رسانه آمریکایی :موساد با پشتیبانی اطلاعاتی آمریکا اقدام به ترور فخری زاده کرده است 

گروه جهان الف،   3990908104 ۴۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۹ تکراری یا غیرقابل انتشار
رسانه آمریکایی :موساد با پشتیبانی اطلاعاتی آمریکا اقدام به ترور فخری زاده کرده است 

رسانه آمریکایی واشنگتن اگزماینربه قلم تام روگان (Tom Rogan ) نوشت:سرویس اطلاعات خارجی اسرائیل، موساد، محسن فخری زاده، را ترور کرده است.

به گزارش الف در این مقاله آمده است:

1. بایدن نمی تواند به راحتی و بی هیچ پیچیدگی قابل ملاحظه ای ایالات متحده را به برجام برگرداند. دولت بایدن بازگشت به برجام را در اولویت برنامه های خود قرار داده است. با این حال، رخداد روز جمعه(ترور محسن فخری زاده ) نشان می دهد که این بازگشت بسیار چالش برانگیز خواهد بود.

نتانیاهو با این ترور به بایدن هشدار می دهد که قصد دارد برنامه های مخفیانه اش در مورد تهران را بدون هماهنگی با سیاست واشنگتن به سرانجام برساند. 

دولت بایدن نمی تواند این فشار را نادیده بگیرد و سیاست ایالات متحده را جدا از آن دنبال کند. گروه هایی در ایران اقدام اطلاعاتی اسرائیلی را نمادی از گسترش همزیستی سیاست خارجه ایالات متحده و اسرائیل می بینند.

با توجه به ترور اخیر قاسم سلیمانی چه بسا ایران در سال اول ریاست جمهوری بایدن دست به تلافی علیه منافع ایالات متحده نیز بزند.

ایران درک درستی از پاسخ ترامپ به هرگونه حمله تلافی جویانه ندارد اما بر این باور است که پاسخ دولت بایدن با احتیاط بسیاری همراه خواهد بود. 

 

2. روشن است که یک پشتیبانی اطلاعاتی از این عملیات از سوی ایالات متحده وجود داشته است. بازنشر گزارش ها و ارزیابی های این حمله توسط ترامپ خود می تواند دلیلی بر آن باشد و دست کم نشان می دهد که ترامپ از مسئولیت اسرائیل باخبر بوده است.

اما این پشتیبانی چگونه امکان پذیر است؟ جامعه اطلاعاتی ایالات متحده در نوع خود بی همتا، مجهز به ماهواره ها و سایر ابزارهای نظارتی است که می توانسته مسیر حرکت فخری زاده را در اختیار تیم اسرائیلی قرار دهد. آژانس امنیت ملی ایالات متحده نیز می تواند ابزارهای بی همتایی برای ایجاد اختلال در ارتباطات نیروهای ایرانی را در اختیار بگذارد. 

 

3. حضور اطلاعاتی مخفیانه اسرائیل در خاک ایران رو به افزایش است. اینکه اسرائیل توانسته فخری زاده را در هنگام سفر با تیم پشتیبانی کاملا آموزش دیده سپاه ترور کند، شگفت انگیز است. در اینجا برای موفقیت، موساد احتمالا از واحد عملیات ویژه کیدون(Kidon)، به عملیات های داخل ایران رخنه کرده و همچنین بر شبکه ای از خانه های امن، افسران عملیاتی و نیروهای کاملا مورد اعتماد حاضر در ایران تکیه کرده است. از حملات قبلی موساد به این نتیجه می رسیم که اسرائیل در خاک ایران حضور اطلاعاتی دارد. با این حال، حمله اخیر کاملا متفاوت از بقیه است.

4. پیچیدگی های آشکار در رهگیری مسیر، استفاده از مواد منفجره برای توقف ماشین، تیراندازی به فخری زاده تا کشتن او و سپس فرار بدون دستگیری نشان می دهند که چه بسا اسرائیلی ها یک مامور از حلقه داخلی فخری زاده را به کار گرفته باشند.

 

این حمله به بدگمانی ایران دامن می زند و یک اقدام تلافی جویانه را بر می انگیزد. آیت الله خامنه ای و دیگر نهادهای رده بالای امنیتی این حمله را با همان اهمیت عملیات کشته شدن قاسم سلیمانی می نگرند. موضوع فقط این نیست که این ترور در فعالیت های مخفیانه هسته ای ایران اختلال ایجاد کرده، بلکه موضوع اجرای علنی و آشکار این ترور بوده است. این موضوع چالشی مهمتر است.

آیت الله خامنه ای آنچه اتفاق افتاده را سند مثبتی از آن می داند که ایران از دشمنانش نمی ترسد. سپاه پاسداران نیز برداشت همانندی دارد. مشاور امنیتی رهبری می گوید که ایران مانند صاعقه بر قاتلان آن شهید بزرگوار فرود خواهند آمد و آنها را از کرده خود پشیمان می کنند. بنا به دلایل سیاست داخلی و همچنین به دلایل امنیتی، ایران برای مقابله یک هدف اسرائیلی/آمریکایی سرشناس را برخواهد گزید. 

سرویس امنیتی شین بت(Shin Bet) اسرائیل سطح پشتیبانی اش از سفرای اسرائیلی را افزایش خواهد داد و من انتظار دارم که اسرائیلی ها دیپلمات های خود را هم زیر چتر امنیتی بزرگ تری قرار دهند.

 

5. این حمله بیانگر اقدام نظامی اسرائیل یا ایالات متحده علیه تجهیزات هسته ای ایران نیست…..جاگیری ناو نیروی دریایی ایالات متحده در دریای عرب و خلیج فارس نباید آمادگی برای یک حمله انگاشته شود. برای هر حمله احتمالی اسرائیلی، ایالات متحده حداقل باید دو و چه بسا سه ناو دریایی را استوار کند.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۷۰۷۱۰۰۱۷:۳۵:۰۲ ۱۳۹۹/۹/۸
پس اطلاعات سپاه این وسط چه نقشی داره؟
ناشناس۱۷۰۷۷۴۳۰۸:۵۳:۲۷ ۱۳۹۹/۹/۹
اگر سپاه نبود کشور هم نبود امام خمینی
ناشناس۱۷۰۷۱۰۱۱۷:۳۵:۴۹ ۱۳۹۹/۹/۸
سئوال این اشراف اطلاعاتی اسرائیل و امریکا چگونه بدست امده مگر انکه انها تا بالا ترین رده نفوذ کرده باشند اسرا اتمی را هم از اذربایجان بردن چرا کسی جوابگو نیست؟
ناشناس۱۷۰۷۸۹۲۱۰:۵۴:۰۱ ۱۳۹۹/۹/۹
شاید این ترور کار روسیه و حتی چین باشد
ناشناس۱۷۰۷۱۱۶۱۷:۴۸:۵۰ ۱۳۹۹/۹/۸
ع ع ع ع موساد توی ایران چی کار میکنه ؟! ع ع ع ع
ناشناس۱۷۰۷۱۱۸۱۷:۵۰:۴۶ ۱۳۹۹/۹/۸
اگه اینجوری باشه که اوضاعمون خیلی بی ریخته
ناشناس۱۷۰۷۷۸۷۰۹:۳۷:۲۹ ۱۳۹۹/۹/۹
اینا چن نفر بودن ؟ اونا چن نفر بودن ؟ توره حضرت عباس یه ذره اطلاع رسانی کنید لااقل ! مُردیم از بی خبری !
ناشناس۱۷۰۷۱۲۳۱۷:۵۳:۳۸ ۱۳۹۹/۹/۸
خسته نباشه رسانه امریکایی مااصلا اینا رو نمیدونستیم چجوری این نکات عمیقو فهمیدن روزنامه های اونجام ازاین بلاهتا دارن
شهروند۱۷۰۷۱۴۰۱۸:۰۵:۵۵ ۱۳۹۹/۹/۸
گویا مکتب جنایت پیشه " صهیونیست : زوال گردن خود آمریکا هم شده است ،.مگر همین صهیونیست ها نبودند که عامل دوجنگ جهانی بودند ؟ مگر هم صهیونست ها نبود رئیس جمهور محبوب آمریکا : جان اف کندی " را ترور کردند ؟ صهیونیست ها سیستم حاکمیتی آمریکا را به گروگان گرفته اند،انتخابات اخیرآمریکا فقط یک بازنده نداشت، در اصل سه بازنده داشت( ترامپ ، نتانیاهو و محمد بن سلمان آل سقوط).باید لایه های پلیس علمی - حفاظتی دانشمند ان کشور آنچنان انتخاب نمود که هیچ سیسم اطلاعاتی در جهان به سادگی قادر به ترور آنها نگردند.انشاء ا...
ناشناس۱۷۰۷۱۴۶۱۸:۱۰:۲۷ ۱۳۹۹/۹/۸
در انتقام سخت قبلی ودرخصوص سردار سرافراز شهید سلیمانی چند امریکایی کشته شد؟
ناشناس۱۷۰۷۱۴۷۱۸:۱۰:۳۴ ۱۳۹۹/۹/۸
از اونا عمل و انجام عملیات ، از ما هم فقط حرف و وعده و ادعا !!!
ناشناس۱۷۰۷۱۶۳۱۸:۲۰:۱۸ ۱۳۹۹/۹/۸
من احتمال میدم این عملیات بوسیله F35 انجام شده باشه . این جنگنده عمود پرواز رادارگریز در هر سطحی قابل نشست و برخواست ، بصورت عمودی است . ضمن اینکه رادارگریز نیز میباشد . بعد از ترور هم ۵۰۰ متر اونورتر سوار جنگنده شدن و رفتن اسرائیل .
ناشناس۱۷۰۷۷۳۴۰۸:۴۵:۱۷ ۱۳۹۹/۹/۹
بعید هم نیست . چون اثری ازشون باقی نمونده امکانش هست
ناشناس۱۷۰۷۷۳۸۰۸:۴۸:۴۸ ۱۳۹۹/۹/۹
یعنی چی؟؟! اونوقت هیچ کس هم ندیده؟
ناشناس۱۷۰۷۷۴۲۰۸:۵۱:۲۸ ۱۳۹۹/۹/۹
اگر F35 ; تعداد ۶ نفر جا داشته باشه حرف شما میتونه بررسی شه و یا اینکه توی صندوق عقب F35 سوار شده باشن
ناشناس۱۷۰۷۷۴۷۰۸:۵۸:۳۰ ۱۳۹۹/۹/۹
اگه تحریمای تسلیحاتی مون برداشته شده ، یه چن تا اف ۳۵ بخریم
ناشناس۱۷۰۷۷۵۱۰۹:۰۲:۵۹ ۱۳۹۹/۹/۹
محتمل است جانم‌
ناشناس۱۷۰۷۷۹۳۰۹:۴۰:۰۲ ۱۳۹۹/۹/۹
مرگ بر F35
ناشناس۱۷۰۷۱۹۱۱۸:۵۱:۰۷ ۱۳۹۹/۹/۸
هر که بودند و هر گونه که انجام دادند ، متاسفانه خیلی دقیق و حساب شده انجام شد و هیچ اثری از خودشان باقی نگذاشتند و هیچ تلفاتی ندادند
ناشناس۱۷۰۷۱۹۴۱۸:۵۳:۰۵ ۱۳۹۹/۹/۸
مگر میشود ؟!!!! در عمق خاک ایران انجام عملیات تروریستی با گستره وسیع درگیری و انفجاری بدون برجای ماندن اثر !!!!!!!
ناشناس۱۷۰۷۷۳۹۰۸:۴۹:۰۷ ۱۳۹۹/۹/۹
موساد از سیا قویتره به نظرم ارتش منحوس و تا بن دندان مسلح اسرائیل نیز به مراتب قویتر از ارتش آمریکا باشه
ناشناس۱۷۰۷۸۹۷۱۰:۵۵:۳۴ ۱۳۹۹/۹/۹
من میگم کار روس ها است
ناشناس۱۷۰۷۲۰۰۱۸:۵۸:۵۹ ۱۳۹۹/۹/۸
با وجود تعداد ۲ تا ماشین محافظ ، ایشون کشته شدند ؟!
ناشناس۱۷۰۷۲۴۸۱۹:۴۳:۴۶ ۱۳۹۹/۹/۸
مرگ بر امریکا ؛ دشمن اصلی ما امریکاست.
ناشناس۱۷۰۷۷۳۶۰۸:۴۶:۲۹ ۱۳۹۹/۹/۹
امام صادق دشمن هر کس ، جهل اوست
ناشناس۱۷۰۷۲۴۹۱۹:۴۷:۰۱ ۱۳۹۹/۹/۸
اولا پیچیدگی این عملیات خیلی ساده میشه اگر تعداد جاسوسهای نزدیک به دولت رو بدونین . یعنی کافیه این تحلیلگر امریکایی یک بار سریال گاندو رو ببینه تا بفهمه چقدر ساده میشه این کارو کرد . ثانیا بخش عمده ای از این اطلاعات مستقیما توسط جاسوسهای آژانس انرژی اتمی در اختیار سیا و موساد قرار گرفته . بنابراین لازم نیست قدرت افسانه ای برای شین بت بسازین چون فقط گزارشها رو خونده .
ناشناس۱۷۰۷۲۵۴۱۹:۴۸:۵۶ ۱۳۹۹/۹/۸
اژانس در توافقی با دولت و میون لبخندهای عراقچی و ظریف و روحانی توی بازدید رییسش از ایران ، اجازه بازدید از دو سایتی رو که اسراییل بهش فرمان داده بود گرفت . و درست دو ماه بعد این ترور انجام شد . پس باید تبریک گفت به جاسوسی ریسس اژانس و به ساده لوحی مقامات ایرانی
ناشناس۱۷۰۷۳۰۲۲۰:۲۶:۳۲ ۱۳۹۹/۹/۸
باید هزینه این نوع اقدامات تروریستی را برای باعث و بانیان آن بالا برد ، بعنوان مثال چند پهپاد چند مرکز مهم رژیم صهیونیستی را بمباران کنند و سکوت کنیم و مسئولیت آن را نپذیرم می فهمند که اگر بزنند می خورند اما ما متاسفانه سکوت می کنیم و از دور شعار می دهیم ، این دولت هم که نوبر است سردار دلها را زدند یکسال است حق تلافی را بر خودمان در شعارها محفوظ می دانیم و عملا هیچ این هم بعدی کاملا واضح است کسی که اقدام تروریستی می کند باید هزینه اش را بپردازد اگر شخصی کسی را اجیر کند کسی را بکشد، شخص اجیرکننده از نظر قضایی هیچ جرمی مرتکب نشده است؟ در این مورد هم به همین صورت است اگر رژیم صهیونیستی یا امریکا عده ای را آموزش دهند و تجهیز کنند برای اعمال تروریستی باید ، جنایتی که صورت می گیرد دامان آنها را هم بگیرد نه اینکه بنشینم و نگاه کنیم و رجز بخوانیم و چهار نفر مزدور فریب خورده را اعدام کنیم
ناشناس۱۷۰۷۳۰۳۲۰:۲۶:۴۳ ۱۳۹۹/۹/۸
موساد گوشمالی اساسی میخاد.
ناشناس۱۷۰۷۷۳۷۰۸:۴۷:۰۹ ۱۳۹۹/۹/۹
بسم الله ببینم چی کار میکنی
ناشناس۱۷۰۷۹۴۰۱۱:۲۲:۴۹ ۱۳۹۹/۹/۹
خدا وکیلی الکی شعار ندین درمورد حاج قاسم دیدیم درمورد دانشمندان هسته ای که دهه ۸۰به شهادت رسیدن هم دیدیم پس الکی شعار انتقام ندین هیچ ابزاری برای اینکار نداریم نه خودمون میتونیم تو اسراییل نفوذ کنیم نه هیچ یک از گروه ای .. نیابتی منطقه ای پس بدنبال تنش زدایی باشین واز شعارای پر هزینه وبی فایده بپرهیزید شعارنابودی دیگران رو میدین واینجا خودمون درحال نابودیم
حسین۱۷۰۷۴۳۶۲۲:۱۴:۵۷ ۱۳۹۹/۹/۸
نفوذی نفوذی نفوذکرده درکل هیت حاکمه ونیروهای رده بالای امنیتی واین ترور فقط با اطلاعات یه نفوذی امکان پذیر ه
برسد به دست مسئول مربوطه۱۷۰۷۶۰۲۰۱:۲۷:۴۴ ۱۳۹۹/۹/۹
روز قبل از ترور دولت امارات متحده عربی ورود ایرانیان و چند کشور اسلامی را به خاک خود ممنوع کرد. که نشان دهنده هماهنگی این کشور با اسرائیل دارد. روز ترور دادگاه رسیدگی به اتهام دیپلمات در اروپا بود. باید ورود اتباع کشورهای عربی بویژه عراق و آذربایجان را بدون ویزا ممنوع کرد تروریست ها تحت پوشش زائر و بازرگان وارد می شوند و به اقدامات خرابکارانه دست می زنند.
برسد به دست مسئول مربوطه 2۱۷۰۷۶۰۳۰۱:۳۳:۰۱ ۱۳۹۹/۹/۹
در زمان انفجار بیروت اسرائیل سطح امنیتی نیروگاه دیمونا و فرودگاه هایش را افزایش داد الان بعد از ترور حفاظت از سفرا و سفارتخانه ها را افزایش داد که بیان گر ارتباط اشکار این کشور با ترور است مراقبت نکنید رهبر کشور هم ترور می شود
ناشناس۱۷۰۷۷۶۵۰۹:۱۷:۱۳ ۱۳۹۹/۹/۹
زبونت رو گاز بگیر
ناشناس۱۷۰۷۶۷۸۰۷:۳۱:۵۵ ۱۳۹۹/۹/۹
اینا سر و ته یه کرباسن.. ما هم از دشمنی شون تعجب نمی کنیم اما همراهی و دفاع بعضی از هموطنای خودمون آدم رو آزرده خاطر می کنه که هنوزم برای این چند تا کشور دل و قلوه می دن و فکر می کنن اونا با رسانه هاشون دلسوز این مملکتن.. به قول یه عزیزی : ما دشمنی دشمنان رو فراموش می کنیم اما سکوت(همراهی با دشمن) دوستان(هموطنان) رو نه........
ناشناس۱۷۰۷۹۰۳۱۰:۵۷:۳۱ ۱۳۹۹/۹/۹
آخه تواز کجا میدونی کار اسرائیل بوده. چون بهت گفتن تو هم تکرار میکنی؟ باید ثابت بشه
ناشناس۱۷۰۷۹۴۳۱۱:۲۴:۵۹ ۱۳۹۹/۹/۹
دار و دسته شما از اول انقلاب وارد درگیری اسراییل و اعراب شدن و بجز هزینه و تحریم خاصیتی برای کشور نداشتید . اعراب هم یکی یکی دارن با اسراییل صلح میکنند شما همچنان در حال .. ..تهدید به محو مردم به مسخره گرفتید . برید کرونا . اقتصاد رو درست کنید شعار الکی هم ندهید
ناشناس۱۷۰۷۷۰۵۰۸:۰۷:۰۶ ۱۳۹۹/۹/۹
من فقط نظرم خودم را میگم: 1- اگر قصد اقدام تلافی جویانه هست بهترین زمانش زمان انتقال رئیس دولت در آمریکاست. نه بعد از آن. 2- پاسخ متقارن به دانشمندان نظامی و هسته ای حریف در صورت امکان مناسب تر از سایر عملیات ها است. 3- اعزام بمب افکنها و ناو هواپیمابر آمریکا به منطقه بر خلاف نظر نویسنده آمادگی بلکه اصرار برای اقدام نظامی است. 4- پیش از هر اقدامی پاک سازی داخلی در هر سطحی که باشد ضروری است. 6- وقت خروج ایران از تمام معاهدات مربوط به انرژی هسته ای رسیده است. 7- نداشتن اقدام متقابل و تلاش برای مذاکره و حفظ میز آن به هر قیمت، پیام ضعفی را مخابره میکند که ادامه روند اقدامات امنیتی و نظامی را تشدید کند. 8- اتفاقات پیش رو گواه آنست که آمریکا در پوشش مذاکره به دنبال اقدام نظامی است و این اتفاق در دور دوم ترامپ یا اول بایدن رخ خواهد داد و تنها تفاوت آن شکل سیاسی اجرای آنست.
ناشناس۱۷۰۷۹۱۰۱۱:۰۰:۵۸ ۱۳۹۹/۹/۹
به رسانه های آمریکایی نمیشه اعتماد کرد
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین