وزیر بهداشت: بی‌خیالی مردم در شب یلدا غول کرونا را بیدار می‌کند

گروه اجتماعی الف،   3990926081 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با همکاری مردم نمودار کرونا در کشور نزولی شده است اما خطر بر طرف نشده است، ویروس کرونا در اروپا جهش پیدا کرده است. نگرانی جدی مراسم شب یلداست و اگر مردم با بی خیالی دور هم جمع شوند، غول کرونا بیدار و آتش این بیماری شعله ورتر می شود.

وزیر بهداشت: بی‌خیالی مردم در شب یلدا غول کرونا را بیدار می‌کند

به گزارش ایرنا، دکتر سعید نمکی روز چهارشنبه در ارتباط زنده از رصد خانه سلامت وزارت بهداشت افزود: تقاصای عاجرزانه من و همکاران من از مردم این است که اگر خدای نکرده به روزهای بی خیالی گذشته برگردیم و فکر کنیم غول کرونا برای همیشه مهار شد دوباره این غول خفته بیدار می شود.

وزیر بهداشت گفت: گزارش هایی از جهش ویروس کرونا در اروپا رسیده که نشان می دهد، این ویروس قوی تر و بیماری زا تر شده است و اگر دوباره آتش این بیماری ما را گرفت روزهای بسیار سختی را در پیش خواهیم داشت.

نمکی ادامه داد: نگرانی ما اکنون برگزاری مراسم شب یلداست. مردم این هشدار را بسیار جدی بگیرند و بدانند که مثلا در بیش از ۶۵ درصد موارد ابتلا به کرونا در استان خراسان جنوبی به علت گردهمایی های خانوادگی و شب نشینی ها بوده است. نگذاری گذر از شب یلدا برای کوتاه کردن این شب طولانی به عزای طولانی تبدیل شود و همه سیاهپوش شویم .

وزیر بهداشت گفت: باید مثل ۱۳ بدر در شب یلدا هم همگی در خلوت خانه بنشییم تا هم همگی در سلامت باشیم و هم همکاران من در مراکز درمانی در آرامش خیال یک نفسی تازه کنند.

وزیر بهداشت گفت: هفته گذشته و این روزها، روزهای طوفانی کووید۱۹ در دنیا بود و دنیا روزهای پر التهاب و پر مرگ و میر را در اروپا و آمریکا طی می کنیم، نگاهی به وضعیت کرونا در جهان نشان می دهد که بدترین وضعیت را آمریکا داشته است و در روزهای طوفانی بیش از سه هزار مرگ در روز را تجربه کردند.

نمکی افزود: تعداد مرگ کرونا در کشورهای اروپای مثل انگلیس، فرانسه، آلمان، اسپانیا و ترکیه هم بالاست، نگاهی به آمارها نشان می دهد که بیشترین مرگ های تجمعی مربوط به آمریکاست و بعد از آن اروپا و ما در ایران در رتبه های پایین تری قرار داریم.

وی گفت: مرگ هر یک شهروند به علت کووید۱۹ برای ما غم انگیز است، هر چند حکومت های آنها از دادن دارو و واکسن به ایرن دریغ کنند.

وزیر بهداشت افزود: کاهش موارد ابتلا و مرگ کرونا در ایران به علت عظمت فعالیت همکاران من در مراکز بهداشتی و درمانی و همگامی مردم و مسئولان دستگاههای دیگر و فعالیت نیروهای جهادی است و اکنون با حدود ۵۲ هزار فوت و بیش از یک میلیون نفر مبتلا نمودارها به این همگامی بزرگ سر تعظیم فرود آورده اند و سر خم کرده اند.

نمکی گفت: طرح محله محور شهید سلیمانی نیز در سراسر کشور شروع شده است و بیش از ۲۲ هزار و ۵۰۰ تیم برای مراقبت و رهگیری فعال شده اند و ۷۳ هزار و ۵۰۰ نفر در این تیم ها با همکاری خواهران و برادران بسیح، نیروهای هلال احمر، خیرین و بقیه همکاران تشکیل شده است.

وی افزود: حدود ۸۵۰۰ تیم مراقبت در منزل نیز با حضور ۲۰ هزار و ۵۰۰ نفر تشکیل شداست و هر روز به تعداد همکاران این تیم ها با حضور نیروهایی از سازمانهای مردم نهاد افزوده می شود.

وزیر بهداشت گفت: ۱۰ هزار تیم مراقبتی نیز داریم که با حضور ۳۳ هزار نفر از همکاران وزارت بهداشت و بقیه دستگاهها نظارت می کنند و تعداد این تیم ها نیز رو به افزایش است.

نمکی ادامه داد: بیش از ۲۰ هزار تیم و ۵۵ هزارنفر نیز برای ارائه خدمات در مراکز قرنطینه خانگی و اقامتگاهها کار می کنند که بیشتر نیروهای بسیجی هستند

وی گفت: نقشه کشور نشان می دهد که وضعیت ایران که تا چند هفته پیش در اکثر نقاط گر گرفته و قرمز بود به سمت سردی و نارنجی و زرد در حال تغییر است. این نقشه هر شنبه به روز می شود و پیش بینی من این است که با همکاری مردم در رعایت پروتکل ها لکه های قرمز آن در روزها و هفته آینده کمتر می شود و به کمترین میزان تنزل پیدا می کند.

وزیر بهداشت افزود: با استفاده از نقشه آنلاین وضعیت کشور می توانیم در هر لحظه از ۲۴ ساعت وضیت هر نقطه کشور را ببینم و رصد کنیم و به سرعت هر جا که مشکلی باشد برای رفع گرفتاری اقدام می کنیم. این حرکت بزرگ ملی حاصل همکاری همه مردم، نیروهای بسیج، نیروی انتظامی، صدا و سیما و همکاران من در شبکه بهداشتی و درمانی اعم از بهورز، پزشک و پرستار و علوم آزمایشگاهی است که باعث شد نمودارهای کرونا در کشور سر خم کند و امیدواریم با ادامه همکاری مردم این مسیر ادامه پیدا کند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۷۳۶۲۰۹۱۴:۱۹:۵۱ ۱۳۹۹/۹/۲۶
چطور برای محرم و صفر و عاشورا و تاسوعا و اربعین و و و اینقدر نگران مردم نبودید و می گفتید ببینیم چه میشود..
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

  5. این صدای اقتدار ایران است ...

  6. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  7. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  8. وحدت ملی با وعده صادق

  9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

  10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

  11. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  12. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  13. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  14. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  15. کمی دیر نیست؟

  16. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  17. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  18. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  19. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  20. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  21. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  22. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  23. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  24. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  25. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

آخرین عناوین