غذاخوری‌های دانشگاه‌های خارجی چه امکاناتی دارند؟+تصاویر

گروه عکس الف،   3990909119 ۴۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

دانشگاه‌های آمریکا برای سالن‌های غذاخوری دانشگاه‌ها امکانات زیادی در نظر گرفته‌اند و برخی از این دانشگاه‌ها،‌ منوی غذایی ویژه‌ای را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهند.

غذاخوری‌های دانشگاه‌های خارجی چه امکاناتی دارند؟+تصاویر

به گزارش ایسنا، سالن‌های غذاخوری دانشگاه‌های آمریکا معمولا بزرگ و به سبک کافه تریا هستند که سه بار در روز وظیفه تهیه غذا برای هزاران دانشجو را به نحوی شایسته انجام می‌دهند.

در برخی از دانشگاه‌ها مسئله غذای دانشجویان فراتر از موضوعات دیگر است.

سالن‌هایی مخصوص آبمیوه، سالن‌ غذاهای گیاهی ترکیبی و اختصاصی، تنها برخی از گزینه‌های منحصر به فرد موجود در بین دانشگاه‌های سراسر آمریکا است.

برای بهبود پایداری و تامین نیازهای غذایی مانند نیازهای دانشجویان دارای مشکلات آلرژی و دانشجویان گیاهخوار، برخی از کالج‌ها و دانشگاه‌های آمریکا از جمله ۱۰ دانشگاه ذیل،منابع غذایی غیرمعمول و گزینه‌های غذایی ویژه‌ای را به دانشجویان خود ارائه می‌دهند که به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

1- دانشگاه "کرنل"( Cornell)

در این دانشگاه از غذاهایی بدون اسید چرب ترانس و مواد غذایی تازه استفاده میشود. غذاهای این دانشگاه دارای چربی، نمک و قند کمتری هستند. این دانشگاه یک لوگو سیب روی غذاهایی که از برخی از استانداردهای تغذیه‌ای برخوردار هستند، قرار می‌دهد و دانشجویان می‌توانند برای ارزیابی رژیم غذایی و کنترل استرس و اضطراب خود از مشاورین دانشگاه مشاوره تغذیه دریافت کنند.

در دانشگاه کرنل ۱۰ سالن غذاخوری وجود دارد که گزینه‌های انتخابی زیادی را پیش روی دانشجویان قرار می‌دهد.

دانشجویان می‌توانند در این دانشگاه خود نیز به پخت غذا بپردازند.

هر بخش تهیه غذا در سلف این دانشگاه جدا است. به عنوان مثال، بخش غذاهای حلال در بخشی مجزا قرار دارد.

  

2- دانشگاه "اموری"( Emory)

مرکز دانشجویی جدید دانشگاه اموری گامی در جهت تغذیه سالم‌تر و تمیزتر دانشجویان برداشته است. در این دانشگاه یک ایستگاه ناهارخوری با غذاهای گیاهی وجود دارد و غذاها به نحوی انتخاب می‌شوند که انتشار گاز کربن کاهش یابد.

این دانشگاه به دانشجویان خود اجازه می‌دهد در مزرعه ارگانیگ کالج آکسفورد حضور پیدا کنند. این مزرعه یک آزمایشگاه زنده برای محصولات سالن‌ غذاخوری دانشگاه است.

در منوی غذایی این دانشگاه غذاهای فصلی و اصیل تهیه می‌شود و با در نظر گرفتن تعادل و رفاه دانشجویان، گزینه غذاهای گیاهی، بدون گلوتن و غذاهای حلال  نیز تهیه می‌شود.

3- "موسسه فناوری جورجیا"( Georgia Institute of Technology)

در موسسه فناوری جورجیا، غذاهای خوب و پایدار (از نظر محیط زیست) در میان دانشگاهیان دست به دست می‌شود. این دانشگاه از فناوری محصول هیدروپونیک برای پرورش کاهو در محیطی بدون خاک استفاده می‌کند و دانشجویان می‌توانند گوشت‌های گیاهی را در منوی غذایی دانشگاه مصرف کنند.

غذاهایی باقی مانده نیز در اطراف دانشگاه به مردم محروم اهدا می‌شود.

4- دانشگاه "نورث وسترن"( Northwestern)

این دانشگاه به عنوان یکی از بیشترین کالج‌های دوستدار گیاهخواران شناخته شده است. دانشگاه نورث‌وسترن محصولات ارگانیک غذاهای خود را از مزرعه خود در ویسکانسین تهیه می‌کند و مواد غذایی محلی را در اولویت غذاهای خود قرار می‌دهد. غذاخوری این دانشگاه شیر گاوهای فاقد هورمونهای تراریخته را خریداری می‌کند.

5- " اکسیدنتال کالج"( Occidental College)

 اکسیدنتال کالج در کالیفرنیا یکی از اعضای یک کمیته غذایی است که اعضای آن متعهد شده‌اند غذاهای ارائه شده آن‌ها با یک سری از استانداردها مطابقت داشته باشد.

این غذاها باید سازگار با محیط زیست و محلی باشند و نشان دهنده مجموعه خاصی از ارزش‌های سالم و سازگار با محیط زیست باشند.

این دانشگاه در سال تحصیلی گذشته در کمپین ملی دوشنبه‌های بدون گوشت شرکت کرد.

6- دانشگاه "استنفورد"( Stanford)

غذاخوری دانشگاه استنفورد یک گزینه مناسب برای دانشجویان گیاهخوار و خام‌ گیاهخوار است. منوهای روزانه سالن غذاخوری دانشگاه حدود ۸۰ درصد گیاهخواری است. گزینه‌های غذایی بدون گلوتن هم به تعداد کافی وجود دارد. همچنین نحوه شست‌وشوی محصولات غذایی این سالن غذاخوری نیز به روشی نوآورانه انجام می‌شود.

7- کالج "استرلینگ"( Sterling)

کالج استرلینگ پایداری و مصرف غذاهای سالم را برای برنامه‌های درسی و جامعه دانشگاهی خود ضروری می‌داند.

این کالج یکی از بهترین گزینه‌ها برای پایداری زیست محیطی و غذاهای سالم محسوب می‌شود و محصولات غذایی سلف خود را خودش از دانه تا کمپوست پرورش می‌دهد و نکته جالب توجه این است که دانشجویان هر کدام وظیفه خاص خود را در این امر دارند. تمامی دانشجویان در هر ترم یک هفته وظیفه آشپزی را به عهده دارند و در کنار آشپزهای حرفه‌ای دانشگاه برای تهیه غذا آشپزی می‌کنند.

8- "دانشگاه ماساچوست در امهرست"( University of Massachusetts)

داشتن تغذیه‌ای سالم به راحتی در این دانشگاه انجام می‌شود. در منوی غذایی سلف این دانشگاه مواد تشکیل دهنده، اطلاعات مربوط به تغذیه و معیارهای سلامتی در لیست غذاهای این دانشگاه مطرح می‌شود.

همچنین غذاهای حساسیت‌زا که دارای موادی از جمله شیر، تخم‌مرغ، ماهی، صدف، سخت پوستان، دانه‌های سویا، گندم و بادام زمینی هستند، مشخص می‌شود.

9- دانشگاه "شمالی تگزاس"( North Texas)

این دانشگاه اولین دانشگاه در کشور است که یک سالن غذاخوری تمام خام‌گیاهخواری افتتاح کرده است. در بیرون این غذاخوری ۵ تا ۱۱ نوع کاهو و گیاه در یک باغ هیدروپونیک پرورش داده می‌شود و برای مصرف هفتگی غذاخوری‌های دانشگاه ۸۰۰ کاهو مختلف تهیه می‌کند.

10- دانشگاه ایالتی و "مؤسسه پلی تکنیک ویرجینیا "( Virginia Tech University)

این دانشگاه در سال ۲۰۱۶ میلادی در لیست دانشگاه‌هایی قرار گرفت که بهترین برنامه‌های غذایی را دارند.

علاوه بر ۱۱ مرکز غذاخوری در این دانشگاه ، غذا به طور مستقیم با دو کامیون مخصوص غذا برای دانشجویان آورده می‌شود.

برخی از محصولات غذایی سالن‌های غذاخوری این دانشگاه از مزرعه دانشگاه تامین می‌شود. این مرکز غذاخوری همچنین ظروف یکبار مصرف قابل تجزیه ارائه می‌دهد.

ان

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۷۰۸۹۰۹۲۰:۱۴:۰۴ ۱۳۹۹/۹/۹
در دانشگاه های ما بگذریم که امکانات اصلا قابل بحث و مقایسه نیست ولی برای اینکه بتوانند مزه ای به غذا بدهند تا میتوانند روغنش را زیاد میکنند.!!
ناشناس۱۷۰۹۲۱۱۰۱:۱۳:۰۵ ۱۳۹۹/۹/۱۰
هدف دانشگاهای ما و اونا متفاوته یکی از اهداف دانشگاه های ما اینه افراد رو جوری بار بیارن که با تحقیر شدن کنار بیان حتی توی سلف سرویس دانشگاه
ناشناس۱۷۰۹۲۷۲۰۶:۴۲:۵۲ ۱۳۹۹/۹/۱۰
بله در دانشگاه های ما امکانات قابل مقایسه نیست، ولی شهریه قابل مقایسه هست؟ دانشجوی دانشگاه هایی مثل کرنل یا استنفورد یا نورس وسترن، سالی بالای 70 هزار دلار هزینه و شهریه میده، یعنی یک لیسانس 4 ساله، دویست تا سیصد هزار دلار آب میخوره، اگر بچه پولدار باشه که هیچ، ولی اگر پولدار نباشه در کنار درس روزی چند ساعت پیش خدمتی و ظرف شویی میکنه، بعد هم که فارغ التحصیل شد و کار پیدا کرد، تا 10-20 سال آینده باید قسط وام شهریه رو بده، غرغر هم نمیکنه از دنیا هم طلبکار نیست و فکر نمیکنه از دماغ فیل افتاده و بقیه دنیا باید نوکریش رو بکنن. شما تو دانشگاه های ایران چقدر هزینه و شهریه پرداخت میکنید؟ شما تو دانشگاه های ایران چقدر درس خواندن براتون در اولویت هست و تلاش میکنید و زحمت میکشید؟
ناشناس۱۷۰۹۳۰۱۰۷:۵۶:۱۸ ۱۳۹۹/۹/۱۰
کو کسب علم و معرفت دانشگاه ها که با همین وضعیت شده زایشگاه کافی است چند وعده غذای درست و حسابی هم بخورند انوقت میشود لانه فساد
مجید۱۷۰۸۹۲۰۲۰:۱۷:۲۵ ۱۳۹۹/۹/۹
در سالن های غذاخوری دانشگاه استنفورد، غذای حلال (گوشت ذبیحه اسلامی شامل بیف و مرغ) سرو میشه. البته گوشت بوقلمون (که حلال نیست) و گوشت خوک هم به طور مجزا سرو میشه. در ایام ماه مبارک رمضان هم یه کانتر جداگانه برای دانشجویان مسلمان در هنگام افطار برقرار میشه و می تونن بسته های غذایی برای وعده سحر رو هم از قبل سفارش بدن.
ناشناس۱۷۰۹۲۶۹۰۶:۳۳:۴۸ ۱۳۹۹/۹/۱۰
گوشت بوقلمون حلاله
ناشناس۱۷۰۹۳۰۹۰۸:۰۳:۱۳ ۱۳۹۹/۹/۱۰
چرا دانشگاه های ما مرکز زایشگاه علم نیست و بیشتر محل انواع ازدواج های سرخ و سفید است
ناشناس۱۷۰۸۹۲۶۲۰:۲۱:۱۱ ۱۳۹۹/۹/۹
خدایا ما چه گناهی کرده بودیم تو ایران دانشجو بودیم
ناشناس۱۷۰۹۱۴۸۰۰:۱۲:۰۳ ۱۳۹۹/۹/۱۰
ربطی به گناه و صواب نداره، به همت مربوط میشه، اگه واقعا دوست داشتی بری خارج، همت و تلاش میکردی و میرفتی.
ناشناس۱۷۰۹۱۸۰۰۰:۴۱:۱۷ ۱۳۹۹/۹/۱۰
حالا تو کجا دانشجو بودی شیطون؟
ناشناس۱۷۰۹۲۱۲۰۱:۱۴:۴۱ ۱۳۹۹/۹/۱۰
گناهت اینه که رایگان داری دانشگاه دولتی درس میخونی غر هم میزنی
ایرانی۱۷۰۹۰۰۴۲۱:۲۸:۵۰ ۱۳۹۹/۹/۹
خاک بر سرشون کشور به این ثروتمندی این وضع وخیم غذا خوری هاشونه باید بیان از غذا خوری های دانشگاههای ایران یاد بگیرن غذا های متنوع با سلف سرویس های مثل هتل های ۵ ستاره. کوکو سبزی تخته ای ، سیب زمینی و تخم مرغ جوش داده، اسپاگتی با سویا ، املت با پیاز خام ، نون بربری با پنیر بدون چای، مرغ زیر چلو ، کباب و گوجه رو چلو، خورش سبزی
ناشناس۱۷۰۹۰۵۶۲۲:۲۰:۰۸ ۱۳۹۹/۹/۹
که چی مثلا؟ به ما چه الان چیکار کنیم ما؟
ناشناس۱۷۰۹۰۹۶۲۳:۰۷:۲۳ ۱۳۹۹/۹/۹
دقیقا، واقعا هدفتون چیه؟؟ تشویق بیشتر دانشجو ها به تحصیل در خارج؟؟؟ بعد هم شما چند تا دانشگاه تاپ رو مثال آوردی و تیتر زدی دانشگاههای خارج!!!!!!! منم خارج درس خوندم، باید خودمون غذامیبردیم و سلف سرویس نداشت، هزینه غذا هم خیلی زیاده.
ناشناس۱۷۰۹۱۶۸۰۰:۳۳:۴۴ ۱۳۹۹/۹/۱۰
اخه اینجا خب مرده شور همون دانشگاهای تاپشم ببره با اون غذاهاشون یبار دیگه عکسای بالارو نیگا کن بنظرت علم وصنعت یا مثلا تبریز اینجوریه غذاشون جون من اینجوریه
ناشناس۱۷۰۹۲۳۸۰۳:۱۳:۱۳ ۱۳۹۹/۹/۱۰
دقیقا من تو دانشگاه تورنتو کانادا چنین امکاناتی ندیدم. باید خدا تومان پول ناهار میدادین از بوفه میخریدیم یا خودمون میبردیم اونجا گرم میکردیم تو مایکروویو و میخوردیم.
ناشناس۱۷۰۹۳۰۶۰۸:۰۲:۰۳ ۱۳۹۹/۹/۱۰
تو اگه خارج از ایران درس خونده بودی حداقل اسم دانشگاهتو که غذاهاش کیفیت نداشت و میگفتی. در ضمن این دانشگاههای امریکاس نه هند و مالزی
ناشناس۱۷۰۹۱۴۰۰۰:۰۲:۳۹ ۱۳۹۹/۹/۱۰
دوران دانشجویی در خوابگاه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بودم یک شب شام ما یک عدد سوسیس یک عدد تخم مرغ خام و یک قاشق روغن نباتی بود.دادن برید خودتون سرخ کنید بخورید!
ناشناس۱۷۰۹۱۵۰۰۰:۱۴:۴۸ ۱۳۹۹/۹/۱۰
خلایق هرچه لایق.
ناشناس۱۷۰۹۱۶۱۰۰:۲۹:۱۴ ۱۳۹۹/۹/۱۰
ماهم در دانشکده تخم مرغ آب پز با گوجه خام بهمون میدادن شما باور نکنین ولی وجدانا راست میگم
ناشناس۱۷۰۹۲۷۵۰۶:۴۷:۴۱ ۱۳۹۹/۹/۱۰
حالا چون گفتی وجدانا قبول ولی شما هم بگو وجدانا چقدر شهریه دادی و چقدر هم برای درس خواندن مایه گذاشتی و زحمت کشیدی؟ دانشگاه هایی که عکسش رو دیدی، مثل کرنل و استنفورد سالی 75 هزار دلار شهریش هست، شما هم اگر این شهریه را بدی میتونه از امکانات غذاخوری اونجا استفاده کنی، ولی تو دانشگاه های مفت دولتی اگر بهت نون خشک هم دادن بخور و تشکر کن، چون مفت هست یا به عبارتی از جیب کل ملت ایران داری درس مفت درس میخونی و این تخم مرغ آب پز رو میخوری، هروقت پول چلوکباب دادی و بهت تخم مرغ دادن اعتراض کن، فکر کن رفتی رستوران!
علی از آلمان۱۷۰۹۱۷۶۰۰:۳۶:۵۸ ۱۳۹۹/۹/۱۰
من هم دکترامو آلمان گرفتم اولا خیلی غذای سلف سرویس _ منزا بهش میگن - کیفیتی نداشت ضمنا قیمتش هم اندازه خرید غذای عادی بیرون بود. ضمنا شما چندتا دانشگاه رده بالا امریکا که شهریه ها خفن هم میگیرن رو نشون میدید که یه سری دانشجو ساده تو ایران فکر کنن اونور خیلی خفنه. واقعا آدم مغزش سوت میکشه از یک طرف صبح تا شب مرگ بر آمریکا از این طرف دانشگاه اونا رو تبلیغ میکنن.نمیدونم واقعا ما ایرانیها از اول اینطوری بودیم یا ..شدیم.
ناشناس۱۷۰۹۱۹۱۰۰:۴۷:۵۶ ۱۳۹۹/۹/۱۰
من در دانشگاه اوتاوا هستم و کیفیت بهتر غذای دانشگاه رو تایید می‌کنم. امّاااا قیمت غذاهای سلف اونقدر برای من بالا هست که خودم غذا درست می‌کنم و دانشگاه می‌برم.
ناشناس۱۷۰۹۲۱۴۰۱:۱۷:۵۲ ۱۳۹۹/۹/۱۰
شما هم در ایران از هزینه این همه نهادهای کم اثر که سالانه کلی بودجه میگیرند کم کنید و به بودجه ی دانشگاهها اضافه کنید تا دانشجوها در ایران لااقل احساس عزت نفس بیشتری کنند. یادتون باشه که معدود متخصصان این آب و خاک که به خارج مهاجرت نکردند محصول همین دانشگاههای وطنی هستند.
ناشناس۱۷۰۹۲۴۵۰۳:۲۱:۵۲ ۱۳۹۹/۹/۱۰
کمی مبالغه هم شده. اولا در آمریکا برای غذا باید پول بدهی و مجانی نیست. ولی تنوع بیشتری دارد. ثانیا اگر هر روز از سلف بخوری هم هزینه زیاد می شود و هم تکراری می شود.
ناشناس۱۷۰۹۲۴۷۰۳:۳۵:۵۴ ۱۳۹۹/۹/۱۰
البته باید ذکر می کردید که قیمت این غذاها چندان تفاوتی با رستوران های خارج از دانشگاه ندارد. هیچ سوبسیدی از طرف دانشگاه یا هر سازمانی دیگری به این دانشجویان باید هزینه خورد و خوراک پرداخت نمی شود.
ناشناس۱۷۰۹۲۴۸۰۳:۴۰:۵۴ ۱۳۹۹/۹/۱۰
لطفا در مورد قیمت غذاهای آنجا هم بنویسید. خب البته اگر آن مبالغ هم از دانشجویان ما گرفته شود (حتی به طور نسبی) البته قضیه فرق خواهد کرد. گزارش یکطرفه عادلانه نیست.
علی۱۷۰۹۲۴۹۰۳:۵۰:۰۸ ۱۳۹۹/۹/۱۰
شهریه این دانشگاهها رو هم بگین . برای یک سال حدود 30 هزار دلار آمریکا . به علاوه هزینه خوابگاه و غذا که باید جداگانه داده شود . هزینه غذا از بیرون خیلی کمتر هست ولی رایگان نیست !
ناشناس۱۷۰۹۲۵۲۰۴:۰۵:۵۸ ۱۳۹۹/۹/۱۰
منظورتون چی بود از این گزارش نوشتی که پولش راهم میگیرن مثل رستوران درجه یک یا استنفوردشهریه هر ترمش چقدره از کانادا را میدونم که تقریبا کسی تو سلفش غذا نمیخوره هم گرونه هم مزخرف اینجاها هم باید دنبال پروژه نفوئ گشت برای ناامیدکردن جوانان
ناشناس۱۷۰۹۲۵۳۰۴:۱۲:۰۴ ۱۳۹۹/۹/۱۰
فرق بزرگ اینجا است که دانشگاه های آمریکایی و اروپایی همگی پولی هستند و قیمت غذاها خیلی بالا است. ایران دانشگاه هاش غذا خیلی ارزون و عملا مجانی هستن. سالهای ۸۵ تا ۹۰ ایران دانشگاه شریف بودم و کیفیت غذا قابل قبول بود. بعضی وقت ها بد میشد. ولی عموما خوب بود و قیمت خیلی ارزون بود. تقریبا ۱۰ تا ۲۰ درصد بیرون بود. الانم که خارج هستم کیفیت غذا اینجا خوبه ولی قیمت غذا بالاتر از بیرون هست. یعنی سالنهای دانشگاه حدودا هم قیمت بیرون یا تا ۱۰۰ درصد گرون تر غذا و قهوه و غیره میفروشند. بیشتر جنبه بیزنس داره. یاد شریف بخیر. اینقدر نق بزن مباشید. سعی کنید رو کارتون تمرکز کنید. غذا چه ۱ دلار چه ۱۰۰ دلار فرقی نمیکنه. میشه با قیمت کم تخم مرغ و سیب زمینی و کلم بروکلی خورد که خیلی مفیدتر از چلوکباب و ساندویچ و پیتزا است.
ناشناس۱۷۰۹۲۶۳۰۶:۰۶:۰۱ ۱۳۹۹/۹/۱۰
دانشگاه صتعتی یادش بخیر عدس پلو که داشتیم میگفتیم ساچمه پلو. هیییی
ناشناس۱۷۰۹۲۶۵۰۶:۱۸:۴۰ ۱۳۹۹/۹/۱۰
دانشگاه ما چمن محوطه رو میزدن فرداش قرمه سبزی میدادن که مزه سبزیهاش متفاوت بود با اونچه بعنوان سبزی قرمه معروفه. گوشت هم در هر دو لیتر یک گرم پیدا می‌شد. البته مهم این بود که سالم بود و مقوی که اینهمه فارغ التحصیل از دانشگاه بیرون میومد حتی بیشتر از تعداد دانشجوها
شروین۱۷۰۹۲۶۷۰۶:۱۹:۴۰ ۱۳۹۹/۹/۱۰
این مقایسه و توضیحات نشانه ی دانش کم نگارنده هست. من خودم کانادا درس میخونم و اگر بخوام از سلف سرویس دانشگاه که عکسش رو گذاشتین استفاده کنم باید حدود 13 دلار پول بدم. با نصف این پول میشه یک فست فود از بیرون تهیه کرد. پس توجه داشته باشین، سلف سرویس دانشگاه نه تنها سوپسیدی نیست، بلکه یکی از راه های درآمد زایی دانشگاست.
ناشناس۱۷۰۹۲۷۰۰۶:۳۳:۵۲ ۱۳۹۹/۹/۱۰
شهریه سالیانه (دو ترم تحصیلی) این دانشگاه ها را هم ذکر کنید و بگید یک دانشجوی لیسانس در سال چقدر باید هزینه بایت شهریه پرداخت کنه، مثلا: دانشگاه کرنل 76 هزار دلار در سال دانشگاه استنفورد 75 هزار دلار در سال دانشگاه جورجیا تک 30 هزار دلار در سال دانشگاه نورس وسترن 79 هزار دلار در سال
ناشناس۱۷۰۹۲۷۳۰۶:۴۵:۲۱ ۱۳۹۹/۹/۱۰
شهریه های دانشگاهای امریکا را هم بگید. و اصلأ غذاهاشون سالم نیست رنگ گوجه فرنگی شو نگاه کن مثل کدو میمونه. بعدشم نه قرمه سبزی دارن نه باقالی پلو و نه خورشت بادمجون. پیتزا سرو میکنن ! صد رحمت به نون ببری و پنیر خودمون. پیتزا هم شد غذا؟ نون با رب گوجه روش با اون مثلأ پنیر هلندیش . ایرانیا همیشه غریبه پرست بودن.
عزیز۱۷۰۹۲۷۶۰۷:۰۲:۰۲ ۱۳۹۹/۹/۱۰
اینکه تنها نام چند تا دانشگاه رو بیاری و بگی بهترین غذاها را میدهند درست نیست. اکثر دانشگاههای خارج غذا نمیدهند و یا با قیمت بالا میدهند. در ضمن در اکثرشون شهریه های کلان میگیرن و این امکانات را هم دارن.
ناشناس۱۷۰۹۲۹۹۰۷:۵۴:۱۹ ۱۳۹۹/۹/۱۰
البته نویسنده محترم کوچک ترین اشاره ای به این نکرده اند که ما در آمریکا بابت هر پرس غذا در دانشگاه حدود پانزده دلار می پردازیم. در واقع، بیشتر دانشگاه ها اصلا چیزی به شکل سلف سرویس های دانشگاهی در ایران ندارند. بلکه تعدادی رستوران وجود دارند که غذا را باقیمت آزاد، و حتی گاهی کمی بیش از خارج دانشگاه، می فروشند. اگر می خواهیم همه چیزمان آمریکایی بشود، باید از توقع اینکه دولت همه چیز را مجانی به مردم بدهد دست برداریم.
ناشناس۱۷۰۹۳۰۷۰۸:۰۲:۱۰ ۱۳۹۹/۹/۱۰
این رو هم بی زحمت ذکر کنین که شهریه ی هر ترم این دانشگاه ها که مثال زدین ترمی بیش از ۱۰ هزار دلار به ازای هر دانشجو هستش.
ناشناس۱۷۰۹۳۱۱۰۸:۰۸:۳۶ ۱۳۹۹/۹/۱۰
البته نا گفته نماند که هزینه این غذاها که بسیار گران هم هست یا قبلأ در شهریه محسوب شده و یا پای دانشجو جداگانه حساب می شود. این دانشجوها بعد از فارغ التحصیلی تا خرخره تو بدهی هستند. در کل هیچ چیزی در خارج و مخصوصأ در آمریکا مجانی نیست.
ناشناس۱۷۰۹۳۱۶۰۸:۲۲:۰۴ ۱۳۹۹/۹/۱۰
یاد غذا خوری های دانشگاه خودم افتادم چه آزاد برای کارشناسی و چه ارشد و دکتری در دانشگاه سراسری که یه ماهی سوخته پای ثابت بود همیشه با ماست یا ترشی که نهایت لاکچری حساب می شد...
کوروش۱۷۰۹۳۲۴۰۸:۲۶:۵۵ ۱۳۹۹/۹/۱۰
یادش بخیر ۲۵ سال پیش دانشگاه تهران نهارهای خوبی میداد. البته تنوع در نهارخوری های دانشگاههای کانادا بیشتره و البته گرانتر هم هست.
ناشناس۱۷۰۹۳۶۳۰۹:۰۷:۵۶ ۱۳۹۹/۹/۱۰
والا من 30 سال پیش دانشجوی دانشگاه تهران بودم. اون موقع هم افتضاح بود
ناشناس۱۷۰۹۳۶۵۰۹:۰۸:۵۸ ۱۳۹۹/۹/۱۰
هر چی اونوری ها از ما حتی اگر خوب هم باشیم تصویرهای بد و وحشتناک می‌سازند و طی سال ها با این شیوه مارو به اینجا رساندند اینم از سایت انقلابی ما از اونها بهشت نشان مردم ساده میده. حالا بهشت هم باشه ما چیکار کنیم؟ من غذای دانشگاه تهران رو خوردم با 5ت قبل کرونا پیتزای فوق العاده خوشمزه میداد. امیرکبیر هم خوردم خوب بود. خداروشکر این همه تحصیل کرده با همین شرایط به قول شما بد تولید شدند.
ناشناس۱۷۰۹۳۷۲۰۹:۱۲:۳۹ ۱۳۹۹/۹/۱۰
از دانشگاه های امارات و کویت و...بنویسید
شاهرخ۱۷۰۹۵۲۶۱۱:۳۷:۰۳ ۱۳۹۹/۹/۱۰
خوب یادمه هر وقت علف های دانشگاه رو می تراشیدن ما قرمه سبزی داشتیم....
ناشناس۱۷۰۹۵۵۰۱۲:۰۱:۲۳ ۱۳۹۹/۹/۱۰
هزینه ی غذا در غذاخوری دانشگاه ها بسیار بالاست (در کمترین حالت ۱۵ دلار برای هر وعده) و به همین دلیل غالب دانشجویان از آن استفاده نمی‌کنند و از fast food استفاده میکنند.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین