آیت‌الله حسینی بوشهری: آیت‌الله یزدی "شجاع و خطرپذیر" بود

گروه اجتماعی الف،   3990919153 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: حرکات پیش از انقلاب آیت‌الله یزدی بسیار جدی و فعال بود و سهم بزرگی در پیروزی انقلاب اسلامی داشت، راه را به‌خوبی شناخته بود و کسی که راه را شناخته باشد مسیر را گم نمی‌کند.

آیت‌الله حسینی بوشهری: آیت‌الله یزدی "شجاع و خطرپذیر" بود

به گزارش تسنیم، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری امشب در گفت‌وگوی ویژه خبری با اشاره به " ابعاد شخصیتی آیت‌الله یزدی" اظهار داشت: آیت‌الله یزدی در دوران شاهنشاهی که شرایط خفقان بود مسیری را طراحی و برنامه‌ریزی کرد و تداوم بخشید و درنهایت نیز به موفقیت رسید.

وی با اشاره به ویژگی‌های علمی آیت‌الله یزدی بیان کرد: این عالم ربانی شاگردان زیادی را پرورش دادند و بحث اخلاقی پیش از انقلاب برگزار می‌کردند که در این جلسه درس شرکت می‌کردم، در این جلسات علی‌رغم که به موضوع اخلاق اشاره می‌کردند گریزی هم به اهمیت اخلاقی مبارزه با شاه می‌پرداختند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: حرکات پیش از انقلاب آیت‌الله یزدی بسیار جدی و فعال بود و سهم بزرگی در پیروزی انقلاب اسلامی داشت، و راه را به‌خوبی شناخته بود و کسی که راه را شناخته باشد مسیر را گم نمی‌کند.

نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان کرد: آیت‌الله یزدی نگاه ویژه‌ای به آینده داشت، این عالم ربانی در جلسات درس اخلاق نسبت به بصیرتی که امروز در حوزه‌های علمیه مطرح است تأکید داشتند.


دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه تصریح کرد: آیت‌الله یزدی با توجه به روشنگری‌هایی که علیه رژیم شاهنشاهی داشتند همواره از سوی ساواک تحت‌فشار بودند و چندین بار زندانی و به رودبار تبعید شدند.

استاد حوزه علمیه گفت: آیت‌الله یزدی شجاع و خطرپذیر و درعین‌حال ساده و بی‌آلایش بود و صراحت داشتند، در جلسات جامعه مدرسین به‌عنوان نائب رئیس حضور دارم و در خدمت آیت‌الله یزدی بودم، این عالم ربانی واقعاً دغدغه انقلاب اسلامی را داشت و همواره نگران این بود که خدای‌نخواسته درس و بحث و علم سد راهی در مسیر انقلاب نشود و طلاب به بی‌تفاوتی کشیده نشوند.

امام‌جمعه قم با تأکید بر اینکه آیت‌الله یزدی خدمات بسیار خوبی به شهر قم داشتند، افزود: آیت‌الله یزدی تأکید داشت که باید حوزه را از خطراتی که ممکن است تهدید کند مراقبت کنیم، این عالم ربانی تأکید داشت که جامعه مدرسین باید به رسالت خود عمل کرده و در مأموریت‌های خود بازنگری داشته باشد.

آیت‌الله حسینی بوشهری رسالت‌های جامعه مدرسین را موردتوجه قرارداد و  بیان کرد: بیش از نیم‌قرن است که جامعه مدرسین شکل‌گرفته است، آن روزی که امام راحل توسط رژیم شاه تهدید شد اعضای جامعه مدرسین مرجعیت امام را اعلام کردند، جامعه مدرسین یکی از نهادهای باسابقه و خوش‌نام حوزه‌های علمیه است.

وی عنوان کرد: آیت‌الله یزدی همانند مقام معظم رهبری تأکید داشت که حوزه خون‌دل‌ها خورده است تا انقلاب اسلامی پیروز شود و در کنار حوزه بازاریان و اقشار مختلف مردم نقش داشتند، حوزه قبل انقلاب به رسالت خود عمل کرد و انقلاب را به پیروزی رساند.

نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: امام راحل اعتماد بسیار زیادی به آیت‌الله یزدی داشتند و پس از پیروزی انقلاب اسلامی در قم وارد منزل ایشان شدند، در مواقع مختلف امام و مقام معظم رهبری توجه ویژه‌ای به آیت‌الله یزدی داشتند که علت آن این است که این عالم ربانی در مسئولیت‌های مختلف کارنامه بسیار خوبی داشته و زندگی بسیار ساده‌ای داشتند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  5. وحدت ملی با وعده صادق

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. کمی دیر نیست؟

  8. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  9. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  10. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  15. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  16. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  17. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  18. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  19. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  20. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  21. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  22. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  23. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  24. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  25. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

آخرین عناوین