آیا کاشت مو از ریش به سر امکان پذیر است؟

گزارش بازرگانی،   3990923069

بسیاری از افراد در جوانی یا میانسالی دچار طاسی و یا کم پشت شدن مو می‌شوند، که این اتفاق دلایل زیادی مثل ارثی و ژنتیکی بودن، استفاده از شوینده‌های نامناسب و غیر اصولی، رژیم غذایی نادرست، عوامل بیرونی مضر و... دارد. کم پشت شدن موها باعث می‌شود افراد دچار استرس و اضطراب شده و اعتماد به نفس آنها کاهش پیدا کند. به همین دلیل اغلب افراد به استفاده از محصولات مختلف مانند داروهای شیمیایی و یا شامپوهای مختلف روی می‌آورند، که اکثرا تاثیر چندانی در بهبود این شرایط ندارند. در هر حال حاضر بهترین کار برای مقابله با کم پشت شدن مو و یا طاسی کاشت مو است. یکی از روش‌های کاشت مو، کاشت مو از ریش به سر است ولی این روش به چه صورتی است؟

روش کاشت مو FUE از سال 2000 به سرعت در حال توسعه است. در نتیجه، کاشت مو از بدن به ناحیه بدون مو روی سر بسیار محبوب شد. یکی از معروف‌ترین کاربردهای آن انتقال و کاشت مو از ریش به سر است. هدف از این روش افزایش ذخیره مو است. از سال 2008 تاکنون تقاضای کاشت مو از ریش همچنان ادامه دارد. با توجه به آمارهای به دست آمده، از هر 5 بیمار یک بیمار که برای جراحی در کلینیک‌های جراحی زیبایی اقدام می‌کند، پیوند مو را از ریش به سر انجام می‌دهد.

یکی دیگر از مزایای موهای ریش این است که به دلیل ضخیم تر بودن از فولیکول‌های سایر اعضای بدن، به شکل متراکم‌تری منجر به رشد موهای سر می‌شود. موهای ریش یک راه حل مناسب برای کسانی است که ظرفیت ناحیه اهدا کننده‌ی ضعیفی دارند. اولویت دوم برای کاشت مو، موهای قفسه سینه است.

خوب است بدانید که تعداد بسیار کمی از پزشکان هستند که عمل جراحی کاشت مو از ریش به سر را انجام ‌می‌دهند. این موضوع ثابت می‌کند، که این روش بسیار پیچیده است و به مهارت‌ها و دقت‌ خاصی نیاز دارد. یکی از کلینیک‌هایی که در ایران شما می‌توانید برای انجام این عمل به آنها مراجعه کرده و با اطمینان خاطر کاشت مو از ریش به سر را انجام دهید، کلینیک زیبایی خانه سفید تهران است.

چرا کاشت مو از ریش به سر گزینه‌ی مناسبی است؟

ممکن است پس از مطالعه‌ی این مقاله سوال‌های متعددی در رابطه با کاشت مو از ریش به سر برای شما ایجاد شود، آیا کاشت مو از ریش امکان پذیر است؟ آیا موهای ریش برای کاشت مناسب است؟ آیا می‌توان از موهای ریش در کاشت موهای سر استفاده کرد؟ هزینه کاشت مو از ریش به سر چقدر می باشد ؟  پس برای گرفتن پاسخ سوالات خود با ما همراه باشید.

موارد نوروود درجه 6 یا 7 برای پوشاندن یک منطقه بدون مو به حدود 8.000-10.000 گرافت و گاهی حتی بیشتر نیاز دارد. بدست آوردن این تعداد زیاد از پشت سر فرد تقریبا غیرممکن است. در غیر این صورت، ظاهر ناحیه اهدا کننده گردن خراب می‌شود، که می‌تواند به عنوان کاشت موی بد نیز محسوب شود و نارضایتی‌های زیادی را در پی داشته باشد. بیماران زیادی هستند که برای ترمیم مو درخواست می‌کنند و ناحیه اهداکننده آنها به دلیل کشیدن تعداد زیاد پیوند آسیب دیده است. استفاده از موهای دیگر اعضای بدن به یک راه حل عالی تبدیل شده تا بتوان این مشکل را حل کرد، این یک ذخیره اضافی برای اهدا کنندگان مو است. مناسب‌ترین روش کاشت مو از ریش به سر است. پیوند و کاشت مو از ریش به طور قابل توجهی به نتیجه موفقیت آمیز جراحی کمک می‌کند و نتایج را برای بیماران مطلوب‌تر می‌کند.

علاوه بر این، این روش برای بیمارانی که می‌خواهند تراکم ریش خود را کاهش دهند نیز مناسب است و حتی گاهی اوقات، به جای اپیلاسیون با لیزر نیز ترجیح داده می‌شود. معمولاً موهای ریش یک پیوند است، اما ضخیم‌تر از موهای سایر اعضای بدن است. این یکی از مزایای اصلی است؛ زیرا موهای ضخیم به راحتی می‌توانند شکاف‌های بدون مو را بپوشانند. در مقایسه با موهای دیگر، ریش از آناژن غنی‌تر است. به عبارت دیگر، آنها مقاومت بیشتری در برابر ریزش دارند و همچنین خوب است بدانید که موهای ریش سریع‌تر از موهای سایر نواحی بدن رشد می‌کنند.

کاشت مو از ریش به سر چگونه انجام می‌شود؟

قبل از شروع جراحی کاشت مو از ریش به سر به برنامه ریزی دقیقی نیاز است. ابتدا باید عواملی مانند شغل، اصلاح، تراکم و تعداد موهای ریش بررسی شود. افرادی که به دلیل شرایط شغلی و سبک روزانه اصلاح می‌کنند نمی‌توانند از پیوند ریش استفاده کنند. استخراج پیوند ریش در مردانی که هر روز اصلاح می‌کنند، می‌تواند باعث ایجاد زخم شود در صورت آنها شود، به خصوص هنگامی که مو به صورت همگن از پوست خارج نشود. برنامه ریزی منطقه اهدا کننده ریش با مشخص کردن مناطق استخراج آغاز می‌شود و بعد از آن ماده‌ی بیهوشی به این ناحیه تزریق می‌شود. متأسفانه، تزریق ماده‌ی بیهوشی به ریش بیشتر از تزریق آن به سر درد دارد.

چانه و زیر چانه مناطقی هستند که بیشترین آسیب را می‌بینند. در نتیجه بعضی از کلینیک‌های جراحی ترجیح می‌دهند تا تزریق بی حسی جزئی به اهداکننده و گیرنده به جای یک بی حسی موضعی کامل باشد. هنگامی که پوست بیهوش شد، جراح متخصص با کاشت مو به روش FUE یک به یک گرافت‌ها را استخراج می‌کند. موهای ریش را می‌توان با FUE دستی یا اتوماتیک گرفت. برای استخراج کارآمد گرافت، بیمار باید 1 تا 2 روز ریشه کند. به عبارت دیگر، نمی‌توان پیوندها را فقط از ریش تراشیده شده جمع کرد.  البته خوب است بدانید که هیچ تفاوتی بین آنها وجود ندارد، با این حال، استخراج خودکار منجر به نتایج بهتر و رضایت بیشتری می‌شود.

نکاتی که باید در حین کاشت مو از ریش به سر رعایت شود

برای کاشت مو از ریش به سر باید یکسری نکات مهم و حیاتی رعایت شوند، که ما در اینجا به صورت مختصر به توضیح آنها می‌پردازیم. کم پشت شدن موهای ریش باید به صورت همگن انجام شود. در غیر این صورت، این عمل جای زخم بر روی پوست فرد بیمار ایجاد می‌کند، که در واقع یک عارضه ناخوشایند است. منگنه‌های 0.7 میلی متری برای این روش ایده آل هستند. موهای ریش بیش از سر خارجی است. عمق آن تقریباً 2 میلی متر است. این کار استخراج را برای جراح متخصص نسبتاً راحت‌تر می‌کند. ممکن است پزشک در طول جمع آوری مو به دستیارانی برای کشش اسکی نیاز داشته باشد. نکته دیگری که قابل ذکر است بی حسی زبان و دهان است، خوشبختانه در عرض چند ساعت پس از جراحی تاثیر این داروهای بی حسی از بین می رود.

معمولا ترجیح داده می‌شود که موها را از زیر نواحی چانه و گلو جمع‌آوری شود. در واقع بهتر است فقط در صورت لزوم از کشیدن مو از چانه و بالای چانه جلوگیری شود. از بالای پیوند چانه می‌توان در مردان ریش کلفت استفاده کرد.

نکات تکمیلی در رابطه با کاشت مو از ریش به سر

  • مناطق زیر چانه و گلو برای پیوند مناسب‌ترین ناحیه هستند. در صورت امکان باید از ایجاد مناطق دیگر مانند بالای چانه و صورت خودداری شود.
  • پیوند از سر و ریش باید در روزهای مختلف انجام شود. معمولاً یک روز برای جراحی برنامه ریزی می‌شود.
  • کشیدن موهای ریش توسط کاشت قلم انجام می‌شود (معروف به کاشت موی ذی).
  • اگر جمع آوری پیوندها به صورت همگن و به درستی انجام شود، هیچ جای زخمی یا نقصی باقی بر روی صورت فرد نمی‌ماند.

مزیت‌های کاشت مو از ریش به سر

  • این روش برای افزایش نازک بودن مو ایده آل است. به طور خاص، وقتی موها نازک هستند، موهای ریش سهم زیادی دارند.
  • موهای ضخیم ریش بیش از حد معمول ناحیه بدون مو را می‌پوشاند.
  • موهای ریش محکم در برابر از بین رفتن شوک مقاومت بیشتری دارند.
  • کشیدن موی همگن از ریش بسیار متراکم مراقبت را ساده می‌کند (مانند اصلاح).
  • فولیکول‌های ریش نسبت به موهای موجود در راس (بالای سر) قوی‌تر هستند.
  • کاشت مو از ریش در نوروود 6-7 روش معمول است. در این موارد ناحیه بدون مو گسترده است و نیاز به ذخیره اضافی دارد.
  • موهای ریش برای خط موهای جلویی مناسب نیستند. اینکار ظاهر طبیعی را مختل می‌کند، پیوند تصادفی در منطقه گیرنده استراحت مناسب‌تر است.
  • تعداد مو در مرحله آناژن (مرحله تولید) در منطقه ریش بسیار بیشتر از Telogen و Catagen (مرحله استراحت و تخریب) است. بنابرای ، موهای ریش کاشته شده کمتر از فولیکول‌های معمول مو دچار ریزش شوک می‌شوند.

دوره‌ی بهبودی پس از پیوند مو از ریش به سر

ناحیه اهدا کننده ریش نسبتاً سریع‌تر از سایر نواحی بهبود می‌یابد، دلیل آن هم‌ محل خارجی فولیکول‌های موی آن است. برای استخراج موی سر باید 3-4 میلی متر زیر پوست قرار بگیریم ولی در مورد ریش، عمق ورودی فقط 2 سانتی متر است. بیماران می‌توانند از 4-5 روز بعد از جراحی اصلاح خود را شروع کنند و‌پس از طی 10 روز هیچ نشانی از پیوند مو وجود ندارد و منطقه ریش کاملا بهبود می‌یابد. البته مردان دارای پوست سفید ممکن است مقداری در این نواحی قرمزی داشته باشند. مزیت دیگر این روش، این است که نیازی به مراقبت ویژه (شامپو، صابون) برای ریش نیست و صرفا شستشو با آب تمیز کافی است.

منبع : www.whcl.ir

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین