سرورهای HP چگونه دسته بندی می شوند؟

گزارش بازرگانی،   3990916095

شرکت اچ پی به عنوان یکی از تولید کنندگان تجهیزات تحت شبکه و تکنولوژی های مربوط به آن شناخته می شود که طیف وسیعی از این تجهیزات را برای کاربران شبکه طراحی و تولید کرده است. قیمت سرورHP  در کنار تنوع بالا و همچنین انعطاف پذیری در ارتقا، از مهمترین دلایل موفقیت این برند در زمینه عرضه تجهیزات شبکه می باشد.

سرور اچ پی در مدل ها و سایز های مختلف برای کاربرد های اختصاصی و همچنین در انواع مختلف قیمتی توسط این کمپانی طراحی و تولید شده است که در این مقاله قصد داریم به طور خلاصه دسته بندی های مختلف آن ها را خدمت شما خوانندگان محترم عرض کنیم.

سرورهای این شرکت به چهار دسته کلی دسته بندی می شود:

  • سرورهای بلید (Blade)
  • سرورهای سینرجی (Synergy)
  • سرورهای رکمونت (Rackmount)
  • سرورهای تاور (Tower)

سرورهای سری رکمونت HPE ProLiant Rackmount Series

سرور های رکمونت همان طور که از نامشان پیداست در داخل رک قابل نصب می باشند و به طور گسترده در دیتاسنترهای سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرند. سری رکمونت اچ پی به دلیل هزینه تامین و نگهداری پایین تر، قابلیت توسعه پذیری بالا و پشتیبانی از سخت افزار پرقدرت به عنوان محبوبت ترین سری در میان دسته بندی های مختلف سرورهای اچ پی قرار دارد. از پرمصرف ترن سرور ها در این سری می توان به HPE ProLiant DL380 G10 اشاره کرد. این سرور آخرین نسل از پرفروش ترین سرور دنیا یعنی سریHPE ProLiant DL 380 Series  می باشد.

سرورهای تاور HPE ProLiant Tower Series

این مدل از سرورها که به سرورهای ایستاده نیز مشهور هستند نیاز به نصب در داخل رک ندارند و به صورتی توسط کمپانی اچ پی طراحی شده اند که در هر مکانی بدون محدودیت همانند کیس های کامپیوتر مورد استفاده باشد. سرورها در این سری به دو دسته تقسیم می‌شوند.

سرورهای تاور با قابلیت و کارایی محدود که ظرفیتی از پردازنده، هارد و رم را پشتیبانی می کنند که برای فعالیت های با حجم کم و محدود مناسب هستند.

سرورهای تاور با ظرفیت و کارایی بالا که از آن جمله می توان به سری HPE ProLiant ML350 اشاره کرد که از تمامی قابلیت های سری 300 رکمونت مانندHPE ProLiant DL380 G10  برخوردار هستند.

سرورهای سری بلید  HPE ProLiant Blade Series

در یک توصیف ساده می توان گفت سرورهای سری بلید در واقع نمونه های فشرده شده سری رکمونت می باشند. برای کاربرانی که  نیاز به سروری با کارایی بالا دارند ولی امکان استفاده از سرورهای رکمونت را ندارد، شرکت اچ پی پیشنهاد می کند که کاربران از این سری سرورها استفاده نمایند.

سرورهای سری سینرجیHPE Synergy Server Series

در دنیای امروز تکنولوژی که سرعت پردازش و انتقال دیتا از اصلی ترین و مهمترین فاکتورها به شمار می رود، تامین نیازهای حال و پاسخگویی به نیازها و رویکردهای جدید سازمان ها بدون داشتن زیرساختی مطمئن غیر ممکن می باشد. حفظ امنیت حجم بسیار بالای اطلاعات و پردازش سریع آن در کنار اشغال کردن فضای محدود تر در کنار پایین آوردن هزینه های سنگین دیتاسنترها همیشه از دغدغه های شرکت اچ پی در تولید محصولات شبکه بوده است.

شرکت اچ پی از سرورهای سینرجی به عنوان آخرین راهکار خود برای مدیریت اطلاعات در بستر شبکه نام برده است. در واقع سینرجی ها با سرعت بسیار بالا در کنار قابلیت انعطاف پذیری زیاد به کاربرانی که حجم بسیار بالایی از اطلاعات در حال پردازش دارند، این امکان را فراهم می سازد که اطلاعات خود را بسیار مقرون به صرفه تر و با سرعت بالاتر پردازش کنند. البته در نظر داشته باشید که سری سینرجی فقط پرقدرت تر و سریع تر از سری بلید نمی باشد بلکه می توان از آن به عنوان تحولی بزرگ در ارایه خدمات شبکه در دنیا نام برد.

شرکت رسام سرور با ارائه مشاوره خرید و همچنین تامین سرورهای برند HPE و قطعات جانبی آن، می تواند مرجعی مناسب برای خرید سرور HPE و استعلام قیمت آن باشد، برای کسب اطلاعات بیشتر و همچنین بررسی تخصصی سرورهای HP به وبسایت rasamserver.com مراجعه فرمایید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین