتصادی بد مردم بیشتر افسرده بشن!!!
ناشناس۱۷۴۱۱۰۹۱۴:۱۹:۱۶ ۱۳۹۹/۹/۲۹
سریال مزخرف
ناشناس۱۷۴۱۱۲۴۱۴:۲۳:۴۷ ۱۳۹۹/۹/۲۹
سلام تو رو خدا شلوغش نکنید این مرد فیلم نسازه بهتره
علی۱۷۴۱۹۴۲۰۰:۰۹:۰۰ ۱۳۹۹/۹/۳۰
به نظر من پایتخت یکی از زیباترین سریال طنزه دست آقای مقدم وتنابنده درد نکنه واقعا من که یک روستای هستم حس و حال این سریالو حس میکنم وباهاش زندگی میکنم خجالت بکشید اینقدر زحماته دیگران رابه مسخره نگیرید هیچی چیز بی زحمت به دست نمیاد این بنده خداها هم بازحمت پای این سریال وایستاده نادرست بردارید لطفا
علي۱۷۴۱۱۲۵۱۴:۲۳:۵۲ ۱۳۹۹/۹/۲۹
در نقد فوق سعي كرده ايد بيطرف باشيد؛ اما براي پيشبرد اينگونه سريال ها و مديريت تأثيرات كوتاه مدت و درازمدت آن بر ساير سريال ها و افكار عمومي هيچ الگويي ارائه نداده ايد! مديريت صدا و سيما ضعيف است و پرهزينه، اين يك واقعيت است؛ علتش "انحصار و عدم پاسخگويي" است كه باعث گرديده تا آماتورها و تجربي ها را بجاي حرفه اي ها و كارآمدها بنشانند. اگر من و شما هم بجاي آنها بوديم همينگونه عمل مي كرديم. ولي اين وضعيت آشفته مديريتي كه نظرات مردم در آن هيچگاه نقشي نداشته است، نبايد توجيهي براي يكه تازي بازيگران در ابعاد، مالي، فرهنگي و فكري، و سخنگوئي آنها از جانب مردم شود. بازيگران بايد بدانند كه مردم وقتي از نقش بازيگري آنها استقبال مي كنند، اين لزوما به اين معني نيست كه همان مردم از افكار و نظرات آنها هم حمايت مي كنند؛ اينها دو موضوع جداگانه اند. متأسفانه، هنرمندان و بازيگران ما هم در سريال پايتخت و هم در ساير فيلم ها دچار يك سوءبرداشت مزمن و فراگير شده اند؛ اولا، خود را نماينده و سخنگوي همه افكار عمومي مي پندارند. ثانيا، بين استقبال مردم از بازيگري آنها يا فيلم نامه، با اقبال از شخصيت فردي و فكري شان تمايز قائل نمي شوند. ثالثا، دو مورد فوق را سريعا به توقعات فردي و بويژه انتظارات مالي خود ترجمه مي كنند. اين سه شعبه از توهم باعث مي شود كه بازيگر بخواهد بجاي مديريت رسانه و هنجار اجتماعي بنشيند و بزعم خويش از جانب مردم و رسانه نظراتش را تحميل نمايد. در اين تعامل چندوجهي آنها معمولا تلاش مي كنند تا از نقش و بازيگري خود بعنوان اهرم چانه زني و تحميل نظراتشان بهره برداري كنند. همين وضعيت نابهنجار در رابطه با چهره هاي دنياي ورزش هم وجود دارد؛ نمونه اش نوع عملكرد مديريت صدا و سيما و رفتار فردي آقايان دائي و فردوسي پور. البته مديريت ضعيف و غير حرفه اي صدا و سيما در اينجا هم به وضع موجود دامن زده است، ولي نكته مهم اين است كه چهره ها و بازيگران ابتدا در گمنامي محض از نردبان سرمايه ملي بالا مي روند، و آنگاه با اتكاء به شهرت بادآورده و سخنگوئي كاذب از سوي مردم قصد شكستن نردبان را مي كنند! شما چنين نوع از هنجارشكني و بزن بكوب را در هيچ رسانه و تلويزيوني در خارج از اين مرزها مشاهده نمي كنيد. بنابراين، ما ابتدا بايستي يك الگو و چارچوب مشخصي كه مبتني بر عرف، استانداردهاي شناخته شده كاري، و نيازهاي مشروع مردم باشد را تعريف كنيم و سپس براي ساماندهي همه عناصر را در درون آن بنشانيم.
.۱۷۴۱۱۳۲۱۴:۲۶:۰۸ ۱۳۹۹/۹/۲۹
اینهمه نظر مخالف بیننده راجع به فیلمی که اصلا ارزش دیدن نداشته خیلی عجیبه خوب چرا نگاهش میکردین؟؟؟!!!!
علی۱۷۴۱۱۴۲۱۴:۲۸:۱۲ ۱۳۹۹/۹/۲۹
مردم دوست دارن و اکثریت تعیین کننده هستن که چه سریالی بهتره
..۱۷۴۱۱۴۴۱۴:۲۸:۱۹ ۱۳۹۹/۹/۲۹
اینهمه نظر مخالف بیننده در مورد سریالی که ارزش دیدن نداشته خیلی عجیبه خوب چرا نگاهش میکردین ؟؟؟!!!!! چقدر ما ایرانیها بی انصافیم
ناشناس۱۷۴۱۱۴۶۱۴:۲۸:۵۲ ۱۳۹۹/۹/۲۹
چه جنبه ای از این جامعه و مردم امنیتی نشد؟؟؟؟ فیلم و سریالمونم سیاسی و امنیتی کردید بسه بخدا صدا و سیما رو بدید بخش خصوصی بذارید نفس بکشیم
ناشناس۱۷۴۱۱۵۵۱۴:۳۲:۰۹ ۱۳۹۹/۹/۲۹
لطفا دست بردارین توهین بسه رسما دارن به مردم مازندران توهین میکنن اسمش شده سریال محبوب توهین به شعور مردم حدی داره اینکه مازندرانیها مثل مردم لرستان یا آذربایجان در اعتراض به توهین بیرون نیومدن دلیل نمیشه سازندگانشون بی حیا دنبال ساخت باشن اونم با هزینه و دستمزدهای نجومی
ناشناس۱۷۴۱۷۴۳۲۱:۲۲:۱۲ ۱۳۹۹/۹/۲۹
بنظره من که این فیلم عالیه هیچ توهینیم به کسی نشده دوست ندارین نگاه نکنین
ناشناس۱۷۴۱۱۹۴۱۴:۵۶:۴۱ ۱۳۹۹/۹/۲۹
صداو سیما فقط پول پارو میکنه و هیچ محتوا و ارزشی که مردم رو جذب کنه نداره مثل غذایی که فقط معده رو پر میکنه هیچ خاصییتی نداره.
محمد۱۷۴۱۲۱۷۱۵:۱۶:۴۱ ۱۳۹۹/۹/۲۹
مشکل خود شما مردم هستید. دکتر شریعتی یه داستانی نقل میکنه که یه معلم عالمی رفت تو یه روستا تدریس کنه. اون کسی که مکتبخونه داشت برای اینکه کاسبی اش به هم نخوره مردم رو جمع کرد و گفت این معلم جدید هیچ چیز بلد نیست. میگی نه روی تخته بنویس مار. اون معلم هم که زبان علم رو بلد بود و زبان مردم رو بلد نبود نوشت مار. مکتبخونه دار گفت: دیدید راست میگفتم. این که نوشتی مار نیست. مورچه است. بعد عکس یه مار کشید و گفت مار اینه و دید من راست میگفتم. مردم روستا هم معلم رو انداختند بیرون .... . مردم ایران هم اگر کسی بیاد چرت و پرت بگه از لودگی و طنز تا اراجیف سلبریتی ها تا کلیدسازی و چرخ سانتریفیوژ و چرخ اقتصاد و غیره می افتند دنبالش. اما کسی که راه درست رو نشون بده رو طرد میکنند.
ناشناس۱۷۴۱۲۱۹۱۵:۱۶:۴۲ ۱۳۹۹/۹/۲۹
بجای این همه حرفهاموسیقی محلی وسنتی و ارکستررااحیاکنیدتاملت کمی شادو سرحال شوندنه اینکه ملت دنبال موسیقی ماهواره بروند
...۱۷۴۱۲۲۰۱۵:۱۷:۴۴ ۱۳۹۹/۹/۲۹
واقعا برای دوستانی ک طرفدارای این سریالن متاسفم *این سریال جز مسخره کردن و بازی کردن با آبروی مردم دیگه چی داش؟؟؟ خیلی ممنون ک ساختشو متوقف کردین ک بیش از این با آبرو و حیسیت ما بازی نشه. -_-
امیر قاسمی از ساری۱۷۴۱۲۲۹۱۵:۲۵:۴۴ ۱۳۹۹/۹/۲۹
از هم پاشیدگی پایتخت 7 به خاطر جای خالی خشایار الوند هستش درسته در پایتخت 6 خشایار الوند نبود ولی به سختی تولید شد. روحش شاد یادش گرامی باد
ناشناس۱۷۴۱۳۵۷۱۷:۲۵:۳۳ ۱۳۹۹/۹/۲۹
بعضیا کار میکنن پول پارو میکنن باز اینا یه کاری انجام میدن پس نوش جونشون
ناشناس۱۷۴۱۲۴۵۱۵:۴۱:۳۰ ۱۳۹۹/۹/۲۹
این که اقای بازیگر دستمزدی رو برای خود خواسته چه اشکال داره حالا اگر پول نگیره به من وشما میرسه یه هنرمند بابت بازیش حالا چه راست یا دروغ نرخی خواسته ایشون هم مثل بقیه زندگی داره مگه ماها مجانی کار میکنیم اونم ایشون واسه هشتاد میلیون جمیعت کار میکنه بازیگرای پایتخت یکی از یکی بهتره پس قدرشون بدونیم همین که نیم ساعتی مردم پای این سریال مشکلات رو فراموش کنند ولبخند بزنند ارزش داره
ناشناس۱۷۴۱۲۴۹۱۵:۴۳:۲۶ ۱۳۹۹/۹/۲۹
من نمیدانم این بحث با یکدیگر چه معنی داره خوب هرکس نظر خودش را میگویدوای خدا وکیلی در رو گاری همه باید‌دست به دست هم بدیم و یار و یاور یکدیگر باشیم آن بحثها معنی ندارد در رو گاری که این آقایون و خانمهایی که در کشور ما این پولهای نجومی رامی گیرند باز هم در این مملکت نا راضی ترین هستند
حسن۱۷۴۱۲۷۹۱۶:۱۳:۲۶ ۱۳۹۹/۹/۲۹
چند میلیارد هزینه بابت آموزش لودگی، اهانت به همدیگر، قسم های دروغ، توهین به شورای شهر، نمایندگان مجلس، سبک شمردن خانه خدا ، جای مهر پیشانی مومنین، ترویج خرید ماهواره توسط دختران نوجوان ، با لگد یکدیگر را از خواب بیدار کردن و.... ، دیالوگ های تکراری یک نفر و یک بقیه بازیگرانی که بازی نمی کنند و تنها سیاهی لشکر هستند. امروز در دنیا سریال های تلوزیونی بالای صد قسمت را با این همه دبدبه و کبکبه نمی سازند. این موضوع باید درس عبرتی برای بعد باشد.
شهبازز۱۷۴۳۵۶۹۰۱:۵۳:۵۶ ۱۳۹۹/۱۰/۱
خوب همش واقعیت بود
ناشناس۱۷۴۱۲۹۳۱۶:۲۹:۵۷ ۱۳۹۹/۹/۲۹
مشکل این است که چرا باید صدا سیمای ما دولتی باشه که این همه کارمند جمع بشن پول بیت المال را بگیرن وفیلمهای تکراری پخش کنن دولت باید حداکثر یک کانال دولتی داشته باشه بقیه شبکه ها باید به بخش خصوصی واگذار بشه تا هزینه ها بیاد پایین حالا شبکه خصوصی خودش می‌داند 5میلیارد بده یا نده. این یعنی دموکراسی. ما عادت کردیم که اجازه بدیم از بودجه بیت المال همه جا براحتی استفاده کنن وصدای مجلس هم درنیاد.صدا سیما باید خصوصی بشه.
ناشناس۱۷۴۱۳۴۰۱۷:۱۰:۵۷ ۱۳۹۹/۹/۲۹
ممنون از عوامل پایتخت که این سال ها با سریال خوب و جذاب(پایتخت) مردم رو خوشحال میکردن ممنون
ناشناس۱۷۴۱۳۵۱۱۷:۱۸:۴۱ ۱۳۹۹/۹/۲۹
خشیار الوند که رفت فاتحه اینا خونده شد....با لودگی و مسخره بازی نمیشه ملت رو خندوند مخصوصا اون جوانک بی ادب ....
ایشن۱۷۴۱۳۷۹۱۷:۳۷:۳۷ ۱۳۹۹/۹/۲۹
بازیگرا تلاش میکنن وکاری میکنن که مردم خوششون بیاد ودر برار تلاشی که کردن پولشونو میگیرن وبه نظرم سریال رو خیلی خوب ساختن
فاطمه۱۷۴۱۴۰۳۱۷:۵۳:۵۹ ۱۳۹۹/۹/۲۹
هنرمند کسی که وقتی از تلویزیون مشهور شدی ونیاد علیه تلویزیون و مردم کشورش جبهه بگیرد که فیلم شما را کی نگاه میکرد همین مردم کوچه وبازار بودن من از وقتی این آقایان تنابنده و مهرانفر این حرفها را زدند اصلا سریال پایتخت رانگاه نمیکنم. امیدوارم روزی باشه که معنی هنرمند بودن را بفهمند.هنرمند با مردم نه علیه مردم
ناشناس۱۷۴۱۴۵۰۱۸:۱۲:۳۹ ۱۳۹۹/۹/۲۹
...حیف پول و وقت ...
محسن۱۷۴۱۴۷۳۱۸:۲۸:۲۶ ۱۳۹۹/۹/۲۹
سلام با توجه به پایتخت ۶ که تمام شخصیت ها را که یک خانواده منسجم تشکیل داده بودن را به نابودی کشاند یا اعتیاد دار یا زندانی یا غیر قابل کنترل که باعث از بین رفتن بنیان رفتاری و اجتماعی فیلم شد و آموزش منفی نیز داشت که عده ای جوان با دیدن ارسطو به این ناهنجاری پاسخ مثبت داده وبه دام جاهلیت ومواد کشیده میشوند دیگر پایتخت جایی برای بودن باقی نگذاشته با تشکر از دوستان
ناشناس۱۷۴۱۵۱۲۱۸:۵۷:۵۴ ۱۳۹۹/۹/۲۹
از وقتی که به جای مهر در پیشانی گیر داد خیلی ها که جای مهرهایشان تقلبی بود ناراحت شدند و زیراب برنامه را زدند
ابولفضل حسن آبادی۱۷۴۱۵۱۳۱۸:۵۸:۰۵ ۱۳۹۹/۹/۲۹
بسیار سریال خوبی است واقعا حیف شد
ناشناس۱۷۴۱۵۵۵۱۹:۱۷:۴۱ ۱۳۹۹/۹/۲۹
هنوزم تکرار قسمتهای قبلی از سریالهای بروز جذاب تره
حدیث۱۷۴۱۵۹۷۱۹:۴۲:۵۳ ۱۳۹۹/۹/۲۹
اینقدر محسن تنابنده رو تخریب نکنید اولا صحت خبر مشخص نیست و اقا محسن اینو نگفته دوما اون موقع ک دولت کیسه کیسه پول جریمه از مردم میگیره و یه عده وطن فروش اختلاس کردن کسی فکر میلیاردها نبود ولی محسن تنابنده رو که اینقدر خندوندمون تو شرایط بد مملکت و کنایه هم به اونا زد به خیار میفروشید؟ دمتون گرم بابا
مسلم۱۷۴۱۶۲۱۲۰:۰۲:۵۵ ۱۳۹۹/۹/۲۹
سلیقه‌ها محترم هستن ولی قبول کنید جز بد آموزی چیزی ندارد. خوشحالم که ادامه پیدا نمی کند.
ناشناس۱۷۴۱۶۴۵۲۰:۱۵:۲۸ ۱۳۹۹/۹/۲۹
بابا بسه اینهمه حرف مفت برین به فکر مردم سیستان باشین مگه اونها مال این کشور نیستند
بهزاد زارع۱۷۴۱۶۵۳۲۰:۱۸:۴۲ ۱۳۹۹/۹/۲۹
پایتخت سرگرم کننده خوبی بود
ناشناس۱۷۴۱۶۷۷۲۰:۲۸:۴۷ ۱۳۹۹/۹/۲۹
مهمتر از این سریال برنامه جهان آرا و تاثریا بود که حذفشون کردن
هادی۱۷۴۱۶۹۶۲۰:۴۱:۰۷ ۱۳۹۹/۹/۲۹
تا کی می خواین از جیب ملت، پول بابت ساخت بدین اون هم پول هنگفت پول من یکی رو بریزین به حسابم
هادی۱۷۴۱۷۰۱۲۰:۴۴:۳۳ ۱۳۹۹/۹/۲۹
اونایی که خوششون می یاد ...پول بزارن رو هم پول تنابنده رو جور کنن،..
ناشناس۱۷۴۱۷۲۹۲۱:۰۹:۰۹ ۱۳۹۹/۹/۲۹
...تواین مملکت که مردم برای یک نان پول ندارند چرا...
ناشناس۱۷۴۱۷۳۹۲۱:۱۶:۵۵ ۱۳۹۹/۹/۲۹
بازیگران این سریال خوب بازی کردن ولی ۵ میلیارد پول کمی نیس واقعا
ناشناس۱۷۴۱۷۴۶۲۱:۲۳:۵۷ ۱۳۹۹/۹/۲۹
بنظرمن عالیه هیچ توهینیم به کسی نشده هرکسی یه سلیقه ای داره خوب دوست ندارین نگاه نکنین
کیانا۱۷۴۱۷۵۷۲۱:۳۷:۱۵ ۱۳۹۹/۹/۲۹
سریال خوبی بود
ناشناس۱۷۴۱۷۷۷۲۱:۵۷:۳۰ ۱۳۹۹/۹/۲۹
زمان پخش همین سریال پایتخت شما یه سریال خوب دیگه اگر بزارید قطعا مردم پایتخت رو نگاه نمیکنن. پایتخت عملا به شعور و فرهنگ ملت توهین میکنه. من واقعا خوشحالم که مجدد اول سال نمیبینم. هرچی بی ادبی و بی فرهنگی هست تو سریال هاش استفاده کرده.
ناشناس۱۷۴۱۷۸۹۲۲:۰۵:۲۵ ۱۳۹۹/۹/۲۹
این سریال مسخرگی نداشت برای شاد کردن خنداندن مردم بود
محمد بک زاده۱۷۴۳۰۰۸۱۵:۲۶:۳۶ ۱۳۹۹/۹/۳۰
اره ولی ب شرطی ک سارا نیگا نباشن
ناشناس۱۷۴۱۸۱۰۲۲:۲۱:۱۲ ۱۳۹۹/۹/۲۹
کسی دوست نداره نبینه چراسریال به این خوبی راتحریم میکنید شمارا به خدا پخش کنید
ناشناس۱۷۴۱۸۱۵۲۲:۲۵:۳۵ ۱۳۹۹/۹/۲۹
اوایل سریال تا پایتخت چهار خوب بود ،و به نظر من باید متنش تقویت بشه از سناریو نویس های زبده استفاده کنن ،ولی در مجموع سریال خوبیه
رحیم۱۷۴۱۸۲۵۲۲:۲۹:۳۹ ۱۳۹۹/۹/۲۹
یه سریال موفق که میلیونها بیننده داره در این سال منحوس کرنایی حتی شده ساعتی دل رنج دیده یه ملت شاد کنه 5 میلیارد نمی زه اصلا این آقا مطالبه ناحق کرده شما به عنوان صدا و سیما چقدر پول هنگفت خرج دکور و همایش غیره میکنید برای مسابقات و برنامه های که هیچ جوری نمیتونه یه گوشه ازکار و اندازه این سریال باشه حالا پایختختم ساخته نشه این که در برابر درد ما چیزی نیست اما شما که صد برابرپول با تبلیغاتش در میارین چرا فکر خودتون نیستید حالا خنده مردم هم مهم نباشه
امیر۱۷۴۱۸۲۸۲۲:۳۳:۳۷ ۱۳۹۹/۹/۲۹
بنظر من اقای طنابنده حقش بیشتر از اینهاست و همه دوسش دارن.... داره پول هنرشو درمیاره ...فرق این با یه فوتبالیست چیه که اینقد پول میگیرن
ناشناس۱۷۴۱۸۳۲۲۲:۳۷:۰۱ ۱۳۹۹/۹/۲۹
بد ترین خبر دنیا
سبحان۱۷۴۱۸۴۵۲۲:۴۹:۵۳ ۱۳۹۹/۹/۲۹
خدایی این جفنگیات روزمره گی خودشون بود کار جدیدی نبودآخه هما بابا هما بابا !! من نهار نخردم!! اون از مهران مدیری اون از رامبد جوان اینم از سیروس وتنابنده !!!وجدانی اگه براما آب نداشت برا شما خوب چلو کبابی داشت
حمید۱۷۴۱۸۵۴۲۲:۵۷:۳۰ ۱۳۹۹/۹/۲۹
پس در آمد تبلیغات صداسیمای کجا می‌ره هر ثانیه تبلیغ دوغ عالیس یازده میلیون تومنه که حاصل درآمدش میلیارد ها بودجه است که حال نگران دستمزد بازیگران تلویزیون میباشند
شهروند مطیع قانون۱۷۴۱۸۷۴۲۳:۱۷:۰۴ ۱۳۹۹/۹/۲۹
سخت گیری بیش از حد شد که حالا فلان سکانس شبیه چی شد .هر کی حرفه ای باشه اون فیلم رو دیده، بیخود همه رو حساس کردید. بعضی واقعا بحران زی هستند. اصلا فلسفه طنز یعنی چی؟ یعنی واقعیتهای جامعه و ... بصورت قابل تحملی نمایش داده شود تا فکری به حال آن شود و البته سرگرم هم شویم البته که ممکن است به اقوام و اصناف و لهجه ها... تلنگر و سوزنی هم بزند ولی برای اصلاح لازم است.
ناشناس۱۷۴۱۸۸۵۲۳:۲۴:۰۹ ۱۳۹۹/۹/۲۹
پایتخت سریال خوبیه به تمام عواملش خسته نباشید میگم مخصوصا شخصیت بابا پنجعلی خیلی شیرین و دوست داشتنی بود به نظر من خوبه که ساخته بشه هنوزم وقتی تکرارش رو با خانوادم میبینم کلی میخندیم، بهتر از این سریالهای تکراری کره ای و فیلم های هندیه که تلوزیون مارو قبضه کردن
ایدا۱۷۴۱۸۸۸۲۳:۲۵:۵۹ ۱۳۹۹/۹/۲۹
به نظر ادامه این سریال بیخود بود امیدوارم این پولها برای سریالهای مفید و آموزنده صرف بشه
ali۱۷۴۱۸۹۶۲۳:۳۳:۴۶ ۱۳۹۹/۹/۲۹
مردم نون ندارن بخورن شماها فکر فیلم ساختنید جایه این کارا یه سر برید قرچک ورامین ببنید که چطوری دارن زندگی میکنن اونوقت اگه وجدان داشته باشید تمام پول ساخت این فیلمارو دو دستی تقسیم میکنید بین این فقرا
ناشناس۱۷۴۱۸۹۷۲۳:۳۶:۰۰ ۱۳۹۹/۹/۲۹
از بهترین سریالهای ایرانی بوده و هست و میماند.کاش می آموختیم که نخبه کوبی باعث کشتن او نیست.باعث فراری دادن اوست....مخلص محسن تنابنده‌ گل و حرفه ای و گروه خودشون.خواهشا به کوری چشم حسودان تا پایتخت۱۰۰۰ادامه بدین....
ناشناس۱۷۴۱۹۱۳۲۳:۴۷:۰۳ ۱۳۹۹/۹/۲۹
با سلام ما خیلی سریال پایتخت را دوست داریم و خوشحال میشیم که پایتخت ۷ را بسازید ممنونم
ناشناس۱۷۴۱۹۱۵۲۳:۴۷:۳۴ ۱۳۹۹/۹/۲۹
مصداق با دست پس زدن و با پا پیش کشیدن است
ناشناس۱۷۴۱۹۱۸۲۳:۵۰:۰۱ ۱۳۹۹/۹/۲۹
به نظرمن لبخند به لبان مردم دراین شرایط میلیاردها ارزش داردمخصوصا باعید امسال که سریال پایتخت مردمو شاد کرد واقعا حیفه ازدست بدیم این سریالو
امیر۱۷۴۱۹۲۶۲۳:۵۴:۲۱ ۱۳۹۹/۹/۲۹
5میلیارد بنظرم بدین تا سریال پایتخت شهرت جهانی پیدا کند چون طرف دارای خودش داره منم خیلی این سریال دوست دارم
Sarah۱۷۴۲۳۰۰۱۰:۲۹:۳۹ ۱۳۹۹/۹/۳۰
آخه کی از خارج کشور با این همه فیلمای جالب میشینه پایتخت نگا میکنه:/
سهیل۱۷۴۱۹۶۰۰۰:۳۷:۲۷ ۱۳۹۹/۹/۳۰
به‌ نظر من زشت کار محسن تنابنده نیست که 5 میلیارد خواسته(با اين وضعيت اقتصادی با 5 میلیارد خونه توی تهران نمیشه رهن کرد) ، زشت کار شماهاست که اینقدر یک کلاغ و چهل کلاغ میکنین و میگین 50 میلیارد.
ناشناس۱۷۴۱۹۷۹۰۱:۲۲:۲۰ ۱۳۹۹/۹/۳۰
اینایی که از سریال پایتخت انتقاد می کنن واقعا کجا ایستادن ؟ یه سر به دنیای مجازی بزنید. ببینید چه کسانی با چه کارهایی می خوان صرفا برای جلب توجه مردم رو بخندونن. حالا یه سریال طنز که اکثریت دل مردم رو شاد می کنه باید بزنیدش؟
سارا۱۷۴۱۹۸۲۰۱:۲۶:۵۱ ۱۳۹۹/۹/۳۰
به نظرم سریال پایتخت با این ادبیات می بایستی دوران ننه بزرگ هامون ساخته می شد چرا که بسیاری از واژه ها ورفتار ها مربوط به دوران قصه های مادر بزرگم میخوره... نه این زمان شمالی های باهوش از همه استان های کشور شادتر وبا کلاس تر.. ودر یک اب وهوای عالی با محصولات متنوع که بیش از 70 در صد نیاز استان های کشور را تامین می کند در واقع اب وهوا ودریا ودرختان سرسبزی که در شما دیدم قشنگ ترین سرزمین ویکی از معجزات ویژه خداوند به حساب آوردم
علی دامغانی۱۷۴۱۹۸۴۰۱:۲۷:۵۹ ۱۳۹۹/۹/۳۰
آقای طنابنده باهرنوع فرمول وماشین حسابی کرده باشه قطعا اشتباهی پیش آمده.تنها چیزی که ببینده رو طرفدارسریال پایتخت کرده استفاده اززبان مادری آقای طنابنده میباشد (صیدآباددامغان).هرچه ازدل برآیدلاجرم بردل نشنید.انرژی هسته ایی که نیست انحصاری باشد بقیه نویسندگان وکارگردانها هم میتوانند بااستعاره ازگویش های محلی نمونه هایی دیگری ازصفا وصمیمت ولهجه های محلی سریال بسازند تا افرادی مثل طنابنده تقاضای دستمزد نجومی نکنن مثل سریال نون خ و......
اسلام۱۷۴۱۹۸۵۰۱:۳۱:۰۲ ۱۳۹۹/۹/۳۰
بهترین فیلمیه که تا به حال دیدم. یکی از اثرات مثبتی که این فیلم در جامعه داره اینه که چقدر خانواده هارو دورهم جمع میکنه و باعث شادیشون میشه و باعث میشه مردم به مدت چند دقیقه دست از گوشی و ماهواره و کوفت و زهرمار بردارن و ذهنشون آروم بشه.اونایی هم که از این فیلم بدشون میاد و نشستن یاوه میسرایند همان افرادی هستند که در ماهواره ها و سایتها و... سیر مینمایند.
محمد۱۷۴۱۹۹۰۰۱:۴۳:۲۴ ۱۳۹۹/۹/۳۰
خیلی دیگه بی مزه شده بود تا پایتخت چند می خواستند ادامه بدن خوب شد که دیگه پخش نمی شه این اواخر به جای طنز سیاست وارد بازی کرده بودند
ناشناس۱۷۴۲۰۱۱۰۳:۲۴:۵۹ ۱۳۹۹/۹/۳۰
واقعا سریال خوبی بود کلی حال میکردیم باهاش به امیدقسمتهای جدید آن هستیم
آیران۱۷۴۲۰۱۴۰۳:۲۷:۵۳ ۱۳۹۹/۹/۳۰
«بعضی از بازیگران اعلام می کنند که دیگر با صدا و سیما همکاری نخواهند کرد. واکنشی که از سوی هنرمندان بارها و بارها در موقعیت های مشابه دیده شده و پس از مدتی نیز به دلیل غیر منطقی بودن این قبیل تصمیم ها دوباره همه چیز به خانه اول خود باز گشته است» همین جمله‌ی درست، ما را بس...
ناامید از دستی صداوسیما۱۷۴۲۰۱۹۰۳:۴۵:۲۵ ۱۳۹۹/۹/۳۰
به صداوسیما بگی چند خانواده محتاج نون شب هستن یک کمک کوچک بهشون بکنید جای دوری نمیره در جواب میگه صداوسیما از کچا بیاره اما وقتی پای یک نفر به اسم بازیگر میات وسط ۵میلیار چیه ۲۰میلیارد هم بهش میده آقایان صداوسیما ۱روز در هفته یا یک روز در ما بزارید برای خانواده های که نان شب ندارن نذارید پدرها شرمنده بچه هاشون بشن به خدا برای صدا و سیما چیزی نیست شما که برای یک سانیه تبلیغ میلیون ها پول میگیرید ۱۰ درصد و بزار کنار براشون سریال نمی خوان مهر و محبت می خوان
ناشناس۱۷۴۲۸۱۶۱۳:۵۲:۴۱ ۱۳۹۹/۹/۳۰
موافقم
ناشناس۱۷۴۲۰۷۴۰۷:۵۵:۲۳ ۱۳۹۹/۹/۳۰
یک سریال و این همه هیاهو ؟
سادات حسینی۱۷۴۲۱۰۹۰۸:۲۶:۳۲ ۱۳۹۹/۹/۳۰
سلام.ماکه‌هرچه‌پایتخت‌رومیبینیم.تکراری‌نمیشه.حتی‌سریال‌علی‌البدل‌که‌ساخت‌اقای‌مقدم‌هست.اینقدرطرفدارنداشت.اینقدربدگویی نکنید.نمیتونیدجایگزین‌پیداکنیدچرامیگیدبداموزی.باهم‌بودن‌فامیل‌.مهمونی‌گرفتن‌ازرسوم‌ایرانی‌هانیست؟این‌سخاوتمندی‌ومهمان‌نوازی‌شمالی‌هارونشون‌میده.دیالوگ باید جوری باشه که همه متوجه بشن.خیلی‌هم‌واقعیت‌جامعه‌است.دست‌اقای‌مقدم‌وتنابنده‌دردنکنه
نقی معمولی۱۷۴۲۱۳۹۰۸:۵۵:۴۵ ۱۳۹۹/۹/۳۰
سلام، آقا بنده تمام این سریال را از تدوین و کارگردانی و بازی وغیره از صفر تا صد، خودم انجام می‌دهم، وچون این سریال با استقبال زیاد مردم روبرو شده، و حتی میلیاردها تومان در آمد زایی نیز دارد، می‌باید پایان یابد، وگرنه هزاران برابر بودجه به جا هایی اختصاص می دهند که اگر تحقیق گردد ارزنی بنفع ملت نخواهد بود.
حامد۱۷۴۲۱۶۴۰۹:۱۵:۱۱ ۱۳۹۹/۹/۳۰
هواپیماهایی که سقوط می کنند 99 درصد به علت اشتباه یک یا چند نفر است. خلبان. کمک خلبان. مهندس پرواز و دیگر خدمه. تکنسین های کنترل فنی هواپیما. برج کنترل. سازندگان هواپیما و .... اما این جا چون یک طرف نیروهای سپاه بودند و سپاه هدف کینه ضد انقلاب و دشمنان است نعره های مستانه می زدند و اشک تماسح می ریختند د رحالی که در باطن خوشحال بوند. من دکتری فیزیک. دانشجوی ممتاز. حقوق چهار و نیم میلیون. ماشین : ندارم. سرمایه و پس انداز ندارم. منزل 58 متری در مجتمع مسکن مهر و .... بازیگران با دیپلم میلیاردر . درد ممکلت ما این است. گرای سردار سلیمانی را دادند تا ترور شود. وطن فروشان مدعی وطن دوستی اند. از سقوط هواپیما خوشحال می شوند اما نعره می زنند که چرا این طور شد. کسانی که می گویند نباید تسلیحات دفاعی داشته باشیم از ضعف دفاعی ناراحت می شوند؟ اشتباه در صحنه نبرد جزوی از نبرد است. شهید بابایی با اشتباه پدافند هوایی در زمان فرماندهی حسن روحانی بر این نیرو به شهادت رسید. همان حسن روحانی که سرهنگ نبود و انتخاب سلبریتی ها بود. سلبریتی ها اگر از اشتباه پدافند ناراحت بودند اول باید علیه روحانی تبلیغ می کردند.
روزبه۱۷۴۲۲۱۳۰۹:۴۶:۵۹ ۱۳۹۹/۹/۳۰
نقی معمولی آینه تمام نمای مردم جو گیر ماست . تا دیروز زخمی از عداوت فدراسیون فوتبال آسیا و حذف ناجوانمردانه آل کثیر و... بودند دیروز خیلیها ریختند تو صفحه ای اف سی و از صدای دل انگیز فردوسی پور تعریف کردند . اگر فردوسی پور هم بدون هماهنگی مدیرانش اقدام به رفتن کرده باشد قدر نمک نشناخته . آخر , کل کل و بی سیاستی تا کجا ؟ راهی نداریم تا با هم در هر شرایطی یک صدا باشیم . با این همه دشمن به راحتی حرفی بر علیه ایران و ایرانی نزنیم .
زارع۱۷۴۲۲۶۲۱۰:۱۴:۴۷ ۱۳۹۹/۹/۳۰
اتفاقا سریال خوبی بود
ساحل احمدی فر۱۷۴۲۲۶۴۱۰:۱۵:۰۴ ۱۳۹۹/۹/۳۰
سریال پایتخت سریال بسیار زیبایی است خواهش می کنم از صدا و سیما بگذارند سری ۷ را بسازند
روح الله۱۷۴۲۳۳۵۱۰:۴۴:۱۷ ۱۳۹۹/۹/۳۰
وضعیت اقتصادی رو دولت به وجود اورده دولت باید تورم کنترل کنه ایجاود تورم میکنه اینکه دولت ایجاد تورم میکنه به بازیگران و دستمزدشان چیکار دارین اونا دارن پول هنرشونو میخورن خلیلی از بازیگران جهان دستمزد 5 یا50 میلیاردی اصلا برای یکی از فیلم دو ساعته میگیرن فکر میکنین 50 میلیارد چقدر پول 2 میلیون دلال میشه بازیگران کشورای دیگه از این بیشتر میگیرن
یکی۱۷۴۲۵۶۲۱۲:۰۹:۲۷ ۱۳۹۹/۹/۳۰
این پنجاه میلیون چه به نقی نرسه چه برسع به من و شماهم نمی رسه پس حرصش رو نخورید. حداقل بیشتر مردم با پایتخت شاد بودند. هرکی هم دوسش نداشت نگاه نمیکرد خب زورش که نکردند
احمدی۱۷۴۲۶۱۳۱۲:۳۲:۵۴ ۱۳۹۹/۹/۳۰
واقعا سریال طنز سبکی بود و طی این سالها پخش شد زیرا به نوعی توهین به فرهنگ مازندران است باید بدانیم که مردم این خطه از مهینمان عمرا اینگونه نیستند و از طرفی خود آقای طنابنده و همسرش ریما در این سریال بشدت در حد یک آماتور بازی میکنند حیف از این همه تزریق بودجه و حمایت !!!!!
ناشناس۱۷۴۲۷۰۰۱۳:۰۶:۲۴ ۱۳۹۹/۹/۳۰
ما اخر نفهمیدیم پایتخت ۷ ساخته می شه نمی شه کلان باخودشون مشکل دارن ولی درکل خیلی خیلی فیلم زیبایی است وممنون از عوامل این برنامه ی خوب
ارمیا۱۷۴۲۷۰۵۱۳:۰۸:۱۳ ۱۳۹۹/۹/۳۰
نقی اسطوره بی ادبی بی نظاکتی .بی خرمتی دروغگویی و..تمام رذائل اخلاقی درش بود .بعدشم بهتاش بد تر ازاون .
ناشناس۱۷۴۲۸۰۸۱۳:۵۱:۱۶ ۱۳۹۹/۹/۳۰
من با تمام بخش های پایتخت خودمو و خونوادم خیلی حال کردیم یعنی تعطیلات نوروز شبا فقط پایتخت می دیدیم الانم که فصل ۴ داره از ای فیلم پخش میشه من خودم به شدت طرفداراشم عرض کردم پایتخت همه ساله بوده در کنار مردم دست عزیزان کارگردان نویسنده تهیه کننده تمامی عوامل درد نکنه ولی حالا امسال بدلیل وجود شرایط نا مناسب اشکال نداره که ساخته نشده
حمید۱۷۴۲۸۵۴۱۴:۰۵:۱۷ ۱۳۹۹/۹/۳۰
برا آن دسته از مردمی میگویم که میگن دراین سریال دروغ زیاد میگن خوب فیلم درقالب طنز همینه که راست ودروغ وقهر وآشتی ومسخره بازی رو دور هم جمع کنی تا یک فیلم کمدی درست شود...ما کلا فیلم را با واقعیت اشتباه گرفتن
علی۱۷۴۳۲۵۳۱۸:۴۳:۴۹ ۱۳۹۹/۹/۳۰
پایتخت فقط یک دو سه خوب بود بقیه یه پاپاسی نمیارزه وسلام
ناشناس۱۷۴۳۳۷۷۲۱:۴۳:۲۶ ۱۳۹۹/۹/۳۰
پایتخت خوب بود و تونست ک مخاطبای زیادی جذب کنه و همه عوامل زحمت کشیدند ولی من از این لجم میگیره ادمایی مث سارا نیکا با پارتی میان ت این سریالا و هیچ استعدادی هم ندارند و فقط نقش پاره اجرو بازی میکنند و اینطوری ی جورایی سریالو بی مزه میکنند و بعدم فک میکنند کین
ناشناس۱۷۴۳۶۰۴۰۳:۰۰:۴۶ ۱۳۹۹/۱۰/۱
همین که مردم رو از ماهواره به سمت داخل کشوند یعنی موفقن...هی میگن اموزنده بابا دنبال مطالب اموزنده خالص هستی کتاب بخون...
محمد۱۷۴۳۸۱۷۰۹:۴۱:۳۸ ۱۳۹۹/۱۰/۱
سلام . آنقدر صداسیما پول به بازیگرا میده ، که حتی از مسئولین هم بالا تر رفتن .
ناشناس۱۷۴۴۶۲۵۱۵:۴۶:۲۱ ۱۳۹۹/۱۰/۱
5 میلیارد پول یک پرادو هست. آیا نباید آقای تنابنده بعد از این همه زحمت با دستمزد این فصل اندازه یک شاسی بلند دستمزد بگیره؟ خدایی حقشه.
ناشناس۱۷۴۴۸۳۷۱۸:۰۶:۵۲ ۱۳۹۹/۱۰/۱
بنظرم مسایل را قاطی نکنیم. در مورد دستمزد آقای تنابنده هیچ مشکلی وجود ندارد. اگر کسی عرضه ساخت سریال پرمخاطبی این چنینی در طول سالیان دارد بسم الله. میزان درآمدزایی این سریال برای صدا و سیما بسیار است و بخشی از این درآمد سرشار قطعا باید به عوامل آن برسد.
ناشناس۱۷۴۵۰۹۱۲۱:۵۲:۲۲ ۱۳۹۹/۱۰/۱
به نظر من ۳۰ میلیارد تومن را بدن به فقرا و فیلم سالهای گذشته را پخش کنن
ناشناس۱۷۴۷۶۵۵۱۷:۰۹:۲۵ ۱۳۹۹/۱۰/۳
حق مردم، دلار ۳۰ هزار تومنی هم نبود
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین